11
de novembre
del
2015
Actualitzat
a les
15:29h
L'exposició del World Press Photo, que anualment mostra les obres guanyadores del cèlebre concurs internacional de fotoperiodisme, arriba al CCCB per mostrar les imatges més impactants de l'any i, sobretot, les històries que s'hi amaguen al darrere.
Aquest 2015, a més, la mostra arriba amb l'al·licient de comptar amb l'obra guanyadora de 2015. En aquesta ocasió, sense vetos ni censures de cap mena. La imatge és obra de Mads Nissen i retrata la intimitat de Jon i Alex, una parella homosexual, en plena complicitat amorosa al seu petit apartament de Sant Petersburg.
La imatge és encabida en la sèrie Homophobia in Russia i ha resultat malauradament coneguda per haver estat vetada al darrer festival Visa pour l’Image de Perpinyà per "excés d’escenificació", segons van declarar els organitzadors. La peça, segons el jurat del premi, va ser reconeguda per la seva "bellesa increïble, per una execució magnètica i per tenir una composició impecable".
Impacte gràfic de la tragèdia de Lampedusa
Aquesta, però, no és l'única imatge impactant de la mostra. També ha estat llargament comentada la fotografia de Massimo Sestini, que va immortalitzar una embarcació plena d'immigrants a la costa de Lampedusa, just abans de ser rescatada. Entre altres peces, destaca, en la part més desenfadada, la imatge de Messi passant per davant de la Copa del món de futbol, que també es podrà veure a Barcelona.
D'altra banda, la mostra que arriba a Barcelona també inclou les set peces guanyadores en la categoria multimèdia, un apartat que difícilment s’exhibeix en les exposicions sobre el concurs arreu del món. L'exposició és organitzada, de nou, per la Fundació Photographic Social Vision.
Aquest 2015, a més, la mostra arriba amb l'al·licient de comptar amb l'obra guanyadora de 2015. En aquesta ocasió, sense vetos ni censures de cap mena. La imatge és obra de Mads Nissen i retrata la intimitat de Jon i Alex, una parella homosexual, en plena complicitat amorosa al seu petit apartament de Sant Petersburg.
La imatge és encabida en la sèrie Homophobia in Russia i ha resultat malauradament coneguda per haver estat vetada al darrer festival Visa pour l’Image de Perpinyà per "excés d’escenificació", segons van declarar els organitzadors. La peça, segons el jurat del premi, va ser reconeguda per la seva "bellesa increïble, per una execució magnètica i per tenir una composició impecable".
Impacte gràfic de la tragèdia de Lampedusa
Aquesta, però, no és l'única imatge impactant de la mostra. També ha estat llargament comentada la fotografia de Massimo Sestini, que va immortalitzar una embarcació plena d'immigrants a la costa de Lampedusa, just abans de ser rescatada. Entre altres peces, destaca, en la part més desenfadada, la imatge de Messi passant per davant de la Copa del món de futbol, que també es podrà veure a Barcelona.
D'altra banda, la mostra que arriba a Barcelona també inclou les set peces guanyadores en la categoria multimèdia, un apartat que difícilment s’exhibeix en les exposicions sobre el concurs arreu del món. L'exposició és organitzada, de nou, per la Fundació Photographic Social Vision.