Actualitzat el 20/11/2010 a les 00:01h

Vegueries? No, gràcies

No tenim vegueries, però l'administració del Govern regional –és això el que patim- ja hi ha col·locat gent i genteta. No en sóc partidari, ni de les vegueries ni ni de la genteta. Com menys administració, millor. Com més directe sigui el tracte dels ciutadans amb els qui administren els nostres impostos, més que millor. I la genteta que es quedi a casa fent becaines, per entendre'ns.

Una altra cosa és el reconeixement de les vegueries i de les comarques com a realitats nacionals, històriques. Però començar, una vegada més, a muntar barraques que l'únic servei que compleixen és d'agència de col·locació dels partits, no, si us plau. Diputacions, consells comarcals i altres “supraestructures” han de desaparèixer per al bé de la democràcia que volem bastir. Qui vulgui ajuntar-se per interessos econòmics, culturals socials, etc., que ho faci de forma consorciada i temporal, però res de crear organismes a redós del “xollisme” tant en boga aquests darrers anys de “democràcia”.

La independència, doncs, també vol dir això: fer foc nou, fer cau i net de tants aprofitats i vividors. Vet aquí, doncs, d'on pateix, ara –perquè ara sí, ara toca- l'establishment autonomista aquest pròxim 28-N.

Navega per les etiquetes

eleccions Parlamentvegueries

Referències a Internet

vegueries

COMENTARIS

+3
-0
Felicidades, Milicià Borràs
Santiago F. jodiendo al facherío español, 20/11/2010 a les 19:38
Cuando alguien tiene una información comprometedora sobre el PARTIDO X que no conviene, lo mejor es que el PARTIDO X le compre el silencio dándole un cargo en la administración.

Por este motivo, el corrupto Reino de España está infestado de administradores por los cuatro costados.

La única solución es un cambio de sistema, y la INDEPENDENCIA es suficientemente potente para depurar, al menos, un 50% de ese tipo de administradores, entre los cuales hay la monarquía, el Tribunal Constitucional, y todo el resto de mangantes españoles, la mayoría de ellos descendientes de franquistas, y gentuzas que se pasan por el forro la democracia.

Del otro 50%, que está en Catalunya, se puede regenerar votando nuevas opciones lejos de las que se han viciado en el poder durante la falsa transición, todas ellas de signo autonomista.

VISCA CATALUNYA LLIURE !!!

LLIBERTAT !!! LIBERTAD !!! LLIBERTAT !!! LIBERTAD !!!

VISCA CATALUNYA LLIURE !!!
+1
-0
Si i tant
Anònim, 20/11/2010 a les 12:47
Les vegueries han de simplificar la gestió. Aprimar la diputació i eliminar els Consells comarcals.

La veguria, més proxima, és un tres en uno. Ni Diputacions, ni delegats provincials de la Generalitat, ni Consell Comarcals.
La nova escla ha de ser Generalitat (President, govern, durectors genrals i diputats), Vegueries, plenaris comarcals d'alcaldes i ajuntamets.
+3
-0
vergonyós
mvb, 20/11/2010 a les 11:56
Els consells comarcals han servit per enxufar als amics i parents del partit de torn, creant un poder caciquil molt important. A les comarques petites fa 3o anys que mana CIU i manarà sempre, amb els vots dels seus enxufats controla totes les associacions dels pobles, que només fan les activitats que proposa el consell. VERGONYÓS!!!
+5
-0
Molts càrrecs, amb les vegueries.
del Bages, 20/11/2010 a les 10:20
Les vegueries estaven pensades per enchufar-hi gent dels partits i separar més el poble dels dirigents.

Eiiii a Manresa hi ha un delegat de la Generalitat a la Catalunya Central, i moltes vegades va en cotxe oficial i tot, crec que també té un despatx a Vic, i no fa res en concret, només cobra.

Això no es pot aguantar
+5
-0
ep, m'ha fet pensar
Anònim, 20/11/2010 a les 09:55
Us felicito Borràs. Es un tema que no m'havia parat mai a pensar i em semblava d'allò més natural exigir-ne de vegueries, i més des d'un punt de vista nacionalista....però m'heu fet reflexionar i...estic d'acord, sí.
+6
-0
l'estupidesa de les vegueries
Jordi B, 20/11/2010 a les 07:54
Les vegueries eren un contrapoder reial a la Generalitat. Per aixó ja tenim les diputacions.
Per a mi sobren fins i tot els Consells Comarcals com estructura administrativa. Si els alcaldes d'una comarca es volen reunir, que es reuneixin a l'ajuntament del cap de comarca i au.
+3
-4
foc nou
en Peirot, 20/11/2010 a les 00:35
Això és el que ens cal, foc nou, empenta, il·lusió i rauxa

hi ha massa teranyines al parlament català
massa burocràcia per a tan poc poder executiu

recuperem la dignitat nacional amb una proposta nova, arrauxada, plena d'energia i efectivitat

Foc nou, Solidaritat per la Independència!

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Xavier Borràs
Nascut a Barcelona l'any 1956. És escriptor, fa de periodista i treballa en el món de la comunicació. Llicenciat en Periodisme i professor de dicció, és autor de diversos llibres (alguns dels quals guardonats en diversos premis literaris). Ha estat director de les revistes El Llamp i Userda i del dominical del Diari de Barcelona, i ha treballat, entre d'altres mitjans, a Tele/eXpres, Canigó, Catalunya Ràdio, La Marxa de Catalunya i El Triangle.

Des del 14 d'abril de 2008 dirigeix la nova publicació periòdica digital ecologista EcoDiari
També, ha estat cofundador i responsable de l'àrea de comunicació de la Comissió de la Dignitat i coautor del llibre Volem els papers. Fins al gener d'enguany ha treballat, també, com a editor en cap d'Assaig de Teatre, la revista de l'Associació d'Investigació i Experimentació Teatral (AIET), fundada i dirigida per Ricard Salvat. Des dels seus inicis ha estat lligat amb el Grup Nació Digital, amb què col·labora habitualment.
Altres articles d'aquest autor


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: