COMENTARIS

+
1

-
5
Senyor Cardús.De Pedrolo, 25/02/2011 a les 22:08
Senyor Cardús,
No es cansa sempre d'escriure sobre el mateix?. Perquè en comptes d'estar tot el dia parlant del dret a decidir no parla sobre les retallades del 10% per a les universitats, la pujada de taxes, els acomiadaments massius al personal universitari, el que no contractació de docents de qualitat i una infinitat de coses més que afecta el seu món quotidià que és l'universitari. És que la seva mercè està d'acord amb aquestes mesures?, si és així li recomano que es posi a polític i deixi la universitat, mentrestant li pregaria que se centrés en el seu treball i sobretot en la seva facultat.

+
3

-
0
avui tambè ens han robat (volat) 60 milions d ´eur.monrás, 25/02/2011 a les 20:39
el qwue convè ès que ara que ès debatrà al Palament la declaració d´independència unilateral de Catalunya ès doni el vot lliure de mes de 68 diputats que votin a favor la proposta, aixó ès perfectament possible i necessari per la supervivéncia i el futur del paìs, els diputats tenen una oportunitat ùnica de demostrar el que el poble vol i reclama, estem fars de l ´espoliació actual i la manera de erradicar-la i governar sensa imposicions ès votar ara l índependència, sino ho fan ara els diputats veuran que el poble els hi tirarà en cara perquè no fan el que convè per Catalunya, no cal estar pitjor econòmicament perque ja s´ha vist sobradament que Espanya el que vol ès fer-nos desaparèixer com a poble, nació, l éstat propi, no podran eenfrnt de la nostra dignitat , força i actitud d´independència de cara al món internacional, el més important ara som nosaltres i el nostra destí. ADÉU ESPANYA.

+
4

-
1
MuuuuuuPredicador, 25/02/2011 a les 20:05
Cony!
No se de què us estranyeu
Pels espanyols som una vaca que s'ha de munyir cada dia.
Qui li pregunta a una vaca a veure què vol?

+
3

-
2
DISTRACCIONSAnònim, 25/02/2011 a les 19:24
Entre el dret a decididir i ara el dret a preguntar, el catalanets i catalanetes es van distraient!!!!

+
2

-
0
DISTRACCIONSAnònim, 25/02/2011 a les 19:22
Entre el dret a decidir i ara al dret a preguntar, els catalanets i catalanetes es van distraient!

+
3

-
0
IndependènciaAnònim, 25/02/2011 a les 18:44
No es pot tocar res de res (amb les escopetes d'acord), però si parlant tampoc, llavors què ? S'ha de dir prou !
Potser ho haurem de fer al revés : 1r - tornar a sortir tots al carrer per exigir un Referendum per la Independència, si no accepten el Concert Econòmic. 2n - que això forci una majoria al Parlament a fer-lo (prescindint de si l'Estat espanyol ho troba legal o no)i 3r - Declarar la Independència, si és que el Referendum ha estat positiu en aquesta qüestió.
Res a dir, si no ho accepten, dubto que ens portin els "tancs" perquè em sembla que ni Europa ni els EUA els ho deixarien fer.

+
9

-
0
A Joan (12:51) i Arisdot (16:37)Carles Viñals Casado, 25/02/2011 a les 18:02
Des de l'independentisme que ens uneix, haig de discrepar de vosaltres. Passaré per alt -pel temps i extensió que necessitaría per exposar-les- les moltes diferències que separen la realitat socio-política catalana de la dels pobles àrabs revoltats contra llurs governs, que fan que la seva solució -sortir al carrer- no pugui ser ara mateix la nostra.
I no estic dient que no haguem de sortir MAI al carrer, sinó que no hem de fer-ho ARA. Sortir al carrer no és, en el nostre cas, el primer pas a donar, sinó el segon, en el moment necessari. Si és cert que la iniciativa secessionista no serà mai encapçalada per un govern de dubtoses conviccions independentistes com CiU, els independentistes que sortíssin al carrer es trobaríen desassistits pel seu propi govern; no recolzats, en el millor dels casos, per la població no integrada, i enfrontats al poder de l'estat que intervindría en socors de la seva llarga parentela i com a restaurador de l'ordre. El resultat sería més que previsible.
El primer que ens cal, abans de sortir al carrer, és tenir la seguretat que els qui volem la independència som majoría, i DEMOSTRAR-HO, donant la majoría no a un partit de cagadubtes com CiU, sinó a un partit -o partits com Solidaritat o Reagrupament, cosa que a hores d'ara ja podríem haver fet. Si mai ho fem, quan els diputats independentistes proclamin la independència des del Parlament -que ho faràn sens dubte- serà el moment de recolzar-los ocupant els carrers a la vista de les televisions de tot el món, i no deixar-los fins que la voluntat dels catalans sigui respectada i reconeguda per tothom.
1) Majoría independentista al Parlament
2) Proclamació unilateral d'independència pels diputats electes.
3) Ocupació dels carrers pel poble, en suport dels nostres parlamentaris.

+
3

-
0
...Anònim, 25/02/2011 a les 17:28
Totalment d'acord amb els que dieu que les postures legalistes enfront d'Espanya no serveixen de res. Les lleis les fan ells i per tan les faràn a la seva conveniència. Si han de canviar la constitució per fer il.legal el concert a Catalunya ho faran.
Jugar a les lleis amb Espanya és perdre. No és que tinguin l'àrbitre a favor, és que ells son l'àrbitre i els jugadors alhora. I així no hi ha qui marqui un gol.

+
3

-
1
el "canguelo"JoanC, 25/02/2011 a les 17:21
Diu en Cardús : "... es discuteix no pas el que pugui dir la veu d'un poble, sinó que el poble pugui ser interpel·lat".
Però és que si s'accepta el dret de fer la pregunta de les Consultes, darrere en vindrien d'altres. Per exemple: ¿estàs d'acord en que el sistema polític en què estem immersos els catalans sigui la monarquia? ; ¿en el cas que hi estiguis d'acord, creus que un rei Borbó és una garantia contra el anticatalanisme? ; ¿creus que les institucions polítiques o la Constitució espanyola són compatibles amb el dret a decidir dels catalans?, etc. PSOE,PP i altres preveuen el perill d'aquestes altres preguntes i no poden evitar allò que en el "Centro Universal" en diuen el "canguelo".

+
3

-
0
Legalitat no equival sempre a dret.Carles Viñals Casado, 25/02/2011 a les 16:45
Marga: La justificació espanyola al NO a la consulta a Euskadi és la violència d'ETA. Aquesta excusa -que no justificació- no és aplicable a Catalunya, i en conseqüència és únicament la violència de l'estat la que priva els catalans del dret a la lliure expressió de la seva voluntat. Es tracta doncs d'un poder forà i hostil que no estem moralment obligats a obeïr.

+
2

-
1
CatalunyaArisdot, 25/02/2011 a les 16:37
és una nació, una entitat fonamentada sobretot en una història, una cultura i una llengua pròpies. Catalunya en si mateixa no decideix, decidim els catalans. El govern estatal de torn pot dir el que li sembli, el govern autonòmic electe pot fer la vaivé a conveniència, però la voluntat d'un poble no es pot tòrcer ni manipular ni eradicar. Darrerament als països àrabs podem veure com els anhels de la població prenen carrers i places, com les persones superen les seves pors per fer sentir les seves veus, com planten cara al poder tips d'una realitat que els maltracta.
La verdadera democràcia no és decidir qui d'entre els candidats ens resulta menys desagradable o menys in-sincer per votar-lo creient que realment es preocuparà pel nostre benestar. La verdadera democràcia és la força del poble, exercida pel poble i en favor del poble. Si la voluntat dels catalans és la independència, Catalunya serà independent, i per això no calen intermediaris, mediadors ni representants. Si esperem una declaració d'independència des de el parlament som il·lusos, si esperem la seva acceptació des de madrid som uns il·lusos rematats. Si el poble català vol la independència solament l'assolirà prenent places i carrers, demostrant una voluntat de ferro, cal ser valent, superar les pors i ser conscients que, com diuen a espanya: "quien algo quiere, algo le cuesta"

+
4

-
0
Desobediència o mort.Carles Viñals Casado, 25/02/2011 a les 16:14
L'acatament de la legalitat espanyola és la garantía de l'anorreament de Catalunya. Els catalans restarem presoners a la ratera espanyola tant de temps com triguem a convénce'ns que quan la legalitat és injusta, és de justícia transgredir la legalitat. No hi ha, perquè no ens ho permeten, altra sortida que la desobediència. Si CiU no vol arriscar-s'hi, caldrà votar els homes i partits disposats a fer-ho. Ja ho hauríem d'haver fet.

+
3

-
0
EuskadiMarga, 25/02/2011 a les 15:33
La justificació del "no" a la consulta a Euskadi és el terrorisme - i a Catalunya?

+
3

-
0
Desobediència o mort.Carles Viñals Casado, 25/02/2011 a les 15:09
L'acatament de la legalitat espanyola és la garantía de la mort de Catalunya. Els catalans serem presoners de la ratera espanyola tot el temps que triguem en interioritzar que quan la legalitat és injusta, és de justícia transgredir la legalitat. No hi ha, no ens deixen altra sortida, i cal acceptar-ne el risc de la desobediència. Si CiU no vol arriscar-se, caldrà votar el partit i els homes dispossats a fer-ho. Ja ho hauríem d'haver fet.

+
8

-
0
Si no sortim la carrer, no hi ha res a fer.Joan, 25/02/2011 a les 12:51
Hi ha un abans i un després d'Internet. S'està veient darrerament als diferents estats àrabs on s'han generat revoltes que han acabat de la nit al dia amb règims dictatorials que portaven dècades aposentats. A Catalunya ha d'acabar passant el mateix: hem de ser nosaltres, el poble, la societat civil, la que surti al carrer a cridar en veu alta les nostres reivindicacions. Els polítics convergents no ens la faran aquesta feina; ells aniran fent mentre la gent es quedi a casa, no cridi més del compte i es limiti a dir que amb la crisi no hi ha més remei que apretar-se el cinturó. Però, per què hem de patir retallades a prestacions que ja teníem, si resulta que l'Estat s'emporta cada any 22.000 milions d'euros que no retornen? Estem realment sonats, els catalans, si no sortim al carrer a reivindicar la propietat legítima d'aquests diners. Si esperem que siguin Mas, Duran, Homs o Ortega els qui ho facin, anem bne servits... Si aquesta colla de frares veu que la cosa se'ls decontrola i que el país comença a alçar-se en peu de guerra, aleshores ja veurem què passarà. Mentre els anem votant massivament i a sobre no els compliquem gens la vida quedant-nos a casa, ells tranquils. Total, a casa seva ells no la pateixen la crisi, perquè el que menys ingressa 3.000 euros al mes. El problema el tenim molts catalans amb estudis superiors i més de 50 anys, que ens hem d'aconformar amb 600 o 700 euros al mes de sou, descomptat l'IRPF i els autònoms. I amb això, qui viu dignament? Ja n'hi ha prou, cal que la societat civil prengui les regnes de l'assumpte i amorri els polítics a la realitat. Visca Catalunya!

+
4

-
0
si senyortoti, 25/02/2011 a les 12:46
OK Cardús!!

+
0

-
16
Els independentistes o sou ignorants, o sou imprudentsConvergent, 25/02/2011 a les 12:37
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Catalunya necessita sortir de la crisi i no romandre perduts i badocs amb les estúpideses d'indepéncia, dret a decidir i tal... ara toca ensortirnos-en!
El poble català és intelligent i per això ha tornat a dur al govern a CIU enfonsant les opcions independentistes per massa inmadures i irreals.
Paga la pena dir, que darrera els independentises, hi ha la marca blanca del PSOE.
Sortirem de la Crisi aviat. Més ocupació, menys malbaraament. Artur Mas President!

+
3

-
0
FantàsticJosep, 25/02/2011 a les 12:27
Mes clar imposible, pero els nostres polític sempre mirant cap a un altre costat, i el poble solsament el necessiten el dia de les votacions, despres ja tenim la dita de "Sant Vicens de Paul".

+
2

-
0
SOU DELS BONSatlasac, 25/02/2011 a les 11:30
Però jo encara us vullc millor, dediqueu-vos per favor a ensenyar a la gent a que miren amb els seus ULLS, que escolten amb les seves ORELLES...i a que es CUREN del CERVELL que tenen "TRASPASSAT!!!" per favor, per favor, que no siguen......con per VOTAR A FAVOR DELS PROPIS BOTXINS, als BOTXINS CAP CLASSE D´AJUDA HO TE CLAR SR. MAS I CIA.?

+
10

-
0
PregontarRural, 25/02/2011 a les 10:17
No es un topic ¬ATADO HI BIEN ATADO¬
No podem dejar de repetir ! lo mes semblan ha un espanyol de dretes es un espanyol d'esquerras!
Tambe hi podriam afegir algun partit catala.

+
12

-
0
INDEPENDENCIA JAAnònim, 25/02/2011 a les 09:39
I CiU dient que farà el que, pel dret i pel revés ens diuen que dins l'estat espanyol, no podrem fer ja que no pintem res!
Mas, CiU i demés parlamentaris Catalans, DECLAREU LA INDEPENDÈNCIA JA !!!! i no haureu de anar a perdre el temps a madrid.

+
13

-
0
Com sempreAvi Siset, 25/02/2011 a les 06:37
Bon article de Cardús, com sempre

+
25

-
0
Lucidesa vs. presa de pèlAntònim, 25/02/2011 a les 01:32
Gràcies per aquest fanal encès enmig de la nit
que ens permet entendre quin ha de ser el proper pas
Ara ens toca exigir el dret de preguntar
perquè poguem executar el dret de decidir
Tanmateix, quin protocol més carregós, tenint en compte
que l'adversari no s'hi mira gaire, és destraler
Va fotent bastonades a tort i a dret
i si l'encerta l'endevina
Abans tirava de militars i feia cops d'estat
Ara tira de jutges i dicta sentències
I nosaltres ja n'estem tips i cuits d'ecalfar-nos el cap
Volem una declaració unilateral d'independència
Que no ens ho facin explicar tot una i altra vegada, sempre i cada dia
Som i volem ser, (cop de puny a la taula)
Movem fitxa ara!
i que siguin ells els qui hagin de pensar la següent jugada