Actualitzat el 03/04/2011 a les 10:55h
Mitja Lliga, Lliga sencera
El FC Barcelona visitava el Vila-real amb el convenciment que s’anava a jugar mitja Lliga espanyola. Amb més raó, havent-la espifiat un parell d’hores abans el Reial Madrid al Santiago Bernabéu contra l’Sporting (0 - 1), la victòria blaugrana al Madrigal (0 - 1, Piqué) es pot considerar, sense pecar d’agosarament ni d’eufòria, que sentencia el títol a favor del Barça.
Queden vuit jornades per acabar el campionat i el FC Barcelona li treu al Reial Madrid vuit punts i el goal average, que vol dir que els blancs haurien de sumar nou punts més que els blaugranes. S’han jugat, fins ara, trenta jornades en les quals el FC Barcelona ha perdut només nou punts. El sil·logisme sembla de fàcil resolució, malgrat que no sigui matemàticament incontestable: si en trenta jornades el FC Barcelona només ha perdut nou punts, en només vuit ni volent en perdrà nou.
El cap de setmana haurà estat ben rodó. A més, perquè qui li ha pispat les últimes probabilitats de títol al Madrid ha estat l’Sporting de Manolo Preciado, amb qui el tècnic portuguès del Madrid se les va tenir a la primera volta de manera sonada. I sempre fa més gràcia.
En clau blaugrana la jornada també ha estat ben rodona perquè, títol al marge, no hi havia una manera millor de tancar una setmana excessiva. Entre l’eliminació del bàsquet a l’Eurolliga, els pronòstics del president Sandro Rosell, de clavar-li un 5 a 0 al Madrid a la final de Copa, i els comentaris de Josep Guardiola, en el sentit que veu el final de la seva etapa d’entrenador al Barça a prop, imaginar-se el que queda de Lliga fins a la visita al Bernabéu amb el Madrid a només dos punts, n’hi havia per sortir corrents.
Ara: ens ho agafem massa a pit. Allò de que “alguns es pensen que el futbol és només una qüestió de vida o mort, però és molt més important que això”, que va dir l’entrenador del Liverpool, Bill Shankly, és un disbarat. Tanmateix, observant les reaccions que hi ha davant de segons quins resultats esportius, tant si són negatius com si són positius, o d’unes declaracions més o menys encertades o inoportunes, es fa difícil no entendre el significat d’aquell estirabot de Shankly.