Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Necessitem la millor policia

| Actualitzat el 14/11/2012 a les 23:59h
Arxivat a: Nació.cot
Hi ha d'haver sancions. En benefici del prestigi dels Mossos d'Esquadra, la policia democràtica que garanteix els drets dels ciutadans d'aquest país, almenys dos mossos de l'Àrea Regional de Recursos Operatius han d'adonar-se que la seva conducta d'ahir a Tarragona va ser lamentable. Un nen de 13 anys va quedar ferit en una imatge que taca de sang una jornada essencialment pacífica.

És impossible pensar que cap policia -ni ningú- vulgui agredir un nen. I, de fet, el video sembla indicar que el cop de porra que va patir el menor anava dirigit contra un manifestant que s'escapava. Però, a partir d'aquest moment, amb el nen i la família a terra, no hi ha justificació possible per als dos cops que reben per part d'un segon mosso. I encara menys que peguessin amb la porra fins a tres vegades a una noia que, simplement, els recriminava la seva acció. Si es vol suport cívic a feines perilloses com la d'ahir al vespre a Via Laietana, els Mossos no han de donar un cop de més.

Hi ha d'haver sancions, deia. Però també hi ha d'haver disculpes públiques per part dels responsables polítics del desplegament i ha de quedar clar si, com assegura la família, els agents van incomplir el deure d'auxiliar el nen ferit de la forma més diligent possible. N'esperem massa, dels Mossos. No ens poden fallar.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+33
-48
I ciutadans
Anònim, 15/11/2012 a les 00:11
I també ciutadans més cívics, i deixar-se de tanta simpleria i papanitesme bonista. Ui!! que bons que som i que dolenta es la policia.
+17
-12
.....
Anònim, 15/11/2012 a les 00:16
ja fa temps que els tinc molt clixats als mossos aquests...no són res més que una colla de goriles incompetents xulescos
+13
-9
Control antidoping
Pep-itu, 15/11/2012 a les 00:19
Controls antidoping a la Brimo i tambe al conseller, alts carrecs i comandaments.

Son economics i democratics. . . . . . . Ho hi ha por?
+17
-10
professionalitat?
undeperalla , 15/11/2012 a les 00:24
A veure, en Salvador Cot és un periodista és un periodistaque ja fa temps que exerceix aquesta professió... aleshores no li puc otorgar el benefici del dubte quan obvia fets i actituds que són rellevants informativament:

-L'actuació d'avui dels mossos (en relació al nen ferit) no és un cas aïllat ni punctual

-Els mossos d'esquadra no compleixen la normativa i no van idetificats amb un número de placa com seria normal en una "suposada democràcia"

-Hi ha molts grups de drets humans (amnistia, col·legi d'advocats de barcelona...) que han denunciat la violació de drets ciutadans per part d'aquest cos

-Aquest cos ha atacat i coaccionat en reiterades ocasions (avui també) periodistes acreditats i identificats que feien la seva feina.

Per tots aquests motius considero que aquesta peça periodística falta en molts aspectes a l'ètica periodística que el sr. Cot hauria de respectar

Salut!!
+54
-10
ultres
Pere Mitjavila, 15/11/2012 a les 00:25
jo confio amb la nostra policia, els respecto pel gran servei que fan, però tinc por de la BRIMO un cos ple d'exmilitars,guardies civils i altre gentussa espanyola, mai escoltat un d'ells parlar en català i el que és pitjor uns quant d'ells no s'amaguen de ser de ciudadanos i així ho van proclamar no fa tant, amb mercenaris així cal mirar l'esquena el dia que siguem independents aquests seran la quinta columna
+17
-9
Pacífica?
Anònim, 15/11/2012 a les 00:32
"jornada essencialment pacífica"?¿

Llavors no vull pensar com serà quan els piquets no siguin "pacífics".
+12
-16
AQUESTA FOTOGRAFIA DEL MENOR HI LA SANG FARA MOLT DE MAL TAMBE A ARTUR MAS MOLT DE MAL LI RESTARA VOTS
Josep Pages Canaleta Cardedeu, 15/11/2012 a les 00:32
Aquesta Fotografia de un MANOR amb tanta SANG Perseguira a ARTUR MAS De avui hasta el dia de les Eleccions del dia 25 DE NOVEMBRE Aquesta PORRA DEL MOSSO contra el Menor Ha fet més mal a C.I.U. I ARTUR MAS de lo que ningu podra pensar Aixo restara molts VOTS a Artur Mas aixo no es PERDONA NI JA EXCUSA Un Policia ha de tenir PROU Control per sapiguer un a de picar i cuan no ha de picar . Estaba fora de control el policia aixis hudemostra .
+5
-1
BM, no
Anònim, 15/11/2012 a les 00:34
diria que a Tarragona no eren Brigada Mòbil.
+15
-9
Pacífica?
Anònim, 15/11/2012 a les 00:37
"jornada essencialment pacífica"?¿

Llavors no vull pensar com serà quan els piquets no siguin "pacífics".
+9
-20
EL MENOR NO FEIA RES PERQUE LI PIGUI AMB LA PORRA EL MOSSO
Josep Pages Canaleta Cardedeu, 15/11/2012 a les 00:37
El menor no feia res perqué un DESCONTROLADO FORA DE SI DE POLICIA EL PIQUES TAN FORT Repateixo el MOSO El mal la fet molt més gran contra ARTUR MAS . Ara si rebera un fort vot de castic aixo els catalans no huperdonaran tan facilment . No es la primera vegada que tenin violencia en la Policia Catalana hi no els fan res no sels castiga
+21
-10
els bons no son pas els mossos
osonenc realista, 15/11/2012 a les 00:42

Els Mossos no son pas la millor policia que es merexia Catalunya, varen començar molt bé, però al creixe es va deteriorar tot el cos, en aquest moments amb més de 18.000 mossos i mosses son una mediocritat.
QUE FÀCIL PODIA HABER SIGUT FER UNA POLICIA AUTONÓMICA D'ELIT EUROPEA
Qui ha fet malbé als mossos, dons els seus governants i politics com en Saura, ara ja no podem recuperar el nostre cos policial, amb serietat, qualitat i que el poble es senti segur amb ells, s'han passat de rosca.
+5
-14
EXIGENCIAS
FUMERO, 15/11/2012 a les 00:45
QUE VOLEU QUE LA POLICIA SIGUI UNA ONG COM LA SANITAT MANRESANA MÉS CIVISME DROGES I ALCOHOL SOL FEM LO QUE SON DE SEVEIX TOTS DIVENDRES I DISSABTES A PARTIT DE LA DUES MATINADA TOTS NOSALTRES PATIM RETALLADAS FA DOS ANYS Més estudia, el personal sanitari sempre estem de estudia la medicina sempre avança un metge jove va comentar que viguès borratxo lo ficariam a una dutxa freda bona pensada estalvis de medicaciò
+21
-7
Prou impunitat policial!
Anònim, 15/11/2012 a les 01:10
Els Mossos i la policia en general els tenim massa mimadets. Això no pasaria si s'apliqués ma dura a la policia quan s'extralimiten amb l'ús de la força i incompleixen la llei.
+24
-9
Mossos
Anton, 15/11/2012 a les 01:16
Ja m´hauria agradat sentir en quin idioma parlaven aquests mossos.
+20
-6
Stasi
Jazemabo, 15/11/2012 a les 01:25
Nova munició per a la caverna mediatica espanyola per dir-nos que en una Catalunya independent tindrem una policia pitjor que la Stassi de l'Alemanya de l'Est o la Securitate romanesa de Ceaucescu.
+18
-25
Quina vergonya!
Martolina, 15/11/2012 a les 02:16
Em sap greu dir-ho però crec que ni la Guàrdia Civil era tan salvatge com aquesta gentussa! Als mossos que han fet això diectament al carrer, fora del cos! Als que no anaven identificats tal i com la llei mana, suspensió de sou durant un mes i a la próxima al carrer!
+21
-23
gossos
perejaume, 15/11/2012 a les 02:19
Fora gossos maltractadors de nens. Aquests descerebrats de gimnas i pel·licules de Rambo ham agafat els pitjors tics de maderus i picoletos. Cal una neteja a fons d'aquest cos inoperant que ens costa molt diners, per fer una policia democartica i catalana, hi moltes pomes podrides dins el cos
+18
-5
Actuació covard i miserable
Anna Mallol, 15/11/2012 a les 03:02
Dos mossos, dels quals no se sap l'adscripció política, tenen el poder de fer campanya electoral pel seu compte. És del tot necessari depurar responsabilitats amb total contundència perquè deixin de multiplicar-se aquestes accions "desgràciades" que semblen sortir més del cervell d'un orangutan que d'una persona formada. Als mossos no hi caben aquesta mena d'actuacions "imaginatives" i "per lliure" i qui no tingui la temperança per a ser mosso, fora del Cos. VERGONYA!!!
+27
-6
Tòpics
Mosso, 15/11/2012 a les 03:04
Pere Mitjavila, dius unes quantes imprecisions:

- No és cert que la Brigada Mòbil estigui plena d'antics guàrdies civils, policies espanyols, etc. La BRIMO es proveeix, com totes les especialitzacions (científica, subaquàtica, etc.), de mossos i mosses "de base" que han passat el correponent procés selectiu. Per tant, la proporció de guàrdies civils és la mateixa que a la resta del cos (realment molt i molt baixa)

- Dins del cos no es parla ni més ni menys castellà que a la resta de la societat catalana (pel gust de molts, certament massa). I la Brigada Mòbil no és una excepció. Ara, tota la documentació que generen els mossos i totes les comunicacions per emissora són en català (pareu l'orella). Això no és així a la Guàrdia Urbana, per exemple.

- Pel que fa a les opcions polítiques, el mateix que la llengua: és un reflex de la societat catalana. Això sí, amb una certa tendència al catalanisme, per dos motius: (1) Som funcionaris de la Generalitat i és natural "escombrar cap a casa" i (2) Som molt els que ens vam fer mossos per vocació de servei a la nació. No ho oblideu, som policies de Catalunya.

Alguna d'aquestes creences entre la població sobre els mossos vénen arran de les inestimables aportacions dels nostres sindicats, dels quals molts ens sentim avergonyits. Sembla ser que hi ha una quants dirigents sindicals que són uns autèntics botiflers.
+7
-33
Al Anton de la 1:16
Anònim, 15/11/2012 a les 04:49
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+17
-17
De policia, tothom en sap molt ....
Sigma, 15/11/2012 a les 05:26
Però la feina bruta la deixen per als autèntics ...

La llengua ... diuen que no té ossos ... però en trenca de molt grossos ... Salvador .

M'agradaria veure-t en aquestes situacions . A tu i a d'altres demagogs com tu .

NO tot passa com damunt la teva tranquila taula .

Us mereixeu una policia molt pitjor. Perquè millor no serà fàcil que la trobeu.
+21
-10
a partir d'aquí ... Gràcies.
Sigma, 15/11/2012 a les 05:29
Volia votar o bé al CUP o bé, a IC-V .

Ara, ja sé que no els votaré.

Em fa la mateixa por la demagògia, que el PP.
+0
-5
I un estat sense bancs desonadors
Anònim, 15/11/2012 a les 08:51
Quan tinguem un nou estat ens envoltarem de Bankias,etc per la qual cosa Catalunya no els salvara com fa Espanya !!!!


+3
-11
segur que no?
Anònim, 15/11/2012 a les 08:58
a l'entrada d'un CEIP de Sabadell les JERC van penjar un cartell que deia "Al company espanyol integra'l o marginal'l".
ja vol dir que ningú vol agradir nens?

per al que pensi que menteixo que miri l'enllaç?


http://societat.e-noticies.cat/al-company-espanyol-integral-o-marginal-57034.html


+8
-4
00000000000000000000
un mosso, 15/11/2012 a les 10:12
Gràcies, Sr. Cot.
+22
-7
En suport dels Mossos
Anònim, 15/11/2012 a les 11:00
En moments com aquests, en què hi ha hagut una actuació com a mínim desafortunada, és quan hem d'estar més al costat de la nostra policia. Sí, la nostra. Perquè tots els que aprofiten la més mínima excusa per a atacar-los i tractar-los poc menys que de nazis, criminals i assassins, sempre, sempre, sempre, resulta que acaben lloant la Guàrdia Civil i la Policia Nacional. I d'aquests dos cossos us en puc dir un cabàs que ni n'han sigut depurats els responsables i ni tant sols s'han investigat els fets. Assassinats i suïcidis inclosos, eh?
+20
-6
Fascisme en estat pur.
Jaume (Olot), 15/11/2012 a les 11:44
Si encara us creieu que les BRIMO son uns angelets de la guarda aneu molt equivocats. Fan servir mètodes que em recorden temps passats. S'hauria de fer neteja de dalt a baix, començant pel conseller d'interior. Doneu.li un cop d'ull al full de ruta que recomana el comissari en cap del Mossos d'Escuadra David Piqué i Batallé. No te desperdici.


http://tarcoteca.blogspot.com.es/2012/05/david-pique-coordinador-regional-de-la.html
+12
-2
Ponderació és el que falta a Espanya. Que no ens pasi el mateix.
Anònim, 15/11/2012 a les 12:10
Defensar la policia està bé. clar que sí. Però ens hem d'anar transformant en un país democratic i abandonar el Matrix en el que hem viscut tants segles, no fer-ne un altre.

Les nostres referencies principals han de ser el seny (sentido común en castellà), el dret, la justicia, el respecte a les persones, ... i no com fins ara passava a Espanya, "el orden, la nación", la literalitat sempre interpretable a conveniencia de la llei, i tants i tants valors falsos amb els quals molts de nosaltres estem educats.

Que sustituim una patria per una altra, no serveix de res si seguim sent tant atrassats com ens han volgut fer.

La policia catalana ha de respondre d'aquest error i els que han errat han de rebre una sanció poderada. No crec que calgui la dimissió de Puig, però si alguns dies de suspensió a qui va errar, policia, instructor, cap, càrrec o el que sigui.
+20
-6
republica bananera ?
Anònim, 15/11/2012 a les 12:21
L'acció de la policia es un indicador de la cultura i nivell civic - democràtic de cada pais.
Fa anys conduïnt un vehicle a Londres, era un dia fosc, em vaig fer un embolic a una rotonda... i vaig cometre, per confussió, un seguit d'infraccions greus de circulació...
S'em atançà un policía. Esparaba una reganyina, una multa o quelcom pitjor (en vaig situarme mentalment a Espanya)... i la meva sorpresa va èsser quan va dirme correctament: What I can help you ???. VOLEM UNA POLICIA AIXÍ, NO BRÈTOLS !!!!!
+12
-14
Necessitem policia que impideixi l'acció de piquets violents cada vegada
Andreu Serra, 15/11/2012 a les 13:13
La irresponsabilitat mediàtica fa que de l'anècdota se'n faci categoria i de la categoria real se'n faci un amagatall de manera còmplice.

El dret al treball és un dret humà, i els piquets -no informatius,ans violents, plens de "pinxos", sempre "alliberats" (que no fan res productiu per a les empreses que els hi abonen cada mes la nòmina)sindicaleros el vulneren, a milers de casos, a l'entrada de les fàbriques grans, al transport public, al petit comerç (amb el gran no tenen ous..)de lels grans ciutats, i, sorprenentment, els mèdia tant progressistes com Nació Digital no en diuen ni mu. Per cert, perque o es va fer referendum obert a tothom a Nacio Digital sobre si fer o no la vaga? Ah, el Comitè d'Empresa!!!! Fals, el Comitè d'Empresa no pot, a cap pais europeu, usurpar el dret dels treballadors de decidir, en el sentit que sigui.
Suposo que descomptaran el sou dels qui van fer la vaga a ND i n'informaran, inclos si aixsò afecta també a Mr. Cot.

Si, realment, com anecdota, el fet recollit a les images es colpidor, relativament colpidor. I els llençaments de pedres dels antisistema als mosos? No es colpidor? I les destrosses al Palau de la Musica, no es colpidor? Perque no ho va fer l'Esperit Sant ni el Maligne...

Per cert, que feia el nen -pobret- en aquell lloc a aquell moment? Els pares nova ser capaços de passar per un altre lloc? Qui te la responsabilitat sobre els nens?Pare i Mare.
Segur que no volien fer com els de Hamas amb la mainada, utilitzant-la d'escut,....però no van ser responsables i van fallar-li de manera greu al nen. Això no mereix cap linia, Mr.Cot,....no sigui que la seva pretesa imatge falsa de progre quedi afectada.

Anècdotes i categories, si us plau,.Sr.Cot. Són ben diferents
+13
-17
La millor
Anònim, 15/11/2012 a les 13:15
La millor policia no és la que no s'equivoca; és la que després d'una actuació incorrecta, en menys de 24 hores obre una investigació interna, el conseller d'Interior demana disculpes públiques i personalment a les víctimes i els jutjats accepten la denúncia dels pares del menor.

Per això vull felicitar el cos de Mossos d'Esquadra i la Conselleria d'Interior.
+7
-14
Pep
Anònim, 15/11/2012 a les 16:06

Visca els mossos d'esquadra!

Així ha d'actuar tota la policia espanyola. Per això els paguem, perquè vetllin per l'ordre i la seguretat dels ciutadans.

Cal donar-los més poder, com a la policia USA.

Recordeu que sense llei i ordre ens anem al caos. I això si que seria greu.

Hem de mimar i dignificar la policia.




+5
-7
ICV, partit de cremaneumatics i trencavidres antisocials
Anònim, 15/11/2012 a les 16:42
Aquell noi no era un nen, i estava allí per manifestar.se i del seu costat surt un individu que fuig com un gos de la policia; alguna cosa dolenta devien fer; i per que estava alli reb un cop de porra, aixó es furtuit; si no acompanyes al fugitiu, no li hauria passat res de res; insultar, maltractar, cremar neumatics com un gallego gualsevol no pot esser gratuit; ara, si el tripartit, va convertir els okupes, els trencavidres en el seu model social, aixó es un altre tema
+4
-0
BRIMO cos d'exmilitars i guàrdies civils
Despertaferro, 15/11/2012 a les 16:43
Crec que Pere Mitjavila, 15/11/2012 a les 00:25, ens explica el perquè de tot plegat. Llegiu-lo.
+9
-3
Vergonya!
Anònim, 15/11/2012 a les 17:44
Això d'ahir va ser una autèntica vergonya, estic d'acord amb el Cot que el cop del nen pot ser un accident però la reacció posterior no es pot justificar. Jo una vegada per casualitat em vaig trobar amb el cotxe a un carrer proper on se celebrava una manifestació pacífica i hi havia "amagada" la BRIMO per si de cas, em van deixar passar tranquil·lament i sense cap problema però el tracte per a demanar-los em va semblar denigrant.Pensava que eren policies igual que els altres i aquell dia per apartar una furgona un parell de metres -el carrer no era tallat- va semblar que em perdonessin la vida.Crec que ens mereixem una altra policia.
+2
-1
Magnific reporter Robles
Per saber que passa.Videos, 15/11/2012 a les 17:51
+4
-5
no necessitem policia
Anònim, 15/11/2012 a les 18:18
no necessitem cap policia al servei de la burgesia,ni cap estat que oprimeixi al poble,ni que sigui català o espanyol ni de cap tipus.Necessitem abolir el capitalisme mitjançant l´acció directa i la pràctica de l´assemblearisme.Ni independència estatista ni UE,ni FNI,ni Troika ni Otan.
+6
-1
Desprestigi de CIU
Anònim, 15/11/2012 a les 19:00
Els fets i la resposta del Sr. Puig són un desprestigi del govern de CIU. No dubto de la seva capacitat d'assolir la independència, però jo no vull una Catalunya així on l'únic que canvïi sigui el color del passaport i el nom del país que hi figura.

No sóc independentista perquè sí, vull una Catalunya independent en gran part perquè vull una oportunitat per fer un país millor, més democràtic i més respectuós amb el poble.

Tenim bona policia, però cal treure les pomes dolentes sense por. El cost polític és molt més elevat si després de tot el que ha passat no es demana perdó i s'exigeixen mesures contra la irresponsabilitat policial.
+0
-0
tot canvia menys la policia
Marcel, 15/11/2012 a les 20:31
Jo penso que els comandaments dels mossos no tenen idea que com a de treballar la policia i, molt menys, en els d'antiavalots. Quan carregen semblen una banda de barri. Sempre he cregut que en aquests casos s'ha d'estar mes ben organitzat. Igual que hi ha policies amb porres, també faria falta policies amb camares fotogràfiques. Agents que segueixin els de les caputxes i un helicòpter d'aquests que no fan soroll per seguir el personal per els estret carrers de Barcelona. Això de pegar cops de porra a tort i dret es una animalada de incompetents.
+0
-0
S'infereix...
Pep Cirera, 15/11/2012 a les 20:51
...quina mena de policia TENIM: el màxim responsable és un feixista amb trets psicòtics; els tests d'aptitud sembla que premien els més imbècils i descartenels aspirants qualificats; la gent que defensa els mossos - a part d'ells mateixos - són els que enyoren els temps on no estava permès manifesta-se ni espressar-se lliurement.


Esperem que amb la independència, quan el suport del PP a CiU no caldrà, això canviarà i tindrem una policia europea i no pas sud-americana i africana com ara.

Esperem...
+0
-0
PER UNA POLICIA MILLOR
Anònim, 16/11/2012 a les 00:04
Vota...