Actualitzat el 16/05/2011 a les 00:02h

Pactes i serietat

El govern d’Artur Mas és un govern dèbil. El candidat de CiU va demanar en les darreres eleccions, com sol passar, una majoria forta per aconseguir una estabilitat parlamentària sòlida. No la va aconseguir. Si després de les eleccions municipals no hi ha un canvi imprevist, Mas tindrà moltes dificultats, no ja per a governar, sinó fins i tot per aconseguir aprovar els pressupostos de l’any que ve. En una situació econòmica com la que patim, aquesta és la pitjor notícia que la política pot donar a l’opinió pública. L’actual president es pensava que podria jugar a la geometria variable, com fa José Luis Rodríguez Zapatero, però a Espanya el govern té cromos per canviar. Estampetes que poden interessar el PNB, Coalició Canària o fins i tot CiU. A Catalunya no hi ha res a oferir, tret de la incorporació al govern, una opció que Artur Mas ha descartat fins ara.

Els pactes polítics, doncs, són molt importants per a la governabilitat Tant importants, que els partits haurien de ser més sincers, més honestos i més coherents quan es presenten a eleccions. No ho haurien de supeditar tot als resultats, sinó que haurien de definir futures polítiques d’aliances que evitessin als electors la sensació final de presa de pèl.

Això exactament és el que no fan les diferents candidatures a l’Ajuntament de Barcelona. Els votants de la capital de Catalunya saben que Iniciativa es prestarà tota al PSC, com ha fet fins ara. I saben també que l’alcaldable dels socialistes, Jordi Hereu, farà el que calgui per continuar al davant del consistori. Però només això. Xavier Trias no s’ha explicat amb la claredat necessària. Iniciativa l’acusa de “voler governar de la mà de la xenofòbia i el racisme del PP”. Alhora i de manera contradictòria, el candidat d’Esquerra, Jordi Portabella, assegura estar disposat a parlar amb la mateixa CiU perquè el PSC “no té rumb”. Joan Laporta encara va més enllà i proclama el partit que encara lidera José Montilla “no és d’aquest país”. Massa ambigüitats, massa silencis calculats, massa inconsciències i massa contradiccions. Podria arribar a passar que la política presentés un panorama molt més devastat que l’economia.

Navega per les etiquetes

municipals 2011

Referències a Internet

municipals

COMENTARIS

+0
-0
Difícil molt difícil.
Anònim, 17/05/2011 a les 01:09
Vist allò que diuen les enquestes i pensant que les sorpreses seran poc més enllà del que s'albira, a Esquerra li serà més fàcil sumar amb el bipartit d'esquerres que amb CIU, mentre el PP espera sumar amb CIU, tot és saber si aquests darrers assumirien de més bon grat la sociovergència, cosa que d'explicar-la avui els faria perdre vots a tots dos, sobretot en benefici de l'abstenció.
+0
-0
Srs de CIU sigueu RESPONSABLES i pacteu
postfederalista, 16/05/2011 a les 22:38
Totalment d'acord. Sr President, srs del Govern, Srs de CIU, srs votants de CIU recordeu que no teniu majoria absoluta. No s-hi val fer pactets. Tens raó no hi ha pastanaga per oferir a l'ase. I menys per fer retallades de prepotència. Senyors de CIU, SIGUEU RESPONSABLES I PACTEU
+10
-1
A qui enganyem ?
Anònim, 16/05/2011 a les 11:34
cyu es va passar 7 anys criminalitzant Esquerra per no haver volgut govrnar en coalició amb ells. Molt bé i ara ?
Doncs torna a fer com el 1995 i 1999, refusar Esquerra i pactar de "facto" amb el pp. Per això el pp està a la mesa del Parlament, la sussana bouis i el seu marit, la bozal..etc al govern : són gent que ha estat ppero fins abans d' ahir.

Escolteu el podcast de l' entrevista del grasset al jordi casas delegat de la Gene a madrit ( UDC) i veureu com es desfà en elogis al pp : collonut ! El parit que més ha atiat l' anticalanisme a ejpaña ara es meravellós i no els recorden res del passat.
Foten pena!
+5
-2
Intencions
Rural, 16/05/2011 a les 09:53
Sr.Sanchis,esta induin inplicitament ha donar suport ha CiU,peque pugui governar amb el millor postor???
+9
-2
Per què no fem dues voltes?
Anònim, 16/05/2011 a les 07:10
La solució és fer eleccions a dues voltes. La primera normal i la segona amb els pactes fets. Això, com les llistes obertes, mai no es planteja. Sembla que no interessi democratitzar la democràcia.
+13
-1
ruleta russa
Antònim, 16/05/2011 a les 01:56
ja ho pots ben dir amic Vicent
la poítica ara com ara i aquí, a la mateixa alçada del futbol: resultadisme i poca cosa més

és el que passa quan no hi ha un projecte coherent (de país, del NOSTRE país vull dir)

Convergència no el té aquest projecte coherent, tot és pura especulació, una nova bombolla que els podria esclatar a les mans ben aviat...

compte perquè el 22M a Bcn tenen el primer match-ball important.


+10
-1
Debilitat
Josep Brâut, 16/05/2011 a les 01:14
Ciu obtingué el 38% dels vots, per això és un govern dèbil: vol governar en solitari tenint només el 38% dels vots. O després del 22M es busquen un soci o ho passarem malament. Ho passarem malament tots: govern, oposició i país.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Vicent Sanchis
Nascut a València el 1961 fa tres dècades que es dedica al periodisme. Ha estat director de les revistes El Temps i Setze i dels diaris El Observador i Avui, aquest darrer durant dotze anys. Ara fa classes de periodisme i col·labora en diversos mitjans com a articulista i contertulià. Ha fet també televisió i darrerament ha dirigit el canal BarçaTV, d'on va ser fet fora l'endemà de prendre possessió la nova junta com a conseqüència de l'"auditoria laboral" perpetrada per Sandro Rosell.
Altres articles d'aquest autor


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: