Contundent pronunciament de la banca contra la independència

Els principals bancs espanyols donen per fet que una secessió unilateral provocaria la sortida de la Unió Europea i de l'euro

Alerten que suposaria "inseguretat jurídica" i" encariment i escassedat del crèdit"

El Cercle d'Empresaris demana votar contra la independència per evitar «gravíssims danys» a l'economia

| 18/09/2015 a les 15:16h
Especial: 27-S Eleccions Parlament 2015
Arxivat a: Política, 27-S, zona euro, Unió Europea, independència, banca, AEB, CECA
Aquesta notícia es va publicar originalment el 18/09/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els principals bancs de l'estat espanyol han realitzat un contundent pronunciament per advertir sobre els perills que suposaria pel sector la independència de Catalunya. En aquest sentit, la banca dóna per fet que una secessió unilateral provocaria la sortida de la Unió Europea i de l'euro.

Els bancs agrupats en l'Autoritat Espanyola de la Banca (AEB) i les entitats que encara formen part de la Confederació Espanyola de les Caixes d'Estalvis (CECA) consideren que "una ruptura unilateral del marc constitucional vigent" comportaria la sortida de la zona euro i com a conseqüència "inseguretat jurídica". "Aquestes dificultats obligarien les entitats a reconsiderar la seva estratègia d'implantació, amb el risc de reducció de l'oferta bancaria i d'exclusió financera i encariment i escassedat del crèdit", segons el comunicat fet públic.

L'AEB i CECA insten els polítics a dialogar i a impulsar reformes que "permetin seguir progressant en la consecució de majors nivells de benestar i cohesió per a tots". Caixabank, Santander, BBVA, Bankia, Sabadell i Popular són les principals entitats associades a l'AEB i CECA. 
 

Comunicat de l'AEB i CECA contra la independència (pdf)

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Que cony diu La Caixa??
Anònim, 18/09/2015 a les 15:23
Interessant
+148
-86
Es que ens hem deixat prendre tots els bancs i caixes?? Tan desgraciadament espanyolitzat esta el poder economic català?? Sera dificil convencer els indecisos si els bancs i caixes on tenim tots els nostre diners ens amenacen. Quin banc catala hi ha on pugui anar a dipositar els meus estalvis??
Coño !
Anònim, 18/09/2015 a les 15:26
Molt interessant
+256
-11
Lo tienen ellos mas "gola avall" que los catalanes.
Les traiciona el subconsciente, Pobrecillos del IBEX !
I eso que son autonòmicas, que si no...
igual, igual que a Escòcia
Anònim, 18/09/2015 a les 15:28
Molt interessant
+254
-12
Cal recordar que els bancs formen part de l'status quo... i això que gestionen els nostres diners!
La meva pasta
Anònim, 18/09/2015 a les 15:29
Molt interessant
+253
-7
El que ha de fer la banca espanyola (inclosa La Caixa i el Banc de Sabadell) és dir que faran abans de la independència i/o després d'aquesta, ja que potser he de retirar els diners del banc i depositar-los en un banc català.

Si no n'hi ha cap de català, la BNP (Banca Nacional de Paris) o el Deutsche Bank son les millors opcions per contemplar ...
Menteixen
Anònim, 18/09/2015 a les 15:29
Molt interessant
+232
-8
Com ho van fer amb les preferents.
No es veritat el que diuen i ho saben, es tindrà que pendre nota, i una vegada lliures que cadascú decideixi on tenir la confiança en deixar els seus diners.
Keep calm
Lord Nelson, 18/09/2015 a les 15:29
Molt interessant
+230
-10
Quan siguem independents tindrem autoritat bancària pròpia i recordarem les entitats que treballen al costat de la mentida i l'amenaça.
Alerta
La banca no sempre guanya, 18/09/2015 a les 15:31
Molt interessant
+235
-11
En cas d'Independencia, l'estat espanyol és insolvent, de manera que no pot tornar els deutes ...

Tota la banca espanyola les passarà putes!
Uns altres...
Català a l'atac, 18/09/2015 a les 15:32
Molt interessant
+203
-7
És mentida, però si Espanya ens deixés marxar no passarien totes aquestes coses. Per què no pressionen a Mariano per a que accepti el que surti a les urnes i fem un divorci amistós?
Interessant
Zasca, 18/09/2015 a les 15:33
Molt interessant
+169
-18
Està saber que pensen els banquers. Jo mouré fora de catalunya els diners... No fos cas.
Es el primer pas
Anònim, 18/09/2015 a les 15:35
Molt interessant
+173
-8

L´acceptació de la independència per part d´Espanya,vindrà de la part dels empresaris i el món econòmic.Cada dia veuran més clar el que significa la separació pels seus interessos i com afectarà la butxaca de tots els espanyols.
Els polítics-el PPSOE-no hi estaran d´acord,però hauran de transigir,quan l´opinió pública empesa pels aconteixements obligarà a que es faci alguna cosa,després que la balança comercial empitjori,l´atur no s´arregli o creixi i les pensions s´insinuï que perillen,quan passi tot això,que passarà com diuen la majoria dels economistes.Tothom sap,que el deute públic espanyol és impagable.Tinguem confiança.Els ciutadans catalans estem en la part més avantatjosa
El negocio
Anònim, 18/09/2015 a les 15:37
Molt interessant
+198
-11
O sea, que si Catalunya no tuviera el peso económico que tiene, iban a decir algo, estos solo piensan en el negocio, el resto les importa una mierda. Solo nos quieren como paganos, que coño, les va a importar si quedamos fuera de ningún sitio. Por cierto, veo que en general, una de las amenazas de que el Estado catalán quedaria fuera de la UE, solo es posible si lo reconocen como tal. Por lo tanto una vez reconocido como tal, van a perder el culo por negociar y buscar fórmulas para arreglar el desaguisado.
incoherencia
Anònim, 18/09/2015 a les 15:38
+11
-155
Supongo que La Caixa, que promociona y está su logo, en este diario, (lo que significa que está apoyando el independentisto.

El engaño es infinito para los clientes que no comulguen con los independentistas, deberían aclararlo ya que muchos de sus clientes tomarían medidas y el dinero quizá nos interese ponerlo en los Bancos que no esté por romper España.

La Banca es mucho generalizar. que se mojen.
Primer la pasta
feçip, 18/09/2015 a les 15:42
+12
-145
Ostres, i ara que cardem?
Ens han ben fotut.
Com s'ha de llegir
Anònim, 18/09/2015 a les 15:44
Molt interessant
+196
-8
Totes aquestes declaracions institucionals dels últims dies indiquen:
1- Que la independencia ho veuen com un fet possible i, ara si, s'han espantat.
2- Que hi estan en contra. Res de nou, ja ho sabiem.
3- Que criden al dialeg i a fer reformes. Això, de fet, és un clam contra el govern immobilista i sectari d'en Rajoy.

Doncs ja saben senyors banquers
Anònim, 18/09/2015 a les 15:44
Molt interessant
+169
-7
Nosaltres ja hem fet la feina, ara siguin vostès els que demanin a Rajoy que ens deixi posar les urnes. Potser els farà més cas. Però potser ja hagin fet tard.
Aneu dient!
Anònim, 18/09/2015 a les 15:45
Molt interessant
+167
-6
Ja estàvem preparats per la "traca final" de mentides, calumnies i fàstics. A aquest pas tindrem majoria absoluta fins i tot en vots! :P

Res, absolutament res, farà que deixi de votar Junts pel Sí el 27-S. Una bona opció també són les CUP.

Per cert, l'estudi del Deutsche Bank de febrer 6, 2015 (busqueu-lo a www.dbresearch.com), era tot menys desfavorable a la independència

A aquesta xusma mesetària cal contestar-los amb fets les seves mentides, però nosaltres a la nostra: a guanyar la independència i enviar a aquesta escòria a Africa, d'on mai haurien d'haver sortit!
Que ningú s'assusti
Anònibm, 18/09/2015 a les 15:45
Molt interessant
+166
-9
Els bancs catalans lo primer que faran, serà procurar mantenir els clients catalans per tal que no es facin clients dels bancs alemanys o francesos.
DV
Anònim, 18/09/2015 a les 15:45
Molt interessant
+150
-9
Sortir de l'euro petaria Europa perquè perdrien moltíssim. Com va dir el President de la GenCat, tothom pot decidir quina moneda fa servir. Tindriem l'euro, i en seriem contribuents nets, per tant, menys garlar, i més treballar, no ens canvien el vot, ni ens faràn votar els espantalls. Que es vagin espavilant que JxSí destrosarà les retallades amb la Hisenda pròpia ^^
Ni cas
Karlus, 18/09/2015 a les 15:47
Molt interessant
+155
-10
Son uns lladres depredadors. Ens han robat les caixes. Bancs catalans i punt
A sí?
Anònim, 18/09/2015 a les 15:47
Molt interessant
+164
-7
El poder dels bancs és nostre. Retiraré els diners del banc si posen pegues a la independència.
Todo lo contrario
Anònim, 18/09/2015 a les 15:48
Molt interessant
+167
-10
el credito no lo tenemos ahora por estar sometidos al espolio español.

Una República Catalana productiva contaría con todo tipo de credito internacional. Lo único que quiere saber un banco es si podrás debolver el dinero prestado, y un Estado catalán podría hacerlo sobradamente.

Por cierto, "Espanya ens roba".
normal
Anònim, 18/09/2015 a les 15:48
Molt interessant
+147
-6
Els bancs són una estructura d'estat. De l'estat espanyol, és clar. Serveixen l'estat i se'n serveixen.

És normal que quan veuen l'estat en perill s'esverin i reaccionin amb advertències i amenaces.

En el fons, les reaccions dels servidors de l'estat, siguin banquers, militars, bisbes, periodistes, esportistes, ministres, jutges, escriptors, ex-presidents o presentadors de televisió, en el fons aquestes reaccions no fan més que confirmar la fortalesa i la progressió del moviment per la indepedència. Per tant són un bon senyal.
correu a tancar comptes...
MinnieMouse, 18/09/2015 a les 15:54
+12
-153
correu Indepes a tancar comptes de La Caixa I Banc Sabadell, que molts correrem a obrir-ne... que no veieu que la banca mai de la vida perd calés???

Per cert que la majoria de gent no pot tancar els comptes dons estan lligats a l'hipoteca, les assegurances, la nòmina...
La meva reacció
Anònim, 18/09/2015 a les 15:55
Molt interessant
+167
-7
Ja he demanat al meu banc que em prepari els 30.000 euros del compte corrent, que tinc a la vista. No gosava invertir perquè cap producte em convencia. Deixaré el just per pagar factures. No vull que aquests voltors grapegin l'esforç del meu treball. Animo als patriotes catalans a fer el mateix. Un altre dia anirem per les assegurances amb seu a Espanya.
Que cal fer?
Noname, 18/09/2015 a les 16:01
+26
-71
Com podem enviar la caixa a cagar? Siusplau necesitem gent que pensi .
Solució
Anònim, 18/09/2015 a les 16:02
Molt interessant
+161
-6
Clausurar els comptes a la Caixa i el Banc de Sabadell i pasar-ho als bancs alemanys i francesos que treballen a Catalunya sense infuència politica espanyola.
Atenció al nou banc públic català que aviat serà en funcionament.
Encara que es retractin, no son de fiar mai mes
catalans es hora de tancar comptes als bancs catalans
Anònim, 18/09/2015 a les 16:11
Molt interessant
+142
-6
Tanqueu els comptes i poseu-los en un banc internacional: Deutsche bank, BNP. Triodos, ING, etc...
Estaran mes segurs.
Podria ser que...
Raimon, 18/09/2015 a les 16:11
Molt interessant
+112
-9
Podria ser que es crees un desordre, un pànic, un caos,.. tan gran que perdessin els papers de la meva hipotèca i no es recordesin de cbrar-me-la?
Banc catala
Anònimsocpitu, 18/09/2015 a les 16:12
Molt interessant
+139
-4
Ja triguem a tenir un banc propi per buidar els comptes dels nacionals espanyols
Penós
Romero De, 18/09/2015 a les 16:13
+55
-9
Ara els de Podemos descobreixen que ells mateixos són la casta i tenen el poder econòmic al seu costat


Després et voldran vendre que en Mas es la burgesia.


En Pujol forma part de tot l'entremat de Ciudadanos, PP, PSOE i CSQEP --> la casta real
bADALONA
MIGUEL MARTINEZ, 18/09/2015 a les 16:15
Molt interessant
+138
-5
LA BANCA PROTEGINT ELS INTERESSOS DE LA CASTA --> PODEMOS, PP, FALANGE, PSOE I CIUDADANOS.


RES DE NOU.

I DESPRÉS S'ATREVEIXEN A CRITICAR A EN MAS.
Un Banc Nacional Català
Anònim, 18/09/2015 a les 16:16
Molt interessant
+144
-4
Serà una de les prioritats del nou govern.
Trankils....
Vila, 18/09/2015 a les 16:17
Molt interessant
+140
-5
Els diners no tenen pàtria, els bancs és veuen obligats si volen a marxar de Catalunya, és cert que poden anar on vulguin, però les meves peles, son meves al marge de ser o no espanyol, català o afganes, i tant si em declaro independent com si no, els bancs TENEN l'obligació de preservar els meus diners, i de posar-los a la meva disposició....el que si faré d'una forma o altre, kuan arribi el moment es posar-los en algun operador estranger, mentre els bancs catalans no es posin a l'alçada dels seus clients, o sigui del poble..ells han de decidir què volen, tant lliures com ells som nosaltres, però al final les peles son nostres, no pas dels bankers, s'hauran de mullar....i molt.
Ves per on
Anònim, 18/09/2015 a les 16:24
Molt interessant
+124
-3
Tan lliures son ells de marxar com jo de treure toooots els calerons .....
Curiós
Anònim, 18/09/2015 a les 16:24
Interessant
+68
-2
La majoria d'aquests bancs són espanyols! El que el passi me la bufa.
El cas de la Caixa i/o Banc de Sabadell és cosa apart.
De moment la setmana que ve deixaré el compte una mica sec per que la Caixa estigui al tanto, només com un avis. Si es posiciona haurà de triar entre ejspanya o catalunya. Encara queden bancs extrangers que no són molt millors que el espanyols... però a mi no m'han fet res i com a mínim no van contra la meva patria que només és Catalunya.
Dilluns
català a bord, 18/09/2015 a les 16:35
Interessant
+72
-2
Dilluns mati, sense falta, vaig al Sabadell i La Caixa i porto els diners al Deutsche. Avui dia , per internet, es fa de tot.
Si els rics diuen negre
Conclusió lògica, 18/09/2015 a les 16:35
Interessant
+59
-3
Els pobres hem de votar blanc.
COM DEIA NUÑEZ: SON UNS INDESEABLES !!
MAC., 18/09/2015 a les 16:42
Interessant
+63
-2
Suïssa no pertany a la UE i TOTS els bancs estan encantats de tenir-hi oficines i els directius dels bancs de tenir-hi els calés !!!
I això de sortir de l'euro... com collons ho pot dir un banquer, això ?????? Si la moneda d'ús corrent l'escull el país. Hi ha països que no són els USA i utilitzen el dòlar, hi ha països que no són dins la UE i utilitzen l'euro.
Potser sí que hi haurà menys crèdit, en això tenen raó. Perquè potser no en farà falta tant !!!
Boicot!
Enric Prat, 18/09/2015 a les 16:45
Interessant
+79
-3
Retirem les llibretes de la Caixa que especula amb els diners dels treballadors.
Boicot a la Caixa!
Realidad a Catalunya. No hagamos la técnica del avestruz
Triste realizad, 18/09/2015 a les 16:45
+14
-90
Banca Nacional Catalana = Bono basura.
Quién tendrá collons a invertir guardar el money???.
Generalitat = Bono basura
Prima de riesgo = por encima de Grecia.
Sin financiacion BCE.
Sin EURO (O con Euro pero sin política montearia)
Fuera UE.
Fuera OTAN
Quiebra de empresas sin financiacion.
Aranceles para vender en EU
Sin conpetitividad respecto a otros paises eurpoeos
Todo esto es igual a un pais en ruinas. No hace falta ser muy listo.
Pensiones no grantizadas.
Seguridad social no grantizada
Inversores salen corriendo
Servicios públicos = `peores que los actuales (que ya es decir)
Volem que siguem sumisos i cagats. Amenaces i po.
Jordi56, 18/09/2015 a les 16:51
Interessant
+75
-2
PIB Catalunya 2014
El PIB va pujar un 1,4% a Catalunya
El producte interior brut de Catalunya en 2014 ha crescut un 1,4% respecte a 2013. Es tracta d'una taxa 26/10 major que la de 2013, que va ser del -1,2%.
El 2014 la xifra del PIB va ser de 199.786.000 d'euros, de manera que Catalunya és la primera economia d'Espanya per volum de PIB. en el rànquing de PIB de les comunitats autònomes.
Si algú es creu que la banca deixarà aquest negoci és que encara és un menor d'edat.
Democràcia!..o no?
Jojano, 18/09/2015 a les 16:52
Interessant
+70
-2
Aixo es democràcia si senyor!!! El capital intentar influir directament! Si que deuen estar preocupats...Una miqueta de por i a seguir guanyant pasta invertint en armes, bonos basura o cualevol cosa sense escrúpuls que els hi dóni diners... Que serà el proxim? M.enviaran una carta dient-me a qui he de votar? Que preferix el senyoret banc PPSOECIUTADANSUDC? Donçs no.. Jo ho sento però no: NO US TINC POR!
La por es a l'altre costat
Botifler cagat, 18/09/2015 a les 16:53
Interessant
+67
-2
Els que tenen por per la pròxima independència de Catalunya, intenten fer por als seus clients per a que treguin els diners dels seus bancs. Deuen estar cagadets de d'alt a baix ;-)))))

Pd. El proper mes tancaré els dos comptes que tinc a la caixa i quan preguntin el motiu, els hi diré que ho faig per que tinc dignitat.
Menys paraules i més fets
Anònim, 18/09/2015 a les 16:54
Interessant
+70
-2
Menys xerrar i més actuar. Vinga, comenceu a tancar oficines i aneu desfilant cap a les Espanyes. Cada cop que anant pel carrer veig oficines del BBVA, Santander, Popular, etc...m'entren unes nàusees de collons. Per cert, senyors de La Caixa i del Sabadell, diguin-nos on són Vostès per saber a què atendre'ns. De seguida que ens ho aclareixin, farem o desfarem.
M'entra per una orella...
SPOCH, 18/09/2015 a les 16:55
Interessant
+67
-1
... i em surt per l'altra.
si siiiiiii
Anònim, 18/09/2015 a les 16:55
Interessant
+61
-3
si se marchan entonces a que banco le pago la hipoteca, o dejo de tener hipoteca?
porque yo seguro que tendre opciones de hacer una cuenta nueva en otro banco, que seguro algo habra!!!
Más solos que la una
Joe Louis, 18/09/2015 a les 16:56
+12
-88
Ja ho veieu: ni Cameron, ni Obama, ni la Merkel, ni Valls, ni la UE, etc., donen suport la vostra fantasia per il·legal. Esteu més sols que la una de la matinada.

Aquest procés només serveix per malgastar els diners dels catalans que, en lloc d'emprar en sanitat (manteniment de plantes hospitalàries, quiròfans, etc.), educació, benestar social, etc., prefereixen malgastar en el procés cap als inferns. L'Estat hauria de vigilar el destí d'aquests diners malgastat.

El procés ha servit també per vendre pantalons, samarretes, gorres, sabates, mitjons, calces, estoigs, etc., amb la senyera embrutada amb l'estrella de cinc puntes, la cubana. Uns pocs s'han fet d'or a costelles de la multitud que segueix a aquests il·luminats. Cada diada canvien el pack dels productes a portar i, negoci assegurat!

Molt CATN, moltes estructures d'Estat, etc., perquè al final no tinguin amb que fer fora la policia i l'exèrcit espanyol dels ports, aeroports i fronteres, a més de l'Administració de l'Estat a Catalunya.

Espanya torna el seu deute sense problemes, fins i tot els famosos bons patriòtics emesos per la Generalitat. Doncs no té problemes a col·locar emissions a molt baix interès, fins i tot al 0%. A diferència de Catalunya, que veu com el seu crèdit és qualificat com BO ESCOMBRAIRES.

Caixabank i Sabadell es veurien obligats a establir les seves seus a Espanya per seguir beneficiant-se del diners del BCE.

Cal pensar una miqueta, i sense l'ajuda dels vostres pastors.
El Mas no era...
SPOCH, 18/09/2015 a les 16:57
Interessant
+66
-2
... l'aliat de la banca, l'stablishment, etc.?
Bancs, adéusiau.
Teresat, 18/09/2015 a les 17:04
Interessant
+67
-2
Sr. Fainé, la caixa es pot permetre el luxe de prescindir de tots els clients que té a Catalunya? De totes les empreses? On anirà? BBVA, El Banc Sabadell, podreu viure sense els diners que teniu dels catalans? Ei i ens perdonareu les hipoteques! Sols voleu fer por, deu ser que creieu que guanyarà i per majoria l'independentisme. Us fa sortir el Rajoy que ja no sap com aturar el procés? Apa ja. I si marxeu, que us vagi bé. Ja en crearem de nous de bancs... La Caixa marxarà, ja, ja, ja...
ARA
Shrek O'Llons, 18/09/2015 a les 17:10
Interessant
+69
-2
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAra s'ho comencen a creure, els ha costat, però.
Ep
juan Pablo Perez, 18/09/2015 a les 17:11
Interessant
+72
-2

Recordeu que tenim la Caixa d'Enginyers i Caixa Guissona! Catalanes i no catalanofobes. Ni un ral a bancs espanyols.
DINERS FORA
iona, 18/09/2015 a les 17:12
Interessant
+58
-2
ES URGENT UNA CAIXA AUTENTICAMENT CATALANA PER TOTS ELS QUE VOLEN TENIR ELS DINERS EN ALGUNA ENTITAT I ELS QUE NO ELS FOTEM A CASA, AMB TANTS D'ANYS D'EXPOLI I LA CRISIS JA NO EN QUEDEN GAIRES, TINDRIEM DE FER BOICOT I POTSER ES QUEXERIEN AMB RAÓ
Apocalipsi
Anònim, 18/09/2015 a les 17:18
Interessant
+69
-2
En una Catalunya independent marxaran els bancs, els ocells no volaran , les flors no florirant....
Som catalans pero no imbecils!!!
Els diners NO TENEN patria ni entranyes ( rescat bancari pagat per tots, desnonaments...)
Si comencem a retirar diners ka veurem el que triguen a rectificar!!!
El discurs de la por de sempre
Anònim, 18/09/2015 a les 17:21
Interessant
+64
-2
La estratègia geogràfica de Catalunya farà que vinguin altres bancs o els que tenim s'ho repensin, la competència serà servida.
I ?
Anònim, 18/09/2015 a les 17:25
Interessant
+61
-2
Mes motivacions per votar SI
Ja en parlarem de que faran realment en cas d'independencia.
Hi ha mes entitats bancaries al mon.
bon senyal
Anònim, 18/09/2015 a les 17:27
Interessant
+67
-2
L'IBEX 35 deu tenir dades que Junts Pel Si i la Cup, tindran uns resultats "Extraordinaris", estan acollonits i no saben que fer. Si guanyem les elecciones despres vindran amb la reforma de la Constitucio i tota mena d'ofertes. Però no els creurem no son de fiar. Nosaltres a la nostre, calma i no fer ni "punyetero cas" del que diguin els poders economics d'obediencia Madrilenya.
un motiu més per la independència
Anònim, 18/09/2015 a les 17:28
Interessant
+65
-2
Si l'AEB i el Circulo de Empresarios volen espantar perquè no hi hagi independència, està clar que és molt possible i que en sortirem guanyant, doncs aquestes institucions no destaquen per resoldre els problemes socials i segurament veuen amenaçat el seu negoci.
podem
Anònim, 18/09/2015 a les 17:28
Interessant
+58
-2
resulta que ara podem es en la banda del banquers

Curiós que la arrimades ha respost de siguda a la noticia, sembla que en estava el cas abans del comunicat
La declaració no es farà avui per demà, abans de la independència , ho faria la setmana que ve, la gent hauria d anar a treure els seus diner i col.locar los a un banc alemany o holandes

Despres la generalitat hauria de comunicar que si la banca no garanteix els dipòsits , la justícia catalana no garantirà el retorn del crêis dels particulars ,
guanyem en tot
Ben Parits, 18/09/2015 a les 17:29
Interessant
+68
-3
Avui sóc feliç!

Els bancs s'han posat molt nerviosos, ja era hora!!!

L'independentisme és una amenaça pels bancs i el BCE.
Serem catalans lliures i també deslligats dels qui ens manen i coaccionen financerament.
Ja era hora que sortís la veritat.

Doncs mira, està fora de la UE em faria molta il·lusió.
No volem que ens estafafin.

Visca els catalans, som molt ben partits!!!
Deutsche Bank
Anònim, 18/09/2015 a les 17:32
Interessant
+64
-2
Els meus diners fa temps que els tinc al Deutsche, fa temps que van dir que una Catalunya independent era una oportunitat de futur brillant.
LA FESTA HA COMENÇAT.
BCN, 18/09/2015 a les 17:33
+6
-69
La empresa quiere cerrar su factoría de Martorelles.
La Generalitat negocia con Valeo para frenar su salida de Cataluña
El anuncio del grupo de componentes de automoción Valeo de cerrar la factoría de Martorelles (Barcelona) para trasladar su producción a la planta que tienen en Zaragoza
aclariment
Josep de Biosca, 18/09/2015 a les 17:38
Interessant
+75
-2
he enviat un e-mail al delegat del meu banc (Sabadell) perque em confirmi si ratifica aquestes afirmacions, per poder actuar en conseqüència.
Sense cap por !!!!!!!! .
Anònim, 18/09/2015 a les 17:39
Interessant
+72
-3
La mateixa MENTIDA que a Escòcia .
No caiguem en el mateix parany . Ells es van adonar massa tard .
I penseu que on hi ha diners hi ha bancs.

Siguem intel·ligents ... NI UN PAS ENRERE !!!!!!!!!
Allà ells
Anònim, 18/09/2015 a les 17:46
Interessant
+57
-3
Els bancs que facin el que vulguin, però que tinguin en compte que jo consideraré atentament l'estratègia d'implantació dels meus estalvis i actuaré en conseqüencia. I que si Sabadell i la Caixa se'n van a Madrid perdran l'accés a l'estalvi català i no tindran cap privilegi en relació amb la nostra administració, doncs seran tant estrangers com els altres bancs internacionals que estaran ben joiosos d'ocupar el seu lloc (i sense tantes prebendes).
Tranqui
Edgar D., 18/09/2015 a les 17:47
Interessant
+61
-3
Aquesta declaració forma part del discurs de la por programat per Espanya per aquesta setmana i que seguirà ... Merkel, Cameron, Obama, junckers (UE), Empresaris, ara banca. No cal fer RES... la banca es quedarà on hagi negoci. I no hem de patir ni canviar de banc en càstig (merescut, per cert, a aquesta banca de la casta). No ens convé fer cap bogeria de retirar calés aquesta setmana (això és el que busquen des de Madrid ... el caos, el pànic, el descontrol). Tindrem memòria d'aquesta traïdoria i ho podrem fer tranquil·lament al seu moment.
ai, un altre cop l'amo aixeca el fuet...!
Mandingo, 18/09/2015 a les 17:49
Interessant
+59
-2
som negres i no tenim cap dret, no sóm persones ni tenim cap ànima, l'amo ens picarà amb el fuet ni que pensem d'escapar... quina vida tan trista ens ha tocat germans... però m'he adonat que l'amo només té una mà i no pot castigar-nos a tots a la vegada... què ha de passar en l'hisenda de l'amo si no li portem a l'amo els sacs de cotó recollits després de treballar mitja jornada sota l'ardent sol? què passarà a la casa de l'amo si no reb els diners de les hipoteques, crèdits, seguretat social, IVA? potser haurà de demanar ajut als seus amics de Bruseles com va fer aquell pobre grec... però depen com, potser fins i tot els seus amics de Bruseles hauran de demanar ajut a nostre creador.

A l'AEB hi ha vora 50 entitats bancaries, no veig cap signatura de cap resposable, sembla pura intoxicació.
cal anar endavant sense perdre el pas
Anònim, 18/09/2015 a les 17:49
Interessant
+57
-2
Es veritat el que diu un comentarista mes amunt que aquesta va ser una tactica ALARMISTA del govern de Londres abans del referendum escocés, fer por a la gent i a veure "si cauen en la trampa" tipic marca espana!!!; pero jo penso que ademés de tots els aspectec tecnics hem de tenir en compte dues coses:

1- La banca espanyola "no es tan poderosa" com l'anglesa o l'alemanya, no oblidem que fa uns anys va tenir que ser rescatada per la pésima gestió economica dels diferents bancs.

2- Banc de Sabadell i Banc Popular, dos bancs del Opus, era d'esperar que més aviat o mes tard sortirian "ajudan" al gobierno a favor de la seva creuada contra Catalunya; no parlem de Bankia perque es una "sucursal" del pp i en quant al Santander, no oblidem que va ser esmentat a la llista FALCIANI amb el puesto numero uno de DEFRAUDADORES ESPANOLES....

Conclusio: per tenir aquest tipus d'amics prefereixo enfrentarme amb enemics declarats al meys saps de quin peu calcen.... la banca espanyola com el TC i la justicia son titelles del Establishement de tota la vida: OPUS, OLIGARQUIA I FUNCIONARIS.
Els banquers de Franco entren en campanya
Albert de Castres, 18/09/2015 a les 17:50
Interessant
+62
-2
I que més?
Després d'haver aguantat una guerra civil i els 40 anys de la dictadura franquista, ara només ens faltava que els banquers mes beneficiats per la dictadura ens vulguin condicionar la orientació del nostre vot.
Ara més que mai Independència i llibertat !
Doncs a l'lNG
Anònim, 18/09/2015 a les 17:51
Interessant
+57
-3
Per si no ho saben aquest, n'hi ha de més bancs. A mi a l'lNG m'han rebut amb els braços oberts
Tranquils
Font Nicolau, 18/09/2015 a les 17:52
Interessant
+57
-3
Aquesta declaració forma part del discurs de la por programat per Espanya per aquesta setmana i que seguirà ... Merkel, Cameron, Obama, junckers (UE), Empresaris, ara banca. No cal fer RES... la banca es quedarà on hagi negoci. I no hem de patir ni canviar de banc en càstig (merescut, per cert, a aquesta banca de la casta). No ens convé fer cap bogeria de retirar calés aquesta setmana (això és el que busquen des de Madrid ... el caos, el pànic, el descontrol). Tindrem memòria d'aquesta traïdoria i ho podrem fer tranquil·lament al seu moment. Hi ha bancs que no s'han prestat a aquest joc.
Son bojos aquests romans
Anònim, 18/09/2015 a les 17:53
Interessant
+60
-3
Hostia tu, la libertad de un pueblo depende de los bancos, que grande es el capitalismo, yo creía que la democracia era la voluntad del pueblo y la responsabilidad de los políticos llevarla a cabo.

No imaginaba que ahora fueran los bancos los que dijeran lo que es bueno o no para la gente. Imagino que sus intereses no tienen nada que ver y que quieren lo mejor para esa gente a la que joden viva cada dia
Que curiós
Anònim, 18/09/2015 a les 17:53
Interessant
+62
-2
Parlen els mateixos bancs que va rescatar el PPPSOEC's amb els nostres diners. Els tenim agafats dels dallonses. No defalliu que ja només queden 9 dies per canviar-ho tot per sempre. 27s//*//
CORRALITO!
Anònim, 18/09/2015 a les 17:55
+8
-66
Jo de volsatres trauria diners abans del 27s. A les xarxes socials ja comença a correr la veu. Això no pinta bé, va camí d'un "corralito" a Catalunya, ja ho veureu.
Nou banc català
Anònim, 18/09/2015 a les 17:57
Interessant
+60
-2
Doncs que se'n vagin de Catalunya!! Ara bé, els diners es queden aquí, perquè els diners no són dels bancs, són dels dipositaris. Hem de crear un nou banc català!!
El poder i els diners, no tenen res a veure amb el sentiment i el cor.
Anònim, 18/09/2015 a les 17:57
+4
-55
Es a dir uns van per un camí, i els altres per un altre camí molt diferent, ja podran generar prous recursos els 1.500.000 per mantindra tota catalunya si marxen els bancs i amenaçen, per que no més 1.500.000 independentistes molts d´ells estan al funcionariat, no se pas si marxem de la UE, en quina moneda cobraran, pesseta, Pujolet, Jonquer, o Cupero, tria i remena, pero igual es un Masset
MEMORIA
Anònim, 18/09/2015 a les 17:59
Interessant
+65
-2
aneu amenaçant TENIM MEMORIA,

si no son bancs espanyols ja vindran a ocupar els vostres buits,
Hi ha nervis
crispat català, 18/09/2015 a les 18:04
Interessant
+52
-2
Els banquers seran els primers en adaptar-se a la nova realitat. Son pragmàtics.Les presions del Estat espanyol son brutals,per terra , mar i aire. Sort que son unes simples eleccions " regionales".
Avui m'hi fet un fart de riure amb l'última declaració d'amor de ex.ministres d'UCD, PSOE i PP.
Ni un pas enrere.
Francina, 18/09/2015 a les 18:07
Interessant
+56
-2
Retirem els nostres diners, les nòmines, d'aquests bancs traidors i antidemoctràtics. Hi han molts altres bancs que els agradarà el canvi. Bancs alemanys, holandesos.. Que no ens amenacin aquests pocavergonyas a qui estem pagant els seus deutes.
Que marxin i s'enduguin les hipoteques amb ells.
bandera negra, 18/09/2015 a les 18:10
+51
-2
Pregunto... si marxen els bancs de Catalunya — tal com amenacen en el document—, s'emportaran totes les hipoteques i crèdits amb ells?

Perquè si és així, ja poden anar passant, no cal que s'esperin al 27S.

Ah, no, que segur que per cobrar deutes ja s'encarregaran de resoldre les inseguretats jurídiques...
em pixo, ES VOLEN QUEDAR SENSE CLIENTS A CATALUNYA?
Anònim, 18/09/2015 a les 18:19
Interessant
+52
-2
NO S'HO CREUEN NI ELLS.
DE TOTES MANERES NO SABEN QUE TENIM UN PLA B i UN C.

JA TENIM ENGEGANT BANCS CATALANS, A MÉS DE INTERÉS DE BANCS ESTRANGERS PER ESTABLIR-SE A CATALUNYA.

NO ENS ATURARAN, CREUEN QUE COM ESCÒCIA ENS PARARAN, NO PODRAN.
De baixa
ipso facto, 18/09/2015 a les 18:23
Interessant
+58
-3
Ipso facto trec les domiciliacions de cobraments, les assegurances i els diners que tinc a CaixaBanc. i a BBVA si no retiren la posició. Fins aquí hem arribat.
He aguantat fins ara que tinguin empleada a la infanta a Suïsa, però ara, ja prou.
La Caixa, de nostra, res.
Li faig saber al meu assesor fiscal : estudiem com fem el traspàs i llestos.

Espero que això tingui un efecte crida.
NOSALTRES TAMBEODEM SER FORTS
Josele, 18/09/2015 a les 18:23
Interessant
+52
-2
I si ens ajuntem un grup d'impositors de Banks o caixes preguntem al president respectiu de que en pensa d 'aquestes declaracions I despres actuem en consecuencia.
Agustí Vannamei
Agustí Vannamei, 18/09/2015 a les 18:27
+51
-2
Recomano, a tothom que tingui una hipoteca en un banc espanyol que voti SÍ.
Es a dir....
rodamon, 18/09/2015 a les 18:27
+50
-2
que segons la banca, ja es dona per fet que si guanya el si, la independència es segura. Doncs si els amos del "poderoso caballero es don dinero" ho admeten ja ho tenim a l'abast.
Vinga acabem d'empenyer que ja falta poc.
Caixa Guissona
Josep de Biosca, 18/09/2015 a les 18:32
Interessant
+54
-3
Qui diu que no hi han caixes 100% catalanes amb capital 100% català?
I que consti que jo només hi tinc un compte, rés més a veure.

||☆||
la Banca !!
cedes, 18/09/2015 a les 18:33
+48
-2
Que hi tenen que dir tota aquesta colla d'impresentables que han arruinat a moltisimes families i ara encara gosen voler manipular el nostre vot.
Deuen tenir molt clar que marxem d'aquesta espanya i d'aquesta gentussa.
De baixa
ràpidament, 18/09/2015 a les 18:37
+44
-2
Pobres d'ells que no rectifiquin perquè trec les domiciliacions de sous, els estalvis, les domiciliacions i deixo de fer operacions a CaixaBanc , Cat Caixa, BBVA ja.
Amb els meus diners NO afavoreixo que em vagin en contra.
I sé de molta gent que ho farà.
Les oficines perdran molts clients i sobraran treballadors. o sigui que ...
Sobre la banca..
Sobre la banca..., 18/09/2015 a les 18:42
+6
-44
Aixo son fabes contades...no es el mateix un mercat de 7 millions, que de 47 millions...a la gran banca pasa de poltica...nomes entenc de diners...
on tenen la inteligencia aquesta gent?
Anònim, 18/09/2015 a les 18:45
+45
-3
La banca espanyola, aquella que viu dels mercats captius i del boe, com és nota que no són empresaris,
Doncs que no vagin dient bestieses que ja veuran com comencen a caure les seves accions, i sobretot què ningú s'espanti, ara començarem a veure com l'ibex 35 anirà caient, i ens sortiran amb " veieu com els mercats no volen la independència" doncs ni cas, quant més caigui l'ibex, més interès tindran en reconèixer-nos, el ibex caurà però per la incertesa de qui paga el deute espanyol, per tant quan abans ens reconeixin, abans és recuperarà el seu ibex.
I per les empreses o bancs que marxin ( què no marxaran) en vindran d'altres, i les que hi han, si fossin intel·ligents no anirien amenaçant, ja que ells mateixos faran que les seves accions caiguin
Una bona ocasió?
Anònim, 18/09/2015 a les 18:45
+45
-2
Bé, doncs prenem nota de quins bancs són els que amenacen i a canviar de banc.
Seria collonut que, per exemple, bancs alemanys parlessin molt bé a la Merkel sobre l'independència al veure que d'una setmana a l'altra el seu volum de negoci a Catalunya puja exponencialment. Alemanya defensaria els seus interessos bancaris a Cat i ja veuriem quina cara se'ls hi quedaria a aquests bancs de gangsters i butiflers.
Altra opció és la banca ètica tipus Triodos-Bank, que aquests no crec que formin part d'aquest boicot.
I, Generalitat, si us plau, dintre de les primeres mesures crear una llei de caixes catalanes.
Contra les amenaces , reacció contundent !!!
Anònim, 18/09/2015 a les 18:46
+50
-2
Que a ningú li faci mandra treure els seus diners de les entitats que ens amenacen.
Els nostres estalvis, són préstecs a 0% d'interès que els fem .
Si no volen els nostres diners , segur , que hi haurà altres entitats que ho acceptaran encantades .

REACCIÓ CONTUNDENT A AQUEST XANTATGE !!!!!!!! .
usura
siranou, 18/09/2015 a les 18:46
+44
-2
Que diuen que sense ells la vida serà pitjor? Sense que et cobrin comissions, ni la targeta, ni interessos.

Que no tindrem crèdits? Fa un munt d'anys, des del principi de la crisi, que no en donen.

Inseguretat jurídica? Perquè no podran enviar els jutjats els impagats dels crèdits i les hipoteques.

No ens podrem endeutar i pagar més del doble del que costen les coses.

El que fan els Bancs se'n diu "USURA".

No podran tenir els enormes beneficis que escolto a les notícies.

Això és el que passarà, que no ens podran robar tant, que no guanyaran prou pels seus luxes i targetes Black, i no podran fe les "preferentes" que han arruïnat a la meitat dels jubilats i petits estalviadors.

De què viuen els bancs? Dels desgraciats que no arriben i hi han de demanar almoina,pel negoci,per menjar, per viure en definitiva.Això si a uns interessos abusius per que Europa els deixa a interès del 0,5 i ells el cobren a 4 0 5. I si tens la desgràcia de tenir números vermells al 23.

El que té la sort de tenir diners i els posa al banc per que li doni redits a quant el paguen al 2%

Au va home va. ojala no existicin.
Que imprudents
als bancs, 18/09/2015 a les 18:47
+46
-2
El vicepresident de la Unió Europea acaba d'anunciar que si Catalunya té un mandat democràtic ha de ser atesa i que no té perquè sortir de la UE.

Però m'enrecordaré d'aquesta pressió de CaixaBanc i començo a replantejar-me què en retiro. Em platejo un banc alemany o l Triodos banc.
Perdran molts clients, o sigui que..



Tinc ganes de veure
Anònim, 18/09/2015 a les 18:52
+7
-38
Com ha passat a Grecia, es a dir si hi ha independencia automaticament hi haura un corralito, pero ojo no mes a catalunya i dins de les files independentistes, ja que tots els pagaments estan domiciliats fins hi tot la nomina, es a dir es diner fictisi, no efectiu, apa que si bloqueigen tots els pagament i altres mes els deutes que moltes corporacions tenen amb els bancs, per exemple la sanitat concertada, o els de CDC que ho tenen tot enbargat amb els bancs, doncs venga somi, tots els independentistes a fer un banca independentista i ja aniran pagan tots els gastus que generara la catalunya independentista... tincs ganes de veureu, i que dira la CUP, que si no marxem de tots els estaments internacionals començan per la UE, doncs res d´independencia, sence la CUP, no hi ha independencia...uffffffffffffff osties abans de començar a can soberanista.
Uh! Oh! No tinc por!
Anònim, 18/09/2015 a les 18:56
+39
-2
Era d'esperar. A falta d'arguments seriosos ens volen canviar el vot amb la por. I utilitzen a la banca, al Cercle d'economia, al TC o el que faci falta.
Els bancs no son gens romàntics ni es mouen per emocions profundes: Si el negoci està aquí, aquí es quedaran. Algú ho dubta?
Snj
Anònim, 18/09/2015 a les 19:02
+37
-2
Un cap d'El Mundo acaba de sortir per dir que el manifest és fals i no compta amb la firma dels principals bancs tant de Catalunya com d'Espanya, que ha estat tot un error amb un esborrany, que s'han precipitat. A què em sona això?
FINS AQUI HEM ARRIBAT !!!
Lluís d,Igualada, 18/09/2015 a les 19:03
+43
-2
La Caixa i el Bc. Sabadell, quan signen aquest comunicat vol dir que estan d,acord amb el seu contingut.
Quan diuen que no volen una D.U.I. ens estan enganyant, ja que la DUI només es podrà fer si el resultat de les eleccions és favorable a la independencia. Amb aquest comunicat el que pretenen és influir en el nostre vot, i això no ho podem permetre.
Jo tinc totes les meves assegurances a La Caixa, i demà mateix iré a cancel.lar-les. Per fer assegurances també hi ha altres companyies que en fan.
Estic fart que, gent com en Miquel Roca (cul i merda amb la casa reial i conseller de vàries empreses de l,Ibex), en Rosell de la CEOE i el de Foment, que nomes miren per els seus interessos i ara en Fainé, em vinguin a dir a quí he de votar,
Ja n,hi ha prou d,aquesta gent.
L'operació Salvem el Regne d'Espanya
Anònim, 18/09/2015 a les 19:04
+42
-2
ja ha començat.

Merkel, Cameron, Obama, els bancs i Almiral ja han parlat. En els propers dies parlaran els altres defensors de la unitat del Regne: diaris, ràdios, televisions, polítics, militars, periodistes, escriptors, bisbes, jutges, funcionaris, esportistes, artistes, actors, presentadors de televisió.

És normal. Estan espantats.

Qui guanyarà? No ho sabem.

De moment, el que sí que sabem, el que hem descobert, és que aquí hi ha gent que només es mou quan veu la seva nació en perill. Els bancs per regla general no solen mullar-se. La Isabel Coixet tampoc. El president d'Almirall tampoc. Però ara resulta que la unitat del Regne està en perill, i tothom es pronuncia. Gent que mai no diu res, ara es fa la víctima i amenaça. Conclusió: la nació els importa. Els importa molt més que qualsevol altra cosa.

El que ha quedat clar per sempre més, doncs, és que els suposats "no-nacionalistes" són més nacionalistes que els suposats nacionalistes. Això ja ho sabíem, però ara ha quedat gravat amb foc a la memòria dels catalans. Només per això, només per haver desemmascarat els espanyolistes, ja haurà valgut la pena fer el procés.
Els banquers son com voltors...
Vila, 18/09/2015 a les 19:06
+37
-2
I què mengen al voltors??....Ho farem ràpid; suposem que BBVA, Santander i algú altre dels principals fa el que diu que farà però que no farà, imaginem que el volum de negoci, "el valor" econòmic, en diposit i demès, que tenen aquests voltors, es de 200 mil milions de €, imaginem que només el 30% sigui negoci fet a Catalunya, 60 mil milions de €, i ara suposem que d'aquest quantitat de negoci a Catalunya la meitat, 30 mil milions de €, son de gent o entitats que son d'acord amb el dret a decidir: Algú creu que cap banquer-voltor per més espanyolísimo que sigui voldrà perdre aquesta quantitat de €?, les xifres que he fet servir son a la baixa, però és per no influir gaire.

Quants milions de € tenen aquestes entitat concedits en hipoteques?, si marxen i ells mateixos neguen qualsevol mena de reconeixement jurídic al nou estat..¿perquè hauria de retornar cap mena de crèdit a aquesta entitat que mútuament no ens reconeixem en l'àmbit jurídic??

Resum:
Si els diners foren "carronya", ja sabem el que mengen els voltors.

Suggeriment:
Quan arribi el moment, les meves peles, aniran a parar a l'entitat bancaria més neutral, i m'és ben bé igual si és catalana o afganesa, però a les entitats espanyola; ni aigua.
SOM CLIENTS
iona, 18/09/2015 a les 19:12
+37
-9
MOLTS D'AQUETS INDEPENDENTISTES QUE ENS MENYSPREUEN SOM ELS SEUS CLIENTS I GRACIES A NOSALTRES HAN FET MOLT DINERS I VIUEN AMB SOUS INCREIBLES I ARA VENEN A AMENAÇAR-NOS ?
PERO QUE S'HAN CREGUT QUE TAMBE SOM ELS SEUS SUBDITS ? I HO HAN DIT EN UN DIVENDRES A LA TARDA PERQUE TENEN LA BOTIGA TANCADA I PENSEN QUE DILLUNS NINGÚ RECORDARA RES, PERO NO DILLUNS TOTS A TREURA ELS DINERS, AMB LA MISERIA QUE DONEN I EL RISC QUE TENS AL TENIRLOS AMB AQUESTA COLLA DE LLADRES, MILLOR A CASA A SOTA EL REJOL
A l'autor de "catalans es hora de tancar comptes als bancs catalans"
Anònim, 18/09/2015 a les 19:13
+37
-2
ING forma part del Círculo de Empresarios, què també ens està amenaçant.
A la seva plana web surten totes les empreses que hi participen.
Aixó no importa absolutament res.
Ramon Berenguer, 18/09/2015 a les 19:13
+36
-3
Res pot superar el poder recuperar la llibertat i la dignitat del nostre país.
Ni estar o no ala UE, ni les amenaces de la Banca,etc.etc.
Lo esencial,repeteixo, es recuperar la nostre llibertat, per tant, ser independents.
Després ja ens ho farem.
recordatori
Josep de Biosca, 18/09/2015 a les 19:14
+41
-2
Penseu a posar cava a la nevera el 26.
I vigileu amb les marques, n'hi ha que surten podrides de fábrica.
que cony diu la Caixa
Castella go home, 18/09/2015 a les 19:18
+40
-2


busca banca ética o, per ser de Lleida, la Caixa de la Cooperativa de Guissona, entitats molt ben gestionades i totalment solvents
La banca sempre vol guanyar
Anònim, 18/09/2015 a les 19:20
+36
-2
Mira que be, ara amb la indepedència ja no hauré de pagar els 100000 que dec d'hipoteca? Què es creuen aquests bancs unionistes, ells s'adaptaran (com tota empresa) perque la pela és la pela!
corta y pega pero molt bo
Castella go home, 18/09/2015 a les 19:24
+43
-3
Como todos saben, la banca abandono filipinas, flandes, napoles, sicilia, gibraltar, portugal, florida, mejico, honduras, ecuador, guatemala, el salvador, nicaragua, panama, costa rica, colombia, venezuela, cuba, filipinas, sahara, marruecos, guinea ecuatorial, sidi ifni, marruecos, ecuador, peru, bolivia, paraguay, uruguay, chile, argentina, islas malvinas, republica dominicana, haiti, Islas carolinas, islas palao, islas marianas, guam, nicaragua, cerdeña paises bajos(belgica, Luxemburgo y parte del norte de francia), brasil, EEUU (florida, nuevo mexico, utah, california, nevada, texas, Arizona, colorado, wyoming, kansas, oklahoma, luisiana, dakota del sur, dakota del norte, montana, Idaho, iowa, montana, oregon, washington …), las antillas, puerto rico, haiti, las bahamas, antigua, barbuda, trinidad, tobago, jamaica, barbados, islas caimán, santa lucia, nieves, san cristobal, camboya, norte de taiwan, papua occidental, parte de indonesia, parte de japon, parte de china, parte de malasia, argel, tunez, islas de pascua, islas salomon, parte de nueva guinea, … cuando se independizaron de españa
pero a quien va dirigida esta estupidez? si los argumentos del españolismo son de este tipo catalunya se independizará, pero lo hará entre risas
La mateixa estratègia que a Escòcia
Anònim, 18/09/2015 a les 19:28
+44
-4
Allà van ser els avis els que es van carregar la possibilitat d'independència per la pressió dels bancs i l'amenaça de perdre els estalvis. I ací la banca està fent el mateix.

Amb el vot exterior anul.lat per boicot estatal i la merda aquesta de Guanyem que va ajornar amb alegacions l'enviament del vot per correu s'han perdut molts vots.
Desstijo només que els avis catalans no es deixin acollonir.

Unionistes catalans
oba, 18/09/2015 a les 19:30
+43
-3
Ja ho van dir els "pensadors" espanyols: havien de buscar tota mena d'empresaris, artistes, esportites, musics, etc. que "difonguin" missatjes negatius sobre l'indedpendència...
Catalans: no caure en el parany!!!
També volen una Espanya forta i unificada , com propala en Josep Manuel ?
Obwuama , 18/09/2015 a les 19:32
+38
-3
Amb els diners individuals de les províncies peninsulars i insulars de llevant ?
Perquè els diners encara són de les persones i no dels territoris , oi ?
I els poden depositar si de cas allà on els convingui, veritat ?
La mateixa estratègia que a Escòcia
Anònim, 18/09/2015 a les 19:33
+36
-3
Allà van ser els avis els que es van carregar la possibilitat d'independència per la pressió dels bancs i l'amenaça de perdre els estalvis. I ací la banca està fent el mateix.

Amb el vot exterior anul.lat per boicot estatal i la merda aquesta de Guanyem que va ajornar amb alegacions l'enviament del vot per correu s'han perdut molts vots.
Desstijo només que els avis catalans no es deixin acollonir.

La mateixa estratègia que a Escòcia
Anònim, 18/09/2015 a les 19:38
+37
-3
Allà van ser els avis els que es van carregar la possibilitat d'independència per la pressió dels bancs i l'amenaça de perdre els estalvis. I ací la banca està fent el mateix.

Amb el vot exterior anul.lat per boicot estatal i la merda aquesta de Guanyem que va ajornar amb alegacions l'enviament del vot per correu s'han perdut molts vots.
Desstijo només que els avis catalans no es deixin acollonir.

ara ja sabem on estan els enemics....
Anònim, 18/09/2015 a les 19:40
+3
-38
ara ja saben els de junt per el si d'on venen els problemes per la independència de Catalunya... dels amics dels millors de CiU....patronal i banca.....
encara que no paren de criticar i acusar a altres formacions.....
l'enemic el tenen a casa i es diu CiU.
Quins collons en Faine i companyia
Anònim, 18/09/2015 a les 19:40
+39
-3
Sempre he pensat que aixó de la fortaleza de la banca española era un bluff! i ara m'ho acabat de dir.
Segona a mi em fan molta por els bancs que es ficant en política, per que ja hem vist com van acabar les Caixes dirigides pel PP i pel PSOEpsc.
per tant a partir de dilluns ja he desidit que tots els actius disponibles els pasaré a una Banca Extranjera de les varies que hi han ubicades a Catalunya, i que sembla que no tenen problemes d'implantació.
Per altre part aixó aue diuen es una falacia, i la poden dir pel gran nivell cultural d'aquesta nacio la mes vella del món.
I a un banquer no se l'hi pot admetre que mentexi, i menys desprès del tema de la preferents i del cas Bankia.
Per tant a fer el boicot als Sers. de la CECA
Abans de moure diners comproveu el CIF
Anònim, 18/09/2015 a les 19:41
+43
-3
Tots els bancs i caixes amb noms locals o estrangers si volen operar en l'estat espanyol necessiten disposar d'una seu a l'estat espanyol. La única excepció és un banc de color taronja holandès.

Però a Catalunya els enginyers tenen una caixa de la que mai s'ha sentit parlar malament , una caixa solvent conservadora que no va necessitar mai cap rescat ni fusionar-se amb altres més dolents i els títols de la qual rendeixen un 5% a l'any. A més a més, tot el personal és de parla catalana...
ENTRE LA UE I ÀFRICA, ARA I SEMPRE
988-00, 18/09/2015 a les 19:44
+38
-3


CATALUNYA.

Qui necessita a qui?

Aixó va be.
Anònim, 18/09/2015 a les 19:45
+5
-39
Enfrentaments entre catalans, no més cal veure el comentaris fets, divide i venceras, i de moment es així, banca dividida, empresaris dividits, esportivament dividits, ja que el Barça, no s´ha pronunciat el que fara si continua o no jugan la lliga espanyola, fins hi tot divisions entre els independentistes uns diuen que de marxa dels estaments internacionals res de res, que son els del Junts pel Sí, els altres els de la CUP, tot el contrari fora de tots els estaments, i si tenim de torna a la pesseta, doncs som-hi,
DIVIDE I VENCERAS, AQUESTA ES LA CLAU, IGUAL QUE LES MUNICIPALS, MASSA POC.
Cagadets estan
Anònim, 18/09/2015 a les 19:50
+38
-3
Sembla segons el diari Ara, que la banca espanyola té dades demoscòpiques del triomf aclaparador del sí i els paràsits s'han posat dels nervis.
Sembla que encara ens en queda una
Anònim, 18/09/2015 a les 19:52
+36
-3
La Caixa d'Enginyers, sembla que s'ha desvinculat del manifest aquest.
La declaració d'Obama "per una Espanya forta i unida" Espanya l'ha comprat amb una ampliació de les tropes usamericanes a llurs bases a l'Estat espanyol.
Blai, 18/09/2015 a les 19:55
+40
-2
Inferència: Les complicitats, les aliances àdhuc les simples declaracions que tenen un preu estipulat, no són fiables ni duradores.

Catalunya independent, catalana, completa i republicana.
Quina mala gestió anar contra el client
Miquel Martinez, 18/09/2015 a les 20:01
+38
-2
Tots cap a Caixa Enginyers, que se n'han desmarcat:





La Caixa i Banc Sabadell acaben de perdre la confiança del 80% de catalans que són sobiranistes. Ja s'ha de ser babau.
Podemos es casta
Miguel Lopz, 18/09/2015 a les 20:03
+39
-3
PODEMOS SIEMPRE CON LA BANCA, AL LADO DE PP, CIUDADANOS Y PSOE.


Aquí el únco anti-sitema con huevos es Baños y Mas. Al final a algunos les pasará la revolución por delante y ni la verán.

Con el puebli siempre, Por la indepnedencia.
La mateixa estratègia que a Escòcia
Anònim, 18/09/2015 a les 20:07
+34
-3
Allà van ser els avis els que es van carregar la possibilitat d'independència per la pressió dels bancs i l'amenaça de perdre els estalvis. I ací la banca està fent el mateix.

Amb el vot exterior anul.lat per boicot estatal i la merda aquesta de Guanyem que va ajornar amb alegacions l'enviament del vot per correu s'han perdut molts vots.
Desstijo només que els avis catalans no es deixin acollonir.

Extra
Anònim, 18/09/2015 a les 20:08
+3
-38
Extra, extra,extra, els independentistes desafien a la banca que hi ha a Catalunya, extra extra extra, hi haura corralito independentista, extra, extra, extra, bloquejaran els comtes els bancs com a Gracia, extra, extra, extra, aques esperen els independentistes a treura tots els diners dels bancs que no son catalans, extra extra extra, la divisio i el divide i venceras, també arriva a la banca, apa que si la banca bloqueija les nomines i les pensions, no se pas com ho faran igual els independentistes tenen un miracle i els hi pluen millons i collons del cel de la terra i fins hi tot de l´infernt.
Que va dir el Jonqueras
Anònim, 18/09/2015 a les 20:24
+5
-37
Que volia parar tota catalunya una semana per terra, mar i aire, doncs amb la majoria absoluta que us donen, ja ho podras fer sense demanar permís a ningu, ara ja veurem si tens collons o no de fer-ho, despres es demostrara si ets tant independentista com diuen si es així ets mes de la CUP, que no de la desapareixuda ERC absorvida dins de Junts pel Sí, a veure com te les ampanyes.
I a mi què?
Anònim, 18/09/2015 a les 20:28
+37
-1
Si volen perdre el negoci català i centrarse en el "lucratiu" negoci escanyol, doncs ja s´ho faran. No crec que la resta de bancs Europeus o no s´ho deixin perdre.
Catalunya a dins o a fora de l'Estat espanyol. Les terceres vies són per quedar-s'hi, no per fugir-ne.
Blai, 18/09/2015 a les 20:35
+37
-1
Si Espanya ens roba, ens endogala, ens subjuga, ens posseeix, ens espolia, ens amenaça, malda per acoquinar-nos; a què esperem per retirar Catalunya del miserable i dropo Estat espanyol? Espanya és una ruïna de corrupció i d'incompetència rancorosa.

Visca la independència de Catalunya!
el carnet jove, el carnet super tres....
Anònim, 18/09/2015 a les 20:38
+5
-37
ara descobrim que el gran amic de CiU, el que gestiona el carnet jove i el super tres, generalitat i TV3 ara resulta que es l'enemic.... l'enemic es CiU que els i va donar tot i que nomes sap d'insubmissió per posar banderes però no per donar educació i sanitat de qualitat als catalans....han retallat, s'han vengut el patrimoni i ens han posat la política fiscal mes forta per pagar els interessos als que tenen les adjudicacions d'autopistes, túnels, transport..... i que nomes fan país omplint-se la butxaca, aixi feien país els "millors"....
Demano
Anníbal Lector, 18/09/2015 a les 20:49
+30
-1
Perquè no han fet aquesta solemne declaració institucional en català ?
Havien begut un conegut refresc de cola ?
Si marxen que avisin que els calers son nostres.
Anònim, 18/09/2015 a les 21:03
+32
-0
Que marxin hi haurà qua per entrar a Catalunya i millor servits serem amb una banca propia mes honrada, no saben que han dit pobra gen sols tenen diners, però els manca molta saviesa, no tenen res de saviesa i han de saber que quan morin no s'emportaran res res res.

Visca Catalunya
Ui sí, és veritat
Anònim, 18/09/2015 a les 22:10
+23
-0
Per això els bancs (les caixes ja no existeixen) perden el cul per a obrir oficines i seus a Andorra, San Marino, Mònaco, Liechtenstein, Suïssa... Perquè són països que estan fora de l'euro i són tan pobres i inestables que hi van els bancs en missió humanitària a donar-los bitllets perquè els orfes es puguin netejar els mocs.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
El dueño de mi dinero soy yo no ellos !!!
Harry Palmer, 18/09/2015 a les 23:45
+9
-0
Los clientes de Pasivo que se refuguien en bancos que son sucursales en España de su matriz en el extranjero. Tipo ING. Los clientes de passivo catalanes pueden romper el estatus-quo del sistema llevando su dinero a un solo banco, repito un
solo banco. Asi los otros o abren el grifo del credito, ( clientes de Activo ) o con la presion de los de passivo se van a la quiebra. De aquí radica la verdadera fuerza
de los clietes no del banco.
Per dignitat
Jordi56, 18/09/2015 a les 23:54
+9
-0
Aquests espanyols es foten un tret al peu pensant que no els farà mal. Saben l'acudit del dentista. així és com estan Catalunya i Espanya, veurem qui aguanta més.
Adeu banca "escanyola" ...i EU si cal també....
4rius, 19/09/2015 a les 00:07
+10
-0
No patiu, hi ha alternatives millors que els bancs que formen part del càrtel mafiós elitista escanyol: caixa d´arquitectes, caixa d´enginyers, etc...

Avui al col.legi de periodistes s´ha fet un comunicat de la gran estafa de la banca escanyola i el seu "modus operanding"...és una xerrada llarga, però si teniu temps val la pena.





Ja hi ha hagut les 1eres sentències....= jurísprodència, només cal plantar cara i algun jutge valent i que tingui ganes d¨entendre realment "l´excalèstric" que han estat muntat des de fa 20 anys....

PER CERT: SUÏSSA 41.290 kM2 - 7.725.200 HABITANTS,
CATALUNYA 32.150 KM - 7.512.381 HABITANTS.
A SUÏSSA: NO TENEN L´EURO, NO ESTAN A LA U.E., NO ESTAN A L`OTAN, EL SOU BASE SÓN 2.600€ I ÉS EL PAÍS AMB L´INDEX DE FELICITAT MÉS GRAN DEL MÓN. REALITZEN UNES 6-7 CONSULTES POPULARS PER DECIDIR TEMES IMPORTANTS DE PAÏS, LLEIS........ NO ESTAR A LA U.E. NO ESTÀ GENS MALAMENT, NO?
És un farol
jbm, 19/09/2015 a les 00:18
+9
-0
Els bancs espanyols s'aferraran com una pegellida a poder continuar operant en una Catalunya independent, i ho saben cert. Passa que han volgut fer por amb la mentida aquesta de la sortida de l'euro i demés. Si la independència guanya en escons i en vots la UE obligarà Espanya a negociar la manera de fer la independència. Per si de cas s'esdevé na Merkel i companyia ja tenen pensat com ho han de fer perque Catalunya no quedi fora de la UE ni mitja hora.
que venen a dir tots aquests bancs...
Anònim, 19/09/2015 a les 00:20
+9
-0
...que han robat tot el que han vulgut als seus clients amb el permís dels governs espanyol (pp.psoe)
a part, aqui a Catalunya van desmontar tots els nostres bancs , vaja que els van espanyolitzar tots i no vam dir ni "mú" (però no oblidem)

com diu el Conseller, vindràn altre entitats,
això rai

nosaltres el problema més gros que tenim és està lligats a l'estat espanyol, un govern que fa anys que ens expolia i ara ens ofega econòmicament i culturalment....
per aquesta raó, qualsevol problema que poguem tenir quan siguem independents serà menor.

salut i independència, fins a la victòria final
L'efecte bumerang
Anònim, 19/09/2015 a les 00:53
+10
-1
Si els catalans treuen els seus estalvis d'aquests bancs i els porten a altres d'un altre nacionalitat la banca espanyola farà un crak.
Caixes catalanes iu bancs europeus
Scrooge McDuck, 19/09/2015 a les 01:23
+9
-0
On portaira jo els meus diners:

Caixa d'Enginyers
Caixa Guissona
Deutsche Bank
ING
Hi ha solucions; NO PERMETEM QUE ENS ESPANTIN NI ENS COACCIONIN
NCL, 19/09/2015 a les 01:32
+9
-0
Jo tinc els diners a TRIODOS BANK, una entitat ÈTICA holandesa amb sucursal a Catalunya. I poso ètica amb majúscules perquè : no desnona, no inverteix en armes, no especula amb aliments, no ha comercialitzat preferents... ni va contra la independència de Catalunya.
Només inverteix en economia productiva, fent préstecs a negocis ètics. I, a sobre, són holandesos, vull dir que no hi ha cap problema possible amb els estalvis.
També opero amb CAIXA D´ENGINYERS, que ja s´ha desmarcat del comunicat de la banca contra la independència. I, a més, són catalans.
Igualment recomanable és CAIXA DE GUISSONA...
Tots a una
Tribuno, 19/09/2015 a les 01:55
+9
-0
Hauríem d´advertir a aquestes entitats que de no rectificar públicament, el seu posicionament en els propers díes, retieraríem els nostres comptes.I que corri per les xarxes socials i pels w-sapps de tota Catalunya.
Sala i Martín
Carolingi, 19/09/2015 a les 07:13
+10
-1
Fa anys que el professor Sala i Martín ve explicant que per tenir accés a la liquiditat del BCE només cal tenir una sucursal a la zona Euro, que li pasa a la patronal bancària , que pensen que els fotaran fora del Euro a Espanya? Per tant tranquils els bancs tindran que adaptarse a la nova situació, el que demanaria seria com a mínim que basat en aquests evidencia almenys els dirigents de Caixabank fagin algun gest recordant el que van fer després de la guerra civil a favor dels seus impositors
"Nosotros amamos a Cataluña por española..."
Vicenç Ramoneda, 19/09/2015 a les 08:39
+9
-1
"Nosotros amamos a Cataluña por española, y porque amamos a Cataluña la queremos más española cada vez." Antonio Primo de Rivera. :'-D

Junts anirem més lluny.

Per a ser baquer espaÑol no cal perparació, només ser un F.D.P
Dr. Benway, 19/09/2015 a les 08:53
+8
-0
Gent amb tan poca intel·ligència a càrrec de sectors clau només pot passar a espaÑa. El que hauria d'haver fet el sector bancari es mantenir-se al marge. Hi ha dos bàndols, independentistes i unionistes. Si qualsevol dels dos bàndols es posa d'acord en treure els diners del seu banc, sigui perquè es facha o perquè és separatista, el sector financer espaÑol se n'anirà a fer punyetes, s'apujara la prima de risc i espaÑa haurà de ser rescatada. A la massa de la població, per molt fatxa que sigui la condemnen a la misèria, com esta passant a Grècia. I com que no reconeixereu una Catalunya independent, qui haurà de donar la cara és l'estat espaÑol, sabeu?
Si voleu defensar espaÑa, feu-lo impedint que gent sense cap capacitat de raonament assoleixi llocs de comandament. Us recordo que encara que fos un 10% (o un 3% si tant us agrada la xifra) de la gent que vam anar a la Diada ens concentrem el mateix dia cadascú a la seva entitat a retirar els diners us anireu a prendre per cert lloc.
El dilluns aniré a la Caixa amb aquesta carta
Edgar D., 19/09/2015 a les 09:27
+15
-0
Sr Director de La Caixa de Pensions (of.xxxx),
Em dirigeixo a vostè per fer-li conèixer el meu complet desgrat amb la declaració institucional realitzada el dia 18 de setembre passat, per AEB i CECA, entitat aquesta última presidida pel Sr.Fainé, i que també presideix La Caixa.
Considero que aquestes declaracions, dins del context electoral que estem vivint a Catalunya, són, com a mínim, inoportunes i tendencioses, amb el clar objectiu polític d'influir directament en la decisió democràtica del poble de Catalunya. Malauradament, és una actitud similar a la qual estic acostumat a sentir del govern espanyol amb el seu discurs de la por quan no tenen altres arguments contra un poble que simplement vol exercir el seu dret a decidir com a poble; no obstant això, em sorprèn negativament que el meu banc també col•labori amb aquest tipus d'accions.
Per l'exposat, i com a client del banc, exigeixo una immediata rectificació pública d'aquesta declaració, en els mateixos mitjans en què va ser emesa. En cas contrari, prendré les mesures que consideri adients respecte a la meva relació amb l'entitat.
Sense més, el saluda att.
exigim
Anònim, 19/09/2015 a les 09:27
+13
-0
Exigim explicacions al nostre banc.

Els que siguem clients d'alguna d'aquestes entitats bancàries (BBVA, La Caixa, Banc Sabadell, etc.), escrivim a atenció al client i exigim explicacions sobre aquest posicionament en contra una de les opcions democràtiques i totalment lícites d'aquestes eleccions. No oblideu que nosaltres sóm els clients i ells es deuen a nosaltres. Si se'ls omplen les bústies i els telèfons de queixes i demandes d'explicacions no tardaran ni dos dies a haver de rectificar.
UN VAR FER LAS PELAS SR FAINE ?
Anònim, 19/09/2015 a les 09:35
+6
-0
SR FAINE SE ACUERDA DONDE HIZO LA PRIMERA PELA ?
SI LA TIENE ES GRACIAS A LOS CATALANES , PORQUE SU CAJA NACIO ALLI.
MAÑANA USTED I YO HEMOS TERMINADO .

SAP EN CATALA DIUEN BON BEN I BARCA NOVA EL DE CS ESTARAN CONTENS TINDRAN MES CALES PER ELS ESPAÑOLS ESTARAN CONTENS KE ENS SEPAREM TINDRAN MES FEINA I NOSALTRES VIUREM DEL P.E.R. CAMBIERAN LES TORNES PER KE HA CATALUNYA NO EXISTEIG AIXO PER QUE SI NO MI MENDA I SERIA
Espanya és morosa. Gasta molt més del que té. No podrà pàgar el bilió d’euros que deu a la Unió Europea i als bancs del món.
Blai, 19/09/2015 a les 09:51
+6
-0


Visca la independència de la Catalunya completa.
"Anar junts" catalans i espanyols és enganyós, perquè implica una igualtat política i econòmicaque no existeix entre ambdues nacions.
Blai, 19/09/2015 a les 10:08
+6
-0
No estem "junts" en un mateix estat, és que la nació hispana s'arroga la propietat sobre la nació catalana del 1479 ençà. És més, la nega, l'espolia, l'humilia, l'asfixia fiscalment, la poseeix, la fa passar per espanyola, la vol esborrar del mapa, la vol assassinar a través d'un etnocidi quotidià.

Amb autonomia o sense, si Catalunya roman engabiada en l'Estat estranger espanyol serà digerida, hispanitzada, irremissiblement. Per impedir-ho tenim el Procés Sobiranista i el 27 setembre 2015 votar massivament a favor de les dues candidatures secessionistes: Junts pel Sí i per la CUP. A Espanya no ens hi podem quedar ni un minut més.

El pitjor que podem fer és quedar-nos a Espanya. Fugir-ne és llibertat, justícia, normalitat i prosperitat.
Blai, 19/09/2015 a les 10:31
+6
-0
T’ho miris per on t’ho miris, quedar-nos a Espanya és una temeritat. És de bojos. Espanya no ofereix cap futur a Catalunya, només la mort nacional, la hispanització forçosa, l’asfíxia econòmica i la subjugació política. Secessió ara mateix!
Un pequeño error
Anònim, 19/09/2015 a les 11:49
+1
-6
Cuando Mas dijo que Catalunya sería como Suiza,se olvidó de los bancos
Prou amenaces
Anònim, 19/09/2015 a les 12:05
+6
-2
La gent té la paella pel manec. Reaccionem!
CRIDA POPULAR CONTRA ELS BANCS
Pep85, 19/09/2015 a les 12:19
+2
-0
ATENCIÓ:

CRIDA POPULAR A TREURE TOTS ELS DINERS I CAMBIAR DE BANC A AQUELLS QUE TINGUIN COMPTE A:
- Caixabank
- Santander
- BBVA
- Bankia
- Sabadell
- Popular

COMPARTIU-LO. EN LES PRÓXIMES HORES ES FARÀ UNA FORTA CAMPANYA PERQUÈ ABANS DE LES ELECCIONES, VEGIN ELS EFECTES.
exigim rectificació inmediata
Anònim, 19/09/2015 a les 12:20
+3
-0
Si truquem tots al nostre banc o escrivim a atenció al client acabaran rectificant i demanant perdó.

Jo treballo amb BBVA i Banc Sabadell i ja ho he fet.
(* Las principales entidades asociadas a AEB y CECA son: Caixabank, Santander, BBVA, Bankia, Sabadell y Popular)

Fem-ho tots i es faran enrere.
No oblidem que els bancs depenen de nosaltres, nosaltres manem perquè sóm els clients, no ho oblidem !!
la banca i el deute public de l'estat espanyol
Anònim, 19/09/2015 a les 12:22
+2
-0
La banca espanyola ha comprat el deute: aquest es el problema si CAT marxa d' espanya
Avisos
Anònim, 19/09/2015 a les 14:46
+0
-0
Primer els dirigents europeus, desprès les entitats financeres, més tard els empressaris, múltiples intelectuals, i vosaltres seguiu mirant-vos el melic i parlant malament de tothom.

Als dirigents europeus, que es preocupin de les seves coses i no s'hi fiquin o, en el seu defecte, que estan comprats per Rajoy.

Als bancs els hi diem que marxin i que tenquin, que ja farem nosaltres uns nous bancs, per acabar-ho d'arreglar proposant que es retirin els diners de les seves entitats.

Als empresaris que fotin el camp també.

Que us heu vegut l'enteniment?
no em fa por ser lliure
Anna-Esplugues, 19/09/2015 a les 15:16
+3
-0
Prou d'amenaces. Ficaré tots els calers a la Caixa d'Enginyers. Vergonya els hauria de fer als de La Caixa i el Sabadell
La Banca condicionant el vot del seus treballadors
Un altre punt de vista, 19/09/2015 a les 15:18
+5
-0
Atenció, un cop més empresaris, en aquest cas de banca, condicionant el vot dels seus treballadors com ja ha fet Almirall-Prodesfarma, Freixenet i molts d'altres que no han tingut ressò als mitjans. Pel que fa als clients el que han dit no té cap sentit, a més, dels costos que els suposaria la des-implantació a Catalunya. Ja vindran d'altres a cobrir el mercat que hauran abandonat.