Actualitzat el 20/07/2011 a les 12:22h

Ens volen tallar la llengua

Ser una colònia comporta nefastes conseqüències: espoliació econòmica, despersonalització nacional, tergiversació barroera de la pròpia història,… Aquestes són algunes de les més destacades. Però viure sotmès al poder d’altri també significa no veure, o no voler veure, les autèntiques intencions d’aquell que t’ha demostrat que vol fer-te desaparèixer com a poble.

Tot això ve a tomb perquè aquestes darreres setmanes hem estat testimonis del serial entre CiU i el PP per aprovar els comptes de la Generalitat. Els d’en Mas ens han volgut vendre el seu rigor i seriositat però, en realitat, el seu pacte amb els populars no fa res més que legitimar i donar ales a Catalunya al partit d’en Rajoy i de l’Aznar. És a dir, queden autoritzades moralment les pràctiques colonitzadores dels populars per fer del català una llengua subsidiària.

Una vegada se’ls han obert les portes, la facció “regional” de la tal Sánchez Camacho fa servir tot el que pot per intentar fer efectiu el genocidi lingüístic. A aquesta “legionaria” no li ve d’un pam quan es tracta de la “lengua del imperio”. Des d’utilitzar públicament el seu propi fill com a víctima del sistema educatiu català fins a fer-se fotos amb la sinistra associació espanyola Convivencia Cívica Catalana. Ni li importa posar una criatura en el focus de la polémica ni tampoc anar de bracet amb qui titlla de xenòfofs als catalans. És el “todo por la patria” posat al dia.

Personalment no em sorprén l’actitud de l’Alicía i els seus. Són els continuadors de l“habla en cristiano” que en lloc d’utilitzar el cop de porra fan servir el cop de “constitución”. No penseu que això significa que s’hagin civilitzat. Simplement és que Europa, i el món en general, ja no toleraria un nou Franco que ells no tindrien cap mania en ressuscitar. Només cal veure com fa quatre dies el PP encara es negava al el Congrés dels Diputats de Madrid a catalogar-lo com a “dictador”. Ben mirat, són els mateixos gossos amb idèntics collars, perquè ni esma no han tingut per canviar-se’ls.

Davant d’aquesta ofensiva per mirar de deixar agònica la llengua catalana, què fa el govern dels anomenats nacionalistes catalans de CiU? S’escandalitza? Censura i combat les pràctiques del populars? En absolut. Es limiten a esperar que s’hagi de ccomplir la sentència del Tribunal Suprem que diu taxativament que l’escolarització dels infants catalans haurà de ser bilingüe. O sigui, el cop de gràcia al nostre idioma a base de fer-lo més prescindible del que encara ho és.

La mala llet i la vilesa que gasta el PP contra el català troba en els convergents una resposta inexistent que fa bo aquell tòpic del català venut i rastrer que diu “el que no són pessetes (ara euros) són punyetes”. Ara bé, si pensen els Rajoy, Aznar o Sánchez Camacho que tots els catalans són com els Duran i companyia van errats de mig a mig. Si volen parlar de llibertats lingüístiques que les vagin a pregonar a Albacete o a Conca perquè a partir d’ara (almenys des de Catalunya Acció) gastarem contra els populars i tots els seus satèl·lits la mateixa mala llet que ells gasten contra la nostra llengua. Que s’ho gravin bé en el seu cervell “rojigualdo”: qui no vulgui pols que no vagi a l’era.

Navega per les etiquetes

CiUcatalàPP

Referències a Internet

CiU PP

COMENTARIS

+2
-0
ANDALUZ
marcc, 26/07/2011 a les 14:41
Senyor Andaluz, el que proposa s'ha dut a terme, s'ha batejat com a pujolisme i és via morta des del 2006. Espanya no vol saber res de Catalunya a banda dels quartos i de que s'acati la constitució fil per randa segons la interpretació del govern de torn. Aquí el que toca ara és fotre el camp.
+2
-0
Espot és l'unic polític català no contaminat
Anònim, 26/07/2011 a les 03:54
Espot és l'unic polític català no contaminat pel franciscanisme tradicional català
+1
-8
Una Guerra...
A tots..., 25/07/2011 a les 21:05
Doncs a tots els comentaris sigueu valents i una altra GUERRA CIVIL, igual aniria be, molts morts pais destrossat, i apa a tornar axecarlo, els pocs que quedarem, ja tindrem treball, etc etc.. MORT PER MORT SANG A TERRA, que es ben veritat aixó, i no tant xerrar i parlar...
+7
-1
molt be Sr. Espot
Anònim, 25/07/2011 a les 20:08
Molt ben redactat, Sr. Espot. El que importa és el que diu i que a més s'entén molt bé. És molt clar tot !!!. Seria bo que tothom digués les coses tan clares. No entenc aquestes crítiques ferotges. El que importa és el fons i després ja arreglarem la forma amb la independència. I el fons, si es venen, em cagaré amb la mare que els va parir, sobre tot en Duran. Amb en Pujol, aquest no va esser ministre, a veure si ara ho serà amb en Mas.
+2
-7
Un aplauso
Anònim, 25/07/2011 a les 18:01
Plas, plas, plas... una oratoria directa y contundente, los malos horrorosos los del PP y los colaboradores por la pela los de CiU. Y el arma asesina la Constitución. Y Europa contemplativa mientras la garrota no pase de la Ley constitucional escrita. Plas plas plas.
+2
-10
jijijiji
Anònim, 25/07/2011 a les 16:56
cuantos votos municipales?
+8
-2
Pròxima estació : el ressorgiment de la consciència nacional i estat propi ja !
Jordi Valls Capdevila, 25/07/2011 a les 14:18
El genocidi cultural és un tipus de extermini que consisteix a l'eliminació, substitució o inutilització de la cultura d'un grup humà sense necessitat d'eliminar físicament a les persones que practiquen aquesta cultura. Aquest és un procés d'agressió en el qual s'imposa una nova cultura aliena (la dels agents agressors) en anar eliminant, substituint o inutilitzant els lligams socials que permetien les manifestacions culturals que el grup tenia inicialment, de forma tal que la llengua originària, l'art, les tradicions musicals, la literatura oral o escrita, les conviccions religioses, les conviccions morals, les institucions polítiques tradicionals i altri són extingides o absorbides dins de la nova cultura aliena. Aquest procés duu implementat la substitució d'una identitat cultural per una altra, però el fet que a la majoria dels casos no comporti una agressió física, fa que, sovint, no sigui percebuda com a tal pels membres de la cultura agredida .
+3
-1
gràcies
innisfree, 25/07/2011 a les 12:50
Gràcies, anònim de les 20.49, i demano excuses si he molestat algú.
+6
-3
CATALANIZAR ESPAÑA
ANDALUZ, 25/07/2011 a les 11:12
"Se hace necesario españolizar Europa en vez de europeizar España"... letras de unamuno, seguidas por joaquim costa, gasset, valle-inclan.
creo que es tiempo de que se catalanice el resto del estado (lengua, cultura democratica, vision social, etc...).
la lengua catalana es tan espanyola como el castellano, y por ello no debeis enrocaros en vuestro ombligo, sino que debeis enseñarla al resto del estado, hasta que se consiga un bilinguismo a nivel estatal.
catalunya es hispania, castilla no debe ser quien imponga su lengua al resto de los territorios espanyoles.
potser, l'institut de llengua catalana, hauria concertar amb altres territoris uns programes de difusio del *catalan mes alla del vostre territori i ensenyar la llengua que s'ensenyoreixo pel mediterraneo a tots aquells,andalusos, extremenys, *galegos, castellans, murcians... que potser el vulguin.
+6
-2
Voler
Anònim, 24/07/2011 a les 23:32
Volen però no poden.
+13
-2
@innisfree
Anònim, 24/07/2011 a les 20:49
Soc dels molts que agraeixo les correccions que fas a l'ortografia i la sintaxi dels articles publicats. Lluny de considerar-ho una manca de respecte o menyspreu envers qui l'ha escrit, ho considero una bona manera d'aprendre Català.
A tots ens fa molta falta.
+9
-3
jo toco qui vull
innisfree, 24/07/2011 a les 10:34
Primer: jo toco qui vull. Només faltaria. D'intocables, en aquestes latituds, per sort, no n'hi ha. Tothom és susceptible de crítica, i jo, el primer. No en tinc d'herois, jo. Ja fa anys que m'afaito.

Segon: el missatge que vaig enviar no era per ser publicat. Així ho vaig fer constar. L'únic que volia era ajudar a arreglar l'article.

Tercer: l'article parla de llengua, i un dels problemes greus de la nostra llengua avui dia és la falta de prestigi. I que els mitjans d'informació no facin servir una llengua correcta no fa altra cosa que desprestigiar l'idioma.

Quart: a mi l'invasor em fa venir basques, i em sembla que tant en el fòrum com en els comentaris de ND ho he deixat prou clar.

Apa, siau.

I, si això de "gamarús" va per mi, gràcies. Hi podríem afegir "capsigrany", "miloca", "mussol" i "oca de reguerot", per completar el catàleg d'insults ornítics.




+7
-23
Mal necesario
Anònim, 23/07/2011 a les 20:22
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+12
-6
ANEM PER FEINA, DEFENSORS DE LA TERRA
JO JA TINC LA FALÇ AL PUNY , SR. ESPOT !!, 23/07/2011 a les 12:32

DEFENSEM LA TERRA DELS NOSTRES AVIS I DELS FILLS QUE ENS SEGUEIXEN!!
+10
-4
Gramàtic onanistes.
Ronnie, 23/07/2011 a les 10:39
Al "corrector" espontani

Tots els articulistes i tots els redactors dels mitjans digitals cometen faltes. En aquest mitjà i en tots els altres, perquè no tenen correctors.

Avui potser Pla escriuria, li publicarien directament l'article en un digital -sense passar per les mans del senyor Bardagí- i algun ase gramàtic diria que "perjudica la llengua", naturalment molt més que el professor Caca i similars.

Retreure un parell de petites incorreccions en un article digital a una persona de la categoria de Santiago Espot demostra mentalitat de perepunyetes estèril, esguerrat i esclau.

Ho hem vist sovint: quan l'invasor usa exclusivament la llengua de l'imperi, callen i miren a terra -"hi tenen dret"-, però amb els nostres, i amb els més bons, som, suposadament "hipercrítics".

L'Espot no me'l toquis, és el meu heroi.

I tu, fes-t'ho mirar, gamarús.

+16
-5
From USA
Anònim, 22/07/2011 a les 23:58
Aixó és com la violéncia domèstica què hi ha entre alguns matrimonis. És un constant abús verbal i físic.
I en Pujol dient què hem de resistir. I en Mas s'ofereix com a soci permanent i estable pel partit qu'acepti el Pacte fiscal. I a hores d'ara el govern espanyol recurrent la llei de l'aranès de la Vall d'Aran per què la consideran inconstitucional...
Necessitem líders amb projecció de futur.
Endavant Espot!
+15
-5
Clar i català
Montserrat, 22/07/2011 a les 11:57
Molt bon article. Però no ens hem d'oblidar del PSC...no cal fer esment de quina part està.
Bé suposo que els votants de CIU que es diuen nacionalistes ja han obert els ulls...o cal alguna de més grossa?
+11
-7
excuses
innisfree, 21/07/2011 a les 20:17
"Alguns personatges van convertir el català en un camp minat, on res no és correcte."

A veure, saber distingir entre "conte" i "compte" és un camp minat?

Bona excusa té el malalt: es pixa i diu que sua.
Tota llengua té les seves normes, i tota norma es complica a mesura que s'hi aprofundeix.

A la meva època, jo també vaig ser escolaritzat exclusivament en castellà, i m'he hagut d'espavilar pel meu compte.
+19
-6
ANNA
Anònim, 21/07/2011 a les 19:40
FELICITATS PER L'ARTICLE
+23
-6
MAGNÍFIC ARTICLE ESPOT!
CLAR I CATALÀ, 21/07/2011 a les 17:49
Em reventa haver-li de donar la raó a vostè! Doncs estic, com taaaaaaaants i taaaaaaaaaants entre dues aigües, sóc militant de CIU des de fa més de 25 anys i aquest cop vaig vacil·lar a l'hora d'emetre el meu vot, perquè el nas em deia...ensumava pepergència. Va ser sols una estoneta i la segona opció era SOLIDARITAT per l'Espot, doncs com ell va pronosticar (les acostuma a clavar totes):
- 2º Pacte del Majèstic
- Impossible la idea del Pacte fiscal (perquè la caixa es trencaria).
Ara amb dos collons: SOLIDARITAT CATALANA SEMPRE I QUAN EL GRAN ESPOT s'hi trobi en llistes. Doncs rectificar és de savis i tots els independentistes de CIU (que es conten per desenes de milers)hem de fer el mateix, ja n'hi ha prou!
+30
-6
Farts !!
Anònim, 21/07/2011 a les 16:53
Ja n'estem farts de pagar el rescat d'espanya any rere any i que aquests, els espanyols, s'ho gastin anant de putes, fent-se autopistes gratuites (ells en diuen autovies) i pagant-se funcionaris vividors, aturats que treballant 21 dies tenen l'atur per un any.
+16
-6
A l'anònim de les 13:24h
Anònim, 21/07/2011 a les 15:54
T'has quedat descansat/da? Espero k sí, perquè després d'escriure tantes poca soltades i amb tan mala llet, què menys, no? A tu et passa com li diu aquell a la Terribes perquè per alegrar-te de les desgràcies alienes s'ha de tenir una vida (sexual i vital) molt pobre. El poble al complet no el té al darrere, però sí molts simpatitzants i està clar que el vot útil i massiu a CIU no el va ajudar. I? A cas et preocupa? Doncs viu i deixa vire capcigrany!I tu què sabràs si és exitosa la seva feina a l'empresa americana? Al·lucino amb la facilitat de la get per jutjar a la resta!Segeixo en Santi Espot des de fa anys i panys perquè el tinc com a referent polític independentista i a l'hoquei (tu que tens tan nivell de català com pot ser que cometis faltes?) ja fa temps que no hi està vinculat però gràcies a la seva tasca per les seleccions catalanes encara en parlem avui! Gràcies Espot i ni cas als txitxarel·los inútils! àNIMS!

+18
-5
...
Anònim, 21/07/2011 a les 15:23
Arribarà un moment en què ja no podran seguir evitant la confrontació. I aquest moment és a tocar. Prepareu-vos que venen moments interessants.
+33
-6
Article excel.lent.
Ronnie, 21/07/2011 a les 14:42
El senyor Espot té el do de l'eloqüència, oralment i per escrit. Com que la seva professió no és la 'ase gramàtic, no és cosa seva corregir ni la gramàtica ni l'estil.

Ell té l'ànima de la llengua a l'ADN, com la tenen o tenien aquelles generacions que tot i dir "seniseru" o "sellu", ens van transmetre tot el patrimoni viu del català.

Els problemes són dos: 1) Alguns personatges van convertir el català en un camp minat, on res no és correcte. 2) La data del seu naixement ens indica que el senyor Espot no va rebre ensenyament formal en cap altra llengua que la imposada per l'imperi espanyol.

Els mitjans són els que haurien de tenir correctors, i no molestar amb ximpleries les persones d'empenta, intel.ligencia, capacitat oratòria i talent polític, però en aquesta època d'escanyament publicitari, crisi, self-service i tot on-line, ho tenim difícil.

***

Ja va dir el senyor Espot que el govern de Mas "s'escagarrinarà les calces" en aquest afer, i ho veiem venir.





+11
-8
Conseqüències per Catalunya
Javier Gonzalez, 21/07/2011 a les 14:13
Aprovar els pressupostos de CiU (amb el suport del PP) comporta unes conseqüències..

http://www.youtube.com/watch?v=0IVi6v_HcUM&feature=player_embedded


http://www.youtube.com/watch?v=pGAHNcR0nrw&feature=relmfu

Compartiu el vídeo amb tots els vostres contactes, que vegin que davant la retallada, l'empobriment i viure agenollats hi ha una alternativa de sortida de la crisi i de la prosperitat.
Felicitats Espot
+15
-37
Felicitacions
Anònim, 21/07/2011 a les 11:24
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+26
-8
QUE LES RETALLADES SUPOSEN EL 10% DEL QUE ENS ROBEN CADA ANY
DIGUEU-HO CLAR, SANTI, 21/07/2011 a les 10:50

EXPLIQUEU-HO A LA GENT, QUE SÀPIGA QUE LES RETALLADES TANT GROSSES SÓN EL 10% DELS 20 MIL MILIONS QUE ENS ROBEN CADA ANY!

QUE LA GENT SÀPIGA QUE SI RETALLEN ÉS PERQUÈ ENS ROBEN ELS DINERS ABANS, JA QUE LA GENERALITAT TÉ 20.000 MILIONS D'EUROS A MADRIT QUE NO TORNARAN MAI MÉS, ENS ELS ROBEN ELS ESPANYOLS, PER FER TRENS A CAP LLOC, AEROPORTS PER A CAP AVIÓ, I PER NO TREBALLAR I VIURE DE LA RIFETA CATALANA (A LLEIDA UN RECOLLIDOR DE FRUITA QUAN PORTAVA 25 DIES DE TREBALL, VA DEMANAR EL COMPTE PERQUÈ SE'N ANAVA, PERQUÈ AMB ALLÓ JA COBRAVA TOT L'ANY).

AU, VISCA LA PEPA! ELS ESPANYOLS TOCANT-SE EL QUE NO SONA, I AQUÍ RETALLADES! I PAGUEN LES VACANCES ALS MANTES ESPANYOLS!

VIA FORA, INDEPENDÈNCIA!

PS. : SALVEM PEGUERA -MIREU EL FACEBOOK-
+23
-7
Sort de tu Espot!
Rigau, 21/07/2011 a les 09:54
Estic d'acord amb l'a`nònim que diu que el teu moment polític encara ha d'arribar, i amb l'altre que diu convocan's. Jo et seguiré on calgui doncs sé qui és sincer i no s'aprofitaria mai perquè viu per i per a la independència i l'amor a la llibertat del nostre poble.
A l'anònim que va rectificacions, moltes d'elles te les podries haver estalviat perquè t'equivoques com Conca per Cuenca: que te n'assebentes ara que en català és Conca?
I a l'anònim que diu a qui votar i entre ells diu als euroistes de SI dir-li que s'expliqui per què euroistes quan han estat els qui menys capital han tingut (una
CENTÈSSIMA part) del que ha tingut CIU. Els partits nous son com tot, els principis son dusos però és injust titllar algçu del que no és: algú ho havia de dir! Gràcies Espot, amb tu avui i sempre!
+11
-42
IKEA
Anònim, 21/07/2011 a les 02:03
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+36
-9
25 del PSc
Anònim, 20/07/2011 a les 21:00
No m'estranya del PSOE i PP però...
El nom dels 25 diputats del PSC al Congres què no defensen els interessos de Catalunya

El nom dels 25 diputats del PSC al Congres de Madrid, què voten NO al Fons de competitivitat per Catalunya i
voten NO a l'oficialitat del català a Europa.

Román Ruiz, Sixte Moral,
Daniel Fernández, Montserrat Colldeforns,
Manel Mas, Isabel López,
Jordi Pedret, José Vicente,
Francesc Vallès, Antoni Ferré,
Teresa Cunillera, Carme Chacón,
Meritxell Cabezón, Meritxell Batet,
Joan Canongia, Joan Carles Corcuera,
Dolors Puig, Joan Ruiz,
Montserrat Palma, Àlex Sáez,
Juli Fernández, Fèlix Larrosa,
Esperança Esteve, Lourdes Muños i Lluïsa Lizarraga.

No ens oblidem quan arribin les generals.

+11
-4
no cal que ho publiqueu
innisfree, 20/07/2011 a les 19:18
I no cal que ho publiqueu. Només entrant les esmenes al text ja em dono per satisfet.
+38
-10
no els facilitem la feina
innisfree, 20/07/2011 a les 19:16
Estic completament d'acord que ens volen tallar la llengua, però no els facilitem la feina maltractant-la nosaltres mateixos:

"Contes" ("comptes"), "fins fer-se" ("fins a fer-se"), "polémica" ("polèmica"), "sorprén" ("sorprèn"), "es que" (és que") "cap mania en ressuscitar" ("cap mania a ressuscitar"), "Cuenca" ("Conca"), "rastrer" ("mesquí").

Error de construcció: "fer-lo més prescindible del que encara ho és" ("fer-lo encara més prescindible del que ja és" o "que no és").

Errors de picatge: "Alicía", "xenòfofs", "a nostre idioma".

El que ens cal no és "mala llet" i, pel que veig, improvisació, sinó seguretat, convenciment i fermesa.

Dit amb tot el respecte, senyor Espot.
+37
-29
clar i català
Anònim, 20/07/2011 a les 18:01
el dit al ull de CiU, ens han trait a tots els catalans de cor, però a qui votar???, a la botiflera de ERC?, als mentirosos de IC?, als euroistas de Solidaritat?, al PSOE?, jo em quedo amb en LAPORTA.. ell és clar i CATALÂ.
+23
-6
Contes
Virgínia, 20/07/2011 a les 17:13
M'agrada el doble sentit de contes que utilitza quan diu els contes de la Generalitat per dir "els comptes", en tot cas, realment són contes perquè només són històries de terror.
+45
-9
ENDAVANT SI, NO ENS DEFRAUDEU!!!
Analista, 20/07/2011 a les 16:28
Espot ets un crack. Malgrat el mal tràngol de les municipals, el teu moment polític està per arribar. Endavant Espot! Visca Catalunya Acció! Visca Catalunya Lliure (sobretot dels infectes regionalistes de CyU)!!!
+37
-12
Convoca'ns Santiago...
Anònim, 20/07/2011 a les 15:49
i acudirem a defensar Catalunya i la seva herència!! A les urnes, es clar! Amb intel·ligència i persistència, com en Ghandi! Cada cop som mes els que en tenim els ous ben plens, d'aquests feixistes espanyols, i de tots els catalans babaus que ni s'enteren de la amenaça espanyola i del mal que ens fan cada dia!
+29
-12
Els catalans també podem crear problemes
artificials per entretenir els espanyols. FEM-HO !!!, 20/07/2011 a les 13:20
El problema dels catalans (bé, un dels grans problemes) és que sempre estem a la defensiva. Espanya, en qualsevol moment pot atacar, la llengua, posem per exemple (hi ha altres camps atacables resultat de no tenir un estat propi), i utilitzar l'atac per "negociar" altres qüestions. El resultat, la llengua es queda igual com estava (el mateix estat lamentable) i Espanya treu alguna contrapartida. D'altra banda, els ploraners del govern regional català ens diuen "gràcies a nosaltres no han reeixit en el seu objectiu" quan, la realitat, és que a canvi d'atacar la llengua (o el que sigui) i, finalment, retirar l'atac, els espanyols aconsegueixen mantenir-nos sota el seu control i els catalans no ens movem ni un mil·límetre.
Caldria, doncs, girar la truita, i ser nosaltres, conscients de la nostra fortalesa, qui passem a l'ofensiva. No cal que Espanya creï problemes per tenir-nos sota el seu control, creem-los-hi nosaltres. En aquest sentit em sembla molt bona iniciativa la de retirar símbols espanyols dels ajuntaments, per exemple.
+66
-12
Grans veritats
Osona, 20/07/2011 a les 12:48
Molt bon article Sr. Espot, m'agrada llegir veritats darrera de veritats. Cal pagar amb la mateixa moneda, i això es cosa que hem de fer nosaltres mateixos els catalans. Esperem que de mica en mica vagi girant la truita i Catalunya recuperi tot el que te recuperar. Amb la única força dels vots, cal tenir ben aviat una BILDU a la Catalana.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Santiago Espot
Professionalment és director de vendes per Europa d’una companyia industrial nord-americana. És autor de diversos llibres. Des de Contra el senequisme polític (1991) fins a Discursos a la Nació” (2009).President Executiu de Catalunya Acció.


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: