David Fernàndez s'encara amb Pablo Iglesias per «intentar dividir els catalans pel seu origen»

El líder de Podem ha animat als "que tenen pares andalusos o extremenys" a anar a votar per fer fora Mas i Rajoy

| 10/09/2015 a les 00:35h
Especial: 27-S Eleccions Parlament 2015
Arxivat a: Política, Catalunya Sí que es Pot, CUP, Podem, 27-S, Eleccions Parlament 2015, Pablo Iglesias, David Fernàndez
Aquesta notícia es va publicar originalment el 10/09/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
David Fernàndez ha carregat novament contra el líder de Podem, Pablo Iglesias, que aquest dimecres ha intervingut en un míting de Catalunya Sí que es Pot a Rubí. Durant el seu discurs, el secretari general del partit ha cridat als "que tenen pares andalusos o extremenys" a votar el 27-S i a "fer fora" Artur Mas i Mariano Rajoy. El diputat de la CUP ha retret a Iglesias les seves declaracions amb aquest tuit: "Ja n'hi ha prou no? Alguna mania especial en intentar dividir els catalans pel seu origen? Vinc de Zamora. Sóc independentista". 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

No només en Fernàndez
Oriol M., 10/09/2015 a les 00:48
Interessant
+76
-3
Mig Twitter li està cantant les 40. Nois, això és vomitiu...
Sort que les CUP
Anònim, 10/09/2015 a les 00:50
+26
-34
No han caigut en el parany d'en Mas de la llista única per a "tenir més vots" (ell ,és clar)
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 10/09/2015 a les 00:58
+24
-3
I els que nomes tenim pares catlufos a qui hem de votar?.
L'internacionalisme proletari de Fernàndez
Anònim, 10/09/2015 a les 03:05
+18
-159
Anda, resulta que ara ser nacionalista i voler posar fronteres és ultraguaiproletari. Explica'm'ho David, que no ho entenc. I no em diguis que no ets nacionalista, perquè ser sobiranista és el mateix. Hauries d'estar lluitant per unir-nos a Portugal, per exemple, i no per crear divisió i secessió. Signat: Un Federalista d'esquerres de tota la vida.
Per cert David
Anònim, 10/09/2015 a les 03:07
+10
-143
Per cert, David, tu que has estat al Parlament. Em pots dir quans parlamentaris actuals de CIU tenen cognoms com el teu? T'ho diré, només 1 com a primer cognom. Per què? Vols que t'ho expliqui? O lo pillas.
Crítica
Josep Albert Sigfrid, 10/09/2015 a les 03:16
+53
-6
Evidentment que es deplorable la crida a extremenys i andalusos que fa en Pablo Iglesias.Bona resposta, i entenimentada d en David Fernandez.
Em recorda-en tinc 68- els anys 80 quan Alfonso Guerra va fer un discurs semblant adreçat a CiU en una campanya electoral al Parlament de Catalunya.Resultat:CiU aconseguí una majoria absoluta com mai més la tingué!.
Els de "Si que es pot"-que van de regeneracionistes- al debat de la 1 d aquesta matinada han acusat-per mig d en Coscubiela a" Junts pel Sí"- de finançar irregularment- i es discutia de corrupció!!- els 3,5 milions d euros que costarà la seua campanya electoral.
Jo , que soc de ANC i de ERC us puc jurar que tots, tots aquests diners provenen en bona part dels militants de l ANC i de Omnium Cultural- més de 80.000!- que recullen més de mig milio d'euros al mes en quotes. a banda, de la venda de CENTENARS de MILERS de samarretes a 15 euros unitat , imagineuvos els diners que són!!. Cal afegir que els costos són mínims donc GAIREBÉ TOT es fa a base de VOLUNTARIAT MILITANT(Per a enveja dels partits polítics , que cap , ni de lluny te un nombre semblant de militants i de gent de la societat civil que fa generosos donatius.TOT AIXÓ ESTA auditat.M agradaria que això ho llegis en David Fernandez i en Baños.
M hagués agradat que aquest ultim , en el debat hagués defensat , per justicia, a Junts pel Si, donat que en Germà Bel, com que tots anaven contra ell no podia respondre a tot.Li demano que ho faci per lleialtat i dignitat com a independentista que és.
La meua admiració cap a ell i en David Fernandez. AVIAT ENS RETROBAREM
Fa falta?
Anònim, 10/09/2015 a les 03:23
+9
-86
Si ha dit andalusos o extremenys ho ha dit com exemple. O es que ara s'ha de citar a totes les comunitats en el discurs?

Son ganes de crear drama.

I no soc de podem ni de ningu, soc ciutadà del mon.
David, David
Anònim, 10/09/2015 a les 03:27
+8
-81
David, David, no te'n adones que ja estem separats ètnicament? La unitat de les classes populars del teu barri? La justícia social per casa teva? Quina mena d'internacionalisme és aquest?
No hi ha pacte possible
Anònim, 10/09/2015 a les 08:09
+6
-53
Amb els del 3%. La seva Catalunya feta de privilegis i martingales no és la nostra.
Iglesias... calla xato
Johns, 10/09/2015 a les 08:33
Interessant
+75
-8
Mira Pablito, se que això no ho llegiràs però jo no em cansaré mai de repetir-ho:
El meu pare es extremeny, la meva mare aragonesa... però jo vaig néixer a Barcelona i el meu cor te quatre barres.

I a qui li molesti, que si foti fulles.
Nom eduard + dos cognoms catalans
Compte a les critiques a cognoms catalans, 10/09/2015 a les 08:37
Interessant
+59
-3
Besavies de Madrid, Valencia, I Francesa.
Com el cognom que domina es el masculi els meus cognoms semblen perfectament catalans. Pero els meus origens en un percentatge son de fora. El 70% de la poblacio catalana te familia fora de Catalunya.
A l'inreves, tenir cognoms purament castellans tampoc significa ser 100% castella.

No discriminem mes per cognoms ni per origen si us plau.

Visca Catalunya Lliure!
Espanyols
Anònim, 10/09/2015 a les 08:38
+34
-5
Ens volen Espanyols,el demes tan se,ls hi enfot.
Seguir manant de Madrid.
Sembla mentida que gent de bona fe es cregui el rotllo "Podemos"
Podemos igual Psoe anys 80
Pablo Iglesias igual Felipe gonzalez. .Alfonso Guerra.
Obriu els ulls,no ys dwixeu enredar
Al federalista de les 03.05
Anònim, 10/09/2015 a les 08:43
+28
-1
Rellegeix Lenin, fes(-te) el favor.
Al ciutadà del món
Anònim, 10/09/2015 a les 08:46
+37
-3
No ens queixem perquè hagi dit andalusos o extremenys. Ens queixaríem igual si hagués dit gallecs i marroquins o equatorians i madrilenys. El problema és l'ús partidista (i ETNICISTA!) que es fa de les persones.

Al Pábler sembla que li escriguin els discursos Radovan Karadžić i Ratko Mladić
La xarnegada del dia...
Anònim, 10/09/2015 a les 08:56
+9
-55
Escolta David, per al catalans tu i molts que porten cognom catala-espanyol, o a l´inreves, som i sirem al ulls dels independentistes de nom i cognoms catalans de tota la vida, uns xarnegos, i ja
t´hi pots posar fulles, si no mira el negocis de caciquistes i terratenentistes catalans començan per la teua estimada Solsona, quin nom tenen....
Marques blanques
Anònim, 10/09/2015 a les 09:39
+31
-2
Els de Podemos son la marca blanca del Psoe i els Ciudadanos la marca blanca del Pp......fixeu-vos en els discursos, exactament les mateixes raons, dividir, insultar i menystenir.......la finalitat es dividir. A un andalús o extremeny que s`ha vist obligat per la necessitat a emigrar a Catalunya, ha trobat bona acollida, si ha guanyat la vida i per agraïment es sent català, el fan sentir culpable i procuren estigmatitzar-lo. El discurs de Podemos es el mateix que fa el Pp, carregant contra el President........a mi, personalment, no m`importa el que diguin pp, psoe, podemos, ciudadanos com tampoc m`importa el Sr. Mas o el Sr, Fernandez.......a mi, m`importa la llibertat del meu país.
D'esquerres de veritat
D'esquerres de veritat, 10/09/2015 a les 09:50
+6
-39
El Fernández tenia 100 minuts de discurs per comentar: 99 d'esquerres, 1 per fer Mas president... Ja no sap que fer per que no es noti que es la veu del seu amo...
Internacionalisme
Amusic, 10/09/2015 a les 10:40
+15
-2
Tota persona que s'apreciï mínimament de demòcrata, té el deure ineludible de lluitar per l'alliberament nacional, dels països oprimits i tot aquell que no ho faci ha de ser titllat públicament d'imperialista i canalla.
Lenin. En el seu llibre Internacionalisme Proletari.
D'esquerres "de mentida"
Anònim, 10/09/2015 a les 11:34
+15
-1
Doncs jo dec ser d'esquerres de mentida perque el Fernández em cau molt bé. Pensava que ser d'esquerres era entendre la política d'una certa manera (i jo estic bastant d'acord amb el David), però que no implicava necessàriament anar sistemàticament contra tots els altres i menys si ténen un objectiu comú i claríssim, un objectiu que per mi és prioritari: marxem ja.
Ja n'hi ha prou que l'argument de l'internacionalisme serveixi només contra les aspiracions dels catalans
Josep A. Vidal, 10/09/2015 a les 11:38
+5
-0
De què parlen els qui ens prediquen una mística internacionalista com a paradigma del senti de la història? Si el sentit de la història apunta a la unió i contra les fronteres, faig una proposta als qui ens prediquen l'internacionalisme per desacreditar la legítima pretensió catalana de disposar d'un Estat: Espanya, que es considera líder de les nacions hispanoamericanes, no es posa a la feina per ajuntar-les en un únic Estat? Imagineu quin pas de gegant en la història. Podrien començar arribant a un acord amb Portugal i l'Argentina. Atenent a la ubicació geogràfica, a la demografia i als recursos, el nou Estat podria conservar el nom de República Argentina, i la capitalitat podria ser compartida entre les ciutats atlàntiques més ben situades: Lisboa i Buenos Aires. Imagineu quin bell exemple per al món! El seguirien ràpidament França, Alemanya, Bèlgica i els Holanda (l'Estat podria conservar el nom d'Alemanya i la capital podria situar-se a Rotterdam, Hamburg o Anvers, o ser compartida per aquestes tres ciutats portuàries, les més importants d'Europa, o bé a Brusel·les, capital política d'Europa, o a Frankfurt, referent comercial internacional). Qui, davant la generositat d'aquest exemple, gosaria a Catalunya anar contra el corrent de la història?
Generalitats...
Gallec resident, 10/09/2015 a les 11:44
+11
-16
Soc gallec de neixement, visc a catalunya des de fa 10 anys. Treballo, faig la meva vida, etc.
Agraít per la acollida a catalunya? Ni molt ni poc, a mi ningú m'ha donat res. No em sento català, i no vull que ningú parli generalitzant dels residents a Catalunya, perque cadascú es un món.
No oblidem que molts dels que venim de fora estem de pas.
Quan el Sr. Mas parlava en nom de 7 milions i mig de catalans, no auria de dir "residents a Catalunya"? Aquest home parla com si tots vulguesim el passaport català ja mateix.
A l'amic Amusic
Anònim, 10/09/2015 a les 12:24
+4
-8
El problema, amic Amusic, és que Catalunya no és un pais oprimit, sinò el més ric del Sud d'Europa. Sí, ja sé que el relat victimista a cuallat. Però és un relat identitari i victimista català bo espanyol dolent. El mateix que utilitza el nacionalisme espanyol.
Per altra banda, Lenin no va ser mai de la meva devoció....Llegeix a Gramsci i les seves idees sobre l'internacionalisme. T'he de dir, que jo vull un referèndum i que acceptaria el resultat amb tota l'esportivitat, però un de veritat, no de joguines, on el meu vot com a ciutadà de Barcelona compti el mateix que un de Solsona, per exemple. Si és un plebiscit, és un plebiscit. Dit això, la meva postura està clara, no vull separar me d'altres pobles de la Península Ibèrica. No vull viure a Austria ni a Dinamarca. Prefereria Canadà o qualsevol estat plurinacional i pluriètnic. I si, m'encantira que es catalanitzes Castellà i que Catalunya, per exemple, es portuguesés. No crec en les essències pàtries i el que em semblaria il·lusionant és crear un estat on tots tenim un espai.
A l'anònim de les 3:23
Saixir, 10/09/2015 a les 12:58
+6
-5
"I no soc de podem ni de ningu, soc ciutadà del mon."

I jo sóc el bisbe de Solsona!
el què fa por
Anònim, 10/09/2015 a les 13:02
+6
-0
Amb alguns personatges com el señor Iglesias, allò que em fa més por és que no sé si són estúpids, dolents de mena o ambdues coses a la vegada. Posats a triar, sincerement, m'estimaria més que només fossin dolents de mena doncs, en aquest cas, sempre podría tenir l'esperança que també fossin Intel·ligents. I amb les persones Intel·ligents, com que saben reconèixer la realitat, hi ha la possibilitat de pactar. Però sóc pesimista i pensó que només són estúpids. Llavors, no hi ha esperança. No poden entendre res.
PROLETARIS INTERNACIONALS I OLÉ
Finni Pelroig, 10/09/2015 a les 14:07
+2
-0
Pauet, tallat la cueta, vols ser internacional i només eres un "aldeano"
Pablo tiene razón
JordiLl, 10/09/2015 a les 14:24
+7
-12
Sóc català, però escric en castellà perquè ho entenguin des de la resta d'Espanya també:
Realmente Pablo tiene razón, es cuanto menos curioso, que los que enarbolan banderas y dejan de pensar de manera racional (igual que el que enarbola Coranes o lo hacía con cruces hace 900 años), se apelliden Fernández o Ramos, por cierto, algunos se acomplejan y lo cambian por Rams. Para que lo entendáis, tiene la misma lógica que el radical islámico que se va a hacer la santa, pretendiendo ser más islámico que nadie, cuando procede de una familia católica apellidada García Pérez. Os escuece a los que no tenéis apellidos catalanes (yo los tengo, por cierto), y uno de los líderes os busca alguna excusa falaz para salir de la incoherencia, como decir que "nos lo dicen para separarnos". Bueno.
Se entiende que la mayoría de los que apoyan estos movimientos que evocan a los sentimientos no son gente con capacidad de pensamiento crítico, porque los motivos siempre aluden a las tripas, cuando se refieren a hechos concretos éstos siempre son rebatibles (¿recordáis cuando los líderes nos vendían que somos mejores que el resto de España por tener menos corrupción? ¡Ja!).
No os engañéis, España no va bien, pero es que Cataluña tampoco, y hay tantas cosas malas en Cataluña como en el resto de España. Eso sí, si queréis creer un discurso nazionalista, ya sea catalán o español, adelante. Ya puestos también podéis creer en aliens, religiones, homeopatía, equipos de fútbol o cualquier cosa que os haga sentir arropados en la manada y que os de un buen puñado de contigencia.
"I jo sóc el bisbe de Solsona!"
Anònim, 10/09/2015 a les 14:30
+4
-2
"I jo sóc el bisbe de Solsona!"

Tu el que ets es intel·lectualment deshonest, i fas burla d'algú que no comulga amb el teu sentiment de tribu del segle passat. Dogmatofobia.
Vomitiu l'amic pablemos
Anònim, 10/09/2015 a les 15:50
+5
-3
En tota la meva vida només he sentit dir la paraula "xarnego" als espanyolistes. Per què serà? Aneu als EUA a dir a tots els habitants amb cognoms irladesos, italians, polonesos, hispans, etc... que no són nord-americans, es quedarien perplexos de la vostra ignorància. I el que més em rebenta que es aquests podemites superchachiguachis multicultis regenerados sense caspa surtin amb aquest discurs que no és etnicista, és directament xenòfob ("tu ets fill d'immigrants per tant no pots sentir-te català per tant ens has de votar a nosaltres").
#iglesiasgohome
Anònim, 10/09/2015 a les 19:42
+0
-0
#iglesiasgohome
Al ciutadà del món de les 3:23
Anònim, 10/09/2015 a les 20:08
+1
-0
Mira! Com l'anunci d'aquella cervesa.
Llavors, els teus impostos van a l'ONU? o es queden per Madrid?
I no. NO havia d'haver alimentat aquest discurs el pablete. Ve de lluny, de temps de la dictadura franquista. (Considero una estupidesa referir-se a la dictadura com a "temps pre-constitucionals". Massa eufemístic pel que va ser en realitat)
tant català no seras, Fernández
Anònim, 10/09/2015 a les 22:55
+1
-2
Que és Catalunya? per què es lluita? pel que va "passar" fa 300 anys? qui hi havia aqui? està clar que els nostres besavis no, no ?
o és que ara interessa catalanitzar a tothom per lluitar per una utopia absurda que ens han venut?
El sr Mas ha retallat on més ens dol , educació , sanitat, serveis socials, i diners n'hi han, no us enganyeu, ho fan perque tinguem una sensació de marginalitat i de qué ens estan robant, el context perfecte per crear un moviment social anomenat independència. Mentrestant, ells s'emplenen la butxaca i aconsegueixen passar a la història com els impulsors del major moviment independentista, per què?
Perque tenen tants calers i la vida tant solucionada, que només els queda això, riures de nosaltres i enganyar-nos absurdament.per tant que el seu nom quedi reflectit en els llibres de text a les escoles. quina llàstima que l'èsser humà sigui tant malparit per una banda i tant inocent per un altre.
Utopia
Utopia, 11/09/2015 a les 23:31
+0
-0
K bonito es el cuento k nos han contado.el gran mesías k kiere seguir sentado en la mesa redonda.jugando con nuestra salud educación y miseria.cuarto en la lista pero si salen los votos k kieran seguirá siendo el presidente de esta gran utopía.me recuerda al gran señor feudal k juega con las ilusiones de sus vasallos engañadolos con una posible libertad.cuando lo único k kiere es seguir en el poder absoluto .el suyo vergonzoso.Cataluña es puerta de integración conocimiento cultura pluralidad y eso no se lo puede kitar nadie ni con barreras físicas ni ilusorias.son los k mas impuestos han subido tanto en educación sanidad y demás .donde ha habido mas recortes y nadie habla de eso donde mas impuestos pagamos en el tramo autonómico.x favor pensar un poco aunque hos cueste .país vasco menos recortes menos impuestos menos paro x k sera
Utopia tu "mundo"
replik2001, 12/09/2015 a les 13:51
+0
-0
Utopia..realmente tu nick es apropiado.. ya que vives en la inopia.. si estuviera un poco informado no diras las sandeces que has soltado hijo.

Tu sabes porque aqui hay mas recortes? Sabes quien reparte el dinero?. Sabes que estos presupuestos son los mas sociales de la historia teniendo en cuenta el pauperrimo presupuesto disponible (es ESPAÑA QUIEN ENTREGA LA PARTE DE NUESTRO DINERO QUE LE VIENE EN GANA te lo recuerdo). Sabes que se esta incumplimiento el estatut y hay deficit de infraestructuras..fiscal..etc...?. No por lo que no lo sabes.. lo que dices seria cierto si Cataluña fuera una pais pobre...pero da la casualidad que no es asi... el problema es EL "EXPOLIO SOLIDARIO?=¿ JAJA" desde el gobierno central.

Lo del pais vasco hijo..que por lo visto no te enteras te lo explicto tambien.. sabes porque hay menos paro.. menos impuestos y el nivel de renta mas alto de toda ESPAÑA?, muy facil REGIMEN FORAL PROPIO... o lo que viene a ser..una SEMI INDEPENDENCIA.

Estoy seguro que si empiezas a mirar un poco mas lejos de tu barrio.. acabars descubriendo la raiz de los problemas que tanto te quejas...