CiU i ERC negocien al Parlament la regulació del cànnabis

Una moció dels republicans que insta al Govern a tancar en quatre mesos la regularització legal del sector es debatrà dijous a la cambra

, Parlament | 11/02/2014 a les 02:05h
Arxivat a: Societat, cànnabis, Marihuana, salut
Aquesta notícia es va publicar originalment el 11/02/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Un home assaboreix el cànnabis. Foto: Adrià Costa



En plena voràgine de detencions per plantacions de marihuana a tot Catalunya, el Parlament de Catalunya debatrà aquesta setmana sobre la regulació del cànnabis. A través d'una moció d'ERC, defensada per la diputada Gemma Calvet, es busca fixar un termini de quatre mesos per tal de regular  les associacions de cànnabis per afavorir-ne el control i evitar el tràfic d'aquesta substància i les organitzacions criminals que s'hi relacionen.

De moment, CiU i ERC continuen negociant per consensuar un text que s'adopti a les passes donades fins ara pel departament de Salut.  De fet, aquest dilluns a la tarda a la reunió habitual entre les dues formacions i Govern va servir per comprometre's a consensuar aquesta moció que busca posar els punts sobre les is en una qüestió recurrent en el debat social de Catalunya. La idea és tancar un text amb el màxim suport de forces parlamentàries abans de dijous.

Una llarga història

En aquest sentit, des de CiU i el Govern recorden que el 23 de maig del 2012 van presentar davant de la Comissió de Política de Salut del Parlament de Catalunya la situació de partida i va sol·licitar el suport per treballar una proposta de regulació i de bones pràctiques de cànnabis.

A més, es va crear una comissió i es va obrir un diàleg organitzat amb el sector, liderat per les dues federacions més representatives, la Federació d'Usuaris de Cànnabis de Catalunya i la Federació d'Associacions Cannàbiques Autoregulades de Catalunya.

300 clubs i més controls

Ara, la moció que es debatrà segurament dijous només busca treure la son de les orelles al Govern per tal de regular el més aviat possible  l'activitat que duen a terme els 300 clubs socials o associacions de cànnabis que estima que hi ha a Catalunya i mirar d'analitzar una proposta "consensuada" amb tots els partits per regular aquesta activitat, que desperta certa polèmica.

Per això el Govern vol marcar tres premisses bàsiques per a una regulació del sector. En primer terme portar a terme una tasca de vigilància, cura, prevenció de riscos i reducció de danys. En segon lloc, evitar el mercat negre i en tercer terme establir un “model restrictiu” de clubs.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SócNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

hmm
Tomppa, 11/02/2014 a les 06:25
+5
-40
Deixeu m'imaginar una Catalunya independent de CiU i ERC ... el castellà serà obligatori, no cal lluitar contra drogues, putes per tothom, Barcelona = Catalunya ( barcelona world a Tarragona, olimpics d'hivern a Lleída/Girona a Barcelona ) etc. etc.
bona notícia per l economia
Anònim, 11/02/2014 a les 08:22
+42
-4
Menys lesiu que l alcohol o tabac i un filó econòmic per l agricultura.
la foto
Anònim, 11/02/2014 a les 09:03
+6
-1
és una dona

les ungles em feien dubtar i he buscat a google imatges



Si señor !
Anònim, 11/02/2014 a les 09:16
+2
-25
Un tema básico hoy en día, que tiene preocupada a toda la sociedad civil.
La economía, el paro, la pobreza... todo eso, al fin y al cabo, es la culpa de madritt.
Un parlamento que deja las prioridades y trata temas de tercer orden, se transforma en un parlamento de tercer orden.
en vez de regular...legalizar
Anònim, 11/02/2014 a les 09:25
+29
-4
Se sabe que el cannabis, tiene otras propiedades, y no es tan letal como el alcohol, ya hay estados en EEUU y el ejemplo mas claro Uruguay que lo han legalizado, si hicieran aquí lo mismo, se acabarían las mafias, y se fumaria calidad, se podría asesorar a los fumadores, a los enfermos con cáncer, glaucoma, etc que recurren al thc farmacéutico, podrían encontrar otro camino, y si vamos al tema recaudatorio, se generarían puestos de trabajo(cultivo, cuidados, vigilancia)y ademas de lo que ganaría con los impuestos, bien gestionado puede ser una gran fuente de ingresos que ahora se va en el mercado negro.
legalitzar les drogues
Andreu, 11/02/2014 a les 09:26
+7
-36
Hola, a mi m'agradaria comentar que les drogues provoquen efectes nocius, marejen i adormen a qui les pren, i provoquen abandó escolar,esportiu,pèrdua de memoria i concentració, redueix la comprensió en general, i en el consum diari, estudis de la UPF demostren que danyen el cerebel. Plantejar-se produir, distribuir i vendre drogues, que son NOCIVES, per guanyar diners públics no deuria passar. Convertir catalunya en terra de porrerus no és ni hauria de sert una realitat. Hem d'ensenyar sempre i sense cap por un clar i rotunt NO A LES DROGUES! Gràcies i una salutació.

Catalunya no pot carregar amb tota la misèria dels pobles del Tercer Món.
Jesus, 11/02/2014 a les 09:27
+2
-11
Perquè la progressia pretén que Catalunya faci el paper de Reis d’Orient amb el Tercer Món; no s’ho pot permetre ni té cap obligació moral de ser-ho.
legalitzar les drogues
Andreu, 11/02/2014 a les 09:29
+3
-23
Hola, a mi m'agradaria comentar que les drogues provoquen efectes nocius, marejen i adormen a qui les pren, i provoquen abandó escolar,esportiu,pèrdua de memoria i concentració, redueix la comprensió en general, i en el consum diari, estudis de la UPF demostren que danyen el cerebel. Plantejar-se produir, distribuir i vendre drogues, que son NOCIVES, per guanyar diners públics no deuria passar. Convertir catalunya en terra de porrerus no és ni hauria de sert una realitat. Hem d'ensenyar sempre i sense cap por un clar i rotunt NO A LES DROGUES! Gràcies i una salutació.

Si es clar
Visca la Terra, 11/02/2014 a les 09:44
+6
-7
Si algú en planta a la seva finca, amb la vigilància i el control que hi ha, allò serà un serveixi vostè mateix. Pobre pagès.
Els d' ERC es preocupen
Anònim, 11/02/2014 a les 09:45
+5
-17
per aquestes bajanades però en canvi no són capaços de dir res sobre la immigració... Tenim ben bé el que ens mereixem....
catalunya terra de porrerus
carmen, 11/02/2014 a les 10:08
+3
-23
Convertir casa nostre en terra de porrerus no em sembla correcte, si volem que ens prenguin sèriament a nivell internacional no permetem que les drogues siguin legals ni permeses per favor que provoquen somnolencia i son tòxiques i nocives, com molt bè explica l'andreu més amunt. NO A LES DROGUES! ara i sempre, a casa nostre i arreu.
A visca la terra, 09:44
Català emprenyat, 11/02/2014 a les 10:09
+9
-0
Que es legal.litzi el cannabis no vol dir que tothom pugui plantar...el tabac és legal peró jo no puc plantar al meu jardí, per exemple. Veurem com qurda el tema.
Units
Catalans, 11/02/2014 a les 10:32
+14
-0
Legalitzacio !!!!
ANDREU 09.26
Fumantxu, 11/02/2014 a les 10:59
+20
-0
Segons el criteri que utilitzes s'hauria d'il.legalitzar l'alcohol, no?
Cap mena de simpatia ni per CiU, ni per ERC però penso que és una bona mesura tant des del punt de vista de la seguretat del consumidor, com des del punt de vista econòmic: Més qualitat, i menys economia submergida. Perfecte!!!
El problema de fons
Anònim, 11/02/2014 a les 11:04
+15
-0
La situació és que amb totes les drogues il·legalitzades, excepte l'acohol i el tabac, hi ha un nombre important de la població que en consumeix i aquest mercat està controlat per la delinqüència organitzada.

Si es legalitzen totes les drogues (cadascuna amb el seu control segons la perillositat) s'aconsegueix que qui en prengui ho faci de forma controlada i sabent què es fot i, a més, se'n treu el comerç de les mans dels delinqüents.

Perquè si no, què proposeu els prohibicionistes? Deixar la situació de les drogues com està als nostres fills i néts perquè no tenim valor d'afrontar el problema?
a Català emprenyat
Visca la Terra, 11/02/2014 a les 12:11
+1
-0
Pots preguntar i podràs assabentar-te que si que pots plantar tabac, el que no es podia, era comercialitzar el tabac manufacturat, ara bé crec que amb els caliquenyos de Juneda es va regularitzar.
Legalització
Anònim, 11/02/2014 a les 12:42
+15
-0
Totalment a favor de la legalització, pel fet que siguin legals jo consumiré el mateix que ara, igual que amb l'alcohol, el fet que sigui legal no fa que m'emborratxi cada dia. En canvi la ilegalització si que provoca, sobretot en gent jove que tinguin mes ganes de provar-ho. O que va passar amb la Llei Seca?
Després de 30 anys de lluita contra les drogues a nivell mundial, que s'ha aconseguit ???? RES, nomes morts, violència, màfies, càrtels, i bilions i bilions de $$$$ gastats per res.
Carnet de consum de drogues?
temazcal, 11/02/2014 a les 13:27
+6
-1
Anem per parts:
1. El consum de drogues pot ser moralment reprobable o acceptable segons la moral de cadascú i hi hauria d'haver llibertat per actuar segons les conviccions personals.
2. Utilitzar els malalts de càncer per justificar la legalització em sembla fastigós. Per aprovar medicaments basats en cannàbics no cal legalitzar la droga. De fet hi ha molts medicaments mòrfics sense necessitat de legalitzar l'opi.
3. Un dels grans col·lectius de les nostres pressons son els petits traficants que veuen malmeses les seves vides per culpa d'haver venut petites quantitats d'una droga menys perjudicial que l'alcohol. Aquestes vides sí les salvaríem legalitzant la marihuana.
4. Facilitant l'accés a la marihuana, n'augmentarem el consum social i els riscs que comporta. El tabac pot ser pitjor per la salut individual del consumidor, però les conseqüències en les persones que envolten el consumidor són molt més severes en el cànnabis. Per exemple augmentaran els accidents de trànsit de persones que condueixen sota els efectes del cànnabis i veurem, a més, gent exercint la seva feina amb els ulls vermells i una bradipsíquia (pensament lent) característics del consum habitual.
5. Tot plegat es difícil d'encaixar. La prohibició genera delinqüència i la legalització genera riscos per la població. I una legalització controlada també generaria un mercat B per la gent que no vol que la controlin. De fet el mercat B està garantit perque els adolescents sempre voldràn fer el que fan els adults quan els hi dona la gana.
6. Jo crec que als 16 anys s'hauria d'oferir un curs per poder obtenir un carnet de consum de drogues (semblant a un carnet de conduir) on s'assegurés que tothom que en consumeix coneix els riscos i sap com ha d'actuar en cas de sobredosi o què no es pot fer mentre es consumeix. Amb això evitaríem les greus conseqüències derivades de la ignorància sobre el tema i responsabilitzaríem el consumidor dels seus actes.
13.27
Anònim, 11/02/2014 a les 14:50
+8
-1
Home, el punt 4 és de traca, eh?

Serà que no hi han accidents de trànsit de persones alcoholitzades, cocaïnitzades o cannabitzades ara!

I si vols ulls vermells d'alcohol, cocaïna, cannabis o pastilles de discoteca, alguns dimarts pel matí te'n puc ensenyar un grapat, nen.

Menys demagògia, si us plau.
Ingresos governamentals en "B"
Està clar !, 11/02/2014 a les 16:44
+2
-1

Be tot aquest tema de les drogues, tabac, alcohol, les prohibicions..... Pregunta´t una cosa: Com és que si tot son drogues, hi han algunes de "no prohibides" com el tabac i l alcohol? Si al poble li treus tot la lies, deixa-li alguna cosa en que es pugi matar poc a poc,com la porqueria que hi ha en el menjar dels supers, ho inflem a impostos, ens forrem i poses un tap en la marihuana ( que obre massa la ment) i les drogues dures (massa descarat),peró que de tant en tant a les aduanes així com nosaltres guanyi i també de pas ens forrem. Tàctica clara de control de la societat a mes de omplir-se les butxaques, NOOO que al departament de salutli surt molt car........ qui el paga?....... el POBLE. Comisions i sobres tancats qui ho paga????????????????????????????????? es diu en "B" i al govern li surt molt B.
hi han coses que no es poden dir que es muntaria un sidral massa gran....peró senyors mirin el poble com està....aquest nou mon no agrada a ningú si no pregunteu a la gent que ha viscut la guerra que opina de la situació actual....ells pateixen pels seus fills i nets tal i com s´està desenvolupant tot.