La CE pressiona Rajoy perquè torni a apujar l'IVA

L'executiu comunitari descarta injectar més fons europeus al sector bancari espanyol

| 05/03/2013 a les 14:29h
Arxivat a: Economia, Comissió Europea, IVA, crisi
Aquesta notícia es va publicar originalment el 05/03/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Omplir el dipòsit podria ser encara més car. Foto: Adrià Costa

La Comissió Europea (CE) ha demanat a l'Estat espanyol que torni a apujar l'IVA i incrementi els impostos mediambientals, sobretot sobre els carburants. A més, recomana "introduir ràpidament l'agenda de reformes estructurals, en les línies especificades en les recomanacions per al país l'any passat". Entre les citades línies, destaca seguir amb la reforma laboral i la de les pensions, endarrerint l'edat de jubilació. Aquestes directrius apareixen al segon informe d'avaluació del rescat bancari per a Espanya elaborat per l'executiu comunitari, en col·laboració amb el Banc Central Europeu (BCE). En el document, es descarta la utilització de més fons europeus per al sanejament del sector bancari espanyol.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Indignat
Anònim, 05/03/2013 a les 15:13
+20
-0
Mes empobriment per els ciutadans a canvi dels rescats bancaris que ens van donar, desprès ens diuen que els bancs tornaran fins el ultim cèntim, però com ens podran tornar tot el mal econòmic, ètic i moral que ens han causat i ens causaran a les persones de a peu?
mes car?
Anònim, 05/03/2013 a les 15:18
+4
-0
Cullons!! i tant aquests preus de 1€ fa anys que ni els somiem!!!!
doncs és el que primer
Anònim, 05/03/2013 a les 16:03
+9
-0
han fet.
els fons els han util.litzat per saneijar el bancs (vaja per repertir-se els quatre de dalt, com que erant calers que venient tant fàcilment d'Europa).
ara les retallades tocan fer-les, als bancs, sous de politics, sous vitalicis, fundacions (faes,ff,,)gent de cognom "borbó", oliarquies vàries...
però per eficaz va ser "madame guillotine".
Quina mena de solució és?
Anònim, 05/03/2013 a les 16:38
+16
-0
Si apuges l'IVA, com que és un impost indiscriminat que grava el consum, aconsegueixes a) que baixi el consum i b) que augmenti el frau. Això no és de primer d'econòmiques sinó de primer de Barrio Sésamo.

Per cert, que això de l'IVA em fa molta gràcia perquè encara recordo que quan el van introduir els sociates, cap al 1985, van dir que l'IVA no era un mètode recaptador. Quin panxot de riure.
DUI
Vicenç Ramoneda, 05/03/2013 a les 16:50
+13
-2
Declarem l'estat català i podrem abaixar-nos l'IVA del 21% al 15% i fora de l'UE!
i què més??
Maria Gonzalez, 05/03/2013 a les 18:02
+10
-0
O sigui ... ens hem d'empassar anuncis a la premsa de Bankia dient que comencen el 2013 amb un balanç sanejat, i a canvi ens han de pujar l'IVA??? Es pensen que som burros o què?

Prou de fer pagar el pastís en el que ens han posat uns quants a la majoria de la societat que l'únic que fa és intentar sobreviure el dia a dia, amb una pèrdua de poder adquisitiu considerable, ja que puja IVA, IPC, baixen sous i treuen pagues. Potser prou no???????

O ens mobilitzem o acabarem molt malament!!!!! Ja n'hi ha prou de quedar-nos a casa lamentant-nos del què passa. Sortim al carrer i reclamem els nostres drets, queixem-nos d'aquesta de presa de pèl!!!!!!!!!! A veure si diumenge a les 12h som molts els que anem a Barcelona a la Manifestació que es farà contra l'atur i la corrupció.
a sus ordenes ......
Jordi60, 05/03/2013 a les 18:19
+5
-0
I suposo que el Sr Rajoy com a fidel devot de la Merkel
no trigara a pugarlo,al pas que anem acabarem menjan garrofes
solucio................ FOTRA EL CAMP D,AQUESTA MERDA DE PAIS
QUE ES DIU ESPANYA
I algú es preocupa
Anònim, 05/03/2013 a les 18:32
+10
-0
de si quan siguem independents podrem romandre a la UE? la UE que se la confitin, només van per arruinar els estats del sud.
PROU!
Anònim, 05/03/2013 a les 19:33
+7
-0
Si els partits d'esquerra no actuen! Cal sortir al carrer JA!
Marxem d'una vegada
Garriguenc, 05/03/2013 a les 19:42
+10
-0
d'Espanya i de l'UE. Si posen un nou impost sobre carburants, no agafaré el cotxe (m'ho puc permetre) i no consumiré carburant. Em durará més anys i no en compraré cap més. I si apugen l'IVA començaré a retallar despeses i no gastaré més que l'imprescindible. Si ho fem tots recaptaran més IVA de menys consum i els ingressos seran menors (més val el 18% de 100 que el 23% de 0). Fugim d'aquesta colla d'alienats de l'UE que es creuen en el dret de masacrar a qui els hi sembli per afavorir a uns quants. Tant son les oligarquies europees com les espanyoles.
realisme
Anònim, 06/03/2013 a les 14:47
+1
-0
la pregunta es españa pot paga el que els españoles consumeixen cada dia, la resposta es un NO CLAMUROS, i les consequencias son les que son hens podem indignar desbarrar culpa a la banca al sistema, la realitat es que nomes hens en sortirem si com a catalans marxem de España, si no ho fem la ruina esta garantida.20
Sobretot aneu nets...
Anònim, 06/03/2013 a les 19:45
+1
-0
Us asseguro que massa espavilat no soc, però fa temps que dic que el nostre problema no és Espanya sino Europa. Aquests paios tan disciplinats, meticulosos i calculadors, on cullons eren quan en aquest p..u país s'estaven llençan els cuartos a la butxaca dels corruptes?
Els ajuts a la banca? Que se'ls fotin al cul. Després d'haver enfonsat les entitats, els seus directius han marxat amb sous vitalicis, indemnitzacions que li posen la pell de gallina al més pintat. Quan donaven els sociates 3000€ per crio, o els ajuts als aturats de llarga durada de 400€. No valía més que ho descomptessin de la seguretat social de les empreses que agaféssin treballadors?
Aquests tios, no tenen ni pu.. idea de com tornar això a lloc. Democràcia? I una me, no el vull pas votar el paio que ha de fer que això funcioni, se l'ha de contractar, i ha de ser el millor, lo puto crac. Amb el que ens estalviarem amb temes de corrupció, se li pot pagar un sou que faci plorar i encara ens en sobraràn.
Dic que aneu nets, perque o es posen els pebrots al carrer, o anem-nos untant els foradets amb vaselina perque això farà molttt mal.