Unió al caire del penya-segat

«Les seves "línies vermelles" –que en realitat són blaves, de tan immobilistes– tenen el gust del vi picat»

| 11/04/2015 a les 00:03h
Aquesta notícia es va publicar originalment el 11/04/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Si hi ha un partit català que té un futur encara més magre que el Partit Popular i el Partit Socialista, després del 27-S, és Unió Democràtica. De fet, n’hi hauria prou que es presentés tota sola a les eleccions perquè la seva desintegració fos immediata. Però si en èpoques més propícies no ha tingut valor de fer-ho, ara que és al caire del penya-segat, encara menys. Sembla que no s’adona que avui l’ambigüitat –tan rendible en altres temps– és verí per a les urnes i que les seves "línies vermelles" –que en realitat són blaves, de tan immobilistes– tenen el gust del vi picat.

Les línies diuen això: "dret a decidir només si és per mitjà d’un referèndum acordat amb l’Estat i no sortir de la Unió Europea" I com que estan convençuts que han fet la quadratura del cercle, se’n feliciten dient que són “un component de moderació des de la catalanitat”. Però no hi ha cap quadratura, només hi ha un joc d’infants que no enganya ningú. D’una banda, perquè els dos grans partits espanyols ja han dit al Congrés que el dret de decidir no existeix i que un referèndum acordat és impossible; i de l’altra, perquè l’apel·lació al fantasma de la por –en la línia del PP– insinuant que Catalunya seria expulsada de la Unió Europea, és racionalment ridícula.

Com veiem, la maniobra d’Unió, esperonada per l’empresariat espanyolista, consisteix a guanyar temps per seguir fent la viu-viu. “Com que no ens deixen, oi?, hem de ser pacients i seguir fent pedagogia a Madrid, molta pedagogia”. Arribats aquí, és obvi que Convergència no pot anar a les urnes el 27-S arrossegant el llast d’un partit com aquest. Seria suïcida. Per això, passades les eleccions municipals del mes de maig, caldrà que Convergència forci Unió a manifestar-se netament independentista o a afrontar les urnes per separat. Si Unió tria la segona opció, la caiguda pel penya-segat i la fugida de militants independentistes cap a Convergència estan garantides.
 

També us pot interessar

 

COMENTARIS

D'acord.
Anònim Jerto , 11/04/2015 a les 01:05
Interessant
+77
-0
Bé, hi estic d'acord.
En conseqüència, acabarà aquest malson per a Convergència i per al moviment independentista.
Aquests unionistes,barreja d'oportunistes,i de gent de bona fe però ingènua, són un llast per al procés.
De qualsevol manera, ja estaven descomptats a les manifestacions, les eleccions i a les enquestes electorals.
Bon vent i barca nova.
Salutacions, Victor; celebro el teu optimisme històric.
La comparació hauria d'haver set amb el PSC
Jordi M , 11/04/2015 a les 01:49
+26
-8
No veig jo que el PP tingui pas un futur immediat tan magre. El globus Podemos s'ha desinflat amb estrèpit i ara ja només farà que sigui impensable que el PP perdi el govern espanyol, cosa que és estupenda per a nosaltres. La seva sucursal catalana es mantindrà en el seu nivell d'irrellevància habitual i, sí, potser baixi una mica però ni punt de comparació amb l'hecatombe del PSC. La sucursal del PP passarà de poc a menys i la del PSC passarà en cinc anys de gairebé tot a gairebé res.
ai ai ai
ha ha ha, 11/04/2015 a les 02:43
+7
-67
Que el Duran i els burgesos d'Unió us reventaran la majoria independentista...

ha ha ha
En descord amb l'article
Josep Mª., 11/04/2015 a les 09:55
+3
-107
Bon dia. Em dic Josep Maria Comajuncosas i sóc regionalista.
No estic d'acord amb el que diu aquest article i em preocupa el caire que està agafant tot això que anomenen el procés. Al meu parer, els catalans ens hem de movilitzar per demanar més autonomia però no pas separar-nos de la resta d'Espanya. Sempre que els catalans hem optat per l'aventurisme separatista hem sortit malparats. Només cal recordar el nefast 6 d'octubre. Al meu parer, el que hem de fer és fer pedagogia del fet diferencial català a la resta d'Espanya i millorar la nostra autonomia i el nostre finançament, però no pas la separació. Això és el que havien defensat des de sempre grans catalans com Francesc Cambó o l'ex-president Pujol. Al capdavall, mai haviem tingut tantes quotes d'autonomia com ara i mai havia gaudit de tanta bona salut el català. La independència és un disbarat perquè Catalunya sempre ha format part inseparable d'Espanya. Com va ben dir aquell gran català que fou Francesc Cambó; "ser catalans és la nostra manera de ser espanyols".

Salutacions.

Josep Mª.
L'ai, ai, ai, vol una aspirina
Anònim, 11/04/2015 a les 10:16
Interessant
+54
-1
Ai, ai, ai, com patirà la minoria espanyolIsta i antidemocràtica. Ni tan sols troben gent per fer les llistes electorals. Ha, ha, ha!!!L
Unió no té cap interès a desfederar-se de Convergència i aquesta, poruga i vacil·lant, no gosa prendre la iniciativa perquè Jordi Pujol no ho permet.
Anònim, 11/04/2015 a les 10:37
+33
-0
Visca la independència de Catalunya!
Unió Democràtica, si és presenta tota sola als comicis, no sobreviurà, segur.
Blai, 11/04/2015 a les 10:55
Interessant
+55
-0
No li serà possible de federar-se amb el PP, ni amb Ciudadanos, ni amb els sociates, ni amb Podemos. Perquè li han pres la mida. Saben quin peu calça Unió. Saben que és un partit-paràsit. Saben què ha fet amb Convergència, els entrebancs gravíssims que li ha posat i que li posa encara. Saben que és un corcó, un plom, una rèmora, una nosa. “Construïm” és el canvi de nom que Duran ha preparat per a Unió. És una temptativa per eludir de desaparèixer del mapa en el cas que Convergència es desfederi d’Unió.

Unió ja ni en parla del seu ideari democristià; només se centra en perpetuar la unitat de l'Estat espanyol, en un hispanisme rampant, en posar pals a les rodes en el Procés Sobiranista. Sempre amb la tapadora-disfressa del miserable confederalisme, enganyós i fraudulent.
Gran article.
Anònim, 11/04/2015 a les 12:01
+42
-0

Tant de bo el llegeixi el President Mas.
Em resulta inexplicable que vagin amb aquest lastre de Unió.
@Comajuncosa
Anònim, 11/04/2015 a les 12:11
Interessant
+54
-1
Doncs ara vés al TC i els dius que ens restitueixin l'Estatut del 2006, que som tots molt bons minyons regionalistes.
A VEURE SI ESPAVILEM!
Jordi M , 11/04/2015 a les 12:47
+40
-1
Darrerament ja havia notat que els comentaris trigaven més de l'habitual a ser penjats, però el cas del post titulat 'En desacord amb l'article' la cosa ja és d'escàndol. Aquest post s'ha penjat només fa una estona quan pel seu pensament és evident que va ser escrit fa més de cent anys.
En desacord que se m'acabi el xollo
Pep Ma, 11/04/2015 a les 13:43
Interessant
+71
-0
Bon dia, no em dic Pep Maria Collonades i sóc botifler. No estic d'acord amb el que diu aquest article i em preocupa el caire que està agafant tot això que anomenen el "procés". Al meu parer, els catalans us heu de mobilitzar per demanar més engrunes, però no per separar-vos de sota la sola de la bota espanyola. Sempre que els catalans heu optat per l'aventurisme separatista se'ns ha fet el foradet del culet petitet petitet. Però només cal recordar el gloriós 6 d'octubre. Al meu parer, el que heu de fer els catalans és pedagogia del vostre fet diferencial, o sigui folclòric, a la resta d'Espanya perquè així nosaltres puguem continuar fotent-nos un fart de riure i fregant-nos les mans, i heu millorar la vostra autonomia i finançament per al 3014 amb dues engrunes en comptes d'una d'allò que vosaltres produïu. Però no pas la separació. Això és el que havien defensat des de sempre grans cagan... catalans com Francesc Cambó o l'expresident Pujol. Al capdavall, a la presó espanyola mai us havíem concedit tantes quotes d'hores d'esbarjo al pati com ara, i el catanyol mai no havia gaudit de tan bona salut. La independència és un disbarat, sempre naturalment que no es trcti de l'espanyola, i perquè Catalunya sempre ha format part inseparable d'Espanya, igual que la ignorància interessada i la mala llet de la meva trista i mediocre existència. Com va ben dir aquell gran català que fou Francesc Cambó: "ser espanyols és la nostra manera de desaparèixer com a catal...", ah no, que va dir una altra cosa, crec.
poeta
Anònim, 11/04/2015 a les 14:06
+1
-48
és vostè un poeta. Parlant d'immobilisme, miris una mica al mirall.
Així són els cicles vitals
Gemma (Mieres), 11/04/2015 a les 14:54
+5
-1
Valor i dolor.
Amor i desamor.
Cor i contracor.
Banderes de tots colors .
Corrents i contracorrents.
Tendències ,assemblees , sectors i fraccions.
I al damunt dels nostres cants, aixequem una Senyera
que els farà més triomfants!
L'espanyolista emprenyat
Anònim, 11/04/2015 a les 16:04
+36
-2
A l'Anònim 14:06 no li agrada que la gent sigui independentista ara i sempre. Vol que sigui com ell: ahir espanyolista, avui superespanyolista, demà hiperespanyolista, demà passat megaespanyolista, i així successivament.No feu emprenyar més al pobre xicot, que és un poeta del franquisme.
LA GRAN PREGUNTA
Canyís, 11/04/2015 a les 18:20
+3
-28
La gran pregunta mai contestada, és: Si de veritat CDC és independentista, perquè CDC segueix federada amb els quintacolumnistes españoles d'Unió?.
Però CDC...
Coma, 11/04/2015 a les 19:40
+3
-31
Resulta que té un 25% de votants desfavorables a la independència i uns amiguets de les elits absolutament contraris al fingiment de Mas amb la separació. De manera, que si CDC tirés pel dret, no només quedaria amb 25 o 27 escons, sino que rebria un infra-finançament i un càstig de noves judicialitzacions de casos de corrupció que alguns tenen guardats a la nevera per si cal utilitzar-los, que segurament els Puig, Mas i Ruiz acabarien mçés aprop dels Millet i Pujol que de les cadiretes de la nova República.

De manera que el 15J CDC donarà per bo el full de ruta kafkià i impossibilista dels Durán, Espadalero i Pelegrino. I no només això, sino que el propi Rull mirarà de convèncer-nos que UDC ha dit que es independentista malgrat que hagin dit, de facto, el contrari.

Com si no coneguéssim CiU. Ho porten a l'ADN. 40 anys venent-se el país a canvi de fer el vividor.

A CDC també
Anònim, 11/04/2015 a les 20:34
+3
-29
També hi ha desafectes dins CDC, pel que veig. L'alcalde Trias acaba de fer unes declaracions incendiàries del tipus "dónde dije digo digo Diego". I això, després de l'"exitosa" tournée del president Mas per Estats Units. S'està demostrant que tot això del "procés" és un bluff.
a l'anonim
Anònim, 11/04/2015 a les 22:13
+1
-28
de les 16.04
Sóc l'anònim de les 14.06.
No en tens ni idea del que penso. Dir-me espanyolista! per dir-li a aquest senyor que es un immobilista. Perquè sempre escriu el mateix. Sempre assenyalant amb el dit.
fet i fet, deus ser deu, de les 16.04 que ho saps tot.
A la gent d´UDC
Anònim, 12/04/2015 a les 00:10
+31
-0
A les bases d´UDC hi ha molta gent que és independentista. És la cúpula la que viu com vol a canvi de recolzar Duran, que és qui reparteix els càrrecs. Uns càrrecs que no són menors, precisament! Vull dir que l´obediència a aquest personatge està molt ben retribuïda i, per això, és -de moment- de pedra picada. Però el tinglado no podrà durar gaire més. Convergència els haurà de forçar a definir-se perquè la seva ambigüitat calculada serà un llast impossible d´assumir per al partit de Mas.
De tota manera, com aquest dia ja va fer, contundentment, la mateixa filla de Carrasco i Formiguera, tots aquells militants o simpatitzants d´UDC que siguin independentistes s´haurien de posicionar obertament a favor de la independència. Molts d´ells no deuen res a Duran i ho tenen ben fàcil. Que no esperin més!
L'espanyolista molt emprenyat
Anònim, 12/04/2015 a les 00:52
+26
-1
Sí, Anònim 22:13, tots et coneixem i sabem que ets un espanyolista fins al moll de l'os. Immobilista de tota la vida, com a bon espanyolista.
N'ÉS TOT DIT !
Narcís1, 13/04/2015 a les 20:59
+3
-0
Cau pel seu propi pes! PD: a hores d'ara .. UDC ja no hi pinta res ( per què hi són? per què continuen sent-hi?)!

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Autor
Víctor Alexandre
És escriptor i periodista i treballa en assaig, conte, novel·la i dramatúrgia. En dramatúrgia ha estrenat: Èric i l’Exèrcit del Fènix, Teatre Borràs de Barcelona (2007); Trifulkes de la Katalana Tribu, Sala Gran del Teatre Nacional de Catalunya (2012); Onze.Nou.CATorze (1714), Born i Festival Grec (2013-2014); i Taula rodona, o la joia de ser catalans (coautor amb Pere Calders), Casal de Cultura de Valldoreix (2013). En conte i novel·la ha publicat: El somriure de Burt Lancaster, Set dones i un home sol (Premi Mercè Rodoreda), Una història immoral i Cor de brau. I en assaig: Jo no sóc espanyol, Despullant Espanya, Despullats (amb Joel Joan), Senyor President, El cas Carod, La paraula contra el mur (Premi d’Assaig Francesc Ferrer i Gironès), TV3 a traïció. Televisió de Catalunya o d’Espanya? i Nosaltres, els catalans. Els seus darrers llibres són La independència explicada al meu fill (2014) i les obres teatrals La joia de ser catalans (2015) i Abans que pugi el teló (2016).

A Twitter: @valex_cat
Miquel Iceta, al darrer congrés del PSC | Adrià Costa
Sara González
01/01/1970
El fet que l'aval a la suspensió de l'autonomia no s'hagi votat ni a l'executiva ni al consell nacional enerva alcaldes i dirigents socialistes | Una trentena d'alcaldes se sumen al pols liderat per Parlon, Ballart, Mayoral i Giménez
01/01/1970
Totes les notícies de NacióDigital relacionades amb el procés sobiranista i l'aplicació de l'article 155
 07:40 PORTADES «El 58% dels catalans creuen que es deteriora la convivència», a «El Periódico». Recull de les portades dels diaris de paper catalans i espanyols.
 07:24 La posada en escena de CaixaBank al País Valencià arriba en la setmana clau pel procés català, ho explica Jonathan Oca. Aquest dimarts es presentaran els resultats obtinguts de la companyia durant el tercer trimestre del 2017. Aquesta setmana el president de la Generalitat de Catalunya té previst aixecar la suspensió de la independència. L'entitat financera va decidir traslladar la seu social de Barcelona a Alacant.
 07:13 El rebuig d'un ampli sector del PSC al 155 reobre les ferides de les primàries, per Sara González. El fet que l'aval a la suspensió de l'autonomia no s'hagi votat ni a l'executiva ni al consell nacional enerva alcaldes i dirigents socialistes. Una trentena d'alcaldes se sumen al pols liderat per Parlon, Ballart, Mayoral i Giménez.
 06:57 EL DESPERTADOR de Ferran Casas: El calendari de Puigdemont. "El president ha de sincronitzar la mobilització i el ritme institucional i ha decidit explicar-se al Senat abans de declarar la República", diu el subdirector de NacióDigital. Avui també són notícia la Cecot, Jaume Collboni i Barcelona en Comú, el consell d'administració de CaixaBank, el decret de col·lectivitzacions i Josep Irla.
 06:48 VÍDEO Juan Carlos Girauta, portaveu de C's al Congrés, enxampat en directe mentint sobre les manifestacions independentistes. Assegura que els manifestants "van robar armes" de la Guàrdia Civil durant les concentracions d'Economia i queda retratat.
 00:27 OPINIÓ «Emprenedoria des de la Catalunya interior», l'article de Marina Geli. 
 00:26 OPINIÓ «Sobirania digital», l’article de Joan Subirats.
 00:25 OPINIÓ «Bombardejar Barcelona», l’article de Francesc de Dalmases. 
 00:25 LA VEU DE NACIÓ «L’última oportunitat del PSC», l'article d'Arnau Urgell. 
 23:52 Valls, primer ajuntament de la demarcació de Tarragona que aprova la moció contra l'aplicació del 155. El text, presentat de forma conjunta pels grups de CiU, ERC, CUP i ICV-EUiA, ha estat aprovat per 14 vots a favor i tres en contra.
 23:30 Collboni considera "poc intel·ligents" les mesures del 155 i demana "eleccions immediates". El tinent d'alcalde socialista a l'Ajuntament de Barcelona nega estar preocupat per un possible trencament del pacte de govern amb Ada Colau a la capital catalana.
 23:03 Le Monde carrega durament contra Puigdemont, TV3 i l'independentisme. El diari francès considera que el president català optar per "l'estratègia de la tensió" i que l'independentisme vol el 155 per reforçar la unitat interna.
 22:09 Puigdemont, disposat a intentar acords fins al final a través de la "mediació". El president de la Generalitat segueix obrint la porta a anar al Senat per explicar la "realitat".
 22:09 La Cecot, amb la Generalitat: "Ens situem democràticament al costat de les institucions catalanes". Antoni Abad, president de la patronal del Vallès, assegura que sense la llibertat "no hi ha democràcia". 
 21:40 Marató d'actes de l'ANC per explicar el "futur immediat" de Catalunya. Se celebraran entre dimarts i dimecres d'aquesta setmana i hi participaran membres del Govern.
 21:40 Turull apel·la a l'esperit «pacífic i determinat» del 1977 per defensar l'autogovern. El conseller de la Presidència lamenta que, 40 anys després del retorn de Tarradellas, no hi hagi "diàleg i mediació" per preservar les institucions catalanes.
 21:09 Puigdemont preveu aixecar divendres la suspensió de la independència. El president de la Generalitat vol explicar-se al Senat, però manté el rumb i promourà la declaració de l'estat català durant el ple específic del Parlament. Ho explica Oriol March. 
 20:59 Rebuig al 155 i condemna a les detencions: les línies vermelles dels pactes locals del PDECat. Els nacionalistes reuneixen els càrrecs territorials i els informen que a partir de divendres es replantejaran els pactes amb el PSC si voten a favor de la intervenció de l'autonomia. Informa Oriol March.
 20:58 La CUP convoca deu assemblees aquest dimarts per analitzar el moment polític i preparar mobilitzacions. Han de servir per debatre les passes a seguir per respondre a "l'intent de liquidació de l'autogovern de Catalunya".
 20:52 Maza torna a amenaçar Puigdemont amb la presó si declara la independència. El fiscal general de l'Estat adverteix que, "independentment", ja hi ha fets que han passat fins ara "pels quals s'haurà de respondre”.
 20:41 Resistència al 155: mossos, bombers, mestres i periodistes rebutgen la intervenció de l'Estat. Sindicats i associacions de treballadors públics dels diferents àmbits mostren la seva oposició a la intervenció anunciada del govern de Mariano Rajoy.
 20:32 La intervenció de l'Estat bloqueja més de 10 milions per a projectes d'entitats socials. El Govern afirma que hi ha 307 entitats afectades pels ajuts de la direcció general de d'acció cívica i comunitàroa i 224 en el cas de Joventut.
 20:18 Carles Pellicer convoca un ple extraordinari i urgent per rebutjar l'article 155. L'Ajuntament de Reus respon d'aquesta manera a la crida que feien l'AMI i l'ACM per impedir l'aplicació d'aquesta mesura per part del govern espanyol. 
 19:51 Els sindicats de Mossos s'oposen al 155 i esperen una aplicació «el menys lesiva possible». FEPOL, SPC, SME i USPAC veuen amb recel la intervenció de l'Estat a la policia catalana.
 19:45 Continua el bombardeig d'Anonymous en defensa de Catalunya: cau el web del CNI. Els hacktivistes han anunciat en un vídeo i diferents tuits que obren una nova fase de l'#opCatalunya, que ja va bloquejar diverses pàgines de l'estat espanyol durant el cap de setmana.
 19:26 Les connexions polítiques pesen més per fer negoci a Espanya que a Rússia, Marroc o Iran. L’Informe Global de Competitivitat indica que els directius espanyols creuen que l'Estat afavoreix aquelles empreses millor connectades. Per Roger Tugas. 
 19:11 L'alcalde de Mataró, David Bote (PSC), rebutja l'aplicació del 155 i també una possible DUI. L’alcalde ha fet una crida al diàleg i ha s'ha mostrat a favor que es convoquin eleccions a Catalunya.
 18:57 La Federació Europea de Periodistes condemna l’intent del govern espanyol d’intervenir TV3, Catalunya Ràdio i l’ACN. L’organització qualifica "d’inacceptable" la interferència política a la gestió dels mitjans de comunicació públics.
 18:47 «Els volem al carrer i entre nosaltres!»: manifest de suport a la llibertat de Sànchez i Cuixart. Fundadors i dirigents de l'ANC impulsen un text en què reclamen que els dos dirigents sobiranistes surtin de la presó. Informa Oriol March. 
 18:31 VÍDEOS «Els mitjans seran sempre vostres»: els treballadors de TV3 i Catalunya Ràdio rebutgen el 155. Les assemblees dels mitjans públics catalans es mobilitzen per respondre a la intervenció estatal.
 18:07 Juncker diu ara que "respecta l'expressió de la voluntat" que s'ha vist a Catalunya. El president de la Comissió Europea remarca que és "comprensible" buscar una "identitat pròpia" però reitera que no està a favor dels "separatismes".
 17:54 Els treballadors públics que van fer vaga el 3 d'octubre hauran de recuperar les hores. El Govern ho va decidir en un acord del 10 d'octubre que no es va fer públic, segons TV3.
 17:53 ERC denuncia que el Senat ha incomplert el propi reglament per activar el procés del 155. Els republicans demanen a la mesa de la cambra alta que iniciï de nou tots els tràmits i que aquest cop s'escolti la junta de portaveus i es debati aquesta qüestió a la comissió general de comunitats autònomes. Informa Roger Tugas. 
 17:39 El Cercle d'Economia exigeix "eleccions immediates" a Catalunya. L’entitat que presideix Juan José Brugera considera que l'escenari d'unes eleccions autonòmiques és l'"única alternativa" per evitar "un escenari de conseqüències imprevisibles i dramàtiques". Informa Pep Martí. 
 17:14 Almenys sis ajuntaments del Baix Montseny ja han convocat un ple de rebuig al 155. Exigeixen a l'Estat que aturi l'aplicació de l'article 155 de la Constitució i, per tant, la suspensió de l'autonomia de Catalunya. Per Jordi Purtí. 
 17:14 Els Bastoners de Sabadell deixen de vendre loteria de Nadal i es passen a la Grossa. La colla ha pres la decisió en un moment de tensió política.
 16:36 Espanya, Alemanya i el 155: les comparacions odioses; un reportatge de Pep Martí. L'unionisme intenta equiparar el polèmic article a un de similar de la Constitució de la República Federal, però no té res a veure. Els constitucionalistes Mercè Barceló i Xavier Arbós rebutgen que es puguin equiparar el sistema espanyol i l'alemany.
 16:18 VÍDEOS Un arxiu de vídeos recull la brutalitat policial de l’1-O. El web difon imatges de les càrregues de la policia espanyola contra els votants, just l'endemà que el ministre d'Exteriors espanyol afirmés a la BBC que "moltes fotos eren falses". 
 15:51 Ballesteros a Puigdemont: «Per iniciar el camí de l'acord, a aquest alcalde el tindrà al seu costat». L'alcalde de Tarragona ha emès un comunicat dient que la pilota està a la teulada del president de la Generalitat per evitar que s'apliqui el 155. 
 15:12 Societat Civil Catalana es manifestarà diumenge pel «diàleg» però avala aplicar el 155. La mobilització es farà al passeig de Gràcia després que divendres el Senat hagi votat la suspensió de l'autonomia.
 15:11 L'alcalde de Blanes mostra el «rebuig total» al 155 i es planteja deixar el PSC. Els partits independentistes pengen una pancarta al balcó de l'ajuntament demanant la "llibertat dels presos polítics" amb el vistiplau de Lupiáñez.
 15:04 El Senat només ofereix dues opcions a Puigdemont per comparèixer: dijous a les 17.00 o divendres. Les dues alternatives xoquen amb la possibilitat de celebrar un ple dijous al Parlament.
 14:58 Raül Romeva afirma que els funcionaris obeiran al Govern i el Parlament i no a l'Estat. El conseller també assegura a la BBC que els membres de l'executiu no acataran el seu cessament i defensa que van ser escollits arran d'unes eleccions netes.
 14:56 Els periodistes de TVE responen amb duresa a la intervenció de TV3. El Consell d'Informatius considera que el govern espanyol vol aplicar unes mesures a la cadena catalana que encara no es compleixen a l'estatal.
 14:38 Ximo Puig assegura que les diferències entre socis sobre el 155 no afecta el pacte de govern valencià. El president de la Generalitat Valenciana confia que finalment no sigui necessària l'aplicació de l'article.
 14:24 L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, defensa que si hi ha eleccions han de ser acordades entre els dos governs perquè no siguin un "front de batalla". Des de París també assegura que alcaldes europeus i d'arreu del món li transmeten el rebuig a la unilateralitat però també a la "resposta autoritària" de l'Estat.
 14:16 ANC i Òmnium de Granollers demanen un ple urgent per l'amenaça del 155. Les dues entitats volen que l'alcalde de la ciutat, Josep Mayoral (PSC), el convoqui per instar el govern espanyol i els partits que li donen suport a aturar la suspensió de l'autonomia de Catalunya a través de l'article 155.
 14:10 VÍDEO El rei va trucar a Volkswagen per demanar que marxés de Catalunya», diu 
Martí Anglada, delegat del Govern a França, en una entrevista a CNews.
 14:07 Miquel Iceta evita aclarir si Montilla votarà a favor del 155; informa Isaac Meler. Responsabilitza Puigdemont de la suspensió de l'autogovern si no convoca eleccions o va al Senat a demanar diàleg. Afirma que el seu partit "no es trencarà" malgrat les tensions internes per la intervenció del govern espanyol a Catalunya.
 13:55 Universitats per la República convoca vaga aquest dijous contra l'aplicació de l'article 155. La plataforma també reclama la llibertat per Jordi Cuixart i Jordi Sànchez.
Entrades anteriors »
Clients de CaixaBank fent operacions en uns caixers de l'entitat | ND
Jonathan Oca
01/01/1970
Aquest dimarts es presentaran els resultats obtinguts de la companyia durant el tercer trimestre del 2017 | Aquesta setmana el president de la Generalitat de Catalunya té previst aixecar la suspensió de la independència | L'entitat financera va decidir traslladar la seu social de Barcelona a Alacant
Mariano Rajoy, a San Siro, a la final de la Champion's del 2016, entre el Reial Madrid i l'Atlètic, junt a Felip VI o Florentino Pérez. | La Moncloa
Roger Tugas | 3 comentaris
01/01/1970
L'Informe Global de Competitivitat indica que els directius espanyols creuen que l'Estat afavoreix aquelles empreses millor connectades | La confiança en els polítics és inferior que a Tailàndia, Uganda, el Congo o Turquia
Merkel i Rajoy, en una imatge d'arxiu | La Moncloa
Pep Martí | 18 comentaris
01/01/1970
L'unionisme intenta equiparar el polèmic article a un de similar de la Constitució de la República Federal, però no té res a veure | Els constitucionalistes Mercè Barceló i Xavier Arbós rebutgen que es puguin equiparar el sistema espanyol i l'alemany
01/01/1970
Rellevar tots els alts càrrecs o tombar lleis del Parlament per controlar els mitjans es pot convertir en un via crucis si l'Estat pretén una ofensiva temporal i sense suport popular | El carrer i els suports internacionals segueixen sent la cara i la creu del procés mentre es descarta del tot eleccions sense haver proclamat la independència
Seu del Banc Sabadell a Barcelona | Adrià Costa
Roger Tugas | 15 comentaris
01/01/1970
L'increment net de 9.524 societats fins al setembre supera de llarg el miler que canvia la seva seu a partir del referèndum | Un document del Govern justifica que aquest trasllat no afecta directament a l'ocupació o la tributació a la Generalitat
Pep Martí | 20 comentaris
01/01/1970
Qui és qui en la comissió de Secretaris d'Estat i Subsecretaris que presideix Sáenz de Santamaría i que tindrà un paper decisiu en l'execució de l'article 155
Els periodistes de NacióDigital Joan Serra Carné i Sara González | Adrià Costa
Ferran Casas | 5 comentaris
01/01/1970
Els periodistes de NacióDigital Joan Serra Carné i Sara González relaten en "El part dels comuns" (Edicions Saldonar) la gestació de la formació liderada per Xavier Domènech a través d'una dotzena de testimonis