Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

ETA: «Ja n'hi ha prou de jugar amb els drets dels presos»

Responsabilitza els governs espanyol i francès de la mort de l'excap de la banda 'Thierry'

| Actualitzat el 02/05/2013 a les 11:35h
Una imatge d'arxiu d'ETA. Foto: Gara

La banda terrorista ETA ha advertit aquest dijous en un comunicat al diari 'Gara' que "ja n'hi ha prou de jugar amb la vida i els drets dels presos bascos" i ha responsabilitzat els governs espanyols i francès de les morts del pres Ángel Figueroa i l'exnúmero 1 de la banda, Xabier López Peña, alias 'Thierry'. També ha culpat els presidents Mariano Rajoy i François Hollande de la "dispersió, l'aïllament i els càstigs que pateixen els presos". "Són les expressions més extremes d'aquesta política de venjança", ha indicat ETA, que ha acusat els dos executius, l'espanyol i el francès, d'aplicar aquestes polítiques per "deixar sense recorregut el procés de resolució".

Segons la banda, els dos estats i els agents polítics bascos actuen "com si no s'hagués produït cap canvi significatiu en la situació política, tractant de posar a responsabilitat del bloqueig sobre l'esquerra 'abertzale'". D'altra banda, ETA carrega contra el PNB, a qui considera que està oferint "la seva total lleialtat al responsable del bloqueig, el govern espanyol". "Millor seria que augmentés el nivell d'exigència dels dos governs i comencés a fer aportacions positives al procés", afegeix. La banda ha insistit que després de la conferència d'Aiete i el cessament de la lluita armada "el més lògic seria la repatriació dels presos i la superació de les mesures d'excepció".
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+36
-9
Declaració Unilateral d'Independència!!!!!!!
Anònim, 02/05/2013 a les 13:09
//*//
+14
-17
qui parla de drets?
innisfree, 02/05/2013 a les 14:14
D'acord que els presos, en una democràcia, tenen drets. Només faltaria! I que, si hi ha hagut cap irregularitat, s'ha d'investigar i castigar degudament.

Però no em sembla que ETA tingui cap mena d'autoritat moral per parlar de drets de ningú.

On són els drets dels morts d'Hipercor? I els drets de la canalla que va morir a la caserna de Vic? On són els drets d'Ernest Lluch? I estic parlant, en tots els casos, de civils innocents, no pas de gent armada amb llicència per matar.

No tenien tots ells el dret suprem, que és el dret a la vida?
+8
-30
ETA
Anònim, 02/05/2013 a les 14:18
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+9
-7
AMB ARMES I FOCS NO HI VULGUIS JOCS.
Pitarra, 02/05/2013 a les 15:20
Si no haguessin jugat amb pistoles no s'haurien disparat als c....ns.
+7
-27
Berga
Anònim, 02/05/2013 a les 15:47
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+20
-8
CRIMINALS D'UNA I L'ALTRE BANDA
Lo sàtir del Poble Sec, 02/05/2013 a les 16:22
Tant la caverna espanyola (CAUSA) com ETA (EFECTE) formen part de la mateixa m... d'estat fracassat i de la seva nefasta i criminal manera d'entendre la política. INDEPENDÈNCIA JA!!
+12
-4
Estats
Anna G, 02/05/2013 a les 16:48
Més d'un estat del món que pateix durant anys i anys situacions de violència extrema, voldria tenir la oportunitat d'una pau duradora. Però a l'estat espanyol, la pau se la bufa, ja li va bé aquesta situació, i si empitjora ( millor no sigui així), és ben assumible. Deixar la situació en l'àmbit de la podridura controlada, és un perill immens, però a l'estat ja li va bé. Per cert alguns comentaristes que no pontifiquin tant, no fa gaire ETA i PSOE convocaven vagues generals a Euskadi. I sino tireu d'hemeroteca. I el PNB que diu? Diu que el txacolí és molt refrescant. I mentrestant el perill creix i creix
+7
-19
¿derechos?
Anònim, 02/05/2013 a les 17:00
¿derechos?

Demasiado bien estan esos hijos de puta asesinos en esos hoteles de 3 estrellas que son nuestras carceles.


Yo los mandaria a cumplir condena a una carcel en bangla Desh o Nigeria.
+6
-17
Que mierdas
Anònim, 02/05/2013 a les 17:16
Derechos de los presos y el de las víctimas, o sea cuando se acercó a una víctima porqué no le disparó en la pierna, sino en la nuca, para que le atravesara el cerebro y falleciera al instante.¿ Acaso le permitieron que eligiera?. O sea yo quiero la independencia porque soy diferente y si mi derecho no prevalece me adjudico un derecho de resistencia y te mato. Pues eso no lo trago. Así que por mi parte solicito a las autoridades que no transijan y que endurezcan las medidas, como sería requisar todas las propiedades de esta gente y de sus familiares, para repoblar sus territorios.
+14
-6
L'ESTAT ESPANYOL ÉS EL VERITABLE TERRORISTA…
Anònim, 02/05/2013 a les 18:25
…I SINÓ MIRE-HO L'ÚLTIMA RETALLADA DE LA DEPENDÈNCIA ALS POBRES NECESSITATS.
+6
-15
Paletos
Anònim, 02/05/2013 a les 19:11
Dar gracias a que estais en España o Francia, porque en otros paises (USA.ETC....) ya habiais desaparecido del mapa
+12
-2
ESPANYA…
Anònim, 02/05/2013 a les 19:28
…HA ESTAT, ÉS I SERÀ MISÈRIA!!!!!
+7
-2
La venjança no porta enlloc
Anònim, 02/05/2013 a les 20:01
Qui vol venjança és perqué vol guerra. Ja en coneixo alguns d'aquests com els dels comentarsi núm 2 i 4, només volen embolicar la troca perqué els hi fan por els canvis.