Oriol Pujol embolica Mas en el cas de les deslocalitzacions

L’exdiputat involucrà el president en la trama de les ITV

El president

, Redacció | 26/01/2015 a les 13:17h
Arxivat a: Política, Cas ITV, Oriol Pujol, Corrupció
Aquesta notícia es va publicar originalment el 26/01/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Mas enraona amb Oriol Pujol en una imatge d'arxiu. Foto: QS/ND


Després que ahir es filtrés els sumari del cas ITV poc a poc es van coneixent detalls. En l’edició d’avui del diari El País, el principal imputat en el cas, l’ex-secretari general de CDC, Oriol Pujol, va embolicar el líder del partit, Artur Mas, en les seves operacions per cobrar de les deslocalitzacions.

Segons apunta la capçalera, Pujol hauria realitzat gestions amb el president Mas per afavorir un empresari amic seu que va guanyar milions com intermediari d’aquestes operacions. "He parlat amb Mas i pot ser que el truqui", va dir telefònicament Pujol a un empresari implicat en la trama de suborns i factures falses a l’administració. A mida que avança el sumari, es delata com la proximitat de Pujol amb Mas és utilitzada pel primer per beneficiar-se d’operacions presumiblement irregulars. Per la seva banda, Mas ha assegurat aquest migdia  haver actuat correctament en les deslocalitzacions i que ell no té per què saber si algú en fa un mal ús de les seves reunions. 

Per la seva banda, el secretari general adjunt de CiU, Lluís Corominas, ha volgut respondre a l'aparició del nom del president Mas, al sumari del cas ITV. Corominas ha tret importància al que diu el sumari i ha considerat que "entra dins de la normalitat" que Mas i el Govern "parlin cada dia amb empresaris", i "més en temps de crisi".

Segons CiU, no estan en qüestió les reunions de Mas sinó "si algú va fer actuacions il·lícites en aquestes qüestions". Davant la possible petició d'ERC perquè Mas comparegui i s'expliqui, CiU ha alertat als republicans que "no acceptarem cap ultimàtum".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

No patiu que aqui no passa res
Papet, 26/01/2015 a les 13:37
+26
-37
ERC i CiU han impedit que el pare Pujol i per tant, Mas, compareguin al Parlament. No creieu que Mas hauria de donar explicacions? Amb aquesta gent hem de caminar a una Catalunya neta i independent? Ai mare, vull baixar del tren!!!!
Tirando de la manta...
The Punisher, 26/01/2015 a les 13:40
+21
-49
Vaya vaya separatas... Luego hablais de Bárcenas pero tela con Oriol Pujol... Esperemos que tire de la manta de verdad y se cargue de una vez a este presidente de pacotilla y se van todos a la cárcel... Que os pasa???... No comentais nada de esta noticia???...
Oriol, que no deies que eres inocent?
Anònim, 26/01/2015 a les 13:41
+34
-17
Només per aquest motiu a Catalunya hauria d'existir els camps de treballs forçats. A tu et caurien com a mínim 10 anys.
CAP COMENTARI
Josemari, 26/01/2015 a les 13:47
+14
-47
Ningún comentario a la noticia, queridos indepes??? El cerco sobre el astuto se va estrechando. Pronto le caerá otra querella, pero está más seria y menos patriótica que la del 9N. GAME OVER
BRANQUES I NIUS
Josemari, 26/01/2015 a les 13:49
+20
-29
Son estos los nidos y ramas que iban a caer, Don Jordi?
El delincuente Artur Mas, o Pujol, o Millet, o Unió
Anònim, 26/01/2015 a les 13:54
+19
-34
CiU-mafia corrupta en Catalunya
PP-mafia corrupta en España
PSOE-mafia corrupta en España (aliada al PSC)

Hay que votar a ERC, SI, ICV, o PODEMOS, gente sin mierda escondida.

Mas es un delincuente por acción u omisión que debería acabar como Millet y Pujol en la cárcel.
Coneixement de "detalls" i justícia espanyola
Anònim, 26/01/2015 a les 14:03
+37
-16
Parlar per telèfon és presumiblement "delicte"?

El Poder Judicial en els països democràtics té com a funció principal resoldre les disputes legals, i està separat del Poder Legislatiu i del Poder Executiu, no con a Espanya que està tot barrejat.

A sobre el Poder Judicial espanyol va "filtrant" poc a poc i alhora dóna a "conèixer" "detalls" de manera que la "opinió pública" pugui fer "judicis paral·lels"(?!)... i a Espanya fins i tot fan programes de ràdio i tv judicis escombraria, com des del tristament famós crim d'Alcàsser ja fa una pila d'anys.

Quin fàstic!
COLABORADOR O ENCUBRIDOR
Anònim, 26/01/2015 a les 14:20
+21
-27
Esta por aclarar si Mas ha sido colaborador necesario para que el clan Pujol hiciera negocios o es simplemente encubierto , sabia de sus maniobras fraudulentas y simplemente callo y lo tolero.
Por supuesto podría llegar a suceder lo mas grave y es que Mas formara parte también de quienes hicieron negocio. Si lo hizo Prenafeta (mano derecha de Pujol en la Generalitat de los 80 y primeros 90) , porque no iba a hacerlo Mas que tomo el relevo de este.
Mai més CiU
Anònim, 26/01/2015 a les 14:23
+23
-35
Quina vergonya Sr Mas.
Vostè ho savia i no va fer res per aturar-ho.
Clar, deu ser cosa normal en el seu entorn.
Es aquest senyor qui es proposa per liderar un nou Estat sense corrupcio?
Per sort tenim altres partits.
heus aquí perquè no convenia la llista única liderada per Mas
Anònim, 26/01/2015 a les 14:33
+21
-28
I és que no es pot delegar en un lider sota possible sospita un procés popular d'aquest magnitud. No només és que sia Pujol pare qui el va col·locar, o que s'acceptés Pujol fill com a successor, sinó que segueixen en el càrrec consellers que apareixen vinculats a casos de corrupció. Mas té massa flancs oberts a les pròpies files i ja ningú posaria la mà al foc per ell mateix.

Ara el procés seran 3 o 4 llistes, encara que es pugui titllar-ne una de corrupta no es podrà demonitzar el moviment en conjunt i hi podrà haver vasos comunicants de vots i escons.

Fins al 27-S CiU pot sortir molt escaldada si tenen porqueria sota les catifes. La jugada d'endarrerir els pot sortir molt cara.
punisher etc...
1512, 26/01/2015 a les 15:14
+11
-5
España se llama así porque mongólia estaba ocupado
Trucar x telefon no es delicte
Anònim, 26/01/2015 a les 15:26
+24
-15
Si jo fos el president de 7.5 milions de catalans, amb mes assumptes que resoldre que ningu i algu amb qui confio em diu: truca aqui.... Doncs truco, no puc estar al tanto de tot.
Cap problema
Anònim, 26/01/2015 a les 15:27
+25
-7
Si es demostra que l'ha feta, que la pagui.

Tots els que us penseu que en Mas lidera res, és que no enteneu de què va l'independentisme, boinapitecus.
9nganyats
Anònim, 26/01/2015 a les 15:33
+10
-20
El procès és judicial.
Ìtaca és el nom d´una empresa creada pels Pujol, amb seu a les illes del canal, per blanquejar.

Game Over
Mas
Anònim, 26/01/2015 a les 15:42
+15
-18
empezó a trabajar en la empresa Tipel actualmente quebrada y con deudas millonarias al ICF, propiedad de Prenafeta, secretario de Pujol durante años largos y ..............etc.
Mas
Anònim, 26/01/2015 a les 15:44
+12
-17
empezó a trabajar en la empresa Tipel actualmente quebrada y con deudas millonarias al ICF,entonces propiedad de Prenafeta,entoces
secretario de Pujol durante años largos y ..............etc.
proves
Lawrence de l'àvia, 26/01/2015 a les 16:25
+5
-4
Ho podrà demostrar?
Prou!
Anònim, 26/01/2015 a les 16:48
+17
-10
Més que Oriol Pujol, qui intenta embolicar el President Mas, és qui ha filtrat o va deixant filtrar poc a poc "detalls" d'aquest cas i d'altres, tot barrejant dades més o menys creïbles amb d'altres dades que no hi tenen res a veure o perfectament lícites.

Mentides i mes
Anònim, 26/01/2015 a les 16:50
+16
-15
No em crec res, tot es un muntatge del gobierno de españa
i si no al tiempo!
seguirem
Anònim, 26/01/2015 a les 16:52
+20
-9
Els fatxes d torn no entenen res. Volem ser indepedents, la resta només és fum. Només podrem arreglar les coses si tenim estat propi
Al babau de les 13:40 hores
Anònim, 26/01/2015 a les 16:53
+16
-7
Les persones Nasseiro de 1989 i Barcenas no tenen cap relació amb el PP.

Vaja, vaja espanyols.
Res estrany...
Frances, 26/01/2015 a les 17:41
+1
-3
... Que apareguin notícies i filtracions diverses per tal de dinamitar el procés català cap a la independència. Però... Afortunadament no hi ha llista unitària... Afortunadament som uns quants els que desconfiem de CiU... Som molts els que confiem en l'ANC, Ómnium i la AMI, la CUP, ERC. Fins i tot pensem que ha estat un error posposar les eleccions tal i com el Sr. Mas volia. Però davant tanta brutícia sota sospita encara queda un recurs que no pot fallar. Però no el penso dir ara. El que hem de seguir tenint molt clar és que hem de fer realitat la construcción d'un nou país, el que tants volem, lluny del paraigües espanyol que tant mal ens ha fet i ens segueix fent de manera imparable.
LA REPARTIDORA DE SUCIETAT ANÒNIMA
Anò, 26/01/2015 a les 17:58
+7
-3
Ha sortit Barcenas de la presó?. Dons toca repartir merda a Catalunya. "Está cantao tios". A qui voleu enganyar.
Res estrany...
Frances, 26/01/2015 a les 17:59
+5
-2
... Que intentin dinamitar el procés amb notícies i filtracions, amb sospites. De totes maneres som molts els que desconfiem de CiU. Tenim motius. Molts també els que confiem en l’ANC, Òmnium i l’AMI, la CUP. Afortunadament no hi ha llista unitària. Però el Sr. Mas ha aconseguit posposar les eleccions catalanes... Alguna cosa trontolla però queda un molt bon recurs, que ara no penso comentar, que pot contribuir a aconseguir el nou país que tants desitgem, lluny del paraigües espanyol que tant ens ha perjudicat de manera intencionada i perfectament planificada. CiU pot optar per dilatar, entretenir, fer veure el que no fa... però a aquestes alçades no hi ha marxa enrere. Molts n’estem ben convençuts. I, tant de bo m’equivoqui i aquesta vegada el Sr. Mas no faci marxa enrere com ja va fer amb la primera consulta que, segons uns quants experts, era del tot legal.
Res estrany...
Frances, 26/01/2015 a les 18:02
+5
-3
... Que intentin dinamitar el procés amb notícies i filtracions, amb sospites. De totes maneres som molts els que desconfiem de CiU. Tenim motius. Molts també els que confiem en l’ANC, Òmnium i l’AMI, la CUP. Afortunadament no hi ha llista unitària. Però el Sr. Mas ha aconseguit posposar les eleccions catalanes... Alguna cosa trontolla però queda un molt bon recurs, que ara no penso comentar, que pot contribuir a aconseguir el nou país que tants desitgem, lluny del paraigües espanyol que tant ens ha perjudicat de manera intencionada i perfectament planificada. CiU pot optar per dilatar, entretenir, fer veure el que no fa... però a aquestes alçades no hi ha marxa enrere. Molts n’estem ben convençuts. I, tant de bo m’equivoqui i aquesta vegada el Sr. Mas no faci marxa enrere com ja va fer amb la primera consulta que analitzada segons uns quants experts, van publicar que era del tot legal.
Corrupcio
Borrell ll, 26/01/2015 a les 18:04
+7
-2
-Si la corrupció impedeix a una nació la seva independència, Espanya fa temps que hauria de ser un protectorat francès.
- A Catalunya hi ha corrupció. I ?
- Si en Mas és corrupte, buscarem un altre líder independentista.
-Sabem que la independència no és garantia de netedat. I ?
-Votaré el partit o qui sigui que pensi que em pot portar a la independència, encara que sigui corrupte.
Res estrany...
Frances, 26/01/2015 a les 18:05
+4
-3
... ... Que intentin dinamitar el procés amb notícies i filtracions, amb sospites. De totes maneres som molts els que desconfiem de CiU. Tenim motius. Molts també els que confiem en l’ANC, Òmnium i l’AMI, la CUP. Afortunadament no hi ha llista unitària. Però el Sr. Mas ha aconseguit posposar les eleccions catalanes... Alguna cosa trontolla però queda un molt bon recurs, que ara no penso comentar, que pot contribuir a aconseguir el nou país que tants desitgem, lluny del paraigües espanyol que tant ens ha perjudicat de manera intencionada i perfectament planificada. CiU pot optar per dilatar, entretenir, fer veure el que no fa... però a aquestes alçades no hi ha marxa enrere. Molts n’estem ben convençuts. I, tant de bo m’equivoqui i aquesta vegada el Sr. Mas no faci marxa enrere com ja va fer amb la primera consulta que, segons experts diferents, es va publicar que era del tot legal.
El independentismo no se hunde
Anònim, 26/01/2015 a les 19:00
+2
-8
Sólo se deslocaliza.
Al desorientat de les 13:37 se't veu massa el llautó
Anònim, 26/01/2015 a les 19:35
+12
-2
Vols caminar per una Catalunya "neta", molt bé, però, mentre ets dins d'una Espanya, neta, democràtica, com cal? Del tren espanyol no hi baixes ni hi penses baixar mai?

Per quins set sous l'unionisme i alguns connacionals nostres són tant exigents amb el nostre país i tant poc amb Espanya? O a Espanya la corrupció en tot els àmbits, se li suposa?

Espanya pels casos de corrupció, espolis, crims d'estat, dictadures, monarquies absolutes... ja faria segles que no hauria d'existir segons els llindars d'exigència per a Catalunya d'alguns espavilats o babaus.

Ja n'hi prou de tanta demagògia. Els presumptes delictes, faltes o el què sigui, cal escatir-los, sigui qui en sigui l'autor, que els resolgui la justícia, la resta és intentar fotre merder amb suposats judicis paral·lels per a intentar desprestigiar uns ciutadans determinats que a algú li fan nosa.
QUINA PENA
Anònim, 26/01/2015 a les 19:50
+2
-6
JO JA NO SE QUE ES O NO VERITAT,EL QUE PENSO PERO ES QUE SI TOT AIXO TE UN PUNT DE VERITAT I DEMOSTRA QUE LA FAMILIA PUJOL I DALTRES S´HAN APROFITAT ECONOMICA O DALTRE MANERA NO ELS PREDONARE MAI EL MAL QUE HAN FET A CATALUNYA.QUINA PENA DDE FINAL
Para los barretinapitecus
Anònim, 26/01/2015 a les 19:59
+1
-12
La independencia es imposible sin guerra.

La corrupción no afecta a vuestro proceso porque vosotros, los que creeis ciegamente en esa fantasia barretinera, seguiréis a vuestros amos hasta los abismos.

¿Pero quien coño os creéis que sois? ¿Acaso creéis que vamos a estar de brazos cruzados mientras vosotros hacéis y deshaceis (sobretodo lo ultimo)? ¡¡¡Que sois una pesadita minoría, leñe!!! ¡Que la independencia no se consigue con las excursiones de la ANC, ni colgando cubanas en los balcones, ni ensuciando los arboles con el horrible envoltorio amarillo ....!
Vuestros actos son propios de paletos de la edad media. ¡¡¡Joder, cuanta devoción por un trapo estelado!!! ¿Es esta la Cataluña que queréis ofrecernos a los que no queremos separarnos de España? ¡Que asco!


Ha ha ha grans "arguments" del de les 19:59
Anònim, 26/01/2015 a les 20:22
+6
-1
Però, no se n'adonen els espanyols com ara aquest individu que l'època de les cavernes, la prehistòria i la protohistòria ja fa uns temps que van passar.

El seu vocabulari el delata, pobre home. Ha ha ha

Nosaltres no som d'eixe món!
Per això, entre altres coses, volem la independència d'Espanya!
ni un ni l altre
Anònim, 26/01/2015 a les 20:53
+5
-2
ni pujol ni mas son Catalunya , l independència es el clan del poble de Catalunya , si pot sumari qui volguí , una monja , un lladre , un polí , un ocupa ,
el proces d independència es alie a a la gent que el forma d manera personal
espanyolitos
Anònim, 26/01/2015 a les 23:33
+0
-0
A aquests fatxes españolitos: ja podeu anar agafant les maletes i tornar cap a casa vostre a la castella profunda que aqui no pinteu res i en quatre us trobareu a l' extranger.