Actualitzat el 21/06/2011 a les 00:01h

Isabel Coixet i el quissoflauta

Quan la cineasta Isabel Coixet justifica que ataquin l'exconsellera Montserrat Tura amb pintura no és cap anècdota. A Catalunya hi ha una esquerra sociològica que s'està radicalitzant. La gran manifestació de diumenge a Barcelona va confirmar el fenomen, per sort sense incidents. Ho vaig presenciar com a periodista. Els indignats no són altra cosa que una part de la base popular del PSC, i sobretot d'ICV, que està derivant cap a l'antipolítica. I això ho aprofiten els antisistema.

"On és l'esquerra? Al fons a la dreta", cridaven els manifestants amb un punt de raó perquè al mateix dia llegien que Izquierda Unida donava el govern d'Extremadura al PP. Però hores d'ara no és la desorientació d'aquests partits el que és realment rellevant, sinó el menyspreu que l'esquerra indignada sent cap als seus representants polítics. És un esquinçament profund i difícil de resoldre. Mostra agressivitat. Al fons a la dreta tothom sap que el que hi ha és el lavabo, com dicta el tòpic. El flirteig dels indignats amb l'antipolítica els porta cap a l'abstenció amb el turbo engegat. Ja ho veuran a les pròximes eleccions generals.

L'intent de segrestar el Parlament per part d'aquesta esquerra sociològica mostra una deriva espanyolista també radical. Aquest és l'altre gran canvi dels indignats: està aflorant un espanyolisme exaltat, que per ser d'esquerres es veu transparent, incolor. Ja es va copsar amb la negativa dels acampats de plaça Catalunya d'incloure en les seves peticions una tímida, i quasi ridícula, reivindicació del dret a l'autodeterminació. La radicalització antisistema espanyoleja amb rastes. L'agressió que va patir la setmana passada el Parlament és la més greu des que el general Franco va clausurar amb maons l'hemicicle del legislatiu català. No només els antisistema van agredir diputats, sinó que els convocants tenien la intenció formal d'impedir una sessió plenària de l'òrgan democràtic que representa la sobirania dels catalans.

La radicalització de l'esquerra que mira a Madrid i l'onada espanyolista que l'acompanya no és tan naïf ni quissoflauta com es podria deduir de les reflexions poc enraonades d'Isabel Coixet. L'extremisme està beneficiant algú, i no és precisament el poble català.

Navega per les etiquetes

acampada Barcelonaindignats

Referències a Internet

indignats

COMENTARIS

+1
-0
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 21/06/2011 a les 20:54
Tot aixo forma part de la inveterada imbecilitat dels catalans. Ja sigui la guerra del frances, les guerres carlines, la de Cuba, el Rif, la revolucio social o la guerra civil, ens hi fiquem com si ens hi anes alguna cosa, despres la cosa entre espanyols es soluciona, pelillos a la mar, i els catalans a rebre les coces i a posar els morts en rollos que ni ens van ni ens venen. I ara en tenim un altre exemple. Per mi com si es llencen tots per un barranc.
+2
-0
Heus ací
Anònim, 21/06/2011 a les 19:27
Judes Priest tens raó, però, l'"Espana va bien" també ho considerava en José Luis Rodríguez Zapatero, si guaites una hemeroteca veuràs que el gener del 2008 el President espanyol negava el començament de la crisi i afegia que Espanya superava aleshores a Itàlia en renta per càpita i que el 2013 superaria a França. La "festa" va començar en temps d'Aznar, però, va finir essent President de govern espanyol en Rodríguez el qual també se la va creure.
+8
-0
Doncs sí,
Iluro., 21/06/2011 a les 17:01
els extrems és toquen, i enmig hi som nosaltres, els catalans.
Fins que Catalunya no s´emancipi, no aixecarem el cap, a part d´estar rebent per totes dues bandes!.
Cal la unió de tots els partits i agrupacions independentistes,i posar-nos mans a l´obre JA!.
+4
-14
No a una Catalunya de dretes
indignat, 21/06/2011 a les 16:39
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+6
-1
El vot dels catalans
Guillem, 21/06/2011 a les 16:09
Haurem d'anar en compte, perquè a més abstenció cada vot té més pes, i necessitarem menys vots per a obtenir un diputat.
+10
-2
Tot quadra 2
Adrià Maynés, 21/06/2011 a les 13:16
I els d'aquí, amb els que simpatitzo, haurien de veure que l'única manera que tenim de poder resoldre el problema és per la via política i al marge d'Espanya. Perquè els espanyols, com a dependents econòmics que son, no estan en condicions de resoldre res transcendent. I aniran a pitjor per molt que no vulguin adonar-se'n. A Catalunya tenim un partit que va de cara a la regeneració política seriosament, però allà ni en tenen ni se l'espera...
+20
-4
Tot quadra
Adrià Maynés, 21/06/2011 a les 12:46
Els espanyols acostumats a viure dels diners dels catalans haurien de saber que per poder realitzar-se en el seu modus vivendi han de marxar de Catalunya. De més enllà de l'Ebre estant podran viure de cuento fàcilment. Els que es quedin aquí han d'assumir que els catalans ja fem prou mantenint els d'allà, i que si es queden han d'"apechgar" com a catalans.

Indignant, oi?

Via fora!
+18
-2
Sí que ens representen!
Anònim, 21/06/2011 a les 12:42
Que sí, que sí que et representen, vés a votar i canvia el sistema des de dins, no acampant al Parlament!!!

Que no ho enteneu? El sistema no es canvia amb cassolades, manifestacions i agredint diputats! Es fa un partit, la gent el vota, i canvien el sistema des de dins. Tan fàcil com això.
+7
-16
que no, que no, que no ens representen
Anònim, 21/06/2011 a les 11:25
" l'òrgan democràtic que representa la sobirania dels catalans", resulta que el partit que mana l'han votat el 23 % dels electors.
I ja poden seguir mirant cap un altre costat que cal grans canvis, la gento ho vol. Segons enquestes 2/3 de la població consideren la casta política com el principal problema del pais.
+23
-3
Judas Priest, tens rao
Anònim, 21/06/2011 a les 07:02
L'has clavada. A Zambia o a la India (posem per cas) hi ha molta gent pobra, i no van a manifestacions reclamant 'un sou digne'. Aqui (i a Grecia) sembla que la gent 'tingui dret' a alguna cosa. Aixo em sobta, encara que no hauria de fer-ho.
+10
-14
Els enemics dels meus enemics son els meus amics
Anònim, 21/06/2011 a les 01:46
Aquest purisme que fa pensar que els "indignats" son una quinta columna espanyolista a Catalunya és una equivocació.

La protesta contra l'actual situació social que és més greu a Espanya pel mal govern, és justificada i el catalanisme l'ha d'integrar, no marginar-la. Que aquesta protesta no s'ajusti al nostre guió no és motiu perque no es faci tot el posible per integrar-la en la nostre reivindicació nacional catalana alhora que integrem la nostra reivindicació nacional en les seves demandes. Aquesta reivindicació nacional fa anys que té aquesta estrategia (quan ajuntavem ... i estatut d'autonomia a la demanda democrática espanyola, i no ens ha anat tan malament. Això de qualificar de ridicul que el moviment d'indignats català reivindiqui el dret d'autodeterminació de Catalunya no és mes que prejudici i miopia. LO que seria ben ridicul és que existís un moviment que reclamés més democracia a l'estat espanyol, aquí a Catalunya i que no parles del dret nacional a la independencia si la majoria del poble la vol.

No sabem que donará de si aquest moviment d'indignats, pero potser pot portar la democratització espanyola que ens reconeixerá el dret d'autodeterminació. La nostra força pot ajudar a que així sigui. Sense oblidar-nos de les estelades.
+24
-6
testos per la Coixet
Anònim, 21/06/2011 a les 01:13
Buuuf la Coixet, quina altra intelestuá...Si li fessin un test d'intel.ligencia donaria negatiu, ara fanatisme i llepaculisme, al maxim!
+41
-6
ESPANYA ÉS POBRA.
Judas Priest., 21/06/2011 a les 00:43
Jo crec que el problema radica en que els espanyols no volen adonar-se de que Espanya ja "no va bien". Molts es van creure la famosa frase de l´Aznar i es van pensar que vivien en un país a l´alçada de França. Però Espanya creixia a base d´una bombolla immobiliària que encara no ha petat del tot. Espanya està tornant a ser el que sempre ha sigut, un país pobre, amb un nivell de vida que cada cop anirà a menys i això els joves que van créixer amb el "España va bien" no ho volen acceptar, per més anti-Aznar que siguin. Els joves que es manifesten aquests dies no volen acceptar que Espanya és més semblant a Grècia o Portugal, que a França o Itàlia. Sense saber-ho tenen la síndrome del nou ric vingut a menys que no vol adonar-se de la seva nova situació, o més ben dit, la seva antiga situació.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Lluís Bou
És cronista polític. Ha estat cap de la secció de política catalana del diari Avui. Ha treballat també a Europa Press, en el confidencial de l'agència, la secció de política municipal i la nominació olímpica de Barcelona. Ha redactat les entrades de política catalana i espanyola de l'Enciclopèdia Catalana.


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: