Aguilar de Segarra: 250 veïns i 60.000 cotxes

| 02/05/2013 a les 12:07h
Arxivat a: Societat, Aguilar de Segarra, cotxes, veïns, Barcelona, Aguilar de Segarra
Aquesta notícia es va publicar originalment el 02/05/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aguilar de Segarra (el Bages) té menys de 300 veïns empadronats. Concretament, 250, segons el padró del 2012. Les cases no arriben a la vintena, no hi ha comerços i els carrers estan buits. En definitiva, no hi ha res que faci pensar que aquesta petita localitat té uns 60.000 cotxes, 228 per veí. La raó? El preu de l'impost sobre els vehicles, d'entre 10 i 15 euros anuals, deu cops més econòmic que a Barcelona ciutat.

No és estrany, doncs, que fins a deu empreses de renting hagin convertit Aguilar de Segarra en una mena de paradís fiscal particular. Això sí, tot és completament legal perquè cada ajuntament té autonomia per a fixar les tarifes dins dels marges que estableix Hisenda. 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SócNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Aguilar de Segarra
Jordi Garriga (Navàs), 02/05/2013 a les 13:24
Interessant
+59
-6
La meva felicitació més fervent per la classe política d'Aguilar de Segarra, per haver sabut trobar ja en el seu dia -i haver mantingut- solucions imaginatives, i reals.

La meva felicitació, i la meva enveja, doncs al contrari del meu poble (Navàs), aquí és el regne de la mediocritat (...) i de la propaganda.
asddsa
Anònim, 02/05/2013 a les 15:12
+30
-2
com sempre les grans empreses saben trobar la manera de pagar menys impostos q els pringats particularsss
en sap molt l'ajuntament de Manresa de cobrar
Anònim, 02/05/2013 a les 16:31
+11
-0
i molts segurament que són de Manresa, doncs encara el impost sobre els vehicles és 4.- € més car que Barcelona ciutat.

Barcelona: 64.- €
Manresa: 68.- €
soc un desgraciat
Anònim, 02/05/2013 a les 20:37
+8
-0
al meu poble, BENAVENT DE SEGRIÀ pago 130€ de un peugeot 306 de casi 20 anys, si casi val mes el impost que el pobre cotxe.
Frau
Oriolix, 02/05/2013 a les 22:36
+2
-8
Digueu-me perepunyetes si voleu, però jo d'això en dic un frau. És evident que les empreses de rènting no tenen la seu realment a Aguilar de Segarra, i l'únic que fan és aprofitar-se d'una mentida. Aixó sí, legalment.
Impostos !!!!
Falset, 03/05/2013 a les 15:26
+1
-0
Ara només s´ha d' intentar que tots aquests impostos, molts d' ells provinents de les Espanyes es quedin aquí. Però per fer això no tenim collons !!!!
Sort
Jordi Trencavel, 03/05/2013 a les 18:37
+0
-0
N'hi ha que es pensen que anar pujant impostos s'arreglara l'economia.De moment mes impostos mes pobres.la majoria.
el
Anònim, 04/05/2013 a les 00:07
+1
-0
ayuntamiento de Aguilar de Segara con la pasta que recoje sin ver los coches de flotas. a arreglado toda la vella población diseminada.
Però ells ...llestos
Sigma, 04/05/2013 a les 00:14
+0
-0
utilitzen els serveis que els hi paguen els altres ( tontos ) .....
Impost municipal
J Giró, 04/05/2013 a les 17:57
+0
-0
Bon día jo personalment crec k no es pot tindre el coxe sensat si el propietari no pot justificar que viu al municipi. Per tant te d´astar empadronat en alguna casa del municipi. Gracies per publicar-lo.