Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

El Bages cosirà un dels trams «difícils» de la Via Catalana

Des de la comarca sortiran autobusos per cobrir la zona de l'Hospitalet de l'Infant

Especial: Via Catalana

| Actualitzat el 13/07/2013 a les 16:19h
Trams de la Via Catalana que cobrirà l'expedició bagenca
 

L'11 de Setembre el país està cridat a participar en un nou esdeveniment, la Gran Cadena Humana, que ha de servir per mostrar la voluntat de Catalunya d'arribar fins al final en el procés independentista. L'Assemblea ha dividit la via que creuarà Catalunya de nord a sud en diversos trams perquè la gent s'hi vagi apuntant.
 
Les Assemblees Territorials del Bages han decidit reservar 5 Kms. d'un dels trams considerats "difícils", al voltant de l'Hospitalet de l'Infant (el Baix Camp), amb el compromís d'omplir-lo de gent. Qui ho vulgui pot fer la inscripció personalment al local d'Òmnium (C/ Bruc, 99-1r.) de 2/4 de 8 a 2/4 de 9 del vespre.
 
La data límit d'inscripció per al tram reservat és el 26 de juliol (tant des de la pàgina web com des d'Òmnium). El preu de l'autocar d'anada i tornada fins a l'Hospitalet de l'Infant és de 10 euros.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Interessant
+65
-3
mua!
Anònim, 13/07/2013 a les 16:46
això és gent maca!
+8
-116
Qué pasada
Eduardo González Palomar (Manlleu), 13/07/2013 a les 17:08
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Interessant
+65
-3
Gràcies, nois !
Anònim, 13/07/2013 a les 17:18
I noies !
Això ja no té aturador.
Visca Catalunya lliure de Borbons i de Roucos i de FAES i de "manu militari" i de corts reials...
Interessant
+68
-4
Som-hi!
Anònim, 13/07/2013 a les 17:33
La zona «difícil» a la qual fa referència la notícia és el tram entre el nucli de l'Atmella de Mar (Baix Ebre), el terme municipal de Vandellòs i l'Hospitalet de L'Infant (Baix Camp), fins al nucli de Cambrils (Baix Camp).

Es tracta de la zona situada a cavall de les comarques del Camp de Tarragona i de les comarques de les Terres de l'Ebre, per això també és la frontera entre la variant de la llengua catalana oriental i occidental.

És una zona seca, rocosa i pobra de vegetació, on hi bufa sovint el vent, els conductors de la N340 i l'A7 ja la coneixen. De L'Atmella de Mar a L'Hospitalet de l'Infant hi ha uns 20 Km i cap al nord, de l'Hospitalet a Cambrils n'hi ha 15 de Km.

Suposo que a causa de l'orografia i el vent hi ha pocs nuclis de població, cap a l'interior a més de Vandellòs que fa part del municipi de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant hi ha Tivissa, a 20Km des de l'Hospitalet. D'ací que siga una zona on es preveu que costi omplir de gent el proper 11 de setembre.

Històricament, a l'indret, hi és conegut el coll de Balaguer, una collada que tot i ésser de poca altitud, 140m el fet d'ésser a la línia de mar, fou un pas obligat des del temps del romans i per on ja hi passava la via Augusta (ara hi passen la N340, l'A7 i l'AP7 hi fineix). Al coll de Balaguer i havia un hospital, en l'accepció del mot com a lloc d'acollida i refugi de viatgers, religiosos i mendicants, així com a lloc de repòs per a les cavalleries, que viatjaven entre València i Barcelona. D'ací l'origen de l'Hospitalet.

Com a curiositats, a més de les conegudes centrals nuclears, en aquest indret hi ha el tristament conegut tram de via fèrria entre València i Barcelona de via única(?). És a dir l'itinerari més transitat de la península Ibèrica, de viatgers i de mercaderies, no és que no disposi de vies per a trens de gran velocitat, és que a més del malaurat ample espanyol disposa de via única tal i com la varen fer fa 150 anys!
+37
-38
Quanta energia...
Observatio, 13/07/2013 a les 17:44
Pagar autobus, gastar benzina... se donar la man...

Mentre, QUI pressiona lo Parlament de Barcelona? En Xirinachs?

Recordam que 87 deputats (= 2/3) sont favorables a la creacion d'un estat.
Què esperan?

Per què parlan del "dreit A decidir" en loc de parlar del "dreit d'auto determinacion?
+46
-2
un metre menys per conquerir la llibertat
Anònim, 13/07/2013 a les 18:13
FOOOOORRRÇÇÇÇÇAAA que ho tenim a tocar
+42
-3
Conèixer més el país
Anònim, 13/07/2013 a les 18:19
El triangle L'Atmella de Mar, Tivissa, Cambrils, potser un dels territoris més despoblats del Principat, a banda de les àrees d'alta muntanya, tot i ésser a la línia de mar.

Fa una àrea d'uns 350 km² com a mínim.

El Barcelonès fa 144,72 km², el Pla de l'estany 262,83 km², el Pla d'Urgell 305,13 km², el Garraf 184,10 km², el Principat d'Andorra 468 km².



+46
-2
Via catalana
Anònim, 13/07/2013 a les 19:00
Caleros, pratdipencs, cambrilencs, vandellosencs, tivissencs, hospitalencs, benissanencs, ginestarencs, mont-rogencs... tots al tram l'Atmella de Mar-Cambrils de Mar.

Fem «fàcil» la via.
Entre tots ho aconseguirem!
+43
-2
Al poca-solta d'Eduardo
Anònim, 13/07/2013 a les 19:20
De Manresa a l'Hospitalet de l'Infant hi ha 147 Km, (el camí més curt per carreteres secundàries és de 133 Km) d'on treus que n'hi ha "centenars" de quilometres?

Fins i tot en distàncies mesurables intenteu aixecar-nos la camisa?

A fer la mà!
Interessant
+60
-1
Aviat
Vigatà, 13/07/2013 a les 20:36
Els Osonecs i Vigatans encadenarem el tram del Pertús.

Allà on també ens convé hi serem.

SEMPER FIDELES.
+29
-3
Animo a tothom a ser-hi d'una o altra manera .
Sigma, 14/07/2013 a les 01:13
Jo no sé si em tocarà treballar aquest dia. Es molt possible que sí.

Encara que sigui per controlar i espiar PPePPerrus , Ciutadanus, sucialerus i malparits de naturalesa diversa .... ji,ji,ji,

Tingueu per segur que estaré amb vosaltres ..
defensors de la terra ...

Bon cop de falç ! que quan convé seguem cadenes .....

.. i que el món ho sàpiga !
+28
-0
Curts de gambals
Anònim, 14/07/2013 a les 03:41
Mira que n'és de burro i manipulador el Palomar. Sempre diuen que estem subvencionats. i ara que reconeix que sempre paguem (Al·leluia!) multiplica els quilòmetres. Centenares! collons! centenares de miles· que no som un país petit però tampoc tan immens. Hi ha uns 140 Km. Preu d'autobús, uns 500 , 550 €. Divisit per 60, ràpid és calcular-ho
+27
-1
habla claro
Anònim, 14/07/2013 a les 08:08
Eduardo González Palomar (Manlleu), cada grupo negociamos los precios con las empresas de autocares locales. Si les aseguras llenar varios autocares, te hacen un buen precio. Y cada precio dependerá de la compañía: si los conductores se ofrecen a no cobrar, sale más barato, si el propietario acepta reducir sus beneficios, sale más barato... todo depende de cada situación. Pero en ningún caso, como insinúas pero no dices, hay tratos más allá de la compañía y el grupo que la contrata.
+13
-7
un pas darrere l'altre
Anònim, 14/07/2013 a les 08:14
Observatio: a esgotar les vies suposadament legals per poder tenir més suport internacional, que també busquem amb aquest acte. Tranquil, que no farem ni un pas enrere!... però tampoc no és qüestió d'ensopegar-nos, ara que anem pel bon camí.
+15
-0
way to go
Anònim, 14/07/2013 a les 10:20
GRACIES PEL VOSTRE EXEMPLE !
+31
-0
El pla també
Anònim, 14/07/2013 a les 10:53
El PLa d'Urgell també encadenarà 4 trams d'Hospitalet de l'Infant.
La cadena humana no passa per les terres del pla, però el Pla si passa per la cadena. Nosaltres també som solidaris, però com que som de l'oest de Catalunya, molta gent no sap ni que existim.
+31
-0
Via Augusta catalana
defensor de la terra, 14/07/2013 a les 11:11
Cal reconèixer sobretot l'esforç participatiu dels catalans de
les comarques del interior, que hauran de dedicar-hi a lo millor tot el dia,el cost dels desplaçaments d'anada i tornada, el dinar i estar en el tram que correspongui amb suficient antelació. Però valdrà la pena. !!!! ENDAVANT !!!
+20
-0
Al del Pla d'urgell
Anònim, 14/07/2013 a les 14:04
L'organització logística per assolir el repte de la cadena que resseguirà tota la costa catalana, tot hi anar per bon camí està subjecte a la resposta del poble que de ben segur que respondrà. No és pot arribar a les comarques de Lleida perquè tenim de tenir segur que no quedarà cap tram per cobrir.
Si quedés un tram per cobrir encara que només fos de un quilometre, les càmares de televisió i diaris espanyols només ensenyarien aquesta part i amb la noticia: " EL PUEBLO CATALÀN NO RESPONDIÓ I LA CADENA NO TUVO ÉXITO".

Els reptes s'han d'assolir perquè si només depengués de l'ANC la cadena seria envoltant tot Catalunya formant la rotllana se la sardana.
De nosaltres depen. ¡Ha! i un record Guinnes.
+23
-0
des de Girona també baixarem cap allà
Anònim, 14/07/2013 a les 15:30
o cap on faci falta gent!!
+24
-0
Gràcies als del Pla d'Urgell
Canyís, 14/07/2013 a les 17:23
El vostre esprit col·laborador ens encoratja. Així ens agrada, que sigueu positius... Endavant i ànims, urgellencs!!!!!!.
+18
-0
tots units
urgellenca, 14/07/2013 a les 20:07
Desde l'Urgell també hi serem,encara no sé el tram!! També vaig estar a la manifestació del 11 de setembre i al concert per la llibertat,dies que no oblidarè mai a la meva vida!! Companys/es ara més que mai tots units fent força!! Aquest somni ningu ens el podrà robar. Visca Catalunya lliure!!!
+9
-1
Comarques de Lleida?
Segarrenc, 14/07/2013 a les 21:07
Que son les comarques de Lleida, Anònim al del Pla d'Urgell?

Et refereixes a la província de Lleida?

Aquesta no és la nostra divisió administrativa, company...
+16
-2
Tots junts
Anònim, 14/07/2013 a les 23:08
Els del Vallès Oriental sembla que anirem cap a Figueres... On calgui! No importen els quilòmetres! I a Mallorca faran un mapa humà dels PPCC! Endavant, germans de ses Illes! No vulguem que Bauzá i els seus anorrein la vostra llibertat. Som un sol país!
+4
-22
Hi haura menjar halal?
Anònim, 15/07/2013 a les 01:13
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+5
-0
A EDUARDO GONZALEZ
Anònim, 15/07/2013 a les 10:21
VES COMO ES BUENO L'INDEPENDECIA, TODO ES MAS BARATO, CUANDO SEAMOS INDEPENDIENTES TODO SERÁ MEJOR Y MAS BARATO, APUNTATE, SI NO SIGUE PAGANDO CARO PARA PAGAR A TU QUERIDA ESPAÑA
+14
-0
Baix Camp.
Anònim, 15/07/2013 a les 13:30
I que us penseu que farem els del Baix Camp ? Doncs també anar-hi !! Amb molts autobusos, i moltes estelades per a que onegin al vent. Ajudarem a que la corrent de La Jonquera pugui arribar a Alcanar i d´allí al País Valencià. Amb empenta i emoció ajudarem a que aquesta fita sigui possible. I als catalans que vinguin a repoblar els llargs kilòmetres despoblats de les nostres contrades: MILIONS DE GRÀCIES !!!!
ENTRE TOTS HO ACONSEGUIREM !!!! CATALUNYA INDEPENDENT !!!!
+14
-0
Terres del Ebre.
Anònim, 15/07/2013 a les 17:46
Tinc un company trempat com un pèsol que és de Castelló.
Diu que farà una crida a tots els que se senten germans amb la nostra llengua per allargar la cadena dins les terres valencianes.
Aixia sia.
+5
-0
Eduardo González Palomar
Anònim, 15/07/2013 a les 19:31
Com pots ser tant ruquet i tant manipulador? Deus ser amic d'en Pedro J...


Moltes gracies gent del Bages!
+2
-0
Gracies Bages !!!
Jonvayne, 17/07/2013 a les 09:46
Per tots aquells que pensen que el primer es Catalunya, i no la seva petita rajola per on caminan cada dia, per aquells que fan l'esforç del desplaçament i ens mostren con un país unit i sense escletxes, per aquells que realment faran que la cadena sigui un exit, gent del Bages, de l'Urgell, d'Osona, de Lleida, de Manresa, de tot arreu per on NO pasa la cadena, per tots vosaltres que no ho teniu gens fácil, per tots vosaltres voldria desde Badalona donar.vos una forta abraçada i un peto a cada galta.
Entre tots tenim un gran País petit a les nostres mans i vosaltres en sou l'essencia.
+2
-0
Al poca-solta de les 01:13 del proppassat dia 15
Anònim, 17/07/2013 a les 11:02
De menjar no sabem que hi haurà, però, al tram que passa per les Terres de l'Ebre podràs menjar, entre altres menges, pastissets de cabell d'angell, un dolç típic de la contrada... d'origen àrab, com tantes altres coses quotidianes del nostre país, des de sistemes de canalització i reg, fins a mots del nostre vocabulari, passant per la numeració aràbiga.

S'ha d'estar molt malament i no tenir cap argument, per a escriure les estupideses del paio torracollons del comentari de les 01:13.

Els unionistes vos ho heu de fer mirar!
+3
-0
indiferència en aquest cas, és civisme
Teresa Duch, 17/07/2013 a les 12:10
Si us plau, no insulteu ningú que no pensi com nosaltres. És la nostra arma i no l'hem de desaprofitar. Com que tampoc no els convencerem, millor no fer-los cas.Ja ho sabem que el que diuen no és veritat.
+0
-0
i,,,, LA GRAN SORT QUE TEIU....
Anònim, 30/07/2013 a les 10:49
De tenir l´ANC?...si ho havessim tingut els anys 40.