Actualitzat el 13/12/2010 a les 00:01h

Segant per baix

Donar barra lliure als partits independentistes grocs perquè es presentessin a les autonòmiques passades sense la competència d'una formació transversal, històrica i amb discurs social se li podrà girar en contra a la CUP a les properes municipals. Des del sentit comú –i des de la bonhomia- era lògic creure que amb les eleccions autonòmiques en tindrien prou si el que buscaven era la independència de part del país. Però no. Solidaritat ha decidit oblidar els seus arguments originals –i únics- d'existència i continuarà la seva lluita contra l'infidel des dels municipis procurant, primer, alliçonar a base de fuetada democràtica tot aquell independentista que considerin tebi, i després, si queda energia i algú viu per a seguir-los, continuar el camí cap a la independència.

La fam –legítima, només faltaria- de la base per formar part de llistes electorals i la fam –legítima, només faltaria- de la cúpula per a abastir econòmicament la formació ha fet que allò que es formulava amb la intenció de posar el país per davant de sigles i estratègies de partit, hagi girat i comenci a funcionar com un partit convencional, però amb les mancances pròpies del que es fa a corre-cuita. Solidaritat renuncia a tota l'herència social rebuda en forma de “mails” de les consultes i es mostra clarament i única com una plataforma electoral, sense cap més motivació que encadenar convocatòria electoral rere convocatòria.

Solidaritat es presenta a les municipals a fer mal a l'independentisme de base. Ras i curt. Perquè si a nivell autonòmic es pot entendre la seva voluntat de dinamitat o desvetllar les cúpules dels partits i, fins i tot a nivell polític, fer més evident l'exigència d'avançar cap a l'independentisme, en els ajuntaments no se'ls ha perdut res d'això. Com es pot tenir la cara dura d'acusar el militant de base que pot optar a ser regidor per Esquerra, per la CUP, per Entesa, per una formació independent, o fins i tot per CIU o per ICV de no voler l'autodeterminació del seu país o, arribat el moment, no fer el calgui per aconseguir-la?

Com pot l'Uriel –no és fixació: ets l'únic que has posat negre sobre blanc- justificar la presentació de candidatures als consistoris dient que és per "aconseguir ajuntaments compromesos amb la independència"? Insinuar, només insinuar, que Solidaritat es presenta a les municipals per dotar de discurs independentista els ajuntaments és insultar la intel·ligència de tot el gruix independentista català i, sobretot, insultar la feina feta pel militant de base dels més de 530 municipis on s'han celebrat consultes –amb el suport de les forces independentistes i nacionalistes, i del consistori allà on hi ha hagut majoria- o dels més de 100 municipis on l'ajuntament, i ningú més que els regidors de l'ajuntament, s'han declarat moralment exclosos de la Constitució.

Que per cada llista presentada “cauen” calés encara que no es treguin representants? Que si es treuen representants, a més, hi haurà més gent del partit col·locada i encara més diners? Que tota l'amanida és per acompanyar l'assalt a Barcelona? Perfecte. Si a Solidaritat li sembla que tot això li val debilitar l'independentisme més sa que existeix al país, endavant. Però que no ens expliquin històries per a no dormir.

Referències a Internet

Solidartat Catalana

COMENTARIS

+0
-0
INDEPENDENCIA
atlasac, 17/12/2010 a les 11:35
Sembla que sense una ajuda cap al cervell, alguns no poden copsar la GRANDIOSA NECESSITAT que els catalans tenim de que el nostre GENOCIDI no sigui IMMINENT (GENOCIDI= MORT=ASSASSINAT=DESAPAREGUT= TRAGAT PER EL CASTELLA....)....segar les cadenes que de tants anys portar-les al damunt ja forma part del nostre vestuari...i paro perque necessitaria un llibre de 10.000 pàgines,....que els que formaran el nostre Govern s´han oblidat, TOTS ELLS i els seus VOTANTNS...també....què ens donaran a part de MENTIDES i més MENTIDES? més MENTIDES.....acàs jo en dic de MENTIDES? si la INDEPENDENCIA ens fà mal, serem nosaltres els que l´haurem feta,....VOS que formaràs part del GOVERN, o VOS que els vas VOTAR, el cas es que a aquestes eleccions passades uns van VOTAR als de sempre, mentres que altres VAM VOTAR A FAVOR DE LA INDEPENDENCIA AL REFERENDUM D¨AUTODETERMINACIO, que segons sembla al més de maig tindrem una altra ocassió per VOTAR UN ALTRE COP REFERENDUM DÁUTODETERMINACIO DETERMINACIO esperem que també s´impliquen els PERIODISTES i la gent SIIIIIIIIIII que anirà a VOTAR A FAVOR NOSTRE JA ESTA BE NO????? SEMPRE VOTAR A FAVOR DELS D´ALLA?
+5
-0
Al loro amb el _ _ _ _ _ _ _
Anònim, 13/12/2010 a les 18:45
és el puto amo... recordeu que Fontanals era el que va crear la web "La CUP al Parlament"... no tots els cupaires van de la mà del Fonty
+0
-0
segant
innisfree, 13/12/2010 a les 18:43
"segant per baix?
Anònim, 13/12/2010 a les 14:46
o segant per sota"

Segant per baix és el contrari de segant per dalt.
I segant per sota, el contrari de segant per sobre.

Cap problema.
+1
-0
N'heu après ?
Jordi del Masnou, 13/12/2010 a les 15:41
Fa 4 hores del meu comentari i ningú ha dit ni piu. Començo a pensar que he dit quelcom tan obvi i que tothom sap tan bé que podríem picar-ho a la pedra de la façana del Palau de la Generalitat...
Mentre tant seguiu debatent que si SI això, que si ERC allò, etc, etc, etc...
Aprendrem d'una p. vegada que ho anem units o CiU i/o PSC s'enduran sempre la majoria dels electors ?
Encara no ha nascut l'home que pugui asseure a la mateixa taula al Putxi (o el que el rellevi ben aviat) el Dr. Carretero, Laporta i els tres mosqueters i la gent de les CUP ?
Tan descastats som els catalans que ens importa més el 'bon nom' que la Pàtria ?
+2
-0
Si, però no, o potser sí que no era així
Nasi, 13/12/2010 a les 15:08
Jo estaria d'acord amb això si SI es presentés sola. Seria fragmentar més el vot independentista i dificultar que algunes forces no arribin a tenir regidor.

Però presentant-se en coalició segons les diferents forces i voluntats de cada poble, és radicalment diferent. Dóna moltes més possibilitats a regidors i alcaldes independentistes.
+1
-0
segant per baix?
Anònim, 13/12/2010 a les 14:46
o segant per sota
+2
-1
Saltimbanqui
Anònim, 13/12/2010 a les 13:49
Què es pot esperar d'un tio que primer va ser a Esquerra i després va anar a la CUP sinó que defensi els seus amiguets...
+2
-2
Hi estic d'acord pero també amb un altre argument
Anònim, 13/12/2010 a les 12:39
Als municipis, si que la ideologia compte i aleshores SI haurà de definir-se ideologicament. Estic esperant a veure com un liberal com Joan Laporta pot tenir la mateixa idea política que el Bertran o el Guia, que segons ells diuen són socialistes.
En el moment que SI es presenti haurà de definir-se politicament i perdrà la transversalitat que tant ha fet bandera.
Com diu el Pere, només s'enten amb l'afany de recaudar diners i poder, per fer SI un partit convencional. Vaja tot apunta que acabaran repetin una Esquerra, maldestra i amb un lider amb peu de fang, Laporta, que esquitxat pels seus negocis acabarà desprestigiant encara més que el Puigcercós a fet amb ERC amb la seva incompetència. Al menys aquests les martinglades les han fet a petita escala i l'altre les ha fet internacionalment
+3
-0
69
Anònim, 13/12/2010 a les 12:07
Quanta bajanada junta. Ara hi ha qui atorga carnets d'independentista, tu si, tu no,..., au home, que ja som grandets i aquesta actitud només amaga un totalitatisme que jo no vull per a Catalunya.

Qui vulgui que es presenti, i que el poble, no altres, ni militars, ni bisbes, ni poderosos, ni petits stalins locals, sigui qui decideixi lliurement, com ja va fer a les eleccions al Parlament.

O potser és això, que hi ha qui ja somniava amb un silló i un sou oficial?.
+2
-4
A l'anònim dels arguments
Anònim, 13/12/2010 a les 11:44
Anònim dels "arguments",
Ja t'ho diu a l'article: perquè als ajuntamnets la gent que hi ha d'esquerra, la cup o ciu ja egergeix l'independentisme majoritariament. Una nova opció independentista no farà mes que fer perdre vots i no necessariament recuperar regidors
+6
-1
Que n'aprenguin !
Jordi del Masnou, 13/12/2010 a les 11:38
No soc de SI, però sí independentista i crec que si SI o Reagrupament han nascut, és per què ni ERC ni les CUP no tenen el missatge adequat per engrescar a bona part dels que volem la nostra Nació lliure.
Per exemple: Perquè sols podem pensar en una Catalunya lliure d'esquerra ? O és que les nacions lliures estan poblades per integrants d'una única ideologia ?
Perquè hem d'anar carregant amb el llast del Països Catalans si no som capaços d'aconseguir la independència del Principat ?

Radiografia de l'independentisme català:

Les CUP són les bases, la veu de la terra, Reagrupament la intel·lectualitat, SI les forces de xoc, ERC l'aparell, la burocràcia i finalment els votants estàn a CiU...
+5
-0
arguments
Anònim, 13/12/2010 a les 11:38
i algú pot donar ARGUMENTS per que no es presentin a les municipals? tenir més representació independentista als municipis és incompatible amb un ideari sobiranista directe?
+7
-3
independentismes sans
Anònim, 13/12/2010 a les 11:28
senyor Fontanals,relaxi's una mica i podrà dormir més be.Sembla que vostè està molt enfadat amb la proposta independentista que va sorgint de Solidaritat, però els arguments que exposa són poc raonables i una mica histèrics. Al país ara resulta que hi ha uns independentismes més sans que altres?,au va,home!.Ja sabem que la convivència és dificil però el respecte és imprescindible.
+4
-2
Municipals?
VOTANT SOLIDARI, 13/12/2010 a les 11:25
Jo vag votar SCI a les pasades eleccions nacionals, pero esta clar que al meu minicipi no els votarè.
+4
-3
Independència des del Parlament
Anònim, 13/12/2010 a les 11:21
No havien de proclamar la independència des del Parlament els solidaris? No entenc que volen fer als ajuntaments. Algun d'aquests comentaristes que critiquen tant l'article d'en Fontanals podrien donar arguments per presentar-se a les municipals?
+2
-1
Municipalitats o estat?
Anònim, 13/12/2010 a les 11:16
Municipalitats = corporacions d'un estat.

NO STATE = NO PARTY
+2
-1
COM SE POT ESSER AUTO DETERMINISTA & AUTONOMISTA O MUNICIPALISTA ENSEMS?
Anònim, 13/12/2010 a les 11:14
COM SE POT ESSER AUTO DETERMINISTA & AUTONOMISTA O MUNICIPALISTA ENSEMS?
+4
-4
2101
Anònim, 13/12/2010 a les 08:42
Ha arribar la veu de Déu, i ha escollit, a un costat els purs i a l'altre els impurs, i a aquells a qui Déu ha determinat que fragmenten el vot independentista, els te reservat el plor i l'infern, tot i que els purs també fa quatre dies que van arribar, però com li ofereixen misses diàries, i beuen dels rovellats calzes de la revolució industrial, Déu els estima d'allò més, són els seus fills predilectes.

Lloem a en Fontanals...!, lloem al Senyor!
+6
-5
El fons...
Anònim, 13/12/2010 a les 08:16
No comparteixo el to de l'article, però sí el fons. En la majoria de municipis de Catalunya on es presenti Solidaritat Catalana només farà que fragmentar el vot independentista sense que mereixin els partits de sempre.
+20
-4
Solidaritat és l'enemic a batre
Oriol Ges, 13/12/2010 a les 00:34
Pere, ja has enviat aquest article a la redacció de "La Vanguardia Española"?
+27
-5
Solidaritat és l'enemic a batre
Oriol Ges, 13/12/2010 a les 00:11
Pere, ja has enviat aquest article a la redacció de "La Vanguardia Española"?

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Pere Fontanals
Ha sigut membre de la Jove Cambra i també de la CGT. Ara s’ho mira des de fora i només és soci del RACC i deu més de la meitat de la hipoteca. No és un home de conviccions: el que ha escrit avui, potser demà no ho subscrigui.


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: