Actualitzat el 06/12/2010 a les 00:01h

El fracàs de Solidaritat

Quatre d'onze és un suspens. Dades en mà, fins i tot la suma de Solidaritat i Reagrupament hagués donat un cinquè escó per Lleida que no hagués modificat aquest suspens, oimés si comptem que Esquerra va obtenir el segon representant de Girona per 490 vots. En el millor dels casos, doncs, cinc de dotze. Recuperar per a la causa cinc butaques de les dotze que perdia l'independentisme de sempre. CIU, sense estridències, sense proclames pujades de to i, fins i tot, obviant el discurs independentista, abraçava els altres set escons sobrants.

Ni l'excusa de partir des de fora del Parlament serveix si atenem que Laporta i Solidaritat ha estat la formació més present a la xarxa i que la poca cobertura rebuda des de mitjans públics i oficials ha quedat compensada per la sobrecobertura dels mitjans digitals. El que potser sí que ha comptat ja no ha estat la presència d'aquesta opció a la xarxa, sinó la qualitat del missatge transmès: des de la cúpula, la sensació de menystenir Reagrupament; des de les bases, una prepotència insultant que ha anat creixent a mida que avançava la campanya i semblaven confirmar-se les possibilitats d'obtenir representació.

Quatre d'onze és poc quan el missatge de desgast cap a Esquerra de Solidaritat ha estat posar en dubte la seva voluntat independentista i no pas la seva gestió en els darrers set anys. En aquest cas el traspàs majoritari de vots cap a CIU evidencia que l'antic votant d'Esquerra no està tant convençut de la seva pèrdua d'essència nacional sinó de la nefasta sensació, repeteixo sensació, d'haver gestionat molt malament aquests darrers anys. Però en el fons, aquests dies veiem que l'autòpsia al PSC mostra allò que no vàrem veure quan estava malalt: la cicatriu al PSC s'ha tornat a obrir i ja veurem si torna a soldar.

Laporta va aconseguir ser president del Barça partint de la quarta o cinquena posició. López Tena va aconseguir, amb una estructura vertical –i amb el mateix boicot que denuncien ara dels mitjans- fer que el 50% d'Osona anés a votar a les consultes per a la independència. Era d'esperar amb aquests currículums que Solidaritat hagués capitalitzat molt més el desencís cap a Esquerra tenint la base del 10-J com a referent. Però no ha estat així. El simpatitzant de Solidaritat es pot mostrar cofoi, si vol, malgrat que en el seu interior sap que aquest resultat era el pitjor dels seus somnis de grandesa.

COMENTARIS

+1
-0
Optimitzar esforços
Anònim, 07/12/2010 a les 19:04
Amic, no he disparat conta ningú, he aportat arguments, cosa que encara espero llegir respecte el teu darrer comentari, on sols expresses sensacions i judicis de valor.

No és independentista aquell polític que se n'autoproclama (quina cosa més fàcil), sinó aquell que fa ACCIONS compatibles o encaminades cap a la independència.

Els milions de catalans avançarem cap a l'Estat propi, primer, quan comencem a desenganyar-nos dels polítics que voiuen de l'engany.
Segon: quan sapiguem vèncer una mena de bonisme que fa anar amb el lliri a la mà a alguns. I tercer: quan sapiguem construir, fent pinya, en base als moviments o organitzacions serioses que -ara sí-, treballen per la consecució de l'Estat propi.

Si donem suporta a aquest/s partit o organitzacions, el farem créixer, i aleshores potser la taca d'oli s'encomanarà a d'altres organitzacions per anar cap a on volem.
+1
-0
I ara què?
Albert, 07/12/2010 a les 16:25
Infantilisme?
Actituds com la teva no ajuden. Segueixes creient que tens la raó i dispares contra els altres. Així no anem enlloc, company.
Quan madurarem?... M'ho preguntes a mi? Ser constructiu passa per entendre que no tothom pensa igual i que des de la diferència superficial, es poden fer passes substancials. No són tòpics.
+0
-1
Abandonem infantilismes
Anònim, 07/12/2010 a les 12:01
Albert, reflexiona una mica amb la següent pregunta:

Com et pots ajuntar amb algú del qui es dubta que sigui independentista?

Els dirigents, quadres, funcionaris i gran part de la militància d'Esquerra han DEMOSTRAT que no són independentistes, sinó poltronistes i tripartidistes espanyols d'esquerres pro-PSOE-c.

I els Laporta-Tena-Uriel, han arribar per a DIVIDIR, des del moment que creen una segona marca... copiada, calcada, idèntica en l'aspecte de l'independentisme (però no en el de la regeneració democràtica) a una altra que ja funcionava feia quasi 3 anys.

Ens podem unir a dirigents que diuen una cosa (diuen que són independentistes), però en practiquen la contrària ??

Quan madurarem per plantejar-nos aquestes qüestions abans de deixar-nos manipular pel primer polític desaprensiu que s'omple la boca amb les boniques paraules independència, dret de decidir, concert econòmic, nacionalisme, catalanisme, socialisme, solidaritat, unitat, verds, etc ??

Per cert, pots contribuir a la unitat ajuntant-te i engruixint a aquell partit que tu creguis que ho fa millor.

Si hi ha un partit que fa la feina ben feta a favor del país, amb raó aconseguirà més suports com el teu o el de molts altres catalans.
D'aquesta manera sobresurtirà algun dia com a pal de paller nacional per l'Estat propi, i aquest partit o organització podrà representar o encarnar d'alguna manera la dita unitat.
+0
-0
I ara què?
Albert, 07/12/2010 a les 11:10
Crec que tots els independentistes ens hauríem estimat més aglutinar en una sola candidatura tota la força. Malauradament, uns no han sabut fer-ho des de la seva posició privilegiada (excés de supèrbia?), i els altres han pecat de massa personalisme i egocentrisme en el seu lideratge (narcisisme i excés de prepotència?).
La realitat és que quan ERC faci l'anàlisi de les causes i dels errors i prengui mesures correctives severes, tornarem al mateix escenari: la recerca del vot fraccionat, dels separatistes separats.
No seria hora que es posessin tots d'acord? Si manéssim les bases, tant les d'ERC com de SCI o de RCat, vull pensar que ens entendríem. De fet, hem fet moltes coses plegats: Brussel·les, Ginebra, les consultes populars, les Marxes de Torxes, Lip Dub, el 10J, etc. Exemples de transversalitat ciutadana, mostra de que és possible.
+2
-2
SI es punta de llança, això no es cap t
Roda, 07/12/2010 a les 01:42
No es fracàs, es una punta de llança. Que es diferent. SI ha obert una escletxa en el panorama polìtic, i es ben normal que crei recel i que inquieti les ments manses i més maselles.
+0
-1
Al pa, pa.
Anònim, 07/12/2010 a les 00:53
No considero com a independentistes a aquells dirigents polítics que, a consciència, divideixen i trenquen en bocins l'independentisme, es diguin aquests dirigents: d'Esquerra, de Solidaritat, o de la sòciovergència.

No deixo el benefici del dubte a aquell polític (o aprenent de polític) que ja m'ha demostrat amb proves i fets que actua com un cavall de troia dins el camp independentista, beneficiant a l'enemic, creant una segona marca divisora.

Si t'enganyen 1 vegada, la culpa és del qui t'enganya.
Si t'enganyen 2 vegades, la culpa és teva, votant solidari.
+3
-3
peix congelat
Sinònim, 06/12/2010 a les 23:26
Tot això està molt bé, Ara Rai, perquè ho dius a pilota passada, i ho argumentes triant un parell d'arguments que et convenen

Però a SCI totes les enquestes li anaven en contra

ningú, ni tu, no sabia la magnitud de la clatellada d'ERC

ningú no sabia tampoc de la mort prematura de Rcat

Les campanyes de desprestigi cap a Jan Laporta també li han fet bona feina a Ciu

No li vulguis treure mèrit, els que vàrem votar Solidaritat ho vam celebrar com una remuntada

I t'emplaço a comentar la champions d'aqui a 4 anys, amb uns quants ajuntaments Solidaris, una oposició digna al parlament, i un full de servei de Ciu en blanc pel que fa a compliment de les promeses electorals: Ni concert ni pacte fiscal, tot una enganyifa!

I el peix al cove, de la Sirena: congelat!!!

+4
-1
Referendum
Anònim, 06/12/2010 a les 22:07
Ho sento però ERC a comés els seus errors, deprés de la sentència del TC i la del per a mi encara més important Tribunal de la Haya sobre Kosovo el camí marcat per SCI i també per R.CAT és el més correcte legalment per arribar a la independència. El referendúm que vol ERC desgraciadament no du a en lloc.
+2
-2
més unió menys personalismes
Anònim, 06/12/2010 a les 22:02
Jo he votat SI i estic content amb els resutltats obtinguts, els vaig votar perqué el camí marcat per assolir la independència és l'únic viable legalment. dit això soc d'esquerres i no m'agrada que els vots d'ERC marxin cap a CIU que és un partit autonomista. Tampoc m'agrada que R.cat hagi quedat fora del parlament. Jo hagués volgut que ERC SI i R.cat sumesin més de 68 diputats al parlament, junt amb la gent de les CUP. M'agradaria que els catalans, els independentistes anesim tots a una. Un cop lliures ja ens darem d'osties. Si haguessim anat tots junts hauríem tret 17 escons segurs però el fet de ser una alternativa seriosa ena hauria donat molts més vots que al final han anat a CiU, més unió menys personalismes
+2
-1
temps al temps
Roda, 06/12/2010 a les 21:55
donem temps al temps. L’ independentisme creix i creix. L'autonomisme mante la inèrcia, però davallarà, davallarà.
i dia a dia tot quedarà molt clar, molt clar.
L'Artur, serà la mida del que anirà passant, i per mes que ho vulgui dissimular, ... no podrà.... Ecspagna no el deixarà, ... i probablement com en Maragall, en Montilla, en Carot,i la resta del tripartit, ben socarrimat quedarà, per a sorpresa de la seva ara tant emocionada esposa.

+7
-5
Crear divisió a 3 mesos de les eleccions no podia ser bo
Ramon L., 06/12/2010 a les 20:53
Evidentment SCI (no es diu SI) ha fracassat perquè ha dividit l'independentisme des del primer moment en què quan s'ha creat, divideix entre 2.

Si tots els que volen la independència que ara estan a SCI haguéssin entrat i ajuntat en l'altra organització independentista que ja hi havia, no s'haurien sumat, sinó que s'haurien MULTIPLICAT escons.

Reagrupament també ha tingut errors, com el de no tenir en compte proveïr-se d'algun/s mitja/ns de comunicació fort/s i influent/s. Però això comprenc que no deu ser fàcil.
+8
-2
El fracas de tots
Carles Gil, 06/12/2010 a les 20:31
Bon Vespre Pere, es molt fàcil com sempre fer d'una opinió, un culpable dels resultats obtinguts en les darreres eleccions, dir que SI a fracassat es el mateix que dir que tot els altres partits també han fet el mateix.
Aquest en realitat no es el problema, realment els que hem fracassat som tots, sense partidisme ni guerres brutes, els únics culpables som i serem nosaltres,abans de les eleccions tot el mon independentista veia una porta de sortida cap a la independència, vam agafar una embranzida impressionant, arribant a donar por en els altres partits que tota la campanya han portat la paraula independència i el tema de la ruptura social com a bandera, ells han guanyat aquesta batalla i tot perquè nosaltres estàvem discutint qui era mes maco, qui mentia o qui es millor, i deixant de costat l'únic objectiu comú de tots nosaltres, la llibertat de la nostra Terra Lliure.
Tinc l'esperança que aquesta lliçó que ens han donat a tots nosaltres serveixi per aprendre que fins que no arribi el moment en el que tots anem junts de la ma, en una candidatura o diverses, i nomes pregonem entre nosaltres el discurs de llibertat i no diferencies vergonyoses, mai obtindrem el que tant desitgem i per tot allò que portem anys lluitant, la nostra llibertat i la de la nostra Terra.
Salutacions a tots/es i Visca Catalunya Lliure //*//
+4
-2
El fracas de tots
Carles Gil, 06/12/2010 a les 20:24
Bon Vespre Pere, es molt fàcil com sempre fer d'una opinió, un culpable dels resultats obtinguts en les darreres eleccions, dir que SI a fracassat es el mateix que dir que tot els altres partits també han fet el mateix.
Aquest en realitat no es el problema, realment els que hem fracassat som tots, sense partidisme ni guerres brutes, els únics culpables som i serem nosaltres,abans de les eleccions tot el mon independentista veia una porta de sortida cap a la independència, vam agafar una embranzida impressionant, arribant a donar por en els altres partits que tota la campanya han portat la paraula independència i el tema de la ruptura social com a bandera, ells han guanyat aquesta batalla i tot perquè nosaltres estàvem discutint qui era mes maco, qui mentia o qui es millor, i deixant de costat l'únic objectiu comú de tots nosaltres, la llibertat de la nostra Terra Lliure.
Tinc l'esperança que aquesta lliçó que ens han donat a tots nosaltres serveixi per aprendre que fins que no arribi el moment en el que tots anem junts de la ma, en una candidatura o diverses, i nomes pregonem entre nosaltres el discurs de llibertat i no diferencies vergonyoses, mai obtindrem el que tant desitgem i per tot allò que portem anys lluitant, la nostra llibertat i la de la nostra Terra.
Salutacions a tots/es i Visca Catalunya Lliure //*//
+7
-5
Lamentable article
Anònim, 06/12/2010 a les 20:10
Vostè pot tenir el posicionament que consideri però l'anàlisi és lamentable. Aquest diari va cap avall.
+4
-2
amunt independència
Anònim, 06/12/2010 a les 18:35
Feu una anàlisi molt dolenta del què ha passat.
El discurs de CiU s'ha mogut més cap al sobiranisme. Això, combinat, amb el mal lideratge a ERC, SI i Rcat, ha fet que molts independentistes votessin CiU.
Per altra banda, els partits independentistes ERC, SI i Rcat ho han fet tots malament, per això quan augmenta l'independentisme, els seus diputats han passat de 21 a 14. Els que ho han fet pitjor són ERC, que ha baixat molt, i Rcat, que s'han quedat fora. Els de SI ho han fet menys malament, i han aconseguit pujar de 0 a 4 diputats.
Ara haurem de veure què fan els 4 diputats de SI, a veure si ens convencen. Si ho fan bé pujaran molt a les properes eleccions, i si no fora. La resta són bajanades.
+11
-3
Grupo Godó al ataque!
Observador, 06/12/2010 a les 18:27
Ai Pere, Pere... aquest article segur que te'l publiquen a La Vanguardia sense pensar-s'ho... ara et poses al costat de l'espanyolisme? ;)
+5
-0
Foc d´encenalls.
S. R. H., 06/12/2010 a les 18:24
Un cop llegits tots els comentaris,penso... D´acord que Solidaritat ha tret molts menys diputats dels que es pensava, d´acord que Reagrupament, ha quedast fora,d´acord que ERC s´ha donat la gran i merescuda morrada, però, tots aquells que havien de votar independència, on han anat? Doncs s´han fos en les llistes de CiU, optant un cop més per la possible política del "peix al cove", preferint la seguretat a la recerca de la llibertat. Al final, acabarem com sempre: amb poc de la primera i res de la segona.
+3
-1
L'ESQUERRA I DRETA CATALANA NO EXISTEIX PERQUE CATALUNYA NO EXISTEIX
GUERAU, 06/12/2010 a les 17:48
L'ESQUERRA CATALANA NO EXISTEIX COM NO EXISTEIX LA DRETA CATALANA ES TOT DRETA I ESQUERRA ESPANYOLA... LESQUERRANISME MAOISTA DE LA TRANSICIÓ ERA MÉS ESPANYOLISTA QUE FRANCO I TOTS ELS ESQUERRANS CATALANS SÓN FILLS DE MAO I STALIN...I FRANCO...
+5
-3
Graciosos, els dirigents d'Esquerra
Anònim, 06/12/2010 a les 17:15
Fa gràcia llegir el comentari de la Carme - Baix Llobregat, 06/12/2010 a les 10:20 h., criticant a Solidaritat des d'un punt de vista d'Esquerra (abans ERC), quan Solidaritat és un artefacte creat per ciu i per ESQUERRA per tal de trencar allò al que CiU i Esquerra tenien més por.
Senyors i senyores dirigents d'Esquerra, no per enviar el vostre peó Uriel a dividir l'independentisme aturareu la caiguda de l'Esquerra (exERC) montillista.
+7
-5
Visca Solidaritat
Anònim, 06/12/2010 a les 16:56
S'havien de menjar el món, la independència per al mes de gener, una de les aspirants a menjadora, Isabel Clara Simó, va pronosticar a l'Avui en la seva porra 22 diputats per a Solidaritat.

Per no tenir, no tenen ni grup parlamentari propi, i Laporta i López Tena, Uriel i Strubell, a compartir cotxe oficial amb el Rivera, el Cañas i els Ciudadanos.

Solidaris, heu fet una magnífica tasca de trencament de l'independentisme. Jo, com a espanyol que em sento, no tinc prou paraules per agrair-vos-ho.
+9
-7
Voleu Solidaritat.....
Anònim, 06/12/2010 a les 14:22
Us enrecordeu d'allò de la regeneració democràtica? Doncs els qui la defensaven han quedat fora del Parlament......
Però no patiu, en Lopez-Tena "mafiós" i en Laporta el "juerguista" imposaran la Dignitat, el respecte, La disciplina i la honradesa al Parlament.
Aquells que diguin que no son honrats, són uns traïdors de Catalunya!!!!!!jejejejeejjejeejjj...jajajajajjaj

Tenim el que ens mereixem........Voleu Solidaritat.?doncs aquí la teniu......
+9
-2
SI de dretes?
Anònim, 06/12/2010 a les 14:08
Noi, gràcies per dir-ho, però jo no he escoltat als solidaris dir res més que independència, independència, independència. Per arribar a la teva conclusió que SI és de dretes, en que t'has basat? en les cartes astrals? en la Bruja Lola? i per a dir que els votants de ERC i SI són diferents i inintercambiables has près la mostra de Sant Jaume de Frontanyà o d'algun poble del Pallars Jussà?... El que s'ha de llegir! n'hi ha que viuen en una urna de cristall i confonen les seves palles mentals amb la realitat...
+1
-11
jdsadjaso
Anònim, 06/12/2010 a les 13:16
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+20
-8
Arrogants
Anònim, 06/12/2010 a les 12:39
I a mes a mes, tres dels seus quatre diputats els han tret per xiripa. Tant sols arriben a treure 1500 vots menys a Barcelona, no haurien arribat al 3 percent i només haurien tret un diputat. Els de SCI han sigut molt imprudents i sobretot molt, molt arrogants.
+3
-2
Disculpa
Un tal Sánchez, 06/12/2010 a les 12:14
Disculpeu. El comentari s'ha publicat tres vegades seguides per algún error involuntari.
+16
-8
Prepotents fins al final
Un tal Sánchez, 06/12/2010 a les 12:12
És pàtètic que hi hagi independentistes que estiguin contents perque ells toquen cuixa, mentre el gruix de l'independentiste hagi baixat, i els companys de destí hagin près mal. Això reforça la meva impressió que el seu independentisme és el del nouvingut, fanàtic i petit: "Nosaltres, que acabem d'arribar, som els purs. Els que heu traginat l'Arca de l'independentisme pel desert, aparteu-vos i doneu-nos-la. Vosaltres trigueu massa,
nosaltres demà ja haurem arribat a la terra promesa. Sóu uns traidors, no heu fet res bé i riurem quan us moriu."
Som demà, gent de SI. Ara expliqueu què fareu. Perquè calla ara el vostre profeta?
Esteu contents perque toqueu cuixa i ERC ha pres mal. Però l'independentisme polític és més feble que abans.
De qué esteu contents, baladrers del SI?
+9
-5
Prepotents fins al final
Un tal Sánchez, 06/12/2010 a les 12:11
És pàtètic que hi hagi independentistes que estiguin contents perque ells toquen cuixa, mentre el gruix de l'independentiste hagi baixat, i els companys de destí hagin près mal. Això reforça la meva impressió que el seu independentisme és el del nouvingut, fanàtic i petit: "Nosaltres, que acabem d'arribar, som els purs. Els que heu traginat l'Arca de l'independentisme pel desert, aparteu-vos i doneu-nos-la. Vosaltres trigueu massa,
nosaltres demà ja haurem arribat a la terra promesa. Sóu uns traidors, no heu fet res bé i riurem quan us moriu."
Som demà, gent de SI. Ara expliqueu què fareu. Perquè calla ara el vostre profeta?
Esteu contents perque toqueu cuixa i ERC ha pres mal. Però l'independentisme polític és més feble que abans.
De qué esteu contents, baladrers del SI?
+12
-5
Prepotents fins al final
Un tal Sánchez, 06/12/2010 a les 12:09
És pàtètic que hi hagi independentistes que estiguin contents perque ells toquen cuixa, mentre el gruix de l'independentiste hagi baixat, i els companys de destí hagin près mal. Això reforça la meva impressió que el seu independentisme és el del nouvingut, fanàtic i petit: "Nosaltres, que acabem d'arribar, som els purs. Els que heu traginat l'Arca de l'independentisme pel desert, aparteu-vos i doneu-nos-la. Vosaltres trigueu massa,
nosaltres demà ja haurem arribat a la terra promesa. Sóu uns traidors, no heu fet res bé i riurem quan us moriu."
Som demà, gent de SI. Ara expliqueu què fareu. Perquè calla ara el vostre profeta?
Esteu contents perque toqueu cuixa i ERC ha pres mal. Però l'independentisme polític és més feble que abans.
De qué esteu contents, baladrers del SI?
+14
-6
fracàs lamentable
smartinez, 06/12/2010 a les 11:38
Hi estic d'acord, i afegeixo que ara caldria que ho vegin i planegin i actuïn millor.
La supèrbia de Solidaritat, i el desdibuix i destrosses que han fet al propi moviment que diuen, diuen haver recollir... (fet fals, fals, i ho repetiré sense cansar-me), és trist. Ara caldria que ho vegin i actuïn millor.
Els jocs bruts que he pogut observar en el mode d'informar a la xarxa en campanya no és propi d'un nou moviment polític honest i que vulgui futur, ara caldria que ho vegin i actuïn millor.
+0
-0
Que jo sàpiga
atlasac, 06/12/2010 a les 11:14
La REPUBLICA va venir en unes eleccions municipals....qui diu que ARA la gent no VOTARA fulano=INDEPENDENCIA.....ho si volen que es venguen? l´aire que encara respiren...
+6
-3
SI+RCAT
Anònim, 06/12/2010 a les 10:40
Estic convençuda, com insinua el Fontanals, que si Solidaritat i Reagrupament haguessin anat junts, molta gent no s'hagués espantat amb els mesos que hem viscut amb lluites fraticides i en comptes de la suma de 5 que proposa, s'haguessin aconseguit alguns diputats més. Però la gent que s'ha esspantat ha anat a CIU o s'ha quedat a Esquerra. Jo tampoc estic contenta amb 4 diputats
+12
-12
Deixem que jutgi el temps
Carme - Baix Llobregat, 06/12/2010 a les 10:20
El problema de rcat i si és el mateix : van basar la campanya en acusar ERC de botiflera per no haver proclamat l' Estat Català amb 21 diputats sobre 135 i ciu en contra. i van prometre que ells amb 68 ho farien. GENIIIIAL ! Ok, petit problema : no tenim 68 diputats/des !! I ja us ho vam advertir les que fa anys que lluitem per la independència i ni com el sr jan que s' hi ha apuntat fa 2 anyets i oblidant que al 2006 compartia cafè amb llet i pasteta amb el mas a la portada de la vanguardia ejpañola demanant el vot per a ciu descaradament.
Doncs apa : teniu 4 anys, una vaga de controladors, l' aeroport, la crisi, les pensions...si voleu 68 diputats/des us haureu de començar a mullar com fan els altres. INDEPENDÈNCIA EXPRÉS ?? HAHAHA ! A PICAR PEDRA JAN, LÓPES TENA I URIEL ARA SI QUE US VULL VEURE !
+9
-10
bastant lamentable..
Anònim, 06/12/2010 a les 10:04
aquest article és bastant lamentable..
no crec que toqui fer això, sembla un comentari més dels que podem trobar a qualsevol notícia de rcat o SI. Aquest diari perd mica a mica..
+9
-7
el got mig vuit, oi?
Txakumba, 06/12/2010 a les 09:43
Ara a Catalunya hi ha un independentisme decadent, que malgrat tenir els mitjans a favor i la presencia pública i notòria no ha pogut aturar la seva caiguda, i un nou independentisme emergent, amb empenta, valentia i fermesa.
A tu quatre diputats et semblen pocs, doncs a mi perdren 12 em sembla un desastre. I fins i tot fer molt de soroll i no treure'n cap em sembla patètic.
Ara be, entenc Fontanals, que ets un d'aquests independentistes que veuen el got mig vuit quan es tracte de SI.
Potser per altres formacions cal ser més optimistes. Per que no fas un articulet sobre Rcat i les possibilitats que te d'incidir en la vida dels ciutadans aquests quatre anys, o de com ERC esdevindrà el partit-sorpresa en la propera legislatura. Segur que li dons una visió ben optimista.
+9
-6
no tant
petrus, 06/12/2010 a les 09:14
Tens raó que 4 no és un èxit molt esclatant, però sí que é un èxit modest.
El silenci dels mitjans informatius era brutal.
Ni de conya era contrarestat pels digitals, ja que si compares l'audiència d'uns i altres la diferència és abismal.
S'ha de tenir també en comtpe que els mitjans digitals, de Catalunya, més consultats son el Periódico i la Vanguardia.

La percepció de molta gent era que SI no entraria al parlament i per tant, no la votaven. Al final o no votaven o votaven CiU o Esquerra.

Ara mateix, estic convençut que tindria uns 6 o 7 diputats.

Hi ha la terible tendència, també, de votar sempre el mateix. La gent critica molt, molt, molt, però arriben les eleccions i vota a aquell queha estat criticant durament durant 4 anys.

És així.

Aconseguir 4 diputats, si més no, ha estat un èxit

I en vots?

Dels 418.000 vots d'Esquerra del 2006, s'ha passat a uns 370.000 vots de partits independentistes (Esquerra, SI, Rcat i Des d'abaix). Una davallada, no molt gran, però que s'ha endut principalment, CiU.
+10
-7
2010
Anònim, 06/12/2010 a les 09:05
Fontanals, estem parlant de la mateixa xarxa?. O tu has mirat les webs xineses. Els posicionaments de les cúpules i bases de SI, que esmentes, on les has vistes?.

La objectivitat no existeix, i tots tenim la mirada esbiaixada. Pensa-hi. Pensa-hi, perque quan excedeix la interpretació de la realitat fins a construir una història paral·lela o alternativa, com han fet i fan les ideologies totalitàries, en realitat s'assenyala a un mateix.

La barreja imprevista d'un apunt del PSC en mig dels mastegots a SI, em fa pensar que no has rumiat prou l'article, que és només un esborrany que has passat massa d'hora a la redacció.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Pere Fontanals
Ha sigut membre de la Jove Cambra i també de la CGT. Ara s’ho mira des de fora i només és soci del RACC i deu més de la meitat de la hipoteca. No és un home de conviccions: el que ha escrit avui, potser demà no ho subscrigui.


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: