I ara... un nou aeroport a Madrid

El president de la Comunitat de Madrid anuncia la creació del cinquè aeroport de la regió, el del Suroeste, que preveu que ja estigui en marxa el 2018 i que atregui vols de negocis

, Madrid | 26/06/2013 a les 19:15h
Arxivat a: Política, Ignacio González, Comunitat de Madrid, infraestructures
Aquesta notícia es va publicar originalment el 26/06/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Ignacio González, visitant avui els terrenys del futur aeroport. Foto: Comunitat de Madrid

Malgrat la crisi econòmica i les restriccions pressupostàries, la Comunitat de Madrid ha anunciat avui la intenció de construir un nou aeroport a la capital de l'Estat, el cinquè, situat a deu minuts en cotxe del futur Eurovegas. El futur aeròdrom del Suroeste, situat entre El Álamo i Navalcarnero, és una antiga promesa electoral d'Esperanza Aguirre que, ara, el president de la comunitat, Ignacio González, està disposat a fer realitat. Segons la nota de premsa oficial, la nova infraestructura tindrà un moviment de 50.000 vols anuals, donarà feina a 15.000 persones i generarà un impacte del 0,6% del PIB regional.

González ha visitat avui els terrenys on hi farà construir l'aeroport per a vols xàrter i vols de negocis, i ha anunciat que ben aviat en traurà a informació pública el Pla Director i l'Informe de Sostenibilitat Ambiental que permetran iniciar les obres, que preveu que durin uns tres anys i es financiïn privadament. González calcula que la construcció de la infraestructura donarà feina a unes 15.000 persones, i que quan estigui en funcionament, ocuparà fins a 6.000 madrilenys. Segons els càlculs del govern autonòmic, a curt termini generarà una riquesa de 600 milions d'euros, i a vint anys vista, de més de 1.000 milions.

El nou aeroport quedarà reservat a avionetes i vols xàrter, a imatge i semblança dels aeroports de Farnborough, a tocar de Londres, o Le Bourget, a tocar de París. Per tant, no entrarà en competència directa amb Barajas, centrat en l'aviació comercial. Tot amb tot, sí que entrarà en conflicte amb els altres tres aeroports de la regió: el de Cuatro Vientos, el de Torrejón i el de Getafe, que en major o menor mesura ja acullen vols privats. Però, a diferència d'aquests altres, el nou aeroport es trobarà a tan sols deu minuts del futur Eurovegas. Malgrat això, González ha defensat que aquest cinquè aeroport "no té res a veure amb Eurovegas" perquè "és un plantejament que ja estava fet amb anterioritat".

Inversió privada

La Comunitat de Madrid estima que el projecte requerirà una inversió de 230 milions d'euros, que confia que sortiran de les butxaques d'una empresa privada que, un cop construït, el podrà explotar en règim de concessió durant uns 40 anys. Segons els seus càlculs, el 2018 ja podria estar en marxa.

A més, el govern autonòmic també calcula que, si Madrid és declarada seu dels Jocs Olímpics del 2020, Madrid necessitarà més vies d'entrada que las que té ara, i que la iniciativa privada estarà decidida a apostar-hi.

"Madrid és de les regions més importants del món i si volem ser competitius, hem de tenir un aeròdrom com els que ja existeixen en d'altres capitals europees", ha proclamat González.


 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SócNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

On era el Cercle?
Anònim, 26/06/2013 a les 19:27
Interessant
+65
-8
Contestant a Rivera, suposo que el Cercle no ha pogut assistir a l ´assemblea de Palau, perque devia estar parant el cul mentre li entaforaven el cinqué aeroport madrileny ben endins.
Quin fàstic de botiflers i covards!
¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡ MARXEM IMMEDIATAMENT !!!!!!!!!!!!!
Anònim, 26/06/2013 a les 19:30
+48
-8
¡¡¡¡¡Fora d´escanya!!!!!! Si no ens fotran a la ruïna.
Mentres els catalans anem pagant
Anònim, 26/06/2013 a les 19:33
+34
-5
Amb metro i cercanias Renfe , no també.

Aquets aristocrates que tenen la seu a via laietana , fins quan pensen fer el pallus?
Flipa
Anònim, 26/06/2013 a les 19:43
+24
-4
Flipo
He he
Anònim, 26/06/2013 a les 19:45
+21
-74
Se financia con dinero privado.

Ya quisiéramos tener en Cataluña un gobierno como el que tienen los madrileños. Otro gallo nos cantaría.

Es una pena que los convergentes, que tienen tan buenos gestores en sus filas, hayan optado por su suicidio político, aliándose con aquellos que no saben gestionar más que el como vivir con el sudor ajeno.

España está muy mal, y nosotros todavía estamos peor. Hay que ver lo que fuimos, y ver lo que ahora somos.

UNOS
ILERGETE, 26/06/2013 a les 19:47
+15
-61
ESTAN A UNAS COSAS Y OTROS A OTRAS, LA COMUNIDAD DE MADRID(UNA PROVINCIA) YA NOS SUPERA EN PIB
DUI Avui ||*||
Finselspebrots, 26/06/2013 a les 19:48
+53
-12
Que pagui España les seves merdes.Catalunya a de fotre el camp ja.
Catalunya no és ni serà mai España.
España bressol del feixisme.Adéu hispanos.
Hahahahahahh!
Hoffmann, 26/06/2013 a les 20:00
+34
-8
Sòn "tremendus" aquests espanyols.... hahahahahahaha. EM pixo de riure! Diuen que Crishish, deshempleo, ahorro... Pero vamos a hacer otro aeropuerto de pu** madre en madrí hombre!!!! Total, siempre pagan catalanes por pecadores....
Quins collons que tenen!!!
O és ara, o ja pleguem per sempre més.
Anònim, 26/06/2013 a les 20:06
+25
-6
Em fa que no els hi donarà temps de fer-lo, perquè ja serem fora. jejeje.
Duran fot el camp
Agustí, 26/06/2013 a les 20:12
+28
-5
Marxem ja, així no els pagarem una altra obra faraònica!
jajajajajajajajajajajaajjajajajajaajajajajaajaa
Anònim, 26/06/2013 a les 20:14
+23
-6
I digueu-nos:

La tindrà tan llarga com el de Ciudad Real? (la pista, malpensats). Ja no pregunto si hi aterrarà algun avió: fora de mal gust XDDDDDD
Sí? de veritat? (per ilergete i he he)
Anònim, 26/06/2013 a les 20:28
+26
-8
La comunitat de Madrid seria viable si no fos per la injecció contínua i desmesurada de diner públic, que en el fons també atreu el privat, que rep tant per capital del Reino com per comunitat autònoma?
Cap problema apañoles, quan marxem i s'ho hagin de pagar ells solets ja ens ho podran dir si ho fan tant bé o no.
Vaya tela!
Anònim, 26/06/2013 a les 20:30
+26
-7
Per això si que en tenen diners!,però per pagar-nos els 8000 milions d´euros que ens deuen per això no en tenen!,quin fastic de pais mafios,més val que marxem lo més rapid que poguem,avui hem posat la primera pedra,ojala els nostres politics tinguin el que s´ha de tenir.Visca Catalunya lliure!!!
2018???
Lluis C (Banyoles), 26/06/2013 a les 20:33
+26
-8
El 2018 diu?.
Doncs sentint-ho molt, aquest se l'hauràn de pagar ells.
Que no comptin amb nosaltres, que ja no hi serem...
LA CAPITAL DE L'IMPERIO OLIMPICO I L'EUROVEGAS
Anònim, 26/06/2013 a les 20:34
+29
-5
Centre politic, de negocis i d'oci bé necessita autopistes, AVEs i Aeroports!!!! Les "despilfarradoras" automies perifèriques, que volen independitzar-se de l'imperi, QUE ES FOTIN!
Aeropuerto
Anònim, 26/06/2013 a les 20:34
+17
-38
Bueno, nosotros aquí en Catalunya no estamos para esas tonterías, nosotros a lo nuestro, a lo de las cimeras, que es lo que nos pone.
LA CAPITAL DE L'IMPERI DELS JOCS (OLIMPICS I EUROVEGAS)
Anònim, 26/06/2013 a les 20:39
+3
-8
Bé que es fa correspondre tenir moltes autopistes, AVEs, i aeroports!!!! En canvi a les "despilfarradoras" autonomies periferiques, que volen independitzar-se de l'imperi, QUE ES FOTIN! Un "ciutadano" de l'imperio.
vergonyos!!!
CAT, 26/06/2013 a les 20:41
+13
-8
per tornar els calers que DEUEN a catalunya, no ni´hi ha, pro per fer aeroports a madrit si!!!!alimanyes malparides!!!
haurem d'emigrar cap a madrit, tota europa cap a madrit
Pagana, 26/06/2013 a les 20:43
+10
-5
Està clar, haurem d'emigrar a Madrit, port i aeroport total i repartidora de summenciones. Tots Cap a Madrit, la cadena humana de l'ANC... cap a madrit, el concert de la llibertat... cap a madrit... que no tenim cap pressa, esperem a que tinguin el nou aeroport, que allí hi podrem fumar, no com a la resta d'europa. Madrit, el far d'occident. Tot ha de passar per madrit, a la força. per aixó estan i per aixó es justifiquen, per a forçar que tot passi a madrit, per a glòria eterna de madrit.
Sort que en Guardiola mostra al món altres aspiracions i altres neguits, sort! un sol home mostra al mon, i sense omplir un estadi de futbol el codi i el comportament que HAURIEM de seguir... quina pena de pais.
DONDE SE FOMENTA EL TRABAJO NACIONAL?
Anònim, 26/06/2013 a les 20:43
+4
-14
En la supercapital!
visca l,austeritat
jordi60, 26/06/2013 a les 20:48
+14
-4
NO MAS PROYECTOS FARAONICOS va dir la Pastor ministra de
fomento i jo li voldria preguntar Y ESTO QUE DOÑA MINISTRA
desde luego Espanya no te remei es un pou sense fons que
acabara engulinnos,de fet ja lo esta fen,jo voldria sebre
si aquestas alçadas encare creu algu amb Espanya.
I AQUI ANAR PAGAN I ENCARE TENIM QUE CALLAR.
vergonyos!!!
CAT, 26/06/2013 a les 20:49
+13
-6
per tornar els calers que DEUEN a catalunya no ni ha, pro per fer aeroports a madrit si!!!.. alimanyes malparides!!!!
QUE HO PAGUIN ELS BORBONICS
INDEPENDENTISTA, 26/06/2013 a les 20:58
+13
-6
QUIN FÀSTIC, AIXÒ FA OLOR A CONSTRUIR UNA INFRASTRUCTURA FANTASMORICA, ON HI ANIRAN ELS DROGATES A FER LES SEVES NECESSITATS
i que mes
Anònim, 26/06/2013 a les 21:03
+6
-12
Que tots els espanyols inmigrants inadaptats i els catanyols ens estan portant a la ruina, SOU els grans enemics de la propsperitat del futurs dels nostres fills i nets. FOTEU EL CAMP¡¡¡¡ No veieu el que passa de veritat, els sentiments us ceguen els sentit comu
Constructor
Anònim, 26/06/2013 a les 21:14
+18
-3
Home, poden demanar-li al Fabra de l'aeroport de Castelló que els digui com es fan aquestes coses. Ell, sense haver aterrat encara ni un miserable ultralleuger, ja porta dues reformes a fons, comissions incloses, i fins i tot li han fet un monument.
Pitjor aqui a Catalunya, de bona font
català i espanyol, 26/06/2013 a les 22:10
+14
-40
Aqui vam fer l'aeroport d'Alguaire (lleida) construit al pitxor lloc amb diner public català, que està tant mort com el de Ciutat Real (accionistes particulars).
Jo he volat a Ciutat Real en vol regular, cosa que no he pogut fer mai a Alguaire.
El nou aeroport de Madrid, El Alamo, està previst des de fa molts anys, per treure els vols de Cuatro Vientos.
El que si es veritat es que Madrid te calers i fan moltes coses i recordo a aquesta colla de la "seva", que el nou aeroport es farà amb diners privats.

Es millor tenir bones relacions amb Madrid que no pas voler ser independents.
Que Catalunya sola no es res i Europa no ens vol si som independents, això està avalat, per persones importants del Parlament europeu i per actuals consellers de la Generalitat, això si ho diuen en privat o petit Comité.
L'ultim viatge de Mas a Paris, li van cancelar varies reunions amb personalitats franceses unes hores abans de tenir la entrevista.
El que pasa que això no es publica, Catalunya independent en aquests moments, està perduda en el mon .
Esto es cosa de Abertis...
Anònim, 26/06/2013 a les 23:35
+2
-7
...que tiene el 35% de la R-5 que pasa ¡oh casualidad! por ahí.
Ells que facin el que vulguin
Irene, 26/06/2013 a les 23:52
+6
-2
Nosaltres hem de marxar, acabar el ponts, carreteras i demés que ens tenen penjats desde fa 20 o mes anys i començar de nou.
Ahh, i el que parla d'Europa, també ja s'ho faran, que siguin ells els pagafantas a partir d'ara de Madrid. Que els vagi molt be i que els vagi tambe molt be amb els jocs olimpics.
Els catalans pasem olimpicament, ja que el problema es l'euro, Alemanya i Espanya. Ben lluny tots tres.

Bye bye, adeu, adios, ciao, aurrevoire que va dir Voltaire, un día que feia molt d'aire. Apa siau, escpanya i a poguer ser l'unió europea, ja ens vindrán a picar a la porta si volen i si no, pues tan amics. Amb moneda propia per sota del preu del euro, s'atreuran mes inversions, banc nacional que no es pugui MAI MAI MAI, privatitzar i ENDEVANT!!!!! Ningú ha dit que fos fácil, pero als catalans hem sobreviscut fins ara, no veig perque no podem fer-ho a partir d'ara sense Espanya i sens "tanta Europa neoliberal".

I aqui que deixin de vendres-ho tot i anem ja a la nostre, que ningú ens ha vingut a portar res de bo de fora.
para pitjor aqui CATALUNYA
Anònim, 27/06/2013 a les 00:04
+8
-5
La prosima vez que cojas un avion para ciudad real no vuelvas porque la gente como tu con esa mentalidad retrodaga no la queremos aqui, VISCA CATALUNYA LLIURE
Al català i espanyol de les 22:10
Anònim, 27/06/2013 a les 00:51
+10
-3
Si tens tant clar que Catalunya independent no té cap futur, no perdis el temps intentant lligar mitges veritats i deixa que el temps digui el que ha de dir.
Una gran part de catalans i catalanes estem cansats de la retòrica espanyolista de sempre: "sols no farem res".
Més val estar sol que mal acompanyat (cal dir que sol no hi està cap país al món actual) i si alguna cosa certa hi ha és que el Govern Rajoy-Montoro- Wert- Margallo són mals acompanyants pels catalans.
Necessitem dir adéu, el més aviat possible.
Una vergonya de gestió pública
un altre català español, 27/06/2013 a les 01:11
+4
-10

Els Pujol han mangat tant o més que els madrilenys famosos, no podem sortir com a exemple de virtut.
Aqui a més els Presidents es queden amb sous vitalicis per sobre dels 100.000 euros, xofer, cotxe, segurata, despatx i secretaries, UNA VERGONYA
Els guanyem!!!
Pepet, 27/06/2013 a les 03:38
+7
-2
No patiu, Catalunya té més passatgers que el gran Barajas,que perd cada mes 10% de passatgers o més respecte l'any anterior.el maig Barcelona 3,2 milions passatgers i Barajas 3,4 milions( dades Aena)...pero si al Prat i sumem els passatgers de Girona, Reus I Lleida, com deia ho superem.... A més tenim el cinquè aeroport a Sabadell i diversos aerodroms com a Igualada.
Veure en Espanya una riquesa que no existeix.
Aclaparat Estupefacte, 27/06/2013 a les 06:49
+10
-2
La viabilitat i riquesa d'una Catalunya independent està avalada per grans economistes internacionals i premis Nobel.
Però tal com diuen ells mateixos no cal ésser un geni per poder adonar-se d'això.

No esperis que et fem cas, ets un ingenu. La teva Espanya té la taxa d'atur més elevada de la Unió Europea, el deute de l'Estat arribarà d'aquí poc al 100% del PIB i els interessos d'aquest es mengen tots els esforços de les retallades, les empreses es veuen obligades a endeutar-se a un interès molt més elevat que els seus competidors europeus i a sobre Espanya encara rep, cada cop menys, ajudes de la Unió Europea, s'ha creat un xarxa de trens deficitària que se suma a la resta d'obres inútils i ara allargaran l'edat de jubilació i malmetran tota mena de beneficis socials. Espanya és el paradís, vull quedar-m'hi!

I ja per no parlar del descrèdit de totes les institucions de l'estat espanyol. Espanya i Madrid són menys industrialitzades i exporten menys que Catalunya i Barcelona.

Així que no ens vulguis colar la trola que quedar-nos a Espanya és el millor que ens podria passar, no ens prenguis per imbècils ni menystinguis el nostre país, ni els que són de la mida de Catalunya: Dinamarca, Irlanda, Noruega, Finlàndia, Suïssa, Portugal, Suècia, etc.

Per cert, la gran majoria dels països de la Unió Europea han reconegut la independència unilateral de Kosovo, més el Tribunal Internacional de la Haia, i ara la UE negociarà per la totalitat de tots els seus integrants amb aquest país un acord d'associació. Per no parlar de la lliçó que li va donar Cameron a Rajoy. Així que guarda't les teves mentides.

Però bé, tu rai espanyol, que viuràs a la Catalunya independent i no hauràs de patir els mals de la ruïna d'Espanya ;)
també el volien fer aquí
catala amb memoriaim, 27/06/2013 a les 08:36
+3
-5
Recordatori general. l'aeroport d'Alguaire Lleida, es va fer a l'epoca del tripartit i recordeu que en aquella epoca es volia fer també un aeroport a Osona, concretament a Balenyà Taradell, que es va parar per la pressió popular en contra.
TREURA TAJADA
Anònim, 27/06/2013 a les 10:33
+4
-0
D'AQUESTA NOVA INFRAESTRUCTURA, QUI S'EMBOTXACARÁ ELS DINERS, TOTS VOLDRAN TREURA "TAJADA", COM BARCENAS, PEPEROS I COMPANYÍA
Se'ls veu el llautó.
Anònim, 27/06/2013 a les 11:46
+1
-0
Massa.
Als defensors , no keynesenistes, de l'obra pública .
I no sabem si els de l'obrda de Déu, també.
És clar
Defensor del sobiranista, 27/06/2013 a les 11:47
+2
-0
És clar, Madrid necessita un altre aeroport perquè és la ciutat amb més turistes arreu del món... (mode ironia on)
22.10
Anònim, 27/06/2013 a les 13:09
+5
-0
Ah sí? I des d'on has volat a Ciutat Real en vol regular?

És que només va tenir vols el 2009 (147 viatges/dia) i el 2010 (92 viatgers/dia). Des del 2011, 0 viatgers/dia.

En canvi, Alguaire, tot i no ser per a llençar coets, ha tingut en els seus tres primers anys d'existència el doble de viatgers i continua operatiu, rebent, per exemple, molts turistes russos malgrat els pals a les rodes del govern escanyol (no autorització d'operar fora de Schengen).
Dedicado
Anònim, 27/06/2013 a les 16:47
+0
-0
No se puede ser mas tonto, cuando se confunde español,españolistas y demás adjetivos peyorativos para ir en contra de unas decisiones políticas con las que nadie esta de acuerdo sino los políticos que las van a realizar
Evidentment pagat pels Països Catalans..
Anònim, 27/06/2013 a les 17:04
+0
-0
Evidentment pagat pels Països Catalans... pagant a Castella així desde 1469..realment els catalans són els més innocents del món..
Volar a Ciudad Real?
Anònim, 27/06/2013 a les 23:28
+0
-0
Ah! fuiste tú!
He he
Anònim, 28/06/2013 a les 11:58
+3
-0
Hay que ver, si no fuera por Cataluña, España no existiría, ni las américas, descubiertas con el dinero catalán, ni tantos otros países del mundo. Claro, ¿cómo iban a existir sin el dinero catalán?

Pues se me ocurre una idea para que los independentistas puedan financiar la independencia de Cataluña. Simplemente han de hacer un inventario de las antiguas conquistas españolas y reclamar el dinero que se invirtió en USA, Chile, Ecuador, Méjico, etc., a sus actuales gobiernos. Pues España las conquisto con dinero catalán. Pues, ya se sabe, sin Cataluña nada de esto podría haber sido.

Algunos no escriben más que bobadas.

Els mesetaris tenen clar que Catalunya marxarà aviat d'Espanya
Anònim, 28/06/2013 a les 16:44
+0
-0
i corre-cuita a construir noves infraestructures que els faran falta, sense la nostra aportació. El penós es que mentre continuem lligats a aquesta gentola, els estem pagant les seves obres.