Actualitzat el 11/02/2012 a les 22:39h

La lliga serà llarga, i tant!

La Lliga serà llarga, efectivament, encara queden quinze jornades i setze partits (coses del futbol espanyol) per disputar-se. Vol dir que per a tots els equips que la juguen serà igual de llarga o de curta. Ara: és clar que, a alguns, se’ls farà llarguíssima. Al Barça, per exemple, que amb la derrota a Osasuna per 3 a 2 té tots els números per acabar el cap de setmana a deu punts del Reial Madrid. Si la remuntada ja era difícil estant a set punts, parafrasejant Guardiola, estant a deu ho serà molt més.

L’entrenador blaugrana havia dit la vigília que no reservaria ningú pensant en el partit de dimarts de Lliga de campions contra el Bayer Leverkusen. Tanmateix, a l’onze inicial hi faltaven Xavi i Cesc i hi havia al mig del camp Sergi Roberto, Mascherano i Thiago. Va semblar que el tècnic blaugrana buscava futbolistes frescos i físics, per adaptar-se a un terreny de joc endurit pel glaç. No va anar bé. De fet, va anar molt malament: al minut 22 el Barça ja perdia per 2 a 0 i no pas per casualitat, la iniciativa la tenien els futbolistes navarresos i els blaugranes anaven a remolc.

Els canvis introduïts a la segona part van apel·lar a l’heroïcitat. No n’hi havia d’altre. Primer, amb Tello i Cuenca per Puyol i Pedro, va prescindir del mig centre, un sacrilegi gairebé. I, finalment, amb Cesc per Piqué, del quart defensa. Va estar a punt de sortir bé. El Barça va gaudir d’ocasions per empatar, i per guanyar i tot.

El terreny de joc explica moltes de les espifiades dels barcelonistes, indiscutiblement. Tots plegats van cometre unes errades en la passada o en el control que no els són pròpies. Ara: també va fer la impressió que els blaugranes, fos pel fred o fos per la incomoditat que els generava el camp, jugaven amb una intensitat uns quants punts per sota dels d’Osasuna. I encara més després de veure la segona part, en què els blaugranes van acular els navarresos al seu camp durant molta estona.

Guardiola també va dir que no baixarien els braços a la Lliga, encara que l’equip perdés al Sadar. Perquè és el que han de fer i perquè, com havia amenaçat Pique, la Lliga sigui tan llarga com es pugui.

Navega per les etiquetes

Barça

COMENTARIS

+1
-4
Pilotes fora
Catalans, 13/02/2012 a les 12:20
Falta més autocr´tica. ës poc menys que temerari jugar sense Busquets, Xavi, Iniesta i Cesc.
És una Guardiolada. Més que rotacions, aquest home produeix irritacions. Cada vegada s'assembla més a Cruijf. ecordeu Lineker-Villa d'extrem... Invents tipus José Mari, Romerito, Xiguirinsky i Alves extrem.

I la gent la distreieu en esbrinar si Pocjetinno interessa al Barça o al Madrid
+3
-0
la realitat
LluisBlanque Llobet, 13/02/2012 a les 10:22
La lliga está perduda i segueixo pensant que el millor equip es el Barça. Però moltes vegades les coses , i en el futbol més, no son llógiques. Intervenen molts fets aleatoris i el seny cosa que als catalans l'han perdut una mica diu que sempre no es pot guanyar. M'emprenya que aquest Mourinho ara dirá poc dels arbrits i fanfarró com ha sigut fins ara es ferá la mosca morta. Ara el Barça te que pensar amb els altres titols i tinc la seguretat que li anirá be. Al Barça li sobra una persona que es el seu president.I tan de bo que el Pep Guardiola que podria ser el meu fill (espiritual o es encara que ell no o sàpiga) es quedi per molts anys.
+4
-3
Que plegui el responsable de tanta tonteria
Jan Latorta, 12/02/2012 a les 16:22
Sandrusco dimissió!
+2
-1
Pique
josep42, 12/02/2012 a les 13:44
Piqué, que es mol bó,i pot tenir els dies dolens que li surtin,a vegades parla i diu coses que després se n'ha de arrepentir. Imagineu lo llarga que se li fará ara la lliga al Barça.
+2
-3
Responsabilitat del tècnicc
postfederalista, 12/02/2012 a les 12:20
Per qué no podien sortir a l'inici o canviar més avit ? Mal servei li feu al Guardiola. S'el pot criticar o no?
+15
-1
CAP A LA CHAMPIONS!!!.
Judas Priest., 11/02/2012 a les 23:39
Oblidem-nos de la lliga, ja està perduda. Aquest any Copa, Champions, Supercopa d´Espanya, Supercopa d´Europa i Mundial de Clubs. Si guanyem tot això, temporada més que perfecta.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Jordi Badia
Vaig néixer a Sabadell el 2 de febrer del 1963. La literatura i l’esport, com a practicant i espectador, són les meves passions de sempre. Em vaig fer periodista per poder escriure d’esports. També he estat director de comunicació del FC Barcelona, del 2003 al 2008, però aquesta és una anècdota en el meu currículum professional.
Altres articles d'aquest autor


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: