Un nou fracàs de «Societat Civil Catalana»

«És esperpèntic que una entitat amb una setantena de socis s’atribueixi el nom de Societat Civil Catalana»

| 06/06/2015 a les 00:02h
Aquesta notícia es va publicar originalment el 06/06/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Mentre esperem conèixer el pronunciament definitiu del govern espanyol, en el seu intent de criminalitzar la xiulada del Camp Nou a l’himne i al rei espanyols, el 30 de maig passat, diguem que l’associació ultranacionalista espanyola Societat Civil Catalana (SCC), coneguda pels seus fiascos reiterats, va tornar a fracassar estrepitosament amb la campanya que havia engegat per impedir-la. De res no li van servir els anuncis posats a tota pàgina en diversos diaris de paper. La xiulada no sols va ser eixordadora, sinó que va ser la més gran que han rebut mai un himne i un rei en un estadi. L’himne, totalment apagat per la cridòria, ni es va sentir, i el rei i la resta d’autoritats espanyoles que hi havia a la llotja no podien amagar la seva consternació. Ja se sap, qui sembra cards, espines cull.

Una nacionalitat no es pot imposar per la força, i les agressions constants a un poble, a la seva llengua i a la seva identitat nacional, al llarg dels anys, generen tard o d’hora situacions com la del Camp Nou. És la reacció més civilitzada davant d’un Estat que se’t declara superior i que esclafa els teus drets democràtics. I com que Catalunya es troba immersa en un procés d’independència per recuperar la seva llibertat, les accions, les concentracions i les campanyes que organitza SCC acaben sempre fent el ridícul més espantós. Un ridícul que comença amb el nom de la mateixa associació, ja que és esperpèntic que una entitat amb una setantena de socis s’atribueixi el nom de Societat Civil Catalana. Però encara resulta més galdosa la seva incapacitat per omplir ni tan sols una plaça, un teatre o un amfiteatre. Res de res. Fracàs rere fracàs. També van pretendre foragitar les estelades dels ajuntaments catalans durant les eleccions municipals i l’únic que van aconseguir va ser que es multipliquessin arreu i que fossin encara més grans.

En la campanya contra la xiulada, SCC demanava “respecte” pels seguidors del Barça i de l’Athletic de Bilbao que no fossin independentistes i també pels “símbols comuns de tots els espanyols”. Amb aquest parany, SCC intentava que el públic de l’estadi piqués l’ham i emmudís de cop en sonar les notes de l’himne d’Espanya. Però el públic no va emmudir. No ho va fer perquè seria ridícul que els presoners que han decidit fugir i ser lliures hi haguessin de renunciar per “respecte” als companys que han decidit quedar-se i ser captius. Posats a demanar respecte, per què els captius enamorats del segrestador no respecten la voluntat dels captius enamorats de la llibertat? Hi ha una diferència significativa entre tots dos: mentre els captius que volen ser lliures no obliguen ningú a ser-ho, els captius que volen ser captius pretenen que tothom sigui com ells. Catalunya no obliga cap espanyol a ser català, Espanya obliga tots els catalans a ser espanyols. En termes polítics, és la diferència que hi ha entre demòcrates i totalitaris.

També us pot interessar

 

COMENTARIS

ANC
Anònim, 06/06/2015 a les 00:23
+29
-162
La ANC representa el 0,7% de los catalanes.
Senzill
Ja tardem, 06/06/2015 a les 01:11
Molt interessant
+134
-20
De tant senzill, genialment clar. Gràcies
...seria ridícul que els presoners que han decidit fugir i ser lliures hi haguessin de renunciar per “respecte” als companys que han decidit quedar-se i ser captius. ...Catalunya no obliga cap espanyol a ser català, Espanya obliga tots els catalans a ser espanyols. En termes polítics, és la diferència que hi ha entre demòcrates i totalitaris.
Quina por
Anònim, 06/06/2015 a les 01:35
+37
-142
Són una setantena de socis però l'Alexandre ja els hi ha dedicat tres articles en els últims dos mesos. Per tant, podem deduir que a l'Alexandre no tolera que hi hagi 70 persones a Catalunya que no pensin com ell. Quina por.
Aquí, tot resulta estèril
Anònim, 06/06/2015 a les 07:58
+24
-114
Totalment d'acord amb l'article, menys un aspecte de fons que dóna per fet: si els catalans ho tenen tan clar com exposa l'article, aleshores quina necessitat hi ha per escriure l'article i, doncs, aclarir conceptes? És evident que l'articulista mira com de costum d'animar la tropa amb el seu article. Però el problema és moral. No es pot mirar d'animar la tropa sense atorgar-se una posició de superioritat intel·lectual que, indefectiblement, haurà de caure en el fariseisme del messies, del pastor menant el ramat. La cosa estaria tanmateix justificada si el resultat es demostrés positiu, però tal com es demostra tractant-se dels catalans a qui va adreçat l'intent de motivació, aquest només fa que provocar més autocomplaença i cofoisme paral·litzant, dit altrament: més pàbul per a la justificació, per a la crosta de la perpetuació de la covardia infantil dins l'estupidesa colonial que caracteritza aquest poble. I ara, llanceu-me tomàquets.
SCC=Faes=legionarios de Cristo rey
Anònim, 06/06/2015 a les 10:02
Interessant
+102
-16
Tots sabem que la tal autoanomenada SCC no representa cap veritat de la veritable societat civil Catalana. Però aquesta bona gent no estan per fer feina aquí. La seva feina és fer "teles i ràdios" i sortir a les fotos amb Rajoy. El seu treball inventat per Faes és dedicar-se a mentir als espanyols d'Espanya: Que si a Catalunya la gent està manipulada, que si els nens no poden estudiar en castellà, que si la societat està dividida... i per fer això no els calen socis. Els calen diners per pagar la propaganda..... Que els cau miraculosament i puntualment de Faes.
D'altra banda la xiulada del Camp nou la comprenen i la comparteixen amics de Madrid. Vull dir que no tots els espanyols ens miren tan malament.... També n'hi ha de gent amb sentit comú que rarament els hi donen un micro per explicar que a ells tampoc els hi agrada Felip VI.
Exacte!
Anònim, 06/06/2015 a les 10:17
Interessant
+87
-11
Benvolgut Víctor, t'hauriem de fer un monument! Anàlisi exacte i correcete que posa molt i molt nerviós al col.laboracionista de guàrdia que no triga ni un quart d'hora a "piular" en compliment de les ordres del Ministerio del Terror! Com els couen els teus comentaris, Víctor!
Només un "però". Probablement als seixanta i tants membres de'aquest grupuscle estrafolari representant de les més baixes passions d'auto-odi dels "esclaus bons de la Plantación del Tio Paco" que pretenen imposar-nos la seva impotència i la seva rabiüda concepció d'un Estat Espanyol que vol assimilats a la cultura escanyola als seus conveïns (sempre que tinc notícies d'ells no puc deixar de pensar en l'escena de la pel·lícula "El Patriota" on una unitat de sipais colonialistes encenen l'esglesiola del poble on hi ha tot el seu veinatge, seguint les ordres del comandant de la unitat, naturalment un oficial de la Metròpoli... pot haver-hi rés de més descastat i cosa rastrera? malalts, Una "COLLeta de BOSCHos", sens dubte... o hi ha alguna altra explicació plausible?) ja els està bé la xiulada per seguir atiant l'espectre dels "catalans sediciosos" i dolents... i poder justificar així, com tant els agradaria, la catalanofòbia i l'odi als seus conveïns contra els qui actuen sectàriament fent de lerrouxistes quintacolumnistes...
Felicitats, Víctor per desemmascarar-los i denunciar la seva "estratègia" malintencionada.
ANC Anònim de les 00:23
L'Esgarrapacristos, 06/06/2015 a les 11:04
Interessant
+103
-15
Si et per dir això et bases en el número de socis, SCC representa el 0,0010382029399245% dels catalans. Però la diferència es basa en la capacitat de mobilització d'uns i altres. Mentre l'ANC es capaç de mobilitzar 2 milions de catalans, SCC és incapaç d'omplir l'amfiteatre de Tarragona d'inadaptats.
Aquí, tot és útil
Anònim, 06/06/2015 a les 11:05
Interessant
+82
-13
L'Anònim 07:58 es caracteritza per "desanimar" la tropa. És normal: quan algú no creu en un mateix, és impossible que cregui en ningú. Però si un no creu en res, què hi fa en aquest món, a part de criticar els que sí que fan i que el poden en evidència? Doncs res, esclar. Res de res.
No me líe
Anònim, 06/06/2015 a les 11:15
+21
-102
No se obliga a ser español. Se es español,entre otras cosas, por nacimiento, por haber nacido en algún lugar del territorio del Estado Español, y ser registrado como tal. Pero quien no quiera ser español "oficialmente", que renuncie a su nacionalidad.
Otra cosa es consentir que una parte de los españoles nacidos en Cataluña rompa el Estado. Dígame usted qué estados serios reconocen a los habitantes de parte de su territorio el derecho a segregar dicho territorio del resto del Estado, declarándolo independiente.
chincha rabia
Anònim, 06/06/2015 a les 11:19
+22
-93
Lo que más escuece es el acierto del nombre: Societat Civil Catalana. ¿Cómo no se nos ocurrió a nosotros, hombre?
Quin tip de riure
Anònim, 06/06/2015 a les 11:21
Interessant
+86
-9
El que signa 'Quina por' és l'espanyolista que només viu pendent de llegir i criticar tot el que escriu el senyor Alexandre (és un enamorament emmascarat d'odi, perquè ja li ha dedicat centenars, sí, centenars, de comentaris durant anys), per la qual cosa podem deduir que el tal 'Anònim' no tolera que hi hagi una sola persona que no pensi com ell.
Sense ells res seria igual...
Anònim, 06/06/2015 a les 12:39
Interessant
+81
-9
M'encanta veure exacerbats a aquest petit col·lectiu de radicals neofaixistes que a la mínima expressió de llibertat pixen fora test i s'autoretraten.
El procès, sense ells no seria el mateix, i ens perdriem aquest punt de visceralitat tan ranci tan APAÑOL. Seguiu aixì que ens ajudeu a treure la part comíca i nogensmenys important. Un fuerte abrazo scc's!
QUIN PAIS
Verti, 06/06/2015 a les 12:57
+55
-8
Si a 70 membres de la SCC, es te que fer cas, i a dos millons de catalans no, nem apanyats. De totes formes xiular un himne, no esta ve, pero a lo millor, es que la gent no xiula el himne (l'hinmne esta a ma i es fa servir), en realitast com tots sabem la xiulada es contra la situacio que els diversos goberns del pais del costat han provocat, tocan els nassos per sistema,desde fa cents d'anys
Quina por
Anònim, 06/06/2015 a les 13:02
+10
-73
El que signa 'Quin tip de riure' és el nacionalista que només viu pendent de llegir i criticar tot el que escric (és un enamorament emmascarat d'odi, perquè ja m'ha dedicat centenars, sí, centenars, de comentaris durant anys), per la qual cosa podem deduir que el tal 'Anònim' no tolera que hi hagi una sola persona que no pensi com ell.
Bon article, Víctor. Endavant!
Anònim, 06/06/2015 a les 13:06
Interessant
+68
-11
Som catalans, mai espanyols.
Més esperpentic trobo que mitja dotzena families "bien" empresonin la nostre llibertat
Anònim, 06/06/2015 a les 13:14
+15
-70
Famílies Pujol, Millet, Nunyez, Alavedra i els seus testaferros com en Duran, Mas i Espadaler.
11:15
Blai, 06/06/2015 a les 13:18
Interessant
+63
-9
Sí, tots els estats plurinacionals no volen ser fragmentats en base nacional, s'hi resisteixen. Però en els darrers 112 anys han nascut a Europa tot una pila d'estats independents, en especial amb el desmembrament de l'URSS, Iugoslàvia i Txecoslovàquia. A partir de la secessió de Panamà de Colòmbia el 1903, compta quants estats en el món han nascut fruit de secessió, del desmantellament dels imperis, dels estats plurinacionals. Només a Amèrica, Espanya va encaixar la secessió de 23 colònies seves, en el segle XIX. Als fets em remeto. Ara li toca el torn a Catalunya, perquè la independència nacional no prescriu.

Catalunya i Espanya són dues nacions diferents, distintes.

Catalunya ha de ser tan independent com França i Espanya.
Al "Chincha Rabia"
Anònim, 06/06/2015 a les 13:21
Interessant
+66
-6
Hem de donar les gràcies a Societat Civil Catalana per existir. Moltíssimes gràcies, "Chincha rabia", perquè sou una fàbrica d'independentistes i us estem molt agraïts. Sisplau, sobretot no pareu, eh?!!! Seguiu així, que ho feu molt bé. Gràcies a vosaltres, hi ha milers de catalans que s'han adonat que el franquisme té una associació a Catalunya. Salutacions a Blas Piñar.
D'acord amb 7:58
Anònim, 06/06/2015 a les 14:53
+16
-69
Molt d'acord amb el comentari de les 7:58. Si tan clares tenen les coses els catalans, no s'entén que el Sr. Alexandre es vegi amb la necessitat de reiterar escrivint allò que ell mateix afirma que ja es té clar. Senyal que, per dissort, no es té gens clar.
Jo diria
Antoni Pujalt, 06/06/2015 a les 15:06
+12
-66
A aquest que signa 'Aquí, tot és útil', home, jo diria que és més honest i coratjós admetre que no hi ha res en què creure, que no pas creure en alguna cosa perquè no es té el valor d'admetre que no hi ha motiu per creure en res.
Jo et dic
Girona, 06/06/2015 a les 16:13
+54
-6
Antoni Pujalt, t'han fet una pregunta: si no creus en res, què hi fas en aquest món. Valor, home, valor. ja saps a què em refereixo. I si no ho saps, pensa, que és fàcil.
Quin tip de riure
Anònim, 06/06/2015 a les 16:22
Interessant
+57
-5
Com és habitual, aquest nacionalista espanyol que es diu "Quina por", quan l'enxampen i no sap què dir, només sap copiar. Fa anys que copia i copia i copia les frases del seu enamorat. Al·lucina tant que es pensa que el senyor Alexandre li escriu els articles per a ell i el primer que fa quan es lleva es córrer a l'ordinador a veure cada nou article. Sempre és el primer lector, i després inunda el portal de comentaris i més comentaris que signaria el mateix Franco. No fa res més en tot el dia, de dilluns a diumenge, de gener a desembre, plogui o nevi, sigui Nadal o Cap d'Any. Per algú que viu així, la ciència té un nom. Però es comprèn que es faci dir "Quina por", el pobre s'espanta d'ell mateix.
Que no, que no me líes
Anònim, 06/06/2015 a les 16:54
+15
-69
Puede que consigáis separar Cataluña del resto de España. O puede que no. Pero es de tontos, ilusos o malintencionados reprocharle al Estado Español que trate de impedirlo.
No. Nadie os obliga a ser españoles. Es cosa del destino, y del registro. Sois vosotros los que tratáis de obligar a los catalanes a renunciar a su condición de españoles, adquirida, cuando menos, por nacimiento. Y de paso, obligar al Estado Español a cederos una parte de su territorio.
Y va a ser, me temo, que no.
Sr. No me lie
Anònim, 06/06/2015 a les 17:24
Interessant
+66
-6
Doncs resulta que de moment tant Escòcia com el Quebec han deixat votar a la seva població i si hagués sortit el SI els dos paisos haurien autoritzat la separació. Per exemple Islàndia va negociar la seva independència amb Dinamarca així que com veu si que hi paisos que permeten que la seva població voti i s'independitzi...
Jo sé
Anònim, 06/06/2015 a les 18:01
+8
-56
"Jo et dic", se t'ha fet una reflexió: si no tens motius per creure en res, què fas enganyant-te i tirant pilotes fora donant carnets d'existencialisme de pa sucat amb oli. Valor, home, valor. Ja saps a què em refereixo. I si no ho saps, pensa, que és fàcil.
No li feu més cas
Anònim, 06/06/2015 a les 18:12
Interessant
+61
-6
L'assimilador de guàrdia es mostra feliç quan veu que pot provocar... o cal entrar en el seu joc. Podeu fer un "copy/paste" del que segueix i fer-li la referència cada cop que vomita la seva bilis impotent, a saber:
"es lo que hay", "Masias" ceniteru", que ja ho sabem que "a todo cerdo le llega su sanmartín" y a tu i als teus amos us ha arribar l'hora de fotre el camp i, com a molt, anar a comptar cagallons de cabra a El Perejil... Que no, que no, que no aconseguireu que, com vosaltres que si que "estáis enfermos de usura", nosaltres haguem d'acceptar de dir sobre nosaltres mateixos que "ES ESPAÑOL QUIEN NO PUEDE SER OTRA COSA" quan nosaltres som catalans, home! Que no, que ni a través de "nicks" prohibicionistes i violents com "The Punisher" o intentant fer-nos veure que proveniu d'arreu del teu Estat caduc i fascinerós de l'estil de'n "fb", "terolenc", "mallorquí" o de malalts lisèrgics d'auto-odi com el dement "fenollosa / pasqualet, in-inda-indapandanchia" o, en el súmmum de l'estultícia, incompetents ignorants indígnes representants de la intel·ligència humana, desferres del "boinapitesquisme garrulensis" més pregon com l'Iván, ens creguem les vostres mentides... Com goseu dir, si no és per mala fe, que "a nadie sde le obliga a ser español" quan porteu 300 anys d'intents denodats, furibunds i infructuosos (i és aquí on us dol, miserable!) de colonitzar-nos i assimilar-nos a una incivilitzada manera de fer, la del teu Estat, que 'únic que ha sabut legar al món ha estat la Inquisició, la "Leyenda Negra", la intolerància y una cotilla de COStituciong que aviat s'estudiarà a les faccultats de dret al costat de la fantàstica definició, també escanyola, per cert, de la "Democràcia Orgánica", carallot? Apa, a fer la ma, poca-vergonya! Ves a explicar-los als teus fill perquè et colies vendre a sa mare i, a sobre, a veure si ets capaç d'aguantar-los la mirada dient-los que et sents orgullós de ser espanyol que, com tothom sap que dieu sobre vosaltres mateixos: ES ESPAÑOL QUIEN NO PUEDE SER OTRA COSA, miserables! Que feu com el "perro del hortelano, que ni come ni deja comer"...
Darrera les 70 persones
Anònim, 06/06/2015 a les 18:39
+51
-6
Hi ha tot un estat espanyol.

L'estat espanyol tindrà molta serietat fins que no es trenqui, talment com tingueren els estats iugoslau, txecoslovac, soviètic ...

Sempre els podrà quedar, encara que amb menys extensió territorial, la seriositat del nom "espanyol" que secularment han segrestat, fins assimilar-lo, els castellans.
Els captius tenen el síndrome d'Stockolm...
Anònim, 06/06/2015 a les 19:44
+41
-5
...o són mercenaris com el pixeta o en Durán Lleida. Desgraciats a sou de Madrix. fills de l'ambigüitat perpetua.
Washington Post
Anònim, 07/06/2015 a les 10:37
+9
-44
Alberto Avendaño, director de El Tiempo Latino -publicación en español de The Washington Post-, en un artículo  difundido este miércoles: "El lunes, 1 de junio, visitó The Washington Post -y mi oficina de El Tiempo Latino- una delegación de Societat Civil Catalana (SCC), un grupo suprapartidario en lo político que se forma como reacción a la enorme presión social, política y emocional ejercida por el movimiento secesionista que busca una Cataluña independiente. Conversé con la profesora de derecho, Susana Beltrán; con el empresario en el sector del diseño, Juan Mellen; y con la hispanounidense catalana, Ivy Roselló. Mi sensación: Beltrán, Mellen y Roselló representan miles de voces hasta ahora calladas, silenciadas o amortiguadas por el ruido ensordecedor de quienes se quieren separar de España sin importarles lo más mínimo el Estado de derecho, la estructura democrática del país al que pertenecen y la realidad económica, cultural y política de la Cataluña actual. [...] Mi conversación con los representantes de SCC fue cordial y de doble vía -en la sociedad estadounidense nos gusta estar de acuerdo en lo que estamos en desacuerdo y debatir como parte de nuestra esencia constitucional. En España debería ocurrir lo mismo, ya que España hoy vive -más allá de la brutalidad de la crisis económica- el momento de mayor nivel de libertades cívicas y políticas alcanzado nunca en su historia -por más que le pese a nostálgicos de izquierda y de derecha. [...] No sé si la solución a los 'políticos rebeldes' catalanes es aplicarles el artículo 155 de la Constitución española que les quitaría privilegios alcanzados con el esfuerzo de toda una comunidad. Lo que sí sé es que quienes creemos en el mercado libre de las ideas vemos como legítimo, necesario y saludable lo que están haciendo estos días en Washington DC Beltrán, Mellen y Roselló.  Sin duda España es más con Cataluña y Cataluña es menos sin España".
síndromes
Anònim, 07/06/2015 a les 12:57
+5
-41
¡También el WP con el síndrome! Eso va a ser epidemia...
PER QUE NO JUGUEM?
Anònim, 07/06/2015 a les 17:39
+5
-48
Anem a votar l'independència, ok? Però el que perdi no s'en va de rosetes, sino que serà ilegalitzat per sempre. Qui s'apunta? Es molt fàcil demanar un referendum sense res a perdre.
@ Anònim, 07/06/2015 a les 17:39
Anònim, 07/06/2015 a les 18:29
+46
-5
A sobre! Mira que sou tramposos escanyols! Fins i tot al solitari us voleu fer trampes! Sempre amb la "il.legalització" al cap! Que les lleis les fan els homes per entendre's i no per llançar-se-les al cap, home! Que porteu 300 anys d'intent d'anoerrament de la nostra identitat i no us en sortiu, carallot! De tota manera, votem home, votem! Ja veuràs que no passa res, absolutista escanyol!
Sí, pocs però ben pagats
Anònim, 07/06/2015 a les 21:29
+34
-4
Sí, en són setanta però tenen totes les clavegueres de l'Estat darrera d'aquesta penya d'amics, en forma de molts diners, anomenats "fons de rèptils", trets dels impostos pagats i no retornats dels catalans, "mortadelos y filemones" de la TIA (=CNI), mercenaris i galifardeus (esbirros); membres dels "intocables" catalans com banquers, "empresaris del BOE" i editors de diaris, anomenat "Puente aéreo"; institucions espanyoles com el "gobierno de España" amb el successor del sinistre Camilo Alonso Vega, Jorge Fernández Díaz com a instigador de mentides i falsedats, d'ell i els "seus" i ser rebuts amb tots els "honors" (entre cometes allò del honor) pel registrador de la propietat Rajoy.... No, no en són, de pocs
Resposta a 07/06/2015 a les 17:39
Anònim, 07/06/2015 a les 21:46
+5
-32
Ho sento, noi. Els independen-tontos esteu sempre de mala llet, pero ho comprenc. Si ja ha de ser complicat aixecar-se tots els matins somian amb la republica catalana i odian a tot el que no pensi com tu, entenc que us té de resultar realment insoportable saber que morireu amb el DNI espanyol. Viatja més i deixa de veure TV3. Ja veuràs que bé.
"Estimació" i "Justícia"
Anònim, 07/06/2015 a les 22:05
+36
-5
Us heu preguntat mai, COLLa de BOSChos per l'escanyolam perquè he de recòrre tant a la Llei (feta per homes i, per tant mutable... si hi ha veritable voluntat...) i sou tant poc estimats? Quan hom ha de tirar tant de Tribunals, lleis, COSticuciongs i inquisions diverses és que ha d'OBLIGAR a d'altres a fer el que a ell li agradaria que li fessin, ha d'OBLIGAR a tot... però no pot fer-se estimar!
Adéu Escanya, adéu! Com més prohibiu, més llunys estarem...!
Vivir de sueños
Anònim, 07/06/2015 a les 23:38
+5
-34
Ya cuado lees que los secesionistas han reunido a 2 millones de perosonas te aclaras qué nivel de manipulación lleva TV3 y todo el tinglado de poder nacionalista alrededor de la Generalitat, 20 millones de euros anuales en subvencions desde el pòder . El Coelctiu nacionalista Contrastant y la misma Vanguardia afirmaron que lo de los 2 millones es falso: 700.000 como mucho. Es una cifra importante, pero triplicar las cifras reales muestra a qué gardo de manipulación mediática ha llegado el entramado de poder nacionalista.
Anònim, 07/06/2015 a les 22:05
Anònim, 07/06/2015 a les 23:50
+5
-36
Per canviar les lleis primer heu de ser més que un govern mafiós (li queden dos telediaris), una oposició indigna (que ja ha arribat l sostre) i els quatre arreplegats de torn, que amb els diners dels impostos de tots heu muntat un entramat d'entitats diverses que pretenen representar el poble de Catalunya. El poble de Catalunya no sou vosaltres per mes soroll que feu, més pcates que firmeu, més fulles de ruta que anuncieu i mes banderetes que penjeu. Electoralment ja heu perdut totes les ciutats importants i encara esteu amb la musiqueta. Que necessiteu més per adonar-vos que no teniu cap futur? Que tal si us poseu a treballar de valent per veure d'aixecar la ruina en la que s'ha convertir Catalunya i ens deixem ja de txorrades?
Quanta caspa!
Anònim, 08/06/2015 a les 00:18
+37
-4
Qui vulgui saber què és el feixisme, només ha de parar l'orella o llegir el que diuen a la xarxa els nacionalistes espanyols. És ben fàcil. Si tinguessin dos dits de front estarien callats, perquè cada cop que parlen, a part de fer el ridícul, l'independentisme creix i creix. Proposo que els patrocini una marca promotora de caspa.
DEMAGÒGIA O CEGUERA?
Valencià, 08/06/2015 a les 01:16
+6
-35
A vore si dixeu ya la DEMAGÒGIA, que de veres que ya aplegueu a cansar. Anem per parts...

Primerament, sorprén sobremanera que no vejàu que, de manera semblant a com els chiulits a l'himne de Catalunya constituïxen una falta de respecte, tamé a l'himne d'Espanya ho constituïxen (per cert, ya que parlem d'himnes, me pregunte qui va ser l'iluminat que va elegir com a himne de Catalunya una trista cançò que més que un himne d'una regió pareix el d'un soterrament. Haguent tan bons compositors en Catalunya, ningú s'ho explica...).

D'atra banda, Espanya no obliga als catalans a ser espanyols, puix tot aquell que no vullga ser-ho, és LLIURE de nacionalisar-se d'un atre país. El vostre problema, puix, és que encà que no pareu de dir lo contrari, la realitat és molt tossuda i vos transporta cada dia més a lo que verdaderament sou (i no precísament per imposició, a pesar de negar la vostra realitat): una comunitat autònoma espanyola, cosa la qual vos produïx una profunda frustració i impotència.

A mosatros els espanyols mos pareix molt be que vullgàu independisar-vos democràticament, pero puix que no existix democràcia sense llei i la llei que establix la democràcia sobre este assunt és la Constitució espanyola que VOSATROS MATEIXOS APROVÀREU DEMOCRÀTICAMENT PER MAJORIA ABSOLUTA, cenyir-vos ad ella i no mos priveu als espanyols de la nostra veu i vot sobre un assunt concernent a una de les nostres terres espanyoles: Catalunya. I si no vos agrà alguna llei, lo que hau de fer és propondre canviar-la de manera democràtica, no violar-la com vosatros desigeu que se faça, que teniu més morro...

Per cert, en una Catalunya independent, dixaríeu que la Vall d'Aran, Tarragona i una atra part de Catalunya s'independisara de vosatros, o els privaríeu del susdit dret que vosatros vos inventeu a soles per a vosatros mateixos?

I respecte al tema de la llibertat que presupostament no teniu, vos recomane anar a un psiquiatre per a que vos veja be, no siga que esteu un poquiu taraets. Despuix de tot, dir que vosatros no sou lliures tinguent inclús més drets i llibertats que els francesos que no poden ni defendre la seua llengua, és estar cego o tindre algun problema de veres a nivell mental, encà que siga a soles ideològic. I que yo sàpia, si fóra com preteneu fer creure, Nacions Unides ya hauria actuat fa molt de temps. Pero que yo sàpia no ha segut aixina, i suponc que per alguna raó serà...

En fi, contra el fanatisme ideològic poc se pot fer, puix ya se sap que obnubila la teua raó. I si no, que li ho diguen als nazis...
@ Anònim, 07/06/2015 a les 23:50
Anònim, 08/06/2015 a les 09:14
+30
-3
Que no, que no, "esclau bó de la Plantación del Tio Paco", que no t'has assebentat de rés (perquè no vols, només t'interessa seguir vivint en la teva bombolla del "Màtrix unionista" miserable...), que no es tracta de lleis i de com es fan o es desfan... que es tracta que no us feu estimar, barrut assimilador ptrohibicionista! Que us quedareu amb una ma al davant i una al darrera d'aquí quatre dies quan fotem el camp, garrulo. Que on hi ha misèria és en una escanya sense Catalunya, ruc! Ah! I per aquell altre que va dient que viatgem més: visc des de fa anys a Suíssa, carallot! Potser qui ha de viatjar i deixa de llegir i veure mitjans de la Caverna (allò si que és pensament únic, mentiders! que tot ho feu igual!)...
@ Valencià, 08/06/2015 a les 01:16
Anònim, 08/06/2015 a les 09:21
+32
-3
No et fa vergonya, ceniteru? Mira que arribeu a ser llonses! Aquesta TIA! Aquesta Virreyna! Fer-te passar per un germà valencià, que ja tenen prou feina... Els valencians de bona fe han votat a Compromís i estant pel que han d'estar en lloc d'ocupar-se d'escriure en aquest pobre mitjà per a "catalanets convergents"... I els altres... home, seria vergonyós que un impresentable habitat del País valencià colonitzador, fatxa i corrupte que vota el PP o Colono's, vingui a donar-nos llçons de rés... Ceniteru, esteu acabats. Apa, ves-te buscant una feina més digna perquè, després de l'experiència de "Las Vascongadas" on vau plegar pel "cierre del negocio" que us tenieu muntat a mitges amb els vostres cosins castellans amb txapel.la, ara també us quedereu aquí a l'atur i el proper destí no "llueix" tant: comptadors de cagallons a El Perejil o sexador d'aire a Las Chafarinas, inútil "anacleto" de pa sucat amb oli!
FINANÇAMENT
Anònim, 08/06/2015 a les 09:42
+33
-3
Tot i estar d'acord amb el gran Víctor (només per veure com treu de polleguera al quintacolumnista assimilador cegat pel síndrome d'Estochkolm ja val la pena de llegir-lo i encoratjar-lo a seguir denunciant les mentides del colonialisme escanyol) cal fer una petita esmena. No dediquem més tems a aquesta Secta, a aquest grupuscle d'inadaptats, els "esclaus bons" de la "Plantación del Tio Paco". A aquesta gentola l'únic que cal es preguntar-los, sempre i a tot hora, d'on treuen els calers, qui els financia i com? que siguin tant transparents com l'ANC, per exemple... (quina ràbia que els fa) i mentre no ho deixin clar, amb llum i taquígrafs, si més no tant clar com ho ha fet l'ANC, se'ls ha de negar qualsevol tipus de micròfon o mitjà de comunicació. Ja està bé d'haver-los a suportar a totes les tertúlies de mm.cc. catalans on no paren de dir mentides, d'insultar-nos i encara tenen la poca-vergonya de fer-se passar per víctimes quan són els botxins qunts independentistes escoltem, veiem o llegim a mm-cc. escanyols, fins i tot públics? I a sobre ens diuen que tenim el "pensamiento único"; ja se sap que "cree el ladrón que todos són de su misma condición"...).
Prou colonialisme assimilador i auto-odi quintacolumnista!
DEMAGÒGIA O CEGUERA?
Anònim, 08/06/2015 a les 11:13
+3
-34
A vore si dixeu ya la DEMAGÒGIA, que de veres que ya aplegueu a cansar. Anem per parts...

Primerament, sorprén sobremanera que no vejàu que, de manera semblant a com els chiulits a l'himne de Catalunya constituïxen una falta de respecte, tamé a l'himne d'Espanya ho constituïxen (per cert, ya que parlem d'himnes, me pregunte qui va ser l'iluminat que va elegir com a himne de Catalunya una trista cançò que més que un himne d'una regió pareix el d'un soterrament. Haguent tan bons compositors en Catalunya, ningú s'ho explica...).

D'atra banda, Espanya no obliga als catalans a ser espanyols, puix tot aquell que no vullga ser-ho, és LLIURE de nacionalisar-se d'un atre país. El vostre problema, puix, és que encà que no pareu de dir lo contrari, la realitat és molt tossuda i vos transporta cada dia més a lo que verdaderament sou (i no precísament per imposició, a pesar de negar la vostra realitat): una comunitat autònoma espanyola, cosa la qual vos produïx una profunda frustració i impotència.

A mosatros els espanyols mos pareix molt be que vullgàu independisar-vos democràticament, pero puix que no existix democràcia sense llei i la llei que establix la democràcia sobre este assunt és la Constitució espanyola que VOSATROS MATEIXOS APROVÀREU DEMOCRÀTICAMENT PER MAJORIA ABSOLUTA, cenyir-vos ad ella i no mos priveu als espanyols de la nostra veu i vot sobre un assunt concernent a una de les nostres terres espanyoles: Catalunya. I si no vos agrà alguna llei, lo que hau de fer és propondre canviar-la de manera democràtica, no violar-la com vosatros desigeu que se faça, que teniu més morro...

Per cert, en una Catalunya independent, dixaríeu que la Vall d'Aran, Tarragona i una atra part de Catalunya s'independisara de vosatros, o els privaríeu del susdit dret que vosatros vos inventeu a soles per a vosatros mateixos?

I respecte al tema de la llibertat que presupostament no teniu, vos recomane anar a un psiquiatre per a que vos veja be, no siga que esteu un poquiu taraets. Despuix de tot, dir que vosatros no sou lliures tinguent inclús més drets i llibertats que els francesos que no poden ni defendre la seua llengua, és estar cego o tindre algun problema de veres a nivell mental, encà que siga a soles ideològic. I que yo sàpia, si fóra com preteneu fer creure, Nacions Unides ya hauria actuat fa molt de temps. Pero que yo sàpia no ha segut aixina, i suponc que per alguna raó serà...

En fi, contra el fanatisme ideològic poc se pot fer, puix ya se sap que obnubila la teua raó. I si no, que li ho diguen als nazis...
Mas ridícul
Oservador, 08/06/2015 a les 15:07
+1
-27
Doncs SCC seran 70 però ja s'han trobat amb el departament d'Estat nord-americà. En canvi, Mas encara està esperant la resposta de la carta que li va enviar a Obama. Mentrestant, va muntant pessebres amb Sala Martin a la universitat de Columbia i es reuneix amb liders internacionals de la talla de Roberto Maroni, de la neofeixista Lliga Nord.
Ceguesa, demagògia o autoodi?
Anònim, 08/06/2015 a les 15:43
+26
-0
Anònim 11:13: els catalans no ens hem de nacionalitzar en cap altre país, perquè ja en tenim un: el nostre. I es diu Catalunya. La nostra nació és Catalunya i la nostra nacionalitat la catalana. No hem estat, no som ni serem mai de la vida espanyols. Mal que et sàpiga. Ho captes o portem un nadó que t'ho expliqui?
Jo et dic
Anònim, 08/06/2015 a les 16:33
+25
-0
La vida ens guardi dels qui, com el "JO SÉ", han vingut al món a no fer res. I com s'avorreixen, pobres...
Quin ridícul, SCC. Quin ridícul!!!
Anònim, 08/06/2015 a les 20:40
+28
-0
No saben què fer per fer-se una foto. Però només els reben els ambaixadors espanyols del PP. O sigui, Miembros de la Casta. Societat Civil de la Casta (SCC). O potser és de la Caspa?
Desde la perplejidad.
Anònim, 10/06/2015 a les 20:53
+1
-20
Alguien pidría aclararme qué libertades tiene un ciudadano de Cuenca que no tenga otro de Reus?
Puede Cuenca declararse independiente?
Des de la llibertat
Anònim, 11/06/2015 a les 12:15
+19
-0
L'espanyolista Anònim 20:53, no dóna més de si. Aquest és el nivell intel·lectual del nacionalisme espanyol. L'espanyol de Cuenca pot anar pel món amb passaport espanyol, el català de Reus, com un gos, ha de portar la cadena i el morrió amb la xapa de l'amo, que diu "espanyol". Doncs mira, xicot, anirem pel món amb el nostre nom. El nom de la nostra nació, que és Catalunya. Si t'agrada bé i si no també. No hem estat, no som ni serem mai espanyols. Mai a la vida, mal que et pesi. Ah, i records a Cuenca.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Autor
Víctor Alexandre
És escriptor i periodista i treballa en assaig, conte, novel·la i dramatúrgia. En dramatúrgia ha estrenat: Èric i l’Exèrcit del Fènix, Teatre Borràs de Barcelona (2007); Trifulkes de la Katalana Tribu, Sala Gran del Teatre Nacional de Catalunya (2012); Onze.Nou.CATorze (1714), Born i Festival Grec (2013-2014); i Taula rodona, o la joia de ser catalans (coautor amb Pere Calders), Casal de Cultura de Valldoreix (2013). En conte i novel·la ha publicat: El somriure de Burt Lancaster, Set dones i un home sol (Premi Mercè Rodoreda), Una història immoral i Cor de brau. I en assaig: Jo no sóc espanyol, Despullant Espanya, Despullats (amb Joel Joan), Senyor President, El cas Carod, La paraula contra el mur (Premi d’Assaig Francesc Ferrer i Gironès), TV3 a traïció. Televisió de Catalunya o d’Espanya? i Nosaltres, els catalans. Els seus darrers llibres són La independència explicada al meu fill (2014) i les obres teatrals La joia de ser catalans (2015) i Abans que pugi el teló (2016).

A Twitter: @valex_cat
Puigdemont i Junqueras amb Domènech i Alamany | ACN
Roger Pi de Cabanyes | 12 comentaris
01/01/1970
Rajoy creu que la situació política a Catalunya derivarà cap a unes eleccions que forçarà els republicans a pactar amb el partit que lidera Domènech | Dona per fet que el sobiranisme no tindrà prou capacitat de mobilització per fer possible el referèndum
La foguera del barri del Serrallo, a Tarragona, ja ha il·luminat el port de la capital tarragonina | ACN
01/01/1970
A Barcelona la celebració es concentra arran del mar, amb més de 52.000 persones | A Girona, Lleida i Tarragona les fogueres competeixen amb altres propostes singulars
Incendi als Hostalets de Pierola | @bomberscat
01/01/1970
El foc s'ha originat al costat de la carretera B-231, a l'altura dels Hostalets de Pierola, a l'Anoia
El vídeo d'un conductor negre sent tirotejat per un policia, a Cuatro | Cuatro
Toni Vall | 6 comentaris
01/01/1970
«Portem anys amb uns programes informatius -Telecinco, Antena 3, Cuatro- que són purs mostraris de successos escabrosos, d'imatges morboses»
Pedro Sánchez amb Miquel Iceta, al congrés del PSOE | Flickr PSOE
Pep Martí | 4 comentaris
01/01/1970
L'aposta de Pedro Sánchez per la plurinacionalitat de l'Estat, pendent de desplegar, xoca amb la trajectòria centralitzadora dels socialistes | Daniel Guerra, professor de la Universitat de Sevilla: "El socialisme espanyol sempre ha estat aliè a la tradició federal"
Manifestació coincidint amb el primer dia del judici al 9-N | Adrià Costa
Isaac Meler | 27 comentaris
01/01/1970
Els juristes consultats per NacióDigital subratllen la dificultat per perseguir judicialment els voluntaris implicats en l'organització de la votació | Circumscriuen l'eventual responsabilitat penal al president Puigdemont i la consellera Borràs
Oriol March analitza el vot exterior
Oriol March | 3 comentaris
01/01/1970
Oriol March, redactor de Política de NacióDigital, analitza els preparatius de la consulta vinculant relacionats amb els ciutadans que viuen fora del país