Brimo contra Bombers

, Barcelona | 29/05/2013 a les 13:36h
Arxivat a: Política, brimo, Parlament, foc, Mossos, protestes, bombers
Aquesta notícia es va publicar originalment el 29/05/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

  Els Mossos han carregat contra els Bombers que es manifestaven davant el Parlament Foto: Q.S./N.D.

Tensió, càrregues, foc, soroll, sirenes, crits, cops i un detingut és el balanç de la protesta convocada pels Bombers de la Generalitat aquest matí davant el Parlament coincidint amb la presentació de la Campanya d'Incendis 2013 que ha fet el conseller d'Interior, Ramon Espadaler, a la cambra catalana.

La manifestació, encetada davant la seu del departament, tenia la intenció de donar a conèixer la "precària situació" en què es troba, segons els bombers, el servei i les retallades que està patint el cos. La protesta que ha aplegat uns 300 bombers ha acabat davant el Palau del Parlament on s'ha registrat tensió des del minut zero entre la Brigada Mòbil- Antiavalots- dels Mossos,que han blindat la cambra, amb els manifestants.

El neguit s'incrementava per moments fins el punt que els representants sindicals demanaven calma als seus companys que reclamaven "contundència" en l'acció. Finalment, després que el voltatge de la protesta anés pujant de to, els Mossos han carregat fins a tres ocasions contra els manifestants que llençaven consignes, petards, ous amb pintura i pots de fum. L'espoleta ha estat quan els Mossos han apagat amb un extintor la cremada d'una falla muntada pels bombers.

El ball de bastons ha començat i s'ha mantingut la tensió durant una llarga estona. Com a resultat de la batussa, un bomber, Rafael Blanco, ha estat detingut acusat d'intentar "prendre una emissora a un agent" i de "llençar una pedra". Segons ha pogut saber Nació Digital , el detingut l'han traslladat a un dels despatxos de la cambra acompanyat d'un comissari de "mediació" i dos representants sindicals. Finalment després d'hora i mitja detingut el bomber ha sortit amb llibertat amb càrrecs, per "atemptat a l'autoritat", entre els aplaudiments dels manifestants que han interpretat la detenció com una mesura de pressió per tal de desmovilitzar la protesta. Ara els bombers celebren una assemblea al Parc de la Ciutadella per decidir quina estratègia escollir.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Reivincacions en moment adequat
R, 29/05/2013 a les 13:58
+19
-32
No ens espatllaran pas el PROCES que la majoria del poble te clar. QUAN S'ACABI EL DEFICIT SERÀ EL MOMENT DE REIVINDICAR si és que NO ES REPARTEIXEN BE. Fer-ho ans es demanar figues a un cirerer gairebé eixorc.
El senyal i el costum.
Pilar González Gutiérrez (Barcelona), 29/05/2013 a les 14:08
+4
-5
Com a eficàcia i rapidesa visual els senyals de trànsit són icones d’abast internacional. Tothom sap que assenyalen. Els de caràcter informatiu porten els noms oficials dels llocs pertinents. És a dir prima la immediatesa eficaç de la informació a sobre la duplicitat innecessària i la fadesa manifestada per algunes obstinades opinants i escriptores i tiradores de cartes. El costum estès fa que la fent trobi i arribi al lloc desitjat anomenat tan sols amb el nom oficial (ací, a Suïssa i al Canadà). I la que vulgui peres que no vagi a l’hort.
Catalunya
Català, 29/05/2013 a les 14:45
+16
-12
Sí senyor! A veure si la policia té pebrots a carregar contra aquests
estelada
Anònim, 29/05/2013 a les 14:46
+13
-53
Bueno,ya se sabe, donde hay esteladas siempre hay broncas. Es marca de la casa.
Sectaris i anticatalans
Anònim, 29/05/2013 a les 15:00
+17
-39
Com hem arribat a la situació que els bombers - pagats de la nostra butxaca - (també) siguin anticatalans?

La selecció dels funcionaris a Catalunya s'ha fet demanant com a requisit indispensable no saber parlar ni escriure en català?!?
Sectaris
Anònim, 29/05/2013 a les 15:04
+25
-13
¿On veus que siguin anticatalans?
Imbécil.Veste'n al front amb els picanenes dels Mossos.
Al teu cantó no hi seré mai,fill de puta.
Ruina
Anònim, 29/05/2013 a les 15:20
+16
-22
CataluÑa es una ruina.
Polítics
Anònim, 29/05/2013 a les 15:20
+9
-6
No ser com els mossos sempre cauen en el mateix error, donar joc als polítics, si els polítics que amb la seva incompetència, han portat un país a la ruina, i a damunt els segueixen protegint... Sempre amb la mateixa història, no es pot acceptar que ataquin les Institucions del país.... Si les que paguen 0,85 cèntims pel cafè, quan jo ja no faig cafè fora de casa per no pagar 1,10 €...
S'ha de donar l'esquena ja a aquestes institucions que no fan res per arreglar tot el desgavell que han provocat, que nomès saven crear comissions (cobrant dietes) per discutir el NO sè que....
Estiu
Anna G, 29/05/2013 a les 15:38
+36
-4
...I vindrà l'estiu i els incendis forestals, agreuxats per un sotabosc que ningú neteja. Quan això passi d'àquesta batusa ja no ens en recordarem. I la culpa serà del sud mediterrani on tots sabem que a l'estiu fot molta calor. Del Sr. Espadaler no, els d'Unió mai tenen culpa de res, són uns gestors collonuts. Per cert la culpa també és dels bombers que no saben protestar educadament, oi Espadaler?
Títol
Anònim, 29/05/2013 a les 16:02
+12
-6
joder qué complicado es la matrícula de los policás
bombers us sobra l'estelada
Anònim, 29/05/2013 a les 16:06
+6
-30
els bombers ultimament m'avergonyeixen ja que no m'agrada que duguin l'estelada a la vegada que fan actes radicals i poc correctes.
Brimo piromanos
Anònim, 29/05/2013 a les 16:47
+6
-17
ESo no es nada, estos del BRIMO, volveran a provocar unos cuantos incendios para que los contraten y segur unos cuiantos meses tocandose los cojones a nuestra costa.


basta de parasitos. No hay pan para tanto chorizo.
Han de protestar davant del PP.
Anònim, 29/05/2013 a les 17:13
+8
-18
Si proteseten davant del parlament la caguen.

Si protesten davant del parlament, el PP està aconseguint el que vol: que els catalans ens barallem entre nosaltres.

Si el PP aconsegueix el que vol a base d'escanyar-nos, ens escanyarà més.

Si el PP ens escanya més, el govern català no tindrà diners per pagar els bombers.

Si els bombers no cobren, la protesta haurà servit pel contrari del que pretenen. Per tant la caguen protestant davant del parlament.
Venjança
Anònim, 29/05/2013 a les 17:21
+10
-10
Es una simple venjança pel que van fer els bombers fa uns mesos empapant a mossos amb escuma. Es trist que els mossos actuin aixi, pero ho han fet per aixo. (I se del que parlo)
Bombers protesten amb estelades, mossos amb rojigualdas
Anònim, 29/05/2013 a les 17:33
+22
-8
Visca els bombers sou la òstia sempre al costat del poble!!!

Fa poc us vaig necessitar i em vau atendre de puta mare,.
per contra quan em van robar la ràdio els mossos van passar de mi com de la merda. Només treballen per protegir als poderosos del poble.

El dia de la declaració de soberania els mossos van protestar amb banderes espanyoles, ni oblit ni perdó!!

Molt de mosso per aquí escribint
Anònim, 29/05/2013 a les 17:38
+14
-9
Bombers no feu cas dels sicaris que comenten més avall, el poble català està amb vosaltres. Protesteu on, com i quan volgueu!

M'encanta veure estelades en els edificis dels bombers per tot Catalunya.

I a més sou uns professionals de la òstia, els bombers de Barcelona sempre guanyen les olimpiades de bombers. I els bombers en general fan més i millor feina que els mossos.

Els mossos estan per protegir els poderosos del poble, i no dubtaran en acatar les ordres del PP-UDC.
Lobotolunya
Anònim, 29/05/2013 a les 17:42
+9
-14
Es gracioso que los Mossos como son los malos los pintáis de españoles y los bomberos como son buenos son catalanes, aunque a los Mossos las órdenes se las da el perro de presa catalán Felip Puig y ninguno de los dos depende del Gobierno central español.
Canya als sicaris d'UDC-PPsoe
Anònim, 29/05/2013 a les 17:45
+23
-9
Bombers estem amb vosaltres! Els Mossos no dubtaran en obeïr al PP-UDC per sotmetre el poble català a la misèria, l'exili i la pressó.

La feina dels Mossos ( en general però sobretot la Brimo) és protegir els poderosos del propi poble.

Sempre atonyinat treballadors, estudiants, desnonats i mai dels mais atonyinant a banquers, corruptes i la mare que els va parir.

Mossos o canvieu d'actitud o passareu a la història com uns botiflers.
Ni un comentari bo...
olodelbages, 29/05/2013 a les 18:03
+16
-23
Aquest fòrum de ND cada dia és pitjor... ni una anàlisi de la situació que descriu l'article...

.- Bombers protesten perquè els hi va la feina
.- Tenen argument fàcil... a l'estiu Catalunya en flames si no son prous...
.- Tenen part de raó... però tal com està la cosa tothom s'ha d'estrènyer el cinturó... o no?
.- Només hi ha una manera possible de no haver de retallar serveis... INDEPENDÈNCIA!!!
.- Els mossos fan la feina que han de fer... faltaria més... o per molt bombers que siguin i molta estelada que portin se'ls ha de permetre fer merder?

Conclusió clara i diàfana: CAL PROCLAMAR LA INDEPENDÈNCIA QUAN ABANS MILLOR PER GESTIONAR NOSALTYRES MATEIXOS EL NOSTRE PAÍS.

Així és que en lloc d'opinar tan inutilment, aneu a votar quan toqui i voteu per partits clarament independentistes.
Valents de veritat
Anònim, 29/05/2013 a les 18:29
+13
-7
Si ambdues forces realment són nostres, resta pendent de veure si uns i altres actuen amb la mateixa valentia i determinació contra l'enemic de debò...
Brimo piromanos
Anònim, 29/05/2013 a les 20:28
+7
-15
ESo no es nada, estos del BRIMO, volveran a provocar unos cuantos incendios para que los contraten y segur unos cuiantos meses tocandose los cojones a nuestra costa.


basta de parasitos. No hay pan para tanto chorizo
fets
Anònim, 29/05/2013 a les 21:21
+7
-3
no hi ha hagut tirada de pedra ni retirada d´emisora! sensillament han carregat contra un bomber que ha caigut i els hi ha quedat al mig.... bombers endevant per la vostre lluita!!
natura
natura, 29/05/2013 a les 23:02
+5
-0
En aquesta Catalunya urbana que s`omple la boca del paisatge però que ès incapaç de defensar-lo.
Ens baralem entre companys
Anònim, 29/05/2013 a les 23:34
+3
-6
Penso que barallarse entre companys perque finalment es lo que som als politics els va de conya i amaguen realment el problema i ells a la seva butaca
morralla toxica cyuesquerosa col.laboracionista
Anònim, 30/05/2013 a les 00:35
+5
-0
aixo te tots els ingredients de regne babaner africa!!! ha ha ha

i els de cyu amb una xul.leria que nomes un espanyol "de pura cepa" pot igualar ventant-se de que ni pregunta, ni data, ni RES DE RES... ha ha ha, vota al PPcyu_esquerrosos_asquerosos que ja t-ho trobaras!!

( quina ignominia he anita simon? per allo de que el teletac era una eina de treball) :D
CUAN TINGUEN UN INCENDI MANDARAN ELS MOSOS DE ESCUADRA PER APAGAR-LO
Anònim, 30/05/2013 a les 10:14
+10
-6
Ara diuen que si tenin un incendi al Estiu mandaran als Mosos de Escuadra apagar-lo , ja quels pobres Bombers estan tots al hospital de la forta pallisa ban rebre dels Mosos .Si un Moso de Escuadra se li crema la casa tindra que cridar els Bombers de MADRID Per qué els de Catalunya tardaran molt anar-li apagar el foc ja ja
ELS BOMBERS PERDEN LA VIDA PER SALVAR ELS BOSCOS
Anònim, 30/05/2013 a les 12:03
+8
-0
Nomes voldria Recordar ara hi avui ,Quels Bombers ban Morir ban Perdre la Vida per Salvar als Nostres Boscos , per un miserable sou . Crec tenen dret hafer aquesta protesta si la fam es per qué . El Govern Català fa fortes Retallades hi com sempre Retalla alla un no tindria que retallar QUE TREGUI COTXES Oficials els Cotxes Oficials no APAGAN INCENDIS he lo que costa mantenirlos podrien tenir els millors Bombers de Espanyha y mejores equipos per lluitar contra els incendis
cabreig de la gent
+emprenyat, 30/05/2013 a les 12:20
+9
-0
Jo penso que com pot ser que una persona que porta 4 dies al càrrec, i aconsellada per "ves a saber qui" fagui aquestes afirmacions...... Vosaltres no sou polítics, us falta classe, el aldarulls els provoqueu VOSALTRES amb la manera de prendre decisions, fer lleis, administrar recursos ect. i que son nefastes per pràcticament tota la població, us pense.ho que la gent en general un 99,9% surt al carrer a fer tot el que es veu ? la policia te un altre feina mes important que protegir.vos de les vostres pifies i malt encerts, quantes lleis s'han canviat en 2-3 anys per criminalitzar a la gent quant reclama? - La policia no pot dependre del PARTIT i el personatje de torn ¡¡¡
si els bomber reben.
Anònim2, 30/05/2013 a les 14:15
+2
-1
la resta entitats que protesti vagin concienciant que el mossos les endreçaran amb la cigala ben dreta.
Independència és futur.
Un bomber jubilat, 30/05/2013 a les 15:49
+3
-9
Només els que no estimen la seva professió poden ser tant covards. Cremar el que sigui davant del Parlament català és una afronta a la democràcia hi ha Catalunya, enfrontar-se amb agents que tenen l'obligació de defensar la seguretat ciutadana, exactament igual que els bombers, és senzillament penós. És pot reivindicar, és pot exigir que és millorin els mitjans, però el que no és pot fer mai és desprestigiar una marca com la de "Bomber" i aquestes ja n'és la segona vegada. Os tenia per més intel·ligents, i que hores d'ara encara no sapigueu que el responsable de les retallades és el govern espanyol i que si els 16.500 milions d'euros que ens espolien cada any és quedessin aquí, Catalunya no només no hauria de retallar, sinó que possiblement milloraríem amb mitjans. La propera vegada cal anar on viu i treballa la delegada del Govern espanyol, ells són els responsables de tot el patiment i de totes les retallades que patim a Catalunya.
bombers canseu
Anònim, 30/05/2013 a les 21:40
+3
-8
Estic fart que es parli de la policia catalana d'aquesta manera. Si els bombers tiren escuma als seus companys de forma vergonyosa i no respecten la feina que ha de fer la policia es normal que al final se'ls tracti amb contundencia.
Carrega molt el tema de l'estelada i les banderes nyegues... Tinc molts amics mossos i alguns bombers.
Trobo que l'actitud de nens mimats del cos de bombers perjudica molt la seva imatge i tal com deia CANSEN. Si fan un delicte uniformats es un acte deplorable que s'ha d'evitar amb la contundencia minima necessaria que calgui.
Mossos 1 Bombers 0
Salut i visca Catalunya
Josep maria
Anònim, 31/05/2013 a les 13:45
+0
-2
Aquest son els teus mossos, segur que cap porta uma esteleda a la porra, la gran majoria d'aquesta unitat son espanyolistes , BIMo No mossos si
Que TORni el PUig l'has fet bo en quatre dies apostol del garn botiflers
Visca els mossos
JMA, 11/06/2013 a les 10:13
+0
-0
Espero que quan a algú li passi alguna cosa, com per exemple que el robin, truqui als bombers i no als mossos. Hi ha gent que encara que estigui d'acord amb algunes protestes ha de continuar fent el seu treball. I qui es fiqui amb un mosso d'esquadra i amb el seu esforç és un imbècil (amb totes les lletres). Ela bombers han començat atacant als mossos amb escuma, així que ara no es queixin tant.

Per cert, visca Catalunya i viva España!!!
Visca els mossos
JMA, 11/06/2013 a les 10:18
+0
-0
Espero que quan a algú li passi alguna cosa, com per exemple que el robin, truqui als bombers i no als mossos. Hi ha gent que encara que estigui d'acord amb algunes protestes ha de continuar fent el seu treball. I qui es fiqui amb un mosso d'esquadra i amb el seu esforç és un imbècil (amb totes les lletres).

Per cert, visca Catalunya i viva España!!!