COMENTARIS

+
1

-
11
ES CURIOSO...XxX, 15/09/2011 a les 18:16
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Esta gente que critica a España...a su Parlamento...sus leyes...como ajenas a ellos...pero que cuando les puede venir bien para sus intereses la utilizan con total sinverguencería...
Vease a los chicos de ACPV lloriqueando en el Congreso...con la súplica de conseguir que TV3 amplie su radio de contaminación...
Muy curioso...por tanto...no hay que hacerles ni caso...

+
3

-
0
CiUPscPP tots SI A ESPANYAJLL.Armengol Costa, 15/09/2011 a les 18:14
Aquí i ara, sembla que tots els que hi llavors varem poder i voler anar a votar la constitució espanyola, ho varem fer pel no. Quant la cruel realitat es que a Catalunya i a diferència de Euskadi es va anar votar massiu pel si. Els poders mediàtics i econòmics amb els partits unionistes de llavors i els d'ara van jugar fort per l'encaix de Catalunya sota el domini espanyol. Avui, estem al lloc que som gràcies a polítics covards,traïdors i venuts com Roca Junyent, Sole Tura, Jordi Pujol, Gutierrez Diaz o Anton Canyelles i Duran Lleida (que ja hi era)...es ha dir PSC,CIU,PSUC(avui IC), UDC i AP (avui PP) amb els centristes de Catalunya la UCD de Catalunya de llavors. Només HERIBERT BARRERA i en nom i representació d'ERC i va votar en contra al Congres espanyols i a Catalunya uns milers mes i poca cosa mes. Per això ara i avui CATALUNYA ES DE ESPANYA.

+
3

-
3
Qüestió d'opinióDessmond, 15/09/2011 a les 17:35
Votar "No" a la Constitució és un fet més testimonial que rellevant. La majoria de nosaltres ni vam tenir oportunitat de votar aquesta Constitució! Cosa que no passa amb el fet de propugnar un i dos tripartits, sense tenir cap pistola al pit. Ni estar empès per aquestes majories que el sistema espanyol sempre aboca els catalans cap a l'estafa segura.
http://dessmond.blogspot.com/

+
7

-
1
que consti, que consti, ...Albert P., 15/09/2011 a les 16:09
Doncs aleshores jo tenia 9 anyets, era l'únic de l'escola que parlava en català, i tot el que sabia sobre aquest tema m'ho va ensenyar la Trinca amb aquella cançò:
"i ara aquest país
que consti, que constí,
si no va a millor, anirà a pitjor
perquè ja tenim la consti, la consti
perquè ja tenim la Constitució"
I vet aquí que 30 anys més tard m'adono de com n'eren de visionaris, aquella terna de músics.

+
3

-
4
L’INEXISTENT I INTERESSAT PROBLEMA CONSTITUCIONAL Jaumetria, 15/09/2011 a les 15:46
L’INEXISTENT I INTERESSAT PROBLEMA CONSTITUCIONAL
Avui ens toca discrepar de l’exvicepresident Carod-Rovira. Opinem que s’equivoca. La constitucionalitat no tan sols no és el problema: si Catalunya no és independent és perquè aquesta no ha estat mai la voluntat electoral majoritària (veurem què passa el 20N), i si mai l’independentisme deixa de ser minoritari, automàticament la independència serà una realitat i això serà possible gràcies a la constitucionalitat justament
http://www.naciodigital.cat/opinionacional/noticiaON/2238/vaig/votar
La constitucionalitat del nostre entorn comunitari europeu implica la subordinació de tota la legalitat (i de la mateixa constitucionalitat, per tant) als drets fonamentals, un dels quals és el de la participació política dels ciutadans directament (en primer lloc) i per mitjà de representants (després) --art.23.1 CE--. La Constitució del 1978 no és cap excepció en aquest sentit. Cap precepte constitucional o legal pot passar per sobre d’un dret fonamental
Perquè ens entenguem. Un altre dret fonamental és el dret a la vida de l’art. 15 CE. Així com en el règim preconstitucional la legalitat estava per sobre d’aquest dret, a partir del 1978 la constitucionalitat garanteix el dret a la vida per damunt de tot: de les lleis, de la justícia i de tota actuació privada i pública
Doncs la voluntat política ciutadana té, com el dret a la vida, la mateixa consideració de dret fonamental. No té cap base, per tant, la falsa cantarella segons la qual tal o tal altra realitat política no és factible perquè la CE, precisament, la prohibeix
El 1978 la ciutadania de la Corona aposta per la constitucionalitat. Aquest canvi significa, en síntesi, que la legalitat, que estava per sobre de la voluntat ciutadana, passa a estar per sota
Corrobora el nostre punt de vista que, en aquesta trentena llarga d’anys, l’independentisme (l’única ideologia que hauria pogut comportar un canvi en l’estructura política uniestatal de la Corona) ha estat sempre clarament minoritari a Catalunya: la màxima representació que ha obtingut al Parlament són els 23 escons del 2003 al 2006
Qui i per què fa córrer aquesta brama que la independència de Catalunya no és constitucionalment possible? Els que hi estan en contra, i la finalitat és que el nombre màxim possible de potencials votants independentistes mosseguin l’ham i desisteixin de triar aquesta opció en benefici de qualsevol de les altres candidatures no independentistes
Un exemple breu per acabar. L’última reforma estatutària. Dels parlamentaris que lliurement ha elegit la ciutadania depèn, i no del TC, que la modificació de l’Estatut per resolució de l’alt tribunal sigui sotmesa a referèndum, en compliment de l’article 152.2 CE en relació amb el 23.1, o bé que no hi hagi plebiscit, com ha passat fins avui, en una indiscutible vulneració del precepte del 152.2 i del dret fonamental del 23.1 atenent als inequívocs redactats d’aquests dos articles
Jaumetria

+
11

-
9
Passat ja 33 anys Anònim, 15/09/2011 a les 14:51
.
Tras más de tres décadas de autonomía, del anhelado autogobierno, gestionando los recursos propios y los servicios, después de todo eso, la mayoría de los ciudadanos que viven en Cataluña no son conscientes de que, si las cosas están peor allí que en el resto de España, algo tendrán que ver las políticas que se han aplicado hasta ahora y los partidos que las representan.
.
.
http://aragonanticatalanista.wordpress.com/
.
.

+
4

-
8
fantasiesAins Arbó, 15/09/2011 a les 14:47
Això dels països catalans és una quimera en la que només hi creuen quatre il-luminats. Aneu a València i pregunteu qui vol federar-se amb Catalunya.

+
3

-
2
esmerçem-ho, ara és el momentEncara hi som a temps, 15/09/2011 a les 14:31
Estic d'acord, però ara cal fer una coalició unitària independentista pel 20N... i pel que sembla a esquerra (sense r ni c) no hi ha prou temps per posar-se d'acord amb les altres forces independentistes.
Crec que per arribar a un acord calen només 2 minuts:
1 per dir: jo estimo Catalunya per damunt del meu sou i per tant treballaré per la independència i l'altre per contestar: jo també.
(encara sobra 1 minut i mig)

+
1

-
3
Jo vaig votar SICharly Brown, 15/09/2011 a les 14:21
I encara que reconec que aquesta Constitució Espanyola és una merda penjada d'un pal, tornaria a votar si perque soc possiblista i també optimista.
En pau, només amb una mica de llibertat, no s'en surtiran amb la seva.
El seu pla, d'imposar la llengua castellana només es pot fer per impossició, per força, sense respectar la llibertat, amb mentides, ... Només que el seny tingui una escletxa per on mostrar-se, per on proclamar que les llengües neixen de la lliure relació, de l'afecte, del interés comú, pocs creuran de cor en els mentides que proclamen els imperialistes que volen unificar la manera de parlar de la gent per la força, la prohibició, i el sometiment.

+
5

-
3
Constitució EspanyolaGuillem, 15/09/2011 a les 13:57
Doncs jo confesso que vaig votar que sí, no en sabia més, tenia 20 anys. sortiem d'una llarga dictadura. L'exèrcit ens amenaçava. Ara me'n penedeixo.
OTAN, en canvi, sí. La Catalunya independent també ha d'estar a l'OTAN. Qui ens ha de defensar si no? La societat catalana és occidental i democràtica i no podem viure instal·lats en una neutralitat fictícia, com Suïssa, perquè no som Suïssa.

+
2

-
5
he ditAnònim, 15/09/2011 a les 13:33
I a mi què m'importa el que tu votessis!!!
La reforma de la constitució a correcuita ha estat en part gràcies a tu i al teu enxufat Montilla que heu deixat el país fet una merda, que ho sàpiguis!
Jo també vaig votar no a la constitució, pero espero amb deler poder votar "SI" el dia que us puguin jutjar per malversar els diners de tots ciutadans! I que ho hagueu de pagar amb el vostre patrimoni!

+
3

-
2
JO TAMPOC..!!JLL.Lordes, 15/09/2011 a les 13:09
Catalunya va votar.la amb un SI entusiasta, tot el contrari que Euskadi. A Catalunya el mon empresarial-econòmic, mediàtic i polític varen ajudar a fer que Catalunya, avui sigui mes espanyola. Lligada de mans i peus, que per lligar el cervell dels ciutadans ja hi son ells. Els unionistes de llavors, com els d'avui, son els que avui es presenten com salvadors. No oblidem mai que Jordi Pujol,Roca Junyent,Sole Tura,Anton Canyelles,Gutierrez Diaz i Duran Lleida (llavors ja hi era)....son avui encara el PSC,CDC,UDC,(CiU) PSUC,(IC ara),varen lligar la nació catalana a Espanya. Avui i gràcies a ells i a la ingenuïtat de la majoria de catalans es pot dir sense cap mena de restricció que CATALUNYA ES DE ESPANYA.

+
6

-
2
No em surten les contes.tap de suro, 15/09/2011 a les 12:39
A Catalunya va votar afirmativament la constitució el 87,87% dels catalans i res mes el 7,84% en contra. Ara de 11 comentaris 10 mes el xunguito que escriu l’article diuen que van votar que no. (?)
Acollonant!! I aquets son els que diuen representar al sentiment català

+
1

-
1
JO TAMPOCJLL.Armengol Costa, 15/09/2011 a les 12:31
Aquí i ara, sembla que tots els que hi llavors varem poder i voler anar a votar la constitució espanyola, ho varem fer pel no. Quant la cruel realitat es que a Catalunya i a diferència de Euskadi es va anar votar massiu pel si. Els poders mediàtics i econòmics amb els partits unionistes de llavors i els d'ara van jugar fort per l'encaix de Catalunya sota el domini espanyol. Avui, estem al lloc que som gràcies a polítics covards,traïdors i venuts com Roca Junyent, Sole Tura, Jordi Pujol, Gutierrez Diaz o Anton Canyelles i Duran Lleida (que ja hi era)...es ha dir PSC,CIU,PSUC(avui IC), UDC i AP (avui PP) amb els centristes de Catalunya la UCD de Catalunya de llavors. Només HERIBERT BARRERA i en nom i representació d'ERC i va votar en contra al Congres espanyols i a Catalunya uns milers mes i poca cosa mes. Per això ara i avui CATALUNYA ES DE ESPANYA.

+
6

-
3
NO A LA CONSTITUCIÓ ESPANYOLATAMPOC ME'N PANEDEIXO DE DIR NO A AQUEST NYAP NEOFEIXISTA, 15/09/2011 a les 12:11
NO , PER FEIXISTA I MONARQUICA.
UNITAT INDEPENDENTISTA A LES ELECCIONS 20 N.
http://www.manifest-candidatura-unitaria.cat
VIA FORA!!

+
8

-
2
jo vull votarAnònim, 15/09/2011 a les 11:33
En el seu moment, com la majoria d'electors actuals, encara no tenia edat de votar. Crec que les generacions actuals no poden estar marcades pel que van votar les anteriors, i que les constitucions s'haurien de votar cíclicament, cada 30 anys, per exemple. Estic segur que avui dia aquesta resposta afirmativa del poble català a la Constitución Española no es renovaria ni de bon tros.

+
11

-
1
El NO ha estat sempre el ms positiu per a Catalunya ...gamb, 15/09/2011 a les 10:45
Jo vaig votar NO ja al referndum per a la transici "democrtica", que legitimava el franquisme i tots els seus deixebles i descendents, front la ruptura democrtica que volia la seva condemna explcita. La Constituci doncs es legitima com a continuaci del franquisme, i per aix a ms vaig tornar a votar NO. I ERC fou conseqent aleshores tamb. Com tamb va sser conseqent quan va demanar el NO al refrndum del 2006 per al'Estatut retallat i cuinat per el nostre actual President, molt Honorable Artur Mas, lder de CiU, amb el President del Govern d'Espanya. Desprs ERC va entrar altre vegada al Govern de Catalunya per a gestionar aquest Estatut escurat. I ERC ha aconseguit amb la seva acci minoritria al Govern treure els colors a tots i despullar l'essncia d'Espanya. Ara amb les cares molt ms destapades, la consecuci de la independncia de Catalunya est en el leit motiv personal de la majoria dels nostres conciutadans. Endavant, doncs ens apropem a la llibertat! I per a nosaltres catalans la llibertat significa tamb major riquesa i justcia social, no tingueu cap dubte!

+
9

-
2
i a l'estatut retallat tambécapsigrany, 15/09/2011 a les 10:40
i jo vaig votar que no a l'Estatut retallat , amb la teva mirada curta, la traició interessada de CiU, la desaparició del psc dins del psoe i l'ambiguetat calculada de ICV. Tot això va permetre una gran retallada que posteriorment va arrodonir el TC. Tot per quedar per sota de l'estatut del 79. D'això que n'opines?

+
8

-
2
VotacionsBori i Fontestà, 15/09/2011 a les 10:21
Jo també vaig vota no a la constitució dels espanyols i també he votat no als dos estafatuts de Catalunya

+
8

-
2
espanyolistesCatalà, 15/09/2011 a les 10:00
La constitució espanyola va naixer malament, doncs és fruit de espanyolistes i franquistes que segueixen en el poder, es com dir que a Libia acaba Gadaffi però els seus seguidors continuarán en el poder enmascarats de democràtis.
De la monarquia imposada es millor no parlar-ne

+
20

-
2
Per viure en democràcia la gent cal que sàpiga què votacosa que poques vegades passa a Espanya, 15/09/2011 a les 09:45
Jo també vaig votar NO. I tenia només 18 anys. No n'entenia massa, però no em va semblar bé com es tractava les llengües, la funció de l'exèrcit, la prohibició del dret a federar-se les CA, i el no reconeixement del dret d'autodeterminació. Tampoc em semblava bé que s'imposés el dret de la "bragueta" que altres anomenen monarquia. Avui he de dir que TAMPOC NO ME'N PENEDIXO I TORNARIA A VOTAR NO. Em va acabar de convèncer, l'actitud dels votants del sí que jo coneixia (els meus pares inclosos). Ni es van llegir cap article del text, ni entenien què anaven a votar. I així ens ha anat. I així ens va.

+
9

-
2
Conflicte democràticJosep Brâut, 15/09/2011 a les 07:55
Totalment d'acord. Per sort l'any 1986 els catalans ja vam votar diferent dels espanyols al referèndum de la OTAN.
Tant de bo l'actual reforma de l'article 135 de la Constitució espanyola compti amb 35 diputats o 27 senadors que n'exigeixin l'aprovació per la via del referèndum: així els catalans tindrem una oportunitat per esmerçar l'error del 1978 i votar diferent dels espanyols.

+
7

-
11
de votacionsRed Barón, 15/09/2011 a les 07:23
Carod, tu vas votar no a la constitució i afirmativament per portar tropes espanyoles a Afganistan? o m'han enganyat?

+
13

-
14
llastimaAnònim, 15/09/2011 a les 06:48
Doncs es una pena que acabessis la teva carrera rient-li les gràcies al PSOE. Una absoluta baixada de pantalons per part teva.

+
13

-
5
Doncs jo vaig votar nulAnònim, 15/09/2011 a les 00:36
Jo vaig votar nul, doncs vaig agafar una papereta en blanc i vaig posar que sense llibertat plena, veritable amnistía i un estatut d'autèntica autonomia no donava per vàlida aquella constitució.