COMENTARIS

+
0

-
0
Periodiestes catalansJoan, 01/02/2011 a les 21:49
Jo penso que sí que hi ha periodistes de debò a Catalunya. El que passa és que els qui volen conservar la feina i les relacions ja saben quin paper han de jugar. I els que, tot i això, sobresurten una mica més del normal, aleshores vé La Vanguardia i els fitxa per escriure en castellà, a canvi d'un grapat de calés, amb la qual cosa ja perden bona part del seu potencial. Malgrat tot, tenim gent com Xavier Roig, Víctor Alexandre o Patrícia Gabancho, que Déu n'hi com les gasten. Jo tinc llibres dels tres i des que els he llegit no sóc el mateix que abans, la qual cosa celebro.

+
2

-
0
Financial Regulatordublin.cat, 01/02/2011 a les 11:37
A Irlanda quan una entitat finacera fa un anunci sempre acaba amb la frase "XXXX is regulated by the Financial Regulator". Abans això semblava com si fos una garantia, ara sembla una broma.
I no crec que el problema s'arreglés amb una premsa més lliure, la gent passa de tot. A banda que no s'hauria de confondre periodista amb llegidor i copiador de teleprompter que no sap ni el que escriu ni on és el nord ni el sud (el 3cat24.cat frega el ridícul permanent).
Ni llistes obertes, quan no són escollits uns ho són els altres, però la gent només té l'opció d'escollir entre mediocres. Jo no tinc cap amic ni conegut polític, jo conec a gent normal. Em sembla que qui decideix ser polític ho fa veient que en una empresa privada no tindria res a fer.

+
3

-
0
SOM-HI ! a regenerar el periodisme catalàpostfederalista, 01/02/2011 a les 11:30
Sr Roig, PER PRIMERA VEGADA, estic força d'acord amb vosté .Quan un historiador o un periodista ens fereu una radiografia dels trenta anys de Transicio i el paper dels massmedia i de la classe periodistica ? El Grup del Condesito i CIU. El Grup del Periodico i el PSC-PSOE. El paper de llurs successius directors.El paper del Col.legi de periodistes.Les patums de la classe periodistica. La corrupcíó o compra o chantatge als periodistes. Els pactes de la fam a periodistes. El paper dels DIARIS DIGITALS.Sr. Roig NO FACI DE PLORAMIQUES. SOM-HI , a regenerar el periodisme català.

+
11

-
0
Periodistes?Anònim, 01/02/2011 a les 10:01
No señor Roig, el problema és que de fa molts anys no hi han periodistes; tenim llicenciats en periodisme, que no és el mateix ni de lluny.
Un periodista és algú que abans de res es pregunta coses i sospita sistemàticament de totes les veritats: es diguin tsunami, grip A, forat de la capa d'ozó o Haití.
Un llicenciat en periodisme és algú que té un títol penjat a la paret i que cada dia copia i enganxa les notícies que li arriben dels gabinets de premsa dels partits, de les rodes de premsa del Parlament i de les agències, on treballen els becaris que el dia de demà ocuparan la plaça d'aquest llicenciat en periodisme.

+
3

-
0
Llibertat de premsa sense llibertat política? No és possible.Saragüell , 01/02/2011 a les 04:56
No ni ha democràcia sense bons partits? Esteu equivocat senyor Roig. No hi ha democràcia sense divisió de poders. Tots els partits que combreguen al constitucionalisme espanyol, són corruptes per necessitat, no perquè siguin dolents i són ells mateixos els qui s'han cruspit, no ja la premsa, sinó l'Estat mateix.

+
7

-
0
Te raóMarçal, 01/02/2011 a les 00:18
Home nomès cal sentir qualsevol telenotícies per adonar-se'n que les notícies digue'm-ne socials duren 3 minuts i les de fútbol en duren un quart d'hora, així com les del temps , que dit sigui de pas mai l'encerten.
En quant a les escrites sobre paper, també te raó, els medis catalans mai surten de guió i és limiten a repetir una petita part de les notícies que publiquen els grans medis capitalistes, dit en doble sentit: de la capital d'Espanya i al servei del capital.
I com diu el Sr. Roig, així ens va.
Mentre no hagi ruptura, no hi haurà alliberament nacional.
Tunísia, Egipte o Sudan van fent camí, Catalunya roman amb els peus clavats al galliner.