Opinió

De caos i aeroports

«S’ho imaginen? La sanitat i l’educació gestionades com ara gestionen les rodalies o l’aeroport del Prat. Quin panorama!»

| 18/05/2017 a les 22:02h
Quantes vegades hem sentit a dir, des dels poders de Madrid, que el nacionalisme es cura viatjant? Quantes vegades se’ns ha sermonat que si els independentistes haguessin voltat més pel món no perdrien el temps amb reivindicacions passades de moda? Doncs a fe que, a tenor del que està passant les darreres setmanes, aquests poders tan poderosos fan ben poc per ajudar els seus pobres súbdits a treure’s la bena dels ulls.

En aquest sentit, si heu de fer un viatge, desitjo que no tingueu la desgràcia d’haver-vos de renovar el passaport o el document d’identitat. A Barcelona i rodalies, per exemple, no espereu poder aconseguir torn abans de tres mesos. I això? Doncs perquè totes les casernes de la policia espanyola dedicades a aquesta noble labor estan, diuen, col·lapsades.

Si a això hi sumem les cues quilomètriques que des de fa dies han de fer els soferts usuaris de l’aeroport del Prat per tal de superar el control de passaports –a causa, diuen també, de la manca de recursos humans de la policia espanyola- no em negaran que viatjar pot deixar de ser un plaer per convertir-se en la més gran de les tortures.

I mentrestant, el delegat del govern espanyol a Catalunya –el virrei Enric Millo, aquell que un dia va ser un home de Duran i Lleida, l’endemà aspirant a engrossir les files de l’independentisme de la mà d’una ERC que no el va acceptar i, finalment, punta de llança de l’espanyolisme més ranci a las provincias rebeldes- justifica el caos donant la culpa... als passatgers.

És clar que sí, tota la culpa és dels passatgers, com tota la culpa del desastre de rodalies és de les persones que cada matí cometen el delicte de voler anar a treballar. No pas dels que, com Millo, el ministeri de l’Interior espanyol o Aena, no només estaven advertits des de feia mesos de la nova normativa europea, sinó que també sabien amb antelació la data de la seva posada en marxa.

És clar que sí, tota la culpa és dels passatgers. No pas dels que han estat incapaços de reaccionar davant de l’evident mala gestió, dels que es mostren dia sí dia també tan poc operatius per afrontar aquests reptes que és inevitable que creixi la sospita que rere aquesta crisi s’hi amaguen interessos molt més perversos que la simple (i provada) ineficàcia.

És clar que sí, tota la culpa és dels passatgers. No pas dels que amb una evident manca d’humilitat escampen les culpes d’un problema que només és responsabilitat seva. Dels que no es presenten a les reunions operatives convocades per fer front al caos que ells mateixos han creat. Dels que s’omplen la boca parlant dels problemes reals de la gent i són absolutament incompetents alhora de resoldre’ls. Dels que amenacen a diari amb intervenir el govern de la Generalitat per aturar el referèndum del setembre. S’ho imaginen? La sanitat i l’educació gestionades com ara gestionen les rodalies o l’aeroport del Prat. Quin panorama!
 

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Qui ho gestiona?
Anònim, 19/05/2017 a les 01:29
+13
-1
Perquè a Madrid no i a Barcelona sí que hi ha aquest caos? Qui té les competències dels aeroports?
Qui ho gestiona?
Anònim, 19/05/2017 a les 09:49
+5
-1
resposta del anterior : La competencia de fronteres, es de la Guardia Civil
I L'ALCADESA ? ON ÉS ? I QUÈ FAN DES DE L'AJUNTAMENT?
Anònim, 19/05/2017 a les 09:51
+7
-0
que fan des de l'Ajuntament al respecte ?
ah si, és veritat ... tenen feina enviant llibres al Trump que ni ells mateixos han llegit, convidant terroristes palestines a conferenciar ... i encarant els despropòsits del metro de cada dilluns "amb Karma" ! deunidó, poca broma !!!

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Autor
Jordi Creus
Jordi Creus (Tremp, Pallars Jussà, 1964) és historiador. Actualment és l'editor de la revista Sàpiens. Enamorat dels Pirineus, ha escrit llibres de diversa temàtica: des de novel·les negres rurals fins a memòries de les lluitadores antifranquistes.
Puigdemont, Colau, Sáenz de Santamaría, Felip VI i Letícia assisteixen a l'ofrena floral | ACN
Sergi Santiago
01/01/1970
Puigdemont i Colau convoquen la marxa per al pròxim dissabte 26 d'agost i afirmen que el lema "l'ha posat la ciutadania" | Sortirà dels jardinets de Gràcia i anirà fins a la plaça Catalunya a partir de les 18 hores
Aplaudiment espontani als Mossos d'Esquadra | Twitter
01/01/1970
Desenes de vehicles homenatgen les víctimes dels atemptats amb ofrenes a Canaletes | Els taxis han recorregut la via tocant el clàxon enmig dels aplaudiments de les persones
Escorcoll i detenció divendres al matí al centre de Ripoll | Xevi Pujol
Xevi Pujol
01/01/1970
Els habitants de la vila es van convertir en públic involuntari d'un desplegament brutal i inèdit de forces de seguretat i mitjans que va trastocar molt la rutina
Mapa dels fets de l'atemptat terrorista a Barcelona | Guillem Bellafont
01/01/1970
L'atac a la Rambla reivindicat per Estat Islàmic commociona la capital catalana | En total, hi ha 14 morts i centenars de ferits | Els Mossos abaten cinc terroristes en un intent d'atemptat a Cambrils durant la matinada
Marina Garcés, una de les veus més respectades del pensament actual | Jordi Jon Pardo
Esteve Plantada | 3 comentaris
01/01/1970
L'aclamada filòsofa forma part de "La gran regressió", un llibre que planteja un debat a través de pensadors com Zygmunt Bauman, Donatella della Porta, Nancy Fraser o Ivan Krastev, entre d'altres
Corals cantant a la plaça de la Vila | Fundació Festa Major de Gràcia
Bernat Surroca
01/01/1970
Entre els actes de commemoració s'ha volgut reivindicar elements del patrimoni arquitectònic i de la cultura popular| Davant d'una celebració cada cop més concorreguda, el repte dels graciencs és seguir-ne sent els protagonistes
Un jove beu aigua de la font de Canaletes sense baixar d'una plataforma elèctrica | Adrià Costa
Jordi Bes | 18 comentaris
01/01/1970
El govern d'Ada Colau prohibeix els patinets elèctrics, "segways" i "trixies" de lloguer a Ciutat Vella, excepte en alguns carrers amples, perquè està "molt saturat" | Entre les empreses hi ha qui veu una resposta de l'Ajuntament als atacs a interessos turístics: "Ha de donar algun tipus de raó per parar-ho"