Jeremy Greenstock: «Si està pactat, Catalunya serà reconeguda a l'ONU»

L'exambaixador britànic de l'ONU avisa que si Espanya continua "resistint-se a un canvi" els catalans tindran "indubtables dificultats"

| 09/06/2013 a les 10:55h
Arxivat a: Política, independència, ONU; independència; dret a decidir
Aquesta notícia es va publicar originalment el 09/06/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'exambaixador britànic davant de l'ONU i president de l'associació UNA-UK, Jeremy Greenstock. Foto: ACN

 Catalunya no tindrà "cap problema" per ser reconeguda a l'ONU si esdevé independent a través d'un procés acordat amb l'Estat, però patirà "indubtables dificultats" si Madrid prohibeix el referèndum o l'ignora. Aquesta és l'opinió del diplomàtic britànic Jeremy Greenstock, exambaixador del Regne Unit a les Nacions Unides i president de l'UNA-UK. En una entrevista a l'ACN, Greenstock assegura que l'autodeterminació genera "simpaties" a les Nacions Unides, però admet que els seus membres tenen "un sentiment encara més fort" de "respecte" per la sobirania dels estats tradicionals. Si Madrid digués a tothom de fora 'perdeu-vos, marxeu, aquest és un afer nostre', ho hauríem de respectar", reconeix.
 
Jeremy Greenstock, que va ser l'ambaixador del Regne Unit davant de les Nacions Unides entre el 1998 i el 2003 després d'una carrera diplomàtica de 35 anys, assegura que "diversos països d'arreu d'Europa i d'arreu del món podrien votar diferent a l'ONU", reconeix el diplomàtic, que afegeix: "Catalunya necessitaria el suport d'altres nacions per ser reconeguda a l'ONU com un nou estat".
 
El control, però, el té Madrid, com admet el propi Greenstock. "Des del meu punt de vista, Catalunya no pot assenyalar cap principi o article constitucional que li doni el dret a l'autodeterminació, i l'ONU no li dóna el dret a separar-se d'Espanya", defensa. Considera a més que els catalans tenen "una revindicació moral" però no necessàriament "un dret" a l'autodeterminació, i hauran d'argumentar la necessitat del referèndum i de la independència "des del punt de vista de la justícia del seu cas, d'acord amb la situació moral del que és legítim per l'ONU", afirma. Escòcia, assegura, estava en la mateixa situació però el Regne Unit "té una base democràtica suficient i una història de negociacions" que ha permès acordar la consulta. 
 
Greenstock assegura que a nivell internacional la situació a Catalunya "s'està observant": "Però el govern espanyol no permetrà que se'n parli formalment sota cap marca de l'ONU". "Veig que hi haurà dificultats considerables pel Regne d'Espanya en acordar la independència de Catalunya, perquè podria afectar l'estabilitat futura del que quedaria de l'estat", observa l'exambaixador britànic. 
 
Si les converses entre Catalunya i Espanya s'estanquen, l'ONU podria actuar com a mediadora, assegura Greenstock. "Qualsevol país té el dret d'utilitzar els serveis de l'ONU d'aquesta manera, però em resulta difícil imaginar que Madrid iniciés aquest tipus de petició, i Catalunya no pot perquè no és membre de les Nacions Unides", reconeix. "En teoria és possible, però hi ha dificultats. Catalunya té pocs drets internacionals fora del Regne d'Espanya", sentencia el diplomàtic britànic. 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

La importancia de un monosílabo
Anònim, 09/06/2013 a les 11:09
+7
-69
Siempre que veáis la conjunción " SI " en el texto de una noticia ,quiere decir: nada de nada
sobreviure
carme, 09/06/2013 a les 11:11
Interessant
+71
-3
tots els estats del món han de saber que volem independitzar-nos per poder sobreviure, és llei de vida
Volem la DUI ||*||
Tàrrega, 09/06/2013 a les 11:20
Interessant
+60
-2
L'opinió d'España ens importa una merda.Nosaltres a la nostra.Catalunya no és España.Catalunya per la llibertat.
Resumen
Anònim, 09/06/2013 a les 11:23
+7
-49
Que mandamos a la pandilla de independentistas a Escocia y aquí paz y después gloria.
No cal se a l'ONU demà
Anònim, 09/06/2013 a les 11:33
+40
-1
Cal ser membre de l'ONU l'endemà mateix de la independència? Crec que no cal, ja vindran a demanar-nos que hi ingressem quan la realitat sigui tan evident que no puguin suportar més viure en la mentida.
Pacte Internacional dels Drets Civils i Polítics
Josep Fourier, 09/06/2013 a les 11:37
+38
-1
Pacte Internacional dels Drets Civils i Polítics de les Nacions Unides.

Article 1

Tots els pobles tenen dret a l'autodeterminació. En virtut d'aquest dret determinen lliurement el seu estatut polític i procuren també pel seu desenvolupament, econòmic, social i cultural.

Tots els pobles poden, per a les seves pròpies finalitats, disposar lliurement de llurs riqueses i de llurs recursos naturals sense perjudicar, però, cap de les obligacions que sorgeixen de la cooperació econòmica internacional basada en un principi de benefici recíproc, i també del dret internacional. En cap cas, un poble no pot ser privat dels seus mitjans de subsistència.

Els Estats part en aquest Pacte, incloent-hi aquells que tenen responsabilitat d'administrar territoris no autònoms, i territoris en fideïcomís, promouran l'exercici del dret a l'autodeterminació i respectaran aquest dret d'acord amb les disposicions de la Carta de les Nacions Unides.

Aquest document va ser signat per l'estat espanyol





I publicat al BOE





Està clar que tot gira al voltant de la definició de "poble". Feta la llei feta la trampa.

votar diferent a l'ONU",
Anònim, 09/06/2013 a les 11:37
+1
-17
Eso quiere decir que si uno sólo de los países con derecho a veto( Rusia, China, Francia, Reino Unido y los Estados Unidos)
votase en contra, la resolución no sería válida.
2013 referèndum
CAT //*//, 09/06/2013 a les 11:38
+1
-5
Duran diria d'ell "és solament 1 opinió". La NU, EFTA, SPD, etc, i cap ha estat negat pels seus caps o per qui mana actualment. Es a dir, no són solament "opinions"
Titular que puede inducir a error
Anònim, 09/06/2013 a les 11:43
+6
-49
Es un análisis demoledor para las aspiraciones independentistas.Ni UE ni ONU ni.....
Volem la independència?
Anònim, 09/06/2013 a les 11:43
+42
-1
Doncs treballem compatriotes, quan ens deien que el camí no era fàcil en que pensavem? Preparem-nos per l'enfrontament que sigui necessari, serrem les dents i cordem-nos les espardenyes.
Insostenible
Anònim, 09/06/2013 a les 11:45
+32
-2
Quan vegeu SI vol dir: recomano pactar la autodeterminació de Catalunya. Això és el que vol tota Europa, perquè tothom sap que la situació actual no es pot mantenir, i és potencialment perillosa.
Si en Greenstock sabés la veritat ...
Jordan Mc, 09/06/2013 a les 11:46
Interessant
+58
-1
El Sr. Greenstock no coneix gens el veritable psique espanyol. Si el conegués, ell seria el primer en suggerir urgentment als catalans que fotin el camp d’espanya sigui com sigui i lo mes ràpidament possible. Es allò de la teoria de la relativitat.
Está de suerte o lo ha buscado?
Anònim, 09/06/2013 a les 11:53
+7
-50
El Sr. Mas está de suerte,ya tiene el apoyo de la ONU para hacer marcha atrás
L'Estat espanyol no és cap "marc de convivència", és un viacrucis
Blai, 09/06/2013 a les 11:59
+23
-2
Per a Catalunya, l’Estat espanyol, monàrquic o republicà, mai no ha sigut el seu “marc de convivència”, més aviat un calvari amb tots els ets i uts. ¿Com hi pot haver “convivència” i harmonia entre una nació que roba a una altra cada any de 16.000 a 22.000 milions d’euros? Amb el benentès que Catalunya i Espanya són dues nacions diferents, distintes.
Catalunya a dins o a fora de l'Estat espanyol
Blai, 09/06/2013 a les 12:03
+18
-2
No hi ha terceres vies ni camins entremig.
NINGUN
ILERGETE, 09/06/2013 a les 12:04
+4
-32
ESTADO DE EUROPA LO VA PERMITIR POR UNA RAZON DE LOGICA, LOS ESTADOS DE EROPA ESTAN COMPUESTOS DE REGIONES, QUE EN UN MOMENTO DADO FUERON ESTADOS Y QUE POR MEDIO DE GUERRAS (LA DE LOS 100 AÑOS LA DE LOS 50 AÑOS)Y DE INTERESES ECONOMICOS, SE FUERON UNIENDO, EUROPA NUNCA DEJARA QUE SE CREE UN PRECEDENTE POR EL CUAL EUROPA(DENTRO DE UNA ECONOMIA GLOBALIZADA)SE CONVERTIA EN UN LUGAR ECONOMICAMENTE INVIABLE
Mols camins per no renuncia als topalls de cada dia
Cartanya, 09/06/2013 a les 12:07
+18
-2
Aquet o pinta mol real o sigui mol negre, Espanya mai pactarà res amb Catalunya com no sigui per “fotrala”, per tan haurem d`acabar fen el que ens aconsella l`Albert Pont, res de secessió per que no serà factible, dons llavors dissolució. L`origen històric de l`Estat espanyol sorgeix d`una adquisició il•legal de la sobirania de Catalunya, i, per tant, de una violació de l`article XIII del Tractat d`Utrecht. Conseqüentment, el Principat de Catalunya no hauria de tenir gaires dificultats per aconseguir un ampli reconeixement internacional. Conseqüentment per aquesta via Espanya es dissol, com es va dissoldre l`imperi Austrohongarès, passant a ser Àustrica i Hongria, o Iugoslàvia passant a ser Eslovènia Croàcia Servia Bòsnia Montenegrí Macedònia. Avisem a els Espanyol de aquesta possibilitat (que jo crec que ja estan avisats, o si mes no assabentats) i possiblement acceptin un pacta per no entorpí la independència de Catalunya.
Traducció:
Carles Viñals Casado, 09/06/2013 a les 12:07
+44
-2
"Teniu la raó, el dret i la justícia de part vostra, però nosaltres no mourem un dit per ajudar-vos, perquè no volem complicar-nos la vida. Ja us apanyareu i que Déu us ajudi, que si ha de ser per nosaltres podeu esperar asseguts.

Una altra cosa és que decidíssiu fer valer els vostres drets per la força de les armes i ens montéssiu un cacau semblant al de Bósnia, que afectés els nostres negocis i les nostres plàcides digestions i, encara i així, hauríen de ser novament els nordamericans els qui intervinguéssin per posar-hi pau i fer justícia."

En altres paraules, el món no entén de justícies ni de drets sinó d'interessos purs i simples. Gràcies, doncs per res, "demòcrates" d'Europa per mostrar-vos tal com sou i per recordar-nos un cop més que estem sols, com tantes vegades a la història.
INDEPENDENCIA JA!!!
MAYTE VI, 09/06/2013 a les 12:14
+20
-6
COM ELS POLITICS HAN DESOBEIT LA VOLUNTAT DEL POBLE CATALA, LLIURE I DEMOCRATICAMENT EXPRESADA EL 11 DE SEPTEMBRE DEL 2012, I NO ENTENEN EL FULL DE RUTA CAP A L'INDEPENDENCIA, I NO FAN MES QUE XERRAR I PERDRE EL TEMPS, L'ANC ESTA ORGANITZAN LA RECOLLIDA DE BUTLLETES PER EL REFERENDUM PER L'INDEPENDENCIA. CIUTATANS DE CATALUNYA ESTEU PREPARATS PER PARTICIPAR. INFORMEU ALS VOSTRES CONEGUTS I ESTIGUEU PREPARATS PER ANAR A VOTAR.!!!

Vols exercir el teu Dret de Petició i participar a la campanya Signa un vot per la independència? Consulta l’agenda d’actes i troba tota la informació per saber on i quan pots signar el teu vot per la independència aquest mes de juny. Si al vostre municipi encara no s’hi ha iniciat la campanya, no patiu. A mesura que aquesta primera fase superi el rodatge, s’obrirà la recollida arreu del territori. Trobareu tota la informació a l’agenda.Vols saber-ne més? Clica aquí:



POT TINDRE UN PARTIT ESPANYOL BATLLES O DIPUTATS AL PARLAMENT DE FRANÇA? I AL D’ITALIA? O A CUANSEVOL ALTRE PAIS?
NO. ROTUNDAMENT NO.

LES LLEIS D’AQUESTS PAÏSSOS NO HO PERMETRIEN MAI. DONÇ AL NOSTRE PARLAMENT, AL PARLAMENT DEL POBLE CATALA, NO HI TENEN CABUDA AQUELLS PARTITS QUE NOMES VOLEN CONTINUAR SENT ESPANYOLS I ESTAN EN CONTRA DE L’INDEPENDENCIA. PER AIXO CAL FER ELECCIONS INMEDIATAMENT DESPRES DE FER LA D.U.I. I EL.LEGIR ALS NOSTRES REPRESENTANTS, I NO A REPRESENTANTS D’UNALTRE PAIS.

ES CLAR QUE VOLEM UN VENTALL DE PARTITS DEMOCRATICS AL NOSTRE PAIS, PERO ES EVIDENT QUE NO SERAN PARTITS ESPANYOLS, SINO, UNS PARTITS DE DEBO CATALANS, QUE LLUITIN PER ELS INTERESSOS DE CATALUNYA, QUE DEFENSIN ALS CATALANS PER SOBRE DE TOT, I NO COM SON ELS PARTITS ESPANYOLS QUE HI TENIM ARA, QUE SEMPRE ENS VENEN A ESPANYA PER QUE ENS CONTINUIN ROBANT I ESPOLIANT. PER TANT NO HI SERAN PPC, CIUTADANS O CUANSEVOL ALTRE PARTIT ESPANYOL.




No impossible
Anònim, 09/06/2013 a les 12:16
+30
-4
Diu: no és fàcil. És dificil. No impossible. Ja ho sabem!!!!!
Si fos fàcil ja estariem fora d'Espanya!!!!!

Visca la república Ctalana!!!!!!!
Ens prenan per tontos
Anònim, 09/06/2013 a les 12:23
+23
-2
Aquest personatge es pensa que com Angles ens pot dir que els catalans no tenim cap dret (despres que els perdesim gracias a ells)Si conseguim la independencia fins hi tot fos per una declaració unilateral no ens deixarian marxar ni d'europa hi ho arraglarian rapit , ja que son ells que llavors agafarian la por
ONU
yo soy el Masias, 09/06/2013 a les 12:27
+4
-30
Estados independientes: A ver si no me dejo alguno. USA, China, el FMI y quizas Rusia?
Perseverança
bet.cat, 09/06/2013 a les 12:34
+21
-1
Sabíem que no seria fàcil, la feina d'intentar desanimar-nos és una tasca lògica i obligada pels que no volen ni més feina, ni més problemes o directament necessiten el nostre sotmetiment.
La història ens diu que això ha estat així sempre, en diferents moments i en diferents països, nacions i etc.

Perseverança, insistència, il·lusió, naturalitat, bona educació i el cap ben clar.

Ja sabem que la majoria vol la independència, ja hem posat Catalunya al món. Cosa que mai hagèssim aconseguit sense 11S i internet.

Ara cal que el món sàpiga que en realitat a hores d'ara, ja estem parlant de llibertat i supervivència, no de nacionalismes romàntics, ni de millores econòmiques.

L'estat espanyol, està tornat a l'època de Felip II, i més a més ens assetja de moltes maneres, com ara negant-nos el crèdit internacional, decidint quines factures hem de pagar en funció del que divideix la població, ens enreda de mil maneres.

No serà fàcil, ja ho sabem, per aquest motiu hem d'estar units, i superar les divisions i partidismes.

Pels que encara tenen una idea romàntica de pertànyer a Espanya, que pensin amb els seus fills i nèts.
Espanya no els perdonarà ni farà distincions perquè els seus pares no volguesin marxar políticament d'espanya. Així doncs que volen per ells d'aquí a 20 anys?
Diplomàcia
Anònim, 09/06/2013 a les 12:34
+29
-1
Sabeu la definició de diplomàcia, oi? Diu que és com una senyora: si diu no, vol dir potser; si diu potser, vol dir sí, i si diu sí, no és una senyora.

Doncs això, gràcies Sr Greenstock per donar-nos la raó.
tonteries
Anònim, 09/06/2013 a les 12:34
+29
-3
2 escenaris:

1) Escanya no reconeix Catalunya: actuem com pais lliure, no els hi paguem ni un duro ni reconeixem el seu deute sobirà, i anem pel món com escanyols dins de la UE encara que els rebenti XD

2) Escanya ens reconeix: cap problema, tal com ha dit aquest sr, ja que tothom ens reconeix.

En amdós casos, Catalunya esdevé lliure i independent. Mentrestant, aquests imbècils d'escanyols creuen que ens foten por, però el que ens fan és riure així:

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHA XDDDDDDD
Respecte de drets
Anònim, 09/06/2013 a les 12:47
+16
-1
"Però el govern espanyol no permetrà que se'n parli formalment sota cap marca de l'ONU"
No es tracta de que el govern no permeti, per que si intenta prohibir en democràcia el més probable serà que encara se'n parli més.
Hi han uns compromisos signats als que l'estat s'ha obligat a complir, com promoure l'exercici del dret de lliure determinació i està compromès a respectar aquest dret de conformitat amb les disposicions de la Carta de les Nacions Unides.
Veure Art. 1.3 d'aquí :

Al del monosílabo
Anònim, 09/06/2013 a les 12:51
+14
-2
Pel teu comentari se'n desprén que, porteu tants segles reprimint, que li heu agafat el gust a ser carcellers. Per a què heu de voler ser un altre cosa, si, a més, us en paguem bé l'estada, oi?. La pregunta és, us permetran seguir-ho sent?. Només per a aquesta incertesa, d'aquí la vostra incomoditat.
la voz del OPUS DEI
Anònim, 09/06/2013 a les 13:17
+27
-1
Este tipo no tiene ni idea de derecho internacional, es un amigo de España y de Federico Trillo, por cierto otro miembro de la secta OPUS DEI como los de Unió. Casualidad???.

Cots debería investigar la presencia del OPUS en las estructuras de Estado y la ligazón con Unió por esa vía. Es muchísimo más grave lo que parece y conduce al CNI.

La independencia es posible según el derecho internacional y ningún exembajador abrazafarolas puede dictar sentencia sobre un pueblo que tiene UN DERECHO EN LA HISTORIA DE LAS NACIONES exactamente igual que las demás.

Visca Catalunya
jajajajajaja
Irene, 09/06/2013 a les 13:26
+17
-1
"patirá indubtables dificultats sense el consentiment de Madid"

Pos falen!!! patirém dificultats SENSE MADRID, no problem, ja ho sabem, també que anirém a parar a l'estratosfera.... ves que no s'hi apunti Madrid... culo veo, culo quiero, pesats que son, sigueu feliços espanyols, sigueu feliços i deixeu viure als demès i votar, es clar.
La por es Gibrartar
Anònim, 09/06/2013 a les 13:35
+16
-1
De moment te sel.lecio esportiva propia.
11:23
Anònim, 09/06/2013 a les 13:40
+13
-0
Des de l'altre vessant, el teu escrit té certa gràcia. No et negaré que fins m'ha fet somriure. Però, el cas, és que no ens sentim escocesos, com tampoc, espanyols, ni russos ni vietnamites. Som catalans. I és tan senzilla l'explicació, com dir-te que ja hi som on hem de ser. O, si vols, és com aquell gra de sorra de la platja que incomoda dins els calçotets. Són aquests, el qui hi són fora de lloc encara que hi hagi dret a ser-hi. No pas la sorra. Nosaltres acceptem ser el gra al cul. I, vosaltres, els calçotets?. O potser penseu que aconseguireu buidar de sorra tota la platja?.
El mort
Anònim, 09/06/2013 a les 13:50
+24
-1
De cara a l'exterior, la dificultat principal serà cóm queda Espanya després la marxa de Catalunya: fatal. Potser prefereixen seguir carregant-nos el mort a nosaltres, aquest es el meu temor.
PRIMER, EL PRIMER
Anònim, 09/06/2013 a les 13:57
+30
-1
Primer LA INDEPENDÈNCIA, després ja intentarem ser de l´ONU, o del que sigui, però abans de res, FEM PRIMER EL PRIMER I MÉS URGENT. No ens desviessim pas de la nostra fita!
ACTUALITZAT?
Anònim, 09/06/2013 a les 14:02
+21
-2
Aquest sr. es veu que no està molt al dia en derets de nacions ....
No caure en paranys
Anònim, 09/06/2013 a les 14:04
+32
-2
aquest Greenstock treballar per a interessos espanyols. Coneguda es la seva relació amb empreses de telecomunicacions amb capital espanyol.
Llamàntol
Llamàntol, 09/06/2013 a les 14:13
+32
-2
Això no serà fàcil. Ja ho sabíem. La independència no la regalen. Hi ha molts territoris que aspiren a ella i els estats no arriben a 200. Però no és veritat que Espanya tingui la paella pel mànec. La decisió és nostra. Si Espanya no respecta la nostra decisió, fins i tot si suspèn l'autonomia i empresona el govern, respondrem amb la desobediència i la resistència pacífica. Catalunya serà ingovernable. Un milió de persones ocuparan els carrers. No passarà cap camió ni cap tren per Catalunya. No s'enlairarà cap avió. No pagarem impostos. Col·lapsarem Espanya i Europa. No ens poden ficar a tots a la presó. Els espanyols perdran el control. Només amb una repressió violenta ho podrien aturar i ara ja no ho poden fer. Qui es pensi que això és un afer intern, s'equivoca.
A mensajes varios
Anònim, 09/06/2013 a les 14:18
+9
-26
Bla,bla,bla. Si no tenía dudas,ahora menos.
planeta
yo soy el Masias, 09/06/2013 a les 14:27
+8
-33
Pues si en la ONU no nos quieren,nos vamos a otro planeta y que de jodan. A ver lo que dice nuestro Masias.
Vaya dia!
Anònim, 09/06/2013 a les 14:30
+8
-35
Día grande:
Domingo,Greenstock,tenis,F1, me voy a tomar una botellita de cava.
fum fum fum
Anònim, 09/06/2013 a les 14:32
+8
-32
Molt de fum i continuem... pero els nens a passar fam a l´escola. Eixa es la Catalunya que volen alguns.
Game is over
Anònim, 09/06/2013 a les 15:08
+7
-6
#-#
Sinceritat
Lluna, 09/06/2013 a les 16:34
+11
-3
Bueno... Al menys l'home és molt clar respecte a com estan les coses ara mateix. Em fot més la resposta de la Unió Europea, sempre amb mitges tintes, sense mullar-se ni dir res del cert.
Andorra és un estat
Alexandre, 09/06/2013 a les 17:29
+15
-1
Doncs que la mediació la demani Andorra, que és un estat sobirà i catalanoparlant.
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 09/06/2013 a les 17:42
+10
-1
Mira tu, com Suissa. I ben contents que viuen.
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 09/06/2013 a les 18:10
+12
-2
Mira tu, com Suissa. I ben contents que viuen.
A Lluna,a les 16:34
Anònim, 09/06/2013 a les 18:13
+5
-10
La Vanguardia 17/11/2012:
Durao Barroso: Si Catalunya saliese de España, estaría fuera de la UE
El presidente de la Comisión Europea ha ratificado que cualquier territorio que se separa de un Estado miembro debería empezar a negociar su adhesión
I SI NO ÉS PACTAT TAMBÉ.
Eduard VF, 09/06/2013 a les 18:18
+11
-1
.
FF de p .... de dretes , naturalment !
Sigma, 09/06/2013 a les 18:20
+11
-2
Amb Sèrbia van aplicar la mateixa llei ?
FF de p .... de dretes , naturalment !
Sigma, 09/06/2013 a les 18:21
+10
-2
Amb Sèrbia van aplicar la mateixa llei ?
és clar?
Anònim, 09/06/2013 a les 18:32
+4
-6
Greenstock:
" Catalunya no pot assenyalar cap principi o article constitucional que li doni el dret a l'autodeterminació, i l'ONU no li dóna el dret a separar-se d'Espanya"
maricas
Anònim, 09/06/2013 a les 18:42
+2
-26
ir buscando apoyos militares porque si pensáis que la independencia se os dará por la buenas. seguir soñando
Un altre que vol mercadejar nostra libertat, del "regne unit" estant...
Anònim, 09/06/2013 a les 19:00
+14
-3
OUR PEOPLE WILL BE FREE, IF THE PEOPLE DECIDES SO.
NEITHER THE "EUROPEAN UNION", NOR THE "UNITED NATIONS ORGANISATION" HAVE THE RIGHT TO INTERFERE IN THIS PROCESS.

COLONIALISM : OUT! SUBSIDIARITY! PEACE!
UNILATERAL DECLARATION OF FREEDOM! NOW!
Al marica de las 18:52
Anònim, 09/06/2013 a les 19:44
+15
-1
Primero: aprende a escribir en castellano. El imperativo del verbo "ir" se escribe "id". El imperativo del verbo "seguir" se escribe "seguid".

Segundo: dices que busquemos apoyo militar. ¿Acaso nos vas a mandar el ejército? ...Realmente estáis muy mal de la cabeza, chico.
Ja ha sortit ! ... el marica autèntic ....
Sigma, 09/06/2013 a les 19:51
+3
-0
El " marica " PPePPerru que , una vegada més , diu dels altres el que a ell li correspon.
La ONU no pinta res
Anònim, 09/06/2013 a les 19:55
+10
-2
I de que cony li serveix a un estat la ONU?
si resulta que dels 200 estats membres només 5 tenen dret de veto?
La ONU està servint d'alguna cosa al conflicte Afganistan, Síria o Iraq?
Està fent quelcom a favor dels Palestins?
I que fa amb les 100 resolucions seves contra Israel que els jueus ni han acatat ni acompliran mai?
Per favor, la ONU no pinta res de res.
De totes maneres ja sabeu el que és .. la ONU
Sigma, 09/06/2013 a les 19:56
+8
-6

¡¡ LA GRAN RAMERA ... !!!

Al servei del capital , la gUSAnera, USrael i els seus terrorismes .....
al de las 17.42 el del rioja
pollito, 09/06/2013 a les 20:02
+4
-12
Tu vas mucho a Suiza? no serás familia de los Pujol por casualidad?. Desde luego no me extrañaria nada. Un tipo que presume de que le gusta el garrafón y que encima le echa ketchup a la ensalada no puede ser muy normal que digamos.
A Anònim, a les 19:44
Anònim, 09/06/2013 a les 20:05
+7
-2
Hablando de escribir bien en castellano:
se dice mandar al ejército, no el ejército
Companys ja ho va dir
Anònim, 09/06/2013 a les 20:18
+18
-3
Aquest home diu la veritat. Ningú no ens vindrà a salvar. Ja ho va dir Companys: "Catalunya només ens té a nosaltres". Per això hem de fer tota la resistència que calgui per esdevenir un problema greu per Espanya: tenir la nostra agència tributària, ingressar-hi els nostres impostos. Llavors quan la prima de risc espanyola es dispari s'avindran a negociar una consulta, més encara si els creditors d'Espanya veuen amenaçats els seus crèdits. I si Espanya no s´'hi posa bé fer la insubmissió fiscal. Hi ha un principi universal que no nega cap expert en dret i és que no cal obeir les lleis injustes. El món està enamorat dels valents i dels audaços, no en tingueu cap dubte. O és que no confiem en nosaltres mateixos?
Recapitulemos
Anònim, 09/06/2013 a les 21:16
+1
-6
Si la independencia se basaba en el derecho de autodeterminación,según la Carta de Derechos Humanos de la ONU
y ésta dice que Catalunya no tiene ese derecho, entiendo que se acabó lo que se daba
Indubtables dificultats
bcninfo, 09/06/2013 a les 21:40
+5
-1
Les "indubtables dificultats" les estem patint des de que Castella ens va colonitzar. Aturem l'espoli cultural, esportiu i econòmic. Esdevinguem lliures i ens respectaran!
Caràcter Català
Esteve Ballester, 09/06/2013 a les 23:12
+6
-2
Algu s'ho creia pas? Algu es creia que els mateixos que al seu moment van dir: "It is not for the interests of England to preserve the catalan liberties" (Utrecht) ara vindrien a netejar la "taca" al seu més que discutit "honor britànic"?? HA! HA! HA! aneu creient que els altres faran el que nosaltres no hem fet. Si volem recuperar el nostre preciós país ens ho haurem de guanyar nosaltres, i potser va sent hora no coi de catalanets? portem 300 anys i dues guerres, potser que fotem fil a l'agulla i enterrem l'estúpid "seny" comodón i remem tots alhora TOTS, com a país d'una vegada per totes collons. Qui o que ens atura? una colla de gamarussos de castilla que els hi expropien petroleres a argentina?? d'aquests ens caguem? anda ya! ho tenim a la ma, som més del que pensem, tots units podem, no calen pas britànics fotent el nas. Salut companys !:)
Exèrcit?
Esteve Ballester, 09/06/2013 a les 23:16
+4
-1
HAHHHAHAHAHAAHAH i el fuel pels tancs capullo? si esteu en crisi i moure els 4 caces que teniu costa una fortuna, només despegaria la cabra XDDD una bona pedrada us fotrem, no cal gaire més, la armada "invencible" ja la vau perdre abans de lluitar home, apaga la tele! campió! :D:D
A la ONU, no senyor. No ens hi hem de barrejar
Observant, 10/06/2013 a les 05:15
+6
-1
Però a veure! volem estar a l'ONU? l'organització que va estar mirant mentre es massacraven a Yugoslavia? l'organització que mira mentre Al-Assad massacra l'oposició? una organització que accepta paissos no democràtics? una organització que permet que paissos de dubtosa moralitat com Russia i Xiba vetin intervenir per exemple a Siria (mentre Russia hi comercia armament)?
A les braves també pot ser
Observant, 10/06/2013 a les 05:31
+6
-2
Espanya i el món poden dir el que vulguin. Si entre 5-6 milions de persones desacaten les lleis espanyoles no podràn posar-hi cap remei. Només els quedaría intentar obligar-nos a acatar per la força, o sigui la repressió, i aquesta només porta a l'enfrontament.

Vía represió i enfrontament l'economía catalàna deixaría de rutllar, i amb ella l'economía espanyola es contrauría. Alemanya i altres creditors protestaràn....però sabeu què? a NOSALTRES NO ENS HA D'IMPORTAR UN RABE! Marxarem si ho deicideix la majoria i ens defensarem si sóm agredits.
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 10/06/2013 a les 08:00
+5
-2
To the one at 20:02. Do you speak English?. Not a word in Arabic, I mean, err..., Spanish.
Els catalans no som espanyols, no en volem ser, ni ens convé de ser-ho
Blai, 10/06/2013 a les 17:12
+2
-0
-
prepara't marica
CAT 33, 10/06/2013 a les 21:39
+2
-0
Si arriba el dia de repartir,no tinguis cap dubte que no hi haurà cap vacilació,la nostre rabia te 300 anys d'historia i es molt superior a la vostre xuleria ecspanyola.Tu i els que son com tu sereu els primers a sortir corrents...
Ens atacarà l'exercit espanyol?
xerigot, 10/06/2013 a les 22:21
+1
-0
Que ens enviïn els seus submarins...