Ni CiU ni ERC descarten declarar unilateralment la independència

Rull admet que "s'ha parlat del pla B" i Rovira insisteix que la situació del país no permet perdre temps

| 16/03/2013 a les 20:10h
Especial: Assemblea Nacional Catalana
Arxivat a: Política, procés català, ciu-erc, marta rovira, josep rull, anc
Aquesta notícia es va publicar originalment el 16/03/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Rull i Rovira, en un moment de l'Assemblea. Foto: QS/ND

Jornada de reflexió dels dos dels màxims dirigents dels partits de Govern -o de governabilitat- aquest matí a l'assemblea general de l'ANC que s'ha celebrat a Girona. Tant el número de tres de CDC, Josep Rull, com la número dos d'ERC, Marta Rovira, hi han assistit com a convidats i han volgut valorar el canvi del full de ruta de l'ANC. Un canvi que inclouria avançar la consulta el maig de 2014 i si aquesta no es pot fer, declarar unilateralment la independència.

Cap dels dos, amb més o menys passió, ha descartat aquesta darrera opció, ni tampoc han volgut catalogar-la de precipitada. Ara bé, Rull ha volgut deixar clar que malgrat que ara per ara la prioritat és la consulta i poder ampliar la majoria social "se n'ha parlat i s'està parlant del Pla B". L'eufemisme que ha utilitzat quan ha estat preguntat sobre una possible Declaració Unilateral d'Independència si la consulta no es pot celebrar.

En la mateixa línia s'ha expressat la secretària general d'ERC, Marta Rovira, que ha recordat que la seva formació "vol la independència, quan abans millor". De fet, ha apuntat que ERC ja contempla aquesta possibilitat en la seva estratègia. Una possibilitat que pels republicans agafaria força a causa de la "situació de patiment que viu el país". 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Bon cop de falç
Miquel M., 16/03/2013 a les 20:28
+26
-4
Llàstima dels 30 anys perduts per culpa l'unionisme de CiU que fins ara ha preferit col·laborar amb l'enemic que treballar per l'alliberament nacional.
Tan de bo que no és facin enrere i acabin com va acabar en Cambó.
cop d'estat, democràtic.
fideli, 16/03/2013 a les 20:31
+21
-3
Per assolir el nostre estat,i ja, no queda cap més solució que perpetrar un cop d'estat democràtic: Declaració Unilateral de que a Catalunya ja no impera el dret castellà-español, només el nostre, el català... Avui s'ha donat permís per instrumentar-ho!
On ets Pau Claris?
Anònim, 16/03/2013 a les 20:40
+24
-3
Doncs, pot ser que ens hi posem.
Cada dia que passa els deutes van augmentant.
Serà qüestió de fer un replantejament seriós.
Pla B
Laila, 16/03/2013 a les 20:42
+27
-3
Jo no m'adormiria. Si el govern espanyol no dóna el vist-i-plau per a fer la consulta aquest mateix any, ja poden preparar el Pla B per aquest 11 de setembre. El cadàver tancat a l'armari comença a fer pudor, i més que en farà.
no hay güevos
falangista, 16/03/2013 a les 20:45
+7
-36
No teneis güevos, a la primera ondanada os vais a ir corriendo como gallinas para casa.
arriba ESPAÑA¡
No serà per falta de peticions
Anònim, 16/03/2013 a les 20:48
+19
-3
si de debò volem independència signem tots perquè Catalunya sigui un estat.

no hay güevos
falangista, 16/03/2013 a les 20:51
+7
-37
No teneis güevos, a la primera ondanada os vais a ir corriendo como gallinas para casa.
arriba ESPAÑA¡
Junts ho farem possible
Anònim, 16/03/2013 a les 20:51
+18
-3
No podem encantar-nos !
Josep P. (Calella), 16/03/2013 a les 20:56
+27
-3
Màxim el maig del 2014. Cada dia que passa cada ciutadà de Catalunya lliurem a Espanya 6 € i aquesta situació ens enfonsa cada cop més.
Avui a Girona la sensació entre aquells que hi érem és que no podem dilatar el procés: "INDEPENDÈNCIA o MORT !"
VISCA LA TERRA LLIURE !
Josep //*//
CAT //*//
CAT Triomfal, 16/03/2013 a les 21:26
+17
-3
Donem suport a la plena independència de Catalunya, i si no s'acompleixen les 3 formes amb o sense consti 1978, tenim l'unilateral i la plebiscitària. si els toqués aquesta última estic segur que PSC i ICv per fi entrarien en raó i farien candidatura unitària:
Partit per la Independència Plena de Catalunya, format per CiU, ERC, ICV, PSC

hahaha, el missatge seria "Farem tot el que voliem fer, però amb independència plena per Catalunya ^^!"
Eduardo Reyes Pino
Eduardo Reyes Pino, 16/03/2013 a les 21:49
+51
-2
La democracia contempla la libre decisión de todo un pueblo que no quiere estar sometido, si no nos dejan ser libres hemos de escapar en busca de la libertad con todas sus consecuencias .A peor no podemos ir, asi que con Europa o sin ella. Si Catalunya quiere la independencia a por ella.
VISCA L'ESTAT CATALÀ!!!!!
Anònim, 16/03/2013 a les 21:51
+18
-3
//*//
No estic d´acord
Pau Rodas Montes, 16/03/2013 a les 22:05
+5
-31
Encara que estic a favor de l'independència no amb sembla bé declarar l'estat propi sense fe el referèndum, perquè encara que ja majoria de diputats a favor de l'independència no amb sembla massa democràtic. Es més perquè fos totalment el democràtic crec que la pregunta deuria ser la següent o millor les opcions de la votació deuria ser:
Vol vostè l'independència?
Vol vostè ser un estat federal?
Vol vostè que Catalunya sigui una comunitat autònoma espanyola?
Que crec que son ara mateix els 3 punts de vista més majoritàries que ja en aquest moment.

I encara que ara sortira alguna persona que digui que la pregunta nomes deuria ser independència Si o independència No jo seguiré pensant que la democràcia a d'englobar tots els punts de vista i per tant un referèndum a de tenir tots els punts de vista (evitant els punts de vista radicals e incoherents) i escla parlant de democràcia el que surti sa d'accepta t'agradí o no, perquè senyor aixo es democràcia i no fer votar lo que t'interessa i lo que no ni nombrar-ho.
Estat Espanyol
Pau Rodas Montes, 16/03/2013 a les 22:12
+31
-4
Si l'estat espanyol no deixa fer el referèndum nomes sestara deixa'n en evidencia i evidenciant lo que tothom sap Espanya te una democràcia totalment simulada.
Endavant
Anònim, 16/03/2013 a les 22:59
+31
-4
Teniu un poble al darrera que serà amb vosaltres fins al final.
Visca Catalunya lliure!!!
No m'ho crec
Vigatà Català, 16/03/2013 a les 23:10
+6
-26
I això ho faran abans de la cadena humana o haurem de fer abans 3 botifarrades, 7 calçotades, posar espelmes fins a Mart i jugar al pàdel amb mocasins mentre ballem una Sardana?
ERC i CiU no ens enganyeu més! Traidors !
S' ha de ser pragmàtic
Anònim, 16/03/2013 a les 23:11
+29
-2
El tema de la consulta per anar fent bullir l' olla pot anar be pero la única solució es la DECLARACIÓ UNILATERAL DE INDEPENDÈNCIA
TANT DE BO !!!
lcd, 16/03/2013 a les 23:26
+33
-1
La millor notícia que he escoltat en 300 anys !.

ENDAVANT ! HEU ARRIBAT A LA SOLUCIÓ CORRECTA !.
FEU UN PAS ENDAVANT ! i tots els fantasmes s'esvairan com un miratge que es trencaran amb la fi d'aquest mal son.

La independència és senyal d'intel.ligència.

CATALUNYA INDEPENDENT D'ESPANYA ! avui mateix millor que demà.

NO ho retardem més. Mentres la bandera de la UE honegi amb les 12 o 25 estrelles serà possible. Si s'esguerra, s'acabarà tot. Ens em de fer grans i fer un pas endavant pel bé de tots. Pel bé de la humanitat, que Espanya, deixi de ser una nació.
endavant DUI
Anònim, 17/03/2013 a les 00:06
+36
-2
.. però quan ho deia Lopez Tena, no estava boig?
ESTÀ A LES NOSTRES MANS...
Judas Priest., 17/03/2013 a les 00:29
+36
-2
...enfonsar Espanya i els espanyols en la misèria més absoluta. Si proclamem unilateralment la independència, la prima de risc espanyola s´enfila fins als mil punts, el que representa la fi d´Espanya tal com la coneixem avui. La situació seria d´un caos tan gran que la independència vindria sola. Si no ens espavilem, ens passarà el mateix que a Xipre, sobretot perquè és Catalunya la comunitat més estalviadora, amb la qual cosa, si es fa un "corralito", voldrà dir que el rescat el pagarem, bàsicament, els catalans. I els espanyols, rient-se de nosaltres.
COM MES AVIAT MILLOR
Manel de Sant Antoni, 17/03/2013 a les 00:32
+38
-2
Espanya es com un edifici estintolat que esta a punt de ser enderrocat. Si el catalans no en sortim a temps quedarem sepultats sota la runa per sempre mes.

ARA EL L´HORA CATALANS!!
DUI legitimada
Marc., 17/03/2013 a les 00:44
+29
-4
Si s'ha de fer la DUI es fa.

Però la diferència del que proposava el López Tena, és que s'ha fet prèviament una declaració de sobirania, peticions de referèndums al congrés espanyol i es farà una llei de consultes no refrandàries, arguments que calen per legitimar una possible DUI, i no fer-la en canvi improvisada.
Pep
Anònim, 17/03/2013 a les 09:21
+3
-27
Si us plau, algú pot explicar amb dades i xifres fiables això de l'espoli? és que no entenc que a Catalunya, recaptant 32 mil milions de euros en impostos (any 2012), se li puguin espoliar 22.000.

Sobre la base del raonament dels independentistes hauriem de concloure que a Madrid li espolien 54 mil milions d'euros anuals. Doncs recapta 79 mil milions en la seva comunitat. És a dir, 2,34 vegades més que Catalunya.

El problema de Catalunya és que cada dia tenim menys empreses i més burocracia.És a dir, més teixit improductiu i menys teixit productiu. I si aquests irresponsables proclamen la independència unilateralment, serà l'inici d'una guerra civil limitada a Catalunya, entre nosaltres, i la nostra ruïna com a poble. O creuen vostès que les multinacionals que encara ens queden continuarien aquí per proveir el mercat espanyol?

Artur Mas ha portat al seu partit a la deriva. I d'aquesta deriva es beneficia ERC principalment. Recorden vostès el tripartit? doncs això és ERC.

Per cert. La UE, com USA, no intervindrà en els assumptes interns d'Espanya (ja han dit que aixó es un problema intern d'Espanya). És a dir, si el govern d'Espanya decideix fer ús de l'exèrcit* per posar ordre a Catalunya d'acord amb l'article 8 de la Constitució, Europa no mourà un dit per impedir-ho. Que no us ho creieu? doncs llegiu el que diu el Tractat en un dels seus articles:

1. De conformidad con lo dispuesto en el artículo 5, toda competencia no atribuida a la Unión en los Tratados corresponde a los Estados miembros.
2. La Unión respetará la igualdad de los Estados miembros ante los Tratados, así como su identidad nacional, inherente a las estructuras fundamentales políticas y constitucionales de éstos, también en lo referente a la autonomía local y regional. RESPETARÁ las funciones esenciales del Estado, ESPECIALMENTE las que tienen por objeto GARANTIZAR su INTEGRIDAD TERRITORIAL, mantener el orden público y salvaguardar la seguridad nacional. En particular, la seguridad nacional seguirá siendo responsabilidad exclusiva de cada Estado miembro. (Título I, art. 4 del Tratado de la Unión Europea).

Què us sembla? i jo que pensava que nosaltres els catalans érem més avançats i més llestos que cap. I ara m'adono que aquí tenim tants babaus per metre quadrat com a la resta d'Espanya o de qualsevol país del món.

I que ningú pensi que ens eviarán la legió. Doncs simplement amb uns quants helicòpters de combat, armats amb míssils, i destruir els nostres sistemes de comunicacions i d'altres objectius ja tenen prou per posar ordre*. Els polítics irresponsables fugiran com gallines per no ser detinguts i posats a la presó i deixaran al poble penjat, com sempre. O és que no van investigar, pel que fa a la història, que mentre el nostre heroi, Rafael de Casanova, es va disfressar de monjo perquè no el detinguessin, els nostres soldats van lliurar la seva vida per defensar l'indefensable. I ningú es recorda d'ells. Només del qual va fugir. I a qui, per cert, li van tornar cinc anys després tots els béns que li van confiscar anteriorment, morint en bona vellesa i amistat amb els governants espanyols.

Jo sóc català i vull el meu país més que tots els independentistes junts. Però no estic disposat a seguir a aquesta casta independentista i, molt menys, que aquests sinistres personatges, es permetin a qualificar als ciutadans de "bons" o "dolents" catalans. Quin horror!

Salutacions a tots, independentistes i no independentistes. I una mica de seny.


*La guerres no es guanyen amb enormes exèrcits, sinó amb armament d'alt poder destructiu. I per utilitzar aquest armament és suficient un grapat d'homes o dones experts i preparats en aquesta matèria. Espanya te pocs efectius militars, però esta dotada d'un important poder armamentístic. De fet es productora.
No aplicar les retallades i proclamar la DUI
Anònim, 17/03/2013 a les 09:21
+20
-2
Ah als de ICV-Herrera-Camats.

Diuen ho hi ha proces sense cohesió social oi doncs l'invers es també correcte.

NO HI HA COHESIO SOCIAL SENSE INDEPENDENCIA !!!!!. Amb l'autonomia les retalladesles pateix el poble catala i guanyen els de Bankia, amics del PP i del PSOE, de CIU, etc. Els de CIU i els encobridors del PP aixi com Bustos, Fernandez i amics ja els depurarem, sobre tot a casa nostra.
Jo tampoc descarto...
galileu, 17/03/2013 a les 09:34
+3
-27
Jo tampoc descarto... que el nostrat burro català voli quan siguem independents.
Ahogo!
Marian, 17/03/2013 a les 10:39
+4
-31
Venga, espabilaros en hacer murallas, alambradas, pinchos...Yo, ya tengo las maletas medio hacer.No quiero vivir en Barcelona provinciana,antipática...Uf! me ahogo.
Per en Pep (9,21)
Anònim, 17/03/2013 a les 10:49
+16
-1
Benvolgut Pep, no se en quin món vius, però lo millor que pot passar per la llibertat definitiva de Catalunya es precisament això, la reacció primitiva de l'estat Espanyol via tancs, helicòpters de combat (cobras ?), la legion amb la cabra, etc.
Seguidament tota la classe política catalana sobiraniste entre reixes, centenars de milers de ciutadans independentistes perseguits i repressaliats per idees i conviccions, la prima de risc espanyola trenca la gràfica de l'inflacio (Espanya fa fallida), Banc de Santander, Telefonicas, etc etc converteixen el seu accionariat en menys que bo "basura" , i la resta d'Europa i món occidental mirant.ho desde el balcó.
Ho viatges poc, o estàs enclaustrat en un món virtual "made in spain" de connotacions autistas nostalgiques de la seva personalitat autarquica, l'unic valor i raó de ser que ha portat aquest projecte d'estat (mai aconseguit) a una data de caducitat ja irreversible. Això s''ha acabat.

marejar la perdiu
Carilingi, 17/03/2013 a les 10:55
+12
-2
els resultats de les eleccions del 25 N varen donar une majoria absoluta a les formacions que defensaven L`ESTAT PROPI, en aquest punt es evident que varen tenir la condicio de plebiscitaries, per tant es inajornable que el Parlament proclami L`ESTAT CATALA amb l`hissenda propia per tenir la clau de la caixa, administra els nostres recursos i crear les estructures que facin falta, al mateix temps emplaça a L`ESTAT ESPAÑOL a negociar les posibilitats de colaboracio o les condicions de la secesio, i si es neguen a seure llavors proclamem la independencia de L`ESTAT CATALA DEL REINO DE ESPAÑA, aixo seria un autentic full de ruta que el poble catala ja ha legitimat amb unes eleccions tot lo demes es marejar la perdiu.
Pep mala tàctica
USDFC, 17/03/2013 a les 10:57
+24
-2
L'exercit espanyol no intervindrà contra Catalunya, per dues raons bàsiques: 1) les seves armes són de fabricació americana o europea. Ni els Estats Units, ni Europa aprovaran que s'usin contra governs democràtics, ni contra població civil (segur que estan més que avisats des dels Estats Units). 2) Els militars espanyols no són estupids i cap d'ells vol ser extraditat a la Haya acusat de crims contra la humanitat.
Bonanova
segador, 17/03/2013 a les 11:24
+8
-0
És una bona notícia oficial.La Declaració Unilateral d'Independència està inventada des de fa molts anys. Catalunya no inventarà res, però serà efectiva i la única sortida possible.Serà absolutament legal al canviar la legalitat espanyola per la catalana amb la aprovació del poble. ENDAVANT!!
Ha arribat el moment de fer-ho
Anònim, 17/03/2013 a les 11:26
+4
-0
Perquè no signem tots una d'aquestes peticions i la pugem al facebook milers de vegades perquè arribi a tots els catalans i si aconseguim moltes signatures el Parlament ens haurà d'escoltar i proclamar Catalunya un nou Estat. La ANC també hauria de participar en aquesta recollida de signatures i fins i tot liderar-la.

Penso que almenys 1 milió de signatures es podrien aconseguir.
Aquesta petició pot valer:



Ha arribat el moment de fer-ho !
Pep
Anònim, 17/03/2013 a les 11:32
+8
-0
Em recordes a aquells esclaus que donen la vida pels seus amos i rebutgen la llibertat perquè els fa por. Em podries dir com és que Catalunya sent una regió rica ha de retallar tant i Andalusia i Extremadura sent regions tant pobres poden aumentar els pressupostos? Em pots dir on la UE diu que no està permés votar? La teva idea de "solució militar" em fa pensar que no tens ni remota idea de política internacional. Et posaré un exemple: l'agressió de Sèrbia contra Croacia i Eslovènia en va accelerar el seu reconeixement. L'opció militar seria un suicidi polític i Espanya ho sap. Hem fa gràcia que les teves raons son negatives sempre encaminades a negar el problema evident. Si el seny vol dir haver d'acceptar la injustícia i formar-ne part, jo prefereixo estar rematadament boig.
No sóc optimista
Anònim, 17/03/2013 a les 11:35
+4
-0
Amb els 13 diputats de UDC veig que la possibilitat de que una DUI triomfi és molt escassa. De fet ja s'hi han mostrat en contra de forma pública. Crec que no ens queda més remei que fer la consulta si o si.
Van malament
Anònim, 17/03/2013 a les 12:09
+0
-3
Aquests partits tan poc representatius,tan poc democràtics ens portaran a un atzucat del que en sortirem tots perjudicats...tots menys ells.Amb les presses d´alguns deixelebrats que voldrien la independència ara mateix,sense tenir els instruments per ser una nació.Els polítics no van bé,enfeinats amb les seves tàctiques,sense donar veu i representació i poder a la població farta de tanta corrupció i tan amiguisme.L´ANC és l´unica garantia,però insuficient per un procés democràtic que necessita de polítics amb tremp
Espanya fabrica armes d'infanteria, les armes pesants són usamericanes
Anònim, 17/03/2013 a les 12:44
+2
-1
-
Un estat no independent, no sobirà, no és un ver estat
Anònim, 17/03/2013 a les 12:49
+3
-0
"Estat Català del Regne d'Espanya?" Noseria un estat independent o sobirà. seria un coestat, un conat d'estat, una caricatura d'estat, un fals estat com puerto Rico o Baviera. Perquè un estat "lliure" (autònom) és una província, regió, departament, protectorat o bantustan amb el nom impropi, ampul·lós, enganyós i equívoc d'estat. És el parany amb què ens vol engalipar el president Artur Mas.
res a dir
Quimet, 17/03/2013 a les 13:12
+4
-0
a mi personalment m'agrada aquesta manera de dir. Molt parlar de que aixo no esta be.Mireu ja n'estic fins alla de "pijadas",ells han estat sempre dedicant-nos "xistes" i historias en que els catalans som una colla de imbecils devant d'ells i ningu els hi ha dit ni res ni els ha cridat l'atencio per aquesta mena de xenofobia en contra nostra.Per tan si li vol dir porqueta no sere jo i molts com jo que li diguem que no ho faci.Jo m'afaigexo a lo de porqueta
Flipat
Anònim, 17/03/2013 a les 14:11
+8
-0
Pep, tú estàs flipat. Veste'n preparant perquè Catalunya serà lliure si o si. I ho serà per una simple raó que fins i tot tú pots entendre ( una altra cosa és que vulguis entendre-ho ): perquè la majoria dels ciutadans catalans ho vol. I punt.
Per damunt del poble no...
Anònim, 17/03/2013 a les 14:21
+2
-6
No conseguireu res de res si voleu fer la declaració de la independencia sense consultar al poble abans, suposo que aixó vol dir que els independentistes no les tenen totes de que la gent els hi dona suport...
Flipant!
Pau Rodas Montes, 17/03/2013 a les 20:28
+2
-1
Eh vist que el meu comentari a rebut 27 vots negatius i ara amb faic aquesta pregunta, no volem democracia real? Perqué la democracia real a de representar tots els punts de vista i es el que jo eh fet posant la meva proposta de com deuria ser el referendum.
Per lo vist preferiu una democracia simulada com l´Espanyola en la que nomes es vota un punt de vista?
Malament anirem anem amb aquest punt de vista tant tancat i poc tolerant nois i noies!!
DIU és democràcia
Anònim, 17/03/2013 a les 20:34
+4
-0
La DIU no és passar per damunt del poble, és simplement aplanar el camí de la consulta (aleshores ja no estarem subjectes a les lleis espanyoles sinó que la comunitat internacional és qui garantirà el sentit democràtic de la consulta).
Pep
Anònim, 17/03/2013 a les 20:53
+0
-9
Jo no he dit que el govern hagi de fer ús de l'exèrcit per posar ordre a Catalunya, sinó que USA ja ha comunicat que aquesta fantochada de la independència és un assumpte intern d'Espanya i que Europa "RESPETARÁ las funciones esenciales del Estado, ESPECIALMENTE las que tienen por objecto GARANTIZAR SU INTEGRIDAT TERRITORIAL ... (Tratado de la Unión Europea, títol I, article 4.2). I d'acord amb això Espanya pot utilitzar tranquil·lament les seves forces de l'ordre per mantenir la INTEGRITAT TERRITORIAL a l'Estat.

A mi m'agradaria que es portés a terme la maleïda consulta per la independència. És que potser creieu que la guanyariu? però és que el dret a decidir correspon a TOTS els espanyols.

A aquells que vénen a dir que a Andalusia es viu de meravella. Per què no es van allà? ignoreu com de malament ho estan passant els andalusos. Una cosa són els que estan ben col·locats en empreses multinacionals, financeres, funcionaris i altres endollats de la casta que allà governa, i una altra molt diferent la majoria del poble andalús.

Per a aquells que desitgen la fallida d'Espanya, del Santander, de Telefónica, etcètera, dir-los que això seria un desastre afegit per a la nostra ja arruínada Catalunya. O potser penseu que Caixabank es salvaria? un important percentatge d'accions de Telefónica estan en mans de Caixabank, així com d'altres empresas españolas están en la cartera de inversions d'aquest banc.

Haurien d'informar-se una mica d'economia i no llegir aquests pamflets amb comentaris tant calenturients com feixistes. Santander, per exemple, ja té més del 80% del seu negoci fora d'Espanya i és un dels primers bancs del món. I, per cert, quan esmentin Bankia (lo de la sortida a borsa d'aquesta entitat ha estat una estafa vergonyosa) parlin també de Catalunya Bank i altres entitats financeres d'origen català i que ara són de l'Estat i no les vol ningú.

Me heu donat fins al carnet d'identitat. Però m'he quedat amb les ganes d'una resposta per als paràgrafs 1, 2 i 3 del meu escrit.

De tota manera, salutacions a tots. I no es posin nerviosos. Doncs això ha de ser un debat d'idees només.

I, sobretot, jo m'estimo molt Catalunya i per aixó no vull que segueixi per aquest camí cap a la destrucció.
CATALUNYA, sera lliure.
Anònim, 18/03/2013 a les 19:06
+3
-1
Al falangista. (20:45)No hay güevos? JA JA JA JA JAAAAA!! Primer apren a escriure en castellá, que no sabeo escriure el vostre propi idioma. CATALUNYA, sera lliure i INDEPENDENT, tant si t'agrada com si no. Declaració Unilateral d'Independencia, ja! VISCA CATALUNYA, LLIURE!! //*//
falangista, 16/03/2013 a les 20:45
Anònim, 20/03/2013 a les 13:54
+0
-0
You assume, like it or not, we will be independent, speak Catalan, English and business dealings with us to have the courtesy to speak Spanish.
Catalans, Spaniards speak English because they have no idea how their leaders.
If you live here and do not like or do not fit fot the field.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Totes les notícies de NacióDigital relacionades amb els dies posteriors a l'1 d'octubre
 00:46 ÚLTIMA HORA Rajoy destituirà Puigdemont i tot el Govern amb l'article 155, segons «El País». L’estratègia del president del govern espanyol implicaria cessar tot el govern català en bloc i nomenar un representant que en centralitzi les tasques de coordinació.
 22:47 OPINIÓ «La força de la gent», l'article de Carme Porta. 
 22:47 OPINIÓ «I tot, per no permetre votar», l'article de Jordi Bianciotto.
 22:46 OPINIÓ «Resistir», l'article d'Aleix Sarri. 
 22:45 LA VEU DE NACIÓ «El cop d'estat», l'article de Ferran Casas.
 21:56 El PSC del Bages contradiu Pedro Sánchez i considera que el 155 «no és la solució». Els socialistes del Consell Comarcal rebutgen que l'anunci d'aplicació de l'article 155 "hagi substituït la petició no corresposta del President de la Generalitat de mantenir una reunió per parlar-ne".
 21:55 Quan el PSOE se'n reia del PP i assegurava que no aplicarien el 155. Rajoy i Sánchez han fet oficial aquest divendres l'acord per intervenir l'autonomia de Catalunya, però mesos enrere els socialistes presumien de tot just el contrari.
 21:25 VÍDEO Estudiants de la UAB desmunten les mentides d'«Espejo Público» sobre el procés català. Una desena d'alumnes de la Facultat de Ciències de la Comunicació defensen la pluralitat lingüística i ideològica que hi ha a les aules de la universitat.
 20:59 L'exministre Joan Majó es dona de baixa del PSC. "No vull recolzar de cap manera, ni directa ni indirecta, la política del PP, tal com diu i sembla que està fent el PSOE", sentencia en la carta que ha enviat a Miquel Iceta.
 20:45 Un exambaixador britànic, sobre el 155: «És feixisme». Craig Murray ha carregat amb duresa contra l'acord entre PP, PSOE i Ciutadans per convocar eleccions a Catalunya.
 20:25 ÚLTIMA HORA Felip VI avisa que l'«inacceptable intent de secessió» es frenarà amb tots els instruments de l'Estat. El monarca, quan queden poques hores per a l'activació de l'article 155, apel·la a la "democràcia, les regles fonamentals i l'estat de dret" per donar suport a Rajoy. Jean-Claude Juncker, Donald Tusk i Antonio Tajani fan costat a l'Estat, carreguen contra "l'egoïsme nacionalista" i sostenen que canviar fronteres "pot portar als inferns".
 19:50 PRIMÍCIA La junta de portaveus reclamarà dilluns la llibertat dels «presos polítics» Sànchez i Cuixart. JxSí i la CUP registren un text on s'exigeix aturar també el procés contra Trapero i "que s'aturi la repressió i la vulneració de drets i llibertats fonamentals que estan portant a terme les institucions de l'estat espanyol".
 19:44 Juncker tanca files amb l'estat de dret i elogia el paper de la monarquia espanyola. El president de la Comissió Europea destaca la "bonica visió" de trobar-se Oviedo ple de banderes espanyoles abans de l'entrega de premis Princesa d'Astúries que també reben Antonio Tajani i Donald Tusk.
 19:43 24 premis Nobel demanen «mediació i negociació» en el conflicte entre Catalunya i Espanya. En una carta oberta denuncien les escenes de violència i "brutalitat policial" de l'1-O.
 19:25 140 treballadors de la UE reclamen a Juncker que condemni la violència de l’1-O. Els funcionaris expressen "tristesa" per la resposta de la CE i "vergonya" per l'ús "desproporcionat" de la força per part de la policia espanyola.
 19:00 Anonymous anuncia un ciberatac massiu en defensa de Catalunya per aquest dissabte 21 d'octubre. Els hacktivistes mantenen viva la #OpCatalunya que van iniciar a mitjans de setembre i avisen de noves accions per demà. Per Mercè Molist.
 18:48 
Les cassolades, ara també amb el teu «smartphone». «Cacerolapp» és una aplicació per a mòbil que et permet escollir entre diferents estris per fer el màxim de soroll possible durant els vespres de protesta.
 18:22 TRIBUNA OBERTA «La revolució assenyada», l'article d'opinió de Sergi Tarrés. 
 18:10 L'Ajuntament de Sitges transfereix 500.000 euros a la banca ética. El consistori assegura realitzar aquesta acció "en rebuig de l’empresonament dels presidents d’ANC i Òminum Cultural i la possible implementació de l’article 155.
 18:01 L'Ajuntament d'Argentona ha anunciat que retirarà els seus fons del Banc Sabadell i CaixaBank. El consistori ha iniciat els tràmits per retirar 2,25 milions d'euros del Banc Sabadell i 555.000 euros de CaixaBank. Transferirà aquestes quantitats als comptes que té a Triodos Bank, entitat de banca ètica amb la qual opera des de l'abril del 2016.
 17:54 CANAL MADRID Discrepàncies pel ritme del 155: la data de les eleccions tensiona el bloc unionista; anàlisi de Roger Pi de Cabanyes. 
 17:07 ÀUDIO Filtren la segona declaració de Trapero: «L'atestat de la Guàrdia Civil sobre l'1-O és en gran part fals». El major dels Mossos d'Esquadra defensa davant l'Audiència Nacional espanyola que el cos va "canviar els horaris dels agents per tenir el màxim de gent".
 16:55 El Ple de Santa Maria de Palautordera declara Enric Millo persona no grata i exigeix l'alliberament de Sànchez i Cuixart. Consideren el delegat del Govern d'Espanya a Catalunya, com a un dels principals responsables de l'actuació violenta i desproporcionada dels cossos policials espanyols el passat 1 d'octubre. Per Jordi Purtí. 
 16:13 ÚLTIMA HORA L'Audiència Nacional investiga les trucades entre Trapero, Sànchez i Cuixart. La jutge Carmen Lamela ordena identificar els números del major dels Mossos, la intendent Teresa Laplana i els presidents de les entitats sobiranistes.
 16:01 CCOO de Catalunya demana evitar "boicots" per no perjudicar l’economia i l’ocupació. El sindicat fa una "crida a la responsabilitat" a les institucions i als agents econòmics i socials per evitar "portar el conflicte al món del treball".
 16:00 El PP responsabilitza l'alcalde de Sant Joan de Vilatorrada de les càrregues policials de l'1-O al municipi. Josep Lluís Javaloyes demana la dimissió de Gil Ariso per ser "el màxim responsable dels fets succeïts l'1 octubre als col·legis del municipi".
 16:00 L'ACM defensa l'escola catalana davant les afirmacions d'adoctrinament del PP i C’s. El món local reivindica que "el municipalisme seguirà construint una escola de qualitat" i rebutja qualsevol acusació "d'aquells que no poden acceptar la solidesa del sistema educatiu català".
 15:33 ERC i PSC trenquen el pacte de govern a Vacarisses després de l'aval del PSOE a l'aplicació del 155 a Catalunya. Les dues regidores socialistes han comunicat a l'alcalde, el republicà Toni Massana, que abandonen el govern, que ara queda en minoria.
 15:05 Banc Sabadell és l'empresa que més cau a l'Ibex-35 en un dia estable a la borsa. L'entitat que va iniciar els trasllats de seus cau un 2,01% a les 12.30 en una jornada de retirada d'efectius convocada per l'ANC i Òmnium en què La Caixa també perd un 0,82%. Per Roger Tugas.
 15:02 ÚLTIMA HORA La Guàrdia Civil marxa del CTTI després d'un registre per localitzar correus dels Mossos sobre l'1-O. El jutge ha ordenat que recopilin informació sobre la "inacció" dels Mossos durant el referèndum.
 15:02 El PSC avisa que «no donarà un xec en blanc al PSOE» per a l'aplicació del 155. “Si el PSOE està parlant amb el PP, s’haurà de veure quin acord pren el Consell de Ministres, i a partir d’aquí, quin suport li dona el PSOE i què acorda el PSC”, afirma Romero.
 14:52 El govern espanyol torpedina la comissió que investiga la violència policial de l'1-O. Íñigo Méndez de Vigo, portaveu de l'executiu estatal, anuncia que recorreran la decisió de la Generalitat al Tribunal Constitucional.
 14:38 La Guàrdia Civil interroga responsables de mitjans de comunicació per l’1-O. El director d'"El Punt Avui" assegura que els agents s'han interessat per saber com es va contractar la campanya del referèndum i l'editor del digital "directe!cat" es nega a declarar.
 14:25 LA VEU DE NACIÓ «El cop d'estat», l'article del subdirector de NacióDigital, Ferran Casas. 
 14:07 El govern espanyol evita concretar la data de les eleccions a Catalunya. El ministre Méndez de Vigo prioritza "restaurar la legalitat" i" aconseguir la neutralitat de l'administració autonòmica".
 14:06 Rajoy: «Hem arribat a aquesta situació perquè han volgut que arribéssim a aquesta situació». El president espanyol evita, des de Brussel·les, confirmar que al gener hi haurà convocatòria electoral o que s'intervindrà TV3.
 13:58 El PDECat convocarà una assemblea per decidir si trenca l'acord amb el PSC a Terrassa. El portaveu del grup municipal assegura que estan "ofegats" per les decisions del PSOE i dels socialistes catalans envers Catalunya. Miquel Sàmper remarca que la subsistència del pacte de govern a la ciutat depèn, en bona part, de la posició que adopti l'alcalde.
 13:48 L'AMI convoca una reunió extraordinària de l'executiva per aquest dissabte. Preveu fer un anàlisi de la situació política i es posarà sobre la taula la idoneïtat de convocar noves accions pels pròxims dies.
 13:47 El director dels Mossos: «No deixarem que ningú qüestioni la nostra professionalitat». Pere Soler assegura que la policia catalana no renunciarà als seus "valors" en l'obertura del curs a l'Institut de Seguretat Pública. Per Isaac Meler.
 13:41 Les càrregues policials de l'1-O deixen 1.066 ferits: 23 d'ells més grans de 79 anys i dos menors d'11. El Departament de Salut publica un informe amb les dades de ferits entre els dies 1 i 4 d'octubre.
 13:39 Un 80% de les pimes catalanes no es plantegen portar la seu social fora del país. Segons una enquesta de la Pimec, un 65% de les petites i mitjanes empreses del país assegura que el debat polític no afecta la seva activitat econòmica. Informa Oriol March.
 13:38 El Parlament fixarà dilluns el ple per aixecar la suspensió de la independència. Junts pel Sí i la CUP es plantegen que tingui format monogràfic o bé de debat de política general.
 13:35 Junqueras assegura que el Govern està preparat econòmicament per a la independència. El vicepresident del Govern afirma que té lligat com pagar les nòmines públiques, els serveis públics, la supervivència econòmica de Catalunya i aconseguir crèdit per a la Generalitat.
 13:33 Barcelona en Comú impedeix que l'Ajuntament de Barcelona declari Felip VI "persona non grata". El primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello, defensa que aquest posicionament ara és "inoportú".
 12:52 Sànchez acusa l'Audiència Nacional de fer una «interpretació extravagant» de la llei. L'escrit de la seva defensa carrega contra la fiscalia i demana substituir la presó per la retirada del passaport o la compareixença periòdica al jutjat.
 12:13 Torredembarra declara persones no grates Felip VI, Mariano Rajoy i Juan Ignacio Zoido. El plenari celebrat aquest dijous ha aprovat una moció de la CUP on s'acordava demanar la dimissió del president del govern espanyol i d'altres responsables polítics de l'1-O. Per Jonathan Oca
 12:01 La Federació Espanyola expedienta el Reus per desplegar una senyera gegant. Expedient de caràcter extraordinari perquè pot incórrer en una conducta “de violència, racisme, xenofòbia o intolerància.
 12:00 Un 80% de les pimes catalanes no es plantegen portar la seu social fora del país. Segons una enquesta de la Pimec, un 65% de les petites i mitjanes empreses del país assegura que el debat polític no afecta la seva activitat econòmica.
 11:59 Mayor Zaragoza i la Comissió pel Diàleg es mobilitzen per «evitar el precipici». L'exdirector general de la Unesco participarà en un acte al paranimf de la UB en què es demanarà una sortida negociada al conflicte i "fugir de posicions extremes".
 11:59 El Senat validarà divendres vinent l'aplicació del 155. La mesa cambra alta iniciarà els tràmits dissabte mateix i la proposta del govern espanyol la debatran en un comissió formada per 27 parlamentaris en què el PP hi té majoria absoluta.
Entrades anteriors »
Felip VI i la reina d'Espanya, en l'arribada a l'entrega dels premis Princesa d'Astúries | Casa Reial
01/01/1970
El rei apel·la a la "democràcia, les regles fonamentals i l'estat de dret" per donar suport a Rajoy en les hores prèvies a l'aplicació de l'article 155 | Jean-Claude Juncker, Donald Tusk i Antonio Tajani fan costat a l'Estat, carreguen contra "l'egoisme nacionalista" i sostenen que canviar fronteres "pot portar als inferns"
01/01/1970
Una desena d'alumnes de la Facultat de Ciències de la Comunicació defensen la pluralitat lingüística i ideològica que hi ha a les aules de la universitat
Un dels balls de la Fira de la Transhumància, a Santa Margarida i els Monjos. | Aj.Santa Margarida i els Monjos
Esteve Plantada
01/01/1970
NacióDigital recomana la Fira de la Transhumància, el Festival Protesta, la Festa del Modernisme de la Colònia Güell, el Filmets de Badalona, i l'UtopiaMarkets Il·lustració
01/01/1970
L'executiu preveu que l'Estat prengui mesures "quirúrgiques" que afectin competències claus de l'autogovern, des de l'estructura política i administrativa fins al comandament dels Mossos | "La Generalitat no desapareixerà", assenyalen al Govern en referència a una intervenció agressiva de l'autonomia que substitueixi alts càrrecs
Isaac Meler | 5 comentaris
01/01/1970
L'advocada del president d'Òmnium detalla a NacióDigital que l'Audiència Nacional pot tardar entre 15 dies i un mes en resoldre el recurs contra la presó preventiva
Carles Puigdemont i Jordi Turull, durant el consell nacional del PDECat | ACN
01/01/1970
El president garanteix al PDECAT que "posarà el play" i s'avança cap a un ple extraordinari en un termini de pocs dies | Membres del Govern consideren l'opció "menys dolenta" que hi hagi noves eleccions però ERC, Demòcrates i la CUP la rebutgen | Els partits preparen els quadres per la "fase resolutiva" si s'intervé l'autogovern
Josep Soler, director de l'Institut d'Estudis Financers | Adrià Costa
Pep Martí | 12 comentaris
01/01/1970
El director general de l'Institut d'Estudis Financers afirma que el govern espanyol menteix quan diu que "una Catalunya independent seria inviable" | Crític amb el procés, l'economista assegura que "una intervenció dura de l'Estat faria que l'independentisme passés del 50% al 80%"
Sara González | 20 comentaris
01/01/1970
Dirigents socialistes manifesten la seva incomoditat amb un discurs del PSOE que consideren massa ancorat a l'estratègia de Rajoy | L'escalada repressiva del govern espanyol ha motivat que alcaldes del PSC s'hagin pronunciat al marge de les consignes de la direcció d'Iceta
Kiko Tur, aquest dilluns a Barcelona | Adrià Costa
Esteve Plantada
01/01/1970
El grup de la Marina Alta s'acomiada dels escenaris i del públic català amb el concert del proper divendres a la sala Razzmatazz de Barcelona | "Els feixistes estan envalentits perquè ha vist les actuacions de la Guàrdia Civil", afirma Tur en aquesta entrevista a NacióDigital
Àngel Colom | Adrià Costa
Pep Martí | 18 comentaris
01/01/1970
L'històric dirigent independentista, exlíder d'ERC i avui al PDECat, assegura que "l'única manera d'assolir una mediació europea és ser estat" | "L'empresonament de Sànchez i Cuixart és la venjança dels poders espanyols a l'èxit de l'1-O", afirma
Concentració en suport a Jordi Sànchez i Jordi Cuixart | Adrià Costa
01/01/1970
Unes 200.000 persones, segons la Guàrdia Urbana, han omplert un tram de la Diagonal per exigir que els presidents de l'ANC i Òmnium Cultural surtin de la presó | Alcoberro assegura que estan "disposats a continuar la lluita des de la presó" i Marcel Mauri recorda que ni el franquisme es va atrevir a engarjolar el president d'Òmnium
Jordi Sànchez i Agustí Alcoberro | Twitter @jordisanchezp
Jordi Bes | 24 comentaris
01/01/1970
El vicepresident de l'Assemblea Nacional Catalana assumeix les funcions de Jordi Sànchez i defensa que "sempre hi haurà algú disposat" a substituir els detinguts | Dona suport a organitzar una aturada general en protesta pels empresonaments després de "l'èxit espectacular" de la del 3-O