La xarxa ortogonal de bus de Barcelona estrenarà tres línies el 29 de febrer

Zona Universitària-Bon Pastor (H4), Estació Marítima-Bonanova (V11) i Drassanes-Avinguda Tibidabo (V13) són els nous trajectes

Barcelona continua implementant la xarxa ortogonal
Barcelona continua implementant la xarxa ortogonal | Adrià Costa
J.P./ACN
01 de desembre del 2015
Actualitzat a les 19:34h
La nova xarxa de bus de Barcelona comptarà amb tres noves línies a partir del proper 29 de febrer. Segons ha informat aquest dimarts l’Ajuntament de Barcelona, els serveis cobriran els trajectes Zona Universitària-Bon Pastor (H4), Estació Marítima-Bonanova (V11) i Drassanes-Avinguda Tibidabo (V13). Les tres noves línies representaran l’entrada en funcionament de la quarta fase d’extensió de la xarxa ortogonal, que arribarà així al 57% del seu desplegament. El consistori barceloní estima que amb les 16 línies ja en funcionament s’arribi als 270.000 desplaçament diaris i preveu desplegar les 12 línies restants durant el mandat actual, segons ha indicat la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal.

En roda de premsa, Vidal ha assegurat que el desplegament de la nova xarxa de bus mostra que l’Ajuntament de Barcelona aposta pel transport públic. La regidora ha explicat que el consistori iniciarà el 2016 un “procés participatiu a gran escala” entre els veïns de la ciutat per debatre sobre la implementació de les 12 línies restants de la nova xarxa de bus. “No podíem implementar la nova fase de la xarxa sense tenir en compte els veïns”, ha assegurat Vidal. Amb el desplegament de la quarta fase, la nova xarxa de bus concentrarà el 40% de la demanda d’aquest tipus de transport públic a la ciutat.
 

Mapa de les xarxa ortogonal d'autobusos de Barcelona el 2016 Foto: TMB


Tres noves línies

La nova línia H4 cobrirà el trajecte entre la Zona Universitària i el barri del Bon Pastor a través de l’avinguda d’Esplugues, el passeig de la Bonanova, el passeig de la Vall d’Hebron i el passeig de Valldaura. L’Ajuntament preveu que aquesta línia tindrà “una elevada demanda” i representarà la modificació de la línia 22 i l’eliminació de la línia 73.

Pel que fa a la línia V11, cobrirà el trajecte entre l’Estació Marítima (al World Trade Center) i el barri de la Bonanova, seguint el Paral·lel, la ronda Sant Pau, i els carrers Urgell, Santaló i Ganduxer (en sentit ascendent). En sentit descendent, la línia seguirà Mandri, Villarroel i Viladomat per arribar al Paral·lel i al Moll de Barcelona (WTC). Representarà la modificació de l’actual línia 20 i l’eliminació de la 14.

La línia V13 cobrirà el trajecte entre les Drassanes i l’avinguda del Tibidabo i combinarà el recorregut per la Rambla en sentit ascendent i descendent, a més dels eixos d’Aribau i Muntaner. L’entrada en funcionament de la nova línia representarà la substitució dels serveis actuals de les línies 14, 58 i 64.
 

Mapa de les tres noves línies d'autobús el 2016 Foto: TMB


La regidora de Mobilitat ha defensat l’extensió de la nova xarxa de bus i ha reconegut que, al principi, representarà un esforç per als usuaris acostumar-se als canvis en els trajectes. Tanmateix, Vidal ha afirmat que el nou sistema serà “beneficiós per a tothom” i el traçat de les noves línies serà “més clar” que l’actual. La quarta fase de desplegament representarà un seguit d’obres a la ciutat, com la implantació de carrils bus a l’eix carretera d’Esplugues-avinguda Bonanova, al passeig de Valldaura i al carrer Ganduxer, a més de canvis en la coordinació semafòrica i ones verdes en diversos trams dels recorreguts.

Arxivat a