Possible cas d'ebola a Catalunya

El Clínic activa el protocol per "prudència" per un ciutadà de 36 anys d'origen senegalès amb passaport diplomàtic

Els Serveis d'Emergències Mèdiques tenen un protocol d'actuació

L'alerta per ebola arriba a Catalunya

, Redacció | 22/08/2014 a les 16:38h
Arxivat a: Política, ebola, salut
Aquesta notícia es va publicar originalment el 22/08/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Detectat un possible cas d'ebola a Catalunya. El departament de Salut ha informat aquesta tarda, d'un pacient, un home senegalès de 36 anys amb passaport diplomàtic amb cinc anys de residència a Barcelona, que resta ingressat en règim "aïllament estricte" a l'Hospital Clínic de Barcelona, centre de referència de la malaltia a l'Estat, per la "sospita" que té el virus.

Segons els encarregats d'oferir les explicacions, el secretari de Salut Publica, doctor Antoni Mateu, i el cap de Servei de Malalties Infeccioses de l'Hospital Clínic, doctor Jordi Gatell, el pacient "només té un quadre epidemiològic i no clínic perquè el 20 d'agost va tornar de Guinea Konakry, un dels països afectats pel brot i presenta dolor articular i febre, té símptomes de la infecció però no tots".

Ara s'han remès les analítiques al Centre de Malalties Infeccioses de l'Estat, de les quals no es tindran els resultats fins demà. De fet, segons els metges la "possibilitat que estigui infectat és remota, però possible i cal ser previsors". En aquest sentit, no descarten que tot acabi "com un quadre gripal". De moment "no hi ha cas" però cal "prendre mesures".

De fet, el conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya va assegurar aquest dilluns a la Universitat Catalana d'Estiu que estan activats tots els protocols per fer front a un possible brot d'ebola. "Estem preparats des de l'abril", va assenyalar el conseller, queva assegurar que "podem estar tranquils, si ve l'ebola el tindrem controlat", això sí, deixant clar que "no podem estar tranquils en tant que l'ebola es d'enorme gravetat".

En tot cas, el responsable de la sanitat catalana va avisar que tots els centres sanitaris compten amb "mesures concretes, instruccions i protocols" per actuar en cas que arribés l'epidèmia. En aquest sentit, aquest diari va publicar divendres passat el protocol d'actuació que Salut ha remès als serveis d'emergències mèdiques. 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

No ho crec...
Anònim, 22/08/2014 a les 17:01
+14
-12
De veritat creuen que per molt que l'Ebola vingui a Catalunya el tindrem controlat? Es pensen que es un nadó o alguna cosa per l'estil? No se jo...
Que estrany no?
Anònim, 22/08/2014 a les 17:04
+24
-23
Quina casualitat que apareguin casos d'Ebola just ara abans de la Via Catalana 2014. Potser té quelcom a veure amb intoxicacions i falsos casos per desmovilitzar a la gent?
No crec en les casualitats
Anònim, 22/08/2014 a les 17:06
+22
-16
Voleu dir que això de que apareguin casos de corrupció, Ebola i ves a saber que més no té a veure en intoxicacions i exageracions per espantar la gent, sona a joc brut...
Victimisme
Anònim, 22/08/2014 a les 17:07
+18
-8
Compte amb els col·laboracionistes no comencin amb el seu victimisme habitual... També serà culpa del "procés", això?
No m' estranya gens
Anònim, 22/08/2014 a les 17:13
+10
-6
Estava cantat....Ja cal que vigilem!...Ja que no vigilen per nosaltres... Al contrari...
psicològic
Anònim, 22/08/2014 a les 17:25
+8
-9
capaç de tenir un costipat i exagerar-se fins a dir que té ebola.
ara toca ebola
Anonim, 22/08/2014 a les 17:29
+18
-7
abans mossegava un gos i era rar el dia que no sortia a les notícies un gos que havia mossegat a algú .... ara el que es porta és el ebola a nivell informatiu .... ¿i als gossos no mosseguen a ningú ja? vinga va
Paranoics
un, 22/08/2014 a les 17:36
+13
-25
Alguns están tan obsessionats amb això del "prusés", i la bé vaixa, i com que sembla qu no sàpìguen parlar de res més, tot ho relacionen amb el monotema aquest.

Avui mateix, sense anar més lluny, han dit per la teletres que ja s'ha aprovat això del carnet de boletaire, i que serà obligatori tenir-lo per anar a caçar bolets en algunes zones de Catalunya, com a Setcases, al Ripollès, per exemple. Ja tarda el o els flipats de torn en sortir per aquí a dir això és una estrategia unionista, per desanimar a algú que se li haguès passat pel cap anar a caçar-ne el dia 11 de Setembre, en comptes d'anar a Bacelona a fer la V. O el dia 9N, en comptes d'anar a votar (això si es que s'hi acaba anant, a votar, és clar. Cosa que no crec, en absolut).
La Barceloneta, l ' Ebola...
Anònim, 22/08/2014 a les 17:36
+12
-6
Les costures comencen a saltar.... A veure si reaccionem.
estais perdidos
Anònim, 22/08/2014 a les 18:13
+15
-10
mas pronto que tarde el EBOLA sera imparable tambien en europa , salvo que descubran una vacuna eficaz pronto .

son miles de subsaharianos pululando por europa sin ningun tipo de sanidad ni vacunas , a quien dios se la de.......
Coincidències?
Anònim, 22/08/2014 a les 18:20
+10
-12
Últimament estan passant moltes coses rares a Catalunya coincidint amb el desig de llibertat dels catalans, és normal que la gent comenci a pensar en guerra bruta per part d'un estat que ha ha tingut dues dictadures feixistes durant el segle XX.
Estos catalanes, cada vez me acojonan más
Español, 22/08/2014 a les 18:25
+10
-32


Obama les trae las armas químicas de Síria a Tarragona, ahora tienen una arma biológica como el ebola, los moros a favor del dret a disidir


Hay que mandar los tanques antes de ayer


ARRIBA ESPAÑA!
Titular sospitós
Anònim, 22/08/2014 a les 18:31
+16
-9
Crec que el titular ha estat massa moderat, fins i tot una mica 'unionista', hauria hagut de ser de l'estil: L'Ebola reconeix el dret a l'autodeterminació manifestant-se a Catalunya i no a Madrid. Un pas mes cap a la independència.
bip bip
Anònim, 22/08/2014 a les 19:03
+12
-11
Hola a todos,
Ya se sabe de donde proviene según un informe de la generalitat.
El brote proviene de las esteladas compradas en los CHINOS y colgadas por perroflautas en farolas.

Esta mezcla ha sido capaz de reactivar una nueva cepa del ébola, conocida como "xiruquebola"

Ya tenemos otra cosa propia de esta tierra
ebola???
Anònim, 22/08/2014 a les 19:05
+5
-1
Qui ens pot assegura que un virus tan maligne com se diu que es estigue controlat??? Jo no u crec es pot introdui per conductes inimaginables preguem perque no arribi a extendres perque u tendriem clar........
Al de estais perdidos
Anònim, 22/08/2014 a les 19:17
+9
-9
Eres muy cortito, "estais", tú no claro!!, eres de otro
planeta, es que estais y sois bobos, espanyolets.
És bola
Anònim, 22/08/2014 a les 19:21
+3
-1
Titular sospitós
Anònim, 22/08/2014 a les 19:21
+6
-4
Crec que el titular ha estat massa moderat, fins i tot una mica 'unionista', hauria hagut de ser de l'estil: L'Ebola reconeix el dret a l'autodeterminació manifestant-se a Catalunya i no a Madrid. Un pas mes cap a la independència.
@ un, 22/08/2014 a les 17:36
Anònim, 22/08/2014 a les 19:30
+7
-11
De moment, escanyolet, a l'únic que se li nota l'obsessió monotemàtica és a tu... Què cony te a veure els bolets, la notícia de TV3 i "pricés" com tu dius irònicament, amb l'Èbola? Vinga, que ja ens coneixem prou, "un"! Tu si que estàs infectat del virus rabiüt de l'auto-odi...
Apa, a seguir pensant com t'hauràs de justificar davant dels teus descendents d'aqui uns dies, col·laboracionista... I digues-li a la teva mestressa, la Virreyna, que t'afluixi una mica la cadena que no t'arriba prou oxigen al minúscul cervellet d'esclau...
És bola
Anònim, 22/08/2014 a les 19:40
+3
-1
Com entretenir el ramat
Anònim, 22/08/2014 a les 19:56
+6
-3
Relacionar l'Ebola amb el "procés",amb una hipotetica guerra bruta o bé amb una informació manipulada,posa de manifest una malaltía molt greu que s'ha anat estenent des de fa un parell d'anys:"L'ignorancia ovina".
col · lapse total d'hospitals
Anònim, 22/08/2014 a les 20:13
+8
-6
El Ebola no és res comparat amb el dia després del 10 N, es preveu un col·lapse total d'hospitals i CAPs per síncopes, deliris, angoixes, crisis d'ansietat, tristeses, infarts, arítmies, tot d'origen desconegut.
Agosserats
Anònim, 22/08/2014 a les 20:32
+7
-6
Ara els independentistes per el que lleguim s´enfoten de
l´Ebola, quan hi ha alarma internacionalment per tot arreu, vigileu amb tants i tants turistes que teniu a BCN, descontrolats per la Barceloneta i altres, no sigui que us foten un susto i tingeu de marxa correns tots, ONDIA I ELS CASIQUISTES I TERRATENENTISTES QUE TENEN TANTS I TANTS INMIGRANS VINGUTS DE L´AFRICA TREBALLAN A PEU-COLL, APA QUE SI ELS CONTAGIEN, NO VULL SAPIGUE LA REACCIO QUE TINDRIA DE STATUSQUO FRON AL GOVERN DE LA GENERALITAT...
a Paranoics
Anònim, 22/08/2014 a les 20:43
+3
-5
tú si que vas de "vaixada" amb la b, ruc.
A mi, em fa més por la ignorància que tant beneficia al PP ... en aquest país d'imbècils.
Anònim, 22/08/2014 a les 20:47
+5
-5
Us asseguro que pot fer, i de fet fa, més mal la PPuta caverna feixista, medieval i cacic-quil ejPPañola !
Farmaceutiques
Anònim, 22/08/2014 a les 21:15
+4
-0
Jo no miraria tant a ESPAÑA , com a les farmaceutiques, sense malalties no ja negoci.
OH !!sorpresa, per Liberia no era interesant medica a ningu.
Ah!! Europa es un altra cosa.
Benvolgut Anònim - Agosserats
Anònim, 23/08/2014 a les 10:46
+0
-0
Sento haver sigut massa irònic. Ho ha interpretat al reves, no es tracta de un independentista enfoten-se de l'Ebola, si no de que l'Ebola, com a realitat, s'enfot de l'independentisme ignorant fronteres, reals o imaginaries, en un mon global. La realitat ens colpeja cada dia i fa que els nostres discursos es quedin en no res.
Tota la culpa es del govern
Anònim, 25/08/2014 a les 02:33
+0
-0
Es penós que m'hagin tractat de racista per dir això, pero no han d'entrar més negres ni moros a la peninsula!!!

Fins el PP que en teoria son els que menys toleren la massiva entrada d'imigrants fan res per a parar aquesta bogeria...

No anem bé i esta clar que ens em d'ajudar uns als altres i ser solidari, pero estem perden la identitat... Els recursos i qualitat de vida que els nostres iaios van aconseguir amb esforç i sofriment l'em regalat i desestabilitzat d'una manera degradant...

Es insultant veure com el govern español no te pebrots de regalar les maleides ciutats marroquines a marroc i minimitzar el problema de l'entrada massiva de persones potencialment perilloses de ser portadores del virus ebola. Salten unes balles que no treuen cap a res i els envien a Madrid, Barcelona, Valencia...entre daltres ciutats i per la part que ens toca estem putejats...

La perillosa perdua de valuosos i escassos recursos, per un excés de solidaritat amb persones, situació de les quals, no es responsabilitat nostra. Ens ha portat a un caos i desequilibri social del que estic segur de que algun dia, ens en arrepentirem...

Soc independentista pero penso que dins dels independistes, els mes extremistes i liberals, que sou la majoria, sou uns inconscients perque no teniu coneixement de considerar correcte, l'acceptació de la integració de la massiva ona d'imigrants (negres, equatorians, moros, gitanos/rumanesos...) es a dir, persones necessitades fins al punt de treballar ilegalment per la mitat del que la majoria dels d'aqui treballaria 8h al dia i 5 dies a la setmana. Estem degradant la nostra societat, tant economica com socialment. Ens toca repartir uns recursos que damunt ens els retallen amb gent que no han fet res per aconseguirlos... simplement colarse a ceuta o melilla... estem fotuts, i per molta independencia que hi hagi crec que la massa social ignorant de la capital (bcn), seguira acollint a tot kiski i anirem a putjor...Fins a mesquites ens estan construint els moros... en quan a marroc si construeixes una església no surts d'alli viu... en concret el cas dels marroquins es problematic perque hi ha un resentiment historic que es present i esta sent un problema amb la convivència amb els immigrants d'aquesta cultura.

M'estic replantejant de ser independentista perque els més liberals em feu por. I on més estem patint el problema de convivència amb la massa d'immigrants som la major part de catalans que vivim en pobles.

No anem bé... i ho pagarem molt més car del que ens caldria.
Perill a BCN
Anònim, 25/08/2014 a les 09:22
+0
-0
Jo no aniré el 11S a BCN. Pot ser perillós