El Col·legi d'API de Girona s'independitza d'Espanya

| Actualitzat el 09/04/2013 a les 16:17h
Especial: Assemblea Nacional Catalana
Arxivat a: Política, acn, api girona, api, procés català
Les oficines del Col·legi d'API de Girona. Foto: Facebook Girona

Cop d'efecte del Col·legi Oficial d'Agents de la Propietat Immobiliària (API) de Girona. L'organisme ha decidit desvincular-se de l'ens estatal i s'ha convertit en el primer de Catalunya que aposta per obrir camí cap a la reivindicació i consolidació d'una estructura col·legial catalana "independent" de la de l'Estat espanyol.

L'acord insta també la resta de col·legis catalans i tot el col·lectiu de professionals a fer el mateix, ja que consideren que cal adoptar "acords similars en defensa de la sobirania que la legislació catalana els hi reconeix", expliquen en un comunicat. És una iniciativa dels Agents de la Propietat Immobiliària per la Independència, sectorial de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC).

També us pot interessar

Demòcrates de Catalunya aportarà onze membres a la candidatura unitària
Sòcrates (Josep Maria Pou) és jutjat pel poble d'Atenes | Teatre Romea
Josep Maria Pou interpreta els darrers dies del cèlebre filòsof grec a l'espectacle "Sócrates. Juicio y muerte de un ciudadano", dirigit i escrit per Mario Gas
La dona afectada va presentar una denúncia després de reunir-se amb l'alcalde i la directora del CAP

COMENTARIS

Lluires
Cartanya, 09/04/2013 a les 16:56
+42
-2
granet a granet, gota o gota, fita a fita, Catalunya LLIURE!!!!
He he
Anònim, 09/04/2013 a les 17:18
+5
-23
Però encara queden?
DUI ja, per dignitat!
Anònim, 09/04/2013 a les 17:37
+34
-2
Molt be, cada cop mes i mes forts!
||*||
Este segurs ND???
Pere Vall, 09/04/2013 a les 17:41
+8
-3
Esteu segurs que és el primer col·legi que ho fa?? I el supermerder dels telecos?? I els industrials i els informàtics????
Gota Malaia....
Lapomet@, 09/04/2013 a les 18:12
+37
-2
Això va agafant forma. Ens cau un xàfec d'hòsties cada dia però hi gent que va fent, va fent. Això no ho poden aturar i no depèn d'en Mas ni d'en Peric dels Palots, això només depèn de nosaltres. La sobirania s'exerceix a casa, a la feina i passejant el gos...Un llauner va ser despatxat per dir al que l'havia llogat que "soy español, no entiendo el catalino". El senyor en qüestió va dir-me després que no hauria gosat mai fer-ho abans..
Aixi.cat
Joaquim Ribas, 09/04/2013 a les 18:15
Interessant
+59
-1
Bona tarda. Sóc el coordinador de l'assemblea sectorial d'agents immobiliaris per la independència de l'ANC i vicepresident del col·legi api de Girona.

En primer lloc, Pere Vall, El "telecos" varen instar a la Generalitat a que, per Decret, l'octubre de 2010, s'instaurés un col·legi d'àmbit català on només hi havia una estructura estatal. Lamentablement el febrer passat varen perdre en primera instància al TSJC. El seu acord és força diferent del nostre però evidentment va en la mateix línia.

Nosaltres hem pres aquest acord, per dignitat institucional, després de repetits incompliments del Consejo espanyol per adaptar-se a la normativa catalana pel que fa a les nostres relacions mutues. I, a més, hem deixat de contribuir al seu sosteniment (som el tercer col·legi de l'estat).

Pel que fa a si encara en quedem, som uns dos mil, el 40% de tots els de l'estat. Aguantant com podem i prenent el rol que ens pertoca com a corporació de dret públic a la societat civil catalana, donant suport a l'editorial sobre "la Dignitat de Catalunya", a les consultes municipals de fa un parell d'anys, al català a l'escola o a la declaració del Parlament sobre la sobirania nacional del gener passat.

Ara el que cal és que s'escampi l'exemple, als col·legis professionals, a les AAVV, als sindicats, als gremis, a les APA, a les patronals, etc..
Enhorabona sr. Ribas
Anònim, 09/04/2013 a les 18:40
+30
-2
perquè vostè i el seu col·legi donen exemple a molts que també donaran el pas endavant
NO TENIM ATURADOR!!!
DECLARACIÓ UNILATERAL D'INDEPENDÈNCIA!!!!!!!
Anònim, 09/04/2013 a les 18:49
+28
-3
//*//
tonterías
Anònim, 09/04/2013 a les 18:55
+4
-28
las leyes siguen siendo las mismas
això és el que cal
fideli, 09/04/2013 a les 19:02
+25
-1
Joaquim, gràcies: ens has marcat el camí!
API
Anònim, 09/04/2013 a les 19:39
+3
-21
J.Ribas Español Español Español!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Donat que ja no venen pisos...
Anònim, 10/04/2013 a les 01:35
+1
-5
Estan: "donant suport a l'editorial sobre "la Dignitat de Catalunya", a les consultes municipals de fa un parell d'anys, al català a l'escola o a la declaració del Parlament sobre la sobirania nacional del gener passat"
Alguna cosa han de fer.

"Donat que ja no venen pisos"
Anònim, 10/04/2013 a les 14:28
+3
-0
Així trobes que no haurien de fer aquestes accions? Perqué moltes, com vueràs per dates, les varen fer quan encara "venien pisos".

Ja no sabeu que argumentar per posar pals a les rodes. vergonya us hauria de donar... I tu que ha fet per ajudar a l'alliberament nacional, banda de criticar als que ho fan?

Ja ho imaginava, ja....