Mà estesa d'ERC al Govern per desencallar els pressupostos

Els republicans admeten que l'objectiu de dèficit no els agradarà, i que probablement s'aprovin conjuntament els comptes de 2013 i 2014

| Actualitzat el 28/07/2013 a les 10:45h
Arxivat a: Política, ERC, pressupostos, Dèficit
Rovira just abans d'encetar el seu discurs a la Conferència Nacional. Foto: A.Salamé

Les negociacions amb CiU sobre pressupostos encara no han començat. Ni els republicans ni la federació nacionalista no han volgut fer hipòtesis pressupostàries amb objectius de dèficit que han variat durant l'any entre el 0,7% i l'1,3% del PIB. La setmana que ve, però, el govern espanyol fixarà la xifra definitiva de sostre de dèficit per a les comunitats autònomes.

"La transparència i la democràcia possiblement facin que, a desgrat de l'objectiu de dèficit, afrontem un escenari pressupostari. D'aquesta manera es coneixerien les prioritats de despesa i inversió del Govern". Aquesta és la reflexió que fa la secretària general d'ERC, Marta Rovira, al voltant dels comptes de la Generalitat per aquest 2013. En una entrevista a l'ACN, Rovira assegura que els objectius de dèficit que fixarà l'Estat -probablement dimecres 31 de juliol- "no agradaran" als republicans, però es mostra disposada a negociar i aprovar el pressupost.

Ara bé, Rovira no es penedeix del fet que ERC s'hagi mostrat inflexible fins ara amb la pròrroga pressupostària. "Estem convençuts que esperar ha estat beneficiós pel nostre país. Ha comportat passar d'un 0,7 a un 1,3 de dèficit, aproximadament una rebaixa en 1.000 milions de les retallades imposades pel govern espanyol".

La número dos dels republicans no descarta que, en cas d'arribar a un acord amb CiU, el Parlament aprovi conjuntament els comptes del 2013 i el 2014: "És una possibilitat que contempla ERC atès que quan ens posem amb l'objectiu del 2013 estarem en ple període per començar a parlar dels pressupostos del 2014", indica la número 2 dels republicans.

Hi ha indicis que ni l'objectiu de dèficit se situarà en les xifres desitjades, malgrat que el govern espanyol territorialitzi les càrregues per comunitats, ni l'executiu estatal es comprometrà a efectuar els pagaments sol·licitats. La setmana que ve serà clau per conèixer la predisposició, d'una banda de CiU i del Govern i, de l'altra d'ERC, per saber si els pressupostos tiren endavant. 

També us pot interessar

Janette Ojeda amb el seu fill, Iñaki | Adrià Costa
Janette Ojeda ha engegat una campanya amb la voluntat de recollir fons perquè el seu fill de cinc anys, l'Iñaki, se sotmeti a una teràpia experimental que podria salvar-li la vida | Denuncia que els governs "no es preocupen" dels nens que pateixen aquesta malaltia, perquè són "summament costosos" | "Amb la discapacitat hi ha encara un llarg camí per recórrer", assegura
Torre Agbar | Miguel Carminati/Wikicommons
Els propietaris de l'emblemàtic edifici argumenten l'excepció pel fet que disposaven d'un certificat de règim urbanístic anterior a la moratòria | Havien anunciat que a l'agost deixarien d'il·luminar la torre després de quasi deu anys
El club pagarà la multa de 30.000 euros i obrirà vies de diàleg amb l'organització

COMENTARIS

Quina pudor
Anònim, 28/07/2013 a les 11:00
+7
-30
Envia la carta i nosaltres t'aprovem els pressupostos. MAS TITELLA DEL SEPARATISME
ERC traïdor
Anònim, 28/07/2013 a les 11:40
+7
-29
Aquest comentari no agradara, pro ho vaeig aixi, despres,si voleu ho tapeu, Judes tambe va vendre Jesucrist per una bossa de monedes, aquestos venen el nostre benestar per una bossa de sobirania, error de ERC, no es pot lligar un proces amb l altre, per primera vegada Junqueras em decepciona, aqui falta habilitat politica.
MAS
ILERGETE, 28/07/2013 a les 11:57
+3
-23
ES UN "TOPO" DE ERC,DENTRO DE CIU
quan siguem independents aquest 2014
SSG, 28/07/2013 a les 12:47
+18
-3
farem uns pressupostos amb un limit de deficit del 0%, ja que comptarem amb tots els nostres recursos economics, no com ara que els donem a cambi de res als espanyols i encara ens endeutem amb ells.
INDEPENDENCIA, JA
a ilergete
un ciudadano libre de catalunya, 28/07/2013 a les 13:04
+10
-6
Tu, eres un topo fascista dentro de Catalunya.

Aqui, en Catalunya, vamos a votar y a decidir nuestro futuro.

Ni tu, ni nadie, va a parar esto. Y todo aquel que lo intente, incluido el estado español, será retratado en todo el mundo como lo que es: FASCISTA.

Aqui, en Catalunya, los fascistas como tu podrán votar. Aunque no os guste, podreis votar. Así es como funcionan las democracias, ejerciendo el voto.

Esta es la forma en la que las sociedades democráticas toman decisiones.
Se hace así para que fascistas como tu, solo puedan ejercer su fascismo sobre su mujer e hijos (me apiado de los familiares de un fascista, como tu). Seguro que en tu casa, tu llevas los pantalones. Seguro que de cintura para abajo eres un Torero y de cintura para arriba eres un Guardia Civil.

Tu sigue aquí en la red escribiendo tus opiniones. Puedes hacerlo.
Ahora bién ten por seguro una cosa, en Catalunya, votaremos y decidiremos.
Tu fascismo, que lo sufran los tuyos, tu familia. En Catalunya vamos a votar por nuestro futuro y la decisión la tomaremos entre todos. Aqui, no permitiremos que fascistas como tú, nos impidan votar. Así, vuestro fascismo solo se ejercerá en el momento que cruceis la puerta de entrada de vuestros domicilios y así solo podreis joder a vuestra propia familia.
Ten cuidado ILERGETE!!! Aqui existe el divorcio. Como sigas así igual te quedas solo.

Hay que penita!!!!

P.D.: Te escribo en castellano, sin problema, para intentar explicarme lo mejor posible a tus oídos.

a "un ciudadano libre de catalunya"
Anònim, 28/07/2013 a les 13:41
+13
-1
No ti matis. En ilergete aquest no sap ni llegir ni escriure. Te instruccions del CNI per passar per aquí diversos cops al dia i fer servir el programa CAGACATplus.app v3.01, que genera posts amb chip "mesetaire", per intentar treure'ns de polleguera. De fet, diuen que els escanyols el fan servir dia sí i día també, ja que són incapaços d'argumentar per ells mateixos. La Caramacho, es diu, va fer-ne servir la versió 2.0 -més rudimentaria- a les últimes eleccions, però era encara més dolenta: fins i tot generava parides com "els títols universitaris no valdran" i d'altres caramels XD
a quina pudor
Anònim, 28/07/2013 a les 13:44
+6
-3
quina pudor??

El president Mas a les últimes eleccions va pasar a liderar l'independentisme, si més no, el que hi havia dintre de Ciu. El poble va votar, sabent que Mas i CiU tenien l'independentisme o separatisme, (digues-li com vulguis), en el seu programa com a màxima. Així que de titella res. En tot cas impulsor, i líder.

Em sembla que has perdut la memòria.
Si has perdut la memòria, potser no t'has dutxat des de fa temps.

Vols dir que no ets tu qui fa pudor??
a ERC traïdor
Anònim, 28/07/2013 a les 14:29
+8
-3
Et dic el mateix que li he dit a "quina pudor".

El President Mas, ha fet aflorar l'independentisme de la dreta catalana en les últimes eleccions, i en el seu programa hi és expressat el compromís de liderar aquest independentisme.

El Sr. Junqueras, l'està acompanyant en el procés perque el poble de Catalunya així ho va decidir en les últimes eleccions, permetent l'aritmètica que ara s'hi dona.

Per anomenar a algú traïdor, almenys espera a que aquesta traició es produeixi. No siguis "agorero", que ja tenim els unionistes.

Els que van traïr Catalunya en el seu moment, van ser el Sr. Carod i el Sr. Puigcercós en la confecció del segón tripartit. Aquests es feien dir independentistes i ho ho eren.
Aquests tenien l'obligació de liderar l'independentisme, en aquell moment, i no ho vàren fer.

Després de la manifestació de l'11 de setembre de 2012, el President Mas, va actuar liderant el moviment independentista a Catalunya, cosa que fins aquell moment no havia fet mai CiU, per tant no se'ls pot anomenar traïdors, ja que CiU no s'havia mai presentat com a partit independentista. Si ara, CiU no anés fins al final, si que els podrem anomenar traidors.

Així que, ara el Sr. Junqueras, está fent molt i molt bé donant suport al president, s'està comportant com un home d'estat i independentista, no com els seus antecesors en el lideratge d'ERC. Si les coses segueixen així, molt probablement això acabarà amb unes eleccions plebiscitaries, o constituents, de manera que el poble podrà tornar a votar i ja jutjarà qui ha estat traïdor o no, i tothom tindrà el que es mereix.

Em sembla que cal deixar de banda l'ego de partit (ERC). I comportar-se com patriotes. Les hosties dreta-esquerra ja ens les fotarem després de la Independència. Avans sóc català i independentista que d'ERC o de CiU.
Deixeu-vos ara de partidismes. L'enemic és fora i a dins, així que anem per feina.


P.D.: Que quedi clar que he votat a les dues formacions en diferents moments.




AL DE LES 17:04
ILERGETE, 28/07/2013 a les 20:37
+2
-2
ERES UN POBRE HOMBRE
KERC
Cagueur, 28/07/2013 a les 20:38
+2
-3
Ara es hora ara volent entrar al govern, doncs ja ho sabeu el desgas que comporta aprovar un presupostos, ara ja podem dir que CIU-ERC, aproven els presupostos dels Palacetes de paz i amistat, JOC POLITIC ES EL QUE HI HA A CATALUNYA PER LLUI LA MILLOR AMERICANA, UNA COSA ERC AMB 40 DIPUTATS QUE OS DONEN AL PARLAMENT A LES PROPERES... SI NO TENIU UN SOCI SOMETUT, MALAMENT RAI NOIS MALEMEN RAI, OS FARAN EL MATEIX JOC QUE FEU VOSALTRE ARA, OS EN RECORDAREU???
A un ciudadano libre de catalunya, 28/07/2013 a les 13:04
Anònim, 29/07/2013 a les 09:47
+2
-0
Eso de escribir...........para los oídos!!!!!!!!!!!!!!
A l'Anònim, 28/07/2013 a les 14:29
J., 29/07/2013 a les 10:10
+0
-2
Això, això. Deixem-nos de partidismes.

Per tant, votem aquells QUE VULGUIN LA INDEPENDÈNCIA I LA SÀPIGAN FER, i aquests NO SÓN NI EL SENYORET MAS NI EL SENYORET JUNQUERES, UNS QUE DIUEN QUE ARA SÍ SÓN INDEPES I ELS ALTRES QUE SEMPRE HAN PRESUMIT DE SER-HO, PERÒ DESPRÉS RES DE RES.

Com tu, i la gran majoria dels catalans, pots donar credibilitat a un partit que, per una banda, diu que la culpa la té Madrid de totes les retallades i, per l'altra, no han fet mai res, ni està fent res per tallar amb Madrid, com t'ho fas? De debò, sou molt crèduls i innocents.

Què és això d'enviar una carteta al senyor Rajoy per comunicar-li que farem una consulta? Ell, com la resta dels espanyols, no tenen res ha veure amb la tal consulta, és cosa nostra i punt. I la nostra paraula té validesa I-N-T-E-R-N-A-C-I-O-N-A-L. Per què llavors és tan important el consetiment de Madrid? Som així més guays amb la resta del món? Més educats potser? Va home, vaaa, que a la resta del món només li interessa la pasta de nosaltres, ELS INTERESSSOS ECONÒMICS, que els països Europeus IMPORTANTS no es mouen per l'amistat i el col·leguisme com en aquest país de gitanos al qual estem ara enganxats.

Així doncs, que cal per fer la independència? DONCS GENT QUE FACI LA CONSULTA ARA (ni cartetes ni romansos), I SI SURT GUANYADORA QUE INICIÏ EL PROCÉS IMMEDIATAMENT (ni eleccions ni punyetes).

No vols partidismes, doncs haver votat Solidaritat Catalana per la Independència. L'objectiu queda ven claret en el nom, o no?
MAS es un gran ESTAFADOR..!!
Anònim, 29/07/2013 a les 12:49
+1
-0
MAS es va vendre a Espanya, per i a canvi d'una POLTRONA. Recordeu la gran estafa del ESTATUT..?
MAS i CIU, actuen moguts per la situació que els ha portat a perdre actualment la majoria al parlament i a mantenir.se aferrats a la poltrona. Al perdre la majoria i vist el canvi experimentat per la majoria social que fins ahir els votava, Artur MAS actua com un polític mediocre i que porta mes 35 anys dins la activitat política, sense haver mostrat una decisió ferma per ser líder de res que no sigui el de la seva pròpia exaltació dins les seves pròpies files de partit i que avui es veu amenaçada, per la girada de cara i de suport que li han fet i li estant fent encara els seus grans valedors de tota la vida, el GRUP GODÓ i els empresaris que viuen i xuclen del BOE, a càrrec de les butxaques dels ciutadans de la nació catalana.
ERC PROU CANTARELLA ESPANYOLISTA
Anònim, 29/07/2013 a les 18:55
+1
-0
Que son els "darrers pressupostos autonòmics". Si han de seguir les RETALLADES feu ja ELECCIONS I els PRIMES PRESSUPOSTOS INDEPENDENTISTES!!!! Que a CiU i ERC s'us veu massa el plumer de la cadira espanyolista! Visca les CUP!!!!
Resposta al de 28/7/2013, 14:29
Anònim, 29/07/2013 a les 19:21
+1
-1
DE TRAÏDORIES RES DE RES!
ERC va fer un boníssim paper quan va formar la primera alternativa al catalanisme de dretes després de 23 anys!!!!fent, primer un tripartit amb un president del PSC-PSOE Maragall i, després de la derrota de l'Estatut 2006 pel TC español, redità tripartit amb Montilla, un català no nascut a Catalunya, aquests que des de l'independentisme tant s'aplaudeixen ara!
Després, l'any 2012 va portar també la iniciativs independentista portant a part de CiU a "fer-se" sobiranista que no pas INDEPENDENTISTA! PER TANT ERC VA ESTAR EN MANS DE PSC i ICV en el tripartit i ara està en mans de CDC i UDC. NO TE ENCARA MAJORIA INDEPENDENTISTA I NO HA TRAIT RES!!!! Visca les CUP!