El PP dobla el pressupost al CNI amb una partida extreta de La Moncloa

| 17/02/2013 a les 10:17h
Arxivat a: Política, fons reservats, espionatge, cni
Aquesta notícia es va publicar originalment el 17/02/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Més diners "transversals" pel CNI.

Si ja enguany els pressupostos generals de l'Estat preveien un augment de l'11% de la despesa en els fons reservats i fons directes pel Centre Nacional d'Intel·ligència, ara caldà sumar-hi 167,7 milions més, segons ha pogut saber Nació Digital. Un augment, sobre una partida incial de 203,7, que s'extreu d'una anàlisi detallat del pressupost del ministeri de Presidència espanyol, és a dir, qui dirigeix políticament el CNI. Deixant un remanent d'ús dels serveis secrets de 371,4 milions d'euros, a disposició de Soraya Sáenz de Santamaría responsable política dels servei d'informació.

Aquest augment de 167,7 milions, doncs, ve determinat per la partida batejada com "Assessorament per a la protecció dels interessos nacionals" del programa 912Q. Segons el document explicatiu d'aquesta assignació pressupostària, al qual ha tingut accés Nació Digital, "l'objecte d'aquest programa és atendre totes les necessitats de caràcter general que el Centre Nacional d'Intel · ligència (CNI) li ocasiona el compliment de les seves missions, entre les quals predomina la de proporcionar al Govern la informació i intel·ligència necessàries per prevenir qualsevol amenaça que afecti la independència i integritat d'Espanya, els interessos nacionals i l'estabilitat de l'Estat de Dret i les seves institucions". Un objecte que, a la vista del procés sobiranista obert a catalunya, pot despendre moltes interpretacions.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SócNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

La mare dels ous.
Visióx, 17/02/2013 a les 10:33
+32
-1
Home és clar ! Qualsevol pressupost es queda curt, con tal de que no marxi la mare dels ous (d´or)..., perque si marxés, que en farien del galliner ? ...
Es la guerra
RCR, 17/02/2013 a les 10:37
+44
-1
Sí. Ho és.
Sense tancs ni fusells.
Sense sang ni dany físic.

Es una guerra de presió mediàtica.
De manipulació.
D´engany i mentides.
De falsedats i calumnies.
De privació de les llibertats elementals utilitzan l´aparell
legislatiu.
D´ofec económic.
Tot plegat per intentar desorientar i ofegar l´enemic en el desànim i el desconcert.
PERÒ NO PODRAN. EL POBLE CATALÀ ES FERM, VALENT , I CONSTANT.
James Bond
Jordan Mc, 17/02/2013 a les 10:44
+23
-1
Amb tants diners el CNI fins i tot podra contractar el 007 !!!
!! No fotem res !!!
Ultimatumpueblo, 17/02/2013 a les 10:51
+7
-3
No tenim sang !! i som tontos, per això els politics fan de nosaltres el que volen. Els hem de posar entre les cordes de veritat.
Algú te una solució mes rapida que la meva? La clau es tenir molta gent disposada a ensorrar el sistema.

Firmeu la petició, 113 mesures i lleis contra corrupció i limitació de poder, a aplicar avans del 1 abril, sino retirarem els diners del banc i ensorrarem el sistema, tenient que convocar eleccions.Amb 4 Milions de persones disposades a fer-ho es possible.

Petició change.org:





Les manifestacions serveixen de ben poc, el que realment necesitem es capar els polítics i obligarlos a fer el que realment es necesita
!! No fotem res !!!
Ultimatumpueblo, 17/02/2013 a les 11:23
+9
-2
No tenim sang !! i som tontos, per això els politics fan de nosaltres el que volen. Els hem de posar entre les cordes de veritat.
Algú te una solució mes rapida que la meva? La clau es tenir molta gent disposada a ensorrar el sistema.

Firmeu la petició, 113 mesures i lleis contra corrupció i limitació de poder, a aplicar avans del 1 abril, sino retirarem els diners del banc i ensorrarem el sistema, tenient que convocar eleccions.Amb 4 Milions de persones disposades a fer-ho es possible.

Petició change.org:





Les manifestacions serveixen de ben poc, el que realment necesitem es capar els polítics i obligarlos a fer el que realment es necesita
europees=plebiscit
Anònim, 17/02/2013 a les 11:28
+20
-0
Alguna cosa han de fer per no deixar la mamella, ara que ja no poden contractar metodo3. Al cap i a la fi, sempre és amb els nostres diners.

Menys hosties i convertim les europees del any que ve en plebiscit (al cap i a la fi, no serveixen de res i l'estat no ho podria parar de cap de les maneres), declarem l'independència i demanem entrar a la EFTA, que si entréssim a la UE encara els hauriem de pagar quelcom de solidaritat a aquests lladres morts de gana.
Fan tard
Anònim, 17/02/2013 a les 11:32
+27
-0
I què pensen fer amb tants doblers? Quines mesures emprendran? Empastifaran el Mas, els Pujol, el Junqueras, el Fernàndez o l'Herrera, fins i tot?

Els escanyols no saben que aquests són només els polítics que hem permès que liderin el nostre projecte, el projecte i la voluntat de tot un poble.

A Canàries van una hora menys i a Escanya van 10 anys menys.
La prioritat no era sortir de la crisi?
Anònim Barcelona, 17/02/2013 a les 11:52
+15
-0
La prioritat no era sortir de la crisi senyors del PP?...Quin frau polític !, cada dia que passa, va creixent el nombre d'independnetistes indignats amb l'estat espanyol...Espanya no ens fa falta per res !, ens destorba !
.
Anònim, 17/02/2013 a les 12:06
+10
-0
Es veu que no els arriba la intel.ligència i els han de donar més calers per comprar items de CV ... O això o no entenen què coi estem fent
Volem el detall.
Anònim, 17/02/2013 a les 12:12
+14
-0
Volem saber quina part és per comprar en Duran i Lleida i quina part és per comprar els periodistes de La Vanguardia i de cada un dels mitjans de comunicació que tenen audiència a Catalunya.
Al tanto
Anònim, 17/02/2013 a les 12:46
+15
-3
això és més perillós del que sembla, els nostres polítics són uns amateurs en temes de defensa i seguretat. Com no estiguin assessorats des de l'exterior, patirem.

Tanmateix no dubto ni un moment que la victòria serà nostra al final.
Estafanya
Saa, 17/02/2013 a les 12:50
+18
-1
Aquesta és l'Espanya, on volen que els catalans ens hi sentim a gust ?. Una societat on qualsevol ciutadà lliure està sota sospita ?, ¿ una societat on el corrupte,el lladre i el trampós, té premi i on el ciutadà honrat i complidor pot acabar a la presó per pensar diferent que les oligarquies corruptes,lladres i tramposes ?.
Que es confitin Espanya, Visca Catalunya Lliure !!!.
La colònia ja ha dit PROU estem amb els minuts de descompte
Anònim, 17/02/2013 a les 12:54
+24
-1
Utilitzen els diners dels nostres impostos per destruir-nos.
La societat catalana ja es una societat madura
Anònim, 17/02/2013 a les 13:01
+20
-0
Que faran sortir l'amant de la filla de Artur mas , la casa de barrets que anava en junqueras , la renta de l' Herrera o el lloc on va a comprar petes en Fernández ?
Espanya es l' infern
Anònim, 17/02/2013 a les 13:05
+23
-1
Diners dels catalans al servei de Castella i llavors no poden pagar escoles i serveis socials
Turisme
Cesto, 17/02/2013 a les 13:18
+11
-1
Així que aquests del CNI vindran de turisme per Catalunya?

que vinguin, que vinguin, i sobretot que facin gasto.
Per això si.
Anònim, 17/02/2013 a les 13:36
+17
-0
Mentre amplíen el pressupost d'espionatge, els estudiants catalans no reben les beques. A la resta d'estafanya ja les han cobrat.
Tenimn pressa!
Una mica de serietat
Anònim, 17/02/2013 a les 13:41
+18
-0
Una "partida espacial" per a les despeses dels espies espanyols que s'han traslladat des d'Euskal Herria al nostre país, vet aquí.

Vigileu quan parleu per telèfon, no feu cada dia el mateix itinerari, etc... fotem-los!
El poble contra la tirania
Anònim, 17/02/2013 a les 13:48
+23
-0
La guerra bruta de l'Estat espanyol contra Catalunya mai ha estat tant evident des de la dictadura feixista.

Intimidació, expoliació, ofegament econòmic, espionatge, suborn... Intentaran qualsevol cosa per evitar que els catalans poguem decidir lliurement el nostre destí. Si encara no ho teniu clar catalans obriu els ulls. Emancipació nacional o destrucció del nostre poble, Hem d'aprendre del procés d'independència dels països bàltics, caldrà mobilització ciutadana, cadenes humanes, desobediència civil...



assemble.cat

Ningú va dir que seria fàcil, però treballant aconseguirem la independència.
L'esperit de l'11S
Reagrupat, 17/02/2013 a les 15:11
+8
-0
L'esperit si és ferm preval al vil diner. El poble té clar el que vol i ha demanat, no patiu.
Espies
Anònim, 17/02/2013 a les 16:04
+8
-0
Retallen en sanitat i educació i augmenten la partida a l TIA per pagar els super esies Mortadelo i Filemon , quina merda de pais
No cal comprar Duran, Espanya ja el té de franc
Blai, 17/02/2013 a les 18:39
+2
-0
A “Volem el detall”. Anònim, 17 febrer 2013, 12:12.

És ell tot solet el qui fa mèrits per aparentar ser més espanyol que els mateixos espanyols. És el llot en què es mouen els botiflers.
Donc ara en toca a mi!!!
Moragues, 17/02/2013 a les 20:04
+3
-0
Quina tristor... Sembla que jo no he estat espiat , ni imputat , ni vigilat ... conclusió : No existeixo!!!. Però ara que hi ha pressupost extraordinari , es de suposar que podré presumir de ser un personatge important.
El dubte es si seré investigat per la T.I.A de Mortadelo i Filemó o pels "Hombres de Paco" o fins i tot per una reeixida METODO 3 (el mètode segurament era un kaka , doncs sembla que l'empresa ha fet fallida).
I jo em pregunto,; no seria millor destinar aquesta partida de cales a Sanitat i/o Ensenyament????
...la contrainformació
Observant, 17/02/2013 a les 20:31
+4
-0
Doncs ara caldrà crear abundant informació falsa, que és com es desinforma correctament. Si n'hi ha suficient potser quedaràn sense analistes disponibles per treure'n l'entrellat i saber de què va la cosa.
Anònim, 17/02/2013 a les 12:46
Observant, 17/02/2013 a les 20:44
+2
-0
No t'esveris! Els politics són uns amateurs, però al capdavall només són la façana de l'edifici. Si la gent no troba una sortida a les seves angoixes a través dels politics, buscaràn la sortida personalment. Per tant, encara que es carreguessin tot el sistema polític català a base "d'intel·ligència", dificilment podràn aturar la voluntat popular sense destruir el seu estat. Potser ens poden aturar suicidant Espanya, segur que en Vidal-Quadras hi estaría disposat.
la culpa es de CiU.
Anònim, 17/02/2013 a les 22:01
+2
-1
Home es evident que no es xuclen el dit i ara surten tots els casos de corrupció de CiU haguts i per haver,però el que passa també es que la policia d´aquí,els mossos han resultat ser una policia implicada,per lo menys per omisió,en la corruptela d´aquest país,si aquests casos en comptes de sortir ara tots de cop,en el seu moment s´hagués actuat,investigat i denunciat pels mossos,un per un i en el seu temps això no hauria passat,però es clar com els mossos,com sabem,tapen i no investiguen qualsevol cosa de CiU ara el CNI té tot el que vol,CiU amb la merda fins el coll i això s´ho farà pagar ara.Per això CiU no es cap garantia de que es farà la consulta.