L'ambaixador dels EUA a Espanya assegura que «aprendrà català»

| 14/02/2013 a les 13:48h
Arxivat a: Política, eua, alan solomon, procés català
Aquesta notícia es va publicar originalment el 14/02/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'ambaixador Alana Solon, amb Josep Piqué, aquest migdia a la seu del cercle. Foto: QS/ND

L'ambaixador dels EUA per Espanya, Alan D. Solomont, ha assegurat aquest migdia que aviat començarà classes per aprendre català. Així ho ha informat en una conferència organitzada per Cercle d'Economia per parlar sobre les relacions entre Espanya i els Estats Units, sobretot econòmiques.

Solomont, que fa tres anys que és a Espanya, ha recordat que "sembla que passi més temps a Barcelona que no pas a Madrid".  Després de tres anys, i ja dominant un castellà prou àgil, Solomont ha avançat amb certa solemnitat que "ara començarà aprendre català".

Sobre la independència de Catalunya s'ha remès al posicionament oficial de l'administració nord-americana exposat fa dues setmanes pel canal oficial. De fet, fins i tot,  portava preparada i escrita la resposta que considera el procés sobiranista un  afer intern espanyol i que ha llegit davant un auditori ple de representants del Govern, amb el conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, al capdavant o el secretari de relacions exteriors, Roger Albinyana. L'ambaixador també ha agraït les constants referències del president de la Generalitat, Artur Mas, a Massachusets com exemple per a Catalunya, estat de naixement del diplomàtic nord-americà.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SócNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Benvingut al club , senyor ambaixador .
Anònim, 14/02/2013 a les 14:44
+33
-2
I que aquest club sigui el dels que compleixen la seva paraula promesa .Profesorat no li faltarà.
Perquè de matadors que a Espanya fan brindis al sol ja n'hi ha massa.
Força Alan !
Això pinta bé!
Vicenç Ramoneda, 14/02/2013 a les 15:58
+51
-2
"L'ambaixador dels EUA a Espanya assegura que «aprendrà català»"
Això pinta bé!
Cultura
Anònim, 14/02/2013 a les 16:04
+31
-1
Si aprèn català ja farà molt més que molts ambaixadors espanyols que hi ha pel món, que saben castellà i amb prou feina, oi Sr Trillo? ... ja no parlem de molts espanyols que viuen i treballen a Catalunya, tot plegat no deixa de ser un problema de cultura i respecte vers els drets dels teus conciutadans.
& quan hagi apres la lengua se retirarà
Anònim, 14/02/2013 a les 16:05
+3
-11
O lo nomenaran a Taiwan.
O és ara, o ja pleguem per sempre més.
Anònim, 14/02/2013 a les 17:04
+9
-0
Em fa que ja l'hauries d'estar aprenent, no creus?
Més que res per dignitat.
És que si esperes massa et fotran fora.
Benvingut a Catalunya!!!!!!
Maggie, 14/02/2013 a les 17:20
+23
-0
Voldria donar-li les gràcies si més no, per la seva bona intenció i coratge d'aprendre català, cosa que a Catalunya hi ha persones que havent nascut al país, no han fet la intenció ni d'aprendre la "A". Si vol podem fer clases de conversa, plegats. Pit, força i endevant Sr. Solomon :-D
Ell fa els deures: & nosaltres?
Anònim, 14/02/2013 a les 17:25
+8
-1
Està bé, però no veig que el Parlament vagi per feina!
Iep! Que encara és una promesa: no és una realitat! (que ja ens coneixeeeem)
De totes maneres, demostra que tots aquests funcionaris no serveixen per res, perquè mira que destinar-te a un país del qual no coneixes la llengua...
"vaig a aprendre la llengua" = poca feina!
Com diria en Pujol: "això no serveix per res!"
Anònim, 14/02/2013 a les 17:27
+0
-25
Què, convergents i Mugronistas; Esguerranosos?
Serem independents o què?
Zzz
Learning
Anònim, 14/02/2013 a les 17:42
+7
-0
Proposo que tots els càrrecs USA a CAT tinguin un curs bó de català, i que portin més gent que hi sigui allà Espanya.
Podriem posar-los també la TV3 que n'aprendràn molt, amb el Gran Dictat, i de pas aprendre anglès i més que és bó fer molt en ambdues direccions
Clamoròs silenci tement la reacció popular
Anònima, 14/02/2013 a les 18:24
+9
-3
Clamoròs silenci tement la reacció popular. Ni Nació Digital ni El Singular Digital han dit ni mu sobre l'ominosa sentència que obliga Laporta i uns directius de la seva junta a respòndre amb el seu patrimoni d'unes perdues generades per altres. Sens dubte temen l'expressió d'una reacció popular en contra. Ho trobo força lleig, aquest silenci. Patètic el sr Fuentes clamant per l'execució de la sentència des d'un mitjà públic, a l'alçada del personatge, i molt be per en Benedito.
Lliço i detall de gran significat
Anonim, 14/02/2013 a les 20:43
+12
-0

Gracies sr. Solomon per el detall de dir que tot un embaixador USA te la intencio d'apendre el catala. Aquet petit detall d'intencions del sr.Salomon es molt mes important de lo que la gent es pensa. D'entrada posa amb una incomoda evidencia a una gran quantitat de grups socials catalans i espanyols
Certs grups d'empresaris
Associacions (circulos, etc)
Funcionariat estatal afincat a Catalunya
Grups pol.litics determinats (PP C's)
Grups socials nescuts a Catalunya o afincats desde fa 40/50"anys incapaços d'articular una paraula en catala.
La Monarquia Espanyola. etc etc

Tots els agents del circuit diplomatic USA no diuen les coses perque si d'una manera improvisada. Aqueste declaracio del embaixador pot semblar un petit detall circumstacial del moment, pero te un missatge d'una carga simbolica importantissima!! Avis a navegants!

Ho torno a repetir, gracies Mr.Salomon !

Independencia ?
Anònim, 14/02/2013 a les 23:12
+1
-11
Santa inocencia
Aquest és jueu i ens entèn ...
Sigma, 15/02/2013 a les 00:07
+10
-0
Aquest ambaixador segur que entén la nova diplomàcia catalana tan similar a les caixes de ressonància que en forma de diàspora tenen els jueus per tot el món.

Gairebé sembla que el govern d'Artur Mas està ben assessorat des de l'exterior.

En canvi la política de " la Caverna " i en concret tan del Mariasno com del seu ministre d'exteriors ( descendent de militars i militars .. ) es penosa. A l'estranger se'n riuen d'ells ...
I.. em sembla ......
Sigma, 15/02/2013 a les 05:05
+5
-2
Que els catalans haurem d'aprendre l'hebreu.
Notícia: "L'ambaixador (...) apel·la a la constitució (...)"
Anònim, 15/02/2013 a les 09:06
+4
-1
Titula Naciodigital:L'ambaixador dels EUA a Espanya assegura que «aprendrà català»

Titular Vilaweb: L'ambaixador dels EUA a Espanya apel·la a la constitució per resoldre el procés català

Tothom es fa la seva pel·lícula. Ens fixem en coses irrellevants en lloc d'anar al grà i demanar tots plegats la independència davant del Parlament de Barcelona.