David Fernàndez: «Catalunya té un problema: la Brimo»

| 13/12/2012 a les 15:39h
Arxivat a: Política, brimo, cup, david fernàndez, mossos, 14N
Aquesta notícia es va publicar originalment el 13/12/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.


Crítiques duríssimes del cap de files de la CUP al Parlament, David Fernàndez, a la gestió del conseller d'Interior en funcions, Felip Puig. Després de la compareixença d'aquest matí de  Puig per donar explicacions de l'actuació dels Mossos durant la vaga general del 14N, Fernàndez ha definit la Brigada Mòbil de la policia amb contundència. "Aquest país té un problema, els Mossos tenen un problema, i aquest problema es diu Brigada Mòbil", ha sentenciat el líder de l'esquerra independentista a la cambra catalana.

Fernàndez ha assegurat no veure "cap diferència" entre el model policial de Puig i el del "franquisme". En aquest sentit, ha recordat les nou persones que han perdut un ull a Catalunya per bales de goma dels Mossos des del 2009. Fernàndez ha demanat la dimissió de Felip Puig i la dissolució de la Brigada Mòbil. El diputat electe de la CUP també ha assegurat que seguirà pressionant perquè la justícia resolgui el cas d'Ester Quintana -la persona que va perdre un ull durant els aldarulls del 14N-. "És un cas de violència policial i del sistema", ha reblat Fernàndez.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SócNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

prova
Anònim, 13/12/2012 a les 15:56
+20
-13
Té molta raó, Sr. Fernández: jo -i molta gent- ignorem si aquest sistema ens pot conduir cap a la felicitat; passa com amb els diners: no sabem si porten a la felicitat; de totes maneres, que ens ho deixin provar.
Té rao
Anònim, 13/12/2012 a les 16:00
+60
-37
Jo proposo que es disolgui la brimo, així el dia que torni a cremar barcelona i que es tornin a destrossar aparadors, vehicles i demés, ja sortirem els ciutadans amb escombres i cubells d'aigua i amb bones paraules aconsseguirem que els que provoquen aldarulls marxin cap a casa capcopts per reflexionar.
Puig, massa tou!!!
Anònim, 13/12/2012 a les 16:12
+41
-51
Jo no entenc per que la policia no deté a aquests criminals que trenquen vidres, ataquen violentament a la policia, i fan manifestacions il.legals i terroristes; paguem impostos per protegir criminals? aquesta senyora que feia allí? a ningú li passa res si no fa el boid, el delinquent, el salvatge; ja ni hi ha prou de protegir okupes, criminals i xorissos pito-flautes
Hay problemas incluso más gordos
Anònim, 13/12/2012 a les 16:14
+15
-52
Por ejemplo, las cuentas en Suiza. Los casos ITV, Sabadell, 3-4%, Palau, etc.

El problema de la corrupción sí que es un auténtico problema. Generado por una clase política corrupta, demagoga y antisocial.

¿Y estos politicos corruptos son los que van a crear una nueva Cataluña? Todo lo que salga con estas bases y sin limpiar debajo de las alfombras es papel mojado.
IC ja te qui li fara competencia amb la demagogia barata
Anònim, 13/12/2012 a les 16:18
+45
-47
Aquesta mena de demagogia barata ( suposadament d' esquerres ) tenia el seu maxim exponent a IC-IU , ara ja tenen qui els hi fa la competencia

Que ninguu esperi cap aportacio positiva de les CUP , tal com han dit ells mateixos venen al PArlament nomes a fer la punyeta a tort i dret , a fer demagogia i polulisme amb mes ganes que IC-IU
Barata
Anna G, 13/12/2012 a les 16:21
+14
-34
Demagògia barata... i tant que sí, sobretot venint d'un que encara conserva els dos uills
España, pais del delinquent i lladre Rajoy del Santa Pola del Mangante
Anònim, 13/12/2012 a les 16:33
+25
-0
Home mes corruptes que el Rajoy no hi ha ningu; realment el Rajoy nomes sap estafar, robar i enganyar; en Rajoy, ha canviat la llei de Costas per legalitzar el seu corrupte registre de Santa Pola del Mangante, que es ell; apa nen, que españa es mil vegades mes corrupta, golfa i parasitaria que els catalans!
Tenim un problema
Anònim, 13/12/2012 a les 16:34
+34
-36
Sí, Catalunya té un problema aquesta mena de neocomunistes, que si poguessin ens imposarien la dictadura del proletariat. Tots seriem iguals, però uns més iguals que els altres; ells serien la nomenklatura i viurien de puta mare; recordeu "La granja" de George Orwell?
Unes quantes coses
Anònim, 13/12/2012 a les 16:42
+51
-24
Només cal recordar les paraules del malauradament exdiputat López-Tena després del bloqueig del Parlament, les persones que l'assaltaven parlaven totes en castellà. A qui vols protegir Fernàndez?

Em sembla una lloable iniciativa que s'hagi destituït al cap dels antiavalots, un infiltrat de la policia nacional que li amagava informes al conseller; i també estic d'acord que s'ha de purgar la brimo si hi ha policies que no respecten el protocol d'actuació; però hem de tenir també molt present que tenim un element antisistema que li fa la feina bruta a l'estat espanyol per desestabilitzar les institucions catalanes.

Per què no es manifesten mai d'hisenda, la seguretat social o capitania general???

ull per ull!
Anònim, 13/12/2012 a les 16:48
+54
-22
D'entrada, i per respecte al cos de mossos, els "gossos" que van apretar el gatell i disparar projectils aquell dia els haurien d'acomiadar del cos de manera ràpida i pública.
propostes
Anònima catalana, 13/12/2012 a les 16:48
+70
-34
d'acord David, les pilotes de goma no són la solució ideal. Aleshores, quina és la vostra proposta per dissoldre els aldarulls quan hi hagi merder?

A part de critiques, espero propostes per part vostra, perquè per tenir pallassos criticons sense fotre brot ja hi ha l'Herrera i els seu seguici eco-pijo

criticar sense aportar solucions no serveix per res.
comentari de les 16'12
Anònim, 13/12/2012 a les 17:00
+51
-21
T'haurien d'estampar la culata de l'escopeta al cap com em van fer a mi els teus amics mossos d'esquadra (molts d'ells antics guàrdies civils).
I t'hauries d'assabentar que molts dels principals provocadors en les manifestacions són precisament POLICIES; els primers que rebenten manifestacions amb l'objectiu de desacreditar-les.
Paguem impostos per protegir els ciutadans no per a que ens apallissin quan ens estem manifestant legítimament!
Gràcies CUP per denunciar públicament allò que cap altra formació s'ha atrevit a fer!
PD: Xoriços són aquells que sovint van amb corbates i a vegades tenen creus de St. Jordi!
No són modus, David
Jordi M, 13/12/2012 a les 17:06
+54
-34
Al meu modest parer, la culpa de la violència és dels violents. Que estan contra el capitalisme? Cony, i jo estic contra la tuna i no per això cremo contenidors i trenco vidres d'establiments comercials!
brimo
kalua, 13/12/2012 a les 17:15
+44
-16
Totalment d'acord amb el David Fernàndez.
Afegeixo que la BRIMO seria útil si entrés a la seu d'alguns partits per escarmentar corruptes que van en contra de l'interés social. Però com només es dediquen a fer de gos policia d'aquests corruptes i cariexen de qualsevol pensament crític, haurien de desaperèixer. Sembla mentida que siguin persones aquests de la BRIMO, més aviat semblen Robots programats per sembrar el pànic entre la gent comuna.
Fora la BRIMO! Visca el Poble!
COLONIALISME HISPANIOL = CORRUPCION
Anònim, 13/12/2012 a les 17:41
+23
-3
Lo problema d'aquest país: Lo sindrome de Stockholm.
deu ni dor
Anònim, 13/12/2012 a les 17:44
+19
-13
De veritat algu creu que en ple segle XXI l'unica solucio per controlar la xusma que crea alderulls es la violencia?

doncs té raó
Carles V, 13/12/2012 a les 17:46
+11
-17
Per contenir l'habitual xusma antissistema n'hi ha prou de farcir com ja fan les manifestacions d'infiltrats i reaccionar de forma ràpida, contundent i discreta contra elements que la volen liar. Per mi aquesta és la manera professional. Millor encara: tots aquests elements estic segur que se'ls coneix i estan controlats. El contrari, utilitzar-los, provocar el caos i fomentar la lògica del terror i l'escarment justificant l'acció-reacció per veure si a la propera la gent es queda tancada a casa amb les finestres baixades, és una estratègia pròpia del feixisme, i cert, curiosament els que carreguen són una colla de garrulos espanyols que se'n deuen fer un fart de riure de poder-nos apallissar.
No es tracta de "o ecopijo o feixista", en el fons són dues caricatures que es retroalimenten. Pel bé del cos policial de Catalunya sobren demagogs a una i altra banda. Ja va caure l'ecopijo, ara que caigui el feixista.
Benemerita
Arturo, 13/12/2012 a les 17:58
+10
-28
Sembla que prefereix la Guardia Civil. Així podra culpar a Espanya.
Te raó
Jordiet, 13/12/2012 a les 18:01
+42
-8
Se al menys d'un cas proper, agent de la Brimo.. un facha dels de tota la vida.. violent com ell mateix, ex-policia nacional... li encanta repartir...

La Brimo esta fent mal a tota la imatge dels Mossos..
MANIFESTACIONS
Anònim, 13/12/2012 a les 18:01
+25
-5
PERQUÉ NO ES DISOL LES MANIFESTACIONS AMB MANEGAS D'AIGUA I NO A TRETS DE BALES DE GOMA, S'ESTALIVARIAN MOLTES AGRESSIONS A POLICIES I COPS DE LA POLICIA ALS MANIFESTANTS, MOLTS FERITS, NO CALDRIA EL COS A COS
David el roig
Anònim, 13/12/2012 a les 18:03
+18
-30

A Corea del Nord és molt millor el model policial. No fan servir pilotes de goma sinó que directament la gent no es manifesta perquè està prohibit, i si algú ho fa, el maten i llestos. El model d'aquesta gent són les cèlebres xeques on s'omplien de dissidents que col·laboraven amb la veritat oficial amb les seves dents i costelles. Catalunya està llesta si les seves institucions han de donar comptes en aquesta colla de totalitaris.
jo hi era
mercé, 13/12/2012 a les 18:08
+32
-13
cap diferencia amb el franquisme ? com es veu que no hi erats,de manifestació ni una, i si de cas les bales eran de varitat, no sé que tan exlicat.els mossos no son rés al costat de la policia franquista
No m´agrada la violència
Anònima, 13/12/2012 a les 18:14
+31
-1
Però penso que el GOVERN DE CATALUNYA s´ha d´acostumar a donar explicacions al poble de les seues actuacions.
ELS ENTENDREM si parlen clar. Malauradament estem mal acostumats a l´auto-censura. Cony parlem i donem explicacions. HEM DETECTAT INFILTRATS als Mossos, doncs, digueu-ho al poble. S´ha actuat malament, doncs, rectifiqueu. Els militars espanols i els guardies civils, estan infiltrats als Mossos, doncs, foteu-los fòra, perquè ens ataquen a nosaltres els CATALANS I AIXÒ ÉS INTOLERABLE.
(SI LA GENT DEL CARRER HO SAP, MÉS HO TENIU DE SABER ELS ALTS CÀRRECS D´INTERIOR.
Savia nova
Cheketovara, 13/12/2012 a les 18:23
+47
-26
Ja es l'hora de que arribi gent nova i jove amb ganes de canviar la "política".
Estic amb la CUP
molt d'acord
eloi, 13/12/2012 a les 18:36
+34
-19
Completament d'acord amb en David Fernàndez! Métodes franquistes i repressius per fer-nos entrar por i que no ens manifestem mentres ells ens roben a la nostra puta cara. I pels que diuen que la CUP no aporta solucions, podrien fer el favor de mirar-se el seu programa electoral i les veurien ben plasmades, doncs si que n'aporten de solucions: educació pública de qualitat, treball just i equitatiu per tothom, repartició de la riquesa natural, etc etc etc. Sense problemes socials, l'existència d'una polícia antiavalots es innecesaria. La solució pasa per crear un nou model de societat!
Les diferències entre dictadura i democràcia?
Cornellanenc, 13/12/2012 a les 18:40
+5
-8
1. Puig compareix en seu parlamentària i respon públicament de la seva actuació. Les autoritats franquistes, no. Sr. Fernández, veu la diferència? 2. Proposta: el Mossos haurien d'anar vestits de ballarines de ballet i "convèncer" els "pacífics" piquets tot cantant el Messies de Haendel.
Mal per mal, les CUP
Jordi M, 13/12/2012 a les 18:45
+24
-24
De nova, res. Aquesta colla té plantejaments del segle XIX. Plantejaments del segle XIX posats en pràctica en manta circumstàncies durant el segle posterior, sempre amb gran èxit i per això ara ja hi ha moltíssims països al món que han seguit aquest camí. Tot i tot, millor aquesta colla que la turba ecopastanaga perquè aquesta colla almenys votarà SÍ a la independència de Catalunya. No com els seus pares, que els preocupa més la de Palestina. Aquests almenys les volen totes dues. La de Catalunya i la de Palestina. La del Kurdistan no se sap. I la d'Assíria tampoc. Aquestes dues no consta que els encaboirin. Sembla ser que només les de Palestina i Catalunya. Però, ja dic, millor això que els carallots dels seus pares, que només estan per la independència de Palestina mentre que la nostra els la repamplinfa.
Antisistema
JosepA, 13/12/2012 a les 19:15
+7
-10
La culp és del sistema, David? Ja deus ésser un altre antisistema que viu dels sistema
¿ Demopcracia?
Anònim, 13/12/2012 a les 19:21
+7
-2
He vist l'entrevista al comissari de la brigada mòbil.
Ara comprenc la prepotència, xuleria i agressivitat que tenen aquest grup de policia a Catalunya, segueix les instruccions d'una persona que per les seves respostes deixa ben evident que no reuneix les condicions mínimes necessàries per a aquest càrrec.
Cal una neteja començant des la cuspide de la pidamide fins que quedi el tronc net.

Veure el vídeo
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=S-0G66RO3XE
pilotes de goma = tercer món
Anònim, 13/12/2012 a les 19:31
+9
-5
A veure si ens posem les piles

les pilotes de goma sols les usen els paisos tercermundites... a europa els PIGS...

Quin model de pais volem ?

Té tota la raó en Fernandez !
jo ho sé
pel de les 16 i 12, 13/12/2012 a les 19:35
+13
-11
La policia no deté els qui trenquen vidres perquè són, o bé policies infiltrats o gent que fa feina a les ordres de la policia
pilotes de goma = tercer món
Anònim, 13/12/2012 a les 19:41
+13
-6
A veure si ens posem les piles

les pilotes de goma sols les usen els paisos tercermundites... a europa els PIGS...

Quin model de pais volem ?

Té tota la raó en Fernandez !
Quin deu er el sisè tema?
Jordi M, 13/12/2012 a les 19:53
+8
-7
Són antisistemes però a mi només me'n surten cinc: antiEspanya, anticapitalistes, antinuclears, antiidentitaris i antiMossos.
Ester Quintana està al nostre costat
Vergonya..., 13/12/2012 a les 20:06
+12
-5
Acabo de veure com Ester Quintana explica la pérdua de l'ull...Es pot veure a


Qui és?.. Busco i veig que és una veina normal ..portava el bar del Centre Cívic Parc-Sandaru...podriem ser qualsevol de nosaltres que haguessim rebut aquet maltracte en el moment de perdrel'ull i posteriorment
No em sento representat per el govern de madrid però tampoc per aquest govern insensible català
Si, un problema
Maresmenc, 13/12/2012 a les 21:25
+11
-20
El problema es el papanatisme de la gent, que fa cas dels cantamanyanes i llencen a la brossa, mes de 20.000 vots a Girona, mes de 9.000 a Lleida i mes de 18.000 a Tarragona.
I que a Barcelona, en llencen 32.000 i en malbaraten mes de 92.000 per tenir a tres frikis al Parlament.
Moltes gracies, nois
El problema no és la BRIMO, el problema són els Mossos i CiU
ToniBCN, 13/12/2012 a les 21:27
+10
-13
Em sorprenen les declaracions de la CUP. La BRIMO no és un problema per als Mossos, sinó que són una part d'ells, ni més ni menys. El problema en sí són els Mossos i les polítiques repressives de CiU. El problema de Catalunya és CiU, i la seva policia amb mètodes feixistes.
La policia " els mossos" tenen agafats pels dellonces a la majoria de polítics
Anònim, 13/12/2012 a les 23:55
+16
-8
Jo no sóc comunista però tenen tota la raó del món , les imatges de Tarragona feian vergonya , no pot ser que la policia de Catalunya actuï de una manera tan barroera , jo ja entenc que els agents que no son tan lucits els tenen de ficar amb algun lloc , pel que es diu no estaria malament amb els de la BRIMO fer-los un control intern anti-drogues abans de procedir a una actuació

Prou de inponitat policial
Nomès un ????
Sigma, 14/12/2012 a les 02:30
+7
-7
Això els hi passa perquè mai s'han vist en un mirall.

Els hi deixem l'ordre públic i la seguretat ciutadana amb ells ? I, el mateix Saura es pixarà a les calces ....
El judici aclarirà
Observant, 14/12/2012 a les 04:37
+9
-19
Encara no està sentenciat que la pèrdua de l'ull d'aquesta senyora fós a màns de la policia. Tenint en compte el nombre de projectils no policials que ronden entre els anti-sistema...balíns d'escopeta, coixinets de maquinària disparats amb tiraxines...el judici aclarirà què va impactar amb l'ull d'aquesta dona.
oCUPes i nens amb caramel
Anònim, 14/12/2012 a les 05:53
+17
-24
Catalunya té un problema els oCUPes, els pito-flautes i els nens de casa bona que tenen per esport atacar la policia, destrosar-ho tot i fer-se el sant; quina colla de bretols, animals i pijos-tontos que son aquesta colla de nens protegits
No espereu canvis
Parracelsius, 14/12/2012 a les 07:47
+15
-5
Totes les policies, aquí i a la Papúa son sistemes defensius del capital.
I a sobre aquí, CiU és el capital,
Que ningú esperi cap canvi en repressió policial de qualsevol moviment que el capital consideri una amenaça, això mentre els consellers siguin titelles del sistema clar.
Política denuncia
Anònim, 14/12/2012 a les 08:13
+1
-22
Es la pequeña política, la del saltimbanqui, SI eran más intelectuales esta panda unos cepo raros llenos de prejuicios extraños. Más chufla catalanista.
Ara sumenn perquè ara toca la llibertat
Jordi M, 14/12/2012 a les 09:24
+10
-16
Totes les idees de les CUP són demencials o puerils. Llevat d'una: la independència de Catalunya. Aquesta és sensata.
jajaaj
Anònim, 14/12/2012 a les 10:28
+4
-7
els comentaris de la gent de SI q s'empasin tota la merda que vau quedar ben retratats q si el tena noske k la gent s va votar per el laporta i el barça si no mireu el resultats....
Maresmenc inútil
Gran David Fdz!, 14/12/2012 a les 10:36
+5
-1
Ara resulta que tots hem de fer cas a inútils com el maresmenc. Les 127.000 persones que vam votar la CUP estem equivocades... però per sort ell ens obrirà els ulls.
feliz 2013
el de Santako, 14/12/2012 a les 16:33
+11
-2
Pues yo he votado ERC y me gusta la cUP y creo que seguiré votando ERC mientras esté Junqueras y antes que PP y C's me quedo con CiU o Ixc, la política es muy complicada, así que buenos alimentos y a esperar el proceso, ya va bien que esta gente de las CUP saque toda la mierda que hay en la política acomodada y vaya usted a saber si no los voto algún día, para los que vivimos en el cinturón rojo el PSC ha sido lo menos malo, no son como los peperos en muchas cosas, pero la ambigüedad ya no tiene cabida.
Mi unico partido de corazón y alma es Catalunya, lo demás me la trae al pairo, cuando seamos independientes quiero que todos los Catalanes tengan un buen nivel de vida.
Resumiendo, menos peleas y que vayan haciendo los politicos elegidos, ya los juzgaremos dentro de 2-4 años.
El aml ve de lluny..
Moragues, 14/12/2012 a les 17:42
+7
-2
Jo no estic en contra de l'existència d'un cos especialitzat com la BRIMO , dins els Mossos d'Esquadra. El que penso es que es un cos que s'ha nodrit de "quillos" en un nombre massa gran. Conec a nois que pertanyen als anti-avalots de la policia catalana i puc firmar que son qualsevol cosa menys persones intel·lectualment formades,i amb un mínim d'estudis que els faci homologables a la majoria de la so0cietat civil. Son nois que han trobat una sortida laboral i que els permet desfogar el seu odi atàvic, transmès pels seus pares i resta de familiars mai integrats, contra allò que teòricament han de defensar: el POBLE CATALÀ. Tothom sap que a un curt de gambals li dones una pistola , una placa i el blindes físicament (les proteccions que porten el fan pràcticament inatacables), i tens un mini-dictador de la seva pròpia llei i ideologia.
Que els responsables del desastre depurin als efectius conflictius i conformin una unitat d'elit amb sentit de servei a al societat que els manté!!!. Es així de fàcil, o no ?
PUDÓ ANTIDEMOCRATIC
BEJOTA, 14/12/2012 a les 20:09
+1
-4
QUAN N'INTERESSA ,S'AMAGA EL POST.MOLT TIPIC DE LES ORDRES NACIONALISTES.