Termini «màxim» de 18 mesos per fer la independència i després eleccions constituents

Josep Rull explica que l'acord, que es farà públic la setmana vinent, conté aquesta premissa

Hi ha dubtes sobre si aquestes declaracions podrien contradir les d'Oriol Junqueras, que ha posat un termini d'entre sis i nou mesos

Romeva: «No és la llista de Mas ni d'ERC, és la papereta del sí»

| 16/07/2015 a les 21:49h
Arxivat a: Política, Josep Rull, CDC, independència, 27-S
Aquesta notícia es va publicar originalment el 16/07/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El coordinador general de CDC, Josep Rull, ha assegurat aquest dijous que l'acord amb ERC i les entitats de la societat civil independentista, que es farà públic la setmana vinent, inclourà els 18 mesos com a termini màxim per fer la independència, i després es convocarien eleccions constituents.

Ho ha dit després que el president dels republicans, Oriol Junqueras, assegurés que el procés es pot fer en nou mesos i que així havien procurat que quedés clar en l'acord. En declaracions a 8TV, Rull ha defensat que la transició ha de ser feta "en termes molt sòlids, raonables i solvents política i jurídicament".

Caldrà esperar a la setmana que ve per saber si les declaracions de Junqueras i de Rull són contradictòries. Mentre que el primer parla de declarar la independència en sis o nou mesos, el convergent apunta que en aquest acord es mantenen els 18 mesos "però com a termini màxim".

"Un instrument que supera la dinàmica dreta-esquerra"

Rull ha subratllat que la llista acordada per CDC, ERC i les entitats sobiranistes és un "instrument que supera la dinàmica dreta-esquerra", una candidatura "extraordinàriament legal" que no es pot valorar amb esquemes clàssics.

Sobre el futur govern, ha indicat que serà un executiu per fer un procés de transició, tot i que no s'oblidaran del dia a dia. En cas de governar, es farà "tot allò que sigui molt imprescindible, però molt descarregat d'opcions ideològiques legítimes", ja que en un termini de 18 mesos es tornarien a celebrar eleccions, aquest cop constituents, i on cada formació es presentarà de forma tradicional.

El primer de tot, però, serà fer una declaració solemne d'inici del procés, que es trametrà a les autoritats espanyoles, europees i a la comunitat internacional, amb la voluntat de negociar.

El consell nacional de CDC es reunirà diumenge, coincidint també la convenció nacional ja prevista, per ratificar les bases de l'acord que ja va ser aprovat per l'executiva: el full de ruta, la llista i la part operativa. Serà després d'això que tots els actors implicats faran públic el pacte i tots els seus detalls.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Total que Mas se había quedado sin partido y necesitaba uno y en esto llegó Junqueras
Masias , 16/07/2015 a les 22:20
+9
-43
. GREXIT, la palabra milagrosa para hacer a los griegos que bajen de su mundo de fantasía,...

. CATEXIS , el mensaje de los políticos catalanes para ingresar en ese mundo de fantasía que tanto miedo les causa a los griegos.

. CORRALITO, la medicina contra las alucinaciones colectivas.
Estelades al balcó, fins a l'alliberació
Anònim, 16/07/2015 a les 22:41
+37
-6
Que ningú deixi l'estelada al calaix recollint pols! Lluïm-les i que la gent de tot el món les vegi. FREEDOM FOR CATALONIA

Demostrem als nostres representants polítics i a tot el món que els catalans volem ser ciutadans lliures d'un país lliure, penjem estelades i senyeres. Demostrem a tot el món que CATALUNYA VOL VIURE EN LLIBERTAT

Estelades al balcó, fins a l'alliberació!
O_o
Anònim, 16/07/2015 a les 22:54
+11
-34
Lo que hay que leer. ¿Pero de verdad alguien se cree estas tonterías?
Bla bla bla, solamente eso
Fent camí fem història!
Anònim, 16/07/2015 a les 22:58
+31
-6
Tenim 73 dies per guanyar el 27S, toca carrer, toca parlar amb tothom, toca reivindicar-nos! La independència es guanya amb cada conversa, en cada paradeta, amb cada estelada penjada al balcó, amb cada somriure, amb cada vot!

Ànims anem per bon camí! ;)
:)
AMB LA INDEPENDÈNCIA GUANYEM, 16/07/2015 a les 23:04
+27
-5
La difusió i internacionalització és determinant en el Procés Català. Si volem guanyar la independència hem d'internacionalitzar la nostra lluita i explicar-nos al món. Guanyem-nos el suport de la opinió pública internacional i guanyem la independència. Sí i Sí.

Tenim la possibilitat històrica de crear un nou estat. Un estat del benestar. Junts construïm un nou país, un país millor! LA REPÚBLICA CATALANA. Ara és l´hora de guanyar-nos la independència per canviar moltes coses. Endavant de nosaltres depèn!
seguim igual
pena, 16/07/2015 a les 23:32
+7
-26
mira, no ha trigat cdc ni un dia en sortir al pas dels 6-9 mesos x dir q en poden ser 18. Per què serà?

anem servits amb Mas. Odissea a Itaca...
DECLARACIÓ D'INDEPENDÈNCIA EL 28-S I CONSTITUENTS ABANS DE JUNY,PER LO TANT EL 28-S LES LLEIS ESPANYOLES COMENÇARAN POC A POC A NO SER VALIDES
BADALONÍ , 16/07/2015 a les 23:53
+21
-2
Total que Mas se había quedado sin partido y necesitaba uno y en esto llegó Junqueras

Masias , 16/07/2015 a les 22:20
................................
Es més correcte dir degut als esdeveniments,que el Duran i els seus s'estan quedant sense partit pel seu buidament arreu del territori,ara que des de el punt de vista contrari ideològicament vostè com espanyol,no agradi la unió de diferents formes de pensar en una única llista entorn a la independència i a més s més hi es en Mas,entenc que això agafi nervis,no solament hi es CDC i ERC,hi han més partits i entitats,entenc que per Espanya la unió de diferents maneres de pensar crei nervis,i es pugui intentar el clàssic de l'empresa,divideix i guanyaràs
Tonto rull
Anònim, 17/07/2015 a les 00:36
+5
-2
Que significa exactamente extraordinariament legal? Ilegal?
La baralla del 28s
Anònim, 17/07/2015 a les 00:38
+3
-0
la sang , conservadora i ortodoxa d uns i arraujada, pragmàtica i un pel frívola dels altres es inevitable. S hauran de mossegar mes la llengua. Tan se val , la desconnexió amb l estat es farà cuan es farà, ningú no ho sab , no sabem tan sols si es farà. Sisplau eviteu que les vostres ideologies us traicionin en qüestions que, avui per avui, son menys transcendents i centreu vos en explicar a la gent els beneficis socials de l independencia i la seguretat i projecció que li donarà al pais.
¡PUAFFFFFFFF!...
semper fidelis, 17/07/2015 a les 00:39
+2
-5
...y mientras tanto el Rajoy prepara una ley como tienen los alemanes, donde Baviera que aspira a la independencia como los catalanes, ni nombrarlo pueden siquiera, ano ser que quieran ser detenidos...
JA COMENCEN A ARRONSAR-SE
Quim_upc, 17/07/2015 a les 01:49
+3
-3
8 (VUIT) mesos màxim, 0 (ZERO) xantatges més.
proximamente
Anònim, 17/07/2015 a les 02:32
+3
-6
Los Marcianos nos invaden que vienen de plutóm, invitan a todo independentista que vayan allí hacer su reino.

Hay plazas suficiéntes, y pagareis con moneda marciana que ya os darán ellos.

Allí seréis felices, y será vuestro territorio, esto es España.
preparem-nos
Anònim, 17/07/2015 a les 07:48
+1
-2
L'estat espanyol utilitzarà al màxim el seu poder per desacreditar i reprimir l'enorme dinàmica suscitada per les llistes independentistes. En aquesta nova etapa, provocaran turbulències difícils de gestionar. Disposen de mitjans poderosos per atemorir la societat catalana i per atacar els líders sobiranistes amb instruments legals o procediments menys visibles. Tindran la temptació d'utilitzar la violència o de contaminar el procés pacífic de l'independentisme amb fets de violència. Mobilitzaran al màxim els seus enormes poders mediàtics i econòmics. Les velles estructures espanyoles s'uniran per intentar frenar les successives victòries del nou catalanisme independentista. Fèlix Martí
Cuestionario sobre posibles situaciones en caso de DUI
Horacio (CNI "Madrit"), 17/07/2015 a les 08:16
+2
-2
ellene la zona punteada en las siguientes situaciones, indicando cómo se procedería en caso de DUI.

Situación 1: "L'endemà". Dependencias de la Policía Nacional en Sant Cugat del Vallès. Sección de expedición de DNI.

- Buenos días, ¿qué desea?
- Escolta, escanyol de merda, aquest edifici és confiscat pel govern nacional de transició. Posa't a les ordres de les noves autoritats o abandona ara mateix l'edifici.
- No quiero, estoy en mi puesto de trabajo.
- ..................................

Situación 2: "L'endemà". Domicilio de los Coll.
- ¡blam!
- Buenos días, ¿le puedo ayudar en algo?
- Sóc aquí per comunicar-li a vostè i a la resta de treballadors autònoms que consten a l'IDESCAT que estan obligats des d'aquest moment a pagar els seus impostos a l'Hisenda Catalana i no a l'Estat Escanyol. Y parli en català, cony!
- Mire, no me venga usted con esas maneras a mi casa. No voy a pagar ni un céntimo a un organismo ilegal y seguiré haciéndolo a la AEAT como en estos últimos 20 años. ¿Qúe le parece? Por cierto, ¿por qué sabe usted que soy autónomo?
- ............................

Situación 3: "L'endemà". Cuartel de la Guardia Civil de una localidad random. 8:30 AM.

- En nom de l'ANC, surtin amb les mans en alt i rendeixin-se! Queden vostès detinguts per traïció. Romandran vostès retinguts fins que se'ls jutgi, i...
- ¡Jajajajajajaj!
- ...........................
Li heu demant l'opinió a la Merkel?
Anònim, 17/07/2015 a les 08:19
+2
-2
Jo crec que haurieu de posar de cap de llista a la Merkel, la única que garantiria la independència. Sense el seu vist-i-plau tot això és fum. I tal dia farà un any.
Poca serietat
Anònim, 17/07/2015 a les 09:07
+0
-0
Aquest es el problema. Els perden les declaracions, els twiters, el blablabla...ara es discutiran per la data? Els diaris, també ND, col.labora massa en el xirigay. Si us plau, una mica més de serietat. Després parlem dels espanyols...
pasaporte españolo de la vergüenza
Anònim, 17/07/2015 a les 09:15
+0
-1
Baviera aspira a la independencia? No ho sabia. Me debo haber perdido los centenares de miles de personas en las calles pidiendo la II Republica Bavara. Lo que les da tirria es que sean los catalanes que no los quieran ni ver. No me extraña. Que pena y verguenza ajena dan estos tarugos españoles. A ver si es verdad que el 28S nos caduca ese pasaporte vergonzoso...
No comencem a marejar la perdiu
Gat moix, 17/07/2015 a les 09:16
+1
-1
Si aquests de Convergència tornen a començar a marejar la perdiu amb els 18 mesos, votaré CUP.
Si es posen les piles i ho fan en màxim 9 mesos els votaré a ells.
Ja ho he dit.
POR QUE NO TE CALLAS , Junqueras ?
Internacionalista neo-independentista, 17/07/2015 a les 09:25
+1
-0
Tens gestos de grandesa i gestos miserables, . No ajudes a que siguem fiables. T'estas carregant el Govern unitari post 27 S. Restes vots. Ens estant fer perdre el 27S. M I S E R I E S !!!!!
Moltes gràcies, comentaristes unionistes!!
Anònim, 17/07/2015 a les 09:40
+1
-1
M'encanta tots aquests unionistes que, dia rere dia, entren en diaris independentistes només per dir-nos quin ridícul més gran estem fent, que és totalment impossible, que serà un gran desastre! Quines ganes hi posen! Quin ímpetu!!

Senyors unionistes, si com diuen vostès fem el ridícul, riguin (que es molt sa) i tranquils! Si és totalment impossible, no pateixin! Remenin el cap en llegir les notícies i passin a interessar-se per temes "reals". Si serà un gran desastre... no havíem quedat que era impossible??

El fet de veure'ls aquí, comentant amb tant de fervor m'omple de joia!! Em demostra, sense cap dubte, que no és ridícul, que no és impossible i, definitivament, que no serà un gran desastre. Gràcies!!! Moltes gràcies!!!
@ el ruc de l'Horacio
Anònim, 17/07/2015 a les 10:20
+0
-0
Si aquestes tres situacions són les que t'has imaginat pel 28s, és que no tens ni puta idea de què va això. Nosaltres no som tan autoritaris ni farem les coses com les vàreu fer vosaltres. Tenim més seny que els espanyols. I moltes més raons per ser un poble amb drets que les que us suposeu a valtres mateixos.
Ruc and Roll All Nite
Horacio (CNI "Madrit"), 17/07/2015 a les 11:27
+0
-0

Sí, sí, estimado anónimo de las 10:20, "ruc", estamos "cagats i deseperats", //*//, bla, bla, pero si es tan amable, me gustaría que contestase al cuestionario. Por cosas de Estadística, mayormente.

Porque ya sabrá usted que para que un Estado sea reconocido como tal tiene que tener el pleno y efectivo control de su territorio, el control total de la recaudación de los impuestos y no puede subsistir institución o administración alguna del Estado del que se secesiona.

Agradecería mucho que contestase al cuestionario. ¿Quién sabe? A lo mejor convence a algún "indeciso" con sus respuestas.
S´allarguen
Anònim, 17/07/2015 a les 12:57
+0
-0
ERC diu 8 mesos, CDC diu 18 mesos, doncs ja començen una altra vegada, i aixó que encara no ha començat la campanya oficialment.