Toc de crostó de l'ANC a Òmnium

| 26/03/2013 a les 11:26h
Especial: Assemblea Nacional Catalana
Arxivat a: Política, anc, òmnium, òmnium cultural, procés català
Aquesta notícia es va publicar originalment el 26/03/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Jordi Martínez i Angels Folch, aquest matí al Parlament, Foto: QS/ND

Mal rotllo entre dues associacions sobiranistes. "L'Assemblea Nacional Catalana té el calendari molt clar, em sap greu que Òmnium vulgui demorar la consulta". Aquesta ha estat la resposta de Jordi Martínez, secretari de l'ANC, en valorar les paraules de la presidenta d'Òmnium Cultural, Muriel Casals, que aquest matí obria la porta a endarrerir la consulta sobiranista més enllà del 2014.

Martínez, que ha lliurat una carta al Parlament dirigida a la presidenta, Núria de Gispert, i als grups de CiU, ERC, ICV-EUiA i la CUP per tal que accelerin el Pacte Nacional pel dret a decidir, s'ha mostrat sorprès per les declaracions de Casals, malgrat que posteriorment Òmnium a través d'un comunicat les hagi matisat.

Carme Forcadell i Muriel Casals, responsables de l'ANC i Òmnium. Foto: QS/ND

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Patètic
Anònim, 26/03/2013 a les 11:56
+37
-2
Quanta tebiesa caganera, aquests d'Òmnium. Si en un moment tan greu com aquest per al país encara miren de no fer enfadar ningú, ja m'explicareu. Espanya es fot un tip de riure, amb xaiets com els catalans.
Muriel Casals, no et comprarem el llibre
Anònim, 26/03/2013 a les 11:57
+28
-4
Omnium fa pudoreta a CyU. Ho diu un que es va pensar que votava a en Mas i ara resulta que vaig votar al roba aturats de'n Duran.

Ara només em representa l'ANC, són clars, directes i amb les mans netes i lliures, no necessiten Espanya per mantenir la poltrona.

Catalunya, nou Estat d'Europa
CAT, 26/03/2013 a les 12:00
+25
-1
Aquesta és una petició real, i és l'única sortida possible.

Petició ciutadana al Parlament perquè Catalunya es proclami un nou Estat d'Europa.

Catalunya, nou Estat d'Europa:

ANC els únic valents i coherents
Som-hi ja ||*||, 26/03/2013 a les 12:01
+27
-3
Sort en tenim de l'ANC que és lúnica entitat que no es baixa els pantalons i treballa fermament per la llibertat del país. Ni CiU, ni ERC, ni la CUP ni Òmnium estan focalitzats en aquesta prioritat.
A més em sembla increïble que entitats com Òmnium parlin de frenar el procés fent cas a la Fada impresentable del Duran presidenta del Parlament per vergonya del páis. UNA MICA DE DIGNITAT, QUE EL POBLE HO TÉ MOLT CLAR I ELS SEUS REPRESENTANTS NOMÉS BUSQUEN EXCUSES PER NO COMENÇAR LA CONFRONTACIÓ AMB ESPANYA.
Facicitats, NO!
Lapomet@, 26/03/2013 a les 12:10
+16
-2
Tot-hom té dret a entrebancar-se, però ara cal anar amb més tacte que mai. Muriel, tenim mòbils i tauletes, estem a l'era de la comunicació! La munició per als adversaris que se la guanyin. Ara mateix en Cañas té un orgasme.
els qui patim la crisi i els catans ho esperem: independència!!
Anònim, 26/03/2013 a les 12:12
+22
-2
La data del 2014 ha de ser inajornable, precisament si algun fet pot corregir la crisi que patim, és no haver de dependre d'espanya, de les seves desinversions pel sol fet de ser catalans, del seu espoli, dels seus vividors, dels seus atacs a la nostra llengua i cultura, el que ens cal ara és la INDEPENDÈNCIA !!!
No tenim mes temps
Anònim, 26/03/2013 a les 12:17
+24
-1
Com es pot parlar d'aplaçar la consulta amb l'urgència de la societat catalana per redreçar la actual situació d'angoixa econòmica i social en la que ens enfonsem mes cada dia que passa, i se'n conscients que la única sol.lució per acabar amb l'ofeg econòmic, amb l'espoli brutal de l'estat espanyol, es decidir el nostre propi camí i fer-ho com mes aviat millor, per evitar mes patiment, mes incertesa i donar esperança a una societat catalana que en la seva majoria pateix les conseqüències de la submissió dels nostres dirigents cap a l'estat espanyol.
CyU i companyia deixeu de marejar la perdiu i de fer la puta o la Ramoneta
Anònim, 26/03/2013 a les 12:22
+32
-5
CyU i companyia deixeu de marejar la perdiu i de fer la puta o la Ramoneta, EL POBLE ES REBOTARÀ I US ENFONSAREU PER SEMPRE MÉS! NO JUGUEU AMB EL POBLE CATALÀ, NO JUGUEU AMB EL POBLE CATALÀ!
En Duran està al darrera de tot això
Anònim, 26/03/2013 a les 12:23
+32
-4
Marxa al PP Duran BOTIFLER I TRAIDOR, JA N'HI HA PROU!
Esguerra = ANC; Omnium = CyU?
Momium & Ancapaços, 26/03/2013 a les 12:24
+24
-15
Què esperan al Parlament per declarar la independència?

Us/nos enganyan...
On ets Pau Claris?
Anònim, 26/03/2013 a les 12:30
+25
-3

Per què hi ha gent que pixa fora de testa quan no convé?
Cada dia que passa, perdem uns quants milions.
Algú em pot explicar si ens interessa continuar estant en un lloc on anem perdent calés?
Les `polítiques socials es farien molt millor essent independents, doncs a què collons estem esperant?
ICV, ho teniu clar o és que fèu els "boques"?
No seria millor començar un nou camí que tot i retallar, TAMBÉ al començament, ens durà a la tranquil·litat?
A què, hem d'esperar, m'ho podeu explicar?
No teniu pebrots de fer el pas?
DUI, Ja.
No diem el què no és
Anònim, 26/03/2013 a les 12:34
+26
-3
Quico, això no és "mal rotllo" com tu encapçales l'article.
És simplement que l'ANC remarca la seva posició i Òmnium (o més ben dit, la seva presidenta) ha patinat descaradament. En Jordi Martínez ha dit "em sap greu", no ha picat cap crostó ni ha respost a ningú. L'ANC només li ha recordat quin és el seu full de ruta i Òmnium ha rectificat. Tema resolt, problema acabat.
Continuem treballant per la independència?
Cauliflower is finished. The End.
Anònim, 26/03/2013 a les 12:47
+28
-2
Totes aquestes declaracions i contradeclaracions només tenen de bo que despisten l'altre bàndol. La consulta és perillosa per les maquinacions dels espanyols i podria perdre's. És millor una DI, però caldrà tenir l'agència tributària a punt quan sigui l'hora.
L'altre dia...
Mariona, 26/03/2013 a les 12:51
Interessant
+54
-3
en Niño Becerra va dir que el problema més important de Catalunya, que és el que hauria d'amoïnar-nos més i fer prendre consciència als catalans, és el dèficit fiscal i que amb aquests 16.000 milions d'euros que se'n van i no tornen mai més anualment, en 4 anys pagaríem el deute de la Generalitat! I que si això no s'arregla la Generalitat farà fallida (que és el que busca Madrid, això ho dic jo)!
Per tant no hi hauria més retallades en sanitat, educació, cultura, etc.
A què esperen els polítics a fer la consulta o a fer eleccions plebiscitàries?
Necessiten una altra manifestació aquest 11 de setembre?

Els catalans que no volen la independència o són babaus o són ignorants o són uns espanyolistes!

OBRIM ELS ULLS! DESPERTAFERRO!
Va nois.
Joanjo, 26/03/2013 a les 12:58
+14
-2
Quant mes triguem mes l'errem!. DUI ia.
molt be ANC
Anònim, 26/03/2013 a les 13:05
+22
-4
Carme Forcadell es la persona indicada en el lloc i moment indicat, democrata, integra, justa i catalanista per els cuatre costats, ames s ha sabut rodejar d un aquip a la seva alçada. No ha sortit de les urnes , sino del poble, i sab que te el poble al costat incondicionalment, un garant que, curiosament , o no tant curiosament, els politics sortits de les urnes no tenen.
El tandem Forcadell -Junqueras o ANC- ERC, com es vulgui, es l esperança de milions de catalans en aquest moment tan capdal del la nostra historia.
Per fi
Carla, 26/03/2013 a les 13:37
+20
-3
Almenys algú que diu les coses clares. Ara és l'hora catalans!
anna
Anònim, 26/03/2013 a les 13:59
+20
-2
N'hi ha que quan arriba l'hora de la veritat es posen nerviosos. Mentre era bla-bla-bla i la cosa anava per llarg tots s'hi apuntaven, allò de la moda i de fer el progre; però tot arriba, i saber amb qui comptem i amb qui no també.
Sentiment
boncopdefalç, 26/03/2013 a les 14:00
+27
-3
L'ANC aglutina la majoría del sentiment de llibertat del catalans després de 300 any, no volem més colonització, espoli i maltracte. L'ANC és imparable i passarà pel damunt del partits polítics que no segueixin el full de ruta.
Però si..........
Anònim olotí, 26/03/2013 a les 14:01
+17
-1
........a més tardar,per sant Joan ens han suprimit l'autonomia actual i estarem intervinguts i encadenats de cap a peus.......Per mi que han deixat anar un nùvol de grifa andalusa més gran que Txernobil per aquests cels de Déu.
sense angoixes
Anònim, 26/03/2013 a les 14:07
+15
-1
Ens cal poder arribar a la consulta amb un país no destruït. Ens cal viure cada dia.
La Declaració de Sobirania i la votació del 13 de març són passos. No és paper mullat i per molt que la tombin amb qualsevol pretext aquesta Declaració ja està feta i això és el que realment té importància. Ells ho saben i per això estan inquiets. Ens volen fer claudicar ofegant econòmicament i guerra bruta.
Els vots dels diputats a favor de la Declaració van representar 2.016.233 ciutadans i ara els 104 diputats, més les 3 abstencions crítiques representen 2.625.230 ciutadans, un 72.19% dels vots emesos de 3.668.310, el 67.76% del cens electoral que és de 5.413.769. Seguim i seguirem la nostra ruta aprovada. Però cal fer-ho sense pressa i sense pausa i aconseguint suports internacionals.













Conseqüents
Anònim, 26/03/2013 a les 14:12
+29
-1
No sabem del cert si la senyora Muriel Casals ha dit el que diuen que ha dit, o bé la premsa ha tergiversat les seves declaracions. En tot cas, correspondria a la senyora Casals sortir al pas i desmentir el tractament donat per la premsa a les seves paraules, o, si realment ha fet les declaracions tal i com han sortit, hauria de dimitir. La institució no es pot permetre oferir cap aparença de tebior.
El poble és qui mana
Anònim, 26/03/2013 a les 14:16
+3
-21
He signat la petició ciutadana al Parlamento d'en CAT. No penso anar fer el ximple amb cadenes humanes i altres ximpleries, respecte als polítics, no penso votar el que demanin ells...
Ben dit!
Anònim, 26/03/2013 a les 14:48
+21
-4
Molt ben dit, Carme Forcadell. Per desgràcia és tipic dels catalans que quan encara no tenim res començar amb les rebaixes. Tinc la sensació que CDC ha estat alimentant llops.
Robatori
Pol, 26/03/2013 a les 15:50
+21
-5
TV3 ens roba 9 millions amb la Formula 1.
La Formula 1 es pot veure gratis per A3 i abans per T5.
Dret a decidir que no ens roben als catalans.
digo yo.
Anònim, 26/03/2013 a les 15:55
+9
-18
y ¿porque hace falta esa consulta ?, tienen mayoria separatista en el parlamento , tienen un presidente separatista , tienen un gobierno separatista , ¿porque no se autoindependizan a lo KOSOVAR?, a este paso mucha gente morira sin llegar a saber lo que es ser millonario.
DECLARACIÓ UNILATERAL D'INDENPENDÈNCIA
Anònim, 26/03/2013 a les 15:59
+46
-4
DECLARACIÓ UNILATERAL D'INDENPENDÈNCIA
boicot
Anònim, 26/03/2013 a les 16:00
+39
-3
yo soy de la opinion de que los catalanes deberian quedarse con su tierra , su dinero , sus productos , sus periodistas , sus bancos , sus empresas , sus editoriales , etc, etc, y cada uno por su sitio sin ninguna clase de contacto , asi se veria quien gana o pierde mas.
La il.lusiò trencada
Anònim, 26/03/2013 a les 16:31
+1
-1
Estava caminant amb vosaltres el dia de la grant manifestació ple de il.lusió cridant Catalunya independent.Després,un tems de calma i en Mas,escoltant la ANC demanava noves eléccions Catalanes.fins aquì,sentìa una il.lusio molt gran. Esquerra es situava segona, pujant mols llocs. El Poble volía l'enpenta Republicana, s'alvirava un fort Govern cap l'Independència. Mentrestan,migmont s'ensorrava del tot en la seva ecònomia.Grecia, Italia, Espanya i portugal,entre de altres,heren manats ha reduir fins a la mitat el deute que patian,inposant greus inpostos per pagar la ruína financera,i omplint de milions els bancs que estavan secs de diners i per tan,no davent crèdits a la petita i mitgana empresa.
I ara, tot vots negatius
Anònim, 26/03/2013 a les 20:34
+2
-5
Té collons això de l'ANC. Va organitzar una manifestació on van assistir milions de persones que, en l'immensa majoria de casos, no hi anaven per l'associació en qüestió, sinó perquè era el dia que era i en les circumstàncies que eren. Trobo ben penós que ara haguem d'anar fent cas a la Forcadell com si fos la líder dels independentistes catalans, quant té menys capacitat de lideratge i carisma que el Joan Carles Peris presentant el TN Cap de Setmana.

Josep maria
Anònim, 26/03/2013 a les 21:59
+3
-0
A l'ANC la financiem els seus socis a traves de les seves quotes a òmniun la financia CIUa a traves de subvencions no cals dir res més
He he
Anònim, 26/03/2013 a les 22:18
+2
-2
Mol bo el comentari de les 15:55.

Aviam si declaren la independencia de una vegade per totes i deixen de tocar el pebrot cada dia amb el mateix tema.
Ho sento, però...
MO, 28/03/2013 a les 04:35
+2
-1
Ho sento, però, la Sra. Muriel Casals, hauria de dimitir de la Presidència d' Òmnium Cultural.

La declaració de independència unilateral ....JA !...Qualsevol altre procés que la retardi, res de res !

Si us plau !...Tots units per aconseguir-la el més aviat possible !