Junqueras a CiU: «Si el 2014 no hi ha consulta, rebentarem el Govern!»

| 16/02/2013 a les 16:45h
Arxivat a: Política, oriol junqueras, erc, ciu-erc, procés català
Aquesta notícia es va publicar originalment el 16/02/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Junqueras, aques matí abans d'anar a Santpedor amb els treballadors de Power Controls, després que aquest dijous l'empresa els hagi traslladat la intenció de tancar la planta a Sant Vicenç de Castellet. Foto: Laura Busquets

Missatge contundent i sense manies el que aquest migdia ha deixat anar el president d'ERC, Oriol Junqueras, davant més de 600 militants del partit a Santpedor, Bages. Potser contaminat per l'ànima del bressol del Timbaler del Bruc, Junqueras ha estat taxatiu en celebrar la consulta el 2014 peti qui peti perquè en cas contrari s'haurà acabat l'actual Govern.

"Farem tot el possible perquè hi sigui, però si no hi ha referèndum el 2014... què haurà de fer ERC? Doncs rebentar el govern", ha sentenciat. Una opció que el líder dels independentistes només contempla si CiU fa el ronsa amb aquesta condició indispensable i troba excuses per posposar la data de la consulta.

De fet, Junqueras ha insistit en la situació "dramàtica" que viu el país. Una circumstància que pel cap de files dels republicans obliga CiU a "dir la veritat: que si el govern espanyol pagués el que deu a Catalunya el pressupost 2014 no tindria retallades". "El país se'ns està desfent a les mans, i amb la falç no en tenim prou, necessitem totes les eines", ha advertit Junqueras.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

DECLARACIÓ UNILATERAL D'INDEPENDÈNCIA!
Anònim, 16/02/2013 a les 16:52
Molt interessant
+153
-7
//*//
Increible
Anònim, 16/02/2013 a les 16:56
+13
-164
Es decir que el 2014 no tendrá recortes si "el gobierno español paga lo que debe", es decir papá me da la paga; y así podremos vivir y seguir espilfarrando como hasta ahora.De paso le echamos la culpa a extremeños, andaluces y el que se tercie, y suma y sigue. Entonces de que vale el gobierno catalán si la culpa la tiene el español?. Ah sí se me olvidaba, para pactar con quién le convenga en cada momento (PP-PSOE-ICV), seguir alentando la queja (nos roban, expolian bla bla bla), comiendo la cabeza como desde hace 30 años. En fin más de lo mismo; como he leido por ahí; políticos que parecen parvulitos.
Això no es pot aguantar més
Vicens, 16/02/2013 a les 17:04
Molt interessant
+130
-6
Perquè el govern no diu als catalans la veritat ? Això no es pot aguantar més temps, davant l'embestida brutal de l'estat espanyol ( PP , PSOE, PSC, C's etc )mitjans com El Periòdico , La Vanguardia, El País, El Mundo etc. L'any 2014 com a màxim es crucial fer la consulta i endavant les haches.
Xuleria
Anònim, 16/02/2013 a les 17:08
+18
-31
Em sembla que el to de xuleria i prepotencia no es el mes adequat i mes si tenim en conte que si ara estem o estem es gracies a la valentica del president MAs

PEro es que a mes a mes : Imagine' m que rebenta el govern i fem noves eleccions , dificilment ERC passara de 20 diputats a 68

Aleshores si no es amb Ciu , em pot dir amb quins aliats convocara la consulta ERC ? amb els antics aliats del tripartit ? PSOE-c i IC-IU , no em faci riure senyor Junqueras
TRAIDORS
Roure, 16/02/2013 a les 17:29
+17
-48
Hi ha dues maneres de dinamitar el procés independentista. La primera l'utilitza i l'utilitzarà Espanya amb totes les seves forces: insult, calumnia, denúncia, amenaça, xantatge, extorsió, etc. etc. Estan en el seu dret, lluiten pel seu país.

La segona manera és més perversa: consisteix en mentir, xisclar, fer proclames i brandar banderetes; consisteix en debilitar les forces sobiranistes amb qualsevol excusa i en acorralar al Govern de l'únic president que ha tingut el valor de desafiar obertament Espanya. És la manera d'ERC.

Però amb quin objectiu? Referendum el 2014? I perquè no el feien el 2010, quan eren al Govern amb els seus amiguets socialistes? No el feien perquè no el volien llavors. I ara tampoc, i si no hi ha més remei, el volen perdre. Segurament aquesta segona manera de dinamitar el procés independentista serà més efectiva que tota l'estratègia d'Espanya per parar-lo. La traïció sempre és més perillosa. ERC és el perill.
Per a l'increible
Anònim, 16/02/2013 a les 17:37
+15
-3
Increible és ser incult com tu les teves paraules només se les creu tu com veuras en la puntació tens 30 negatius i 0 possitius com tu ja queden pocs . Salut amic
pregunta
Anònim, 16/02/2013 a les 17:42
+5
-40
¿porqué no lo consultaís con la almohada?
El temps posa les coses al seu lloc
Anònim, 16/02/2013 a les 17:54
+43
-9
Cada dia que passa qualla més el discurs i l'argumentari de SI.
quin tio
Anònim, 16/02/2013 a les 17:59
+5
-45
Vigila, Junquerasm no amenacis tant
no representes més q a una petita part de catalans...

això és legalitat democratica, avançar amb respecte, calma...? quin procés més trist, per favor

amb gent com junqueras anem al no-res
Endavant
manel, 16/02/2013 a les 18:03
+43
-2
Si el país se´ns està desfent i la prova és una nova retallada-la quarta- i amb la pèdua diària de llocs de treball, pot-ser que fem un pensament per la salut del nostres ciutadans. CIU+ERC+CUP tenen els vosts suficients per la declaració unilateral i a continuació tancament de caixes. Despres ja parlarem.No podem perdre la dignitat.
Fins quan ????
D., 16/02/2013 a les 18:09
+37
-2
Jo crec que la veritat molts ,si no ens l'han dit ,ja la sabem, només cal donar una ullada al voltant nostra , familiars , amics , empreses , botigues, retallades on ja no hi ha res per retallar......em pregunto fins quan aguantarem aquesta situació....????? el país s'està enfonsant a ritme accelerat.
Si marxem ja, potser encara ens salvarem ..si ens quedem el futur és un desert...
Ens falta lideratge.
Joan Pere, 16/02/2013 a les 18:13
+36
-5
La veritat es que ja estem trigant massa. Tal com van les coses, probable-ment el 2014 ja sigui massa tard.
La Generalitat ha de fer una campanya informativa nacional
Manel, 16/02/2013 a les 18:15
Interessant
+63
-4
Per què el Govern de la Generalitat (de CiU) no fa una campanya informativa general, nacional, explicant les xifres del dèficit o espoli fiscal ??

No es tracta de cap revolució, ni radicalisme... És simplement el deure que té la Generalitat d'explicar fins al l'últim dels 7 milions de catalans a on van a parar els nostres impostos, quin ús en fa Espanya, quants calés ja no tornen mai més cap a CAT, què es podria fer amb tots aquests recursos perduts des d'anys i panys, i com, amb Estat propi, no hi hauria retallades i podriem ser dels països més pròspers del Mediterrani i d'Europa.

SISPLAU SENYORS DE CiU, ELS CATALANS VOLEM SABER QUÈ SE'NS FA DELS NOSTRES IMPOSTOS QUE PAGUEM. Contribuir dóna dret a exigir als polítics, que han de ser servidors del poble... És un dret de tot ciutadà i contribuent (que per això paguem!!!!), en qualsevol Estat de dret i democràtic....

Prou parlar de corrupcions als TNs de TV3, prou tertulians espanyolistes, deformadors i tergiversadors a TV3 i al 3/24, i més INFORMACIÓ i PEDAGOGIA, sisplau!!!

Postdata, les campanyes informatives per pobles i ciutats del tipus que han fet el Cercle Català de Negocis (CCN) i l'Assemblea Nacional Catalana, les hauria de fer el Govern de la Generalitat. És als nostres representants electes a qui els pertoca fer-ho, és el seu deure, per això cobren el sou que els paguem, el de donar informació transparent de l'estat de comptes del país, i doncs, representar els interessos dels seus administrats, els catalans.
Rebentarem?
Un de sorprès, 16/02/2013 a les 18:17
+24
-34
Em pensava que en Junqueres no les feia servir aquestes expressions.... No fa pas massa deia que ells (ERC) no parlaven així. En tot cas han preferit no governar en un moment en què havíem d'anar tots junts. Necessitem un govern fort, no escarafalls.
D'acord amb el Sr. Junqueras.
Carles Viñals Casado, 16/02/2013 a les 18:21
+49
-7
És, ara mateix, l'actiu independentista més valuós al nostre Parlament, o així m'ho sembla, i s'haurà de veure fins on i amb quina rapidesa ens podrà portar el col.lectiu ERC-CiU- CUP. És el que tenim i caldrà esperar i, tanmateix...

No puc evitar somniar (és gratis) on seríem hores d'ara amb una composició parlamentària formada per SI com a primera força, ERC com a segona i CiU com a tercera. També puc seguir somniant i consolar-me pensant que ho farem a les properes eleccions. I és que sóc somiador de mena.
Au va som-hi tots
Anònim, 16/02/2013 a les 18:24
+47
-4
Espanya ens treu els diners per a després ni tornar-los quan sí fan falta dient que tenim massa. Es el bon treball el que tenim i ells no, a ells els està bé retenir diners. Són prestamistes o què?

CiU recomano que la independència sigui a 2014, o acabareu tenint menys escons que la CUP

CAT independent ara i sempre //*//!
DUI!
Vicenç Ramoneda, 16/02/2013 a les 18:25
+43
-5
Parlament de Catalunya: Una Declaració Unilateral d'Independència


ó-unilateral-d-independència
Anonim
Anònim, 16/02/2013 a les 18:40
+2
-78
Es decir que el 2014 no tendrá recortes si "el gobierno español paga lo que debe", es decir papá me da la paga; y así podremos vivir y seguir espilfarrando como hasta ahora.De paso le echamos la culpa a extremeños, andaluces y el que se tercie, y suma y sigue. Entonces de que vale el gobierno catalán si la culpa la tiene el español?. Ah sí se me olvidaba, para pactar con quién le convenga en cada momento (PP-PSOE-ICV), seguir alentando la queja (nos roban, expolian bla bla bla), comiendo la cabeza como desde hace 30 años. En fin más de lo mismo; como he leido por ahí; políticos que parecen parvulitos
Arnau
Arnaufg, 16/02/2013 a les 18:46
+7
-66
Eso es lo que de verdad interesa a ERC, que reviente para de los restos de PSC y CIU ganar votos y NADA MAS QUE ESO.
Mariano o la fi de la miserables españa dels chorizos.es
Anònim, 16/02/2013 a les 19:06
+22
-3
NO aprofitar la situació actual, d'un govern a on tot son corruptes des del Mariano de Barcenas, al Montoro de Gurtel, i amb una monarquia bananera de corruptes i poligams, i amb una Europa que sap`que el Mariano nomes es un estafador, un galtes i un inepte, que no sap ni parlar en angles, el molt analfabet; prou miseries, prou escolanets de l'opus-dei, pru Duran, el quinqui nazional.es. Independencia ja! marxem de la porqueria i miseria pròpia dels ecspanyols, que fan tuff de moribunds! Mariano, l'exterminador de l'España més miserable!
Chapeau pel Manel.
Carles Viñals Casado, 16/02/2013 a les 19:33
+29
-3
Subscric de cap a peus el teu llarg comentari, que de tant bó se m'ha fet curt. No constitueix de fet cap novetat per a mí, que de fa anys penso que la informació pública que demanes al govern català hauría de ser el primer pas realment efectiu per assolir la llibertat nacional.

Tot això que demanes al govern no constitueix de fet cap secret per a ningú, car és matèria d'informació periodística des de fa anys i cap persona amb un mínim desig de saber pot ignorar-ho.

Però no és el mateix, ni de bon tros, que sigui la premsa qui denunciï el tracte espoliador a què ens sotmet l'Estat o que ho faci directament el govern català a través del seu president, Artur Mas en aquest cas.

Potser no siguin els homes de CiU els disposats a carregar amb la responsabilitat de mobilitzar el poble d'una manera tan clara i directa, amb la consegüent topada frontal amb l'Estat, o potser és el propi poble català qui no gosa escollir els homes que sí estaríen disposats a fer-ho.

Si els homes que ara mateix ostenten la nostra màxima representació són el reflex de la societat que els vota, temo que el que tú els demanes, i jo voldría,
ens ho haurem de pintar a l'oli.


PER FAVOR !!!
ENS TORNAREM A BARALLAR?, 16/02/2013 a les 19:43
+29
-16
JUNQUERES NO FOTEM !!!
NO US EQUIVOQUEU !!!

SI PETA EL GOVERN TURURUT PAIS.

I VISTA AL CNI! ESTEM AL PUNT D MIRA !!!
Demanem el q és nostre
Anònim, 16/02/2013 a les 20:07
+18
-1
És increible q no ens paguin el q és nostre, els nostres diners. Si Espanya no en té prou diners per tornar-nos el q ÉS NOSTRE que ho restin dels propers impostos. Ja està bé!!!!! Per què em de tolerar situacions així, per solidaritat? I per què no comença Espanya a ser solidaria i respectuosa amb Catalunya? A respectar la nostra cultura, a escoltar el q volen els seus ciutadans clarament exposat en una manifestació d'1'5 M de persones q ha fet ressó en tot el món!!!!!
L'única manera de ser independents és mitjançant la unitat de tot un poble i els seus polítics. Proclamem-ho al món. Mostrem la repressió d'Espanya cap el dret a decidir del poble català i deixem en evidència les seves pràctiques fraudulentes i antidemocràtiques.
Apa noi....
Anònim, 16/02/2013 a les 20:08
+7
-15
Perque no la dius més grossa, es clar que el pais es defa a les mans, tu saps els casos de corrupció que hi ha damunt de la taula, i aixó s´afegeix els casos de espionatge que va promulgar el Trispartit en el cual vosaltres els de ERC també erau socis.. als quals avui escupiu a la cara als del PSC... on vols anar bou llaurado amb aquet panorama....que cau i cau tot...
Panorama
Anònim, 16/02/2013 a les 20:10
+16
-3
El govern no reventara, el que reventara es CATALUNYA PER CULPA DE VOSALTRES ELS POLITICS...
Resposta.
Anònim, 16/02/2013 a les 20:12
+14
-2
Quina sera la resposta de CIU, a la AMENAZA INMINENTE DELS DE ERC, POTSER EL PACTE AMB ELS DEL PSC PELS PROXIMS PRESUPOSTOS...
Declaració
Anònim, 16/02/2013 a les 20:15
+9
-10
Aixó que ha fet el Junqueras, es una delcaració de guerra contra els de CIU, cosa que ja veurem con els hi surt la jugada....
FORA
Anònim, 16/02/2013 a les 20:32
+14
-28
ERC... FORA FORA FORA FORA FORA FORA... VISCA SI, I LA CUP VISCA VISCA VISCA VISCA, A LES PROXIME ELECCIONS VOTARE SI O LA CUP, PERQUE AQUEST TRAIDORS DE ERC NO ES MEREIXEN RES DE RES FORA FORA ELS DE ERC VISCA VISCA LA CUP I SI VISCAAAAAAAA...
Genial
Anònim -TGN, 16/02/2013 a les 20:32
+19
-1
Cal algú que sigui prou fort i no tingui por de tirar endavant i que defensi la voluntat del poble.
Volem decidir!
Situació.
Anònim, 16/02/2013 a les 20:39
+20
-2
Casos de corrupció...
Casos de espionatges...
Casos de desnonamets...
Retallades i mes retallades...
Enfrentaments a tor i a dret... entre les diferents partits politics...
Una esquerra catalana enfrentada i tragiversada de quan eren socis i que ara son enemics...
Ja no ens roben els de fora.. si no fins hi tot catalans roben a catalans...
Assaltament de masies.. dia rere dia sense trovar cap solució al problema...

Reventar... jo crec que reventar ja esta tot reventat, ara toque sobreviure com pugui el pobre ciutada...
UFFFFF...
Anònim, 16/02/2013 a les 20:41
+21
-5
Atacs i re-atacs de un pais enfonsat i fracasat... la pregunta es: CATALUNYA CAP A ON VA....
increible2
Anònim, 16/02/2013 a les 21:46
+8
-45
La realidad los ciudadanos ya la sabemos.Delo que nos pueda decir CIU el 90%no nos lo creeremos son unos corruptos y mentirosos.
JUNQUERAS NO T'EXPLIQUES BÉ!
Anònim, 16/02/2013 a les 23:21
+11
-3
Si el 2014 no fem el referendum per responsabilitat de CiU: REBENTAREM EL GOVERN! I si és responsabilitat del gobierno central QUE REBENTARAS????
Anem al tantu amb el "divide i venceras"
Roser F, 16/02/2013 a les 23:42
+13
-1




"Si deixem que ens facen callar, si ignorem el que fan amb els nostres drets i amb el nostre futur, serem una generació perduda.
És en les nostres mans defensar el que és nostre."
-Clara Dies-
DUI ja!
Jasan, 17/02/2013 a les 00:08
+23
-2
El 2014 esta molt lluny i España esta molt a prop. No podem esperar tant, caganers.El pais s`enfonsa.Feu una DUI ja!
L'estèril obsessió per les dates.
jo mateix, 17/02/2013 a les 04:13
+17
-1
Em sembla molt bé l'actitut de resolució i la fermesa demostrada per Oriol Junqueras amb les seves declaracions d'ahir. No obstant penso - com tants - que el nostre país no ha d'esperar fins al 2014 per a decidir el seu futur sobirà. No ens hem d'obsessionar amb les dates, és molt més senzill que això. La urgència de la necessitat de convocar la consulta pel dret a decidir no deriva de més o menys dilació en la seva convocatòria,crec. En tot cas deriva de la necessitat d'aquest país per deslligar-se del cos podrit i moribund que és el Regne d'Espanya, ja que si no ho fa el seguirà irremisiblement en el seu enfonsament a l'abisme. A més, és una realitat a ulls de qui ho vol veure que, cada vegada hi ha més gent que entén que la independència de Catalunya és la única sortida a la crisi econòmica i a l'ofec de les finances de la Generalitat. La gent que així ho pensem ja sóm àmplia majoria, més enllà de si la nostra llengua d'ús habitual és el català o el castellà. La independència de Catalunya ja no és un objectiu vinculat únicament al sentiment identitari d'una part de la seva població, és, sobretot, un objectiu àmpliament compartit per una majoria de la seva població, i ho és per sobre del seu sentiment d'identitat. Per això darrer els polítics espanyols i els unionistes que hi ha ací mateix (Ciutadans, PP i PSC-PSOE), que ho veuen, estan tant nerviosos i ansiosos per estroncar tot el procés d'alliberament nacional de Catalunya. Tamé és per això que cal que els partits polítics que poden fer realitat la convocatòria del dret a decidir s'ho plantegin com un objectiu prioritari sense més dilació, si pot ser per als mesos immediats, com més aviat millor. És ara que la cosa està prou madura, penso que esperar al 2014 pot ser un error tàctic irreparable. Només cal que els partits que van votar a favor de la declaració de sobirania al Parlament impulsin i aprovin una llei electoral catalana que contempli la convocatòria del referèndum, i que aquest es celebri quan abans millora. Per als qui volen legalitat,cap problema,fem-ho legal nosaltres mateixos d'acord amb la sobirania natural i irrenunciable que té el Parlament de Catalunya. Aquesta vegada no ens podem permetre perdre bous i esquelles, i seria una llàstima perdre´ls per culpa d'un monumental error tàctic dels partits sobiranistes, degut a la fatal espera fins al 2014. Siguem seriosos, Catalunya no tornarà a tenir una oportunitat com aquesta en molt de temps. És que ens hem d'esperar 300 anys més?
La Generalitat ha de fer una campanya informativa nacional - Sr Mas, el poble no pot esperar!!!!!
Escanyafeixistes, 17/02/2013 a les 09:30
+16
-0
La Generalitat ha de fer una campanya informativa nacional
Manel, 16/02/2013 a les 18:15

Chapeau company, si senyor és això!
Junqueras dixit
Anònim, 17/02/2013 a les 09:45
+14
-1
No cal posar el crit al cel per les paraules d'en Junqueras. Van ser dites dins d'un context explicatiu, per a ressituar les posicions de debilitat a què pot veure's abocada la formació del nostre govern, per les pressions que rep de part de gent poderosa i minoritària, des del punt de vista demogràfic, que burxen cada dia amb més insistència per fer que el govern desisteixi de conduir el procés d'independència al punt de no retorn del referèndum. Caldria, per tant, en redactar les notícies, tenir en compte el context en què són fetes unes declaracions certament contundents i clares, per tal de poder transmetre la totalitat del missatge. Un titular esbiaixat potser té més impacte emocional, però ens allunya del raonament general que el justifica com a epíleg.
Tancament de caixes és el que toca...
Anònim Barcelona, 17/02/2013 a les 09:51
+17
-0
Tancament de caixes és el que ara toca...Que les finances de la Generalitat no es trobin escanyades...Prèviament això, implica fer, una difusió institucional de l'escanyament que pateix el nostre país a tots els conciutadans...Això serà una avantsala a la celebració d'un referèndum amb totes les garanties,o bé ( si s'esgoten totes les possibilitats de referèndum ( via estat espanyol, via internacional )) una declaració unilateral d'independència...Tot i així, hem de ser conscients, que això no serà fàcil de realitzar. Cal fer les passes correctament...En tot cas, el toc d'atenció del Sr Junqueras, denota que CiU s'està començant a dormir en els llorers...I també que cal tallar de socarrel totes les temptacions anestessistes, i començar a moure fitxa...
Ja veurem
Joanet, 17/02/2013 a les 10:06
+10
-1
Ja n´hi ha prou de declaracions de pit i collons d´uns i d´altres! Continuem amb el ciri a la mà! Ja sabem que CiU pateix de tremolor de cames. Junqueres, perquè t´associaves amb ells? No s´els podia pressionar d´altre manera? Compte, perquè des de fora ens ataca el CNI i des de dintre tenim CiU, a banda els quintacolumnistes a sou de l´Estat directament o indirectament via el CNI (C´s,PP,PSOE(mal nomenat PSc)).
Estratègies dilatòries, fer coincidir amb Escòcia el dia del referèndum/consulta/el que sigui, embolicar els temes de corrupció més enllà del que manen les instruccions del Govern central, fals distanciament Mas/Duran, etc. Tot són maniobres dilatòries de can CiU per treure una excusa i no fer el que toca.
Tothom sap que l´única sortida serà la declaració unilateral des del Parlament. I aquí sí, sí, sí, que calen pit i collons. I amb CiU al capdavant: mala peça tenim.
Mentrestant, cada dia que passem dins d´aquesta situació administrativo-política de dependència a un país que més sembla una reserva europea antropològica de neandertals, més nombres tenim per la rifa d´un piset a can Pistraus!
I encara hi ha qui a Catalunya es vanta de ser espanyol! Increïble però cert, l´adn neandertal s´escampa per les nostres contrades.
Quants són del CNI?
Miquel Strubell i Trueta, 17/02/2013 a les 10:32
+18
-0
No acuso ningú. Només demano si algú dubta que l'Estat tingui centenars de professionals a sou en intervenint tots els espais de debat sobiranista (i dotzenes més fent el Màster) per sembrar la divisió entre els que treballen per l'alliberament -per la via pacífica i democràtic- d'aquesta part de la nostra nació? Si us plau, no caiguem en els paranys que dia sí, dia també, ens paren! No els donem més satisfaccions! L'atac visceral, la desqualificació són tàctiques legítimes però ens fan un mal en un moment en què l'objectiu polític de la majoria del país és clarament majoritari i l'oportunitat potser única, I certament històrica!
No ens dividim entre nosaltres
Joanet, 17/02/2013 a les 12:48
+14
-1
Què més voldria jo que tots anéssim a una! Ja seriem independents fa temps! Però la realitat és el que és. Si volem reeixir ens cal una forta dosi d´autocrítica (fer el paper d´en PEPITO GRILLO) i saber quines són les nostres febleses. Crec més important interessar-nos per aquestes que no pas pel que pugui fer el Govern central que ja sabem com anirà. La independència l´aconseguirem o l´enfonsarem nosaltres els catalans. Desgraciadament hi ha massa divisió, massa protagonisme, poc sentit de país i debats estèrils a hores d´ara. Mentre no donem una imatge de fortalesa, decisió i unió res farem davant Europa. En aquests temes només triomfa el caràcter fort i la columna vertebral ben dreta. I a hores d´ara això només està mal apuntalat.
Tenim pressa
Anònim, 17/02/2013 a les 13:03
+21
-1
Si la independència triga molt a arribar, estarem més morts que vius, tenim pressa, el panorama és desolador i el país està agonitzant. Per part dels líders polítics cal més força, cal empenta, cal celeritat i per la gent del carrer cal més unió entre els propis catalans.
Molt be
Anònim, 17/02/2013 a les 21:36
+8
-3
I sobre-tot si està aquest Duran i lleida, al teniu que reventar
Potser millor construir que rebentar?
Anònim, 17/02/2013 a les 22:46
+4
-5
Ells són així, sempre ho han estat. Ningú no se'n hauria d'estranyar. Sembla que davant una empresa tant complicada com la que tenim entre mans, enlloc d'aplicar la màxima racionalitat en l'assoliment de l'objectiu suprem, en haurem de conformar en unes embestides. Com he dit, res de nou. Tot molt trist, com sempre.
Totalment d'acord
Anònim, 18/02/2013 a les 00:52
+15
-1
Crec que CIU parla molt peró falten fets. Ja sé que no es fácil peró he vist l'entrevista d'en Junqueras al 3/24 i lo que ha dit es el que vol la majoría del poble catalá. En Durán no ens deixa ni ens deixará viure i ja sabem que el seu orgull (aspira a President) ens pot fer molt mal. Si hi há alguna remodelació al estat escanyol (justicia, monarquía, desnonaments, autonomies etc.) i ens enganxa dintre com ara, ens donarán una tontería per tenirnos contents i enganyats i continuarem pitjor que ara. Hem de marxar ja!. Sr. Junqueras confiem amb tú, día que passa son calés que no tornen i hi han molts altres fets que prioritçen l'independéncia sobre totes les coses. El CNI s'está reforçant internacionalment, estem espiats, la corrupció augmenta etc. Ja n'hi há prou. Junqueras apreta el que puguis per lograr marxar d'aquesta merda de país. Hisenda catalana i proclamem l'estat catalá. Marxem ja avans que sigui massa tard!!!
DECLARACIÓ UNILATERAL D'INDEPENDÈNCIA JA!
SÓC DE TREMP, 18/02/2013 a les 10:54
+10
-2
Els "Matins de TV3" fan molt de mal a la lluita sobiranista de Catalunya.
El govern de l'estat està molt content perquè ha aconseguit el seu objectiu:
DESESTABILITZAR CATALUNYA

DECLARACIÓ UNILATERAL D'INDEPENDÈNCIA PER NO MÉS ENLLÀ DE SANT JOAN D'ENGUANY, DIADA DELS PAÏSOS CATALANS!
ERC
Anònim, 18/02/2013 a les 16:44
+3
-5
ERC , Ja torna a treure pit,no canviarà mai,
Resposta a Anònim, 16/02/2013 a les 17:42
Marc de Corçà, 18/02/2013 a les 19:39
+0
-0
Ho estem consultant amb la teva parella...
Rebento, rebentes, rebenta...
Isabel Santos, 18/02/2013 a les 21:52
+3
-2
Si algú de SI hagués dit aìxò, els mitjans haguessin muntat un nou progrom contra els independentistes solidaris. O no?
ESTA BOIG!!!
Anònim, 19/02/2013 a les 11:39
+1
-7
Aquest tio esta boig, despres diu que la democracia es la unica manera de conseguir la consulta. Collons pues amb aquestes declaracio de democracia res de res!!! Tot el que sigui radicalisme no pot ser bo, i aquest senyor vol provocar una guerra. Amb els problemas que tenim al Pais nomes faltava aquest tio per liarla encara mes. Sr. Mas la va cagar en adelantar las eleccions i ara te que aguantar i baixar-se els pantalons amb ERC. Quina cagada mes gran!!!
Més val això que res
Anònim, 19/02/2013 a les 12:54
+1
-2
Una Catalunya capitalista? El que cal es la dictadura del proletariat, però ja arribarà per sí sol.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Mariano Rajoy i Pedro Sánchez, reunits a la Moncloa | Twitter.
01/01/1970
Els socialistes també avancen que l'aplicació de l'article 155 comportarà la intervenció de TV3 i dels Mossos d'Esquadra
01/01/1970
Totes les notícies de NacióDigital relacionades amb les conseqüències de l'1 d'octubre
 10:38 ÚLTIMA HORA El PP i el PSOE pacten convocar eleccions a Catalunya el gener. El Consell de Ministres es reunirà aquest dissabte de forma extraordinària per aprovar les mesures derivades del 155.
 10:32 VÍDEO El PSOE ja confirma que s'intervindrà TV3. La secretària d'igualtat del partit Carmen Calvo considera que la Generalitat, els mitjans de comunicació i les forces de seguretat "han de ser neutrals".
 09:53 El CTTI espera l'arribada de la Guàrdia Civil per buscar correus de l’1-O. Els treballadors esperen a l'interior però els agents, que han de buscar informació sobre la "inacció" dels Mossos durant el referèndum, encara no han arribat.
 09:50 Ada Colau reclama al president de la Generalitat, Carles Puigdemont, que renunciï a la via unilateral perquè redueix els consensos. "No donarem suport a una declaració unilateral d'independència, assumeixi la forma que assumeixi", adverteix.
 09:49 Ada Colau retreu a Iceta que dugui una xapa a favor del diàleg i vegi "inevitable" l'aplicació del 155. "Si està pel diàleg, no pot estar pel 155", defensa.
 09:49 L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, considera que el pacte amb el PSC a l'Ajuntament "funciona molt bé", però creu que no es pot concebre l'aplicació de l'article 155, cosa que podria portar a trencar l'acord de govern de BComú amb els socialistes, segons ha dit als Matins de TV3.
 09:22 Junqueras aposta per declarar la independència «el més aviat possible». El vicepresident del Govern rebutja convocar unes eleccions autonòmiques: "Crec que no és la millor manera d'avançar".
 09:15 El diputat de la CUP al Parlament Benet Salellas defensa: "La república catalana és l'única possibilitat de defensar-nos dels atacs de l'estat espanyol". Ho ha dit als Matins de TV3.
 08:59 Oriol Junqueras assegura que el trasllat de seus socials d'empreses fora de Catalunya "no té impacte" sobre la recaptació de l'IVA, l'IRPF ni l'impost de societats. A més, defensa que la decisió de les companyies és "temporal".
 08:55 Oriol Junqueras, sobre el nou registre de la Guàrdia Civil al CTTI per buscar correus de l'1-O: "És diàleg a tota màquina".
 08:51 ÚLTIMA HORA La Guàrdia Civil es persona al CTTI per buscar correus de l'1-O.
 08:49 Oriol Junqueras rebutja convocar unes eleccions autonòmiques. "Crec que no és la millor manera d'avançar", argumenta.
 08:49 Oriol Junqueras afirma que, si depèn d'ell, la declaració d'independència es farà "de la millor manera i en el temps més curt possible".
 08:48 El vicepresident del Govern, Oriol Junqueras, no descarta que acabi empresonat: "No ho he descartat mai". Ho ha dit en declaracions a El Matí de Catalunya Ràdio.
 
 08:36 L'independentisme pressiona l'Estat amb cues per retirar diners dels bancs. ANC i Òmnium demanen als ciutadans que treguin efectius de les cinc principals entitats financeres i que, en el cas del Banc Sabadell i La Caixa, especifiquin el rebuig a la decisió del canvi de seu.
 08:32 ​Fernando Martínez-Maillo considera "una barbaritat" la crida de l'ANC i Òmnium a retirar diners dels caixers, i afirma que "potser és per pagar la fiança del senyor Mas". Segons ell, "aquestes organitzacions han demostrat la seva actitud anticonstitucional".
 08:32 El coordinador general del PP, Fernando Martínez-Maillo, assegura que Puigdemont té de marge per "rectificar i tornar a la legalitat" fins que se celebri el ple del Senat. No obstant això, ara com ara "no queda cap altra opció que aplicar l'article 155", segons ha dit en declaracions a la Cadena SER. L'objectiu últim és convocar eleccions, ha afegit.
 08:03 Arrenca la primera "acció directa pacífica" convocada per Crida per la Democràcia per pressionar l'Estat. De moment, poc moviment als caixers del cinc grans bancs de Catalunya.
 23:54 Inés Arrimadas titlla d'"irresponsables" l'ANC i Òmnium per la crida a retirar diners dels bancs. Crida per la Democràcia insta la ciutadania a fer-ho aquest divendres, de 8 a 9 del matí, als cinc principals bancs.
 23:34 VÍDEO El «Polònia» versiona el «Help Catalonia» d'Òmnium: «Forget Catalonia». El programa d'humor ha girat la truita i ha posat al davant de la càmera la vicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaria demanant ajuda per Espanya davant els "deu o vint" catalans independentistes.
 23:33 Ciutadans a Manresa afirmen que "se senten tristos" pel que va passar l'1 d'octubre i amb l'empresonament dels "Jordis". El ple de l'Ajuntament de Manresa demana la dimissió i declara persones "non grates" Mariano Rajoy, Juan Ignacio Zoido, Enric Millo i Emilio Ablanedo, i exigeix el cessament immediat del responsable directe de l'operatiu, Diego Pérez de los Cobos.
 23:16 ÚLTIMA HORA La Guàrdia Civil abandona la comissaria dels Mossos d'Esquadra a Lleida després d'onze hores. Han estat recopilant les gravacions de la centraleta de comunicacions de la comissaria de Ponent l'1-O i la informació dels mòbils de dos comandaments i un agent.
 22:06 VÍDEO Un centenar de persones reben Albiol a Sant Cugat amb una cassolada per reclamar la llibertat del Cuixart i Sànchez. El president del PP català ha assistit a la inauguració de la nova seu a la localitat vallesana.
 22:05 ÚLTIMA HORA ANC i Òmnium criden a retirar diners dels bancs per pressionar l'Estat. Les associacions demanen als ciutadans que treguin efectius de les cinc principals entitats financeres i que, en el cas del Banc Sabadell i La Caixa, especifiquin el rebuig a la decisió del canvi de seu.
 21:40 VÍDEO Crida per la Democràcia, abans d'anunciar les accions directes: «Recorda, no estàs sol». L'entitat ha publicat un vídeo a les xarxes socials en què recorda que "junts ho podem tot", en referència a les futures mobilitzacions organitzades pel sobiranisme.
 21:37 El vicepresident Oriol Junqueras ha admès aquest dijous que el Govern està "gens satisfet" amb el fet que algunes companyies hagin traslladat les seus socials fora de Catalunya, però ha volgut remarcar que hi ha 260.000 empreses que es mantenen.
 21:24 Agbar reubicarà la seu social a Barcelona quan es recuperi l'«estabilitat». El conseller delegat de la companyia assegura que traslladar-se a Madrid va ser una decisió "dolorosa".
 21:11 Unes 700 persones protesten contra el govern espanyol en dues manifestacions pel centre de Girona. Durant les marxes s'han escoltat crits contra l'aplicació de l'article 155 i demanant la llibertat de Sánchez i Cuixart.
 21:04 Jordi Ballart guarda silenci davant de l'aplicació del 155 amb l'aval del PSOE. L'alcalde de Terrassa va assegurar que plegaria per "ètica" si els socialistes avalaven la intervenció de l'autonomia catalana. Informa Albert Prieto i Sergi Ambudio.
 20:44 Europa insisteix: "No hi ha espai per a la mediació internacional". Donald Tusk, president del Consell Europeu, assegura que Catalunya "no forma part a nivell formal" de les converses entre els líders del continent.
 20:31 VÍDEO El Teatre Nacional, dempeus cridant «llibertat» per Sànchez i Cuixart. El TNC ha dedicat l'estrena de l'obra "Desig sota els oms" als líders sobiranistes empresonats.
 20:30 La pluja frustra la segona concentració a Tarragona per exigir l'alliberament de Cuixart i Sànchez. Tot i les condicions meteorològiques adverses, una cinquantena de persones s'han aplegat a les portes de la subdelegació del govern espanyol per demanar la llibertat dels «presos polítics». Informa Jonathan Oca.
 20:19 La referència cinematogràfica del «The Telegraph» per il·lustrar l'independentisme. El diari britànic publica una vinyeta representant el procés català coincidint amb l'anunci de l'aplicació del 155.
 20:09 PRIMÍCIA ERC ja està a punt pel pitjor escenari: té un pla per si la il·legalitzen. Els republicans han informat els seus quadres sobre com reaccionar per preservar l'organització i la logística del partit. Per Roger Tugas. 
 20:03 La Fiscalia maniobra perquè el Govern aparti Josep Lluís Trapero de les seves funcions. El ministeri públic demanarà a l'Audiència Nacional que notifiqui al Departament d'Interior les mesures cautelars contra el major per sedició i s'apliquin les normes disciplinàries de l'estatut de la policia catalana.
 19:49 L'anunci del 155 ja afecta l'economia: l'Ibex tanca en vermell i la prima de risc s'enfila. Melià Hotels i la immobiliària Colonial han liderat les pèrdues del selectiu espanyol a la borsa.
 19:47 Les càrregues de l'1-O van ser «desproporcionades i violentes», segons entitats de drets humans. ​Un informe de la plataforma #SomDefensores denuncia l'ús de la força per part de la Policia Nacional i Guàrdia Civil el dia del referèndum.
 19:46 EN PROCÉS «En un escenari de conflicte, Espanya sap que hi té molt a perdre». Oriol March, redactor de Política de NacióDigital, analitza els passos previs a l'aplicació del 155 i l'aixecament de la suspensió de la declaració de la independència.
 19:10 Concentració davant la delegació del govern espanyol per l'alliberament de Sànchez i Cuixart. Desenes de manifestants convocats per la CUP protesten sota la pluja per l'empresonament dels presidents d'Òmnium i ANC.
 19:05 Les càrregues de l'1-O van ser «desproporcionades i violentes», segons diverses entitats de drets humans. Un informe de la plataforma #SomDefensores, presentat aquest dijous, denuncia l'ús de la força per part de la Policia Nacional i Guàrdia Civil el dia del referèndum.
 18:53 Ple monogràfic o debat de política general: les vies per declarar la independència; ho expliquen Sara González i Oriol March. Junts pel Sí i la CUP perfilen la millor manera d'aixecar la suspensió amb l'horitzó de l'aplicació de l'article 155 de la Constitució. L'independentisme sospesa sotmetre a votació el procés constituent per sumar suports dins de Catalunya Sí que es Pot.
 18:49 El mail que ha enviat el govern espanyol a l'ambaixador belga: «Prenem nota». Madrid s'ha queixat al representant del govern de Bèlgica a l'Estat per les declaracions del primer ministre Charles Michel fent una crida al diàleg.
 17:36 Demanen un "relleu urgent" dels agents de la Guàrdia Civil destinats a Catalunya per aturar el procés independentista. L’Associació Espanyola de la Guàrdia Civil es mostra convençuda que de voluntaris "no en faltaran".
 17:28 Carme Forcadell, al «Frankfurter Allgemeine»: «Europa no pot mirar més cap a una altra banda». La presidenta del Parlament denuncia al diari alemany que Jordi Cuixart i Jordi Sànchez són "presos polítics".
 17:28 El Parlament Europeu descarta fer un debat sobre l’empresonament de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. El vicepresident del PPE, Esteban González Pons, ha afirmat que l’Eurocambra no pot “censurar” l’acció de la justícia quan s’actua “d’acord” amb la llei.
 17:19 Vladimir Putin: «Europa hauria d'haver pensat molt abans en el problema de Catalunya».
 17:04 De L'estaca a La flama: 155 cançons de lluita per aplicar aquests dies. Una llista d'Enderrock amb temes que criden "a la revolta, a la unitat, a la resistència i, sobretot, a la pau per davant de tot".
 16:19 Urkullu demana al govern espanyol que no apliqui l'article 155 perquè no s'ha declarat la independència. El lehendakari reclama a Puigdemont i a Rajoy que dialoguin "sense condicions ni humiliacions".
 16:12 El Suprem manté la intervenció de Montoro als comptes de la Generalitat. El tribunal rebutja el recurs del Govern i recorda que els diners del FLA no es poden destinar a "finançar una activitat inconstitucional" com el referèndum.
 16:09 L'ex-primer ministre d'Itàlia i líder del partit Forza Italia (FI), Silvio Berlusconi, ha assegurat que ell no hauria enviat la Guàrdia Civil per impedir l'1-O. "És una crisi molt difícil que, crec, pot resoldre's amb el diàleg. Jo no hauria enviat la Guàrdia Civil als catalans per obstaculitzar el vot en el referèndum", ha declarat quan ha arribat a Brussel·les per participar en una reunió del Partit Popular Europeu (PPE) prèvia al Consell Europeu.
Entrades anteriors »
Ferran Casas
01/01/1970
Les entitats han decidit que la primera víctima de l'acció directa siguin els bancs, que han decidit jugar un rol polític. Avui també són notícia el consell europeu, els pactes del PSC, les 155 cançons de lluita, el manifest dels «clàssics» de l'ANC, la pantanada de Tous i Quimi Portet
Carles Puigdemont, en un acte amb els Mossos d'Esquadra | Govern
01/01/1970
L'executiu preveu que l'Estat prengui mesures "quirúrgiques" que afectin competències claus de l'autogovern, des de l'estructura política i administrativa fins al comandament dels Mossos | "La Generalitat no desapareixerà", assenyalen al Govern en referència a una intervenció agressiva de l'autonomia que substitueixi alts càrrecs
Carles Puigdemont i Jordi Turull, durant el consell nacional del PDECat | ACN
01/01/1970
El president garanteix al PDECAT que "posarà el play" i s'avança cap a un ple extraordinari en un termini de pocs dies | Membres del Govern consideren l'opció "menys dolenta" que hi hagi noves eleccions però ERC, Demòcrates i la CUP la rebutgen | Els partits preparen els quadres per la "fase resolutiva" si s'intervé l'autogovern
Josep Soler, director de l'Institut d'Estudis Financers | Adrià Costa
Pep Martí | 11 comentaris
01/01/1970
El director general de l'Institut d'Estudis Financers afirma que el govern espanyol menteix quan diu que "una Catalunya independent seria inviable" | Crític amb el procés, l'economista assegura que "una intervenció dura de l'Estat faria que l'independentisme passés del 50% al 80%"
Sara González | 20 comentaris
01/01/1970
Dirigents socialistes manifesten la seva incomoditat amb un discurs del PSOE que consideren massa ancorat a l'estratègia de Rajoy | L'escalada repressiva del govern espanyol ha motivat que alcaldes del PSC s'hagin pronunciat al marge de les consignes de la direcció d'Iceta