Actualitzat el 25/07/2011 a les 00:03h

«¿Por qué no te callas?»

El problema de determinats polítics d’aquest país és que es creuen molt llestos, però alguns d’ells cada cop que obren la boca ja tots sabem el què diran. El programa de TV3 Polònia ho reflecteix molt i molt bé. Suposo que, precisament perquè determinats polítics no són tan llestos com es pensen, es posa en evidència que insulten la intel·ligència de l’elector. Aquest elector s’hi torna, i no va a votar. Vull dir que la viu-viu que van fent determinats polítics té un límit: que l’abstenció un dia arribi al 50% i el ridícul (que ja es va deixar entreveure quan el “indignats” van bloquejar el Parlament) sigui inevitable. Quan la dignitat estigui irremeiablement perduda.

Ara, sense anar més lluny, ja comencem altre cop amb en Duran i el seu equip de fantàstics a Madrid. I dic que ja comencem perquè ja xerra altre cop d’entrar al govern. La seva dèria. Després passarà a la història com un ministre nefast (com nefast va ser el seu pas per una conselleria). No entenc com no s’adona que fa el ridícul, aquest home. Parlar d’entrar al govern amb el concert econòmic que esperem negociï Convergència (esperem que no es deixi aquest tema en mans dels incontrolats d’Unió a Madrid) i amb un munt de reticències que s’hauran de superar (i que jo veig insuperables), són ganes de xerrar per no callar. Observo que, des que la mala educació va impulsar aquest home a propagar el que ell es pensa que havia votat la vicepresidenta de la Generalitat, la seva incontinència verbal s’ha consolidat. Com que ningú li crida l’alto, és normal.

A mi, no els he d’enganyar, el senyor Duran i la seva colla (que inclou l’inefable senyor Sánchez) em semblen perillosíssims per Catalunya. A més d’incapaços de fer res útil. Fa temps que a Madrid els han pres la mida. Saben que el catalanisme d’aquesta colla es dóna per satisfet quan els concedeixen el privilegi que, al tap del porró, els catalans hi puguem posar la barretina. I, sempre i quan -conditio sine qua non, sigui la colla Duran la que es begui el contingut del porró. A galet.

Els militants d’Unió haurien de començar a treure’s la caspa de sobre. Farien un servei al país. Alguna alternativa hi ha d’haver! No es pot seguir sent, permanentment, la pedra a la sabata del catalanisme polític. No es pot seguir sent una mena de sangonera que, quan toca, es renta la cara amb les entrevistes que els fa “l’amiguet” de La Vanguardia. I no es pot, sobretot, seguir deixant en mans de gent de tant poc fiar els interessos de Catalunya. Perquè Unió representa avui les traves d’una possible regeneració del catalanisme. I, mentre no hi hagi un millor sistema electoral a nivell espanyol, l’espectacle d’Unió provoca l’abstenció. Entre d’altres, la meva.

Navega per les etiquetes

Josep Antoni Duran i LleidaCiU

Referències a Internet

Duran Lleida

COMENTARIS

+1
-2
Aneu errats! Duran és l'home a seguir
Anònim, 26/07/2011 a les 23:46
Ui, molta enveja i hipocresia veig per aquí. En Duran és un polític com la copa d'un pi, altrament no seria des de fa anys el més valorat tant a catalunya com a Espanya, no? Duran té un secret. Transmet serenor i confiança, i la seva calba brillant ens posa a tots catxondos, ho hem de reconèixer. A més, és un gentleman, un home digne que no va a qualsevol restaurant ni hotel, i li van les jovenetes més que un caramel a un nen, com ha de ser. Macho Duran és tot un senyor, com els d'abans. Un dandi ple de saviesa. M'agrada la seva honestedat, seny i moderació. Trenta anys llargs en el mateix càrrec l'avalen en credibilitat i com a home perseverant. I quin gran patriota i estratega! Cal ser cec per no veure que vol ser ministre com un sacrifici per proclamar des del Ministerio que sigui la independència catalana. Duran és l'home a seguir. L'autèntic gurú català. No el decebeu, catalans. No deixeu mai de votar-lo, com fins ara. Visca en Duran! Visca CiU! Visca Catalunya independent!
+2
-1
encertat
Anònim, 26/07/2011 a les 17:26
Aquest article reflecteix el mateix que penso jo .En Duran és negatiu per CATALUNYA. No ho veuen les eminències de convergència ?
+0
-0
Censura
Lluís Blanqué Llobet, 26/07/2011 a les 17:15
Perqué hi ha censura a alguns comentaris que son veritat?
+1
-1
A sí?
gat escaldat., 26/07/2011 a les 16:00
Socialistes, 50 % vots, 25 diputats, ministres, Chacon, gorbacho, Serra, borrell... Respetareé l'estatut de Catalunya...

Duran només de parlar-ne o amenacar-ne, ha de ser un traïdor?
+2
-1
Duran, Sentís, Samaranch
Fart d'injustícia, 26/07/2011 a les 12:14
Queda palès que Duran prefereix servir el gobierno central que actuar com En Carrasco i Formiguera, catòlic militant, fundador d'Unió Democràtica, afusellat per Franco per servir la Generalitat republicana.
+1
-0
La memòria.
lluisblanqué i llobet, 26/07/2011 a les 11:16
Lo pitjor que aquest sr.Duran no respecta res de perquè varen fundar un grup d'homes la Unió Democrática. Volian per Catalunya un partit social-cristià progressista i catalanista. Per alguna cosa els franquistes varen a afusellar al Sr. Carrasco i Formiguera i varen ser perseguits molts militants de aquest partit desprès de la guerra entre ells el meu pare que va estar uns quants anys a la modelo i a la famìlia ens va ser insuportable viure la dictadura franquista.
+17
-1
Duran Miente
Antoni, 25/07/2011 a les 23:10
No s'equivoqui Sr. Roig, que vosté és professor i no s'ahuria d'equivocar.
Duran Lérida i Artur Mas, no lluiten per cap Concert Econòmic per Catalunya, això va ser l'esquer , la pastanaga, que van penjar per obtenir vots.
Ara ells parlen d'un esotèric . " PACTE FISCAL" que ningú sap ni que és ni que serà ni perquè ens servirà.
És com com dir "A chilipú apú apú" que queda molt rítmic però no vol dir res.
+2
-0
...
Anònim, 25/07/2011 a les 18:35
La Santa Aliança és molt poc santa.
+11
-1
Duran, favorits dels espanyols
Robert, 25/07/2011 a les 17:38
Duran és una xacra per a Catalunya. Representa el pitjor del país, l'arquetip del catalanet que frisa per ser majordom del poder espanyol sense dignitat, ni principis, ni res. I com pràcticament mai no ha tingut responsabilitats de govern, sempre surt ben valorat a les enquestes! És l'home favorit del Conde de Godó i de tots els qui volen que a Catalunya tot continuï "atado y bien atado". Però, en fi, no carreguem totes les tintes en Duran, que Mas també tindrà alguna responsabilitat en que aquest individu tingui el poder que té, absolutament sobredimensionat, oi? Però m'agradarà veure com els convergents que es diuen sobiranistes justifiquen el vot a Duran i Lleida a les pròximes eleccions espanyoles. Podran? Segur que sí, en tenen pràctica.
+7
-1
Duran dolent, dolent.
Anònim, 25/07/2011 a les 16:39
En un simil futbolistic, en Duran juga, per que es amic del entrenador. Un jugador que en tots aquets anys, no ha marcat un sol gol per el seu equip, a de esta sempre de reserva, mai de titular.
+5
-2
Ja em direu què faig ...
Toni Català, 25/07/2011 a les 15:52
Completament d'acord. El Sr. Duran és la quinta columna del PP dins les trinxeres sobiranistes. Com que és llest i hàbil, és perillosíssim. És evident que mentre la interlocució amb Madrid estigui a les seves mans, CiU lluitarà amb una mà lligada a l'esquena. La gran pregunta: al Sr Mas ja li va bé, o no li va bé però no hi pot fer res? En qualsevol cas, motius per no votar CiU. Però si no els votes, a qui votes?
ERC no, què farà president un socialista. SI tampoc, que estan tocats del bolet. Les CUP---són socialistes i admiradores de Marx i Lenin!! Ja em direu què faig ...
+11
-4
Si no vas a votar, de què et queixes?
De la costa, 25/07/2011 a les 14:06
Quan l'abstenció arribi al 50 % els que no volen votacions (però que ara no en falta cap a l'hora de votar), et diran allò que has de fer, sense deixar-te fer un comentari-basura com el que has fet.
Ah! els indignats no van bloquejar el Parlament. Un grup d'arribistes (neo-camorristes)ufanosos per sortir a la "tele", volien impedir que el representants, elegits democràticament, poguessin arribar al Parlament.
Et recordo qui va tancar aquest Parlament?
+25
-1
deliri cambonià
Farabundo Vila Sanjuán, 25/07/2011 a les 12:43
El deliri cambonià d'en Duran no té aturador. Parlen de tenir ministres catalans a Madrit com una novetat. N'hem tingut molts i en tenim molts, de catalans, a alts càrrecs de l'administració central però...ha servit per alguna cosa? Hem de repetir constantment els mateixos errors? No tenim memòria del que va passar abans d'ahir o ahir mateix?
+10
-3
Un però
Anònim, 25/07/2011 a les 12:30
Completament d’acord amb la seva valoració del sr Duran. Hi ha un petit problema, però: el senyor Duran no és només el polític català més ben valorat a Espanya, sinó també a Catalunya. Si això és veritat, es pot argumentar que, traient-se’l del mig (o del davant), CiU atrauria tots aquells abstencionistes que, com vostè, els rebenta l’estratègia de plegar-se al govern espanyol de torn malgrat la retòrica catalanista. Ara: quants dels abstencionistes ho són pel mateix motiu que ho és vostè? Quants votants deixaria de captar CiU si prescindís del calb de la suite? Si CiU el manté, no pot fer la política que la majoria de militants o votants (se suposa) voldrien; si se’n desfà s’exposa (presumiblement) a una hemorràgia de la qual difícilment es podria refer.

Total: un panorama ben galdós. Però ja diuen que qui no s’arrisca no pisca i, ben mirat, potser no aniria malament que CiU explotés per que les coses quedessin clares.
+5
-5
d'acord, però.....
Anònim, 25/07/2011 a les 10:39
Hi estic d'acord, però tot i que estic ben lluny d'Unió, sé que hi ha molta gent dins d'aquest partit que vol la independència, que Duran està tant blindat dins el partit que no s'hi pot fer res.
+23
-2
prou, prou, prou de Durans
Quimet, 25/07/2011 a les 08:57
A les elecciones espanyoles penso deixar de votar CiU, no puc amb aquest saltimbanqui d'en Duran.
+43
-2
La pura veritat.
Algú ho havia de dir., 25/07/2011 a les 07:23
Impecable article. Però ja se sap, als poders fàctics d'ambdúes riberes de l'Ebre, ja els hi va bé que això segueixi per sempre així. No hi ha democràcia interna als partits, no hi ha renovació, i al no haver regeneració, "la criatura se'ns mor entre les mans". A la majoria de polítics, els interessa molt més la cartera que la bandera. I naturalment estem parlant de la SEVA CARTERA, no de la cartera del país.
+26
-3
Defensa d'interessos propis
Saa, 25/07/2011 a les 01:40
Cal començar a dir que el grup de CyU, i bàsicament Unió Democràtica és un simple lobby que defensa els interessos propis, però no els dels seus representants de la nació catalana, sinó els del grupet/clan que còmodament romanen instal.lats en l'statu quo actual aliens a la situació real del país.
El mateix que sembla volia fer el grup d'ERC, amb Puigcercós i Ridao al capdavant i que esperem amb la "nova" direcció del partit canvii,cosa difícil.
Mentre els representants catalans a Espanya facin el que han fet fins ara, tenim mala peça al teler.
+62
-0
En Duran resta
Fèlix The Cat, 25/07/2011 a les 01:24
Estem bastant d'acord, senyor Roig. Crec que jo podria respondre bé al que es pot considerar un "votant tipus" de CiU: més aviat liberal, no gens socialistoide, sobiranista ... Però hi ha rodes de molí que no estic disposat a empassar-me, i en Duran i la seva colla n'és una d'elles. Jo votaria Convergència però em veig absolutament incapaç de votar res que tingui a veure amb Unió mentre aquest paio n'estigui al capdavant. En definitiva ... a casona. Si la llista l'encapçala aquest paio, que Convergència no m'esperi a les urnes. Esperaré aviam què és el que presenten els d'ERC. Aviam si en Junqueras fa neteja i presenta una llista lliure de Ridaos. Si Esquerra es depura de Ridaos, Puigcercosos, Huguets, Simós, Portabelles i fauna diversa estretament vinculada als desastres tripartits, em podria plantejar el vot a ERC. El que tinc claríssim és que jo no toco una papereta on hi consti el nom d'en Duran. Ni amb una pinça al nas!! És superior a mi, és físic, és repulsió.
+35
-0
Duran mai
vicenç , 25/07/2011 a les 01:04
M'agrada CDC i m'agradarià Unió amb l'alcalde de Vic al Capdavant. Però mai votaré CiU a les espanyes perquè votar un unioniste com Duran no m'ho permet la meua dignitat
+13
-8
Doncs sí, estem d'acord.
Emprenyat, 25/07/2011 a les 01:03
Molt d'acord amb la garrotada que el Sr. Roig els hi clava als de Unió. Però, i la Conveniencia? Què em diu de la Coveniencia?
I que ens pot dir el Sr. Roig de constructiu. Tota la seva destrucciò és encertada, però sisplau Sr. Roig, mullis d'una vegada. Es molt maco anar fent d'enfant terrible dels lluitadors contra la incompetència, però expliquin's quines són les seves competències. Quan he sabut que vosté va ser un quadre d'INDRA - empresa agafada fortament a la mamella governamental- començo a malfiar-me de la seva competència.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Xavier Roig
Nascut a Barcelona (1957) però tarragoní, és enginyer i, a hores lliures, escriptor. Li agrada l’aviació, i muntar i arreglar aparells espatllats. Està convençut que cal aprofitar el temps perquè, tard o d’hora, algú ens prohibirà pensar. No és aficionat al futbol, ni creu que el Barça ens hagi de redimir de res. I que si no haguéssim d’estar sempre teixint el que altres desfan, podríem tenir més temps per fer de Catalunya un lloc més evolucionat. Com succeeix als països normals.
Altres articles d'aquest autor


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: