C's i PP abandonen al Parlament a crits per una moció sobre el franquisme

Una moció de condemna de la dictadura enerva la cambra catalana

, Parlament | 10/10/2013 a les 16:53h
Arxivat a: Política, feixisme
Aquesta notícia es va publicar originalment el 10/10/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.


El debat sobre una moció de condemna al franquisme presentada per ICV-EUiA ha acabat com el rosari de l'aurora. El text que portava inclosa una una reprovació a la delegada del govern espanyol a Catalunya, Maria de los Llanos de Luna, estava consensuat per tots els grups menys el PP.

La tensió dialèctica generada per la intervenció d'un diputat del PP, Fernando Sànchez, que ha demanat condemnar des del "cop d'estat de Lluís Companys el sis d'octubre de 1934" o el "marxisme" ha acabat amb crits, esbroncada i invocacions a l'ordre de la presidenta del Parlament, Núria de Gispert. La tensió ha arribat a un nivell que els diputats de PP i de Ciutadans han abandonat la cambra entremig de cridòries, mostres d'enuig i retrets entre els parlamentaris.

El debat ja escalfat s'ha incendiat en el torn de les al·lusions finals just abans de les votacions. El portaveu adjunt del PP, Santi Rodríguez, ha demanat la paraula per queixar-se sobre les interrupcions fetes pels altres diputats durant la seva intervenció. La presidenta Núria de Gispert no ha atès la petició perquè "vostè, senyor Rodríguez, com ho sap si no hi era durant el debat?" i li ha retirat la paraula entremig d'una remor de fonts de queixes.

Núria de Gispert ha demanat calma als diputats i ha atorgat 30 segons de paraula a David Fernàndez de la CUP que ha retret la intervenció del diputat popular recordant-li que la seva formació es manifestarà dissabte al costat de la Falange i de PxC.

A continuació ha demanat la paraula Jordi Cañas, de C's, per una "qüestió d'ordre" o "per al·lusions"  i ha plantat cara als diputats que es queixaven de la seva intervenció amb un cotundent "¿Que les pasa?". Tot seguit s'ha enganxat amb Núria de Gispert, que li ha tallat el micro perquè entenia que no tenia dret a intervenir per al·lusions. Fora de micro s'ha dirigit a la CUP i els ha acusat de "manifestar-se al costat del Comando Barcelona".

De Gispert que feia callar Cañas sense èxit ha etzibat al portaveu que el que feien els seus diputats era una "vergonya" i s'ha acabat d'embolicar la troca. Cridòria, escarafalls, gestos, retrets i l'abandonaments del plenari per part de C's i PP amb irades crítiques a la presidenta.

La moció s'ha aprovat per 105 vots a favor, i un vot en contra del secretari de la Mesa, Pere Calbó, del PP que s'ha quedat dins l'hemicicle. De Gispert i el vicepresident de la cambra, Lluís Corominas, s'han reunit amb el grup parlamentari popular. Per la seva banda CiU i CUP han titllat la decisió dels diputats unionistes "d'espectacle", "sobreescenificació", "d'espot publicitari per la manifestació del 12-O" i d'estar basada en "una estratègia per buscar la crispació".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

En el parlament
Anònim, 10/10/2013 a les 17:07
+44
-117
Només saben insultarse i no solucionar res.
Qui té cua de palla
Anònim, 10/10/2013 a les 17:09
Interessant
+84
-11
se li encèn... Correu, correu...
I mentre-...
Anònim, 10/10/2013 a les 17:10
+19
-123
el país se'ns desfà i es desnaturalitza...
Però a qui se li acut obrir ara aquell vell meló podrit?
Jordi M, 10/10/2013 a les 17:16
Interessant
+60
-10
Identificar Colonos i la sucursal del PP amb el franquisme, ara que la sucursal del PSOE no pinta que pugui capitalitzar-ho -que aquest era el perill-, pot anar bé. Fins i tot de cara a connotar més encara aquest Día de la Raza. Però identificar de retruc el sobiranisme català de l'altra mitja Espanya del 36 seria catastròfic. No, diguem no, nosaltres no som d'eixe món. Ni del món de l'Espanya franquista ni del món de l'Espanya del Frente Popular. Som tan idiotes que som capaços de començar ara a tirar-nos els morts d'aquella guerra espanyola pel cap.
___ Aquell que comenta, dorm més feliç
___ Fora escanya, 10/10/2013 a les 17:17
+50
-7
Per això no el volien restituir a Companys, continuen pensant-ho tot al revés:
1- Que Franco va iniciar la guerra per evitar el suposat cop d'estat de Companys en comptes que Companys preparés als catalans per a defendre la recent Catalunya federal evitant que militars i altres ataquessin la gent
2- Que Companys tenia control sobre els franquistes i els antifranquistes que cometien morts per tot arreu

El problema està en que han tacat l'imatge de Companys i per a ells, franquistes, Companys era un dictador que va ser executat pels "bons". No m'estranyaria que haguessin dit "Arriba Espanya!" en anar-se'n. Sabem tots quin judici obririen ara: posarien el que vol Rajoy, no la veritat, i llestos. Fa igual amb la llei es pensen que són d'aplicació voluntària, res més
PATRIOTES COM TU VOLEM
VISCA L `ALCALDE DE FOGUEROLES!!, 10/10/2013 a les 17:17
+12
-70
Denuncien l'alcalde de Folgueroles per injúries contra la representant d'una entitat feminista i sindicalista
En una reunió amb representants d'una entitat feminista i un sindicat va assenyalar que estava "fart de sindicalistes de merda", perquè li demanaven empara en un tema laboral, i va qualificar el castellà com a "puta llengua", perquè aquests utilitzaven aquest idioma, mentre ell s'expressava en català.

QUIN HOMBRETON QUIN MASCLE CATALA DE LA PLANA DE VIC
Aixi m´agrada que martxin que fan nose
Anònim, 10/10/2013 a les 17:19
Molt interessant
+111
-9
Quina papeleta que han agafat ,no els i agrada que parlint malament del franquisme,despues de tants anys i de tants assesinats que van fer,durant la dictadura.
Martxeu d´una vegada que som un pais,pacific,democratic i no volem dictadors ni fatxes.
Visca Catalunya Lliure
Com mola!
Anònim, 10/10/2013 a les 17:23
Molt interessant
+147
-3
Justament el mateix dia que el Parlament Europeu també ha condemnat el franquisme!
L'españa feixista
Observant, 10/10/2013 a les 17:24
Molt interessant
+104
-2
A quí te amics feixistes i va de super democrata de majories silencioses li molesta que li diguin a la cara com realment el veuen els altres.

El PP al Congreso avui s'ha negat a considerar delicte l'apología del nazisme.

1.Per què? doncs perque té electors i militants que en fan cada dia.

2.Per què? doncs perque el propi ministre de defensa es familia directa d'un lider de l'ultra dreta espanyola. La secretaria general del CNI n'és la germana, i un "grande de España" (no se quin) n'és el pare.
els franquistes fugen del parlament
Anònim?, 10/10/2013 a les 17:25
Molt interessant
+154
-7
Ja que marxen que no s'aturin fins arribar a espanya...i de pas que no tornin.
Vet aquí perquè no volen l´AVE
Anònim, 10/10/2013 a les 17:25
Interessant
+62
-2

Amb aquestes velocitats que porten, mireu mireu que borrosa la foto.
Ai mare...
Anònim, 10/10/2013 a les 17:26
+16
-69
Tot això s'acabarà malament, sinó, temps al temps. (Per malament vull dir amb violència)
falta de cultura democràtica
Anònim, 10/10/2013 a les 17:28
Interessant
+99
-1
Senyors

El comportament d'aquests senyors és el reflexa de la immaduresa democràtica, espero i desitjo que els seus votants siguin mes madurs que ells i estiguin a favor d'una consulta, per expressar-se democràticament, i no com els seus representants, uns impresentables mal educats.
SOLUCIÓ, VOTAR
Anònim, 10/10/2013 a les 17:30
Interessant
+84
-2
TOT AIXÓ ANIRÁ A MÉS, SI NO ACABEM AQUESTA SITUACIÓ I PODEM VOTAR, TEORICAMENT VIVIM EM UNA DEMOCRACIA I ELS PROBLEMES ES TENEN QUE SOLUCIONAR DEMOCRÀTICAMENT, HI HA PARTITS POLTICS QUE NO HO ENTENEN AIXI, I L'ÚNIC QUE FAN ES POSAR LA LLEI PER SOBRE DE TOT I AIXI NO ES SOLUCIONARÀ RÈS, EL PROBLEMA SUBSISTIRÁ, COM HA PASAT FINS ARA
CATALUNYA VOL DECIDIR, VOLEM SER LLIURES
agents provocadors
jo, 10/10/2013 a les 17:33
Interessant
+90
-2
agents provocadors, aixo es molt vell. Lerroux va arribar a Barcelona pagat per Seguismundo Moret amb el fons de reptils del govern Espanyol, per captar amb la seva demagogia el poble menys ilustrat. Aquesta colla esta formada per frustats i resentits
ELS ESPAÑOLETOS
Dan, 10/10/2013 a les 17:33
Interessant
+83
-5
...misèria,marrulleria,xerrameca i poca cosa més.
Al contrari!!!
Anònim, 10/10/2013 a les 17:38
Interessant
+58
-2
EL PAIS ES DESPERTA
agents provocadors
jo, 10/10/2013 a les 17:51
+37
-1
agents provocadors, aixo es molt vell. Lerroux va arribar a Barcelona pagat per Seguismundo Moret amb el fons de reptils del govern Espanyol, per captar amb la seva demagogia el poble menys ilustrat. Aquesta colla esta formada per frustats i resentits
Compte amb el 12 O
Anònim, 10/10/2013 a les 17:53
Interessant
+58
-3
Encara amb la contramani semblara que nosaltres som els dolents!!!

Deixem que es manifestin i no es trobin ningú al carrer, despres diran que els violents som nosaltres pq vem fer la contramani.

Seran 4 bretols que se'n van fora del seu país en autocar per celebrar el dia de la raza que va invntar america del sud com a orgull pels indígenes que van lluitar en favor de la terra. No saben ni d'on venen!!!!

I visca el Che!!!
inutils
Anònim, 10/10/2013 a les 17:57
+8
-76
algún dia aquets 135 inutils del parlament faran alguna cosa pel poble i deixaran de fer espectacles que no serveixen per res
Catalanet que vens al món, et guardi Déu, totes dues espanyes han de glaçar-te el cor
Jordi M, 10/10/2013 a les 18:01
+25
-1
Una de les coses que van salvar Franco és que va poder convèncer Occident que si el feien fora no seria perquè ocupés el seu lloc una democràcia civilitzada sinó una dictadura de signe contrari. Si el catalanisme polític torna a picar l'ham de l'anomenada "altra Espanya", pleguem. Pleguem, dediquem-nos a una altra cosa perquè tindrem el que ens mereixerem. Tu creus que ara hem d'entrar a discutir el 36 i, espera, espera que ja em veig que la carallotada tornaria a dur a fugir del foc feixista i nazi per apuntar-nos a les brases del bàndol de torturadors estalinistes i anarquistes que mataven gent per anar a missa o per ser propietaris d'un taller amb quatre empleats. Animalades com aquesta iniciativa d'Iniciativa són la mena de coses en les que Espanya confia per liquidar el procés. Confia en coses així. Que siguem nosaltres mateixos els que connotem de radicalitats i desordres un procés que fins ara era d'una imatge tan exemplar que gent com el Josep Cuní no tenia per on agafar-se per condemnar-lo anant de cara.
Mal rotllo
Anònim, 10/10/2013 a les 18:02
+47
-1
Aquests del PPC's a falta d'arguments crearan mal rotllo i crispació. Aquesta és la tàctica que va fer servir Sèrbia amb Iugoslavia. Hem d'anar en compte que aquesta gent no vol condemnar el franquisme i tots coneixem com les gastava Franco.
.
Anònim, 10/10/2013 a les 18:06
+14
-6
Como niños.
A veure si serà el preludi...
olodelbages, 10/10/2013 a les 18:11
Interessant
+58
-1
...del què hauria de passar en breu... que les forces espanyolistes més ràncies com son el PP i els de C's fotessin el camp del Parlament de Catalunya per sempre més...

Al Parlament de Catalunya, PARLAMENTS!
Si busquen alguna altra cosa, que la busquin al seu país, que allà els hi va la marxa...

Salut i Independencia!!!
//*//
Miquelet, 10/10/2013 a les 18:15
Interessant
+55
-2
Si fugen del parlament no cal que tornin!!

Segur que es trobaran millor al Valle de los caidos
On ens porten aquesta gent?
Anònim, 10/10/2013 a les 18:21
+45
-2
És que volen crear un clima semblant al de 1936 per a justificar una intervenciópolicial-militar. Estan perduts i tenen molta ràbia. Ull... si no els aturen des d'Europa acabarem com a Croàcia!!!
pati d'escola
Anònim, 10/10/2013 a les 18:21
Interessant
+53
-1
Hem de permetre que aquests senyors i senyores es comportin com si fossin al pati de l'escola? Se'ls paga perquè, si més no, mantinguin les formes en el Parlament dels catalans. Ara bé, el posat del "señor Cañas" em recordava algun altre posat que no fa gaire dies es podia veure a la Llibreria Blanquerna. Fa mitja por.
La Democràcia els supera
Anònim, 10/10/2013 a les 18:29
+34
-2


Estan perdent els papers.


Quin futur tenen els anti-democrates a Catalunya? CAP.
Nerviosos
català, 10/10/2013 a les 18:33
+31
-2
Els unionistes franquistes estan nerviosos, son dictadors mal educats i anti demòcrates. No suporten escoltar la veritat del que son. A qualsevol estat veritablement democràtic del món estarien prohibits. !!*!!
Gabia
Anònim, 10/10/2013 a les 18:34
+22
-2
Aquestos son com feras tancadas dins una gabia democratica,a la més minima fugen,montar aquest sidral els hi va bé de cara al 12O per treura pit davant dels seu compinxes.
NO AL SEPARATISMO
Anònim, 10/10/2013 a les 18:41
+11
-57
Bien PPC y Ciutadans abandonando el hemiciclo. No tenemos q ceder al totalitarismo de ERCiU
La ràbia encegadora
Taradellenc que avisa, 10/10/2013 a les 18:43
+26
-2
La ràbia els encega i mostren, com nens de papà consentits, la seva mala educació. Haurien de quedar-se a casa seva.
Que se'n vagin ... a l'Estat franquista que defensen
Anònim, 10/10/2013 a les 18:49
+35
-2
Si tant els agrada el franquisme, bon vent i barca nova. Aquí no els necessitem per a res.
12-O National Geographic
j.forés, 10/10/2013 a les 18:53
+30
-3
Que voleu es el seu taranna la dialectica "de los puños y las pistolas" al mes pur estil falangista.Estan escalfant motors per el 12-O ,el dissabte Europa i el mon tindran constancia del perque de la necesitat de Catalunya de fotre el camp!!!.
TRAIDORES A LA CÁRCEL, ¡YAAAAAAAAAAAAAAA!
SEDICOSOS SEARAISAS A LA A CARCEL., 10/10/2013 a les 18:54
+5
-65
ABOLICIÓN DE LA AUTONOMÍA, Y LOS SEDICIOSOS Y TRAIDORES DE CIU, EMPEZANDO POR LA MARRANA SEDICIOSA DE LA GISPERT, A LA CÁRCEL.
ESPAÑA NO PAGA A TRADORES.
SEDICIOSOS SEPARATISTAS A LA PUTA CARCEL., 10/10/2013 a les 18:58
+5
-65
SUSPENSIÓN DE LA AUTONOMÍA, Y LOS SEDICOSOS Y TRAIDORES DE CIU, ERC, CUP A LA PUTA CÁRCEL.



ARRIBA ESPAÑA.
EL EJÉRCITO A LAS CALLES Y LEY MARCIAL.
SEDICIOSOS SEPARATISTAS A LA PUTA CARCEL., 10/10/2013 a les 19:01
+4
-68
SUSPENSIÓN DE LA AUTONOMÍA, Y CÁRCEL Y PENA CAPITAL PARA LOS TRAIDORES, GOLPÍSTAS Y CRIMINALES SEDICISOS DE CIU, ERC, CUP.


ARRIBA ESAÑA.
Classe
Martí, 10/10/2013 a les 19:04
+16
-1
Això sembla la meva classe, i mira que ja en són de grandets...
QUE MARXIN I NO TORNIN
Anònim, 10/10/2013 a les 19:07
+33
-1
TOTA AQUESTA BANDA HAN MARXAT JA NO TINDRIEN QUE TORNAR. MARXIN BEN LLUNY NO CAL QUE TORANIN. QUINA BANDA.
II*II
són uns malparits
fideli, 10/10/2013 a les 19:07
+24
-2
en clar i català: uns malparits!
Duran és el peó d'en Pujol fent el paper espanyolista, mentre que Mas en fa de sobiranista.
Jesus, 10/10/2013 a les 19:14
+4
-16
Duran Lleida s’ha pres com un envit personal aturar el procés de secessió de Catalunya. Compta amb l’aquiescència personal d’en Jordi Pujol.
s
Anònim, 10/10/2013 a les 19:17
+22
-2
basòfia aquets... m'ha semblat que en canyes aquest fins i tot hagués intentat agredir a la de Gispert, em recorden als castellans espwanols folloneros que em trobava als partits de fútbol quan era petit i em feien pena
Ehhh! no te lleves el Scattergories
Anònim, 10/10/2013 a les 19:20
+7
-0
M'han fet recordar aquest anunci de principis dels 90 hahahahaaaaaa.




Cañas tinc un dubte
Anònim, 10/10/2013 a les 19:21
+38
-3
No se si t'assembles més a Charlie Rivel o a Gargamel, segurament no em puc quedar amb cap dels dos perquè la teva tasca en el món de fet és una mescla de les dues, pallasso-dolent.
I sí estic d'acord amb els de la CUP us manifestareu al costat de feixistes perquè feixistes és el que sou, feixistes i franquistes, vosaltres i el PP.
Quina bella imatge veure-us marxar de parlament, perquè no us hi quedeu a fora i per sempre!
recordem Gandhi.
Anònim, 10/10/2013 a les 19:23
+34
-1
Estan molt nerviosos i rabiosos. Nosaltres keep calm.

Quan se senten perdedors no els hi encaixa la democràcia, com sempre. Nosaltres keep calm.

Quan no tenen la raó, surten de polleguera. Nosaltres keep calm.

Quan els hi falten arguments, ataquen amb virulència. Nosaltres keep calm.

Quan els hi despertem la seva ignorància, s´enrabien. Nosaltres keep calm.

Quan ens veuen tranquils, s´esveren. Nosaltres keep calm.

Per acabar : A Valècia, Fabra, que ha reivindiacat un nou finançament, ha diferenciat entre els que dialoguen amb la voluntat de negociar i els que utilitzen l'amenaça per desetabilitzar escanya. Es la consigna política del PP.

L'extrema dreta s'uneix sota el caudillin Albertito Primo del Rivera
Anònim, 10/10/2013 a les 19:25
+37
-2
El pròxim candidat del PP català es diu Albertito Primo de Ribera; temps al temps, que el franquisme aposta por la UNIDAD NAZIONAL
"La guerra del 1936 al 1939 no incumbia gota Catalunya." Joan Sales a Incerta Glòria.
Blai, 10/10/2013 a les 19:31
+23
-0
Blai a Jordi M. 10 octubre 2013, 17:16.


El cras error de Catalunya és deixar-se arrossegar per totes les guerres civils hispanes. I tot per culpa de l’eix esquerra-dreta, el qual eclipsa sempre el ver eix, el que ens interessa de debò: l'eix Catalunya-Espanya. Ho va deixar ben patent Joan Sales a "Incerta Glòria" quan va dir que aquella guerra, la 1936-1939, no era la nostra guerra, no hi havíem d'haver participat. La temptativa separatista d'en Joan Casanoves Maristany, cap del Parlament, a finals del 1936, va salvar l'honor del secessionisme català, més que la del 6 octubre 1934, regida per Josep Dencàs.
MANO DURA A LOS SEDICIOSOS.
MANO DURA A LOS TRAIDORES., 10/10/2013 a les 19:37
+3
-50
SEDICIOSOS Y REBELDES, A LA CÁRCEL.

EL PARLAMENTO AUTONÓMICO CATALÁN DEBE SER SUSPENDIDO Y ABOLIDO, HAN ENTRADO EN SERIO DELIO DE REBELDÍA, TRAICIÓN Y SEDICIÓN CONTRA LA SOBERANÍA DE ESPAÑA.

A LA CÁRCEL CON ELLOS, YA.
Ni autocrítica ni perdó , només INVOLUCIÓ.
, 10/10/2013 a les 19:39
+24
-2
Ni autocrítica ni perdó , només INVOLUCIÓ.
Conjunta o no , premeditada o espontània aquest bufons estan provocant amb la seva pressió , una reacció - cívica i política - que provoqui una perspectiva victimista i justifiqui accions mancomunades dels seus superiors .
Ells mateixos.
Catalunya necessita fer una secessió, no una revolució.
Blai, 10/10/2013 a les 19:40
+31
-6
Catalunya i Espanya són dues nacions diferents, distintes.
Duran fot el camp
Agustí, 10/10/2013 a les 19:44
+10
-0
Al menys a Madrid, quan hi ha merder, ensenyen les tetes ...
Ho busquen fa temps. No tenen arguments
Anònim, 10/10/2013 a les 19:44
+13
-0
Ja fa molt de temps que els botiflers amb representació al Parament estan buscant que se'ls identifiqui com a victimes. Enseguida s'encenen quan són ells els que no paren de provocar. ja va "vaticinar" l'Aznar que abans veurem Catalunya dividida que independent... Busquen això i, encara més, provoquen constantment per tal que hi hagi incidents i, si pot ser violents millor. Fa molt de temps que comparo els procés de secessió amb el de separació de les parelles... N'hi ha de civilitzats que se separen amistosament i n'hi ha que acaben amb violència de gènere. Doncs be, espanya és així, per desgràcia. "Antes muerta que sin mi", "la maté porque era mia" (recordem les paraules d'Espe: "Catalunya es de España"...). A la manca d'arguments i davant l'evidència de la magnitud del procés, esdevingut imparable, només volen la confrontació perquè, atàvicament, saben que en la força, en la violència és on es senten còmodes... Però ara les coses són diferents... No em de caure en les seves provocacions... és difícil però no hi ha millor remei que ignorar-los descaradament. Ells sols es faran mal...
HOME!!!...
Judas Priest., 10/10/2013 a les 19:45
+16
-1
És que al "cañita brava" i al "riverita", quan els toquen els seus referents polítics s´enfaden. Ja tinc ganes de veure´ls dissabte per la tele al costat de la bandera de la gallina.
Mano dura als borratxos espanyols
Anònim, 10/10/2013 a les 19:46
+13
-1
Sedicioso, espanyol, solo eres un borracho perdido; pareces un bebido del cuartel donde hacia la mili; a los militares de carrera se les conocia porque siempre ivan bebidos como tu; España, país de borrachos
STOP AL PP-CIUDADANOS, feixisme espanyol
Anònim, 10/10/2013 a les 19:53
+14
-1
L'estampida dels toros locos espanyols fa goig!!! Aturar el FEIXISME ESPANYOL es la primera responsabilitat de la política; el FRANQUISME D'AQUESTS ESPANYOLS ES UN ATEMPTAT A LA DEMOCRACIA
La immigració massiva copa les feines no qualificades que haurien de ser per als estudiants amb fracàs escolar.
Jesus, 10/10/2013 a les 19:57
+7
-0
Hi ha atur i l’escassa feina que hi ha està cada cop més mal pagada. Què ho fa? Tothom en dóna la culpa a la crisi genèrica, però pocs la donen a la immigració massiva que copa les feines no qualificades, les que hauríem de reservar als nostres estudiants amb fracàs escolar.
A la merda les dues Espanyes (totes dues)
Jordi M, 10/10/2013 a les 19:59
+15
-0
Jo el que penso, Blai, és que entrar en segons quines coses només afavoreix Espanya. Sempre ha estat així. Ja no diguem ara! Ni cas. Anem a temes realment importants. Trobo que els locutors d'esports de TV3 haurien d'evitar anomenar l'Atlètic de Madrid 'l'equip colchonero'. Tant de control polític que hi ha a TV3, que no tinguis por que en surti mai ni un sol ínput que no respongui al catecisme progre, i en canvi no hi ha ningú que agafi el becari de torn i li digui que prou d'aquest castellanisme. Jo la veritat és que no sé si continuen havent-hi matalassos d'aquells de llana que acostumaven a dur ratlles vermelles sobre el fons blanc en la roba del folre. Que d'aquí ve tot. Entenc que amb l'aparició dels nous matalassos de fibres sintètics deuria arraconar-se també el símil futbolístic. Però per alguna raó, vet a saber, els espanyols van repescar-lo fa cosa d'un parell d'anys. D'entrada, nosaltres, els catalans, no tenim cap obligació de calcar cada gir lingüístic que se'ls acudeixi de fer als espanyols. La Constitució de 78 no ens obligava a aquest provincianisme concret. Ens n'obliga a molts. Però a aquest extrem de seguidisme no hi arriba. No obstant això, en absència de cap sentit de país i intenció nacional, almenys que la secció d'esports de TV3 hagués recuperat el 'matalassers' que deien els nostres pares i avis. Dir-ne 'colchoneros' ja és per escanyar-los. Al meu parer, el sistema capitalista mundial potser no, que els catalans podrem enderrocar-lo. Ens hauríem de proposar objectius més assequibles. Com per exemple aquest que he dit.
És una vergonya.
Vicenç Ramoneda, 10/10/2013 a les 20:00
+16
-0
És una vergonya que a les Corts Catalanes passi això! Mai no havia passat i això que té mes de 730 anys! Espanya ni existia.

Delenda est hispania.
Donec perficiam.
estan malalts.
Anònim, 10/10/2013 a les 20:10
+12
-0
Us imagineu Castella passant durant trescents anys el que ha tingut que patir, i encara pateix, Catalunya ?. Cremaria constantment.
Suspensión de la autonomía y cárcel para los criminales terrorístas de CIU, CUP y ERC
A por ellos, 10/10/2013 a les 20:11
+1
-29
Bravo Ciudadanos , hay que defenderse de los amigos de los terroristas y sus cómplices CIU ,el nacionalismo catalan antidemocratico y asesino.
tv3
Reusenc v2.0., 10/10/2013 a les 20:11
+0
-24
TV3, pesados, basta ya de promocionar el 12O como si fuese la via catalana (IRONIA MODO "ON"). Cañas no estaré en ninguna manifestación patriótica pero tienes mi voto. Salut.
RATAS SEDICIOSAS, TRAIDORAS Y TERRORISTAS A LA CÁRCEL.
ABOLICIÓN DE LA GENERALITAT ¡YA!, 10/10/2013 a les 20:22
+1
-30
SEPARATISTAS TRAIDORES Y TERRORISTAS A LA CÁRCEL, BASURA SEDICIOSA Y TRAIDORA DE CIU, ERC Y CUP A LA CÁRCEL.

LEY MARCIAL, EJÉRCITO, GUARDIA CIVIL Y POLICÍA PROTEJAN LA INTEGRIDAD DE ESPAÑA Y A LOS CIUDADANOS DE BIEN Y A SUS PROPIEDADES, DE ESTOS TRAIDORES, PÉRJUROS, SEDICOSOS Y TERRORISTAS DE CUP, CIU Y ERC, QUE PRETENDEN DAR UN GOLPE DE ESTADO Y CONSPIRAN CONTRA LA NACIÓN ESPAÑOLA.

¡MANO DURA!
NO PUC PERDRE MON POC NIVELL AMB TANTA .. BAIXÚRRIA !
Narcís, 10/10/2013 a les 20:24
+10
-0
Si aquests se'n diuen ejpanyols ( fonètica Bono)/ espanyolers/ espanyolíssims .. per què no ' criden a l'ordre ' el PPSOE per la fabricació ininterrompuda d' independentistes que fumen? PD: sinó qualsevol podria pensar que el que cerquen és nostre etnocidi o genocidi de l'ànima .. volent Catalunya continuï en aquest estat! Nota: tanmateix, de qui pot ser compatriota aquesta mena de gent .. ni tan sols de persona d'allò més impermeable de l'altiplà! Anotació al marge: si l'Autonomia n'era pel que n'era així com per la supervivència de nostra llengua, si més no, a ca pròpia .. què hi fum aquest tipus parlant estranger, estranger imposat, a Parlament representatiu de Catalunya ( per contra, el ' congreso ' que diuen representà'ns-e a tots .. ens el tenen prohibit!)?
En un lugar de la Mancha
No pasarán, 10/10/2013 a les 20:28
+2
-18
Basta ya de echar más leña al fuego. Cataluña ha perdido la memoria. Yo quisiera que ambos bandos recapaciten. El horno no está para bollos. Entre estados no hay ni leyes ni derechos, siempre impera la ley del más fuerte. Y en España hay muchos Tejeros ...
Fins hi tot internent ha quedat esverada..
Boigeur, 10/10/2013 a les 20:30
+2
-12
Bufffffffffffffff QUIN PUTAM POLITIC QUE TENIM HI HO PODEM DIR
BEN GROS ESPECTACLE ESPERPENDO, UNS PER PROVOCAR ELS INDEPENDENTISTES JA QUE SABIEN QUE PASARIE AIXÓ, I ELS ALTRES
PER ESVERAR-SE QUE JA ELS HI HA AGRADAT FER-HO, AJAJAJAJAJAJAJAJAJA I VOLEU QUE AMB AQUEST FOLKORE, INDEPE-FAXA, FAXA-INDEPE... VOLEU CONVENCE INTERNACIONALMENT DEL PROCES DEL RE-PROCES, DEL CONTRA-PROCES.. QUINA COLLA DE MALPARITS DE POLITICS TENIM ALS DOS BANDOLS, ELS PAIS ELS INPORTE UN XURRO PATATERO, ESPEREM QUE LES BAIXES POLITIQUES SIGUIN SONADES ALS DOS BANDOLS, AWUEST PARLAMENT SEMBLA ITALIA O GRECIA, TENIM DE COMENÇAR A FER EL VOT DE CASTIC TANT ALS INDEPENDENTISTES COM ALS FAXENDES, ES A DIR NO DONAR EL SUFICIENT SUPORT PERQUE NO ES PUGUI FER RES DE RES ES A DIR QUE ES TINGUIN DE AJUNTAR FINS A 5 FORMACIONS PER FER GOVERN A LES PROPERES ELECCIONS...
HEREUS
Anònim, 10/10/2013 a les 20:48
+14
-0
COM DIUEN EN CASTELLÀ "QUIEN SE PICA, AJOS COME"

QUE S'EN VAGIN I NO TORNIN
Les veritats fan mal
Anònim, 10/10/2013 a les 21:01
+9
-0
I aquests avui ho han descobert
Independencia JA
moregons, 10/10/2013 a les 21:21
+9
-1
Referendum el gener de 2014,se ha acabat el expoli dels españoles. españistan ans robe.
Tenen por..
Ja, ja, ja.., 10/10/2013 a les 21:21
+3
-15
Bonissim veure com els diaris nacionalistes, sempre intenten relacionar a la força C's amb el PP i amb el Franquisme, resulta penos, a curt termini potser te redits, pero a la llarga es infructuos, perque qui els escolta sap que no tenen res a veure.. Per altra banda, es molt curios que l'unic video on surten parlant, es l'unic en el que no els deixen parlar, es a dir, ningu s'ha enterat ni sap de que parlaven..
Quina ma esquerra.. I si han marxat, es nomes perque no els estaven respectant, es una obvietat..
Es curios..
Pues si.., 10/10/2013 a les 21:24
+2
-21
Que els nacionalistes e indepes no s' en adonin de lo fatxes que son, no mes cal llegirlos als comentaris, i veure la llinea editorial dels seus diaris.. Tambe son una secta.
vergonya
Anònim, 10/10/2013 a les 21:57
+10
-0
Quina vergonya que el món vegi aquest espectacle al Parlament de Catalunya. Ja que han marxat... que no hi tornin... Quina vergonya!!!
La ultradreta i els seus mentors, el càncer d'Espanya
XX, 10/10/2013 a les 22:19
+13
-0
Quan siguem independents hem de prohibir el feixisme en totes les seves versions, per molt descafeïnades que siguin.
He tingut la paciencia de mirar tot el debat de la moció
Anònim, 10/10/2013 a les 23:05
+5
-0
I he arribat a la conclusió que ha estat una pataleta del Canyes, per cridar l'atenció, ja que avui els del pp els estaven guanyant com a fatxes, la intervenció del pepero no sent tan estrident te mes morbo, aneu fent fatxes espanyolistes, com mes verí escampeu mes ganes tenim de fotre el camp.
El nacionalisme espanyol és així
Diego, 10/10/2013 a les 23:14
+4
-0
El que mostra el que ha passat avui és la xuleria, la mala educació i el savoire faire del nacionalisme espanyol. Quina vergonya.
Com entretenir el ramat
Anònim, 10/10/2013 a les 23:40
+2
-0
Colla d'inutils,a veura quan discutiu els temes que ens afectan a diari i no les estupideses,propies de taberna de baixos fons.Posats a desviar l'atenció mirant enrera i manipulant l'historia agafeu i presenteu una moció de condemna a la crucifixio de Crist.Estic fins als collons que els meus impostos serveixin per pagar una colla de vividors inutils.
Joc brut al Parlament
Evarist Couder, 11/10/2013 a les 00:00
+2
-0
El joc brut al Parlament ja ha començat . Aixó será una lluita continua que no mereix ser mentinguda massa temps per part del Sr. Mas. Las parts están ben definidas. Consulta o eleccions , com més aviat millor.
Això no és democràcia
Anònim, 11/10/2013 a les 01:11
+0
-0
Jo no vull ni comentar l'actitut que l'article explica sobre els fets ocorreguts al parlament, per que segurament, tant els d'un costat com els de l'altre haurien pogut tenir un comportament més madur, respectuós els uns amb els altres o, si més no, haurien pogut tenir una actitudt no tan allunyada del que s'espera per a una persona amb carrec públic com són els polítics, i sabent reconeixxer en quin punt no val ni la pena respondre a les provocacions fruits de la desesperació d'un partit tancat al dialag incomplint totes les lleis lógiques de la democracia però bé, deixant de banda aquest afer, m' agradaria fer una reflexió: Espanya es l'únic país de tot europa en el que s'han enterrat sense cap mena de judici ni investigació uns crims que van suposar ser els més ferotges per aquest país ( que ja aclaro, no concidero ni he conciderat mai com a meu) en tot el s XX i XXI. En aquells ja llunyans anys 80 o millor dit finals dels setanta quan, per cert, ja feia anys que la resta del món havia anat passan la página del feixisme, alguns van creure que obiar totes aquelles barbaritas comeses era un bon preu a pagar com a moneda per aconseguir la democràcia, però quina mena de democràcia és capaç de sostenir-se sota aquests fonaments? Com poden existir partitsn suposadament democràtics, ja siguin de la ideologia que siguin, capaços de defensar encara ara tots aquells ctes feixistes i dictatorials? Ja em perdonaran peró jo d'aixó no en dic democracia! Se'm posa la pell de gallina nomé de pensar que ara mateix España esta governada per uns predecessors del franquisme i que són capaços de demostrar-ho tan obertament! A mi, en les meves interessants classes d'història, em van explicar la guerra des de les dues parts, mai em van amagar que segons quins sectors descontrolats de sindicalistes partidaris de la revolució social van cometre atrocitats i bestieses molt grans també i jo soc la primera que mai defensaré el que van fer, pero és que aquí hi habla diferéncia, a mi no m'ho han intentat amagar mai!
al de les 21:21
Anònim, 11/10/2013 a les 02:00
+4
-0
Home, ja ja ja, qui els escolta i no sent ni compren el que diuen, es a dir, un populisme menyspreable, una fatxenderia esperpèntica i un odi visceral (vers a la terra i la gent que els va acollir i permetre viure amb dignitat)i amb un desig de poder i imposició al nivell del seu heroi en paquito, es que es IMBÈCIL.
Ni a la llarga ni a la curta, cap persona minimament capaç i decent, amb dignitat i coneixement, menysprearà aquesta colla d'interessats prepotents i superbs, que van amb pell de xai i son veritables llops.
A qui no li agradi Catalunya que marxi.

||*||
Indignes!
Anònim, 11/10/2013 a les 02:24
+4
-1
Ha de caure la deshonra de tot Catalunya sobre el PPC i C's que dins el parlament de la nostra pàtria han embrutat l'imatge del Honorable President Companys afusellat vilment pels colpistes feixistes.
Per dignitat, honrades i noblesa, no hi hauria d'haver cap parlamentari català que no honores als qui van lluitar per una Catalunya lliure. Al menys, un silenci respectuós.

Falsos Hipòcrites! La Catalunya democràtica demana un referèndum amprat amb la llei universal en que la legitimitat democràtica del poble és per damunt de la legalitat constitucional.
Ciudadanos = Falange ?
barceloní, 11/10/2013 a les 07:37
+7
-0
A ver si hacen una competición entre Ciudadanos y Falange para ver quienes son los falangistas más auténticos.

Apuesto lo que sea a que la competición la ganarían los de Ciudadanos.

Es que Cañas y Ribera, no tienen nada que envidiar a José Antonio.
NOTICIA MANIPULADA.
Pedro Gispert, 11/10/2013 a les 08:16
+3
-10
Els diputats de C's van ser insultats per un bufó xarnego que precisament no s'el coneix per conviure amb monjes de la caritat, no, si no per recolça als etarres. Aquets han de dir a un partit com C'S que son uns faixistes ? Aquest precisament, en Fernàndez? Per favor!!. Qualsevol persona amb les seves facultats mentals pot pensar que C'S recolça a partits faixistes. Afirmar això i quedar-se tant tranquil es insultar a la inteligència de tots. I a sobre aquest personatge ven conegut per recolçar a la banda terrorista ETA. En castellà n'hi ha un dit que diu "se cree el ladrón que todo son de su condición". Ve molt bé aquesta frase per a resumir aquesta situació.
El mes greu es que la presidenta del parlament després d'haver patit aquest insults el diputats de C's per aquest proetarra xarnego, no els ha deixat defensar-se i els ha retirat la paraula en una acció antidemocràtica i d'una falta de llibertat tremenda.
Al parlament de Catalunya es el món al revés. Començan a ser cinics com ho van ser al País Basc anys enrrera. Es horrible el comportament i l'aler que donen a l'insult i a la mentida quand es dispara contra el pensament que no agrada al nacionalisme.
La falta de democràcia, llibertat i la defensa de les mateixes comença a ser inexistent al parlament català. Només si ets independentista tens el privilegis de llibertat i paraula al 100%.
estelània
Anònim, 11/10/2013 a les 08:48
+1
-0
El 12-O, Barcelona, s'hauria d'omplir com mai d'estelades als balcons, finestres i terrasses.
I...?
Pep Cirera, 11/10/2013 a les 08:56
+0
-0
No ens ha d'interessar el que facin o duguin els feixistes espanyols. Ni tan sols els que viuen a Catalunya.
L'únic que hem de fer, després de la independència, és facilitar-los la tornada a la seva estimada Epaña.

//*//
Capaços són de tornar al Parlament
Glop, 11/10/2013 a les 09:17
+1
-0
No, si que marxessin no ho veig gens malament, però molt em temo que amb lo pe$$$eteros que són aquest p$$eudo $$ocialistes jacobin$$ de Ciutadant$$ i els PPePPeros, ens faran la guitza i rotnaran al Parlament.
No no no
Anònim, 11/10/2013 a les 09:31
+2
-0
No senyor, què és això de marxar? No li estic pagant els sous? doncs que es fotin i s'aguantin.

A veure si cada cop que no ens agradés alguna cosa de la feina fotessim el camp, que? tornem l'endemà i ja està?

A pencar colla de dropos. Perquè segons vosaltres representeu la majoria silenciosa oi? doncs això a representar-la a tant a les bones com a les males.
Se'ls veu el plomall !!
Anònim, 11/10/2013 a les 09:34
+4
-0
Quan se'ls toca el seu líder estimat i molt enyorat: General Franco, i a la seva obra també, els Colono's (C's) i els PPepperus es posen molt nerviosos, a la família no se la toca.
Marca España
Anònim, 11/10/2013 a les 11:45
+1
-0
No hi ha cap dubte Cañas, ves a demanar una plaça de conserje al Pazo de Meirás
Pedro Gispert..
Anònim, 11/10/2013 a les 12:24
+0
-0
..supures tant d´odi que t´hi ofegaràs.
Bravo per la CUP!
Al del 10/10"2013, de 20:30
Anònim, 11/10/2013 a les 13:08
+0
-0
Aquest que no vel votar ni als uns ni als altres (extremas segons ell) que proposa votar la tercera via d'en Duran i en Navarro?
UNA CONSTITUCIO DEMOCRATICA
Anònim, 11/10/2013 a les 13:12
+0
-0
HA de permetre el pensar i manifestra canviar-la I això no ha de ser titllat de traïdoria, ni sedicció, ni colpisme.
Qui això fa e´que desitja és una Constitució antidemocrática. Com la franquista i la de del 1978!
Fixeu-vos en els trolls
Anònim, 11/10/2013 a les 15:47
+1
-0
Els "trolls" que solen escriure en aquest i d'altres fòrums, ha passat d'anomenar-se "Iván", "Hospitalense", "reusenc", etc. directament a l'anonimat, augmentant la bilis i la ràbia, així com el nivell d'insults, paraulotes i testosterona. Arguments? Ni ara, ni tampoc abans: cap ni un. Només ràbia, bilis, impotència i ignorància.
Doncs això mateix els està passant als seus "mentors" al Parlament. Abans intentaven victimitzar-se. Ara, directament cerquen el "cos a cos" i "s'autolesionen" a fi de presentar-se com a víctimes d'una suposada societat que no els deixa viure. Just al contrari del que passa en realitat que és Espanya qui no deixa viure... a ningú del seu voltant. Argumentys? Cap ni un! Ni ara, ni tampoc abans. Anem-nos acostumant a aquesta mena de gerra bruta. El CNI ja està completament desesperat.Pot semblar il.lús però el camí és no fer-los cas, no entrar en les seves provocacions i seguir pacíficament i enraonada el camí cap a la llibertat amb molta explicació i "llum i taquígrafs" 8al contrari d'ells, massa acostumats a la manca de llum i aire de les comissaries franquistes i les masmorres...). Via Fora!
hiha,hiha,hiha.
Anònim, 11/10/2013 a les 16:31
+0
-0
De les grans cases en surten els grans ases.
A pic i pala!
Anònim, 11/10/2013 a les 18:00
+0
-0
Arribo a ser jo el Junqueras i el fatxa aquest es porta més d'una ostia
El titol no diu la veritat!!! David es va pasar tres pobles
Anònim, 11/10/2013 a les 18:04
+0
-0
Acusant (Quan son manis totalment diferents la feixiste i la de la Plaça de Catalunya i Jordi Cañas (Sempre en el PSC abans de pasar a Ciutadans)li va respondre que deixes d'acusar de mentides i menys ell que va pasejar i va vitorejar als Assasins del Comando Barcelona i als del Hipercor.... Osigui res a veure una cosa i altre de lo que es posa al titular de la noticia.... Ja esta bé d'enverinar amb coses que no son certes....
Gran moment ! : L'hemicile sense cavernícoles ni corruPPtes.
Sigma, 11/10/2013 a les 19:44
+0
-0
Tant de bó no hi tornin mai més ..... Però no tindrem tanta sort .
DEMANAR PERDÓ
RUD, 12/10/2013 a les 08:46
+0
-1
Tots vosaltres ens tendrieu que demanar perdo a tot el Parlament i a la resta de Catalans a mes de demanar-ho a la Sra Nuria de Gisper ja que la seva actuació va ser modélica de cara als catalans i altres paisos.
Vosaltres ens heu fet quedar en ridicol devant de tot el mon ja que heu deixat una bona imatge perque de cada dia es tinguin que menysprear pel vostre mal comportament.
FELICITATS A LA SRA NURIA DE GISPER.
Soc Catala i Espanyol pro amb la vostra actitut de cada dia em sento mes Catala "VISCA CATALUNYA"
Enerva
Miguel, 12/10/2013 a les 12:49
+0
-0

com pasa sovitment, s'empra el verb enervar de manera incorrecta. Enervar vol dir "afeblir" i no "posar nerviós"