Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Concert per la llibertat, «tret de sortida» d'un estiu sobiranista

Una seixantena de grups i artistes actuaran el 29 de juny al Camp Nou en un macroconcert organitzat per Òmnium Cultural amb el suport de l'Assemblea Nacional Catalana

Especial: Concert per la Llibertat

| Actualitzat el 30/05/2013 a les 18:48h
Foto de família dels músics i representants de les entitats que donen suport al Concert per la llibertat Foto: Jordi Palmer / Nació Digital

La cita és el 29 de juny, dissabte, al Camp Nou, i serà el "tret de sortida" d'un estiu sobiranista que culminarà amb la cadena humana prevista per a l'Onze de Setembre. Es tracta del Concert per la Llibertat, un macroconcert que omplirà el Camp Nou de música i reivindicació amb més de 60 formacions i artistes sobre l'escenari i que compta amb el suport d'una catorzena d'entitats de l'entorn sobiranista. L'organització recau en Òmnium Cultural amb el suport "al 100% de l'Assemblea Nacional Catalana", tal i com han indicat les presidentes de les dues entitats, Muriel Casals i Carme Forcadell, en l'acte de presentació del concert.

Amb un cartell transversal que inclou des de noms consagrats de la cançó com Lluís Llach, -el primer nom que es va donar a conèixer-  i Maria del Mar Bonet fins a nous valors com Joana Serrat i Ivette Nadal, passant per artistes tant diversos com Dyango, Miquel Gil, Mayte Martín, Cesk Freixas, Gossos, Joan Dausà, Pastora i Sabor de Gràcia entre molts d'altres, el concert per la independència serà un macroconcert "conseqüent amb el seu lema", segons ha assegurat Gerard Quintana, que s'ocupa de la direcció artística juntament amb Lluís Danés, mentre que la direcció musical anirà a càrrec de Carles Cases, Dani Espasa i Xavi Lloses.

Hi haurà lloc també per a artistes vinguts de fora, des del canari Pedro Guerra fins als bascos Gorka Knörr i Fermin Muguruza, Passant per l'italià Alessio Lega i l'alemany Carl Carlton. A més, hi haurà artistes de tots els Països Catalans, com Pascal Comelade, Franca Massu, Cris Juanico i Xavi Sarrià i Miquel Gironès i per tant, es podran escoltar cançons en català, castellà, italià, basc i algun altre idioma.

Un repertori "per la llibertat"

El que no s'ha volgut revelar és el repertori, tot i que Quintana ha assegurat que seria "per la llibertat". La intenció es reviure "l'esperit del concert de Lluís Llach l'any 85 al Camp Nou", i en aquest sentit està previst que es versionin algunes cançons de Llach, a banda de les que ell mateix interpretarà. Tot i això, el que ha quedat clar és que les cançons "estaran al servei del lema i de la causa del concert" i està garantit que "la gent es podrà fer seu el repertori", en el sentit que les cançons seran totes prou reconeixibles pel gran públic.

Quant a l'escenari, segons ha indicat Lluís Danés, es basarà en una escenografia poblada d'escales, amb el sentit poètic que "les escales ja estan posades, i ara cal pujar-hi i tocar les estrelles". Tot i que el concert no és explícitament per la independència, sinó per la "llibertat", Carme Forcadell ha recordat que la passada manifestació de l'Onze de Setembre també era "per la llibertat" i "tothom va entendre que era a favor de la independència".

El concert es complementarà amb una fira d'entitats a l'esplanada del Camp Nou al llarg de tota la tarda. Les entrades, a la venda a partir del 3 de juny, tindran preus entre els 12 i els 150 euros. Està previst posar a la venda unes 70.000 entrades.
 

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+15
-38
llibertat
Anònim, 30/05/2013 a les 18:56
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+10
-15
Sort
Anònim ous, 30/05/2013 a les 19:05
Que tingueu molta sort
+8
-16
Manel? Amics de les arts? Mishima? La Iaia?
Anònim, 30/05/2013 a les 19:06
Els grups que més sonen ara s'han rajat? Sort en tenim dels vells combatents!

Això si per fer anuncis del banc sabadell o d'altres anuncis els hi falta temps.
Interessant
+62
-4
SOM-HI INDEPENDÈNCIA //*//
LLAFRANC, 30/05/2013 a les 19:11
Som-hi entre tots cap la independència i ningú ens aturarà.
CATALUNYA NO ÉS NI SERÀ MAI ESPAÑA.
+4
-50
¿COMO?
ILERGETE, 30/05/2013 a les 20:17
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+8
-2
quina pena
Anònim, 30/05/2013 a les 20:54
Cada dia mes escañoles inadaptats i desagraïts per aquí, vomitant verí i ignorància.
Que estan de cagadets, quina pena que fan, si no fos un insult pels gossos, diria que borden...
I que faran quan Catalunya sigui un estat?
DUI AL 2013
+5
-0
ilergete
Anònim, 30/05/2013 a les 21:16
a ver si aprendemos a escribir...molt castellà i molta tonteria i moltes faltes d.ortografia...no sap escriure ni en el teu propi idioma
+10
-0
Nerviosets i cagadets
Gori , 30/05/2013 a les 21:35
Veig que els unionistes espanyolistes i poc amants de les llibertats (o només de la seva) es posen nerviosets quan ens movem. AIXÒ VOL DIR QUE ANEM BÉ!! Felicitats Òmnium, ANC i els cantants que no s'han cagat a les calcetes...

Catalunya és a un dit de la independència. Si us pica a algun ilerget o a algun reusenc 2.0, rasqueu-vos!

+12
-0
INDEPENDÈNCIA
Bersabuch, 30/05/2013 a les 21:43
No entenc aquesta por a la paraula INDEPENDÈNCIA //*//
+9
-1
Uff
Anònim, 30/05/2013 a les 21:48
Llàstima que aquest gran i liberalitzador concert no serà tramès per la TV3, la seva, dons prioritzaran un partit del Rear Madriz o una carrera del Alfonsito F merda o una de les avorrides i insuportables compareixences d’algun sicari anti català dels habituals a la TV3.
+7
-0
així us va
Anònim, 30/05/2013 a les 22:24
...i els Manel? deuen tenir un bolo, es clar amb lletres tan compromeses, ja se sap...
+4
-23
Macroconcierto
Yo soy el Masias , 30/05/2013 a les 23:38
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+5
-2
Nosaltres sempre fent concetrts...
Anònim, 31/05/2013 a les 09:25
Esperem que ja no calgui fer-ne més...perquè les estelades ja s'estan començant a descolorir als balcons...
+16
-1
Serrat
Anna G., 31/05/2013 a les 11:13
En Serrat m'ha dit que no vindrà, perquè estarà cami del Kaguistan amb la caravana solidària que han muntat els pijos del PSC. Diu que és multi-culti i chupi piruli solidari, que ell no està per bajanades petitburgeses, que és ciutadà del món, i tope solidari amb el dret a decidir dels kaguistanesos
+7
-0
Libertat!
Mateu, 31/05/2013 a les 13:31
Perquè llibertat, som ciutadans lliures i el que volem és Independència
+3
-0
DECLARACIÓ UNILATERAL D'INDEPENDÈNCIA!
SÓC DE TREMP, 31/05/2013 a les 21:52
DECLARACIÓ UNILATERAL D'INDEPENDÈNCIA!
Per la República Catalana! ||*||
+0
-1
Cebolleros
Sergimm, 19/06/2013 a les 14:56
No sabia que Maite Martín y Pedro Guerra están a favor de los cebolleros.
+0
-0
Independencia
Antonio, 19/06/2013 a les 14:59
Los cantantes catalanes que no estén en el evento, lo llevan claro. LLevarán la cruz de cinco puntas sobre su conciencia.