CiU i ERC s'embranquen en una batussa per les pilotes de goma

Els convergents es resisteixen a incorporar el concepte "immediatesa" per retirar-les de la BRIMO i els republicans en fan cavall de batalla

, Parlament | 30/10/2013 a les 15:16h
Arxivat a: Política, CiU, pilotes de goma, ERC
Aquesta notícia es va publicar originalment el 30/10/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest dijous estava previst que la comissió sobre les pilotes de goma del Parlament aprovés de manera definitiva les seves conclusions, però les diferències sobretot entre CiU i ERC ha obligat ajornar-la fins el proper 8 de novembre i ara l'acord queda a l'aire.
 
Dijous passat els grups van registrar les seves conclusions, i CiU va apostar per retirar d'ús les pilotes de goma de manera progressiva i definir la seva substitució per altres elements "robustos" de control de l'ordre públic. Una aposta que permetia els republicans trobar-se més còmodes en la decisió de salvar el cap del polèmic director general de la policia, Manel Prat, en el plenari de la setmana passada.
 
Ara bé, l'entesa de la setmana passada respecte les pilotes de goma s'ha esberlat aquestes darreres hores. ERC ha advertit a CiU que només li votarà les seves conclusions si incorpora el concepte "immediatesa" en la retirada d'aquest armament de la Brigada Mòbil dels Mossos. Una proposta que CiU no vol acceptar.
 
El risc pels sobiranistes és alt, i sobretot polèmic mediàticament. La direcció del grup parlamentari de CiU no vol veure com les seves conclusions tenen el suport de Ciutadans i el PP i, en canvi, el seu soci, ERC s'aliaria amb PSC, ICV-EUiA i la CUP per prohibir-les de manera immediata. 
 
Algunes fonts apunten que ha estat el mateix conseller d'Interior, Ramon Espadaler, qui hauria demanat al president de la Comissió, Celestino Corbacho, demorar la comissió. Altres fonts parlamentàries indiquen que l'ajornament s'ha acordat entre els grups per mirar de trobar una posició que permeti a republicans i convergents firmar la pau en la polèmica qüestió de les pilotes de goma.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

lliure
Catalunya, 30/10/2013 a les 15:40
+7
-21
Policies sou escoria
Ja tocava marcar paquet
Carles Martínez Dinarès, 30/10/2013 a les 16:24
+12
-9
Ja en teniem prou de tan de seguidisme a CiU.
PILOTES
eyrikur, 30/10/2013 a les 16:24
+12
-9
Srs. no es hora de pilotes, ni que siguin de goma..... Sra. Forcadell posi ordre si us plau......!
ANC te que preparar-se per fer-sa un partit.
Cartanya, 30/10/2013 a les 16:35
+10
-13
Magnífic espectacle dels dos partits que ens han de portar a la Independència. ANC si vosaltres no feu un partit ens quedarem amb el cul al aire, per que jo no mes crec en el poble i vosaltres ANC sou el poble, tot lo altre com podeu veure son interessos de partit.
mans negres
Andreuza, 30/10/2013 a les 16:43
+5
-9
Uns i altre els cal ser intel·ligents per veure que forma part dels pals a les rodes i l'afany de desacreditar tot el que pugui venir dels partits catalans.
Subtil estrategia dels unionistes.
El camí es llarg, plè de rocs, però al final hi ha el futur del nostre poble i dels nostres fills.
Seny!
Menys perdre el temps en pilotes de goma i mes treballar per la independencia
Anònim, 30/10/2013 a les 17:05
+2
-6
Que quedi clar
En defensa dels Mossos
Anònim, 30/10/2013 a les 17:09
+8
-1
Alguns es pensen que defensar els Mossos és tapar les seves misèries i s'equivoquen.

Defensar els Mossos és destituïr als membres que donen mala imatge detot el cos.

Tenim mossos bons i volem que no s'embruti la imatge de tots per no apartar del cos a aaquells que no donen la talla.

Ha entrat molt de killo al cos i cal fer neteja.
A ERC li ha anat bé desmarcar-se de l'esquerra gilipoide ....
Sigma, 30/10/2013 a les 19:11
+4
-0
Però si no ho aconseguiexen del tot podin tenir problemes de credibilitat devant de l'ugment espectacular d'intenció de vot que estàn enregistrant últimament.

La gent sensata, en política, vol idees i conceptes clars.

Per dubtes contínus ja tenim als sucialerus.
lliure
Anònim, 30/10/2013 a les 19:19
+7
-0
Catalunya 15:40 ja aniràs plorant a la comissaria a demanar que et busquin les claus que has perdut.
que fàcil es tot
Anònim, 30/10/2013 a les 19:35
+2
-0
Cartanya, 30/10/2013 a les 16:35
Be i quan siguin un partit, que pilotes Sí o pilotes No?
Massa pilotes de goma...
Carles Viñals Casado, 30/10/2013 a les 22:30
+1
-0
... -em sobren totes- i molt poques de les que n'hi hauría d'haver per part de CiU i ERC. Marta Lasalas ha escrit un article molt sucós sobre aquestes últimes, -"Política de melic"- que durant tot el día d'avui no ha merescut més que un únic comentari...o ND no n'ha ha volgut publicar cap més. A quí no interessa que se sàpiga el que els independentistes pensem d'aquesta mena de pilotes? I si no interessa que opinem sobre elles, per què ND publica l'esmentat article?

That is the question...
per al " LLiure " ... Lliure? de què ? .. de la droga ? ja,ja,ja,
Sigma, 30/10/2013 a les 23:49
+2
-0
Amb un món com el teu no farien falta policies : Tú ja no existiries !
Defensar els mossos és dir la veritat i no deixar-se portar pels periodistes ... ni la potuleia.
Sigma, 31/10/2013 a les 00:08
+1
-1
Per exemple : en el càs del " empresari " del raval ...l aquest tant bon minyó que no feia res dolent ....

Tot el que es veu en les imatges és una reducció normal i corrent d'un indesitjable .... és veu només una part de la història ( com sempre, la que més convé ... als de sempre ).


Sortiu d'ESCAÑA i mireu com s'actúa allà on hi ha menys delinqüents que aquí ! I treieu-ne conclusions ... si és que en sou capaços !
hi han temes mes importants
prou pilotes de goma, 01/11/2013 a les 23:02
+0
-0
S'ha evidenciat la posició en què es trobava estirat a terra Juan Andrés Benítez –l'empresari del Gaixample que va ser reduït per la policia després d'una baralla amb un veí–, i ha quedat clar on tenia els peus i que la zona on es veu els agents colpejant-lo és la part superior del cos. De fet, això ha estat reconegut pel mateix comissari Trapero en la roda de premsa, tot i que ha matisat que el que no queda demostrat és que els cops fossin al cap.

Un altre fragment de les imatges mostra les operacions de l'equip sanitari d'emergència que va atendre Benítez i resulten especialment crues perquè es veu que tenia el cap completament ensangonat.