Actualitzat el 04/10/2011 a les 18:21h

Fins quan, CiU?

Escric aquest article pocs dies després de finalitzar el debat de política general al Parlament de Catalunya. Penso en el discurs inicial del president Mas i no tinc més remei que dir que el to va ser burocràtic, fred i desapassionat. Sense cap marge per als sentiments o la il·lusió col·lectiva. Sentint com cantava les xifres de les finances catalanes, víctimes del robatori que practica Espanya amb nosaltres, et venien ganes d’exiliar-te a Dinamarca o Costa Rica. Poques hores abans de la seva intervenció la Generalitat anunciava que no hi havia ni un sol euro per mantenir les places concertades de les residències d’avis, encara que després han rectificat tot donant una imatge de desori comptable que fa que ho veiem tot més negre del que ens pintava. Tanmateix, mentre se celebrava el debat saltava la notícia que els dos estats entre els quals està mutilada Catalunya van decidir aparcar l’anomenat corredor mediterrani. Tot són desgràcies a casa del pobre.

De les paraules del cap de l’executiu català només es desprenen planys i crides pusil·lànimes a una resistència col·lectiva que no sabem on ens portarà. L’espoli fiscal planava per damunt del seu discurs com un corb disposat a continuar la seva rapinya, però no té coratge ni per anomenar-lo. És més, ara per mirar de no ferir vés a saber quines susceptibilitats l’anomena “drenatge fiscal”. Ben mirat, fa la impressió que sap que se li ve al damunt tot un tsunami de protestes populars amb motiu de les retallades que li farà ingovernable la legislatura, i no sap com aturar-lo sense anomenar la paraula maleïda dels caps convergents: “independència”.

Els agradi o no, en bona part de la nostra gent va prenent cos la idea que si estem arruïnats és pel que ens roba Espanya. Possiblement encara no és una cosa totalment generalitzada, però els fets que s’esdevindran acompanyats de la persistència parlamentària de diputats com els de Solidaritat Catalana avançaran la feina. El president i els seus, mentrestant, xerren i xerren sobre aquesta cosa inescrutable de la  transició nacional cap al dret a decidir mentre ni s’atreveixen a impedir que ens multin per portar el “CAT” a les matrícules. I pensar que hi ha qui creu que aquests seran els que promouran la independència de Catalunya! Santa innocència!
 
La cruïlla on ens han encabit col·lectivament és ben simple: continuar vivint arruïnats per una Espanya rònega, tronada i mafiosa o bé llegar als nostres fills una Catalunya pròspera en la qual ells siguin homes i dones lliures. La tria no sembla difícil malgrat que des del govern actual català es digui que la llibertat de Catalunya divideix i no genera consens. El que sí pot fracturar Catalunya socialment són les nefastes conseqüències del lladronici espanyol del qual en som víctimes els catalans. Fins quan, CiU? Fins quan la vostra por serà la raó de la nostra misèria?

COMENTARIS

+1
-0
Catala i de CiU
Miquelet, 31/10/2011 a les 19:12
Respecto totes les opinions, pero posar a CiU al mateix cistell que el PSC, com sembla que ha dit algu, hi ha un bon troç. Soc votant de CiU, soc independentista fins a la medula i aquets temps d'avui no es poden comparar als de fa 30 anys, ara be vos dic una cosa hi ha gent que ara va de independentista i d'esquerres pero quan agafen la poltrona no la deixen ni per les esquerres ni per Catalunya. Quan la miseria entra per la porta, l'amor s'en va per la finestra.Visca els Paissos Catalans.
+1
-2
Sol no!!
Cartanya, 05/10/2011 a les 19:20
El Sr. Espot segurament te raó, però ell també a fet “cagades”,com la de les eleccions del 28N passat, en que no va voler entra a cap partit per entra finalment a SI, (Laporta podria semblar que arrasaria), i ell com jo mateix amb Reagrupament,ens varem quedar amb un pam de nas. L`independentisme es com un Guadiana qualsevol, que apareix i desapareix; quan algú o necessita es posa tota la maquinaria en marxa, però aquet algú mai vol que un altre li faci ombra i el que pot fer hombre no vol ser el segon de ningú, per tan es creant partits i mes partits divisions i mes divisions, i la unitat mai, que he dit jo de la unitat, però si ni els interessa, a ells sols els interessa aconseguí els vots suficients per agafar cadira,i ja en tenen prou, fins a la propera!.
+3
-1
Els catalans són rarets
Moncho, 05/10/2011 a les 16:06
Després de veure les extraordinàries intervencions d'Espot a Metropolitan TV, per youtube, penso en una cosa que va dir l'humorista Capri en una entrevista -no en una actuació-. Una cosa molt anacrònica i políticament incorrecta, sí.

L'humorista, que era de tarannà molt conservador, sostenia que els matrimonis que tinguessin un fill gai "l'havien de dedicar al teatre", activitat en què segons ells dominava una mena de màfia rosa. Si veien certs símptomes, als pares els recomanava: "Dediqueu-lo al teatre".

Els símptomes eren que el jove només anava sempre amb amiguets, que "li posaven unes mosses ben ufonoses, amb un darrera i unes mamelles fantàstiques, però noi, res, no hi ha res a fer".

Vull dir que als catalans els posen uns líders potencials amb la evident capacitat de dirigir, personalitats capaces de fer recuperar l'autoestima... però res. Els catalans deuen ser rarets pel que fa a la seva identitat nacional si trien el que trien a les eleccions. A la identitat nacional i a tot. A mi moltes vegades m'han vingut ganes d'esborrar-me de la llista.
+6
-1
Fins el 20 de novembre
Observador, 05/10/2011 a les 13:39
Qualsevol polític amb una mica de serietat i substància sap que s'està esperant el resultat de les eleccions estatals per tal d'entrar en la batalla a partir del 21 de novembre.

Malauradament, n'hi massa Catalans inconscients i de poca substància, inclús per aquí.
+7
-5
//*//
Anònim, 05/10/2011 a les 12:42
Estic d'acord amb el militant de CiU de les 11.18 però ara les coses han empitjorat exponencialment i continuaran empitjorant sense cap mena de dubte; per tant, crec que ja comença a ser hora que CiU faci el "cop de cap". Malgrat tot, respecto admiro i agraeixo profundament a CiU la feina feta fins ara.
+18
-0
Al militant de CIU
Anònim, 05/10/2011 a les 12:39
No ha descobert vostè res de l'altre món. Crec fermament que el senyor Santi Espot és plenament conscient del que vostè relata, molt acertadament, en el seu darrer paràgraf. Però, potser ja ha passat el temps de donar-los les gràcies (doncs tampoc les tenen totes)i cada moment històric té un pols polític i el dels 32 anys de govern convergent on el llistó era baix avui ens sembla sota terra a molts de nosaltres.
+15
-0
Veritats
Solidari, 05/10/2011 a les 12:21
Molt bon article Sr. Espot, diu veritats com una casa de pagès. Els de CiU son còmplices del gobierno de madriz. Com més temps passi Catalunya espoliada i sense sortir del pou, més aprop esterem de la revolta que portarà on tots volem i desitjem. Solidaritat està fent una tasca ingrata però molt positiva i necessaria, d'això tots podeu estar ben segurs, i la història jutjarà i posarà a cada un al seu lloc.
+23
-2
Als articulistes
Anònim, 05/10/2011 a les 11:53
Aquest article és del milloret de tots els actuals a NACIO DIGITAL. I l'Espot el millor dels articulistes amb qui conteu.
Boníssim: Seguim les seves directrius o acabarem arruïnats en tots els aspectes.
+7
-21
Jo també sóc l'independentista
Militant del CiU, 05/10/2011 a les 11:18
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+24
-1
GENIAL ARTICLE!
Jesus Gonzalez, 05/10/2011 a les 11:02
Algu ho havia de dir (i l'Espot es prou valent per fer-ho, el debat va ser pobre, pobre. Ates que era el debat de politica gral pero si hagues estat un debat qualsevol tambe.
A casa en Mas ens ha decepcionat i molt.
ESPOT SEGUEIX AIXÍ, GRÀCIES PER LA CLARIVIDÈNCIA, LA VALENTIA I EL TEU PATRIOTISEME A VEURE SI SEL'S HI ENGANXA ALGUNA COSA ALS DEMÉS POLÍTICS (Doncs sols a SI no sel's embarbussa la llengua amb la independència) els demés no deuen saber pronunciar el mot perquè s'escarrassen a buscar eufemismes!
+20
-1
GENIAL ESPOT!
Anònim, 05/10/2011 a les 10:40
Article genial i genial polític!
+21
-1
GENIAL ARTICLE!
Anònim, 05/10/2011 a les 10:33
Genial article, genial polític!
Jo també m declaro fan de l'Espot i resto a l'espera del seu moment d'entrar a l'acció. Ja friso!
GRACIES ESPOT, GRÀCIES SI, PER LA CLARIVIDÈNCIA!
+29
-1
FORÇA !!
Joan Subirats, 05/10/2011 a les 09:16
Bon dia estimat Espot ,
desde Castelldefels i Alcanar et donem la nostra millor abraçada , MOLTA SORT !! INDEPENDÈNCIA !!! ES QUE SI NO JA PODEM TREBALLAR I PATIR JA !! que aquests espanyolets no en tenen mai prou .
+30
-1
Fan d'Espot
pepet grill, 05/10/2011 a les 01:14
Em declaro fan de Santiago Espot. Les coses clares i la xocolata espessa. Endavant les atxes.

INDEPENDÈNCIA
+34
-1
Qui
Roser, 04/10/2011 a les 22:36
Qui no treballa per la independència treballa per la dependència.
Qui defensa la independència és defensa a si mateix.
Qui enredereix la independència allarga l'agonía del poble.
Nosaltres encara pocs, tenim sort tenim la independència la nostra lluita és fructifera, la dels autonomistes tan sols porta frustracions i fins què els polítics no pateixin les retallades, continuaran amb l'autonomisme.
Thank goodness for independence.
+34
-1
Amb il·lusió
Durant Quant, 04/10/2011 a les 22:17
CiU ha passat de ser una esperança a ser una de les frustacions més tristes d'aquest país. Ha tingut la gran sort que Esquerra només li han calgut set anys per passar de l'esperança al desencís, i CiU ha pogut tornar al govern, per continuar la frustació. Aquesta és, resumida, la història de Catalunya dels darrers 30 anys.
+32
-1
Ciu = España
Anònim, 04/10/2011 a les 20:30
A Ciu ja li va bé espanya, si, estem arruïnats pel que ens roba Espanya, peró alhora Ciu participa d'aquest robatori. Ciu és cas perdut. Molts dels seus votants no. Espero pel bé de tots que aquests despertin d'una vegada, quantes evidències més necessiten? i posats,
per quan una coalició independentista, deixant-se de dretes, esquerres, seriosa, responsable, que anteposi senzillament la indepedència a qualsevol crossa personalista o d'interessos econòmico-partidistes? El poble espera. La remor persisteix.
+48
-2
Clar i català!
Analista, 04/10/2011 a les 20:00
"Fins quan la vostra por serà la raó de la nostra misèria?"

Senzillament una interl·locutòria final,clarificadora i valenta; per a un article brillantíssim.

Felicitats, Espot!

+36
-2
The answer my friend is blowing in the wind
Mentre el poble sigui RUC, 04/10/2011 a les 18:48
Fins quan? senzill. Fins que deixin de tenir sous d'estadistes, malgrat ser simples gestors d'una administració provinciana, i deixin de tenir negocis tèrbols eixoplugats en els seus càrrecs. Per això, però, caldrà, abans, fotre'ls fora. I són molts els catalans de bona fe que encara se'ls creuen pel fet de remenar moltes banderes catalanes (i fins i tot alguna estelada) durant els períodes electorals.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Santiago Espot
Professionalment és director de vendes per Europa d’una companyia industrial nord-americana. És autor de diversos llibres. Des de Contra el senequisme polític (1991) fins a Discursos a la Nació” (2009).President Executiu de Catalunya Acció.


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: