Rajoy adverteix Escòcia i Catalunya que poden quedar fora de la UE

Hollande "no té res a comentar" sobre una eventual independència catalana , perquè és "un tema intern d'Espanya"

| 27/11/2013 a les 19:30h
Especial: Referèndum d'independència d'Escòcia - 18 de setembre de 2014
Arxivat a: Política, independència, procés català, Hollande, Rajoy, Catalunya, Escòcia
Aquesta notícia es va publicar originalment el 27/11/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Rajoy i Hollande, a la roda de premsa posterior a la cimera hispano-francesa que ha tingut lloc a Madrid Foto: ACN

El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha advertit aquest dimarts en roda de premsa conjunta amb el president francès, François Hollande, que la independència d'Escòcia o de Catalunya pot deixar qualsevol dels dos països fora de la UE en aplicació dels tractats de la Unió. En una resposta que portava preparada, Rajoy ha rebutjat que en un context com l'actual es plantegin "divisions i aventures en solitari de futur molt incert" on "el punt de sortida pot semblar clar, però el punt d'arribada pot ser desconegut". Respecte a la mateixa qüestió, Hollande s'ha limitat a apuntar que aquest és "un tema intern d'Espanya" i que no té "res més a comentar" al respecte. Tots dos han fet aquestes manifestacions en resposta a una pregunta a la roda de premsa posterior a la cimera hispano-francesa que ha tingut lloc a La Moncloa, després que aquest dimarts el govern escocès presentés el 'Llibre blanc de la independència' on recull les bases del futur estat .

Rajoy ha assegurat que "desconeix" el contingut de la proposta, però ha demanat que es presenti "amb realisme als escocesos les conseqüències d'aquesta decisió". "Els ciutadans tenen dret a estar informats", ha assegurat abans d'apuntar que ell "respecta" la decisió del govern britànic de permetre la consulta.

En tot cas ha apuntat que ell "té molt clar" que una territori que obtingués la independència quedaria "fora de la UE", i ha recordat que després de la presentació del 'Llibre blanc' escocès, el portaveu de la UE va dir que els tractats comunitaris només s'apliquen als estats membres que els han ratificat "i si una part s'escindeix es convertiria en una tercer país respecte a la UE i no se li apliquen els tractats".

En aquest sentit ha advertit que recuperar la pertinença a la Unió Europea suposa un procés que "no és senzill" perquè cal sol·licitar l'entrada i ser acceptat com a nou estat membre "per unanimitat". "Aquesta és la llei, i la llei s'aplica", ha advertit.

"Aventures de futur incert"

Rajoy ha volgut afegir a la qüestió una valoració política i ha assegurat que "en els temps en què vivim" calen "països forts i una unió que no és contrària a l'autonomia, sinó garantia de fortalesa" en un món globalitzat.

Per aquest motiu ha rebutjat les "aventures de futur molt incert" on "el punt de sortida pot semblar clar però el punt d'arribada pot ser desconegut". "La Llei és la llei, i la llei es complirà", ha advertit, perquè sinó la UE no seria "seriosa" ni podria ser "un actor" al món globalitzat.

Hollande evita la qüestió

En canvi, el president francès, François Hollande, ha evitat la qüestió. Tal com han fet altres mandataris internacionals quan se'ls ha preguntat per la independència de Catalunya, Hollande ha apuntat que aquest és "un tema intern d'Espanya" i, per tant, no de la seva competènica. "No tinc res més a comentar al respecte", ha apuntat.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

precision
Anònim, 27/11/2013 a les 19:50
+8
-78
HOLLANDE ha dicho:CATALUNNYA es una REGION de ESPAÑA, por lo tanto es una cuestion interna de ESPAÑA
Ha ha és a l'inrevés! Prou de mentides podrides
Anònim, 27/11/2013 a les 19:53
Interessant
+61
-2
En Rajoy diu:
"El punt de sortida pot semblar clar però el punt d'arribada pot ser desconegut"

Quina barra! En realitat el què hi ha més clar és el punt d'arribada, un estat propi, el què no és clar, en tot cas, és el punt de sortida, el referèndum, car Espanya i l'espanyolisme intenten posar-hi entrebancs per a no realitzar-lo.
Quin energúmen extremista en Rajoy
Mark Oldfiel, 27/11/2013 a les 19:54
Interessant
+67
-5
Així m'agrada, que vagi dient bestieses quan tothom el veu i el sent. Un país com Espanya que quedarà amb un deute del 130% sobre el PIB i sense poder exportar a Europa ja que no podrà passar les mercaderies per Catalunya, va dient que els altres, en aquest cas Catalunya que passarà a tenir 20.000 milions d'euros més cada any, que són els que robava Espanya, quedaran fora d'Europa. No només és esperpèntic sinó quasi graciós i pueril.
☆ INDEPENDÈNCIA ☆
Anònim, 27/11/2013 a les 20:02
+18
-1
Els mandataris internacionals eviten la qüestió quan se'ls pregunta per la independència de Catalunya o Escòcia, excepte Rajoy, que pel que es desprèn de la notícia no evita parlar d'Escòcia.

Això sí, quan algú d'un tercer país no evita pas la qüestió i en parla, aleshores criden a l'ambaixador del país en "qüestió" a Madrid.
Quines penques!


Precisió a "precisión"
Anònim, 27/11/2013 a les 20:06
+16
-3
Catalunya és també una "regió" de França, i doncs una qüestió interna, per això Hollande no en parla gaire en públic i menys a Madrid.

Encara més, Escòcia és una qüestió interna d'Espanya i de Rajoy?

Ha ha
Independència ja
Anònim, 27/11/2013 a les 20:07
+12
-2
El que tenen de vegilar que no quedin els espanyols fora de la UE amb el deute que tenen
Escocia: seguent victima de Rajoy en el discurs de la por
Anònim, 27/11/2013 a les 20:14
+13
-2
La propera qui sera? el Quebec?
Què li succeirà a l'ex-Regne d'Espanya quan Catalunya assoleixi el seu estat?
Pirineus, 27/11/2013 a les 20:14
+9
-2
Doncs, que ho haurà de negociar tot absolutament amb la UE. I més val que hagi estat obligat per la pròpia UE a negociar amb Catalunya a bones, per tal de "repartir" el deute.

Els problemes estructurals i de finançament els tindrà el nou estat espanyol, no pas l'estat català.
Qui es ell per parlar de temes interns d`altres paisos. Ell es un espanyols despitat, que hi farem.
Cartanya, 27/11/2013 a les 20:18
+10
-1
Mira si es tonto que també pontifica del que li passarà a Escòcia !!!!!!Però que li dirà de ficar-se en aquest bassals!!! El president francès, diu això es un tema intern d`Espanya (lo de Catalunya), però ell es fica en un tema intern de Anglaterra,com si fos la Reina de aquell lloc. Quina imatge deu meu.
És demanar molt? A veure si diu la veritat d'una vegada!
Anònim, 27/11/2013 a les 20:31
+4
-1
Rajoy, hauria de dir la veritat, si Catalunya passa a ésser un estat qui hi posarà més impediments per a pertànyer a la UE serà Espanya. És i serà una qüestió política.
D'altra banda ell, de fet, està reconeixent obertament la possibilitat cada volta més ferma, de que Catalunya s'independitzi, l'únic que fa és intentar fer por per a evitar-ho, malgrat que sap que no és creïble.
ENCARA NO
Jordi Cortacans, 27/11/2013 a les 20:33
+6
-1
De moment encara no he sentit a cap país declarar que estaria en contra de la independència de Catalunya.Però per l'amor de Déu.Si la UE esta fent mans i mànigues per incorporar Turquia i Ucraïna i amb kosovo ja hi han acords ¿què creieu que farien amb Catalunya i Escòcia,que ja acompleixen amb escreix qualsevol estàndard exigit per la UE???
Independencia
CAT2014, 27/11/2013 a les 20:33
+5
-1
Rajoy, que quedarem fora de la UE en ho diuen cada dia, i no s'ha fixat que jo i la majoria de gent no li fa cas.
Escòcia, van dir seguirien a la UE si s'independitzaven, i a Anglaterra ningú els i a dit res.
AKOLLONITS
Anònim, 27/11/2013 a les 20:33
+5
-1


MIREU SI ES UN TEMA GROS QUE EN PARLAN SEMPRE.
I TEORICAMENT ,"NO FAN CAS".
Hollande-Europa,ja parlarán quan les cartes siguin
a la taula.
Ademés,quans d´aquests tindrán veu i vot l´dia "D"?
Ui, sí !
Quico Ventalló, 27/11/2013 a les 20:38
+7
-1
Rajoy, Navarro, Cañas i falangistes en general: "Ceuta y Melilla son Europa, Escocia y Catalunya no !"
Fora de la UE?
Anònim, 27/11/2013 a les 20:39
+8
-1


Lluny de dictats?
Lluny d´imposicions?
lluny de prèstecs enverinats?
Lluny de complexes de superioritat d´alguns estats?
Lluny d´amenaces de tots colors com aquesta?
Lluny de tenir-los a casa tele-ficats en tot el que és nostre?
Lluny de mentides com és fer-nos creure que els països petits hi pinten res entre els tres grans i no cal dir que això no canviarà sinó que anirà a pitjor?
...

Això BEN LLUNY DE LA UE i de la NATO.


I com que la UE va tant bé i s´entenen tant, doncs una sola ambaixada a l´actual delegació de la UE a BCN i llestos.

Què coi és això de tenir 28 ambaixades espiant-nos per a fer-nos anar cap a on més els interessi i que alhora de la veritat no serveixen per absolutament res com passà durant la guerra civil ESPAÑOLA.
Una i gràcies. I si no ens volen vendre ni comprar, que no s´amoïnin, d´altres estaran molt contents de fer-ho.

Veure els nostres botxins històrics juntets a madrid fà un tuf de cal Déu! I si els gavatxos mouen un dit serà perquè el seu soci els ho permet o com a mínim tolera, no castilla no, Alemanya.




NI EUROPEUS NI AFRICANS, CATALANS!!!!


¿ Quién pagará la deuda soberana española?
Anònim, 27/11/2013 a les 20:40
+1
-1


%C3%A1genes-que-demuestran-que-catalunya-independiente-estar%C3%A1-en-la-ue.html





Dos ejemplos, de como estos bocazas se van ha tener que comer sus propias palabras.
Catalunya, una voluntat divina
Amèn, 27/11/2013 a les 20:45
+2
-0


Si Déu creà Catalunya en una península i col.locà uns alts i llargs PIRINEUS entremig de nos i nostres veïns deu ser per alguna cosa oi?

Clar que hi ha un Déu MART que ens recorda insistentment que si el Bressol de Catalunya està a Rià, poble del Conflent, també deu ser per alguna raó, oi?

Unes pregàries en silenci i tot quedarà aclarit germans.


Anem!






Catalana Si o Si
Anònim, 27/11/2013 a les 20:46
+10
-1
Kosovo sera un estado dentro la UE, y España votara en contra. Pero sera un estado dentro la UE.
Hollande no se moja, como no se moja ningún presidente, ¿porque?,,, porque no quieren tener de enemigos ni a España,,, ni a Cataluña cuando sea un Estado.
Hace un año el Sr. Rajoy decía que no habría consulta, imposible, la Constitución lo prohíbe, (los derechos humanos internacionales están ratificados por el Rey de España, el tal Borbon que nos manda a los españoles y que cae de p..a madre a los Franceses, por cierto, se cargaron a un Borbon con la guillotina los de la república francesa, no tengáis malos pensamientos, la guillotina fue abolida igual que los Borbones en Francia,,, la Constitución lo prohíbe, como sabe que no esta prohibido y el tema se le escapa de las manos, ahora son los tratados de la UE que lo prohíben, en fin, Catalanes estamos avanzando, el año pasado esto de la Independencia era imposible para Rajoy, este año es posible, pero estaremos fuera de la UE, el año que viene abra referéndum dentro de la legalidad de los tratados internacionales y los derechos humanos, y votaremos nuestra libertad, ya que el Sr. Rajoy nos va a prohibir hacerlo dentro de la legalidad de las leyes españolas,,, y en un par de años mas les diremos... Adew
Vive la France
Franqueur, 27/11/2013 a les 20:47
+4
-1
Doncs ja ho sabeu, França diu, que tot aixó de la independencia es un afer intern tant per a Catalunya com per a Escosia, que els francesos no tenen res a dir, pero si els independentistes son tant valents???? doncs perque no demanen a frança els territoris de la CATALUNYA NORD, HO ES QUE TENEN POR DE FER-HO, PERQUE NO FAN UNA MANIFESTACIO MULTITUDINARIA A PERPINYA, HO ES QUE NO HI HA COLLONS A FER-HO???? O TOT AIXO DE LES INDEPENDENTIMENTES SON UN JOC D´OQUES...
Ni una de bé i donant lliçons....
Niet, 27/11/2013 a les 20:56
+7
-1
Rajoy ha entrat en la campanya electoral Escocesa. Fent amics com sempre i remenant les valises diplomàtiques a Gibraltar. El petroli escocès li sortirà més car i el Cameron ja n'està fins els picarols. Hollande ha fet el que havia de fer, callar. Alguna pregunta més?
Rajoy menysprea els Reis Catòlics? És contra la colonizatció historica d´Amèrica?
Braugrana, 27/11/2013 a les 21:00
+5
-0
"aventures de futur molt incert" on "el punt de sortida pot semblar clar però el punt d'arribada pot ser desconegut"

What if the Reyes Catolicos thought the same way?
They would have stop Columbus!
What is the Neandertals/Cro Magnon thought the same way?
We would sit here without fire in front of our caves!
And the Fenicians?
No money.
And the ancient Romans?
No pax romana, no Hispania.
And all of us, who have left our parents house to be free adults?
...
Gràcies a Déu els nostres avantpassats no van pensar com el Sr. Rajoy.

Cóm un estranger, estic cada vegada més sorprés quin govern té el Regne d´Espanya! Un Pais de la nostre UE - una vergonya per a tots nosaltres !
PARLAR ,JA HO FAN
Anònim, 27/11/2013 a les 21:11
+6
-0


España=corredor central.

EU = ni de conya,corredor per Catalunya-Mediterrani.
I????
Irene7, 27/11/2013 a les 21:32
+6
-1
si sortim de l'unió euro"pea", que, eeehh????, no veus que la deute te la menjas tu i el que quedi de vosaltres???? I els "neocastellans" s'et tiraran a la jugular. Apa!!!! no se qui ho té mes malament, si Catalunya es vetada a l'unió europea. Pa ti pa siempre, l'unió europea, nosaltres no necessitem estar a cap club, per sobresortir. Una moneda per sota del euro, será supercompetitiva, deixar de comprar energía per gestionarla nosaltres, tenim sol i vent per parar un carro. etc etc etc. I el treball dels catalans, per pujar el país ón li toca, per esforç. I la justicia, que fa vergonya la que hi ha ara. Apa, aurrevoire, que dijo Voltaire, un día que feía molt d'aire. //*//
Lliçons
Torrecollons, 27/11/2013 a les 22:03
+7
-0
Sempre donant lliçons. Del Cameron hauria d'aprendre. //*//
Ok
El Pelut, 27/11/2013 a les 22:47
+11
-0
Molt bé, d'acord, gràcies per informar-nos. Podem votar ja?
marianu et fare montar pel marra.
un de pages, 27/11/2013 a les 23:21
+8
-1
He donat de sopar al meu bestiar,ens acabem de reunir i hem decidit que escanya i la Unio Europea poden quedar fora de Catalunya.
Segur que sí
Anònim, 27/11/2013 a les 23:22
+6
-0
Quin tiu més pesat i mentider.

Que això no s'ho creu ningú, que és impossible.
potser algú...
Anònim, 27/11/2013 a les 23:59
+5
-1
Li hauria de dir que aquest cartutx ja està gastat i esgotat, i que ja fins i tot fa riure XD

No en té prou amb que tinguem presa bona nota de com van obligar a canviar la posició de'n Almunia i de la Reding, de com la posició oficial és que no es mullaran fins que un pais ho demani formalment, i de com aquest criteri correspon al del 100% de juristes amb 3 dits de front i no manipulats: no està previst en els tractats enlloc.

Tenim sort que hagin sobat tan aquest argument, i tan malament: ara la gent més aviat es preguntarà com podem ser tan burros de seguir si està tan clar que els separatistes anirem al infern, i quan vegin que no estem bojos serà més fàcil de reconduir-los a la nostra causa. Recordem que un unionista és un independentista mal informat.

Ara només falta la llista de copy/pastes dels CNI de torn dient que caurem en un univers paralel de foc i patiment si ens independitzem. Espero que aquest cop com a mínim hagin passat la EGB i sàpiguen escriure sense faltes. Mireu que n'és de fàcil, el castellà; deuen ser subnormals profunds. Hostia! clar! si son espaÑols!) XDDDD
UE
Lamoneda, 28/11/2013 a les 00:00
+4
-6
Los nacionalismos más recalcitrantes de Europa, los que ahora están más en boga, son los de los países ricos que no quieren dar nada a los pobres, ni siquiera para que sobrevivan como mercados a los que exportar sus productos y de los que exportar mano de obra. El nacionalismo catalán, como el padano o el flamenco, está más en boga que nunca. Debería alinearse a ERC-CiU-ICV-CUP con los ultras del Vlaams Block y la Liga Nord, así nos enteraríamos de una vez que lo que pretende el soberanismo catalán es dejar tirados en la cuneta a otros pueblos de España a los que ya ha desangrado bastante durante 200 años.

Ell si que ho pot fer!
María Pérez Moreno, 28/11/2013 a les 00:48
+6
-1
Rajoy diu a tots els mandataris que no opinin perquè ès un afer intern, però ell ha dit que Escòcia seria fora de l'uniò europea!! I això no ès opinar d'un afer intern d'un altre país?? Quin morro!!!
Sr. Holande. Tambe Algeria era un "afer intern" de Franca i mira com va acabar el 1962.
Blai, 28/11/2013 a les 01:11
+5
-2
Tambe Irlanda era un "afer intern" del Regne Unit i mira com va acabar el 1949, amb una secessio gran com una casa de pages, despres de 28 anys d'autonomia, de 'home rule', d'estat "lliure" autonom d'Irlanda.
Visca la independencia de Catalunya!
El transport maritim es molt mes barat que el ferroviari; a mes, enllaca continents aillats pel mar.
Jesus, 28/11/2013 a les 01:17
+2
-0
Potser que ens estalviessim de fer l'eix ferroviari mediterrani. Es una opinio.
Personalment
Anònim, 28/11/2013 a les 02:06
+4
-1
Jo penso, que si estem o no, dins la UE em dona igual, perque geograficament estem en un punt molt important, i estiguem dins o fora, ens necesitaran de bon rotllo.

I a mi no m'espanta estar fora de la UE, em estat més estona fora de la UE que dins i, pel "colmo" governats per espanyols, per lo tant, no hi ha res pitjor en la nostre aventura cap al futur.
Ens vens amb amenaces Raxoi?
Anònim, 28/11/2013 a les 03:42
+5
-2
Preocupa't dels teus sobres, que ja fan pudor...
EU
Anònim, 28/11/2013 a les 07:24
+3
-2
Quedar dins o fora de la EU, és qüestió de la signatura d'un contracte - que ja tenim signat per part de Madrid en el nostre snom així que, si volem, en qüestió d'hores l'assumim en la seva totalitat. O no. Nosaltres decidim perquè, a diferència dels països que abans eren comunistes i que han tingut que recòrrer el camí d'adhesió i ratificació per part de tots els estats de la UE - per a assegurar l'acceptació del patrimoni legal europeu d'obligatori compliment - nosaltres ja respectem i funcionem d'acord amb aquest patrimoni legal europeu!
Diverses contradiccions
Anònim, 28/11/2013 a les 08:12
+6
-1
Si se suposa que la independència de Catalunya es impossible, Com és que tot el día ens estan diguent com serà la Catalunya independent?
Si se suposa que Espanya no ens reconeixerà com a estat independent, Com s'ho faran per fer-nos fora d'Europa?
Li diran a la UE que volen que una Comunitat autònoma surti de la UE?
Si ens reconeixen com a estat independent per després poder vetar-nos a Europa, Com els hi explicaran als europeus que ens han deixat marxar sense negociar el deute?
Si tot aixó succeís, Com s'ho faran per treure la ciutadania espanyola a tots els catalans si no hi renunciem expréssament?
Si seguim sent ciutadans espanyols (almenys fins que s'aclareixi tot) i per tant ciutadans de la UE, Com s'ho fara la UE per vetar la circulació d'aquests ciutadans per tota la UE?
I si Espanya decidís treure la ciutadania (per decret o canviant la constitució) a tots els habitants de Catalunya, Com s'ho farien els ciutadans espanyols residents temporals a Catalunya quan volguessin tornar a Espanya?
Si algú que hi entengui em pot aclarir els meus dubtes li agrairé.
QUE DIUS ARA , RAJOY?
Anònim, 28/11/2013 a les 09:06
+5
-2
La frase, " "i si una part s'escindeix es convertiria en una tercer país respecte a la UE i no se li apliquen els tractats" que has dir tu i que te la vas treure de la butxaca, escrita en un paperet correspond a una resposta d'una pregunta que va fer un periodista en el 2004 referint-se a Argèlia. Ves a vendre mentides a un altre banda.
Sr Marrano Rajoy: tenim un nom, el sap tothom: Catalunya, ens pot dir pel nostre nom clarament
Anònim, 28/11/2013 a les 09:57
+5
-1
A més de tonto Don Marrano és un mal-educat, davant el primer ministre d'un país que està en visita oficial, valent-se d'ell com si fos el Primo de Zumosol, es posa a tirar-la contra Gran Bretanya amb la única finalitat de fer mal a Catalunya. Lleig, molt lleig, què volia que fes l'Hollande? mantenir-se al marge, evidentment.

Espero la resposta de Gran Bretanya.
Fora dubtes, en tinc uns...
Anònim, 28/11/2013 a les 10:33
+7
-0
En Jorge Moragas és qui escriu els paperets que després llegeix en Rajoy?

Si els periodistes fossin més inteŀligents farien preguntes imprevistes a en Rajoy de manera que no en tingués escrites les preguntes. O és que prèviament Rajoy pacta les preguntes amb els periodistes? Algú que vagi sovint a Madrid ens en pot fer 5 cèntims de tot plegat?
A Irene7
Anònim, 28/11/2013 a les 10:57
+6
-0
Deute, en la nostra llengua és EL deute, com el compte, el dubte... si tens algun dubte consulta'l en un diccionari.

He obert un compte bancari malgrat que tenia un deute, tenia un dubte, però, s'ha esvaït.

I si us plau si voleu expressar una riallada escriviu ha ha...
intentar destrossar una llengua és fàcil, recuperar-la costa més, però ens en sortirem!
la millor frase
rodamon, 28/11/2013 a les 11:29
+0
-2
Donat que si marxem del Reino de España, diuen que ens faran fora de tot arreu manys de l'infern, fem que sigui diferent, que ens facin ells fora.
Fem que la pregunta sigui:
-Esteu d'acord que el Reino d'España ens expulsi?
o quelcom semblant, aleshores com no ens hem secessionat no ens podran fer fora, no? i el resultat fora el mateix jejejeje
Cal dir-ho!
Anònim, 28/11/2013 a les 11:36
+3
-1
Escòcia i el Principat de Catalunya ja són parts integrants de la UE, i no hi ha res en tot el cos dels tractats de la UE que prevegi l'expulsió d'un territori existent o l'eliminació dels drets dels seus habitants com a ciutadans de la UE.
NO FAN CAP POR
Anònim, 28/11/2013 a les 13:47
+0
-1
No fan cap por amenaçant que surtirem del E.U. Catalunya vol surtir d´Escanya i ja ens espabilarem,ens treurem una gran carga de sobre d´aguantar tans anys de estar oprimits,escanyats i mal vistos .Pasi lo que pasi.
CATALUNYA INDEPENDENT
Lamoneda 00.00 28/11/2013
Anònim, 28/11/2013 a les 23:59
+1
-1
No et sembla que ja n'ets prou grandet per a dir estupidesses d'aquest calibre?Apa,sigues bon noi i estudia una mica seriosament.Tant d'egoïsme arrossega ignorància i et fa dir les típiques mentides ibèriques.
S'en dona compte del ridícul?
Anònim, 29/11/2013 a les 07:25
+2
-0
No te preu!!donan consells,i fent vale el discurs de la por,ha gent que tenen més cultura i son més subdesarrollats i democràtics?S'en dona compte del ridícul que esta fent...aquest president de un país de pandereta..toros...paela i olé!!!