Els onze frens de la independència

| 08/05/2013 a les 00:02h
Aquesta notícia es va publicar originalment el 08/05/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquests són, al meu parer, els onze col·lectius catalans que han posat, posen i posaran pals a les rodes al procés d’independència del país.

1. Polítics unionistes. També anomenats espanyols, infiltrats o botiflers. Fan la seva feina perquè hi ha gent (i no poca) que així ho desitja. En una democràcia s’ha d’acceptar la discrepància, però s’agrairia que en comptes de mentir quan desqualifiquen els arguments a favor de la independència, ens donessin algun dia alguna proposta coherent/racional per pensar que Catalunya ha de seguir formant part de l’Estat espanyol.

2. Caverna mediàtica catalana. També es podria dir unionista i/o venuda. Són mitjans de comunicació que amb més o menys fervor practiquen l’espanyolitat de Catalunya i minimitzen (censuren) les tesis a favor de la independència. Practiquen el periodisme servil i mesell tot i rebre ajudes del Govern de la Generalitat, a més de la complicitat de les elits unionistes més poderoses.

3. Empresaris unionistes. També coneguts com les grans famílies, establishment o, directament, els “sicilians”. Com que tenen diners i, per tant, poder, pensen que només ells tenen el dret a decidir el destí del nostre país. Amenacen en marxar si perden la batalla que van guanyar finançant l’Alzamiento del 36. Són hereus dels que entraren per la Diagonal el 26 de gener del 39. Posen la por al cos amb suposats boicots.

4. Ciutadans acomplexats. També coneguts com a covards. Tot i que saben que la independència és la solució de molts dels seus problemes prefereixen viure de genolls i sense dignitat. Potser ho fan inconscientment, per una educació no prou tensa o potser per manca d’ideals o d’objectius a la vida. Se’ls pot convèncer amb paciència i paraules senzilles i tendres.

5. El PSC. L’apèndix del PSOE a Catalunya comet la gran incoherència de negar al seu poble el dret a decidir, quan aquest dret és el més progressista que mai s’ha creat. Tenen por del germà gran de Madrid i diuen que la independència no representa la Catalunya real que, curiosament, els ha retirat bona part de la confiança a les urnes. Estan perduts en terra de ningú i sense lideratge.

6. Duran i Lleida. Polític que fa molts anys que viu de la política tot i que diu que encara és massa jove per retirar-se de la cosa pública. Ningú no recorda la darrera vegada que aquest senyor va treballar en una empresa privada. És l’únic exemplar de polític que es fa dir nacionalista que està en contra de la màxima expressió nacionalista/sobiranista del seu poble. Motiu d’estudi a les facultats de sociologia, polítiques i psicologia.

7. Indepes friquis. També anomenats “capellets” per la facilitat de crear grups i subgrups, altrament dit capelletes, dins d’aquest invent de la transició anomenat moviment social, molt present al món real i massa a la xarxa. Cadascun d’ells assegura que té la veritat absoluta i que la resta d’independentistes anem errats. Els coneixeràs perquè mai se sap de què viuen i perquè és fàcil trobar-los en qualsevol acte/cercavila social. No tenen ofici ni benefici, es passen el dia al tuiter i al feisbuc, però no son conscients de la seva absoluta nul·litat.

8. “Els-puta-i-ramoneta”. També coneguts com “els-ara-no-toca”, “els-pas-a-pas”, “els-compta-que-no-s’enfadin”... Són conseqüència d’un autonomisme caduc. Quan van a Madrid i els diuen “eres majo, no pareces ni catalán” es posen a riure i ho expliquen diumenge a casa abans de tallar el tortell que han comprat després d’anar a missa. Són l’homenatge etern al botiguer de la merceria de l’auca del senyor Esteve.

9. Els “tontosnobs”. També coneguts com a “idioprogres”, culturetes, “moderniquis”... Són individus que la seva independència passa per lluir ulleres gruixudes de pasta i anar a tots els festivals de música “rara”. Poden ser molt catalans, però els delata quan treuen el castellà per dir coses “guais” en una terrasseta d’una plaça de Gràcia. A casa meva en diem gent sense ofici ni benefici. Els agrada molt el Cobi.

10. Mercenaris. Una subvenció, uns eurets i ja els tenen comprats. Diuen que primer és el primer... Doncs res, no val la pena dedicar-los una línia més. Que continuïn tenint l’ètica subvencionada i a fer la mà.

11. Els anònims que l’única il·lusió que tenen a la vida és la d’insultar en tots els fòrums digitals. Si esteu en aquest o en un dels altres grups i/o us sentiu al·ludits podeu posar-me a parir ara mateix en els comentaris. De res.

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Aquí en tens alguns de frens Jordi
Siscu, 08/05/2013 a les 00:16
+19
-4
Aquí en el nostre país hi ha suficients tertulians que fan d’altaveus en els mitjans de comunicació radiofònics i televisius per interferir,injuriar,confondre, menysprear,desacreditar per a evitar per tots els mitjans que el procés català segueixi avançant. Em refereixo principalment a les tertúlies polítiques de TV3 com ELS MATINS i DIVENDRES i sobretot a 8tv especialment el programa del gurú Josep Cuní. El que està fent Cuní a 8tv és insuportable i vergonyós, sempre contra Mas i Junqueras i amb majoria de tertulians espanyolistes contraris a la independència. S’ha de denunciar el que està fent el grup Godó contra el procés sobiranista. Els principals tertulians que van a TV3 i a 8tv que posen totes les travetes i son contraris a la independència són els següents.
Si m’he oblidat d’algú podeu dir-ho i agregar-ho a la llista,

Juan Carlos Girauta
Toni Bolaño
Paco Marhuenda
Àlex Salmon
Leonor Mayor
Miguel Porta Perales
Xavier Sardà
Manuel Miliàn Mestre àlies “ERGO”
Milagros Pérez Oliva àlies “ LA RESTA D’ESPANYA “
Antoni Puigverd àlies “ NOSALTRES SOM ELS FEBLES “
Lluís Bassets
Jordi de Juan
Màrius Carol àlies “ SIGUEM SERIOSOS,EH “ , “ PENDREM MAL “
Antonio Franco
Juan José López Burniol
Joan Tapia
José Antich
Gonzalo Bernardos
Lluís Foix
Rafel Nadal ( cal saber escoltar-ho entre línies)
Joan Majó
Ricard Fernández Déu
Daniel Fernández
Manel Cuyàs
Ramon Espasa

Pot ser que em deixi algú, podeu agregar-ho

Jordi Barbeta no sé encara a quin pal juga

En canvi de tertulians sobiranistes que hi van a les tertùlies són un nombre insignificant, la qual cosa significa que sempre están en clar desavantatge, son els següents,

Magda Oranich
Toni Aira
Francesc Marc Alvaro
Patricia Gabancho
Salvador Cardús
Joan Ridao
Marta Lasalas
Vicent Sanchís
Héctor López Bofill
Marina Llansana

Pot ser que em deixi algú, podeu agregar-ho

Curiós oi ? I l’ínclit Cuní a 8tv fent uns editorials-monòlegs deporables , posant pals a les rodes al procés, sempre criticant CIU i ERC en pla derrotista i matant a Artur Mas , desenganyant i desmoralitzant a la audiència. Hem d’anar amb compte amb aquests servidors a sou del grup Godó personificats en el botifler Josep Cuní , àlies “ NO ENS FÉSSIM TRAMPES AL SOLITARI “

Llàstima
Albert, 08/05/2013 a les 00:37
+15
-3
Per una vegada que algú em demana que el posi a parir, es una llàstima que no ho pugui fer, perque no estic en cap grup dels que assenyales.
Jo estic en el grup dels optimistes recalcitrants, amb una gran il·lusió per aconseguir la llibertat de Catalunya
No hay comentarios
Anònim, 08/05/2013 a les 01:14
+4
-17
Qué, hermoso, te han puesto a parir demasiado y no publicas comentarios?
Molt bo
JosepArnau, 08/05/2013 a les 01:34
+10
-5
En Duran i Lleida ja va fer molt mal a CIU en les darreres eleccions. Un vividor de la política a sou dels espanyols contra Catalunya.
Només
sarrianenc, 08/05/2013 a les 01:47
+9
-3
puc felicitar-te!

Dos matisos:
A Duran i LLeida l'anomeno "el mariachi".
Als mitjans subvencionats -GrupGodó- els anomeno "la banda dels mariachis" o simplement "mariachis".

Salutacions




jajaja
Anònim, 08/05/2013 a les 02:45
+12
-3
per mi el més bo és...Els “tontosnobs”. També coneguts com a “idioprogres”, culturetes, “moderniquis”... Són individus que la seva independència passa per lluir ulleres gruixudes de pasta i anar a tots els festivals de música “rara”. Poden ser molt catalans, però els delata quan treuen el castellà per dir coses “guais” en una terrasseta d’una plaça de Gràcia. A casa meva en diem gent sense ofici ni benefici. Els agrada molt el Cobi.

JAJAJAJA....t'has deixat l'adjectiu pijoprogres, jo hagués comentat que són uns talibans de la bici, de les pastanagues i que van de ciutadans del món, tampoc se sap massa bé de que viuen aquests, jaja
Seny
Observant, 08/05/2013 a les 03:04
+11
-3
"Ciutadans acomplexats. També coneguts com a covards".

Alguns en diuen seny. Eufemísme que en el cas català encobreix la covardia, i al que desde Espanya s'ha apel·lat repetidament desde temps inmemòrials com a eina per fer deposar la seva actitud a la casta local.
Onze
Xavidecercs, 08/05/2013 a les 05:12
+6
-2
La numero onze es bona....
Proposta
Josep Montmany Alvarez, 08/05/2013 a les 06:03
+5
-1
Suscric els estereotips dels onze frens a la independència, els hi puc possar nom i cognoms a tots. La proposta és fer un altre article amb els onze acceleradors de la independència, no fora el cas que els estereotips fossin, fil per randa, els mateixos o molt semblants.
A mi se'm fa difícil. Gràcies.
Carruatges dels Perses
Jordan Mc, 08/05/2013 a les 07:43
+4
-1
Doncs si hi ha tanta gent que vol posar pals a les rodes del carro de la independència de Catalunya, serà imprescindible assegurar-se que quan el carro estigui llest per començar el viatge li hagin posat rodes falçades com les que va usar l’exercit Persa al segle IV aC en els seus "scythed chariots" !
indignat 2.0.
Reusenc v.2.0., 08/05/2013 a les 07:51
+12
-30
Las 11 chorradas aquí expuestas, no son frenos, son chorradas.
Le voy a decir los verdaderos frenos de la independencia para a ver si deja de escribir chorradas:

1- Constitución Española
2- Gran parte de ciudadanos catalanes (X por ciento)
3- Europa
4- Grandes empresas
5- Gobierno de la generalitat de Cataluña
6- Hay mas puntos pero con la mitad de los expuestos basta.

Sobre el punto 11. Vuelva a leerse a ud mismo, los 10 puntos anteriores, son un constante insulto a los que no le siguen la corriente a el proyecto X. De res.
Un pel exagerat
Anònim, 08/05/2013 a les 07:59
+10
-4
Dir que els quatre trolls unionistes que comenten notícies i fòrums son un fre per la independència és donar-los una importancia que no tenen ni mai no tindran. En llegir l'artice, estaran molt orgullosos de la seva ingrata tasca.
ES LA VOLUNTAT DELS CATALANS.
Anònimc, 08/05/2013 a les 08:45
+9
-2
Posats a fer, encara en podriem trobar més. Sortosament la gran majoria no són representatius, llevat de 3 o 4. Amb tot el negativisme no ens ha de interessar, si el positiu. I que tenim de positiu ? Com a mínim, els 2 milions de catalans de l´11-S, i els altres tants que no hi van poder anar. AIXÒ I LES GANES DE PERSISTIR COM EL QUE SOM. AMB AQUEST BAGATGE ENS PLANTAREM A ON VULGUEM !!!!
CATALUNYA INDEPENDENT !!!!
Anem per feina.
Anònim, 08/05/2013 a les 08:50
+7
-3
Està bé identificar els frens. Però el que ens cal és construir accleradors que els anul·lin. Igual com feien els catòlics que a cada vici li oposaven una virtud, nosaltres, a cada fre un acclerador.

Per exemple:

1) Contra els polítics unionistes, destapar els seus veritabes interessos en contra de Catalunya i les seves falacies argumentals.

2) Contra la caverna mdiàtica catalana, posar de manifest el seu biaix sistemàtic quan amaguen els avantatges de la llibertat i magnifiquen els seus riscos, quan posen els micrófons preferentment a les veus contraries a Catalunya i només de resquillada a les favorables, quan veuen errors i desàstres a cada pas que fan els polítics catalans a favor de la llibertat.

3) Contra els empresaris unionistes, els empresars amb seny.

4) Contra els ciutadans acomplexats, les desgràcies i els desàstres que ens cauran a sobre si pemetem que Espanya segueixi amb els seus plans de destruir Catalunya.

5) Contra el PSC, el PSC. És a dir, contra Pere Navarro, Erest Maragall, contra Carme Chacón ...

6) Contra DUran i Lleida, Vila d'Abadal.

7) Contra els indepes friquis, emprar els indepes friquis per quan convé fer fricades i ignorar-los quan no convé.

8) Contra els puta-i-ramoneta, els ministres espanyols i la caverna mediàtica espanyola. Ara toca, i si no mira el que ens passarà.

9) Contra els tontosnobs, els que van més enllà d'on no ha anat mai ningú de la ma d'Arcadi Oliveres i Teresa Forcades.

10) Contra els mercenaris, el voluntris.

11) Contra els anònims, els anònims.
No hi ha volta de full
Edorta, 08/05/2013 a les 09:46
+5
-1
Només els 1, 2 i 3 tenen certa entitat. Els altres són ridículs i cauran pel seu propi pes si som constants.
Excelent
independentista, 08/05/2013 a les 10:14
+7
-2
Màgrada molt tota aquesta calificacio dels onze.
Mes endebant putze s'auria de dirlis cadescu per el seo nom i cognom.
La majoria sabem aqui et refereiges ,pero per els indecisos i covars ,els hi aniria be.
ÉS VERITAT
des del Nord del nord, 08/05/2013 a les 10:20
+6
-2
10 punts a aquests 11 punts. Quina raó que tens en el punt 11...d'aquests mariners de safareig la xarxa n'és plena...
SALUT i AVANT i DUI ja... !!*!!
_
CAT //*//, 08/05/2013 a les 10:45
+2
-4
La llista és massa llarga. Si fan recança els frikis, els que sempre comenten malament, malament anem.
Es un problema de sobredimensió dels comentaris com sempre.

Els CCAAautonomistes sempre han existit, si no no votarien PP-C's, i el Periòdico sempre ha estat per sota del PSC, si es tiren per un pont ells també. Si són autonomistes, ells també.
De fet fins que Navarro no accepti la independència de Catalunya per arribar al federalisme, no estarà fent federalisme, al reportatge de Sense Ficció d'ahir ho van dir molt clar: federalisme que ni es creu el mateix PSC
I em temo que els "mercenaris" també són de l'estil PSC. Es pensen que blandint l'estatut no el retallaràn més encara.

Els empresaris aquells, no seràn federalistes ICV? Al final cal recordar que Unió i ICV han dit que votaràn SÍ a la Catalunya independent per a després proposar una consulta per elegir si mantenir-se igual, si federar-se o confederar-se. Això sí és un suport a més a més.

- Els polítics com Camacho quasi no fan res de res avui dia, i C's menys que res, no crec que polaritzin ningú després de les votacions del 25N

Bàsicament el "frè" de la independència és
- Navarro, que no vol veure encara com Rubalcaba mateix retalla el seu programari del 25N i en deixa un record estil estatut-TC. Per només això no accepta la Catalunya independent, perquè diu que màgicament ens tornarà estat només xerrant amb un cafè

El que passa és que és molt fàcil per a un diari dir que hem d'independitzar-nos sense parlar de les altres opcions, conglomerar totes les altres opcions en espanyolisme:
Opció 1- independència
2- espanyolisme

així el grup espanyolisme creix molt. Però en quin grau són espanyolistes? per a molts unitaristes. Però:
- PPC està a la contra de molt de PP, de fet demanaven el pacte fiscal
- C's no fa res, critica o és populista
- ICV accepta la independència i donar suport a l'opció més votada, tant si és independència com si és federalisme real, amb blindatges i competències úniques per CAT
- Unió accepta la independència i el confederalisme, amb 1 competència compartida.

D'un unitarisme (sense regions, i tots perifèria de Madrid) a un unionisme (gairebé absorbits) hi ha molt d'espai, d'un unionisme a un autonomisme CCAA hi ha molt d'espai (gairebé ximples), d'aquest a un devo-max hi ha molt d'espai (gairebé igual de malament), d'aquest a federalisme hi ha molt d'espai (des d'aquí es necessita independència plena obligatòriament), d'aquest a confederalisme hi ha molt d'espai, i d'aquest a l'independència, poc espai. Però qui digui que la confederalitat és unitarisme és perquè ha perdut el seny, o no vol llegir.

Com dic és molt fàcil que la gent digui que l'opció que prefereix és independència, que Espanya està malament, però qui estigui des de federalisme real a independència no mereix caure al sac de l'unitarisme, error històric també, i mereix poder votar SÍ a la independència de Catalunya. De fet és com dir que ICV és PP o PSOE. Però IU ha deixat que facin el seu camí com és natural. Si ells no haguessin respectat les ideologies en quant a territori, ens trobariem que tots serien avui unitaristes. Estarien en desacord, però viurien esclafats sota una gran unitat ideològica territorial...
Molt bona radiografia
Anònim, 08/05/2013 a les 10:50
+7
-3
Només discrepo del punt 5. El PSC no actua ben bé per por, segons em sembla, sinó per matemàtiques.

Saben que si a Catalunya es presenten el PSC i la Federació del PSOE, significarà que els vots es dividiran entre els dos partits, en proporció incògnita. I, per altra banda, saben que a Escanya, si es presenten per separat, mai més no podran tornar a tocar mamella, si no és que torna a haver un atemptat com el de l'11-M (Déu no ho vulgui) i el PP fa una gestió de la crisi tan desastrosa com la que va fer de l'11-M al 13-M.
I....SOU MOLTS
Anònim, 08/05/2013 a les 11:05
+8
-3
Els que veieu la REALITAT!! tenim un poble que fà uns quants anys arrera jo NO HAVES CREGUT QUE EL PODRIEM TINDRE!! SOU COLLONUTS!!!
Genial :-)
Blai, 08/05/2013 a les 11:28
+9
-3
Tots ben retractats han quedat. Aquest és el bestiari unioniste català. Felicitats, Jordi! Has estat sublim
PSC
Josep Mª Rodríguez Vidal, 08/05/2013 a les 11:34
+8
-3
En general estic molt d'acord amb el conjunt de la classificació però trobo a faltar, en parlar del PSC, que tenen por de quedar sense feina si se separen del germà gran. No és incoherència, és la por de perdre el poder que tenen gràcies a la història del PSOE.
Crec que les reticències a separar-se del PSOE són de caire interessat( pensen que en un nou escenari poden perdre l'actual poder)
La llista sembla bastant exhaustiva
XX, 08/05/2013 a les 11:45
+11
-2
Jo només hi afegiria un fre col·lectiu, de tots els independentistes en general. És un fre inconscient que consisteix en acceptar com a normals una sèrie de fets i circumstàncies del tot inacceptables a qualsevol país avançat de debò. És el mateix fre que encadena Espanya a ser el país de merda que és: nosaltres estem una mica millor però també ens afecta. Hi ha coses que quan els europeus dels països seriosos venen aquí i les veuen, al·lucinen. Ells mai haurien pogut aguantar tanta merda. Qualsevol altra comunitat fa temps que s'hauria independitzat o hauria mort en l'intent.
excel.lent
Anònim, 08/05/2013 a les 11:52
+6
-4
Molt bo! Si encara queden per classificar esperem a les properes preguntes del CIS
Un fre més
Anònim, 08/05/2013 a les 11:55
+3
-2
Hi manca un altre fre, tant poderós com els esmentats, que són els interessos de casta i les polítiques de volada local. Els interessos dels nostres propis polítics, que els lliguen de mans, i et refereixo a un article aclaridor del que et vull dir:



Si volem construïr un païs nou i avançat, cal fer-ho bé.
Pesats
Can Sat, 08/05/2013 a les 12:09
+7
-11
12. Els eixelebrats pesadíssims com el tal Finestres.
La clau
LoPep, 08/05/2013 a les 12:14
+8
-2
La clau, en tot aquest procés, serà en el que facin els castellanoparlants de Catalunya.

Des de Madrid, sempre han pensat que "són dels seus". I ara constaten estupefactes que als castellanoparlants de Catalunya, molt majoritàriament, no els molesta que s'hi parli en català. I que estan tan emprenyats com tothom amb la manera com Madrid reparteix els diners.

A més, cada generació que passa, hi ha més catalans amb origens familiars diversos. Vaja, que Catalunya no és Bèlgica, on hi ha un 1% de parelles flamenc-való.
Prou que hi toca.
J.M.T., 08/05/2013 a les 12:59
+13
-4
Sr. Finestres, servidor no el posa pas a parir sinó mes aviat li donaría un 8 de nota.
Dos peròs bastant obvis
Jordi M, 08/05/2013 a les 13:28
+14
-2
Duran i Lleida no és un col·lectiu. No són 'en Duran i en Lleida'. Es tracta de dos cognoms d'una mateixa persona. Com Pi i Margall, per exemple. I segona, si el títol de l'article està bé, en la llista hi falta el col·lectiu més important que frena la independència: els immigrants espanyols, sobretot els que no s'han integrat. Però si aquesta absència s'explica a partir que l'article ja comença especificant que només se centrarà en 'col·lectius catalans', llavors el que no està bé perquè no lliga és el títol.
aclariment
Raül V., 08/05/2013 a les 14:33
+4
-13
Hola Jordi

Segurament dec estar catalogat dins del grup 7 dels frens de la independència. Treballo a una entitat bancaria, i la veritat absoluta no crec tenir-la, i és clar, això em fa dubtar.
Però per sortir de dubtes, si us plau, aclareix-me a quin grup d'independentistes haig de pertànyer per deixar de ser un friki.

Un friki que frisa per deixar de ser-ho!
Valoració
Marc, 08/05/2013 a les 15:02
+14
-30
Un article tant pobre i insultant sols el podia fer un Manresà. Insultar a la gent no fa el camí a la independència. Jo pensava que els catalans érem gent més educada, però resulta que ens comportem igual que els espanyols, amb articles-brossa que no tenen cap mena de valor ni/o no aporten res. Naciódigital m'està decebent cada dia més permetent això.
Jordi, t'oblides d'altres frens a la independència...
Les coses com són , 08/05/2013 a les 15:20
+14
-6
12- La manca de malícia i d'instint polític del nostre poble (malauradament), com també una manca d'abnegació que és del tot necessària, si volem arribar fins al final. La qual cosa significa que, ja no ens podem permetre el luxe de seguint donant la majoria a CiU. Li hem de donar a ERC l'hegemonia d'una vegada.Sinó, ens seguiran enredant...
13- Una UE que es mostra incòmoda amb el procés sobiranista que vol encetar el nostre poble.I que no vol problemes,i cada cop més, està al costat de l'estat espanyol...També podem extendre-ho a la Comunitat Internacional, que reconeix el dret d'autodeterminació dels pobles, però l'aplica en comptades ocasions...
14 - Cossos de seguretat i serveis d'Intel.ligència espanyols; que ens espien i ens posen tots els impediments possibles...
15- PP i C's, que es dediquen a practicar la política de la por, i a defensar els interessos de l'estat espanyol, avantposant-los als de Catalunya.
16- La manca de polítics que estiguin a l'alçada del moment que estem vivint.Com també d'unitat de forces polítiques catalanes que vulguin la sobirania.Hem de ser capaços d'anar tots a la una, salvant diferències...
17- I ben segur que m'he deixat més frens...Doncs si els frens fossin pocs, segur que ja seríem independents...
Els anònims
Anònim, 08/05/2013 a les 16:08
+13
-7
Yo discrepo en los foros, pero sin insultar a nadie. Sería más correcto decir: "algunos anónimos".Gracias
Molt bo
Anònim, 08/05/2013 a les 17:04
+23
-8
Crack!!
Votants del psc
Anònim, 08/05/2013 a les 17:12
+12
-4
El PSC ha anat perdent els votants catalans; a aquestos els fa vergonya votar-los i ho fan a ERC o a ICV; el PSC ha perdut també votants dels barris marginals, persones desarrelades, sovint ignorants, amb poc futur, que s'han anat a Ciutadans (que per cert està recollint darrerament també força vot del PP i aviat serà la principal oposició unionista a Catalunya i sense referent estatal). El problema del PSC es que en unes eleccions catalanes te mig milió de vots, gairebé tots de la rodalia de Barcelona i ha de fer política espanyolista, mentre que a les municipals ha de fer també política catalanista o desapareixerà, perquè no pot guanyar gairebé regidors en lloc (excepte al Baix Llobregat) sense captar una part del vot català. Crec que els elements catalanistes que són majoria a comarques, haurien de tallar finalment i fundar amb Maragall un partit socialista català, sense preocupar-se del PSOE que quedarà com un partit local limitat a la rodalia de Barcelona.
Així ens va!
Jordi M, 08/05/2013 a les 18:20
+12
-2
El principal fre estrictament català a la independència és el baix nivell del catalanisme i en tenim una bona mostra en la de posts que troben sublim aquest article.
Precis
Tocqueville, 08/05/2013 a les 18:35
+14
-4
Totalment d’acord amb l’articulista Jordi Finestres, us felicito per la precisió i perspicàcia a l’hora de descriure tots aquests espessiments que fan el joc a les espanyes. Ens tocarà, a més a més de refundar el país, corregir molt males practiques que no ens honoren gens als catalans. Felicitats!!
NO ES POT MATAR TOT EL QUE ES GRAS.
indeptista intrumental, 08/05/2013 a les 19:27
+5
-5
Moltes de les categories que esmenta el Finestres i els comentaristes , acabaran votan SI. Ara cal que el TC suspengui la Generalitat amb l'Aº 155.!!!!FEM MAIONESA!!!!!!
I tu?
JoDUI, 08/05/2013 a les 19:32
+7
-9
I tu? en quin grup estas?
Lamentable
Anònim, 09/05/2013 a les 00:40
+13
-18
Un dels pitjors exemples de llibertat i democracia que etrobat en un diari. A mes a mes nolt mal gust
Vinga endevinalles, vinga metàfores, vinga gracietes...
Anònim, 09/05/2013 a les 12:16
+1
-4
"Els coneixeràs perquè mai se sap de què viuen i perquè és fàcil trobar-los en qualsevol acte/cercavila social. No tenen ofici ni benefici, es passen el dia al tuiter i al feisbuc, però no son conscients de la seva absoluta nul·litat."

No interessen aquest tipus d'afirmacions trencaclosques o endevinalla. Mentre de l'altra banda una sèrie de "destroyers" despietats la diuen tan grossa com poden, amb noms i cognoms, etc. d'aquesta banda tot són "tu ja m'entens" com la paròdia de Raimon per La Trinca, i encara és molt; generalment ni això, aquest article és molt excepcional.

O exhortacions genèriques i reiteratives a no anar "amb el lliri a la mà". Ja és un clàssic.
Uhm?
Anònim, 09/05/2013 a les 12:27
+5
-4
I vostè, senyor Finestres, l'hauríem de col·locar al grup 7.1? Aquest subgrup és per als friquis que han vist l'oportunitat de mamar d'algun partit tradicional dels quals abans en renegaven. Ens equivoquem?
comentari de les 00,16
Anònim, 09/05/2013 a les 17:20
+4
-0
Només per dir que heu inclòs el Sr Manuel Cuyàs a la llista del espanyolistes i la meva impressió (després de sentir-lo diverses vegades en conferències)és que és ben bé al revés.
Falta un fre
Anna de la Mota, 10/05/2013 a les 02:08
+0
-0
No comparteixo l'idea de que els independentistes que precisament hem posat en boca de tot Catalunya la independència, hi anem en contra. Però que hi farem, tú sabràs qui et paga, jo per sort soc lliure.
Però t'has deixat un altre motiu. Que és els diaris que desprès de l'11 de setembre del 2.012, sembla que us paguin per rebaixar l'independentisme i entre ells ja t'acabo d'incloure, Jordi Finestres, sense acritut!!
Per cert, encara no heu publicat que l'11 de maig és fa una manifestació a les 18.00h, a la Pl. Sant Jaume, PER QUE SERÀ?
begenades
Anònim, 10/05/2013 a les 17:03
+0
-0
Escric al Google : "begenades sobre el dret a decidir" i m'heu sortit vosaltres....

Ah !, i les llistes de noms ?

" Tu nombre está ya listo
temblando en un papel
aquel que dice Abel, Abel..o tú, yo, él"

De pena....
que flipe!!!
bellvitgero, 11/05/2013 a les 16:57
+0
-1
ostias!!! Aquest paio ja ha traspasat les regles de la més minima educació i jo que no ho vull fer li he de respondre...

I tú a quin grup estàs????

Jo t'ho diré... Estas en el grup dels covards i mentiders patològics que s'amaga al darrere d'una pluma en un panflet que no llegeix ningú... i que a més a més té subvencions públiques pagades amb els meus impostos!!!

Si tens una mica de vergonya, escriu un article retractant els teus estúpids arguments, i si no, no tornis a escriure més en un mitjà públic que paguem tots (indepes i no) amb els nostres impostos...

Defensa el que volguis, però no posis etiquetes a ningú!!!

Ah per cert, jo sóc de Cornellà de Llobregat, i si vols ho discutim en persona!!!
La frikipedia
Jose, 13/05/2013 a les 11:07
+0
-0
Bien... tras leer este artículo he detectado que dicho artículo insultante es mucho más clásico de la frikipedia que de un medio de comunicación medianamente serio. Me considero unionista sí, y no por ello dejo de respetar el pensamiento "indepe" pese a que no sea mi planteamiento predilecto.

Respeto, este artículo carece de él. Ni respeta a unionistas ni a "indepes".
El máximo exponente de lo denigrante y lo que es peor para ambos pensamientos.
CISCU.... a mí en quin lloc em posaries?
Anònim, 15/05/2013 a les 11:23
+0
-0
Perque sempre, sempre, sempre estic CRITICANT a CiU, o a E.R.C. que en TOT estant al 90% del que diuen NO, NO HO ESTIC de que ens fatgen passar dies i més dies semanes i més semanes...i si NO ARREGLEN aquest COSTUM? o...ESTRATEGIA? per a que passe passe passe el temps pedrem aquesta GRAN NECESSITAT de deixar d´èsser ESCLAUS!!!

Perquè aquest FORCADES NO ENGEGA ell el Paratlt SOCIALISTA? si no sap que és això que ho pregunte a quí ho sàpiga (no als SOCIOLISTOS que son calcats als del P. P. de franco)encara que JO crec que o tindria que FER el l´ANC o SIA TOTA LA SOCIETAT....si NO ho feu ràpid això acabarà com el ROSARI de l´AURORA

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Autor
Jordi Finestres
Nascut a Manresa (1974), fa molts anys que viu i treballa a Barcelona. Periodista i autor de diversos llibres sobre història, periodisme i esports. Amant de l’escriptura i la comunicació, dues pràctiques que connoten democràcia i llibertat. Pensa que si el Barça és més que un club, Catalunya també podria ser més que un estat.
Enric Juliana | Adrià Costa
Pep Martí | 21 comentaris
01/01/1970
El periodista creu que en els propers mesos es plantejarà una reedició de Junts pel Sí i no descarta que Puigdemont torni a ser candidat i que Rajoy negociarà quan li convingui: «La política és molt freda» | El director adjunt de "La Vanguardia" sosté que Madrid, construïda per l'Estat, és ciutat de motins mentre que Barcelona ho és de revoltes i ha viscut totes les utopies d'Occident
01/01/1970
Els alcaldes socialistes de Terrassa, l'Escala o Blanes no impediran que obrin els col·legis, però d'altres el rebutgen de manera contundent, com el paer Àngel Ros
01/01/1970
La parella de l'agressor, de 29 anys, ha estat trobada sense vida a l'interior d'un vehicle
Enric Juliana | Adrià Costa
01/01/1970
El periodista creu que en els propers mesos es plantejarà una reedició de Junts pel Sí i no descarta que Puigdemont torni a ser candidat i que Rajoy negociarà quan li convingui: «La política és molt freda» | El director adjunt de "La Vanguardia" sosté que Madrid, construïda per l'Estat, és ciutat de motins mentre que Barcelona ho és de revoltes i ha viscut totes les utopies d'Occident
Els joves es concentren a la plaça del Sol de nit i beuen alcohol | Veïns de la plaça del Sol i entorns
01/01/1970
L'atracció que exerceix aquest indret per seure amb una cervesa no l'han revertida Hereu, Trias ni Colau, i els veïns denuncien la impunitat: "Fins aquí hem arribat, prou" | Un projecte europeu ha instal·lat sonòmetres en 12 habitatges que revelen que de nit hi ha més soroll en aquest indret que en un carrer transitat com la Ronda Mitre