Actualitzat el 11/01/2011 a les 09:45h

La ràbia de la caverna

A les darreres hores el veredicte de la Pilota d'Or de la FIFA –el trofeu que designa el millor jugador de l'any- ha revolucionat els mitjans i, fins i tot, ha eclipsat en part una notícia capital com la treva d'ETA.

La gala era una festa en blaugrana, un homenatge a la Masia i a l'estil iniciat per Cruyff, continuat per Rijkard i perfeccionat per Guardiola. Els culers ho afrontàvem amb el cor dividit però sabent que guanyaríem segur. I després del veredicte –que ha coronat de nou a Messi- hauríem de mantenir el mateix sentiment d'orgull i de satisfacció per veure jugar cada setmana els tres millors del món.

Les primeres filtracions apuntaven a Iniesta –un resultat que hauria estat injust ja que premiaria un gol en el marc d'una temporada irregular-, després a Xavi –el motor blaugrana i que es mereix tots els homenatges del món- però el guardó ha recaigut finalment a Messi. Sorpresa? Sí. Injustícia? Cap ni una.

Messi, que ni tant sols és un davanter centre pur, ha estat capaç de marcar 58 gols en 54 partits entre Lliga espanyola, Champions i les altres competicions. Uns registres que han permès guanyar al Barça la famosa Lliga dels 99 punts i estar a punt de tancar una primera volta per sobre dels 50.

Però la caverna –aquella que mai barreja política i esport- ha abandonat aquest tipus d'arguments i ha centrat en el veredicte en el suposat menysteniment a Espanya i a la seva “Roja”. Però, que no ens “embauquin”. A la caverna no li interessen ni Xavi ni Iniesta. Volien tenyir d'espanyolisme un èxit blaugrana i, després de quedar-se fora de joc, busquen l'enfrontament a l'univers culer. Ah, i sobretot, pretenen fer oblidar el 2 a 6 de l'onze ideal. Sis blaugranes (cinc de planter) contra només dos representants del Madrid més galàctic. Pura ràbia.

Navega per les etiquetes

BarçaMessi

Referències a Internet

Pilota or

COMENTARIS

+6
-1
Una cuestión...
XxX, 13/01/2011 a les 17:13
Si Messi es tan bueno...¿cómo que sus éxitos se limitan a lo conseguido con el Barcelona? Porque con Argentina no ha hecho ni el huevo...mientras que España tiene la Eurocopa y el Mundial...
De todos modos, el Balón de Oro es como los Oscar...nada objetivo...cuestión de gustos...
¡Ah! Y como buen periodista que ejerces...¿vas a argumentar lo que opinas de la maligna "caverna"? O simplemente te vas a limitar a darnos a conocer sus "intenciones" y "gustos"...los cuales debes saber por tu gran inteligencia y experiencia en la vida...
No creo que lo que dices sea porque tú también mezclas deporte y política...¿verdad?
+7
-1
Gente poco agradecida
Anònim, 13/01/2011 a les 16:06
Recuerdo un tal Van Gal, un entrenador holandés al que echasteis diciendo pestes, a Frank Rijkaard que después de ganar una copa de Europa no valía para nada, a Ronaldinho y al presidente más laureado en un sólo año, Joan Laporta. Gente poco agradecida sois los barcelonistas ( que no catalanes). Os recuerdo que hay muchos españoles que son seguidores del FC Barcelona, que compran sus camisetas y que van a ver sus partidos.
Podeis aprender de vuestro entrenador Guardiola y de Nicolau Casaus, dos señores como la copa de un pino.
Ah, por cierto, escuché ayer como pitabais a vuestro equipo cuando el Betis lo tenía afixiado en la primera parte y no era capaz de sacar el balón de su campo.
+4
-7
ni una
innisfree, 12/01/2011 a les 21:46
Senyor Roger:

1) L'independentisme no és cap ideologia.

2) El senyor Urgell no ha fet cap afirmació de l'estil "els espanyols són...", "els catalans som...".

3) "Coet" s'escriu sense hac.

Continuï provant. Potser algun cop n'encertarà alguna..., encara que només sigui per casualitat.
+7
-0
i Van Gaal
Jaume S, 12/01/2011 a les 16:22
En Van Gaal també té el mèrit d'haver confiat en el planter
+6
-7
ENDAVANT!!!!
Anònim, 12/01/2011 a les 16:01
Apa, a cagar a la gran via espanyols....
FORÇA CATALUNYA!!!!!!
+4
-7
Autoodi i submissió, no!
Pirineus, 12/01/2011 a les 15:27
A casa nostra seria bo llançar coets a favor o en contra de la selecció pròpia. Altra cosa és submissió, de barreja res de res. Imperialisme autoritari i prepotència superba. Cal treure'ns de sobre la síndrome d'Estocolm, senyor Roger.
+4
-3
cultures diverses
Anònim, 12/01/2011 a les 14:01
O sigui que com què actualment és molt dificil trobar cultures homogènies tenim que interpretar que ja no existeixen cultures diverses?
+8
-12
comentari de l'article
roger, 12/01/2011 a les 08:28
aclariment:
no tracto de criminalitzar cap ideologia, jo no sóc independentista però respecto aquesta ideologia, penso que qui pensa així ho fa amb l'objectiu de millorar Catalunya i, per tant, té tot el meu respecte, igual que qui pensa que Espanya és un lloc maravellòs per a viure, per molts motius.
Tanmateix no estic d'acotd amb afirmacions de l'estil "els espanyols són" "els catalans som", les societats actuals som compexes i ni la societat catalana, ni molt menys l'espanyola, tenen una homegeneitat ideològica ni identitària i aquestes afirmacions són fruit del simplisme, de una visió onírica molt pròpia del nacionalisme romàntic allunyada de la realitat del carrer.
Al meu barri conec gent que tirava cohets quan Espanya va perdre contra Suïssa, gent que tirava cohets quan Espanya guanyava. Això es Catalunya, una maravellosa barreja.
Salut a tothom

+8
-9
Ell ho diu
Anònim, 12/01/2011 a les 07:54
El xixarel.lo Arnau és prou sincer: "Em passo el dia escrivint però al vespre em podeu trobar a l'hort.". Va i ve de l´hort, la criatura.
+8
-2
El món sencer contra ells
Anònim, 12/01/2011 a les 02:35
VILLARAAAATO!!! diuen o, més aviat, bramen. Si galifardeus, però aquest a nivell mundial!.
+8
-4
Doncs, sí,
Anònim, 12/01/2011 a les 00:40
tens tota la raó, Anau!
+8
-15
¿y tu?
Francesc Franc, 11/01/2011 a les 23:15
¿Y tú no estas rabioso cada vez que españa logra algo?
Además no eres ni periodistilla
¿No eres tú de la caverna lameculillos catalanes?
+15
-7
El fàstic que produeix Espanya i els Espanyols
Oriol Moragues i Mas (Montreux), 11/01/2011 a les 21:34
És evident que per tal d'escriure aquest article el Sr. Urgell ha hagut de llegir diaris, escoltar ràdios i veure tvs espanyoles. Quan dic "espanyoles" incloc tot mitjà en espanyol.

Com hom pot sobreviure psicològicamenet al seguiment dels mitjans espanyols ?

És com passar-se el dia escoltant la RTV iraniana, ivoriana (RTI) o la de Corea del Nord. A voltes enxampo la TVE-INT fent zàping per arribar a una de les BBC. I em trobo amb debats o convidats als quals m'és impossible d'escoltar més d'un minut: Són tots Caverna, ho duen a les cèl.lules, és hereditari i es transmet de pares a fills i l'entorn fa la resta.

Quan hom és una nació de salvatges des de fa 1'000 anys, 30 anys de Democràcia a la Turca no poden canviar el profund "pensament" incrustat a llurs neurones i que es resumeix amb dos mots: "poòò cohooonèèèèè". Hi pose les os i es obertes tot utlitzant el dialecte andalús que s'ha imposat entre tots els espanyols per la majoria de renecs i paraulotes que aboquen a cada 10 segons arreu del Camp de Concentració.

La Desespanyolització dels Catalans hauria de començar oblidant-nos d'ells, boicotejant llur llengua, llurs productes i llurs mitjans. I guaitar cap al Nord, cap als països civilitzats.

Espanya és una malaltia infecciosa que podreix les neurones dels Catalans fins a fer-los creure que els Espinguins són llurs amics.

Són amics i ENS OBLIGUEN A aprendre, parlar i escriure llur llengua.

Boicot als Espanyols fins i tot en el llenguatge sexual que s'ha podrit amb llurs repugnants mots perquè així tenen el cervell.

Mots com "follar, polla, ...." són una vergonya a la boca d'un Català. Els Catalans tenim milers de mots per fer el sexe més fi que el que practiquen els Espinguins. Un nord-català va escriure un llibre sobre els Renecs i Paraulotes (Pere Verdaguer).

Foteu fora els Espanyols de la vostra MENT i ja veureu que la Independència cau com una fruita madura.

Penseu que Ells compten amb la nostra por i mesellisme. Ningú no és Esclau voluntàriament.
+9
-6
dogmatisme?
innisfree, 11/01/2011 a les 20:36
Jo no hi veig gota de dogmatisme, en aquest text.
Per mi, és una descripció molt mesurada de la realitat.
Ho repeteixo: molt mesurada.
+4
-7
apàtrides versus patriotics
Anònim, 11/01/2011 a les 20:22
Sr. Roger n'estar segur que educar apàtrides és moralment superior i educar patriotes és un "facherío"? podría sintetitzar algún argument? gràcies.
+7
-7
Estic d´acord
Anònim, 11/01/2011 a les 19:16
en quan a tv3.Tenen alguns programes d´un kitsch in aguantable.Però lo que diu l´Arnau en linies generals és cert.Tenen els espanyols un nacionalisme exacerbat, i imperialista,no ho oblidem,que aquí en general no hi és. Els de Madrid manen,però se senten inferiors en alguns aspectes i açó és molt perillós.Atentem contra la Unitat
+8
-13
Sí, Roger
Anònim, 11/01/2011 a les 17:49
Tens tota la raó: aquest noiet está adoctrinat en l'odi a Espanya. Si a més fos basc, ja portaria pistola.
+12
-0
laporta
Anònim, 11/01/2011 a les 16:17
suposo que l'embaucar fa referència al Laporta. Que no estamos tan mal!
+11
-7
fora mandra
Quim, 11/01/2011 a les 15:47
Trobo que abans d'entrecomillar el castellanisme "embaucar", podries trencar-te una mica el cap i escriure una paraula catalana. Per exemple: ensarronar, engalipar, entabanar, enganyar, etcètera. Aquesta mandra fa més mal que totes les cavernes juntes. Pensa-hi.
+2
-9
Per a completar
Anònim, 11/01/2011 a les 13:54
Deixant el tema per acabat nomès li recomeno guaitar aquests video, el tema ja ho deu saber,però cal tenir sempre present com son els del CAZALLA PARTY.


http://www.youtube.com/watch?v=RmlJ6YmkXZ8&feature=related
+9
-10
adoctrinament adolescent
Roger, 11/01/2011 a les 13:52
Primer de tot vull aclarir que on he escrit "nenes" volia escriure "nens", no hi havia cap intenció masclista en l'argument.
i en contestació al comentari de "és terrorífic" permetim que en peti de riure quan diu que Catalunya educa apàtrides i Espanya espanyols, veig que Vd. és dels que pensen que es catalanas som moràlment superiors a la resta de pobles i que el "facherío" es cosa d'altres, no pas de nosaltres.
salut a tothom
+6
-7
A Roger de les 12:22
Anònim, 11/01/2011 a les 13:01
Dieu sobre l'Arnau: "que un adolescent les tingui vol dir que hi ha hagut un adoctrinament anterior", en canvi, quan he llegit a aquests "adolescent" he pensat, coi aquests nano no és un pòtol, ara diuen NI-NI, llegeix i en té opinió. També dieu que, està d'acord en la majoria de coses que jo he dit, doncs la veritat Sr. Roger, no és diferèncien gaire de l'opinió de l'Arnau. Pensi qè pel fet de que una persona sigui sigui jove és pot tenir informació i per tant opinió sense adoctrinament, Ep!sempre i quan no és consideri la lectura una mena adoctrinament.
+6
-9
és terrorific
Anònim, 11/01/2011 a les 12:48
En el comentari d'en roger hi han totes les traces de que quan pensar la realitat produeix vèrtigen,una defensa possible contra aquest malestar és negar la realitat,defensa
vastament utilitzada al llarg de l'història de l'humanitat; calificar l'existència de "la caverna" i "l'espanyolisme" de simples tòpics és una negació d'aquesta mena. Tanmateix on queda retratada la categoria moral del seu comentari és en l'alusió a les "nenes",en fí... tot plegat un estil força desgraciat. En quan l'educació,a Catalunya tendeix a fabricar apàtrides mentre que a Espanya tendeix a fabricar espanyols
+8
-14
dogmatiste adolescent
roger, 11/01/2011 a les 12:22
estic d'acord amb la majoria de coses que Vd. diu, tot i això, no crec que entrar en el "y tu más" en el "d'altres també ho fan" o en fer jo el dimarts allò que vaig criticar en altres el dilluns ompli de raó cap causa.
Que un adult tingui idees dogmàtiques és, fins a cert punt, preocupant però natural, que un adolescent les tingui vol dir que hi ha hagut un adoctrinament anterior.
Espanya ha d'admetre el seu pluralisme i Catalunya també.
+15
-7
La festa epanyola súperpergramada tombada en tota regla i en raó.
Pirineus, 11/01/2011 a les 12:21
Molt bé, Arnau.

Tanmateix, la caverna mediàtica espanyola, braç armat de la nació espanyola, ahir va tenir un afegit a TV3 amb el programa "la Masia d'or". El vau veure? Abans de les 11pm vaig apagar el televisor després de veure la quantitat de despropòsits visualitzats en menys de mitja hora: les confusions del Canut, l'entrevista dels Estopa, el personatge de l'Iniesta del Crakòvia, l'entrevista a l'oncle de l'Iniesta en directe des de Fuentealbilla. Tot plegat increïble i vergonyós per al Messi, el Xavi, el Barça, el barcelonisme, Catalunya i també per a la dignitat humana.

També Barça TV feia un programa que semblava, en lloc d'una celebració, un funeral.

Que bé Guardiola (presentant també en català), i també Messi, Xavi, Puyol, Piqué, el Barça i Catalunya. I que malament l'espanyolisme, la "selezión", Espanya i les seves festes anacròniques "no-polítiques" i els seus personatges (Casillas, del Bosque,...). Els casos de Villa (però no les seves botes amb aquella bandera) i de l'Iniesta (la Gazetta va ser un esquer) deixem-los aparcats.

Visca Catalunya i moltes mercès Messi.



+13
-7
Al Roger de les 11:38
Anònim, 11/01/2011 a les 12:07
N'hi han d'altres; Caverna mediàtica, caverna espanyolista o CAZALLA PARTY, aquests darrer és que m'agrada més. Roger de les 11:38, com pots veure hi ha un munt de mots per a definir a aquesta gent i malauadamentel el problema no son els mots, si no la forma de pensar d'aquests castellanistes i els seus mitjans. Fa uns anys el mot per a definir aquesta gent era els del BUNQUER i els seus mitjans El Alcazar o l'ABC,però ara controlen més mitjans i diuen més mentides a l'estil del ministre de propaganda alemany Goebbels. Tal com va la cosa aquests del CAZALLA PARTY aviat marcaran amb dianes, com fa la Sarah Palin, els mapes on viuen els seus "enemics" i n'estic segur que la majoria de dianes seran a Catalunya. Amb tot això nomès li preocupa que des de Catalunya una persona jove anomeni a aquests imperialistes castellans com, la Caverna?
+11
-29
dogmatisme adolescent
roger, 11/01/2011 a les 11:38
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+15
-26
Arnau, no vas bé
Anònim, 11/01/2011 a les 10:49
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+26
-9
Papers
Anònim, 11/01/2011 a les 10:24
Els periodistes promadridistes han perdut els papers ja fa mesos. Des que es va demostrar que el Cristiano Ronaldo no és gaire més que un bluf de l'estil del Beckham, amb més glamur que virtuts, no han parat de cercar arguments, a quin més peregrí, contra el Guardiola (que amaga un veritable Mr Hide), contra el Barça (que copia l'estil de la Cokha), contra en Piqué (que ofèn greument només en saludar amb la maneta), contra... la raó i el pudor.
+17
-9
Patètics
Queralt, 11/01/2011 a les 09:52
Realment són patètics.....quin patriotisme més tronat que practica aquesta gent! Enhorabona Barça!!!!!!

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: