COMENTARIS

+
1

-
0
Pena i penúria o penes i penúriesAnònim, 26/11/2010 a les 14:09
Des de que el grup PRISA té un deute de 500 milions d’euro i part del seu accionariat és MEDIASET , és a dir en Berlusconi i el fons LIBERTY , d’aquells que compren empreses per desfer-les , vendre actius i desempallegar-se dels treballadors ,la fugida , via MANIPULACIÓ cap al abisme és tan ràpida com trista . Qui l’ha llegit i qui la llegeix aquesta publicació...Volen ésser graciosos i són penosos , per no dir patètics . I això és ben volgut i raonat per el conjunt de directius com estratègia de grup i tàctica per a no perdre més compradors i anunciants . Quin prestigi dilapidat en tant poc de temps !
Solidaritat , en tot cas , envers els seus treballadors , fins i tot amb els sipais de la seva plantilla que signen amb cognoms catalans i que no els hi passi com als del Diari 16 .

+
0

-
0
2010Anònim, 23/11/2010 a les 14:15
Als del Nació: necessitem un EDIT BUTTON. Gràcies.

+
1

-
0
2010Anònim, 23/11/2010 a les 14:14
/atiende parrafada! quedes avisat, JoanPG/
Només estic parcialment d'acord amb el tema de les ajudes del govern si son pels casos puntuals que dius tu. És a dir modernitzar l'empresa o ajudar-ne de noves a començar o establir-se.
El problema arriba quan aquestes ajudes son indispensables pel funcionament de l'empresa que les rep. Llavors l'empresa de comunicació (o del que sigui) és presonera dels interessos del govern, ja que si aquest els hi retira les ajudes han de tancar.
Crec, amés, que hi ha formes més intel.ligents de gastar els diners per dinamitzar el mon empresarial que invertint-los en fer subsistir artificialment models de negoci obsolets.
En el seu moment el que calia era ajudar els fabricants d'automóbils que començaven a despuntar que fer subsistir els fabricants de carruatges que maldaven per subsistir.
El mateix passa ara amb uns grups de comunicació massa grans, que tenen la mentalitat massa ancorada en el passat i que son massa poc especialitzats com per sobreviure al mon digital.
I sobre el tema de l'ipad: fa 10 anys no t'imaginaves tenir internet a casa, fa 7 no t'imaginaves tenir mòbil i en fa 3 no t'imaginaves tenir un iphone i mira com estem ara.
En una cosa tens raó: dintre de 2 no estaràs llegint La Vanguardia, l'Avui o el Nació a l'iPad, estaràs llegint una agregació de feeds dels temes que més t'interessin, oferits per mitjans especialitzats que donin una informació realment de qualitat.
Llegir coses que no son sobre política de declaracions, columnes d'opinió o futbol en un diari generalista fa vergonya aliena: els periodistes senzillament no tenen la formació adequada per parlar-ne amb coneixement. Ho dic per experiència: les poques vegades que parlen sobre temes tecnològics o de disseny ho fan com si fossin amateurs.
I pel que fa a la gratuïtat, pensa: quin va ser l'últim cop que Google et va cobrar per un servei? Els hi van malament les coses?
/felicitats si has arribat fins aquí, una abraçada/

+
0

-
0
Guaita el WEBJoanpg, 23/11/2010 a les 11:23
Anònim, has de saber que molts tipus d'indústria reben ajuts dels governs per a crear llocs de treball o per modernització de l'empresa i la premsa també en rep. També has de saber que, el sistema d'ajuts a la premsa es molt comú a tota europa i el motiu és que molts estats han cregut que deixar la comunicació en mans del darwinisme pot ser letal per a la llibertat democràtica. Malauradament això dels ajuts també te la seva part fosca i sempre per part del poder hi ha la tentació de fer-los servir com una torna. Pel que fa al sistema de premsa de paper, t'aconsello que entris en el web de l'ARA i veuràs què el paper nomès és un dels suports que farà servir aquests nou mitjà. Personalment no he renunciat al paper i dubto molt imaginar-me d'aquí a cinc anys esmorzant un diumenge al matí llegint el diari amb un iPad.També hi dius que el paper no te futur, doncs bé, mai has pensat que la gratuitat tampoc en tindrà?

+
0

-
1
2010Anònim, 23/11/2010 a les 10:09
El que volía dir és que, quin sentit te ara treure un diari en format paper si tots sabem que el periodisme clàssic està morint?
Quina viabilitat a llarg termini te això? En un mon on els diaris tanquen i on els paradigmes antics de comunicació estan desapareixent, de que serveix treure'm un que respón al més antic i tronat de tots: el diari de paper d'informació generalista?
A no ser que l'objectiu principal del diari no sigui informar/fer calers i en sigui un altre. D'aquesta manera sí que s'entén: inverteix en un mitja que està en caiguda lliure però de moment és prou important i després ja veurem. Fem un diari com a instrument i no com a finalitat.

+
2

-
0
.Anònim, 23/11/2010 a les 10:05
Si treus un diari automàticament reps ajudes del govern? Grans periodistes i grans empresaris de la comunicació, sí senyor. Sen sortiríen en un mercat no-tutelat? No.