Brimo contra Bombers

, Barcelona | 29/05/2013 a les 13:36h
Arxivat a: Política, brimo, Parlament, foc, Mossos, protestes, bombers
Aquesta notícia es va publicar originalment el 29/05/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

  Els Mossos han carregat contra els Bombers que es manifestaven davant el Parlament Foto: Q.S./N.D.

Tensió, càrregues, foc, soroll, sirenes, crits, cops i un detingut és el balanç de la protesta convocada pels Bombers de la Generalitat aquest matí davant el Parlament coincidint amb la presentació de la Campanya d'Incendis 2013 que ha fet el conseller d'Interior, Ramon Espadaler, a la cambra catalana.

La manifestació, encetada davant la seu del departament, tenia la intenció de donar a conèixer la "precària situació" en què es troba, segons els bombers, el servei i les retallades que està patint el cos. La protesta que ha aplegat uns 300 bombers ha acabat davant el Palau del Parlament on s'ha registrat tensió des del minut zero entre la Brigada Mòbil- Antiavalots- dels Mossos,que han blindat la cambra, amb els manifestants.

El neguit s'incrementava per moments fins el punt que els representants sindicals demanaven calma als seus companys que reclamaven "contundència" en l'acció. Finalment, després que el voltatge de la protesta anés pujant de to, els Mossos han carregat fins a tres ocasions contra els manifestants que llençaven consignes, petards, ous amb pintura i pots de fum. L'espoleta ha estat quan els Mossos han apagat amb un extintor la cremada d'una falla muntada pels bombers.

El ball de bastons ha començat i s'ha mantingut la tensió durant una llarga estona. Com a resultat de la batussa, un bomber, Rafael Blanco, ha estat detingut acusat d'intentar "prendre una emissora a un agent" i de "llençar una pedra". Segons ha pogut saber Nació Digital , el detingut l'han traslladat a un dels despatxos de la cambra acompanyat d'un comissari de "mediació" i dos representants sindicals. Finalment després d'hora i mitja detingut el bomber ha sortit amb llibertat amb càrrecs, per "atemptat a l'autoritat", entre els aplaudiments dels manifestants que han interpretat la detenció com una mesura de pressió per tal de desmovilitzar la protesta. Ara els bombers celebren una assemblea al Parc de la Ciutadella per decidir quina estratègia escollir.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Reivincacions en moment adequat
R, 29/05/2013 a les 13:58
+19
-32
No ens espatllaran pas el PROCES que la majoria del poble te clar. QUAN S'ACABI EL DEFICIT SERÀ EL MOMENT DE REIVINDICAR si és que NO ES REPARTEIXEN BE. Fer-ho ans es demanar figues a un cirerer gairebé eixorc.
El senyal i el costum.
Pilar González Gutiérrez (Barcelona), 29/05/2013 a les 14:08
+4
-5
Com a eficàcia i rapidesa visual els senyals de trànsit són icones d’abast internacional. Tothom sap que assenyalen. Els de caràcter informatiu porten els noms oficials dels llocs pertinents. És a dir prima la immediatesa eficaç de la informació a sobre la duplicitat innecessària i la fadesa manifestada per algunes obstinades opinants i escriptores i tiradores de cartes. El costum estès fa que la fent trobi i arribi al lloc desitjat anomenat tan sols amb el nom oficial (ací, a Suïssa i al Canadà). I la que vulgui peres que no vagi a l’hort.
Catalunya
Català, 29/05/2013 a les 14:45
+16
-12
Sí senyor! A veure si la policia té pebrots a carregar contra aquests
estelada
Anònim, 29/05/2013 a les 14:46
+13
-53
Bueno,ya se sabe, donde hay esteladas siempre hay broncas. Es marca de la casa.
Sectaris i anticatalans
Anònim, 29/05/2013 a les 15:00
+17
-39
Com hem arribat a la situació que els bombers - pagats de la nostra butxaca - (també) siguin anticatalans?

La selecció dels funcionaris a Catalunya s'ha fet demanant com a requisit indispensable no saber parlar ni escriure en català?!?
Sectaris
Anònim, 29/05/2013 a les 15:04
+25
-13
¿On veus que siguin anticatalans?
Imbécil.Veste'n al front amb els picanenes dels Mossos.
Al teu cantó no hi seré mai,fill de puta.
Ruina
Anònim, 29/05/2013 a les 15:20
+16
-22
CataluÑa es una ruina.
Polítics
Anònim, 29/05/2013 a les 15:20
+9
-6
No ser com els mossos sempre cauen en el mateix error, donar joc als polítics, si els polítics que amb la seva incompetència, han portat un país a la ruina, i a damunt els segueixen protegint... Sempre amb la mateixa història, no es pot acceptar que ataquin les Institucions del país.... Si les que paguen 0,85 cèntims pel cafè, quan jo ja no faig cafè fora de casa per no pagar 1,10 €...
S'ha de donar l'esquena ja a aquestes institucions que no fan res per arreglar tot el desgavell que han provocat, que nomès saven crear comissions (cobrant dietes) per discutir el NO sè que....
Estiu
Anna G, 29/05/2013 a les 15:38
+36
-4
...I vindrà l'estiu i els incendis forestals, agreuxats per un sotabosc que ningú neteja. Quan això passi d'àquesta batusa ja no ens en recordarem. I la culpa serà del sud mediterrani on tots sabem que a l'estiu fot molta calor. Del Sr. Espadaler no, els d'Unió mai tenen culpa de res, són uns gestors collonuts. Per cert la culpa també és dels bombers que no saben protestar educadament, oi Espadaler?
Títol
Anònim, 29/05/2013 a les 16:02
+12
-6
joder qué complicado es la matrícula de los policás
bombers us sobra l'estelada
Anònim, 29/05/2013 a les 16:06
+6
-30
els bombers ultimament m'avergonyeixen ja que no m'agrada que duguin l'estelada a la vegada que fan actes radicals i poc correctes.
Brimo piromanos
Anònim, 29/05/2013 a les 16:47
+6
-17
ESo no es nada, estos del BRIMO, volveran a provocar unos cuantos incendios para que los contraten y segur unos cuiantos meses tocandose los cojones a nuestra costa.


basta de parasitos. No hay pan para tanto chorizo.
Han de protestar davant del PP.
Anònim, 29/05/2013 a les 17:13
+8
-18
Si proteseten davant del parlament la caguen.

Si protesten davant del parlament, el PP està aconseguint el que vol: que els catalans ens barallem entre nosaltres.

Si el PP aconsegueix el que vol a base d'escanyar-nos, ens escanyarà més.

Si el PP ens escanya més, el govern català no tindrà diners per pagar els bombers.

Si els bombers no cobren, la protesta haurà servit pel contrari del que pretenen. Per tant la caguen protestant davant del parlament.
Venjança
Anònim, 29/05/2013 a les 17:21
+10
-10
Es una simple venjança pel que van fer els bombers fa uns mesos empapant a mossos amb escuma. Es trist que els mossos actuin aixi, pero ho han fet per aixo. (I se del que parlo)
Bombers protesten amb estelades, mossos amb rojigualdas
Anònim, 29/05/2013 a les 17:33
+22
-8
Visca els bombers sou la òstia sempre al costat del poble!!!

Fa poc us vaig necessitar i em vau atendre de puta mare,.
per contra quan em van robar la ràdio els mossos van passar de mi com de la merda. Només treballen per protegir als poderosos del poble.

El dia de la declaració de soberania els mossos van protestar amb banderes espanyoles, ni oblit ni perdó!!

Molt de mosso per aquí escribint
Anònim, 29/05/2013 a les 17:38
+14
-9
Bombers no feu cas dels sicaris que comenten més avall, el poble català està amb vosaltres. Protesteu on, com i quan volgueu!

M'encanta veure estelades en els edificis dels bombers per tot Catalunya.

I a més sou uns professionals de la òstia, els bombers de Barcelona sempre guanyen les olimpiades de bombers. I els bombers en general fan més i millor feina que els mossos.

Els mossos estan per protegir els poderosos del poble, i no dubtaran en acatar les ordres del PP-UDC.
Lobotolunya
Anònim, 29/05/2013 a les 17:42
+9
-14
Es gracioso que los Mossos como son los malos los pintáis de españoles y los bomberos como son buenos son catalanes, aunque a los Mossos las órdenes se las da el perro de presa catalán Felip Puig y ninguno de los dos depende del Gobierno central español.
Canya als sicaris d'UDC-PPsoe
Anònim, 29/05/2013 a les 17:45
+23
-9
Bombers estem amb vosaltres! Els Mossos no dubtaran en obeïr al PP-UDC per sotmetre el poble català a la misèria, l'exili i la pressó.

La feina dels Mossos ( en general però sobretot la Brimo) és protegir els poderosos del propi poble.

Sempre atonyinat treballadors, estudiants, desnonats i mai dels mais atonyinant a banquers, corruptes i la mare que els va parir.

Mossos o canvieu d'actitud o passareu a la història com uns botiflers.
Ni un comentari bo...
olodelbages, 29/05/2013 a les 18:03
+16
-23
Aquest fòrum de ND cada dia és pitjor... ni una anàlisi de la situació que descriu l'article...

.- Bombers protesten perquè els hi va la feina
.- Tenen argument fàcil... a l'estiu Catalunya en flames si no son prous...
.- Tenen part de raó... però tal com està la cosa tothom s'ha d'estrènyer el cinturó... o no?
.- Només hi ha una manera possible de no haver de retallar serveis... INDEPENDÈNCIA!!!
.- Els mossos fan la feina que han de fer... faltaria més... o per molt bombers que siguin i molta estelada que portin se'ls ha de permetre fer merder?

Conclusió clara i diàfana: CAL PROCLAMAR LA INDEPENDÈNCIA QUAN ABANS MILLOR PER GESTIONAR NOSALTYRES MATEIXOS EL NOSTRE PAÍS.

Així és que en lloc d'opinar tan inutilment, aneu a votar quan toqui i voteu per partits clarament independentistes.
Valents de veritat
Anònim, 29/05/2013 a les 18:29
+13
-7
Si ambdues forces realment són nostres, resta pendent de veure si uns i altres actuen amb la mateixa valentia i determinació contra l'enemic de debò...
Brimo piromanos
Anònim, 29/05/2013 a les 20:28
+7
-15
ESo no es nada, estos del BRIMO, volveran a provocar unos cuantos incendios para que los contraten y segur unos cuiantos meses tocandose los cojones a nuestra costa.


basta de parasitos. No hay pan para tanto chorizo
fets
Anònim, 29/05/2013 a les 21:21
+7
-3
no hi ha hagut tirada de pedra ni retirada d´emisora! sensillament han carregat contra un bomber que ha caigut i els hi ha quedat al mig.... bombers endevant per la vostre lluita!!
natura
natura, 29/05/2013 a les 23:02
+5
-0
En aquesta Catalunya urbana que s`omple la boca del paisatge però que ès incapaç de defensar-lo.
Ens baralem entre companys
Anònim, 29/05/2013 a les 23:34
+3
-6
Penso que barallarse entre companys perque finalment es lo que som als politics els va de conya i amaguen realment el problema i ells a la seva butaca
morralla toxica cyuesquerosa col.laboracionista
Anònim, 30/05/2013 a les 00:35
+5
-0
aixo te tots els ingredients de regne babaner africa!!! ha ha ha

i els de cyu amb una xul.leria que nomes un espanyol "de pura cepa" pot igualar ventant-se de que ni pregunta, ni data, ni RES DE RES... ha ha ha, vota al PPcyu_esquerrosos_asquerosos que ja t-ho trobaras!!

( quina ignominia he anita simon? per allo de que el teletac era una eina de treball) :D
CUAN TINGUEN UN INCENDI MANDARAN ELS MOSOS DE ESCUADRA PER APAGAR-LO
Anònim, 30/05/2013 a les 10:14
+10
-6
Ara diuen que si tenin un incendi al Estiu mandaran als Mosos de Escuadra apagar-lo , ja quels pobres Bombers estan tots al hospital de la forta pallisa ban rebre dels Mosos .Si un Moso de Escuadra se li crema la casa tindra que cridar els Bombers de MADRID Per qué els de Catalunya tardaran molt anar-li apagar el foc ja ja
ELS BOMBERS PERDEN LA VIDA PER SALVAR ELS BOSCOS
Anònim, 30/05/2013 a les 12:03
+8
-0
Nomes voldria Recordar ara hi avui ,Quels Bombers ban Morir ban Perdre la Vida per Salvar als Nostres Boscos , per un miserable sou . Crec tenen dret hafer aquesta protesta si la fam es per qué . El Govern Català fa fortes Retallades hi com sempre Retalla alla un no tindria que retallar QUE TREGUI COTXES Oficials els Cotxes Oficials no APAGAN INCENDIS he lo que costa mantenirlos podrien tenir els millors Bombers de Espanyha y mejores equipos per lluitar contra els incendis
cabreig de la gent
+emprenyat, 30/05/2013 a les 12:20
+9
-0
Jo penso que com pot ser que una persona que porta 4 dies al càrrec, i aconsellada per "ves a saber qui" fagui aquestes afirmacions...... Vosaltres no sou polítics, us falta classe, el aldarulls els provoqueu VOSALTRES amb la manera de prendre decisions, fer lleis, administrar recursos ect. i que son nefastes per pràcticament tota la població, us pense.ho que la gent en general un 99,9% surt al carrer a fer tot el que es veu ? la policia te un altre feina mes important que protegir.vos de les vostres pifies i malt encerts, quantes lleis s'han canviat en 2-3 anys per criminalitzar a la gent quant reclama? - La policia no pot dependre del PARTIT i el personatje de torn ¡¡¡
si els bomber reben.
Anònim2, 30/05/2013 a les 14:15
+2
-1
la resta entitats que protesti vagin concienciant que el mossos les endreçaran amb la cigala ben dreta.
Independència és futur.
Un bomber jubilat, 30/05/2013 a les 15:49
+3
-9
Només els que no estimen la seva professió poden ser tant covards. Cremar el que sigui davant del Parlament català és una afronta a la democràcia hi ha Catalunya, enfrontar-se amb agents que tenen l'obligació de defensar la seguretat ciutadana, exactament igual que els bombers, és senzillament penós. És pot reivindicar, és pot exigir que és millorin els mitjans, però el que no és pot fer mai és desprestigiar una marca com la de "Bomber" i aquestes ja n'és la segona vegada. Os tenia per més intel·ligents, i que hores d'ara encara no sapigueu que el responsable de les retallades és el govern espanyol i que si els 16.500 milions d'euros que ens espolien cada any és quedessin aquí, Catalunya no només no hauria de retallar, sinó que possiblement milloraríem amb mitjans. La propera vegada cal anar on viu i treballa la delegada del Govern espanyol, ells són els responsables de tot el patiment i de totes les retallades que patim a Catalunya.
bombers canseu
Anònim, 30/05/2013 a les 21:40
+3
-8
Estic fart que es parli de la policia catalana d'aquesta manera. Si els bombers tiren escuma als seus companys de forma vergonyosa i no respecten la feina que ha de fer la policia es normal que al final se'ls tracti amb contundencia.
Carrega molt el tema de l'estelada i les banderes nyegues... Tinc molts amics mossos i alguns bombers.
Trobo que l'actitud de nens mimats del cos de bombers perjudica molt la seva imatge i tal com deia CANSEN. Si fan un delicte uniformats es un acte deplorable que s'ha d'evitar amb la contundencia minima necessaria que calgui.
Mossos 1 Bombers 0
Salut i visca Catalunya
Josep maria
Anònim, 31/05/2013 a les 13:45
+0
-2
Aquest son els teus mossos, segur que cap porta uma esteleda a la porra, la gran majoria d'aquesta unitat son espanyolistes , BIMo No mossos si
Que TORni el PUig l'has fet bo en quatre dies apostol del garn botiflers
Visca els mossos
JMA, 11/06/2013 a les 10:13
+0
-0
Espero que quan a algú li passi alguna cosa, com per exemple que el robin, truqui als bombers i no als mossos. Hi ha gent que encara que estigui d'acord amb algunes protestes ha de continuar fent el seu treball. I qui es fiqui amb un mosso d'esquadra i amb el seu esforç és un imbècil (amb totes les lletres). Ela bombers han començat atacant als mossos amb escuma, així que ara no es queixin tant.

Per cert, visca Catalunya i viva España!!!
Visca els mossos
JMA, 11/06/2013 a les 10:18
+0
-0
Espero que quan a algú li passi alguna cosa, com per exemple que el robin, truqui als bombers i no als mossos. Hi ha gent que encara que estigui d'acord amb algunes protestes ha de continuar fent el seu treball. I qui es fiqui amb un mosso d'esquadra i amb el seu esforç és un imbècil (amb totes les lletres).

Per cert, visca Catalunya i viva España!!!

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Totes les notícies de NacióDigital relacionades amb el procés d'independència i l'aplicació de l'article 155
 23:13 El líder d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, considera que "el PSC no pot estar ni un minut més al govern de la capital de Catalunya", i demana que Colau reuneixi els grups contraris al 155 per trobar una sortida democràtica davant "el cop contra les institucions catalanes".
 23:06 Convergència Democràtica Aranesa alerta que el 155 paralitzarà «de facto» el govern aranès. El partit mostra el "total rebuig i condemna a la interpretació de la democràcia en aquests termes totalitaris".
 22:36 Catalá insta Puigdemont a actuar amb «responsabilitat» i avisa que la justícia és «eficaç». El ministre de Justícia critica Carme Forcadell per apuntar que l'aplicació del 155 sigui un "cop d'estat".
 22:30 Societat Civil Catalana (SCC) veu "positiva" la decisió del govern espanyol de recórrer a l'article 155 i reclama que s'apliquin "el més aviat possible les mesures per tornar a la normalitat institucional". L'entitat defensa que l'aplicació del 155 "garanteix l'autogovern de Catalunya i fa una crida a la convivència i la concòrdia".
 22:24 Un noi i una noia han estat detinguts a Barcelona per intentar agredir un agent de la Policia Nacional espanyola davant la delegació del govern espanyol. Els fets han passat minuts després de finalitzar-se la concentració en suport a Jordi Sànchez i Jordi Cuixart.
 22:20 El líder del PP català, Xavier García Albiol, acusa Carme Forcadell d'"apallissar" més de la meitat dels catalans pel tracte a l'oposició. També titlla de "provocació" que Puigdemont parli de vulneració de l'estat de dret per l'activació de l'article 155.
 22:09 DOCUMENT Puigdemont equipara Rajoy amb Franco i demana activar el Parlament per declarar la independència. Llegeix el discurs íntegre del president de la Generalitat.
 21:54 El fiscal general de l'Estat, José Manuel Maza, veu "lògic" que una querella per rebel·lió contra Carles Puigdemont suposi "mesures cautelars severes".
 21:52 ÀUDIO Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio: «Seguirem treballant amb el mateix compromís i rigor».
 21:46 El vicepresident del Govern, Oriol Junqueras, considera que l'activació de l'article 155 suposa "un veritable cop d'estat contra un Govern i un Parlament legítims" que sempre han actuat a partir del principi democràtic i "emparats pel mandat popular" del 27-S i de l'1-O. "Ens pertoca defensar la democràcia i la República", ha defensat en declaracions a TV3.
 21:40 JxSí i la CUP pacten celebrar divendres el ple del Parlament que respondrà al 155 i que pot declarar la independència.
 21:35 Milers de lleidatans també surten al carrer en contra de la suspensió de l'autonomia catalana; per Àlvar Llobet.
 21:33 Milers de persones tornen a omplir el Mercadal de Reus per exigir l'alliberament dels "presos polítics"; explica Jonathan Oca.
 21:13 El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, equipara Rajoy amb Franco i demana activar el Parlament per declarar la independència; per Oriol March.
 21:11 L'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, dimiteix de la direcció del PSOE després de l'aplicació de l'article 155; informa Sara González.
 21:09 Carles Puigdemont acaba el seu discurs amb un "visca Catalunya".
 21:07 
 21:06 Carles Puigdemont anuncia que demanarà un ple del Parlament "per debatre i decidir sobre l'intent de liquidar l'autogovern i la democràcia" de Catalunya.
 21:06 Carles Puigdemont: "Les institucions catalanes i el poble de Catalunya no podem acceptar aquest atac".
 21:03 Carles Puigdemont critica que el govern espanyol "s'ha proclamat de manera il·legítima el responsable de la voluntat dels catalans".
 21:02 Carles Puigdemont considera l'aplicació de l'article 155 com "la liquidació de l'augotogovern i la voluntat democràtica dels catalans".
 21:01 El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, critica que totes les propostes de diàleg al govern espanyol han tingut la mateixa resposta: "O el silenci o la repressió".
 20:41 Unes 500 persones són a la plaça Sant Jaume de Barcelona a l'espera de la declaració institucional de Carles Puigdemont, que es veurà a través de TV3.
 20:35 Rajoy agreuja el conflicte amb el 155, destaca la premsa internacional. Els mitjans d'arreu del món també es fan ressò de la resposta ciutadana en forma de manifestació a Barcelona.
 20:31 L'expresident del govern espanyol José Luis Rodríguez Zapatero afirma que el Govern encara pot "rectificar" com a "acte polític intel·ligent" i convocar eleccions.
 20:06 El primer tinent d'alcalde de Barcelona, Gerardo Pisarello, titlla de "penós" veure el socialista Pedro Sánchez amb Mariano Rajoy i Albert Rivera pel seu suport a l'article 155. "Si s'ha oblidat de les seves bases, cap canvi democràtic serà amb ell, sinó a pesar seu", defensa.
 
 19:58 Carme Forcadell es compromet a defensar la sobirania del Parlament: «No farem cap pas enrere». La presidenta de la cambra catalana compareix amb els representants sobiranistes de la mesa i acusa el president espanyol de completar "un cop d'estat de facto". "Ens comprometem avui, en l'atac més greu a les institucions catalanes, a defensar la sobirania del Parlament de Catalunya", afirma Forcadell.
 19:56 Carme Forcadell es compromet a defensar la sobirania del Parlament. "Rajoy pretén que el Parlament deixi de ser un parlament democràtic i això no ho permetrem", ha garantit.
 19:54 Carme Forcadell assegura que l'article 155 "no els permet fer el que volen fer", i adverteix que cauran "en la més flagrant inconstitucionalitat". Segons Forcadell, "no els acompanya ni la legalitat, ni la legitimitat política, ni compten amb el suport de la majoria de catalans i catalanes".
 19:49 
 19:51 Carme Forcadell critica que Rajoy "ha traspassat tots els límits" i l'acusa d'haver fet "un cop d'estat de facto ."Ara ens volen prendre el Parlament que ha votat la ciutadania", assegura la presidenta del Parlament.
 19:49 Els treballadors de Catalunya Ràdio no reconeixeran un director imposat per Madrid. TV3, Catalunya Ràdio i l'ACN reivindiquen la seva independència davant les mesures anunciades per Rajoy.
 19:48 
 19:36 
 19:21 Guardiola, sobre el 155: «És un dia molt trist per a la democràcia». L'entrenador del Manchester City critica la decisió del govern espanyol i demana que no hi hagi "violència": "L'únic que volíem fer era votar"
 19:04 Col·lectius d'advocats recullen firmes per denunciar que s'ha empresonat Cuixart i Sànchez fent un "ús ideològic del dret". 
 19:04 Parlon, Ballart i Mayoral demanen al PSC que es demarqui del PSOE pel 155. Els alcaldes socialistes s'oposen de manera "radical" a la decisió de Madrid i insten el Govern a no fer cap acció unilateral que agreugi les dificultats d'entesa.
 18:51 VÍDEO Les llàgrimes de Xavier Domènech a la manifestació per la llibertat de Cuixart i Sànchez. El líder d'En Comú Podem s'emociona al final de la manifestació.
 18:50 ACTUALITZACIÓ «Som milions, som les nostres institucions»: clam massiu per la llibertat i contra el 155. Unes 450.000 persones, segons la Guàrdia Urbana, planten cara a la repressió de l'Estat i exigeixen l'alliberament de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. 
 18:43 Ada Colau reclama al líder del PSOE, Pedro Sánchez, que no doni suport a l'aplicació de l'article 155 i que junts facin "un front comú" en defensa dels drets i les llibertats.
 18:36 Unes 450.000 persones participen a la manifestació per demanar la llibertat de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, segons la Guàrdia Urbana de Barcelona.
 
 18:35 Ada Colau redobla la pressió sobre els socialistes, ja que veu "incomprensible" el seu suport a l'article 155.
 18:33 
 18:33 VÍDEOS «Què volen aquesta gent»: el record més emocionant per a Sànchez i Cuixart. Maria del Mar Bonet emociona la manifestació amb "Què volen aquesta gent".
 18:29 Acaba l'acte per demanar l'alliberament de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart amb Els Segadors.
 
 18:29 El coordinador general de Catalunya en Comú, Xavier Domènech, s'emociona amb la cançó de Què volen aquesta gent?.
 18:25 La cantant Maria del Mar Bonet interpreta la cançó Què volen aquesta gent?.
 18:22 
 18:19 Les entitats sobiranistes anuncien que es continuaran mobilitzant al carrer.
 18:14 Xiulada monumental quan es pronuncia el nom del president del govern espanyol, Mariano Rajoy, en la lectura del manifest.
Entrades anteriors »
Carles Puigdemont, durant el discurs institucional d'aquest dissabte al Palau de la Generalitat | Govern
Oriol March | 14 comentaris
01/01/1970
El sobiranisme preveu celebrar el proper ple divendres vinent, coincidint amb la sessió del Senat que validarà l'article 155 de la Constitució i liquidarà l'autonomia
01/01/1970
El líder del PP català titlla de "provocació" que Puigdemont parli de vulneració de l'estat de dret
La junta de portaveus, en una reunió recent al Parlament. | ACN
Roger Tugas | 5 comentaris
01/01/1970
JxSí i la CUP registren un text on s'exigeix aturar també el procés contra Trapero i "que s'aturi la repressió i la vulneració de drets i llibertats fonamentals que estan portant a terme les institucions de l'estat espanyol"
Un dels balls de la Fira de la Transhumància, a Santa Margarida i els Monjos. | Aj.Santa Margarida i els Monjos
Esteve Plantada
01/01/1970
NacióDigital recomana la Fira de la Transhumància, el Festival Protesta, la Festa del Modernisme de la Colònia Güell, el Filmets de Badalona, i l'UtopiaMarkets Il·lustració
El programa «Filiprim» | TV3
Toni Vall | 2 comentaris
01/01/1970
«Pel que pugui ser, com que m'acompanya una bona memòria televisiva, em ve de gust fer-li un homenatge a aquella que coneixem com La Nostra»
El catedràtic de dret constitucional, Xavier Arbós, en una imatge d'arxiu | ACN
Pep Martí | 19 comentaris
01/01/1970
El catedràtic de Dret Constitucional de la UB respon als interrogants que genera una mesura que "pot incrementar la tensió i no hi ha cap garantia que les seves instruccions es compleixin"
Marta Rovira i Oriol Junqueras, abans d'un consell nacional d'ERC. | ACN
Roger Tugas | 25 comentaris
01/01/1970
Els republicans han informat els seus quadres sobre com reaccionar per preservar l'organització i la logística del partit | El pla s'ha elaborat arran de l'aparició de Tardà i Rufián en els informes que han servit per empresonar Sànchez i Cuixart
Oriol March analitza l'aplicació del 155
Oriol March | 10 comentaris
01/01/1970
Oriol March, redactor de Política de NacióDigital, analitza els passos previs a l'aplicació del 155 i l'aixecament de la suspensió de la declaració de la independència
Carles Puigdemont, en un acte amb els Mossos d'Esquadra | Govern
01/01/1970
L'executiu preveu que l'Estat prengui mesures "quirúrgiques" que afectin competències claus de l'autogovern, des de l'estructura política i administrativa fins al comandament dels Mossos | "La Generalitat no desapareixerà", assenyalen al Govern en referència a una intervenció agressiva de l'autonomia que substitueixi alts càrrecs
Jordi Cuixart, a l'Audiència Nacional espanyola | ACN
Isaac Meler | 7 comentaris
01/01/1970
L'advocada del president d'Òmnium detalla a NacióDigital que l'Audiència Nacional pot tardar entre 15 dies i un mes en resoldre el recurs contra la presó preventiva
Carles Puigdemont i Jordi Turull, durant el consell nacional del PDECat | ACN
01/01/1970
El president garanteix al PDECAT que "posarà el play" i s'avança cap a un ple extraordinari en un termini de pocs dies | Membres del Govern consideren l'opció "menys dolenta" que hi hagi noves eleccions però ERC, Demòcrates i la CUP la rebutgen | Els partits preparen els quadres per la "fase resolutiva" si s'intervé l'autogovern
Josep Soler, director de l'Institut d'Estudis Financers | Adrià Costa
Pep Martí | 12 comentaris
01/01/1970
El director general de l'Institut d'Estudis Financers afirma que el govern espanyol menteix quan diu que "una Catalunya independent seria inviable" | Crític amb el procés, l'economista assegura que "una intervenció dura de l'Estat faria que l'independentisme passés del 50% al 80%"