Actualitzat el 14/11/2010 a les 00:01h

El PSC espanyol

Ara que el catalanisme s’ha tornat sobiranista, el PSC ha clarificat la seva identitat de sempre: la de partit espanyol. El partit que amb més eficàcia defensa la unitat d’Espanya. Ara fa dos dies ho explicava la candidata Tura. Deia: amb grup propi o sense, a les Corts, el PSC mai no causarà problemes a un govern del PSOE, perquè no volem que mani el PP. Traduït a llenguatge corrent, mai un tema català pot passar davant de l’interès suprem del projecte socialista espanyol, que és el marc dins del qual pensa i se supedita el PSC.

Posats a obeir, no es pot negociar. El PSC, a Madrid, demana, però no està en posició de fer por. Dame algo. Dóna’m alguna cosa que dur-me a la boca. Així ens arriben el traspàs de Rodalies o l’acord de finançament. També ho feia en Pujol, això: tornava de la capital amb una sardina al cove i deia que era un llobarro. Tot va bé, tot va bé. Ara imprimim bons a preu d’or per tapar les “tensions de caixa”, i abans també. Però ara la cosa va de debò, i ens empassem el gripau de la voladura del nostre sistema de caixes o la retracció de l’autonomia del port. El PSC no ha piulat, davant la llei que el PSOE ha pactat amb el PP. Muts i a la gàbia.

El projecte del PSC era establir l’hegemonia del catalanisme regional, amb una identitat catalana molt espanyola; això que Maragall va consagrar com a “patriotisme cívic”. Perquè era una nosa al projecte, calia desmuntar Convergència, que representa una Catalunya certament poruga, però nacional, simbòlica i d’emoció i, last but not least, d'excel·lència. Són dos països diferents, vius a casa mateix. No són incompatibles: ni es peguen, ni es miren.

ERC va fer possible tocar amb la punta dels dits aquest projecte. El va compartir. Carod va fer-ne doctrina, del patriotisme cívic. I ara que el PSC abraça Espanya brandant tota mena d’amenaces, ERC mira cap a l’altra banda. Però ja ho diu el soci, com a programa: “no toleraré cap referèndum”. No toleraré? Que potser hi ha manera més espanyola de dir les coses?

Navega per les etiquetes

PSCeleccions Parlament

Referències a Internet

PSC

COMENTARIS

+1
-0
Ingenuitat
Anònim, 20/11/2010 a les 22:08
Quina ingenuïtat no voler veure que la catalanitat del PSC és l'espanyolisme del PSOE
+2
-0
ironies, ingenuitats, ceguesa
Joan del riu, 14/11/2010 a les 23:09
en Cisquet Ciurana no és que sigui irònic ... és que és molt ingenu, jo amb en Montseny: independència o vaga fiscal

pel que fa a en Jep, no és tan ingenu, simplement és cec:
com vols que sortim de la crisi amb l'espoli fiscal de cavall que arrosseguem? per sortir de la crisi hem d'anar per un altre camí

cornuts i pagar el beure és el que vàrem ser amb CiU, i el que seguirem sent amb CiU, que només mira pels interessos de la caixa i les multinacionals, i ens enganya amb el famós peix al cove, o sigui sardinetes que obtenen a Madrit i que ens porten a Catalunya diguent que són llobarros (Gabancho dixit)
+1
-0
Queda clar
Joan de Ripoll, 14/11/2010 a les 22:58
Molt bé, Patricia. L´has encertada. Canviant de tema, et veig sempre que puc al "Llogar-hi cadires" del Canal Català. Les teves intervencions sempre son intel·ligents. Gràcies.
+5
-1
sii
Anònim10, 14/11/2010 a les 21:52
El PSC efectivament s'està posant de manifest més del que fins ara havia fet!
Fixeu-se que mai havia fet tants mítings en castellà...és evident que està cercant aquell vot més espanyolista de l'anella industrial metropolitana. Aquells votants castellans que mai s'han integrat a Catalunya o ho han fet de forma dèbil.
Solidaritat i Reagrupament, de debó desitjo que entreu al Parlament (encara que el CIS no ho veu així)i comenceu a espavilar el personal i sobretot al meu partit: CIU, que m'agradaria que dongués passes envers posicions molt més sobiranistes de les que fins ara ha manifestat.
Jo confio amb en Mas i la casa gran. Cada vegada més convergents som independentistes amics meus. Això està madurant i ara encarem 4 anys decisius per marcar el full de ruta definitiu per a l'alliberació del nostre país.
I a qui no li agradi que se'n vagi de Fraga enllà collons!
Prou solidaris i submisos hem sigut els catalans i catalanes!
+3
-0
El partit dels colons espanyols
Anònim, 14/11/2010 a les 20:47
Això és el que és el psc(PSOE-psc)...
+0
-0
Apoyaré la intolerancia...
JoMateix, 14/11/2010 a les 20:44
Vols dir que el comentari del CIUrana no era irònic? Al menys a mi m'ho ha semblat.
+9
-0
Reposta a Cisquet Ciurana
Montseny, 14/11/2010 a les 20:24
Si fos veritat que mai no tindrem la independència -que segons tu depèn que ens la donin Espanya i Europa- el millor és que se'n vagi tot a fer punyetes, que es tanquin les empreses i que ens dediquem tots a viure dels subsidis i a no pagar cap impost a Espanya, que deixem de ser un negoci per passar a ser una càrrega per a l'Estat.

Jo no penso ser un esclau d'Espanya tota la vida, treballar com un negritu per mantenir-los a ells.

Prefereixo tancar la meva empresa i que m'hagin de mantenir ells a mi i als catalans. I si no poden i ens fotem de gana, pues llavors que rebenti tot i s'imposi la independència per llei de vida.

Però seguir pencant per Espanya i abaixant el cap davant seu, que no comptin amb mi. ho deixo per als convergents mansos com tu. Ciurana.
+1
-11
Voteu Mas, voteu Catalunya
CiUtadà CisqUet CiUrana, 14/11/2010 a les 19:18
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+7
-0
Jo , REAGRUPAMENT
RCat, 14/11/2010 a les 18:01
Des de Reagrupament,...seguirem treballant dia a dia , mica en mica, fent actes per a donar a conèixer la situació dramàtica del país i perque ens l´estimem i el volem lliure , seguirem xino xano amb pas ferm ,.. construint el discurs que convenci cada cop a més gent, que ens convé més ser un País d´Europa que no pas una región o comunidad autonoma de régimen común española. Jo ho tinc clar,..el meu vot per a REAGRUPAMENT, car és l´opció més seriosa, ferma i digna
+15
-3
CiU? Nein, danke!
AliBay, 14/11/2010 a les 13:10
José Antonio Llevarán y Lérida: no vull la independència perquè no vull que el meu pare i jo vivim en països diferents.

Ara aneu a votar PiR (Puta i Ramoneta) un altre cop, mesells.
+3
-9
CiU com a purgant de la nostra indigestió
Anònim, 14/11/2010 a les 13:01
Voleu un altre tripartit? doncs no voteu a CiU. Voleu que les contradiccions del catalanisme més combatiu es resolguin i puguem aspirar a una força independentista majoritària al 2014? doncs voteu a CiU. Reagrupats, solidaritzats, convergents sobiranistes, republicans farts de fer d'escolanets del psc-PSOE, inclòs socialistes catalanistes desenganyats de la mentida del federalisme i del "gobierno amigo" i perquè no, popular independentistes, que també n'hi han, pocs molt pocs això si, en definitiva, unitat, unitat i unitat per plantar cara a l'estat espanyol, és el que arrossegarà a la gent al 2014 a optar per una opció independentista ferma i majoritària. Ara, no. Ara aquesta opció està verda i serà testimonial, si arriba a ser alguna cosa. Per això, val més votar CiU, covar les seves contradiccions, repensar-nos la nostra miopia i blocar el tripartit, autèntic "destroyer" de les nostres aspiracions nacionals, polítiques, econòmiques, socials, lingüístiques i culturals. 4 anys més de tripartit i Catalunya desapareix.
+9
-1
Per aixecar l'ànim: Carreterina
Anònim, 14/11/2010 a les 12:22
Efectivament, després de viure enganyats i somiant durant 23 anys de CiU, gràcies a 7 anys d'ERC, les coses comencen a veure's més clares. Aqui tothom d'haurà de definir, uns per ser espanyols abans que catalans i altres catalans abans que espanyols. CiU encara no sap què vol ser, ja que diu que serà el que la gent vulgui i ERC diu que catalans abans que espanyols, però després els fets fins ara demostren el contrari. El 28N, cal votar i puc entendre que els del PSOE estiguin preocupats perquè el vot del seu electorat espanyolista també el vol el PP, Cs, UPD i el d'esquerra el vol ICV i en certa manera ERC. El resultat del 28N, serà responsabilitat nostra i només nostra, tan si hem votat com si ens hem abstingut. Haurem escollit el Parlament que volem i no ens podrem queixar ni donar la culpa a altres. Quan veig les enquestes, em faig creus de com ens te dominat el poder econòmic-mediàtic i com ens faran votar allò que ells volen. Ja és ben bé que som una colla de rucs i tornarem a votar els de sempre, que ens han enganyat moltes vegades. Només hi ha dues opcions, o volem ser espanyols abans que res i votem als de sempre, o volem ser catalans abans que res i votem als nous actors polítics que són SCI i Rcat. Jo com que el vot és secret i no em fa por, ni el què diran, ni res, votaré a Reagrupament, perquè estan cumplint el que prometen i es paguen la campanya de la seva butxaca i no de l'erari públic com els de sempre. I no cobren dietes, ni viatges, ni despeses ni res. Tot això, abans que demanar crèdits que després et perdonen. Perquè?
+2
-6
Per això parlo de CiU com a opció a tenir en compte ara.
Jep, 14/11/2010 a les 12:21
El mal que patim els catalans és que tenim tants partits com tants barrets i ens manca un lider engrescador, valent i capacitat per aglutinar-nos a tots els que volem l'alliberament de la nostra nació. L'11-J vam sortir al carrer en un clam valent i unitari i en que ha quedat? en picabaralles estèrils i capelletes inútils. Ara, el que podria haver estat una unió forta, valenta i decidida per plantar cara a l'estat espanyol, ha quedat en no res. A que aspira aquell anhel de l'11-J? a cap, 1, 2 o tirant llarg 3 escons? al grup mixt amb C's o UPD? Llavors era el moment de fer l'esforç per la unitat. Ara, potser el millor és votar cavall guanyador, covar les seves contradiccions i traure'n lliçó per a les properes eleccions del 2014. Potser llavors sí, si no és massa tard, que serem capaços d'aglutinar-nos, reagrupar-nos o solidaritzar-nos els que volem l'alliberament de la nostra nació.
+15
-2
El PSC és un partit al servei de Castella.
A. Nònim, 14/11/2010 a les 12:13
El PSC és un partit que treballa al servei de la nació castellana. Els seus votants són castellans assimilats i castellans nadius.

ELS CATALANS NO SOM CASTELLANS.

CATALÀ SEMPRE.

EL PECAT NO FA VACANCES.

NO ENS RENDIREM MAI.

CONFLICTE A FONS.

RESPECTE!
+7
-0
CAL OBLIDAR-SE DELS PARTITS ACTUALS TOTHOM QUE ELS VA VOTAR
monràs, 14/11/2010 a les 12:00
ÉS NECESSARI PER ACONSEGUIR L ´INDEPENDÈNCIA, PSC=PSOE MÉS QUE DEMOSTRAT ,NO HANIREU ENLLOC SI ELS VOTEU. CIU =INMOBILISME, PIDOLADORS D´ALMÖINA, ANAR A DEMANAR ENGRUNES, NO VOLEN FER ENFADAR A ESPANYA I NOMÉS VOLEN "MANAR" PERÒ "PER SER MANATS". NO HANIREU ENLLOC SI ELS VOTEU EL DIA 28 NOVEMBRE. PP = ANTICATALÀ 100%.SI ELS VOTEU ANEM CAP A LA DESTRCCIÓ DE CATALUNYA, ÉS EL SEU OBJECTIU (LLOPS DISFRESSATS DE XAI). ERC = FINS ARA MANS LLIGADES I NO HA TINGUT DECISSIÓ NI HA FET OPOSICIÓ PER CAPGIRAR L´OPORTUNITAT DE OCUPAR PODER. ICV= SÓN DELS QUE VOLEN CONTROLAR-HO TOT PERÒ SÓN PETITS. ADÈU-SIAU A TOTS. EL CAMÍ "ÉS L´INDEPENDÈNCIA SENSE FISURES, ELS QUE TREBALLEN I DE VALEN MALGRAT TOS ELS ENTREBANCS I DESCRIMINACIONS, BOICOTS DE MITJANS DE COMUNICACIÓ,DESPRECI TOTAL SOBRE ELLS (SÓN EL VERITABLE POBLE , LA MASSA POTENCIAL DE VOTA´NS) ELS PRTITS QUE HO PODEN ACONSEGUIR SON REAGRUPAMENT I SOLID CATALANA, CAL VOTAR-LOS PER DESTERRAR L ´ESCLAVATGE I LA SUBMISSIÓ MORAL I ECONÒMICA QUE ELS GOVERNANTS HENS TENEN SOTMESSOS, CAL DONAR LA VOLTA AL PALAMENT , ENTRAR-HI SUMAN 68 DIPUTATS PER ERRADICAR L´ESPOLIACIÓ I CORRUPCIÓ QUE PATIM, SENSE CAP POR, ENS HI JUGUEM EL NOSTRA FUTUR
+3
-4
CiU s'ha de tindre en compte com opció per Catalunya
Jep, 14/11/2010 a les 11:50
Que son porucs els de CiU? d'acord. Que ves a saber amb qui pactaran? també. Que tenen interessos crematístics espanyols que els condicionen a l'hora de defensar els nostres interessos nacionals? si, si, també és veritat. Però, també és veritat que tenen un pes important en la societat catalana i un gruix sobiranista que esperona als seus dirigents vers una Catalunya lliure. I ideològicament beuen de la socialdemocràcia i el liberalisme, malgrat la imatge que pretenen difondre els pijoprogres, els socialistes de salo espanyol i els seus escolanets republicans que han arruïnat aquest país i l'han venut al PSOE. Tot plegat fa de CiU una força a tindre en compte a l'hora d'anar a votar.
+12
-0
Ni PSC ni CiU
Perot, 14/11/2010 a les 11:43
Efectivament, al PSC li ha caigut la careta i ha quedat en evidència amb la sentència de l'Estatut i els estirabots antiindependentistes dels seus actuals dirigents. Amb CiU, però, tornarem a tenir un partit poruc que transigirà i pactarà amb el PP, o amb el PSC, i seguirem fent passes de nan.
+10
-3
O CiU o RCat o SI, això està clar
Jep, 14/11/2010 a les 11:22
La tria ara és clara: o vot per CiU per blocar un altre tripartit (si sumen ben segur que el reediten) o vot independentista de càstig a ERC, o RCat, o SI. Queden 13 dies per acabar de rumiar-ho.
+17
-2
El cert és que amb ERC hem reculat
Jep, 14/11/2010 a les 11:17
ERC ha fracassat rotundament en la seva estratègia d'arrossegar al PSC cap a un catalanisme més ferm i a canvi els ha donat el poder quasi absolut de Catalunya, amb tot el que representa: desfeta de l'estatut, donar al PSOE les regnes de la política catalana permetent-los així avançar en l'assimilació de Catalunya i la seva aniquilació nacional, inclòs obrir la porta a la ultra-dreta espanyola perquè trinxi el que havíem aconseguit via TC i Denfensor del Pueblo (espanyol, clar, no català). Això és el que ha aconseguit ERC. Que no ens vinguin ara a vendre sopars de duro dient que gracies a ells ha augmentat l'independentisme, quan ha sigut precisament com a reacció a la deriva espanyolista que han provocat. I la prova és que l'independentisme creix i ells reculen.
+19
-0
Ni PSC ni CiU
Perot, 14/11/2010 a les 11:14
Efectivament, al PSC li ha caigut la careta i ha quedat en evidència amb la sentència de l'Estatut i els estirabots antiindependentistes dels seus actuals dirigents. Amb CiU, però, tornarem a tenir un partit poruc que transigirà i pactarà amb el PP, o amb el PSC, i seguirem fent passes de nan.
+6
-3
inici de nova etapa
Marcuss, 14/11/2010 a les 10:53
Coincideixo amb Peirot en que l'estratègia de ERC (i ideada pel denostat Carod Rovira) ha estat una mena d'inmolació, on a risc de cremar-se (es veurà en les properes eleccions) han forçat magistralment el moviment de la resta de forces polítiques a mostrar més clarament la seva postura davant la questió nacional. PSC ha jugat a fer de català però a l'hora de la veritat ara es desdiu de tot i gira cap a Espanya (per fi comença a quedar clara la brutal ambigüitat del PSC respecte aquest tema: ara ens adonem que per a ells primer Espanya, després Catalunya). D'altra banda CiU ara mostra la seva cara més contestona amb Espanya, des de dins comença a haver-hi més voluntat de sobiranisme més desacomplexat. De totes maneres, Peirot, cal tenir en compte una cosa, i és que aquesta nova etapa encara ha de madurar i calen uns pocs anys (potser 4, per a les properes eleccions) per a que la gent estigui prou posicionada com per fer una tria. El que toca ara és que els catalans anem units amb el denominador comú de superar la crisi i després, quan ens n'haguem sortit i tornem a ser l'unic cavall que fa força a Espanya, tindrem més ganes de fer camí sols.
+23
-0
Pot quedar algun català encara en el PSC?
Anònim, 14/11/2010 a les 07:14
Molt bé, com sempre, Sra. Gabancho. Ningú podia concebre l'espaterrant gir cap a l'espanyolisme que ha fet el PSC-PSOE en aquest darrers dies. Està lluitant pe aconseguir el vot dels immigrants espanyols a Catalunya no integrats, fent mans i manigues perqu+e no els hi prenguin el PP o Ciutadans. Cada vegada albiro com més possible, si sumessin, un govern amb el PP a la basca. L'única raó que explica que quedin al PSC catalans de soca-rel són les garrofes que els hi ofereixen les patums del PSOE en els múltiples càrrecs públics i en empreses que dominen a la capital de l'imperi
+10
-10
Patrícia, et noto críptica
en Peirot, 14/11/2010 a les 01:59
Caram caram, avui no t'acabo de pillar Patrícia,

Vols però dols?

Ets molt expressiva en el teu article fins que arribes a Maragall

A partir d'aquí, entre la 'nosa', la cita anglesa, i la manera espanyola de dir les coses m'has ben descol.locat

Jo més aviat diria que entre el PSC espanyol i CiU 'a-veur-les-venir' no ens mourem pas d'allà on som

en canvi ERC, amb 2 tripartits consecutius, ha fet una bona jugada a tres bandes, però que li ha sortit per un preu bastant alt: un preu crematístic, podríem dir

la carambola a tres bandes:
a) desactivar la prepotència de CIU després de 23 anys
b) posar de manifest l'espanyolisme del PSC
c) posar en el taulell de joc les cartes de l'independentisme

Això crema, com també el poder, i els d'ERC estan una mica socarrimats
però a canvi l'autèntic nacionalisme eclosiona: ara l'independentisme català comença a ser transeversal

Una abraçada!

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Patrícia Gabancho
Com que va néixer a Buenos Aires, no té problemes per xerrar. Com que viu a Catalunya, sap que Catalunya és el problema. Li agrada opinar des que tenia 5 anys. Per això fa tertúlies, conferències, xerrades, comentaris, sobretaules, simposis, llibres i articles com ara aquest.


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: