ETA: «Ja n'hi ha prou de jugar amb els drets dels presos»

Responsabilitza els governs espanyol i francès de la mort de l'excap de la banda 'Thierry'

| Actualitzat el 02/05/2013 a les 11:35h
Arxivat a: Política, ETA, comunicat, presos
Una imatge d'arxiu d'ETA. Foto: Gara

La banda terrorista ETA ha advertit aquest dijous en un comunicat al diari 'Gara' que "ja n'hi ha prou de jugar amb la vida i els drets dels presos bascos" i ha responsabilitzat els governs espanyols i francès de les morts del pres Ángel Figueroa i l'exnúmero 1 de la banda, Xabier López Peña, alias 'Thierry'. També ha culpat els presidents Mariano Rajoy i François Hollande de la "dispersió, l'aïllament i els càstigs que pateixen els presos". "Són les expressions més extremes d'aquesta política de venjança", ha indicat ETA, que ha acusat els dos executius, l'espanyol i el francès, d'aplicar aquestes polítiques per "deixar sense recorregut el procés de resolució".

Segons la banda, els dos estats i els agents polítics bascos actuen "com si no s'hagués produït cap canvi significatiu en la situació política, tractant de posar a responsabilitat del bloqueig sobre l'esquerra 'abertzale'". D'altra banda, ETA carrega contra el PNB, a qui considera que està oferint "la seva total lleialtat al responsable del bloqueig, el govern espanyol". "Millor seria que augmentés el nivell d'exigència dels dos governs i comencés a fer aportacions positives al procés", afegeix. La banda ha insistit que després de la conferència d'Aiete i el cessament de la lluita armada "el més lògic seria la repatriació dels presos i la superació de les mesures d'excepció".

També us pot interessar

David Fernández, en una entrevista a l'ACN | ACN
El diputat de la CUP assegura que cal que els sobiranistes guanyin si volen estar legitimats | El seu objectiu: arribar al 55% | No veu la CUP "ni investint Mas ni fent el joc a l'Estat" i avisa que la seva formació "no dóna xecs en blanc" però "tampoc falla si es va de debò" | Crítica l'ambigüitat de Catalunya Sí que es Pot respecte el procés
El regidor de la CUP, Toni Sacristan, amb la imatge mida carnet de Felip VI
Prospera la moció de la CUP tot i els vots en contra de Ciutadans, el PP i Unió
Torre Agbar | Miguel Carminati/Wikicommons
Els propietaris de l'emblemàtic edifici argumenten l'excepció pel fet que disposaven d'un certificat de règim urbanístic anterior a la moratòria | Havien anunciat que a l'agost deixarien d'il·luminar la torre després de quasi deu anys

COMENTARIS

Declaració Unilateral d'Independència!!!!!!!
Anònim, 02/05/2013 a les 13:09
+36
-9
//*//
qui parla de drets?
innisfree, 02/05/2013 a les 14:14
+14
-17
D'acord que els presos, en una democràcia, tenen drets. Només faltaria! I que, si hi ha hagut cap irregularitat, s'ha d'investigar i castigar degudament.

Però no em sembla que ETA tingui cap mena d'autoritat moral per parlar de drets de ningú.

On són els drets dels morts d'Hipercor? I els drets de la canalla que va morir a la caserna de Vic? On són els drets d'Ernest Lluch? I estic parlant, en tots els casos, de civils innocents, no pas de gent armada amb llicència per matar.

No tenien tots ells el dret suprem, que és el dret a la vida?
ETA
Anònim, 02/05/2013 a les 14:18
+8
-30
CUANDO HABEIS TENIDO ENFRENTE, POLICIAS O GUARDIA CIVILES, SIEMPRE OS RENDIS,SOLO TENEIS COJONES PARA MATAR GENTE DESARMADA CON TIRO EN LA NUCA Y BOMBAS LAPA (SOIS UNOS MIERDAS)
AMB ARMES I FOCS NO HI VULGUIS JOCS.
Pitarra, 02/05/2013 a les 15:20
+9
-7
Si no haguessin jugat amb pistoles no s'haurien disparat als c....ns.
Berga
Anònim, 02/05/2013 a les 15:47
+7
-27
Nada, ni caso, seguid igual hasta el final.Están derrotados.
CRIMINALS D'UNA I L'ALTRE BANDA
Lo sàtir del Poble Sec, 02/05/2013 a les 16:22
+20
-8
Tant la caverna espanyola (CAUSA) com ETA (EFECTE) formen part de la mateixa m... d'estat fracassat i de la seva nefasta i criminal manera d'entendre la política. INDEPENDÈNCIA JA!!
Estats
Anna G, 02/05/2013 a les 16:48
+12
-4
Més d'un estat del món que pateix durant anys i anys situacions de violència extrema, voldria tenir la oportunitat d'una pau duradora. Però a l'estat espanyol, la pau se la bufa, ja li va bé aquesta situació, i si empitjora ( millor no sigui així), és ben assumible. Deixar la situació en l'àmbit de la podridura controlada, és un perill immens, però a l'estat ja li va bé. Per cert alguns comentaristes que no pontifiquin tant, no fa gaire ETA i PSOE convocaven vagues generals a Euskadi. I sino tireu d'hemeroteca. I el PNB que diu? Diu que el txacolí és molt refrescant. I mentrestant el perill creix i creix
¿derechos?
Anònim, 02/05/2013 a les 17:00
+7
-19
¿derechos?

Demasiado bien estan esos hijos de puta asesinos en esos hoteles de 3 estrellas que son nuestras carceles.


Yo los mandaria a cumplir condena a una carcel en bangla Desh o Nigeria.
Que mierdas
Anònim, 02/05/2013 a les 17:16
+6
-17
Derechos de los presos y el de las víctimas, o sea cuando se acercó a una víctima porqué no le disparó en la pierna, sino en la nuca, para que le atravesara el cerebro y falleciera al instante.¿ Acaso le permitieron que eligiera?. O sea yo quiero la independencia porque soy diferente y si mi derecho no prevalece me adjudico un derecho de resistencia y te mato. Pues eso no lo trago. Así que por mi parte solicito a las autoridades que no transijan y que endurezcan las medidas, como sería requisar todas las propiedades de esta gente y de sus familiares, para repoblar sus territorios.
L'ESTAT ESPANYOL ÉS EL VERITABLE TERRORISTA…
Anònim, 02/05/2013 a les 18:25
+14
-6
…I SINÓ MIRE-HO L'ÚLTIMA RETALLADA DE LA DEPENDÈNCIA ALS POBRES NECESSITATS.
Paletos
Anònim, 02/05/2013 a les 19:11
+6
-15
Dar gracias a que estais en España o Francia, porque en otros paises (USA.ETC....) ya habiais desaparecido del mapa
ESPANYA…
Anònim, 02/05/2013 a les 19:28
+12
-2
…HA ESTAT, ÉS I SERÀ MISÈRIA!!!!!
La venjança no porta enlloc
Anònim, 02/05/2013 a les 20:01
+7
-2
Qui vol venjança és perqué vol guerra. Ja en coneixo alguns d'aquests com els dels comentarsi núm 2 i 4, només volen embolicar la troca perqué els hi fan por els canvis.