Cric-crac

| 26/01/2013 a les 00:02h
Aquesta notícia es va publicar originalment el 26/01/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Si hi ha alguna cosa que demostra que el procés sobiranista va de debò, són les esquerdes que s'estan obrint a l'estil d'Earthquake (si algú encara es recorda d'aquell film, catastròfic en tots els sentits, dels anys 70) en el si dels partits polítics catalans. Tant uns sectors de CDC com alguns d'UDC han criticat el lideratge d'en Duran i Lleida, el qual, pel que es veu, ha primat el propi ego per davant de l'aritmètica electoral més bàsica: si, segons una enquesta recent de El Periódico, CiU perdria fins a deu escons a les properes eleccions i ERC en tindria fins a set més, queda clar que l'actitud quasiunionista d'en Duran (amb l'afegitó no del tot positiu del cas Pallerols) n'ha de ser la causa.

D'altra banda, el PSC, que cada cop més s'assembla a un gag de continuïtat –en Pere Navaro deu ser l'únic polític que fa riure més en la vida real que al programa Polònia- ha optat, o així sembla, per salvar la carrera política de la Carme Chacón a Espanya en comptes d'escoltar la veu de bona part dels seus  militants i votants a Catalunya, amb el resultat que cinc diputats del mateix PSC van (mig) trencar l'anomenada disciplina de vot quan la Declaració de Sobirania el dijous passat; i alguns altres ja han format un altre partit i tot.

Un punt i a part mereix la CUP, que va afirmar que seria el cavall de Troia dels moviments socials i ha resultat ser –a fi i efecte (tot i que sense voler). el cavall de Troia dels unionistes. Pel que sembla, no ha sabut distingir entre la seva base assembleària d'una banda –que l'MDT, per cert, acaba d'abandonar- i els seus votants de l'altra, i així mateix ha fet gala d'una petulància dogmàtica tot oblidant la regla d'or de l'independentisme: un cop independents, es pot parlar de tot, absolutament tot: Països Catalans, Unió Europea...; mentre, però, ens trobem dintre de l'Estat dit espanyol, el màxim –el màxim!- que es pot demanar als nostres diputats és que votin per tal de sortir-ne com més aviat millor. I punt.

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 26/01/2013 a les 00:23
Interessant
+52
-1
Absolutament d'acord.
Que farem amb aquests polítics....
Irene, 26/01/2013 a les 01:14
+47
-0
Deuen tirar polvos "pica pica" i els torna "turulatus" quan estan al parlament...

Ja discutirem que volem ser, quan ho poguem decidir, ara toca, poguer decidir i "TOTS" els que hi viuen a Catalunya, perquè ells també en son part.

Clar que sí!
Anònim, 26/01/2013 a les 01:59
Interessant
+58
-1
No puc estar més d'acord amb tu, Matthew. Sobretot en això final de l'MDT, que els anys 80 el que volia era la independència per damunt de tot, i que després es parles de la resta, per bé que el punt de partida fos un ideal socialista impossible. En el moment actual, el que toca és fer costat al bloc independentista majortari, i en acabat ja ens fotrem les castanyes entre naltros i decidirem quin model volem de veritat.
Massa sensat
Jordan Mc, 26/01/2013 a les 02:01
Interessant
+58
-1
Senyor Tree, ja veig que vostè no arribarà mai a ser polític. Principalment perquè fa servir massa el sentit comú, el raonament i el "pesquis". NO !, decididament, massa sensat. Tant de bo, però, pogués vostè assessorar o instruir als polítics catalans per inculcar-los aquestes qualitats bàsiques. Segur que molts d’ells acabarien absorbint-les junt amb una mica del seu "dry humour" anglès. (m’he petat amb l’al·lusió a Pere Navarro i el Polònia). Ja no li suggereixo el mateix assessorament per els polítics espanyols, perquè es evident que seria una gran pèrdua de temps.
Molt Bé!
Anònim, 26/01/2013 a les 09:09
Interessant
+61
-2
Gran article! Hi estic d'acord al 200% Gràcies Matthew, has fet un retrat exacte de la realitat.
Formula
Calella, 26/01/2013 a les 09:14
Interessant
+82
-9
3 CUP's = 1 Independentista + 2 de birres
PSC...
acònim, 26/01/2013 a les 09:33
+8
-0
Sí, és un "XIST", un continuu i autèntic acudit del Montilla de Polònia. I, des de fa uns anys, la realitat sempre supera a la ficció !! Enhorabona sociates pesoistes.....
(Els redactors del Polònia s´han de posar les piles. Hi ha més suc del que poden absorvir)
La cup va perdre una oportunitat de guanyar vots
Manel, 26/01/2013 a les 10:01
+9
-1
Totalment d'acord Matthew

irreductibles.cat
Independencia
Leandro Gado, 26/01/2013 a les 10:31
+9
-2
Gran anàlisis polític, l'has clavat amb els tres partits

Quedo parat que un ex-ocupa tingui les idees tan clares, ja ja ja.....
Cau de lladres
Anònim, 26/01/2013 a les 10:32
+6
-1
Discrepo de les causes de pèrdua de vot de CiU. La gent que vol bastir una nació nova la vol amb gent que també renovi la llei electoral, el sistema de partits, i la partitocràcia en conjunt. Els escàndols, veritables o falsos, que van eixint a la llum han fet molt de mal a CiU i a Catalunya en general, a qui el govern espanyol vol projectar la imatge estatal i internacional de cau de lladres.
Més clar...
Joan Crosta, 26/01/2013 a les 10:57
+8
-1
Moltes gràcies Senyor Matthew, més clar no es pot dir.
Matthew
Agusti Vilella, 26/01/2013 a les 11:10
+6
-1
és impressionant l'anàlisi del país que fa una persona com ell que és nascuda fora.
I tip my hat!!!!!!!
Matthew
Agusti Vilella, 26/01/2013 a les 11:16
+11
-1
és impressionant l'anàlisi del país que fa una persona com ell que és nascuda fora.
I tip my hat!!!!!!!
No és estrany
Anònim, 26/01/2013 a les 11:46
+13
-6
Tot això dels de la CUP ja ho sabíem de fa anys. Sempre han posat el marxisme, l'ecologisme, el feminisme i l'animalisme per davant de l'independentisme. Ens ho han dit del dret i del revés: si Catalunya no ha de ser el país xupiguai que volem, preferim continuar sent escanyols.
Cataloniawatch
Candide, 26/01/2013 a les 12:19
+1
-27
Acusar a Navarro de no "escoltar la veu de bona part dels seus militants i votants", quina classe de democràcia és aquesta? Hi ha hagut un congrés, el procés intern del PSC era democràtic. Llavors, segons vostè, val més apel·lar a aquesta cosa nebulosa de la "voluntat del poble"?

Vostè coneix els precedents. Al seu país encara diuen orgullosament: "We won the war", contra un altre país en el que la "voluntat del poble" era manipulada de la manera com vostè ara ho fa aquí a Catalunya.

I està vostè realment segur que després de la independència de la CA Catalunya es pot parlar de tot, incloent-hi els PPCC? Si no ara, seria llavors que Europa pararia els peus a aquesta bogeria. Va, home, vostè no és un ignorant!
Bon article
Anònim, 26/01/2013 a les 12:40
+8
-0
Bon analisis i m' ha fet riure molt amb lo de Navarro ( quanta rao )

Nomes crec que els d' UDC fan declaracion per recordar que existeixen , pero a l' hora de la veritat sempre son fidels a CDC

Recordem que LLorens la portaveu d'UDC que se les havia tingut amb CDC , va abandonar tractament de quimioterapia a l' hospital ( contra el consell dels metges ) per anar al Parlament a votar .... votar SI
Un gran català assimilat.
Clarispau., 26/01/2013 a les 12:56
+22
-0


Enginy selecte:

EARTHQUAKE (TERRATRÈMOL) = CATASTRÒFIC TOTAL.

CUP = PETULÀNCIA DOGMÀTICA.

NAVARRO REAL FA MÉS RIURE.

PSC = GAG DE CONTINUÏTAT.

Gràcies per la teva feina, Matthew. Déu t'ho pagui amb la independència de la nostra nació.


ELS CATALANS NO SOM CASTELLANS. CATALONIA IS NOT CASTILE.




Tota la raó
Anònim, 26/01/2013 a les 13:04
+11
-2
Molt bon anàlisi de tot plegat, CIU, PSC i CUP.
D'acord
Hooola!, 26/01/2013 a les 13:54
+12
-1
Endavant senyor Tree, és agradable llegir-lo.
Habia una vez un circo...
Anònim, 26/01/2013 a les 14:26
+18
-6
Li canvío el títol al teu article, Matthew.
Circ Cup ! Pel numeret que van fer.
Com enyoro als del SI, carai !
Acertat
16 setembre 1810, 26/01/2013 a les 15:59
+11
-1
Directe al gra, molt bo.
??
Anònim, 26/01/2013 a les 16:23
+3
-5
No sé d'on ha tret això de l'MDT, ja que pel que sé és l'únic secctor organitzat que lluita per fer que la CUP respongui estant a lalçada del moment que estem.Encara hi és I hi ha molta més gent.Els infiltrats no guanyaran. I els diputats pel que sé també estan a l'alçada. Tot s'arreglarà.
??
Anònim, 26/01/2013 a les 16:25
+2
-5
No sé d'on ha tret això de l'MDT, ja que pel que sé és l'únic secctor organitzat que lluita per fer que la CUP respongui estant a lalçada del moment que estem.Encara hi és I hi ha molta més gent.Els infiltrats no guanyaran. I els diputats pel que sé també estan a l'alçada. Tot s'arreglarà.
Molt bé
Anònim, 26/01/2013 a les 16:30
+18
-1
Totalment d'acord amb l'article
Mes societat menys politic
Marc , 26/01/2013 a les 17:05
+16
-1
Gracies als deus per persones amb sentit comú afinat, gracies Matthew
Sentit comú
Flavià Mateu i Cluet, 26/01/2013 a les 17:57
+14
-1
Veig que hi ha molt de sentit comú. Ara és l'hora de lluitar per la independència, que només pot ser capitalista tal com està el món. Si cambia, que és segú,ja seràn figues d'un altre paner.
CUP
Toni, 26/01/2013 a les 18:11
+45
-6
Sóc votant de les CUP i els tornaria a votar, però em van tocar molts els ous les dues abstencions. EN Matthew Tree té raó. Aneu amb compte amb el dogma.
El Bo, el Lleig i El Dolent
Joan Rebull, 27/01/2013 a les 04:04
+26
-4
Si, molt bon article.
La CUP, que peca de Bonisme. El PP del País Valencià ha estat fent servir durant tants anys l'anti-catalanisme, que com a mètode per fer callar veus crítiques ja està deixant de fer efecte. Amb l'actitud de la CUP, és com donar-li oxígen a un corredor de fons.
Lleig, és el que fa Navarro de seguir estratègies marcades des de Madrid, tot i que penso que la Chacón quedarà marcada allà com a catalana i aquí com a espanyola o, millor dit, com a aliena als interessos de Catalunya. L'ùnic que aconsegueix és rebentar el PSC com a alternativa d'esquerres.
Dolent, és el que fa Duran, de voler posar el fré de mà quan el procés ja ha agafat embranzida. El que ha aconseguit és que els seus esforços es perceben com un intent de mantenir el seu "statu quo" en la política estatal.
Brillant article, precís com un bisturí i contundent com una destral.
no ho veig com tú
Anònim, 27/01/2013 a les 10:27
+11
-21
1. CiU, ERC i ICV han redactat la Declaració. Les seves esmenes han estat debatudes i acceptades. A la CUP no li han donat la oportunitat de sumar-se. Li han fet el buit. Això si, intentant fins el final sumar el PSC rebaixant el text. Era molt fàcil sumar la CUP. Amb un petit gest s'hi adherien. Però no. Et recordo Tree que la CUP és l'única força política que ha votat favorablement a una esmena apart de la seva. Els altres només s'han votat a ells mateixos. Què esperaves? Mà estesa, però almenys escolteu. El més fàcil és fer befa dels que tota la vida ens hem penjat l'estelada quan als que ara ens donen lliçons de patriotisme ens miraveu amb condescendència. Salut i que el temps posi toth
om on li correspon.
Uff
Anònim, 27/01/2013 a les 12:59
+7
-1
Moltes gràcies per l’article, es alliçonador.
Decisions que pesen
Anònim, 27/01/2013 a les 13:20
+9
-4
O és això un avís per que els partits majoritaris comptin amb la CUP des del primer moment per futures decisions col.lectives?

Em sap greu el vot crític, perquè haurien pogut donar el seu vot al SI i a la vegada avisar de que és crític i que hauria hagut de comptar amb ells i que continuaran supervisant el procès per que es faci adequadament en el futur per la incorporació dels Països Catalans...

Haurien hagut de pensar en la lectura que en fan a l' exterior i també els unionistes... i col.laborar a donar una idea de més unitat. Igualment penso del dissidents del PSC. Si haguessin donat el seu vot al SI, hauria significat molt més. Ara estaran igualment represaliats i descartats, i els ciutadans haurem pensat que han estat covards.
"(tot i que sense voler)" my foot!
Anònim, 27/01/2013 a les 15:30
+2
-0
;)
La CUP representació de coherència
Anònim, 27/01/2013 a les 17:03
+6
-14
Un personatge més de l'establishment CIU-ERC que s'atreveix el vot coherent de la CUP, l'únic partit que de veritat aposta per una Catalunya Lliure. Cal recordar el que va dir el senyor Homs al dia següent de la votació? Esta clar que a cert sectors teòricament independentistes els molesta que arribi la vertadera veu del poble.
L'eqüació
Angry Bird, 27/01/2013 a les 20:45
+1
-0
Dos terços del Parlament són 90 diputats.

Malgrat les maniobres de divisió teledirigides des de vés a saber on i que van malmetre 46.000 vots, semblava (als ingenus) que els representants dels 126.000 votants cuperos eren segurs contribuents amb els seus tres diputats, a què fossin 87, molt a prop dels 90.

Però toca't el ral. El que molts sospitaven ha estat cert, la botifarra als 126.000, legendària. Resulta que no sabem matemàtiques. Almenys, no catxondejar-se'n (sin pitorreo, por fa), si heu dit que sou el cavall de Troia, ja està, ara ja heu sortit del cavall, i heu post el primer ou.

Una Catalunya independent, si algun dubtós dia arriba, apreciarà molt aquest gest de coherència, segur, segur.

Les classes populars les fareu felices, creu-me, és evident que sou els seus cavalls de Troia, i no pas de ningú més.

Era obvi
XX, 27/01/2013 a les 21:36
+1
-1
Era obvi que la CUP entorpiria el procés amb el seu discurs suposadament purista. És un problema molt greu que tenim com a societat, i la causa n'és que a Catalunya es dóna pel cul a la joventut en tots els àmbits, d'una manera que recorda més els països nord-africans que els de Pirineus en amunt. Després el jovent surt ressentit i rebentaire; tot plegat un enorme despropòsit.
cup representació d'incoherència
Anònim, 27/01/2013 a les 21:53
+1
-0
El psc era previsible.
La cup és el més incoherent de tots. Va dir que votaria a favor de tot el que fos sobiranisme i ens ha fallat a la primera de canvi.
Els espanyolistes xalen com verros i els donen les gràcies.
Gran error històric que pagareu a les urnes, no creixereu com a partit. L'electorat no perdona.
Bon análisis
Anònim, 27/01/2013 a les 22:05
+1
-0
En López Tena i els del SI no ens hagueren fallat, la CUP se'ns ha follat.
Llegiu el programa electoral de la CUP pesats!
JA, 28/01/2013 a les 00:41
+1
-0
Però que esteu demanant que la CUP a la primera votació que fa traïcioni el seu projecte electoral? Si ni tant sols els van tenir en compte... Per si algú no va entendre els motius del "sí crític" de la CUP a la Declaració de Sobirania, en Quim Arrufat ho explica a Catalunya Informació.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Autor
Matthew Tree
Va néixer a Londres al final de 1958, es va ensenyar el català el 1979 i va començar a escriure en aquest idioma el 1990. Ha publicat dues novel·les, un recull de contes, una autobiografia, una diatriba contra la feina i un assaig sobre el racisme, entre d'altres coses. El seu últim llibre és un recopilatori de textos sobre Catalunya, publicats en anglès, i inèdits fins ara en català: Com explicar aquest páis als estrangers (2011).
01/01/1970
Totes les notícies de NacióDigital relacionades amb el procés d'independència i l'aplicació de l'article 155
 09:58 VÍDEO Pau Casals, a l'ONU: «I'm a catalan». El violoncelista va morir el 22 d'octubre de 1973, avui fa 44 anys. El recordem amb el seu emotiu discurs a l'ONU, més actual que mai.
 09:10 
 08:59 La ruptura de Colau amb el PSC pel 155: una amenaça difícil de fer efectiva, per Jordi Bes. L'alcaldessa de Barcelona pressiona els socialistes per evitar que avalin la suspensió de l'autonomia, però un trencament del pacte de govern faria encara més ingovernable l'Ajuntament. L'oposició no està disposada a facilitar-li la gestió, i Colau s'abocaria a arribar al 2019 sense haver acordat ni un dels quatre pressupostos del mandat.
 08:08 L'unionisme carrega contra el Barça. Albiol i Girauta critiquen a Twitter el suport del president blaugrana, Josep M. Bartomeu, a les institucions catalanes després de l'activació de l'article 155.
 07:41 L'alcalde de Lleida i president del PSC, Àngel Ros, ha demanat al president de a Generalitat de Catalunya, Carles Puigdemont, que convoqui eleccions la propera setmana, informa Àlvar Llobet. En un missatge a les xarxes socials, el paer en cap ha indicat que aquesta decisió seria la millor manera de respectar les institucions d'autogovern.
 07:34 La resposta dels Mossos al govern espanyol per l'activació de l'article 155
 07:20 PORTADES La premsa espanyola aplaudeix el 115 que «rescatarà» Catalunya. Recull de les portades dels diaris de paper catalans i espanyols.
 07:03 El Secretari d'Organització del PSC de Manresa, Xavier Vera, plega pel suport del PSOE al 155.
 23:13 El líder d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, considera que "el PSC no pot estar ni un minut més al govern de la capital de Catalunya", i demana que Colau reuneixi els grups contraris al 155 per trobar una sortida democràtica davant "el cop contra les institucions catalanes".
 23:06 Convergència Democràtica Aranesa alerta que el 155 paralitzarà «de facto» el govern aranès. El partit mostra el "total rebuig i condemna a la interpretació de la democràcia en aquests termes totalitaris".
 22:36 Catalá insta Puigdemont a actuar amb «responsabilitat» i avisa que la justícia és «eficaç». El ministre de Justícia critica Carme Forcadell per apuntar que l'aplicació del 155 sigui un "cop d'estat".
 22:30 Societat Civil Catalana (SCC) veu "positiva" la decisió del govern espanyol de recórrer a l'article 155 i reclama que s'apliquin "el més aviat possible les mesures per tornar a la normalitat institucional". L'entitat defensa que l'aplicació del 155 "garanteix l'autogovern de Catalunya i fa una crida a la convivència i la concòrdia".
 22:24 Un noi i una noia han estat detinguts a Barcelona per intentar agredir un agent de la Policia Nacional espanyola davant la delegació del govern espanyol. Els fets han passat minuts després de finalitzar-se la concentració en suport a Jordi Sànchez i Jordi Cuixart.
 22:20 El líder del PP català, Xavier García Albiol, acusa Carme Forcadell d'"apallissar" més de la meitat dels catalans pel tracte a l'oposició. També titlla de "provocació" que Puigdemont parli de vulneració de l'estat de dret per l'activació de l'article 155.
 22:09 DOCUMENT Puigdemont equipara Rajoy amb Franco i demana activar el Parlament per declarar la independència. Llegeix el discurs íntegre del president de la Generalitat.
 21:54 El fiscal general de l'Estat, José Manuel Maza, veu "lògic" que una querella per rebel·lió contra Carles Puigdemont suposi "mesures cautelars severes".
 21:52 ÀUDIO Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio: «Seguirem treballant amb el mateix compromís i rigor».
 21:46 El vicepresident del Govern, Oriol Junqueras, considera que l'activació de l'article 155 suposa "un veritable cop d'estat contra un Govern i un Parlament legítims" que sempre han actuat a partir del principi democràtic i "emparats pel mandat popular" del 27-S i de l'1-O. "Ens pertoca defensar la democràcia i la República", ha defensat en declaracions a TV3.
 21:40 JxSí i la CUP pacten celebrar divendres el ple del Parlament que respondrà al 155 i que pot declarar la independència.
 21:35 Milers de lleidatans també surten al carrer en contra de la suspensió de l'autonomia catalana; per Àlvar Llobet.
 21:33 Milers de persones tornen a omplir el Mercadal de Reus per exigir l'alliberament dels "presos polítics"; explica Jonathan Oca.
 21:13 El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, equipara Rajoy amb Franco i demana activar el Parlament per declarar la independència; per Oriol March.
 21:11 L'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, dimiteix de la direcció del PSOE després de l'aplicació de l'article 155; informa Sara González.
 21:09 Carles Puigdemont acaba el seu discurs amb un "visca Catalunya".
 21:07 
 21:06 Carles Puigdemont anuncia que demanarà un ple del Parlament "per debatre i decidir sobre l'intent de liquidar l'autogovern i la democràcia" de Catalunya.
 21:06 Carles Puigdemont: "Les institucions catalanes i el poble de Catalunya no podem acceptar aquest atac".
 21:03 Carles Puigdemont critica que el govern espanyol "s'ha proclamat de manera il·legítima el responsable de la voluntat dels catalans".
 21:02 Carles Puigdemont considera l'aplicació de l'article 155 com "la liquidació de l'augotogovern i la voluntat democràtica dels catalans".
 21:01 El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, critica que totes les propostes de diàleg al govern espanyol han tingut la mateixa resposta: "O el silenci o la repressió".
 20:41 Unes 500 persones són a la plaça Sant Jaume de Barcelona a l'espera de la declaració institucional de Carles Puigdemont, que es veurà a través de TV3.
 20:35 Rajoy agreuja el conflicte amb el 155, destaca la premsa internacional. Els mitjans d'arreu del món també es fan ressò de la resposta ciutadana en forma de manifestació a Barcelona.
 20:31 L'expresident del govern espanyol José Luis Rodríguez Zapatero afirma que el Govern encara pot "rectificar" com a "acte polític intel·ligent" i convocar eleccions.
 20:06 El primer tinent d'alcalde de Barcelona, Gerardo Pisarello, titlla de "penós" veure el socialista Pedro Sánchez amb Mariano Rajoy i Albert Rivera pel seu suport a l'article 155. "Si s'ha oblidat de les seves bases, cap canvi democràtic serà amb ell, sinó a pesar seu", defensa.
 
 19:58 Carme Forcadell es compromet a defensar la sobirania del Parlament: «No farem cap pas enrere». La presidenta de la cambra catalana compareix amb els representants sobiranistes de la mesa i acusa el president espanyol de completar "un cop d'estat de facto". "Ens comprometem avui, en l'atac més greu a les institucions catalanes, a defensar la sobirania del Parlament de Catalunya", afirma Forcadell.
 19:56 Carme Forcadell es compromet a defensar la sobirania del Parlament. "Rajoy pretén que el Parlament deixi de ser un parlament democràtic i això no ho permetrem", ha garantit.
 19:54 Carme Forcadell assegura que l'article 155 "no els permet fer el que volen fer", i adverteix que cauran "en la més flagrant inconstitucionalitat". Segons Forcadell, "no els acompanya ni la legalitat, ni la legitimitat política, ni compten amb el suport de la majoria de catalans i catalanes".
 19:49 
 19:51 Carme Forcadell critica que Rajoy "ha traspassat tots els límits" i l'acusa d'haver fet "un cop d'estat de facto ."Ara ens volen prendre el Parlament que ha votat la ciutadania", assegura la presidenta del Parlament.
 19:49 Els treballadors de Catalunya Ràdio no reconeixeran un director imposat per Madrid. TV3, Catalunya Ràdio i l'ACN reivindiquen la seva independència davant les mesures anunciades per Rajoy.
 19:48 
 19:36 
 19:21 Guardiola, sobre el 155: «És un dia molt trist per a la democràcia». L'entrenador del Manchester City critica la decisió del govern espanyol i demana que no hi hagi "violència": "L'únic que volíem fer era votar"
 19:04 Col·lectius d'advocats recullen firmes per denunciar que s'ha empresonat Cuixart i Sànchez fent un "ús ideològic del dret". 
 19:04 Parlon, Ballart i Mayoral demanen al PSC que es demarqui del PSOE pel 155. Els alcaldes socialistes s'oposen de manera "radical" a la decisió de Madrid i insten el Govern a no fer cap acció unilateral que agreugi les dificultats d'entesa.
 18:51 VÍDEO Les llàgrimes de Xavier Domènech a la manifestació per la llibertat de Cuixart i Sànchez. El líder d'En Comú Podem s'emociona al final de la manifestació.
 18:50 ACTUALITZACIÓ «Som milions, som les nostres institucions»: clam massiu per la llibertat i contra el 155. Unes 450.000 persones, segons la Guàrdia Urbana, planten cara a la repressió de l'Estat i exigeixen l'alliberament de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. 
 18:43 Ada Colau reclama al líder del PSOE, Pedro Sánchez, que no doni suport a l'aplicació de l'article 155 i que junts facin "un front comú" en defensa dels drets i les llibertats.
 18:36 Unes 450.000 persones participen a la manifestació per demanar la llibertat de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, segons la Guàrdia Urbana de Barcelona.
 
 18:35 Ada Colau redobla la pressió sobre els socialistes, ja que veu "incomprensible" el seu suport a l'article 155.
Entrades anteriors »
Carles Puigdemont, durant el discurs institucional d'aquest dissabte al Palau de la Generalitat | Govern
Oriol March | 33 comentaris
01/01/1970
El sobiranisme preveu celebrar el proper ple divendres vinent, coincidint amb la sessió del Senat que validarà l'article 155 de la Constitució i liquidarà l'autonomia
Cal Drapaire | Adrià Costa
Dani Cortijo
01/01/1970
Allò que pot semblar contradictori és el nom: “Cal drapaire” o “Les cases del drapaire” per a una obra de dimensions en aquell moment faraòniques, i no, no ve de cap broma ni joc de paraules
Cal Drapaire | Adrià Costa
Dani Cortijo
01/01/1970
Allò que pot semblar contradictori és el nom: “Cal drapaire” o “Les cases del drapaire” per a una obra de dimensions en aquell moment faraòniques, i no, no ve de cap broma ni joc de paraules
01/01/1970
Recull d'imatges d'Adrià Costa
La junta de portaveus, en una reunió recent al Parlament. | ACN
Roger Tugas | 5 comentaris
01/01/1970
JxSí i la CUP registren un text on s'exigeix aturar també el procés contra Trapero i "que s'aturi la repressió i la vulneració de drets i llibertats fonamentals que estan portant a terme les institucions de l'estat espanyol"
Un dels balls de la Fira de la Transhumància, a Santa Margarida i els Monjos. | Aj.Santa Margarida i els Monjos
Esteve Plantada
01/01/1970
NacióDigital recomana la Fira de la Transhumància, el Festival Protesta, la Festa del Modernisme de la Colònia Güell, el Filmets de Badalona, i l'UtopiaMarkets Il·lustració
El programa «Filiprim» | TV3
Toni Vall | 3 comentaris
01/01/1970
«Pel que pugui ser, com que m'acompanya una bona memòria televisiva, em ve de gust fer-li un homenatge a aquella que coneixem com La Nostra»
El catedràtic de dret constitucional, Xavier Arbós, en una imatge d'arxiu | ACN
Pep Martí | 20 comentaris
01/01/1970
El catedràtic de Dret Constitucional de la UB respon als interrogants que genera una mesura que "pot incrementar la tensió i no hi ha cap garantia que les seves instruccions es compleixin"