Pujol condiciona la independència a la majoria absoluta de CiU

| 04/11/2012 a les 10:30h
Arxivat a: Política, 25N, Jordi Pujol, independència, UE
Aquesta notícia es va publicar originalment el 04/11/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'expresident veu necessària una majoria absoluta de CiU per assolir la independència Foto: ACN

"Cal que tots els ciutadans mostrin el seu suport a la nova línia independentista, si CiU treu majoria absoluta, Espanya i Europa sabrà que això va de debò però si no la treu aleshores no ens faran cas i no respectaran les aspiracions independentistes", ha alertat l'expresident de la Generalitat Jordi Pujol.  "Sense majoria no es podrà continuar aquest camí, Artur Mas haurà d'anar demanant caritat a d'altres partits i no podrà prendre cap decisió política", rebla.

En la presentació de la seva nova obra a Girona, 'El caminant davant del congost', Pujol ha defensat que "no es pot fer un pas endarrere" després de l'inici del procés sobiranista perquè això suposaria un "empobriment i residualització" del territori. Al seu entendre, Catalunya es troba en un moment crucial de la seva història. "Ens trobem davant del congost i tothom sap que aquí no ens hi podem quedar perquè ens morirem de fred o gana", ha detallat Pujol.

L'expresident també ha reconegut que "les dificultats que Catalunya sigui lliure són moltes i molt grans", però ha remarcat que "si no s'aconsegueix és molt complicat que el país pugui continuar endavant".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SócNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Sumian truites
Anònim, 04/11/2012 a les 10:36
+24
-6
Si home i un be negre,l´majoria absoluta gracias a Deu no l´tindreu mai mes.
Vergonyós!
Anònim o no, 04/11/2012 a les 10:37
+28
-6
Que s'ha cregut aquest home? Que el país és CiU? Miri Sr. Pujol, millor que aclaraixi que fan tans de calers seus fora de Catalunya. El pais és més que un partit, això ho tindria de tenir clar des de el primer dia.
RES
Anònim, 04/11/2012 a les 10:38
+26
-8
Aquest Senyor no té vergonya ni la coneguda mai.

INDEPENDENCIA JA.
Resultat contundent a les eleccions
Ciutadà, 04/11/2012 a les 10:41
+10
-16
La millor manera de demostrar als "intel·lectuals" espanyols del manifest del "País" que la independència és progrés és presentar-los una majoria absoluta (la de Ciu) + un resultat prou bo d'Erc. El resultat és la millor resposta als "intel·lectuals" i a tota Espanya. Un resultat que ha de ser INDISCUTIBLE, de manera que Europa ho vegi ben clar. I el món.
Xantatge
MarcSTF, 04/11/2012 a les 10:44
+51
-7
Xantatge, i del cutre.

President, NO. CiU no és independentista, que no ens venguin ara la moto amb l'absoluta indispensable per a ser independents, quan és precisament, l'absoluta de CiU, el principal perill per al procés que tenim al davant.

Què trist l'argument. Què trist.

Que cadascú voti el que vulgui, però com diu el López Tena, "si vols independència, vota-la". Independentistes són SI, CUP, i sembla ser que ERC, aparentment, es posa les piles. Jo votaré SI. Però que ningú oblidi que partits independentistes, a les eleccions, només hi ha aquests tres.
Mentiders
Anònim, 04/11/2012 a les 10:46
+21
-13
La independència de Catalunya només depèn del nombre de diputats que obtingui SOLIDARITAT CATALANA per la INDEPENDÈNCIA. Si Solidaritat obté un bon nombre de diputats, CyU es veurà obligada a fer la independència. Si CyU obté la majoria absoluta, ens vendrà per quatre euros com sempre ha fet.
Desacord
Jose Luis, 04/11/2012 a les 10:48
+28
-5
Si CiU treu majoria absoluta, llavors, segur que no tindrem l'independencia. CiU no ha estat mai independentista i per tirar endavant aquest proces calen independentistes de veritat.
Recordeu la signatura devant notari d'en Mas, de que no pactaría amb el PP i ja em vist aquesta darrera legislatura.
S'ha de votar qualsevol altra partit i obligar un pacte nacional. Res de majories absolutes.
Visca l'alegria, amb bon to i en positiu
Anònim, 04/11/2012 a les 10:50
+21
-3
¿Per què no diu coses que augmentin la moral, en comptes de fer d'ocellot de mal averany?

Churchill també deia que els sacrificis haurien de ser immensos, però prometent la victòria, que no es rendirien mai i que la història diria que aquella hauria estat la millor hora d'aquell poble.

Aquests de Convergència són els reis de la tristor, la desesperació, el fatalisme, el rostres ababuts i lletjos. Bé, són optimistes personalment i per ells i família, però pessimistes i tètrics pels assumptes dels que no són de la seva confraria.

Quina alegria de gent. ¡Amb il.lusió!

A part, ja estan preparant el ficar-se la llengua allà i tirar-se enrere. Es veritat que la premsa adversària ja escalfa motors amb les itvs, afers a sanitat i un munt d'assumptes més que el deixaran blaus, i no n'hi ha cap ni un en què hagin arriscat alguna cosa per patriotisme, sinó per ells mateixos i família, el benestar personal i familiar. Aquí sí que són transgressors i una mica perillosos. Catalunya i els catalans ja tenim les conferències de Sant Vicenç de Paül. Fàstic.
CiU? Unió? ERC!
Anònim, 04/11/2012 a les 11:00
+17
-3
Amb una majoria absoluta de CiU en Duran Lleida farà valer el seu pes dins la coalició i la independència ens l'haurem de pintar a l'oli. Si a hores d'ara ja mira de posar aigua al vi, imagineu-vos amb una majoria absoluta!! Jo votaré ERC per evitar la majoria absoluta de CiU i perquè facin de contrapes als unionistes d'Unió i el procés cap a la independència avanci.
Ocupi's del Duran
Anònim, 04/11/2012 a les 11:01
+22
-1
Sr. Pujol: si CiU no treu majoria absoluta serà per culpa del traïdor de Duran. Quadri'l d'una vegada o posi-li el morrió.
Us toca fer dissabte
Esperança, 04/11/2012 a les 11:07
+18
-2
Doncs perquè no parleu clar?, perquè aneu amb mitges tintes?

Molts catalans us cediríem el vot per aconseguir el que anhelem des de fa tan temps, ens es igual el mitjà.

Ara és el moment. Si voleu majoria absoluta feu una bona neteja dins de casa, obriu les finestres i potser així podreu veure com surt el sol.

//*//
Pixar fora de test
Sebastià, 04/11/2012 a les 11:08
+16
-3
Aquí en Pujol pixa fora de test, igual com el seu fill amb el desafortunat comentari sobre la relació sodomita.

Si vol fer comentaris en positiu, que li foti una mica de canya a en Duran.
Suárez, 1977
Josep Brâut, 04/11/2012 a les 11:08
+4
-0
I si l'any 1977 els de la UCD haguessin dit el mateix sobre la democràcia?


Vosaltres sols?....no gracies.
Jaume (Olot), 04/11/2012 a les 11:15
+20
-1
MHexP Pujol,si tant insistiu en voler tenir la majoria absoluta, no crec que sigui no mes per convèncer l'UE. Pot ser
teniu quelcom que amagar i no us interessen mes ulls. Si voleu ser majoritaris, no patiu, teniu el recolzament d'ERC,SI,CUP i tot un poble. En tot cas us hauríeu de treure de sobre en Duran i Unió...
A què juguen aquests de CIU?
Anònim, 04/11/2012 a les 11:17
+15
-3
El Pujol pare s´ha tornat independentista o això fa veure, ara, a les seves velleses, en Mas parla d´interdependències i no pas d´independència clàssica, i després hi ha el Duran amb un discurs anti independentista més aviat. Hem de creure que amb una majoria absoluta de CIU tindrem la independència? Des de que he nascut que veig CIU al poder i el país ha anat molt malament. Ho sento no puc confiar en vosaltres CIU, a la que tingueu la majoria absoluta automàticament anireu a pidolar a Madrid com sempre heu fet en comptes de fer un país català.
A CIU:
Anònim, 04/11/2012 a les 11:20
+22
-3
A mi el xantatge psicològic combinat amb la ideologia antiindependentistes de Duran, més que res, em fan dubtar de la sinceritat del projecte i de l'objectiu. I ho lamento. El coratge de Mas m'hauria pogut convèncer.
llavors
Miracomploren, 04/11/2012 a les 11:22
+21
-1
expresident s'ha de fer:
1º una gran PURGAAAA en la coalició CiU i treure gent com Duran, el botifler, i molts d'altres que tenen els cops amagats.
2º desfer la coalició i anar per lliure.
3º possar en el programa molt clarament INDEPENDENCIA
i deixar de donar voltes d'aci cap allà com una baldufa
//*//
Ni sant Pere
Anònim, 04/11/2012 a les 11:23
+18
-7
Si esclar,majoria absoluta,per a privatitzar el Clínic i robar tot el que puguin,colocar els seus amics,desmantellar l´estat del benestar i la independència amb majoria absoluta de CiU no se la creu ni sant Pere.
Des de Mallorca
ARA ÉS L’HORA, 04/11/2012 a les 11:25
+25
-3
A voltros, germans catalans,
Hi ha injustícies que no es poden aguantar més temps. Ara teniu una oportunitat única per dir: Prou! I ara l’independentisme tradicional es perd amb personalismes i discursos que, de vegades, no toquen de peus a terra. Els votants independentistes que no estau pendents de tocar poder els heu de demostrar que no estau per collonades. Primer necessitau un Estat, abans de decidir com organitzar-lo.
Si les pròximes eleccions són plebiscitàries, i ho són, votau en conseqüència: optau pel vot útil i donau al vostre president la majoria que necessita. Ara s’ho ha ben guanyat i es troba baix una pressió molt important que ve des de dintre i des de fora de Catalunya. I si després us estreny massa, pensau que al manco tendreu el conhort de què las conseqüències del vostre sacrifici revertiran a ca vostra i que, quan sigueu lliures, plegarà. Llavors us podreu donar el gust de dir no a Pujol Junior i companyia, si us han embafat o si us ve de gust pel motiu que sigui.
Si ara us dividiu i deixau passar el tren de la història, pot venir un dia en què us trobeu un Bauzá (sic) presidint els vostres destins i rebentant el vostre futur. Ara això pareix molt inversemblant al Principat, però de més verdes n’han madurat i millor no donar cap opció a aquesta perspectiva.
El factor humà juga massa sovint en contra de les persones. No deixeu que això us passi. Siau intel•ligents, siau contundents amb la unitat. Tant els nostres enemics com els que poden ser els nostres amics estaran massa pendents d’aquests resultats. Vius i orelles dretes... i sort, i un parell mallorquí de galetes d’Inca per al viatge!

PS:
A dia d'avui en Duran, a una CiU amb majoria absoluta, quedaria anul·lat. I, més encara, a una Catalunya independent.
Part de la caverna mediàtica ja somia en un esmicolament, a la gallega, del vot independentista.
Per cert, el debat sobre la permanència a Europa és el pitjor parany.
QUINES PASTILLES PRENEU VOS?
PEPBETZINA, 04/11/2012 a les 11:27
+20
-3
A la vostra edat i encara tenir aquesta claror mental per dir les meteixes mentides, la meteixa retórica barata i amb tanta serenitat, la veritat, no sé
què preneu?
Sr. Puyol
Anònim, 04/11/2012 a les 11:28
+11
-4
Graciés per pensar que som tontos i no tenim memòria.
Per què no diu la veritat sobre la majoria absoluta que demana?.
Quins son els pressupostos que ha de signa abans de fi d'any?
Quina seran las properes retallades, quantes empreses publicas vendrà per 4 duros als seus amos.
Com és capaç de dir solemnes tonterias "sa begut l'enteniment?".
Si es pensa que el vot independentista (exempta el votan d'ERC) el traurà ciu, més val que vaig escrivint un altre llibre. Vigili no es quedi sense el vot d'Unio.

Per cert en el programa electoral de CiU on posa INDEPENDÈNCIA. //*//
Lectura inversa
Kim, 04/11/2012 a les 11:30
+31
-2
És a l'inrevés si CIU treu majoria absoluta farà el que vulgui o el que el Senyor Duran digui.
La única manera d'arribar a ser independents és en primer lloc que no traveu majoria absoluta (CIU) i que els altres partits independents pugin ,sobretot ERC, per a picar-vos el crostó cada vegada que us desvieu de la fita.
Sr. Puyol
Anònim, 04/11/2012 a les 11:31
+27
-7
Graciés per pensar que som tontos i no tenim memòria.
Per què no diu la veritat sobre la majoria absoluta que demana?.
Quins son els pressupostos que ha de signa abans de fi d'any?
Quina seran las properes retallades, quantes empreses publicàs vendrà per 4 duros als seus amos.
Com és capaç de dir solemnes tonterias "sa begut l'enteniment?t".
Si es pensa que el vot independentista (exempta el votan d'ERC) el traurà ciu més val que vaig escrivint un altre llibre. Vigili no es quedi sense el vot d'Unio.

Per cert en el programa electoral de CiU on posa INDEPENDÈNCIA. //*//
no podem perdre el temps
pepet grill, 04/11/2012 a les 11:40
+4
-2
Com altres companys que han escrit abans, la majoria absoluta de CiU no convé a Catalunya.
I res més senzill que remetre'ns a les paraules del MH President Mas: "la sobirania arribarà, no per la decisió d'una persona sola; arribarà per la unió dels grups sobiranistes (partidaris del dret a decidir) al Parlament Nacional".
I aquests grups, afegeixo, són:
CDC i UDC (excepte en Duran i algun altre)
ERC
ICV
SI

No calen majories absolutes d'un sol grup. Cal potser un grup que tingui majoria, però no absoluta i altres grups que amb els seus vots facin possible una gran majoria sobiranista al Parlament de la Nació Catalana.

I si no es pot fer referèndum ni consulta, tirem pel dret.
El procès cap a la RECUPERACIÓ DE LA LLIBERTAT no ha de durar gaire.

La Unió Europea no reconeixerà la INDEPENDÈNCIA de Catalunya? Perdoneu que se m'escapa el riure. La legalitat internacional empara el dret dels pobles a la secessió.
Els catalans no som un poble? Sense por senyors. Provem-ho.

No podem perdre el temps.
Era això?
Anònim, 04/11/2012 a les 11:41
+2
-2
Està clar que els poders fàctics han pressionat el President Pujol. Ell no pot fer un xantatge tan barroer als catalans. Què voldria dir? Que els vots clarament independentistes no servirien per aconseguir la llibertat del nostre país? Quina mena de raonament polític patètic és aquest?
cyu caca
despertaferro, 04/11/2012 a les 11:46
+6
-2
perdoni ex presi,voste també vol fer servir el discurs de la por????,els vots independentistes que perderan vostes(que els perderan,segur),aniran a parar a gent molt més independentiste que vostes,amb les idees molt més clares i amb més collons,o millor dit,sense hipoteques.a casa meva que són vuit vots,tots aniran cap a SI,eran per vostes,però gràcies en duran,ja no
Independentista quan li convé
Pujol Espanyol, 04/11/2012 a les 11:46
+3
-2
El "Español del año" donant lliçons d'independentisme... QUIN FÀSTIC! ANEU A CAGAR A LA VIA!
Quasi m'enredeu, us anava a votar... que innocent, oi?
Doncs votaré Junqueras, amb ell si que hi confio.
Ajudem el Mas
Segador, 04/11/2012 a les 11:47
+5
-1
Per ajudar el Mas, cal votar forces clarament independentistes, com SI o ERC, que reforcen les seves posicions.

La llista del Mas inclou gent D'Unió. Si el Mas hagués sabut que el Duran faria això hauria trencat amb Unió al setembre, quan li va donar un ultimàtum. Ara les llistes estan tancades i ja no hi pot fer res. El propi Mas potser ni votarà la seva llista.


(Nota: per mi millor SI, no condicionada per La Caixa. Veurem si pot entrar al Parlament)
Independentista quan li convé
Pujol Espanyol, 04/11/2012 a les 11:49
+2
-2
El "Español del año" donant lliçons d'independentisme... QUIN FÀSTIC! ANEU A CAGAR A LA VIA!
Quasi m'enredeu, us anava a votar... que innocent, oi?
Doncs votaré Junqueras, amb ell si que hi confio.
HE CAMBIAT EL MEU VOT
Pau de Tars, 04/11/2012 a les 11:51
+5
-2
Després del que ha passat amb les declaracions del calb botifler de CiU, i la trista declaració conjunta de l'Oriol Pujol amb un acòlit del calb, no veig clar que realment el vot útil sigui votar CiU.
Potser ajudarem més al President Mas votant a ERC, l'actitud de l'Oriol Junqueras és molt més noble i lleial que la del calb espanyolista, oi?
Sumian truites
Anònim, 04/11/2012 a les 11:53
+3
-2
Per lo que vec amb to d´l´majoria d´escrits CiU podria obtenir una MINORIA.
Que la fuerza le acompañe...
Anònim, 04/11/2012 a les 11:55
+1
-6
...en la nada

Las encuestas lo dicen claro..fuera de la U E la opción idependentista cae en picado





...bueno y ahora no digais que esto es del Inmundo...y bla bla bla....ya que en la portada digital informa de esto:



Independència
Lluís solsona, 04/11/2012 a les 11:55
+2
-2
Ciu te gent independentista,i gent que no ho es, el Sr. Pujol mai a sigut independentista, el sr. Duran es anti-independentista, però també n'hi ha que son independentistes de dirigents de Ciu, son aquests els que han de rebre el suport dels seus votants, El sr. Mas a encetat un proces que ningú es pensava que pugues enceta, ara el que s'ha de fer es acompanyar-lo, recolzar-lo i també guiar-lo en que sigui un proces transversal, irreversible i sense dilacions innecessàries en el temps.

També seria molt important, que partits com Erc ,que es el partit que porte l'independentisme a l'adn i que ja han superat l'etapa de governar a qualsevol preu i la seva actual direcció camine en el camí correcte, tingui un gran recolzament dels votants, també haurien d'aconseguir representació Si, i les Cup, i iniciativa, i a mes d'això que Ciu no tingui majoria absoluta. I posats a demanar que psc, pp, ciutadans treguin uns mal resultats.

Aquesta crec jo que seria la situació ideal per que els catalans per fi aconseguien decidir el nostre futur amb democràcia, llibertat. I amb això el tant anhelat estat propi.
INDEPENDENCIA
jaumebass, 04/11/2012 a les 11:58
+2
-1
Només hem de votar candidatures que lluiten EXPLICITAMENT per la Independència.
CiU les condicions les posem nosaltres
Anònim, 04/11/2012 a les 12:00
+2
-0
CiU està oblidant que si es mou cap a la independència és per un reclam del poble. La manifestació de l'11-S no la van organitzar ells som nosaltres el poble que els hem tret de la seva zona de comfort i els hem fet mobilitzar-se ells.

Si volen seguir sent ells qui liderin el procés les condicions són: exercir el dret d'Autodeterminació aquesta legislatura mentre hi hagi majoria de diputats de partits que portaven l'Autodeterminació al seu programa.

CiU, teniu la oportunitat de liderar-ho vosaltres, voleu fer-ho o ens anem cercant un altre lideratge?
joanot
Anònim, 04/11/2012 a les 12:00
+3
-3
JA TENIM EL TRAIDOR AQUI. Quin bon duo de botiflers caragirats el Duran i aquest
Talòs
Anònim, 04/11/2012 a les 12:01
+2
-2
Cada cop estic més convençut que per tenir èxit en política cal parlar el menys possible i no ser talòs.En Pujol faria bé en callar una mica ja que es troba molt lluny de ser l'estadísta que es pensa que es.A molt estirar un hime convençut d'una determ inada idea de Catalunya,parlador d'alemany,enganyat repetidament en e tema de l'autogovern,amb tendència a escollir la pitjor opció en temes foanmentals i que en el tema professional va voler idera una banca er un oaís que a tot estirar li va durar set-vuit anys en el moment que tenia un pes important a l'estat.La gran BC creix de debó a inicis dels 70 i desapareix als 80.Poc temps per ser el motor econòmic d'un país.
WTF?
xavier03, 04/11/2012 a les 12:02
+5
-1
Senyor pujol, jo no penso votar CIU ja que no sou els unics que "voleu la independencia" i si no sabeu parlar amb altres partits no fareu res de res.
Foteu fora al Duran!
Formigueta, 04/11/2012 a les 12:09
+4
-0
Sr. Pujol, teniu la rémora d' haver adormit al poble català durant molts anys, peró ara podeu recuperar la vostra dignitat foten fora el Durante i Lèrida que us posa pals a les rodes tot sovint i us privará d`això que tan voleu que es tenir la majoria absoluta....per tornar a adormir els catalans.
Jo votaré SI,que han treballat de valent i més que ningú en la bona direcció...i han tornat els teletacsi, presentat la moció per la independéncia i demanat
rebaixar substancialment els sous del polítics. Amen.-

.
CiU ens torna a vendre
Anònim, 04/11/2012 a les 12:09
+5
-2
Ahir Mas ho va deixar clar a Tele 5: "ens hem de dotar d'instruments d'estat, sent el límit l'estat propi dins la UE". Per tant, oblideu-vos de la independència, perquè l'únic que CiU pretén aconseguir de veritat és un pacte fiscal apretant ara els espanyols amb l'amenaça de la independència. CiU ens tornarà a vendre, i ara la diferència serà per un plat i mig de llenties en comptes d'un sol plat.
Foteu fora al Duran!
Formigueta, 04/11/2012 a les 12:10
+4
-1
Sr. Pujol, teniu la rémora d' haver adormit al poble català durant molts anys, peró ara podeu recuperar la vostra dignitat foten fora el Durante i Lèrida que us posa pals a les rodes tot sovint i us privará d`això que tan voleu que es tenir la majoria absoluta....per tornar a adormir els catalans.
Jo votaré SI,que han treballat de valent i més que ningú en la bona direcció...i han tornat els teletacsi, presentat la moció per la independéncia i demanat
rebaixar substancialment els sous del polítics. Amen.-

.
Honorable
Anònim, 04/11/2012 a les 12:15
+7
-0
Quan parleu d'independència, penseu en el merda-seca del Duran? No, és per a saber-ho.
Tota la raó
Setze, 04/11/2012 a les 12:26
+8
-1
Aquesta vegada el Sant Cristo Gros de CiU té tota la raó, la independència està condicionada a si CiU treu la majoria absoluta. Si la treu: adeu somni! Votem tots ERC,SI o CUP.Per cert la relació de CDC i UDC si que sembla sodomita, oi Oriol?
INDEPENDENCIA JA
Anònim, 04/11/2012 a les 12:26
+4
-2
Doncs jo precisament la condicioni a que no la tingui i que depengui d'ERC.
Sí és clar....
Montserrat, 04/11/2012 a les 12:35
+4
-2
Ui! sí és clar....i amb el Duran organitzant el referendum!!!!
Srs. de CIU si volen majoria absoluta el primer que han de fer és fotre fora en Duran i tota la seva patuleia de claca....
Però pensem-ho bé.....també cada obstacle ens pot fer servir per no cometre més errors....i crec que ERC ha de ser 2 força per tal d'empenyer i res de majoria absoluta...si ara el Duran ja fa el que fa imagineu....amb majoria absoluta!!!
Mol difícil però no imposible
Cartanya, 04/11/2012 a les 12:39
+5
-0
Els catalans tenim davant nostre un repta quasi impossible d`assolir. Que CiU sigui majoria, que ERC estigui per davant del PP en nº de diputats, i que SI, estigui al Parlament.
Però si volem podem!!.
UNA ESTAFA MES DE CIU
Anònim, 04/11/2012 a les 12:40
+7
-3
Els de la federació conservadora, ja es preparen pel DIA DESPRÈS, per si no obtenen una majoria absoluta. CiU i MAS juguen amb les cartes marcades. Sense una majoria absoluta sempre es podran amagar amb el paraigües de que la ciutadania no els ha donat prou de confiança per a liderar el procés i deixar.lo en posició "sumort" durant anys o potser i el que es pitjor, definitivament enterrat. Estan jugant amb la bona gent. Si CIU no obté majoria absoluta el que li caldria fer a Artur MAS es buscar i arribar a acords ambles altres formacions independentistes com ERC i SI si finalment pot arribar a entrar al nou parlament.
totalment d'acord
Anònim, 04/11/2012 a les 12:42
+2
-2
Totalment d'acord amb el comentai anonim de les 11,28 hores. Dons si treu majoria absoluta CiU, despres de les declaracions del senyor Duran els pressupostos que es tenen que aprobar per el any 2013 seran extramadament favorables als seus amiguets, i els dames tindrem que possar-nos fulles en aquell loc.
Ara es hora que ERC fasi una molt bona campanya sense ficar-se a la boca cap altre partit i defensar molt bé els seus ideals, que son molts i bons per Catalunya, i refernt al senyor Carod ja li ha pasat la seva hora, ara toca als dames amb ideas noves, tinguen amb compte que les seves varen ser molt respectables amb bones i dolentes.
Visca una Catalunya lliure e independent.
Si Pujol si....
xerigot, 04/11/2012 a les 12:43
+8
-3
Teniu tantes afinitats amb la vostra parella de ball (el PP), que no podeu evitar d'utilitzar la mateixa arma: la tècnica de la por. En Duran s'alinea amb el PP en el discurs de la por, diguent que a Catalunya només li resta un barranc tenebrós independència enllà. I en Pujol la fa servir per al contrari, si no votem tots en massa a CiU, no aconseguirem la independència. De veritat espereu que votem a aquesta hidra de dos caps que és CiU?. Dos caps que miren (o fan veure que miren) a costats oposats?. A qui votem a Convergència o a Unió?. Al que fa de poli bo o al que fa de poli dolent (=manipulació)?

Com diu la gent per aquí, la unica garantia d'independència és que CiU no tinguin majoria. Aneu a pastar fang banda de botiflers!!
Això és xantatge pur i dur!
Johan T, 04/11/2012 a les 12:49
+10
-2
Em sembla totalment injust que ara diguin això...Des d'un bon principi aquesta gent no va dir mai que fos imprescindible que CIU tregués majoria absoluta sinó simplement que les forces que estan d'acord amb el dret a la autodeterminació tinguessin una majoria plou àmplia, i aquesta majoria ja la tenim i serà ampliada pròximament tingui CIU majoria absoluta o no. M'estavaplantejant votar-los per primer cop i de manera excepcional però després d'aquestes paraules crec que ja no, això és un xantatge inadmissible
Estat Catalá
Francesc Josep, 04/11/2012 a les 12:52
+6
-3
Miri Sr. Jordi Pujol i Solé,amb una majoría absoluta de Convergencía i Unió no tindrem la nostra Catalunya independent i voste ho sap.

Ens cal un govern Catalanista els propers anys,per aixó ens cal ERC i els altres partits independentistes al govern de Catalunya.

El meu avi sempre hem deia "Sisco,primer hem de construïr la casa i després ja veurem de quin color la pintem",el meu aví tenia raó.
independència malgrat ciu
memòria i rèmora , 04/11/2012 a les 12:55
+4
-2
En Pujol i el seu partit han sigut el fre a la independència durant els darrers 30 anys. Sí, malgrat Pujol i CiU estem gairebé a punt de traspassar el llindar que ens permetrà gaudir de la llibertat tot deslliurant-nos d'Espanya.
Lamentable
Anònim1, 04/11/2012 a les 12:57
+12
-3
Senyor Pujol, per que diu aquestes bestieses? Que es pensa, potser que CIU es Caralunya? No estate be ja de tanta demagogia? A mes a mes, vostè creu que ens enfiem de CIU després del que va dient el "cerillo" Duran?
S'US VEU EL LLAUTÓ
Anònim, 04/11/2012 a les 12:58
+9
-5
L'únic que importa a CiU és treure "la prepotent i autista" MAJORIA ABSOLUTA. Poder FER I DESFER el que vulgueu. AIXÔ des del 11-S ho amagueu sota l'ESTAT NOU" que no pas INDEPENDENCIA (perquè a CiU no sou independentistes.
Però la INDEPENDENCIA l'assumiran també catalans d'ALTRES PARTITS O NO SERÀ. Vigileu el vostres soci Duran
Davant de TOT AIXÒ molts catalans votaren altres partits. Perquè la nostra societat està "fracturada" de sempre. Però la inconsciència la fa aparentment amagada. Tant en l'eix nacional (pobles o nacions) com en el eix social (classes).
JO VOTARÉ LES CUPS, avui una minoria encara.
Ciu Feixista
Anònim, 04/11/2012 a les 13:10
+6
-4
CiU mai més!, teniu els mitjans de comunicació i fareu bastant mal a la democràcia amb les vostres mentides i les vostres pressions apocalíptiques.
Quan siguem independents ja no us servirà la màscara de nacionalistes catalans, passareu a ser la dreta xunga de Catalunya, llavors la gent obrirà els ulls i se us acabarà el xollo.
Teniu els dies comptats si no sabeu gestionar l'èmfasi del poble català.
Ja s'arronsen. Catalans, que no ens tornin a enganyar
Anònim, 04/11/2012 a les 13:13
+15
-3
Miri, president, no ens vingui amb excuses de mal pagador. Per tirar la independència endavant només cal una majoria sobiranista al Parlament i, hi serà i la voluntat i valentia per no aronsar-se. No em demani el meu vot ni el de la meva família pel seu partit mentre hi pul·lulin els Durans i els Pelegrins de torn. Només votaré un partit que tingui un missatge clar i sense matisos. No estic perquè em segueixin marejant trenta anys més.
En només 24 hores...
Anònim, 04/11/2012 a les 13:19
+20
-4
...el Sr. Mas ha perdut la majoria absoluta, i com el Sr. Duran torni a badar boca, perdrà fins i tot la majoria simple. A en Junqueras li acaba de tocar la grossa: El meu vot (i els del meu entorn)era per a CiU, però ara ja no hi ha ningú que cregui assenyat donar-los-hi la majoria absoluta. Canvi de vot, doncs, canvi de paradigma. Ara el que hem de triar és entre ERC i SI.
Aquest és un moment massa històric: és el poble el qui ha enterrat la puta i la Ramoneta. Per què CiU el desenterra?
La Puta i la Ramoneta de sempre
Anònim, 04/11/2012 a les 13:23
+13
-2
paraules buides al costat del gerro d'aigua freda que el tandem Mas-Duran han exercit penosament els darrers dies. Es obvi que CiU no vol la independència. Ara per ara s'aprofita del discurs que ha sabut copsar en la societat per treure majoria i pactar amb el PP després un nou encaix amb Espanya. De fet, ja tenen pactat els escenaris i el tempo per fer-ho. No hi ha res més. Això m'ho va confessar divendres un al càrrec intern del partit CDC que es veí i amic meu. Tant sols si la gent sortissim ara al carrer i ens mobilitzessim i no deixessim el carrer es veurien empesos a tirar pel dret,...però les elits politiques, em deia aquest amic, no estan per això i ho tenen bastant clar. Sí que estan disposades a canviar, no els queda més remei, i matisar les relacions Espanya-Catalunya,..però tanmamteix tot allò que es important -em reblava- haurà de continuar si fa no fa igual. Ens vendran gat per llebre...i el fotut del cas es que molts dels que us dieu sobiranistes, direu amén.
N´hi ha per aquí del galliner independentista que hi veuen més enllà del nas
Vador , 04/11/2012 a les 13:24
+5
-3
Del tot d´acord amb l´anàlisi d´en Pujol però aconseguireu la majoria absoluta sempre que feu callar i desautoritzeu el quintacolumnista Duran que sega l´herba electoral sota els peus d´en Mas.
majories
Anònim, 04/11/2012 a les 13:25
+6
-0
La única majoria absoluta que ens cal és la suma de diputats que defensin el dret a decidir CiU+ERC+ICV+SI+
CUP i la minoria PSC+PP+C's
I ja està
Són el que eren.
Anònim, 04/11/2012 a les 13:30
+10
-2
1 - CiU pressiona en campanya per desviar una qüestió que depèn únicament del poble de Catalunya, la seva independència política d'Espanya, cap a una que no en depèn, l'entrada directa a la UE si ens independitzem. Fent, de facto, campanya a favor de la incertesa condicionant una cosa amb l'altra. A més a més fa una pedagogia mínima del fet que seria una cosa temporal i de que si passés podria ser, fins i tot, beneficiós per la nostra economia; deixant que "elements" del seu partit facin tanta pedagogia negativa al respecte com vulguin.

2 - CiU pressiona en campanya idiotitzant la independència, aigualint-la psicològicament, com a interdependència. Aigualint les reivindicacions acceptades per tothom que s'hagués plantejat el fet parlant:
d'oficialitzar el castellà en comptes de parlar de protecció especial de la llengua castellana (mateix objectiu i assoliment polític, molt diferent jurídic)
de compartir matèries com les forces armades (la part més rància d'Espanya) amb l'estat veí i deixant la idea oberta que la interdependència de la que parla no és amb la resta del món sinó amb la resta de l'estat espanyol

3 - Amenaçant amb que l'única forma en que Convergència acceptarà tirar endavant un procés autodeterminista és convertint-se en el gran cacic del país i creant un país a la seva mida i gust. Menyspreant, amb aquestes declaracions repetides per més d'un dirigent, el dret a decidir del poble català, el dret a que aquest tingui una democràcia real i representativa. Posant el dret a decidir sol del partit davant el dret de decidir del poble català. Menyspreant qualsevol altra representació, autodeterminista o independentista, del país.

Tots aquest punts demostren dues coses: que per a CiU la independència del país és secundària als seus objectius com a partit i que veuen lluny assolir, per sort, la majoria absoluta (si no, no haguessin tret ja el seu sant cristo gros a demanar-la).

Pels que penseu que la majoria absoluta de CiU és un preu petit per assolir la independència penseu que fa dos dies només feien dependre el procés autodeterminista de que hi hagués una majoria social a la CAC a favor d'aquest -objectiu assolit-, ara el fan dependre de que CiU obtingui majoria absoluta i després, amb total seguretat perquè ja estan preparant el camí, ho faran dependre de la seguretat d'entrar a la UE directament. Cada dia aniran afegint un obstacle. Mai tindran prou.

Si voleu arribar a la independència voteu formacions independentistes, fins i tot autodeterministes, que estiguin a favor de fer un referèndum sí o sí.

La guerra psicològica ens la fan des de casa, no defalliu.
Pujol
Agustí, 04/11/2012 a les 13:42
+10
-1
En Pujol (i CiU amb ell) es pensa que Catalunya és el jardí de la seva torreta.
falàcia o manipulació
Anònim, 04/11/2012 a les 13:44
+7
-2
Miri senyor Pujol. Jo li tinc molt de respecte i l'admiro com a polític que ha sapigut lidiar amb les forces espanyoles durant molts anys. No tinc retrets a fer-li. És més, el senyor Mas també m'ha causat bona impressió i té tot el meu suport (moral, que no electoral).

Ara bé, no sóc idiota. No em crec els discursos apocalíptics, ni el del PP quan ens parlen de tancs i d'un món sense UE, ni el de ICV quan ens diuen que la dreta catalana ho privatitzarà tot i deixarà el poble en bolquers, ni el seu discurs apocalíptic (que va en la línia dels altres) dient que si vostès no treuen l'absoluta no tindrem sortida.

CIU és el partit que liderarà el procés, però ho haureu de negociar. Això de tenir majoria absoluta per poder fer "el que em roti" (com està fent el PP a Espanya) hauria de ser ilegal per començar. Jo no votaré CIU, precisament perquè no vull que tingueu majoria absoluta. I que consti que confio en CIU, però les majories absolutes són perverses per definició.
de eso na pujolet
Manuel, 04/11/2012 a les 14:12
+8
-3
CiU 65 Esquerra 20

Sense ERC no h ha paradís.
Catalunya una sucursal?
Jaume M., 04/11/2012 a les 14:46
+3
-3
Benvolguts comentaristes,
és una llàstima apreciar la poca cultura política que tenim el poble català. És normal i dic que és normal per ser el català més inclinat a treballar que a polititzar. Més de taller que de despatx.
Mentre cada un de nosaltres feiem una Catalunya forta dedicant hores a la producció de béns hem anat deixant de banda l'art de la política i ara Espanya ens enxampará amb els pixats al ventre si seguim amb postures intransigents i una desunió poc rendible. Cal ser intel·ligents. Potser no tenim cultura política però em nego a pensar que siguem ximples. Senyors, cal veure aquest procés com un negoci i ara mateix discutir i criticar el departament de vendes és debilitar l'empresa. Una debilitat que el client (Espanya i Europa en general) aprofitarà per tombar l'apreciada comanda de la llibertat. Volem ser una empresa autonóma o una sucursal? Ara toca ajudar als de vendes encara que ens hagi fotut algun que altre "pelotazo".
Potser no tinguem una cultura política de primera línia però si que tenim una cultura empresarial d'alt nivell. És hora de demostrar-ho. Clar i català.
Ara és l'hora segadors
Som i serem, 04/11/2012 a les 15:11
+12
-1
El poble català sap el que vol i sega ben arran
A casa sempre hem estat segadors, des de l'avi als meus nets passant per tota la família i amics. Si en algun moment se'ns ha passat pel cap de votar al Senyor Mas per alló de que "ell" era només el mitjà, ara escoltant les paraules d'en Duran farem el que s'ha de fer amb les males herbes: bon cop de falç!!!
Guionistes flacs d'idees.
Jordi Garriga (Navàs), 04/11/2012 a les 16:27
+5
-1
No estan inventant res.
Pujol fa de policia bo, Durán de policia dolent.
Mas està darrera el mirall sense despentinar-se; mirant i esperant que l'atabalat (poble), que l'han enganxat sense culpa només perquè passava per allà, confessi on té amagats els vots.

...ara falta que la gent anem al cine a pagar per veure una pel·lícula què hem vist 40 vegades i sabem com acaba.
Sumian truites
Anònim, 04/11/2012 a les 17:45
+7
-1
Amb el seu curriculo lo que auria de fe es demanar perdó als catalans.
PROU ESTIRABOTS!!!!
Anònim, 04/11/2012 a les 17:45
+8
-0
Com son els estirabots procedents del "Cap" i secretari del vostre partit de coalició UNIO DEMOCRATICA, el Sr Duran i Lleida (el confederal-no independentista).
Visca Carrasco i Formiguera!!!!
"Más" falsos que Judas...
XxX, 04/11/2012 a les 18:07
+6
-3
A cualquiera menos a CiU...
CARRETERO PARLA
indptista instrumental, 04/11/2012 a les 18:15
+2
-2
!!!!!!!!!!!!!CARRETERO PARLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sr Pujol,això fa tuf d'engany i manipulació...
Anònim Barcelona, 04/11/2012 a les 22:37
+4
-1
CiU amb tota certesa guanyarà les eleccions...Però que governi amb el condicionament dels partits independentistes; i no pas dels grups fàctics ( que no volen la independència en absolut)...Doncs una CiU amb majoria absoluta, no ens mostrarà del què és capaç realment...Una CiU sense la gran manifestació del passat 11-S hagués continuat essent la CiU que tots ja coneixem... I Sr Pujol, no ens expliqui contes, que ja som majors d'edat : la majoria absoluta a favor de la independència no té perquè ser d'un sol partit,o monopoli d'un sol partit,hi poden donar suport varis partits...Tampoc ens cal el dret a decidir, a favor de "la interdependència"...
Totalment d´acord amb en Pujol.
neo, 05/11/2012 a les 01:16
+1
-2
Té raó.
Botifler
Cardenal Ateu, 05/11/2012 a les 22:49
+0
-0
Com sempre he mantingut, aquest en Jordi Pujol ha estat un botifler. El ninot dels polítics espanyols. Va suportar el Psoe, d'en Felipe i en Guerra, amb tot l'escàndol del director de la guardia civil. Després el van engegar a dida. El van humiliar. Mes tart va suportar a l'Aznar, al primer mandat d'aquell. Tampoc en va treure res. Després el van humiliar novament: "Pujol eneno habla castellano". Com ell mateix va confessar es el pulític mes espanyolista que hi ha hagut. Així doncs, per a mí: ha deixat d'existir. No té cap valor un home que ens ha rebaixat les nostres legítimes aspiracions com a poble i que inicialment ja va rebutjar, juntament amb en Trias Fargas al consert económic, per que van interpretar que era millor anar a la repartidora de Madrid: Pobres imbècils. Mireu on ens han portat.
ESTÀ SENIL I FORA DE LLOC
CATALÀ AMB MEMORIA, 05/11/2012 a les 23:05
+0
-0
Si en Jordi Pujol es possa pel mig, automaticament CIU perd vots, aquets carellot està ja molt senil i sempre l'ha cagada, ja hem patit la "dictadura" de Pujol, prouuu